CORN.F.L / רביב פייג

עונה בצל הנגיף


[בסוף הכתבה- סקירה על משחק הפתיחה של העונה בין קנזס סיטי צ'יפס ליוסטון טקסנס]

בעיתוי החופף לזה של לפני 19 שנים. עיתוי בו ארעה טרגדיה נוראית שעתידה לשנות את פניו של העולם, גם הפעם משחק הפתיחה של הNFL  נופל בעיצומה של טרגדיה כלל עולמית המפילה חללים רבים. והפעם האויב הוא נסתר ויכול להכות בכל מקום ובכל אחד.
לומר שהעולם השתנה מאז שקנזס סיטי צ'יפס הניפו את גביע לומברדי בפברואר האחרון יהיה אנדרסטייטמנט. נגיף הקוביד 19, הפך את העולם על פיו וארה"ב היא בין הנפגעות הקשות מהמחלה.
עולם הספורט עצר בחריקת בלמים, אירועים רבי משתתפים בוטלו וקברניטי ליגות הספורט השונות  אימצו את מוחם כדי למצוא פתרונות מספקים כדי לספק תנאי קיום בטוחים מספיק לפתיחת עונות המשחקים.
כמו הליגות האחיות שהתחילו מוקדם יותר השנה, הNBA והMLB, גם הNFL נקט צעדים ובנה תוכנית משלו לפתיחה בטוחה ואחראית של עונת הפוטבול ולספק לאמריקה ולעולם הצמא לספורט ונורמליות את הליגה הטובה בעולם.
הצעד הראשון היה לקבוע תאריך יעד (ה25 ביולי) שעד אליו, שחקנים שיחפצו בכך וחוששים לסכן את עצמם בהידבקות, יוכלו לפרוש מרצון מהעונה הנוכחית, ולקבל משכורת פיצוי "סמלית. 66 שחקנים מכל רחבי הליגה בחרו לעשות כך. רובם שמות פחות מוכרים אבל בינהם כמה מוכרים יותר כמו סי.ג'יי מוזלי, נייט סולדר, פטריק צ'אנג, טרוויס בנג'מן ועוד.

לאחר דיונים, הוחלט לבטל לחלוטין את כל ארבעת משחקי הטרום עונה. הNFL לא ראה צורך לסכן שחקנים בהשתתפות במשחקים שלא חשובים למאזן.

משחקים מחוץ לארה"ב בוטלו.

כל קבוצות הNFL  מלבד שישה החליטו לפתוח את העונה עם איצטדיונים ריקים מקהל. השישה שיאפשרו קהל יעשו זאת בתפוסה מופחתת דרסטית תוך שמירה על כללי ריחוק. השאיפה היא שבהמשך העונה יתאפשר להחזיר את הקהל.
חלק מהקבוצות פיצו את המנויים במנוי חינם לגיים פאס.

מחנות האימונים נפתחו כרגיל אך תוך כדי בידוד השחקנים והצוות, בדיקות תכופות וכניסה למורשים בלבד למתקן האימונים.

בטיחות השחקנים קודמת


רוסטר הקבוצה הפעילה עלה קלות מ53 שחקנים ל55 וכמו כן הורחבה במעט קבוצת האימונים. זאת על מנת לאפשר פול שחקנים גדול יותר שניתן להרכיב ממנו את 47-48 השחקנים הפעילים ביום המשחק.

כמו כן נוספה אפשרות להעביר שחקנים שחשודים בהידבקות לסלוט מיוחד בIR והחלפתו יכולה להעשות באיזו דרך שהקבוצה תבחר. השוק החופשי, טרייד או מקבוצת האימונים.
שחקן בסלוט הקוביד -19 יוכל לחזור אחרי תקופת שהות מקוצרת של 3 שבועות.

והושגה פשרה על פיצוי במקרה הנוראי של עונה שתתבטל.

נחזיק כולנו אצבעות שהעונה תתנהל בצורה מוצלחת, בטוחה ובריאה.

קנזס סיטי צ'יפס (0-0) מארחת את יוסטון טקסנס (0-0)

עונה חדשה ומאזנים מאופסים מסתירים אך לא משכיחים את הדרמה במפגש האחרון של שתי הקבוצות האלו. מפגש ממנו אחת המשיכה להיות אלופת הNFL והשניה, הפילה את הכדור, אחרי שעלתה ליתרון משמעותי.
באותו משחק פלייאוף, יוסטון פרצה בסערה ליתרון של 24 נקודות, אבל אז מהומס נכנס לפעולה והראה למה הוא הMVP של הליגה. הצ'יפס הבקיעו 28 נקודות תוך רבע אחד ועלו ליתרון שעליו לא ויתרו עד לניצחון.

קנזס של אז היא כמעט אותה קנזס של היום אבל יוסטון נחלשה משמעותית בפגרה כשהעבירה לאריזונה בטרייד את התופס הכי דומיננטי שלהם וארגיובלי בNFL, דאנדרה הופקינס. בתמורה הם קיבלו את הרץ דיוויד ג'ונסון, שיכול להיות נשק משמעותי, על הקרקע ובאוויר. אבל עברו איזה 3 שנים מאז היא אפקטיבי או לא פצוע.

המסע לאליפות נוספת מתחיל הערב


צפו למשחק מרובה נקודות, וכשאני אומר מרובה אני מתכוון לגשם של נקודות.
הצ'יפס עם מהומס הם מכונת התקפה משומנת היטב שמסוגלים לשים ט"ד בכל דרך, בכל זמן ובכל מצב.
יוסטון של דשון ווטסון בנויה למהלכים גדולים ומרהיבים ולא מתקמצנת בטיולים לאנד זון בעצמם.

תוסיפו לכך שעקב ביטול משחקי טרום העונה ההגנות עדיין לא מגובשות מספיק ולא היה להם מספיק אימוני תאקלים כנגד שחקנים שלא מהקבוצה שלהם, וקיבלתם מסננת נקודות.

יהיה  מסקרן לראות את השימוש בדיווייד ג'ונסון ביוסטון ומי התופסים ביוסטון שפיתחו כימיה עם דשון ווטסון מספיק כדי לפצות על העדרותו של הופקינס.
ובקנזס, תמיד מדהים לראות את הוירטואוזיות של פטריק מהומס, אחד השחקנים המלהיבים, אם לא המלהיב ביותר בליגה.

הצ'יפס לוקחים 52- 35












לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. יש אימרה לגבי חיזוי מזג האוויר שלפיה התחזית "מחר יהיה דומה להיום" היא תחזית שמדייקת ב 80% מהמקרים.
    כמו מזג אוויר, גם פוטבול קשה לחיזוי אבל לדעתי, האימרה הזו לא תופסת לגבי פוטבול, אולי אפילו ההיפך.

    אנחנו נוטים לחשוב שהעונה הקרובה תהיה סוג של המשך של העונה הקודמת אבל לדעתי הכל הולך להתהפך (אולי חוץ מקנזס).
    התחזית שלי – יוסטון הולכים להיות מדרך הרגלים של הבית שלה ושל שאר הליגה, הניינרס הולכים לאכזב ביג טיים, בריידי יהיה פתט ומי שיפגוש את קנזס או בולטימור בגמר יהיו דווקא הקאובויס.

    יאללה, פוטבול!

    1. כן, זה היה גמור במחצית.
      טעיתי כשחשבתי שיוסטון עדיין מסוגלים לתת פייט. נראה שווטסון לא סומך עדיין על הרסיברים שלו.
      אבל קרדיט גם לפאס ראש של קנזס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט