אירועי דיומא – 09.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – המשך שלב רבע הגמר

אמש נקבעו זהות העולים הראשונים לחצאי הגמר בטורניר הגברים והנשים. אלכסנדר זברב הגרמני חזר מפיגור מערכה מול בורנה צ'וריץ' הקרואטי והבטיח לעצמו (לפחות) חצי גמר שני רצוף בטורנירי המייג'ורס לאחר שהעפיל לראשונה בקריירה לשלב ארבעת האחרונים באליפות אוסטרליה הפתוחה בתחילת השנה. הגרמני בן ה-23 הגיש באחוזים גבוהים ונתון זה סייע בידיו, בין היתר, להתגבר על הקרואטי המוכשר, ששיחק לראשונה ברבע גמר טורניר גרנד סלאם.
רבע הגמר השני היה צמוד יותר. פאבלו קארניו בוסטה בן ה-29 גבר בחמש מערכות על דניס שאפובלוב הקנדי. עבור הספרדי, שיפגוש את אלכסנדר זברב על הזכות לשחק בגמר האליפות, יהיה זה חצי הגמר השני שלו בטורניר, לאחר שהגיע לשלב זה גם לפני שלוש שנים.

רבעי הגמר הראשונים של הנשים היו חד צדדיים, יחסית. ג'ניפר בריידי בת ה-25 המשיכה בטורניר הנהדר שלה. האמריקאית, שמדורגת במקום ה-41 בעולם, גברה בשתי מערכות על יוליה פוטינצבה, נציגת קזחסטן, והבטיחה לעצמה חצי גמר ראשונים בטורנירים מסדר גודל זה. יריבתה בשלב ארבע האחרונות תהיה נאומי אוסאקה. אלופת הטורניר לפני שנתיים גברה בשתי מערכות על הפתעה נעימה נוספת בטורניר, שלבי רוג'רס מארה"ב.
שידורים בערוצי היורוספורט משעה 19:00.

גברים

21:00 (שעה משוערת): דניאיל מדבדייב (רוסיה)-אנדריי רובליוב (רוסיה) – שני חברים שייפגשו ביניהם להתמודדות על מקום בחצי הגמר. מדבדייב הגיע לפני שנה לגמר הטורניר והוא משחק בצורה יציבה למדי החל מקיץ 2019 (הסבב הצפון האמריקאי על המשטחים הקשים). יריבו הוא שחקן מוכשר מאוד ואגרסיבי, שהגיע לרבע הגמר בניו-יורק כבר לפני שלוש שנים. מספר פציעות מנעו את התקדמותו, אך בשנה האחרונה הוא העלה שוב את הרמה ובטורניר הנוכחי נראה מצוין. ניצחונו בשמינית הגמר של רובליוב על מתאו ברטיני, שהגיע לחצי הגמר בטורניר לפני שנה, מעיד כי הוא מסוגל לשחק היטב גם מול שחקנים גבוהים שמגישים בעוצמה רבה, בדומה ליריבו הערב.
שני השחקנים נפגשו פעמיים בעבר, בשנה שעברה, ומדבדייב ניצח בשני המשחקים.
04:00 בבוקר, (שעה משוערת): דומיניק תים (אוסטריה)-אלכס דה מינואר (אוסטרליה): לאחר הדחתו של נובאק דג'וקוביץ', האוסטרי, שמדורג שלישי בעולם, נותר המדורג הבכיר בטורניר. תים בן ה-27, שלזכותו שלוש הופעות בגמרים של טורניר גרנד סלאם, משחק מעולה בטורניר והוא יגיע כפייבוריט מול האוסטרלי בן ה-21. עם זאת, על אף פערי המיקום בין השחקנים (האוסטרלי מדורג 28), שמשמעותיים יותר בטניס הגברים לעומת הנשים, אין להקל ראש בכשרונו וביכולותיו של האוסטרלי, בעל השורשים האורוגוואיים והספרדיים. דה מינואר, שאחד ממאמניו הוא לייטון יואיט, אלוף עבר בטורניר, מהיר מאוד ומצטיין בזריזותו. הוא נאבק על כל כדור וחובט בו גם מאוד חזק ומדויק. נוסף על כך, הוא משנה תדיר את קצב המשחק ועובר מהר מאוד מהגנה להתקפה.

נשים

19:00: סרינה וויליאמס (ארה"ב)-צבטנה פירונקובה (בולגריה) – בעוד שמחזיקת 23 הסלאמים (6 מתוכם בניו-יורק) נחשבת לאחת הפייבוריטיות, מטבע הדברים, בכל טורניר בו היא נוטלת חלק, יריבתה בת ה-33 היא אחד הסיפורים המעניינים בטורניר. פירונקובה לא שיחקה בטורנירים מקצוענים במשך שלוש שנים, לאחר שהתחתנה וילדה. הבולגריה, שהגיעה לפני עשר שנים לחצי הגמר בווימבלדון, קיבלה "כרטיס חופשי" לטורניר (אינה מופיעה אפילו בדירוג), בגלל מדיניות סבב הנשים שנועדה להקל על שחקניות שחוזרות לאחר לידה. למעשה, בכל ארבעת משחקיה הקודמים בטורניר, פירונקובה גברה על מדורגות בכירות ממנה, ביניהן גרביניה מוגורוזה, שזכתה פעמיים בטורניר גרנד-סלאם ושיחקה בגמר אליפות אוסטרליה האחרונה.
נסיים עם מי שהתחלנו בה. וויליאמס, שתחגוג בקרוב 39, משחקת נהדר בטורניר וגברה אף היא בדרך לרבע הגמר על שחקניות חזקות כמו סלואון סטפנס ומאריה סקארי, ולכן נראה כי צפוי משחק מאוד מעניין.
02:00 בבוקר: ויקטוריה אזארנקה (בלארוס)-אליז מרטנס (בלגיה) – הבלארוסית בת ה-31, שהגיעה בתחילת העשור הקודם לשני גמרים בניו-יורק (נוסף על זכייתה הכפולה באליפות אוסטרליה) נמצאת בכושר מצוין. עדות לכך היא זכיתה בטורניר סינסינטי (שנערך בניו-יורק) ערב האליפות. יריבתה הבלגית בת ה-24 הינה שחקנית מעולה, ששיחקה כבר בעבר בחצי הגמר באליפות אוסטרליה. בסיבוב הקודם היא הגדילה לעשות כשהדיחה את מחזיקת התואר מאוסטרליה, סופיה קנין האמריקאית.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 11:

קטע 10 היה קטע שטוח שהיה עצבני מאד. החשש של הרוכבים מהרוחות הביא ללא מעט תאונות, וגם כמה רוכבים בפרופיל גבוה מצאו את עצמם בצרות זמניות (כמו פוגאצ'אר, לופז וקאראפאז), לפני שהצליחו לחזור לדבוקה. זה הסתיים לבסוף במיאוץ סיום, שבסופו הצליח להקדים סם בנט את קיילב יואן על הקו, כאשר סאגאן משלים את הפודיום. האירי של קוויק סטפ הוא אחד המאיצים הטובים בעולם, אך זהו לו סה"כ הניצחון הראשון בטור, וההתרגשות שלו אחרי הקטע בעקבות כך ניכרה היטב. הניצחון של בנט גם הביא אותו שוב ללבוש את החולצה הירוקה, בפינג פונג שהוא מנהל עם סאגאן בעניין. בגזרת ה-GC אין שינוי, ורוגליץ' עדיין מוביל, כשאחריו נמצאים בדירוג ברנאל (21+), מרטאן (28+), בארדה (30+), קינטאנה ואורן (32+), פוגאצ'אר (44+), ייטס (1:02+) ולופז (1:15+).

קטע 10 של היום הוא עוד קטע שטוח למדי, שצפוי להסתיים במיאוץ סיום. הטיפוס הקטן בסופו יקרוץ אולי לאול אראונדרים לברוח, אך אנו כנראה נקבל שוב מיאוץ המוני שיכלול רוכבים כבנט, יואן, ויוויאני, סאגאן, קריסטוף, טרנטין, בול, ואן ארט, קוקאר וגרייפל. שידור ביורוספורט ב-14:20.

טירנו אדריאטיקו – קטע 3:

קטע 2 של המירוץ היה עוד קטע למאיצים, שנגמר בתוצאה דומה מאד לקודמו – ניצחון של פסקל אקרמן. הגרמני של בורה שיחזר את ההישג מהקטע הקודם, כשעבר על הקו את פרננדו גביריה ואת ריק זאבל מ-ISN.

קטע 3 הוא כבר קטע גבעי מאד, עם הרבה מאד טיפוסים קצרים ותלולים בסגנון קלאסיקות האביב. נראה מתאים עבור אול אראונדרים מהסוג של ואן דר פול, טרפסטרה, מתיוס וקורט נילסן, ואולי לאחד המטפסים שהגיעו לכאן. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. החדשות הגדולות האמיתיות מהטור היו בגזרת הקורונה.
    אז נכון לא היה אף רוכב חיובי אבל 4 אנשי צוות יצרו חיוביים.
    זה מטיל צל על הסיכוי להגיע לפאריס ואומר גם שאין מצב שיומבו ייתנו לחולצה הצהובה לרדת לרגע מהכתפיים של רוגליץ'.
    זה גם מכניס את היריבים שלו בארבע הקבוצות החיוביות למתח גדול כי על פי הכללים שנקבעו מראש המשמעות של שני אנשי צוות/רוכבים שנדבקו בקבוצה היא הרחקה מיידית מהטור של כל הקבוצה.
    מי הקבוצות? אינאוס (ברנאל), מיצ'לטון (ייטס), קופידיס (מרטאן), AG2R(בארדה).

  2. בינתיים יש טור מצוין, ממש "גנבו" את הפורמט של הגי'רו. כנראה הרבה בגלל החשש מהרגע הראשון שלא בטוח שמגיעים לפריס אז צריך להפציץ מההתחלה.
    ובגזרה המקצועית:
    *אין ספק שרוג'ליץ ויומבו-ויסמא הם ה-team to beat. מודה שהערכתי שדומולן בכושר קצת יותר טוב, אבל כנראה שהקבוצה באה במוד סקיי – יש לנו מועמד על ולא מעניין אותנו כלום חוץ מזה (טוב, חוץ מואן ארט – הוא עד כדי כך מרשים שאי אפשר שלא לתת לו להשתולל מדי פעם). חלוקת העבודה שם נהדרת – פעם ואן ארט מושך, פעם טוני מרטין, פעם חסינק וכו' וכו'…והדבוקה מתפרקת.
    *ברנאל כשלעצמו נראה טוב, אבל אני חושש שהקבוצה הלא מושלמת של אינאוס הפעם תיחשף בדיוק ברגעים הכי קשים, בהרים של השבוע ה-3.
    *פוג'אצ'אר! איך אני שמח שהימרתי עליו לפודיום. גם כי הוא נפלא וגם כי הוא בועט את פאביו ארו הערס לתהומות השכחה (ארו כבר הספיק לפרוש מהטור, במקום להיות בנאדם ולהישאר כדי למשוך את הסלובני).
    *החולצה הירוקה נראית תחרות פתוחה מתמיד. לסאגאן כבר אין את היכולת לנצח ספרינט המוני, וקטעי ה-intermediate sprint ממוקמים ברובם, אם לא כולם, לפני הטיפוסים, כך שיקשה עליו לנצל את ההזדמנויות האלה.
    *למרות שזה ללכת קצת נגד הדעה הרווחת, אני עוד לא קובר את ייטס ומיצ'לטון-סקוט.
    *ISN (או: יסאן בקיצור סלנג בעברית) לא מראים בינתיים יותר מדי סימנים של שייכות לדרג הבכיר. אני מקווה שזה רק שכר לימוד שמשלמים וההמשך – בטור ובכלל – יהיה יותר טוב. דן מרטין שנמצא על תקן הקפטן לא מרשים בלשון המעטה, והמעט שהיה בינתיים לקבוצה בא מגזרת הספרינטרים. אולי הקבוצה צריכה לראות בעצמה כקבוצה בסטייל בלגי – קלאסיקות אביב, מונומנטים, מרוצי שבוע שלא בפסגות; תשאפו קוויק-סטפ.
    *יאללה, נראה לי מספיק להיום. צאו לרכוב ולצפות!

    1. ארו לא היה עומד במגבלת הזמן של הקטע. אם בשלב כה מוקדם, במישור, הוא נשר, אז כנראה שהוא גם לא יכל לסחוב עד סופו. אפילו לא כדי לנסות אולי במקרה יצליח לסיים בזמן.
      מסכים לגבי הקבוצה של אינאוס. מה שכן, יש לו את קראפאז שזה כוח גדול מאד. לפחות אחד שאמור לסחוב איתו עד להתקפות בק"מ האחרונים ולא משנה כמה לחץ תפעיל וימבו.

    2. טום:
      – המסלול של הטור נקבע לפני כל סיפור הקורונה. עשו שינויים קצת אחר כך, בעיקר בפתיחה, כמו המעבר מדנמרק לאיזור ניס.
      – יומבו ויסמה אכן חזקים, אבל הראו היחלשות מדאיגה בשני קטעי הטיפוס האחרונים. בעיקר ספ קוס וג'ורג' בנט, שמשכו הרבה פחות זמן ממה שציפו. הם לא תכננו להקריב את דומולאן כל כך מוקדם.
      – פוגאצ'אר הוא בעיניי האיום הכי גדול על רוגליץ'.
      – מה שמתן אמר על ארו.
      – לשאוף קוויק סטפ. וואללה גם אני הייתי רוצה לשאוף את זה. 🙂

  3. כל אזכור של לייטון יואיט ואליפות ארה"ב מזכיר לי את גמר 2004 בו הוא הובס 6:0 7:6 6:0 על ידי פדרר. נדמה לי שגם הפעם הנציג שלו יפסיד באופן די חלק, הפעם לתים.

  4. מייקל וודס (שנה הבאה ב-ISN) תופס את רפה מייקה ישן בספרינט ביניהם אחרי שברחו לשאר בסיום הקטע בטיראנו אדריאטיקו.

  5. מייקל וודס לוקח ניצחון מצויין בטירנו, אחרי שהוא בורח בטיפוס הקשה לפני הסוף, ראפאל מייקה מצטרף אליו, אבל הוא מצליח לגבור עליו לפני הקו.

  6. תודה אלכס. כמי שחוזה ב-USA OPEN בקביעות (בגלל גייל, אני אחד שצופה המון, עד ה-NBA בערב) עליצ לציין שבגדול משחקי הנשים מרתקים ומעניינים הרבה יותר ממשחקי הגברים (כמובם שחסרונם של כמה כוכבים מורגש מ-א-ד)

    1. תודה לך, מנחם. צפיתי אתמול מעט במשחק של אוסאקה ושלבי רוג'רס והרמה אכן היתה טובה.
      גם משחקי הגברים ברמה טובה מאוד.
      מסכים לגבי השחקנים שנעדרים. כאשר לא נמצאים כל כך הרבה טניסאים וטניסאיות, הרי שהדבר מורגש.

            1. מעתיק מהפייסבוק
              .
              ההיסטוריה כבר פה:
              איתמר איינהורן מ נ צ ח בפולין
              ISRAELI HISTORY IS MADE: ISRAELI SPRINTER ITAMAR EINHORN JUST GOT HIMSELF AND US – THE FIRST VICTORY IN A UCI RACE.
              נצחון ראשון לרוכב ישראלי במירוץ מקצועני של היו סי אי .

            2. אהה אוקיי, עוד לא הסתכלתי בפייס.
              תודה.

            3. הקשר היחיד שלי לעולם האופניים זה אירועי דיומא והפייסבוק של ISN.. (אגב הם עושים עבודה טובה מאוד במחלקת ה"שיווק")

            4. כזאת עבודה טובה שכבר אין צורך לשדר את הטור בערוץ ישראלי.

            5. רבים וטובים לא הצליחו לגרום לערוץ הספורט לשדר אותם במקום שידורים חוזרים מהליגה הצרפתית 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט