אירועי דיומא – 08.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

כדורגל / תומר שנאן

ליגת האומות – מחזור 2:

21:45 צרפת-קרואטיה ספורט 5: לאחר שבמשחק הראשון ניצחה את שבדיה לאחר משחק צמוד בזכות שער של קיליאן אמבפה (עם החטאת פנדל של גריזמן) וקרואטיה הובסה מול פורטוגל במשחק בו הקרואטים היו אנמיים מאוד, ייפגשו שתי הקבוצות בתקווה להציג עלייה ברמה. לצרפת יש הרכב איכותי יותר מהקרואטים, ובהתאם לזאת אני מאמין שהם ינצחו הערב.

21:45 בלגיה-איסלנד ספורט 5+: בלגיה מגיעה למשחק עם מומנטום חיובי כשבשבת ניצחה את דנמרק בתוצאה 2:0 הודות לשער ובישול של מרטנס. איסלנד לעומת זאת הפסידה לאנגלים לאחר פנדל מדויק של סטרלינג עמוק בתוספת הזמן, אך שלטה בכדור רק 22% מהזמן במשחק הקודם והגיעה רק לשתי בעיטות שאף אחת מהן לא כוונה למסגרת. אני מאמין שבלגיה תמשיך במומנטום גם הערב, ולא תשאיר לאיסלנדים סיכוי.

21:45 דנמרק-אנגליה ספורט 1: דנמרק לא הצליחה להוות יריבה ראויה לבלגים כשהאנגלים אמנם לא הציגו משחק מרשים במיוחד אך שלטו בקצב והגיעו למצבים (בעיקר בזכות סטרלינג) מול איסלנד. לדנים אין את הכלים להתמודד עם המהירות האנגלית של סנצ'ו וסטרלינג, ובטח שלא עם הפיזיות של קיין, לכן אהמר על אנגליה כמנצחת.

21:45 שבדיה-פורטוגל ספורט 2: השבדים הצליחו להקשות מאוד על אלופת העולם במשחק הקודם על אף ההפסד, והערב הם יתמודדו מול אלופת אירופה בתקווה לצאת עם נקודות מההתמודדות. פורטוגל נראתה נהדר מול קרואטיה עם קישור איכותי בראשות פררנדש והתקפה טכנית מאוד המורכבת מז'וטה, פליקס וברנרדו סילבה. קשה לי לראות את פורטוגל מפסידה את זה הערב, אך שבדיה תגיע במטרה להילחם.

יתר המשחקים: ארמניה-אסטוניה 19:00, גאורגיה-צפון מקדוניה 19:00, קפריסין-אזרבייג'ן 21:45, לוקסמבורג-מונטנגרו 21:45, סן מרינו-ליכטנשטיין 21:45.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחהרבע הגמר (שידורים בערוצי היורוספורט החל משבע בערב)

גברים

אלכסנדר זברב (גרמניה)-בורנה צ'וריץ' (קרואטיה) – הקרואטי יערוך הופעת בכורה בשלב שמונת האחרונים של טורניר מייג'ור. יריבו יקווה להשוות לפחות את הופעתו בניו-יורק לזו שבאוסטרליה, בתחילת השנה, אז שיחק לראשונה בשלב חצי הגמר של גרנד סלאם.
פבלו קארניו בוסטה (ספרד)-דניס שאפובלוב (קנדה) – לפחות על פי הישגיהם, אליפות ארה"ב היא החביבה על שני השחקנים מבין ארבעת המייג'ורס. הספרדי, שיהיה מעניין לראות כיצד המשחק המוזר מול נובאק בסיבוב הקודם ישפיע עליו, הגיע לחצי הגמר בניו-יורק לפני שלוש שנים. בשנה זאת (2017) ובאותה האליפות רשם יריבו הלילה את הישג השיא שלו בטורנירים הגדולים כשהעפיל לרבע הגמר בהיותו בן 18 בלבד.

נשים

ג'ניפר בריידי (ארה"ב)-יוליה פוטינצבה (קזחסטן) – האמריקאית בת ה-25 ניצחה בסיבוב הקודם את אנג'ליק קרבר, אלופת הטורניר לפני ארבע שנים. יריבתה, ילידת רוסיה שמייצגת את קזחסטן, מדורגת תשעה מקומות מעליה (32 לעומת 41), אך נתון זה חסר כל ערך, למעשה, ואינו יכול לרמוז ולו דבר על ההתפתחויות האפשריות במשחק.
נאומי אוסאקה (יפן)-שלבי רוג'רס (ארה"ב) – כפי שנראה לקראת הסקירה על משחקי מחר, שלבי רוג'רס בת ה-27, שנמצאת במקום ה-92 בעולם, אינה המדורגת הנמוכה ביותר מבין העולות לרבע הגמר. בסיבוב הקודם היא חוללה הפתעה כשהדיחה את זוכת שני הווימבלדונים, פטרה קביטובה המצוינת (תוך שהיא מצילה נקודת משחק בשובר השוויון של המערכה המכרעת). נאומי אוסאקה, שזכתה בטורניר לפני שנתיים, אמנם מועמדת לנצח, אך גם כאן ייתכן שנראה תוצאה בלתי צפויה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 10:

קטע 9 שלפני יום המנוחה, השני בפירנאים, היה ללא ספק הקטע המרתק ביותר בטור עד כה. כמו ביום הקודם, גם כאן קיבלנו בתחילה נסיונות בריחה משלל קבוצות, אלא שהפעם הדבוקה שמרה על מרחק סביר מהבורחים. כבר לפני הטיפוס הראשון והקשה של הקטע, התנתק השווייצרי מארק הירשי מקבוצת הבריחה שנוצרה, והמשיך לבדו קדימה. הדבוקה מאחור הגיעה לטיפוס מספר דקות אחריו, כשהמוביל אדם ייטס מתקשה להחזיק עם יריביו, אך לבסוף מצליח לחזור. בטיפוס האחרון קבוצת יומבו ויסמה לקחה שוב את העניינים לידיים, והכתיבה קצב מהיר מלפנים, קצב ששוב הביא לנשירה מהירה של אנשי הצוות המסייע שלה, עד וכולל טום דומולאן. התקפה של טאדיי פוגאצ'אר על הטיפוס סימנה את תחילת החלק המרתק של הקטע: מתוך חבורת ה-GC, רק רוגליץ', ברנאל ולאנדה הצליחו לגשר אליו. קבוצה שנייה שכללה את קינטאנה, בארדה, מרטאן, פורט, אורן ומולמה נותרה במרחק של כ-20 שניות מאחור, וקבוצה שלישית שכללה את ייטס, לופז, ואלוורדה ומאס נותרה במרחק של דקה מאחור, מה שהבהיר שהחולצה הצהובה עומדת להחליף רוכבים. הירשי המשיך להיות מלפנים, ואף לקח את שניות הבונוס על הפסגה האחרונה, בעוד שרוגליץ' גנב לפוגאצ'אר (בכמעט תאונה בין שני הסלובנים) את השניות של המקום השני. הרביעייה המשיכה לרכב יחדיו בירידה ובמישור המסיים, ותוך כדי שיתוף פעולה הצליחה להדביק את הירשי במרחק של 1.5 ק"מ לסיום. החמישייה הגיעה יחדיו אל הקו, כשדווקא הירשי העייף יזם את הפריצה לקו, אלא שלאכזבתו (ולאכזבת הצופים הנייטרליים) פוגאצ'אר ואח"כ רוגליץ' הקדימו אותו במיאוץ הסיום ממש על הקו. לפוגאצ'אר זהו הניצחון הראשון בטור הבכורה שלו, שמגיע לאחר שלושה קטעים בהם זכה בוואלטה הקודמת. חבורת קינטאנה הגיעה אל הקו 11 שניות לאחר הזוכים, בעוד שחבורת ייטס עשתה זאת לאחר 54 שניות. כך שבסיום הקטע קיבלנו את רוגליץ' בחולצה הצהובה, ואחריו נמצאים בדירוג ברנאל (21+), מרטאן (28+), בארדה (30+), קינטאנה ואורן (32+), פוגאצ'אר (44+), ייטס (1:02+) ולופז (1:15+).

קטע 10 של היום מחזיר אותנו אל הקטעים השטוחים במירוץ. הקטע מתנהל בין האיים אולרון ורה מול החוף המערבי של צרפת. זהו הקטע השטוח האמיתי היחיד במירוץ, קרי אחד שלא כולל אף טיפוס. אלא שמי שחושב שנקבל כאן קטע שטוח קלאסי עם דבוקה שלמה השועטת לעבר מיאוץ הסיום, עשוי להיות מופתע. זאת כיוון שהרוחות האטלנטיות שינשבו לאורך החוף עשויות להביא לפיצולים בדבוקה. ראינו כבר בקטע 7 את השפעת רוחות הצד על פיצולי הדבוקה, וזה בהחלט יכול לקרות גם היום. זה עשוי להביא לכך שנקבל קטע עצבני מאד, בו כל הקבוצות ינסו לתפוס מקום בחזית. אם בכל זאת נקבל מיאוץ סיום קלאסי, הרי שצפוייה לנו כאן התמודדות בין מאיצים כבנט, יואן, ויוויאני, סאגאן, קריסטוף, טרנטין, ניצולו, קוקאר וגרייפל, ואולי עוד אחד לואן ארט. שידור ביורוספורט ב-14:25.

טירנו אדריאטיקו – קטע 2:

קטע 1 של המירוץ היה קטע שטוח טיפוסי עם תסריט צפוי כמעט לחלוטין. זה כלל את ההתנהלות של הדבוקה עד לקו הסיום, דרך התאונה ההמונית הדי בלתי נמנעת כ-1.5 ק"מ ועד למיאוץ הסיום ההמוני. מי שסיפק את ה"כמעט" פה היה הגרמני פסקל אקרמן. בדרך לקו, הקולמביאני פרננדו גביריה פתח כדרכו את המיאוץ מוקדם מכולם, ונראה כזוכה הבטוח בקטע. אלא שאקרמן הגיח הרחק מאחור, תוך שהוא מוצא מסלול השתחלות צר במיוחד ליד המחסומים, והצליח לעבור את הקולומביאני על הקו. אחד הנצחונות המרשימים ביותר במיאוץ שראינו בתקופה האחרונה. מגנוס קורט נילסן השלים את הפודיום. לגרמני זהו ניצחון שני העונה, לאחר הקטע בו זכה בטור האמירויות.

קטע 2 של המירוץ אמור להיות גם הוא אחד עבור המאיצים, למרות מספר טיפוסים בדרך. אקרמן, גביריה, נילסן, מתיוס, ואן דר פול וצ'ימולאי אמורים להתחרות כאן שוב על הניצחון. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. לפי מה שבדקתי, צפי לרוחות של עד 20 קמ"ש בסיום (בהתחלה רוחות חלשות), מה שאומר שבהחלט ייתכן שנראה יותר מזה באמצע וזה כבר יהפוך את הקטע למאוד עצבני. אולי הקטע הכי חשוב בפן הקבוצתי על הנייר.

  2. לא ראיתי שכתבו על זה אתמול, אבל נראה שהגול של ישראל היה פשוט מזל וטעות. היתה מסירה לכיוון חלוץ שהיתה פשוט לגמרי לא בכיוון והלכה מאחוריו, ובמקרה היה שם אלמקייס לקבל את הכדור.

    1. ינון אני מעיד על עצמי שראיתי את המשחק עם בני בן ה 9 ובדקה 88 עוד אמרתי לו לא קונה תיקו .
      שבאו להרים את תוספת הזמן אמרתי לו שאם זה 5 דק לא קונה תיקו .
      בסוף התפשרתי על תיקו כי הוסיפו 4 דק ואחרי הגול חשתי שהתפשרתי מהר מדי בוודאי אחרי הקורה של זהבי .
      אבל זה משחק ידידות משודרג שלא ניתן ללמוד ממנו הרבה .

        1. אם הוא ישתרך מאחור זה דווקא לא יזיק לו. יש לו ככה יותר סיכוי לתפוס איזה גרופטו. אבל זה באמת לא מהקטעים שהוא צריך לחשוש מהם. כמו שעידו אמר, העיקר שייכנס במגבלת הזמן, ובקטע שטוח הוא אמור לעשות את זה. קטעי טיפוס הם היותר בעייתיים מבחינה זו.

  3. קוויק סטפ מושכים כמו מטורפים בחזית, ותופסים את הבריחה. עם או בלי קשר, כמה רוכבים מתרסקים מאחור לתוך תעלה. לא נראה שיש נזק לרוכבים עם פרופיל גבוה בינתיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט