אירועי דיומא – 12.09.20

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

כדורגל :

ליגת העל – מחזור 2 / ניר מועלם :

18:00 קריית שמונה – הפועל חיפה, 5 סטארס : קריית שמונה פתחה עם ניצחון חוץ 2-0 על אשדוד, אבל התוצאה מעט משקרת כי אשדוד שלטה במשחק והייתה טובה יותר, ואילו הפועל חיפה מגיעה למשחק לאחר הפסד בתוספת הזמן לביתר ירושלים 1-0. הימור – קריית שמונה בנתה קבוצה נהדרת לעונה הזאת, אומנם לא כזו שתרוץ למקומות 1-4, אבל כזו שלא תינצל בדקה האחרונה מירידה כמו בעונה הקודמת, ואילו הפועל חיפה לא שינתה יותר מידיי וזה מרגיש שהקבוצה כבר מאחורי השיא, אבל עדיין זה מרגיש לי כמו תיקו.

18:00 מכבי נתניה – בני סכנין, ספורט 4 : נתניה הפסידה 3-2 להפועל באר שבע במחזור הפתיחה במשחק שיכל להיות אחרת לגמריי אם ג'וסוואה היה מורחק כמו שהיה אמור בדקות הראשונות אחרי מרפק לפנים של אלמוג כהן, אבל ג'וסוואה לא הורחק והם הצליחו לנצח את נתניה שנראתה לא רע, ובצד השני מגיעה אלינו סכנין שכרגע במקום האחרון אחרי שהפסידה בפתיחה 3-0 בבית לבני יהודה, במשחק שיכל להיגמר עם עוד כמה שערים לרשת של סכנין, בנוסף לזה כבר עלו שמועות על מעמדו של אלדד שביט, מאמנה של סכנין וביום חמישי הודיעה הקבוצה שהוא נכנס לבידוד, לכן יהיה מעניין לראות מי יעמוד על הקווים והאם המשחק יתקיים כמתוכנן. הימור – נתניה תנצח.

19:00 מכבי פתח תקווה – הפועל כפר סבא, 5 לייב : מכבי פתח תקווה עשתה את הפתעת המחזור אחרי שניצחה את האלופה מכבי תל אביב 2-1, ובצד השני של המגרש הקבוצה מהשרון ניצחה את הפועל תל אביב 2-1 עם תצוגת כדורגל טובה מאוד. הימור – מכבי פתח תקווה תנצח משחק נוסף.

20:30 בני יהודה – מכבי תל אביב, ספורט 4 : בני יהודה מגיעה אחרי ניצחון משכנע במחזור הפתיחה 3-0 על סכנין, ואילו האלופה מגיעה אחרי הפסד מפתיע 2-1 לפתח תקווה, וצריך לזכור שביום רביעי מכבי תל אביב תשחק בליגת האלופות, במשחק שאם היא מנצחת בו היא מבטיחה לעצמה שלב בתים באירופה, ולכן אני מתאר לעצמי שנראה את דוניס שומר שחקנים לקראת המשחק הזה בשביל לא לסכן שחקנים מסויימים, וגם בשביל לא להעמיס על שחקנים הנבחרת ששיחקו שני משחקים השבוע. הימור – מכבי תשמור על השחקנים ובני יהודה תחפש ניצחון, אני אהמר כאן על תיקו או על ניצחון של הכתומים.

פרמייר ליג – מחזור 1 / רועי ויינברג

14:30-פולהאם-ארסנל (ספורט 1). החבורה של מייקל ארטטה הרשימה בסיום העונה ותנסה להגיע לטופ 4 ב-2020/21. המשחק הראשון שלהם, נגד טוטנהאם שחוזרת לפרמייר-ליג, הוא הזדמנות טובה לראות את פייר אמריק אובמיאנג בפעולה. וויליאן יכול לעשות בכורה בארסנל.

17:00-קריסטל פאלאס-סאות'המפטון (ספורט 1). פאלאס הייתה אחת מקבוצות ההתקפה החלשות אשתקד בזמן שסאות'המפטון הצטיינה מחוץ לבית. המשחק הזה הוא הזדמנות לראות אם דני אינגס, שהיה אחד החלוצים הטובים בממלכה אשתקד, הוא One-Season wonder או משהו מעבר.

19:30-ליברפול-לידס יונייטד (ספורט 1). לידס חוזרת לליגה האנגלית עם המשחק הקשה ביותר שיש לה להציע: אלופת אנגליה באנפילד. מרסלו ביילסה והכדורגל ההתקפי נגד המכונה של יורגן קלופ מבטיח משחק מרתק.

22:00-ווסטהאם-ניוקאסל (ספורט 1). משחק לא גדול בין ווסטהאם וניוקאסל, הזדמנות טובה לראות את קאלום ווילסון ופרייזר פוסטר שעברו מבורנמות' לניוקאסל. השילוב בין יכולת ההתקפה שלהם להגנה של ניוקאסל יכול להיות מעניין, אבל קשה לראות אותם עוברים את מרכז הטבלה.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – גמר הנשים

23:00 (יורוספורט): נאומי אוסאקה (יפן)-ויקטוריה אזרנקה (בלארוס) – למעשה, הגמר היה אמור להיות שחזור משחקן על התואר בטורניר סינסינטי (שנערך בניו-יורק), אך אותו הגמר לא התקיים עקב פרישתה של אוסאקה בעקבות פציעה קלה (מתוך רצון להיות כשירה לאליפות ארה"ב. החלטה שהוכיחה את עצמה). שתי השחקניות, שעמדו בעבר בראש הדירוג העולמי, זכו בשני גרנד סלאמים, כל אחת. אוסאקה עשתה זאת בניו-יורק לפני שנתיים ובמלבורן ב-2019. יריבתה זכתה פעמיים באוסטרליה ב-2012 וכעבור שנה. באותן השנים הגיעה גם פעמיים לגמר אליפות ארה"ב. אזרנקה בת ה-31 שיחקה נהדר בשלושת השבועות האחרונים (זאת לאחר תקופה ארוכה של ירידה בכושר בעקבות לידה וסיבות אישיות). היא התקדמה מהעשירייה החמישית בדירוג העולמי, ערב טורניר סינסינטי, אל המקום ה-27 בעקבות הזכיה בו וכמובן שתתקדם משמעותית עם פרסום הדירוג החדש ביום שני. יריבתה בת ה-22 מדורגת תשיעית בעולם. המאזן הפנימי בין השחקניות שעומד על 2:1 לטובת נציגת יפן הינו חסר חשיבות, כיוון ששניים מן המשחקים נערכו על חימר ואחד שוחק כשלאוסאקה טרם מלאו 20.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 14:

קטע 13 של אתמול היה אחד שהדרך היחידה להגדירו היא כאכזרי. כבר מתחילת הקטע, התגבשה קבוצת בריחה איכותית במיוחד, שכללה שמות כאלאפיליפ, שכמן, מרטינז, סיבאקוב, רולאן וגם דן מרטין מ-ISN. הקבוצה פתחה פער גדול של כעשר דקות על הדבוקה, ששמחה מצידה לא להתעסק עם הניצחון בקטע. התקפה של נילסון פאוולס מתוך הבריחה צירפה אליו בהמשך את מקס שכמן, זוכה מירוץ פאריס-ניס האחרון. שכמן ניער את פאוולס והמשיך בבריחת סולו ארוכה, שנמשכה גם על הטיפוס האכזרי והמסיים לפוי מארי. היחידים שהצליחו לרדוף אחר הגרמני היו דני מרטינז ולנארד קמנה, אלא שהאחרון הוא חבר קבוצת בורה של שכמן, ולפיכך התנהל כל הרדיפה על גבו של מרטינז. השניים תפסו את שכמן המותש בשני הק"מ האחרונים, ומשם ניהלו קרב מרתק ומתיש של חתול ועכבר עד לקו הסיום, שם הצליח מרטינז, המטפס הטוב מבין השניים, לזכות בקטע. הזכייה הזו של הקולומביאני הצעיר מצטרפת לזכייתו המפתיעה במירוץ הדופינה האחרון. בקבוצת ה-GC מאחור העניינים היו לא פחות מרתקים. זה התחיל מהכתבת קצב רצחנית של קבוצת אינאוס, שגבתה מספר קורבנות בזמן, כגיום מרטאן ורומן בארדה (האחרון גם בגלל התרסקות מוקדמת יותר שלו). לאחר שהקבוצה הבריטית מיצתה את הצוות, קבוצת יומבו ויסמה עברה כרגיל להכתיב את העניינים, שבסופם ראינו שוב התקפה של טאדיי פוגאצ'אר שמפוצצת את חבורת ה-GC. פרימוז רוגליץ' היה היחיד שהצליח להישאר עם בן ארצו, ושני הסלובנים ברחו למתחריהם, לא בפעם הראשונה במירוץ. חבורה שכללה את פורט, לופז ולאנדה הגיעה כ-15 שניות אחריהם, בעוד שברנאל, קינטאנה, אורן ואדם ייטס התקשו עוד יותר מאחור. בסיומו של הקטע המרתק, רוגליץ' הגדיל את הפער בצמרת, כשפוגאצ'אר הצליח לעלות למקום השני במרחק 44 שניות מאחוריו. אחריהם נמצאים ברנאל (59+), אורן (1:10+), קינטאנה (1:12+), לופז (1:31+), ייטס (1:42+), לאנדה (1:55+), פורט (2:06+) ומאס (2:54+).

קטע 14 אמור לתת לנו הפוגה זמנית ממאבקי ה-GC. עם כמה טיפוסים מהדרגה הבינונית-גבוהה בחלקו הראשון, לעומת כמה קטנטנים בסוף שיסתיימו בעיר ליון, המילה בריחה רשומה בגדול על הקטע כולו. חברי ה-GC ינסו לנוח אחרי הקטע הקשה של אתמול ולפני זה הקשה של מחר. שידור ביורוספורט ב-14:00.

טירנו אדריאטיקו – קטע 6:

קטע 5 של המירוץ היה קטע המלך שלו, עם הטיפוס הרצחני לסאסוטטו. הטיפוס היה רקע למופע יחיד של סיימון ייטס. הבריטי ברח לכל מתחריו על הטיפוס הקשה, והמשיך לבד אל הקו בלי שאף אחד מהם יצליח להתקרב אליו. היחידים שהיו קרובים לרדוף אחריו היו גראן תומאס וראפאל מייקה, כשהבריטי הצליח לגבור על הפולני על הקו במאבק על המקום השני, 35 שניות לאחר שייטס חצה את הקו. המוביל במירוץ עד אתמול, מייקל וודס, איבד מגע עם החבורה בשלב מוקדם יותר. ייטס כעת עבר להוביל במירוץ, וצריך לקרות הרבה כדי שהוא לא ירשום בו ניצחון יוקרתי (וגם מעודד לפני הג'ירו), מה שיוכרע בקטע הנג"ש המסיים ביום ראשון. ייטס כעת מוביל במירוץ לפני מייקה (16+), תומאס (35+), ולאסוב (49+), מסנאדה (54+), קלדרמן (1:00+), נוקס (1:21+) ו-וודס (1:22+).

קטע 6 הוא קטע גבעי בהתחלה, אך שטוח מאד בחלקו השני, מה שצפוי להביא לנו מיאוץ סיום. פסקל אקרמן ינסה להביא לעצמו ולקבוצת בורה ניצחון שלישי במירוץ. גביריה, מתיוס, ואן דר פול, בלריני, קורט וצ'ימולאי ינסו למנוע זאת ממנו. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה חברים.
    כיף שהפרמייר ליג חוזרת ועם משחק מעניין כמו ליברפול – לידס.
    אני עוקב די הדוק של טניס, בטח בגראנד סלאם, אבל הטורניר הנוכחי פשוט עבר לי מעל הראש. כנראה שככה זה כשרפא ורוג'ר בחוץ אבל זאת בעיקר הקורונה.
    נשמע כמו גמר נשים מצוין והסיפור של אזארנקה אדיר. תמיד מדהים אותי לראות ספורטאים חוזרים אחרי כל כך הרבה זמן לצמרת הגבוהה.

    1. היי שגיא, מודה שהיעדרותם של פדרר ונדאל (יחד עם ההדחה המוזרה של נובאק, שאמנם מוצדקת לטעמי, אך בכל זאת – הוא לא הפסיד למישהו "על המגרש") פגעה גם בעניין שלי כלפי הטורניר. יתרה מזאת, מאוד מוזר לצפות במשחק מול יציעים ריקים (חושב שזה משפיע בצורה משמעותית גם על השחקנים, אך אינני יכול להעריך באיזו מידה ובאיזה אופן).
      הלילה ומחר הדברים הללו יגיעו לשיא, כשהשחקנים יחגגו מול יציעים ריקים.

  2. אז היום אנחנו מקבלים דבוקה שלמה שרודפת אחרי סטפן קונג, בחסות בורה והניסיון שלה להביא את פטר סאגאן לניצחון (ובעיקר שבנט לא יהיה שם).

      1. אזרנקה מנצחת 6:1 במערכה הראשונה, מבלי שניצבה מול אפשרות שבירה לחובתה. עלתה בכל פרמטר על יריבתה. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר באחוזי ההגשה הראשונה והשנייה הגבוהים של הבלארוסית וכמות הטעויות בלתי המחויבות שנציגת יפן ביצעה.

            1. אזרנקה שברה בחזרה וכעת התוצאה היא 4:3 לטובתה של אוסאקה, כשהבלארוסית מגישה.

            2. אוסאקה שברה שוב וכעת היא מובילה 5:3 ומגישה לזכיה בטורניר.

            3. נאומי אוסאקה גברה על ויקטוריה אזרנקה וזכתה באליפות ארה"ב הפתוחה. זוהי זכייתה השנייה בטורניר זה (הראשונה לפני שנתיים) והמייג'ור השלישי של היפנית (זכתה באוסטרליה ב-2019).
              הרבה מילים טובות גם לאזרנקה, ששיחקה נהדר בשלושת השבועות האחרונים בניו-יורק (כולל בטורניר סינסינטי, שנערך שם הפעם).

  3. דומיניק תים יתמודד מול סשה זברב בגמר ארה"ב ביום ראשון 23.00 המנצח יזכה בתואר סלאם ראשון בהיסטוריה
    כאשר תים הפייבוריט הברור נתחיל דווקא בזברב.

    הרוסי מדורג 5 באורניר ישחק בגמר הסלאם הראשון שלו .
    בעברו זכה ב 11 טורנירים שונים והישג השיא שלו בסלאם עד כה היה חצי גמר אוסטרליה העונה שם נוצח על ידי יריבו לגמר ארה"ב תים (תים ניצח אז 6-3 4-6 6-7 6-7
    ברולן גרוס הישג השיא של זברב היה רבע הגמר וגם שם נעצר בידי תים שניצח אותו 4-6 2-6 1-6 ברבע גמר 18

    דורג בשיאו 3 בעולם

    הדרך לגמר
    סיבוב ראשון גבר על רווין אנדרסון (דרא"פ סגן אלוף עבר בטורניר ) 6-7 7-5 3-6 5-7

    סיבוב שני : גבר על יפני מוכשר בשם ברנדון נקאמורה 5-7 7-6 3-6 1-6

    סיבוב שלישי גבר על מנארינו (צרפתי 32 בטורניר ) 4-6 2-6 2-6

    שמינית הגמר : גבר על אלחראנו דווידוביץ פיקובנה הספרדי 2-6 2-6 1-6

    רבע גמר : עבר את רוניץ _(קרואטיה דורג 27 ) 6-4 6-7 6-7 1-6

    חצי הגמר גבר על פאבלו קראניו בוסטה (ספרד 20) 6-3 -6-3 3-6 4-6 3-6

    סה"כ מאזן של 0-6 כולל 6-18 במערכות (75 אחוז ) וכולל 91-133 במשחקונים (59 אחוז)

    הוא הדיח בדרך לכאן מדורגים 20,27,32 וכן סגן אלוף עבר עבר שחקנים מספרד (2) ,קוראטיה ,דרום אפריקה ,צרפת ויפן

    דומיניק תים יריבו לגמר ישחק בגמר סלאם הרביעי שלו לאחר שעשה זאת פעמיים ברולן גרוס
    שם הפסיד לנאדל ( ב 18 6-4 6-3 6-2 וב 19 6-3 5-7 6-1 6-1 )
    והשנה העפיל גם לגמר אוסטרליה שם נוצח בחמש מערכות מול דיוקוביץ ( 4-6 6-4 2-6 6-3 6-4 )

    הוא גם יכול להיות אופטימי "מהסדרה החשבונית" שאומרת שבגמר הראשון השיג 0 מערכות בשנייה 1 ובשלישית 2 ככה שסביר שהפעם ישיג 3 .

    וכמובן מכך שהוא כבר ניצח כאמור את יריבו בחצי גמר אוסטרליה וברבע גמר הרולן גרוס.
    תים 2 בטורניר זכה בעברו ב 16 טורנירים שונים ובשיאו דורג 3 בעולם (כמו יריבו )

    דרכו של תים לגמר

    סיבוב 1. גבר על מנואר הספרדי ( 105 בעולם ) 6-7 3-6 לפני שהספרדי פרש

    סיבוב 2 : עבר את סומיט ההודי (124 בעולם ) 3-6 3-6 2-6

    סיבוב 3. גבר על צ'יליץ (קרואטיה 31 אלוף העבר בטורניר ) 2-6 2-6 6-3 3-6

    שמינית הגמר : חלף על עשיארים (קנדי בן 20) 6-7 1-6 1-6

    רבע הגמר : הוריד את אלכס די מינור (אוסטרליה מדורג 23) 1-6 2-6 4-6

    חצי הגמר : ניצח את מדבדב (רוסיה 5) 2-6 6-7 6-7

    מאזנו הכולל 0-6 אך 1-17 במערכות (94 אחוז לעומת 6-18 ו 75 אחוז של זברב )

    במשחקונים הוא 59-109 ( 65 אחוז לעומת 91-133 של יריבו ורק 59 אחוז)

    תים עבר את המדורגים 5 ,23 ,31 שהוא גם אלוף העבר בטורניר
    ניצח יריבים מספרד ,הודו ,קרואטיה ,קנדה אוסטרליה ורוסיה
    4 יבשות שונות והוא נראה בהחלט יותר

    מרשים (איכות היריבים )

    מנוסה ( 3 גמרים בעבר לעומת 0 )

    ורענן ( 168 משחקונים לעומת 224 של יריבו בדיוק 25 אחוז פחות ממנו )
    הגרמני גם לאחר משחק מתיש של 5 מערכות ו 46 משחקונים לעומת 3 מערכות ו 28 בלבד שלו )

    לסיום מפגשי העבר
    יהיה זה משחק עשירי בין חברים טובים לסבב
    כאמור מאזן העבר כולל 0-2 לתים בסלאמים
    2-7 בכללי
    הם נפגשו בשני גמרים
    בגמר ניס 2016 ניצח האוסטרי אך במדריד 2018 ניצח הגרמני

    תחזית שלי תים ב 3 מערכות חלקות .

    1. אהרון, תודה רבה ושבוע טוב. יהיה אכן משחק מעניין ומוזר (לנוכח היעדר הקהל) בין שני חברים טובים.
      מעניין כיצד יתמודד תים עם היותו פייבוריט לראשונה במעמד זה (בשלושת הגמרים הקודמים שלו הוא שיחק מול נדאל, פעמיים, בפאריז, ומול נובאק במלבורן. עבור שני האחרונים, מדובר למעשה במעין "מגרשים ביתיים" לנוכח הישגיהם שם).

      זברב הפגין הרבה אופי מול קארניו בוסטה בחצי הגמר כשחזר מפיגור של שתי מערכות. חבטת ההגשה של נציג גרמניה היא "הנשק" העיקרי שלו וכל עוד ישמור עליה, ייתכן שישאיר את עצמו במשחק, כשמולו יתמודד אכן שחקן "שלם" יותר בדמותו של האוסטרי בן ה-27.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט