אירועי דיומא – 10.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – חצי גמר הנשים

הגם ש"רק" שתיים מהעולות לשלב ארבע האחרונות מייצגות את ארה"ב, כל ארבע הטניסאיות הינן "בוגרות" "מערכת" הטניס של ארה"ב (אוסאקה גרה בה מגיל שלוש ואזארנקה מגיל 15).

02:00 (יורוספורט): נאומי אוסאקה (יפן)-ג'ניפר בריידי (ארה"ב) – בריידי בת ה-25 היא הפתעת הטורניר. המדורגת 41 בעולם, שתתקדם כמובן משמעותית עם פרסום החדש, לא עברה מעולם, עד עתה, את שמינית הגמר בסלאמים השונים. אוסאקה זכתה בניו-יורק לפני שנתיים ומשחקת מצוין בטורניר (כמו גם בטורניר ההכנה שבוע קודם).
04:00 (שעה משוערת): סרינה וויליאמס (ארה"ב)-ויקטוריה אזארנקה (בלארוס) – המנה העיקרית של הערב. הבלארוסית איבדה רק משחקון אחד ברבע הגמר מול אליז מרטנס בבלגית. הדברים שאמרה בריאיון עם תום המשחק המחישו את הכושר המעולה בו היא מצויה בתקופה האחרונה (בתמלול חופשי שלי. א.ד): "הרגשתי שהכדור גדול יותר בעוד שעבור יריבתי המגרש היה גדול מדי".
סרינה, שעצמה משחקת היטב בטורניר וחזרה פעמיים מפיגור מערכה (כולל אתמול, ברבע הגמר מול פירונקובה הבולגריה), תנסה לפסוע צעד נוסף לעבר תואר מייג'ור 24 ושביעי בניו-יורק.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 12:

קטע 11 היה נטול אירועים מיוחדים (מלבד ההתרסקות של יון איזאגיר, שסיימה לו את המירוץ), עד לרגע שאחר הסיום למעשה. הקטע השטוח הסתיים במיאוץ סיום צמוד במיוחד, שבו כיילב יואן הקדים כחוט השערה את סאגאן, בנט ו-ואן ארט, למה שהיה הניצחון השני שלו בטור הנוכחי. אלא שלאחר הסיום, חבר השופטים החליט לפסול את מיאוץ הסיום של סאגאן, בטענה למהלך מסוכן שלו. בניגוד לפעם הקודמת שזה קרה (לפני שלוש שנים), סאגאן לא נפסל מהמירוץ כולו. עדיין, הנקודות שאיבד במיאוץ הסיום הופכות את הפער של סם בנט, האוחז בחולצה הירוקה (78 נק'), לכמעט בלתי סגיר, מה שכנראה ישנה את סדרי העדיפויות של קבוצת קוויק סטפ להגנה על החולצה מעכשיו. בגזרת ה-GC שוב אין שינוי, ורוגליץ' עדיין מוביל, כשאחריו נמצאים בדירוג ברנאל (21+), מרטאן (28+), בארדה (30+), קינטאנה ואורן (32+), פוגאצ'אר (44+), ייטס (1:02+) ולופז (1:15+).

קטע 12 של היום הוא קטע מעבר ארוך וגבעי עד מאד. קטע מהסוג של הקלאסיקות שנראה כמו קטע קלאסי עבור קבוצת בריחה גדולה, שאולי גם תכלול אול אראונדרים גדולים מהסוג של ואן אוורמאט, אלאפיליפ, שכמן, סטויבן, מוהוריץ', בנוט ובואסון האגן. שידור ביורוספורט ב-12:45.

טירנו אדריאטיקו – קטע 4:

קטע 3 של המירוץ היה קטע גבעי עם כמה שיפועים חדים לקראת סופו. מי שחי טוב מאד בסביבה כזו הוא הקנדי מייקל וודס מקבוצת EF, שיעבור ל-ISN בעונה הבאה. וודס השאיר בטיפוס הלפני אחרון מאחור את דבוקת המטפסים שאיתו, שכללה מטפסים כפוגלסאנג, סיימון ייטס וגראן תומאס, על מנת לברוח קדימה לבדו. היחיד שהצליח להדביק אותו היה הפולני ראפאל מייקה. השניים שיתפו פעולה עד לקו הסיום, שם וודס גבר בקלות על יריבו, וזכה בקטע. וודס כעת מוביל במירוץ לפני מייקה (5+), קלדרמן (26+), ושורה ארוכה של מטפסים במרחק של 30 שניות.

קטע 4 הוא כבר אחד משני קטעי הטיפוס הכבדים המיועדים לחברי ה-GC. קטע הכולל שני טיפוסים מהדרגה הקשה ביותר, אך מסתיים בירידה. פוגלסאנג, וודס, מייקה, ייטס, תומאס, הנאו, קלדרמן ושאר המטפסים ייאבקו כאן על הבכורה. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה רבה.
    נציין שבאליפות ארה"ב נקבעו חצאי הגמר
    בגברים
    דומניק תים ( 2 אוסטריה) -דניאל מדבדב( 3 רוסיה).

    סאשה זברב ( 5 גרמניה ) – פאבלו קרניו בוסטה ( 20 ספרד).

    בנשים .

    סרינה ווילימאס ( 3 ארה"ב ) – ויקטורה אזרנקה ( לא מדורגת בלורוסיה) .

    נאומי אוסקה ( 4 יפן ) – ג'ניפר בריידי ( 28 ארה"ב).

    ביו הגברים כאמור יהיה זוכה חדש בארה"ב ובכלל בגרנד סלאם .
    בין הנשים כולם למעט בריידי זכו בסלאם.
    כאשר אוסקה ווילימאס זכו גם בארה"ב.

    1. 🙂
      לא אותם מירוצים, לא אותם מארגנים. אין איזה סטנדרט שעל פיו צריך לקבוע.
      לפעמים אבל בתוך אותו מירוץ הדירוג משגע אותי.

  2. לוקאס המילטון ממיצ'לטון סקוט זוכה בקטע היום בטירנו, במה שנראה כמו הילוך חוזר של אתמול. זה אחרי שברח יחד פאוסטו מסנאדה לקבוצת ה-GC, וגבר על האיטלקי בספרינט הסיום. מייקל וודס לוקח את הבונוס מהמקום השלישי, ומגדיל את הפער בפסגה.

    1. לדעתי לא. כלומר הוא יכול להיות רוכב GC אבל לא קונטנדר בגראנד טור. הוא ממש לא מספיק טוב בנג"ש וגם כמטפס הוא לא מספיק חזק.

  3. תודה, מעניין ההבדלי רמות בין הטובים להכי טובים.
    אבל לא יודע אם לא היית אומר על קאפראז או דומלאן לפני כמה שנים.

    1. לפחות לגבי דומולאן העדויות קיימות שאמרתי שיש שם מנצח גרנד טור בפוטנציה אחרי הניצחון בוואלטה ובטח שאחרי הקטע המפורסם לאנדורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט