אירועי דיומא – 07.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

כדורגל / ניר מועלם

ליגת האומות – דרג א' :

21:45 בוסניה – פולין, ספורט 3 : בוסניה החלה את הקמפיין עם תוצאה טובה של 1-1 בחוץ מול איטליה, ומנגד פולין – הפסידה 1-0 להולנד בחוץ. מדובר כאן על שתי נבחרות מאוד טובות ומאוד מנוסות, אבל אני חושב שיתרון הביתיות של בוסניה, למרות שאין קהל, תשחק לטובתה, ונראה את בוסניה מנצחת את פולין בבית.

21:45 הולנד – איטליה, ספורט 4 : הולנד מגיעה אחרי ניצחון 1-0 בבית על פולין, ואילו איטליה חילצה תיקו בבית מול בוסניה. אני חושב שדווקא כאן אני אלך פחות עם הלב אלה יותר עם הראש, כי מצד אחד הלב אומר איטליה אבל המציאות אומרת לי שככל הנראה מי שתנצח היא הולנד, ובמקרה הטוב ביותר נראה תיקו ונקודה לאיטליה, גם כי אני חושב שהמאמן של איטליה ( מאנציני) הוא לא מאמן טוב ואיכותי שיודע להוציא משחקניו את ה-100%, וגם כי יש שחקנים שלא זומנו שיכולים להפוך את הנבחרת לטובה יותר, ולכן אני הולך עם הכתומים.

ליגת האומות – דרג ב' :

21:45 אוסטריה – רומניה, 5 סטארס : אוסטריה פתחה את הקמפיין עם ניצחון חשוב מאוד 2-1 על נורבגיה בחוץ, תוך שליטה אבסולוטית במשחק עצמו, ומנגד רומניה קצת צלעה בפתיחה עם 1-1 ביתי מול צפון אירלנד. הימור – אוסטריה תנצח בבית.

21:45 צפון אירלנד – נורבגיה, ספורט 2 : צפון אירלנד הצליחה להשיג תיקו חוץ חשוב מול רומניה, אבל נורבגיה מנגד הפסידה בבית 2-1 לאוסטריה, עם תצוגת כדורגל לא טובה במיוחד, ואני ציפיתי מהסגל שלהם להוציא הרבה יותר מול אוסטריה ועוד בבית. הימור – הנורבגים טובים יותר מבחינת איכות השחקנים אבל אחרי התצוגה שלהם מול אוסטריה אני לא ממש בטוח שהם ינצחו היום, ולכן אהמר על תיקו.

21:45 צ'כיה – סקוטלנד, 5 פלוס : צ'כיה פתחה נהדר את הקמפיין עם ניצחון משכנע 3-1 בחוץ על סלובקיה אחרי שהובילו כבר 3-0, הגיע השער המצמק של סלובקיה בדקה ה-88 שלא ממש שינה משהו, והיא מסתמנת כנבחרת החזקה בבית, והיא פוגשת את סקוטלנד ששיחקה מול ישראל וסיימה בתיקו 1-1 מולנו, כאשר הם לא הציגו כדורגל יותר מידיי משכנע, אבל צריך לציין שגם היו חסרים להם מספר שחקני הרכב. הימור – צ'כיה מנצחת.

*שווה צפייה* 21:45 ישראל – סלובקיה, ספורט 5 : הגענו למשחק המרכזי של היום מבחינתנו הישראלים, והוא המשחק של הנבחרת שיהיה גם האחרון לפני המפגש הגורלי מול סקוטלנד בעוד כחודש, כאשר אנחנו מגיעים אחרי 1-1 מול סקוטלנד בחוץ אבל צריך לחלק את המשחק הזה לחלקים, כי מצד אחד לא היינו כל כך טובים כמו שדיברו בתקשורת, ואני ראיתי את המשחק לכל אורכו והיו רגעים שלא הבנתי לאן נעלם המאמן שלנו שלא ממש הגיב בחילופים, ולכן אני חושב שבלי הברקה של ערן זהבי לא היינו מוציאים נקודה, ונכון שהגענו למצבים מאוד טובים, בעיקר דרך שתי הגבהות של אלי דסה ועם כמה מהלכים יפים של מנור סולומון, אבל לא היה משחק כדורגל מספיק טוב של הנבחרת לדעתי, ועדיין סיימנו בתיקו מכובד בחוץ מול יריבה טובה, והיום אנו פוגשים את סלובקיה שהפסידה בבית 3-1 לצ'כיה, ולפי הבנתי מגיעים עם סגל די חסר למשחק, ולכן אני אהמר על ניצחון שלנו על הסלובקים, בתקווה שהציפיות שלנו אחרי ניצחון כזה לא יעלו לשמיים לקראת סקוטלנד.

ליגת האומות – דרג ג' :

17:00 קזחסטן – בלארוס, ספורט 1 : קזחסטן ניצחה במשחק הראשון 2-0 את ליטא בחוץ, ואילו בלארוס הפסידה בבית לאלבניה 2-0. הימור – ניצחון ביתי של קזחסטן.

21:45 אלבניה – ליטא : אלבניה מגיעה אחרי ניצחון חוץ משכנע 2-0 על בלארוס בחוץ, ואילו ליטא מגיעה אחרי הפסד 2-0 לקזחסטן בבית. הימור – אלבניה מנצחת, מה שישאיר בראש הבית של קזחסטן מול אלבניה בקרב ראש בראש על ראשות הבית.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב – שמינית הגמר

שלב 16 האחרונים יינעל הלילה וייקבעו כל שמונת העולים והעולות לרבע הגמר. אי אפשר כמובן שלא להתייחס לטרגדיה הספורטיבית שהתרחשה אמש בשמינית הגמר בין נובאק דג'וקוביץ' לפבלו קארניו בוסטה הספרדי. האחרון שבר את המדורג ראשון בעולם במשחקון ה-11, כשהסרבי גם נפצע לפני כן, ועלה ל-6:5. דג'וקוביץ' חבט בלהט הכעס כדור שפגע מבלי להתכוון בשופטת הקו, שגרם לה להלם ולקשיי נשימה. בעקבות התיעצות בת מספר דקות בין השופטים ומעין "שימוע" בזמן אמת לנובאק, הוחלט לפסול את זוכה 17 הסלאמים ולהעלות את קארניו בוסטה לרבע הגמר. ניתן להניח כי השופטים התבססו על מקרי עבר, שבהם עבירות דומות גרמו לפסילת השחקנים שהפרו את החוק. דניס שאפובלוב נפסל על עבירה דומה בגביע הדייויס ב-2017 ודויד נלבנדיאן הארגנטיני נפסל לאחר שבעט מבלי להתכוון בשופט הכיסא בגמר טורניר "קווינס" לפני 8 שנים. הגם שמדובר בהחלטה צודקת, קשה שלא להתאכזב עבור דג'וקוביץ', שטרם הפסיד השנה, והודח מהטורניר, שמתנהל באווירה מוזרה ובלתי שגרתית ממילא, תחת נסיבות ביזאריות כאלה.

משמעות הדחתו של דג'וקוביץ' היא שבעוד שישה ימים אחד הטניסאים שנותרו בתחרות יניף לראשונה את התואר בארה"ב וגביע מייג'ור בכורה. משמעות טריוויאלית נוספת היא שלראשונה יהיה זוכה בגרנד סלאם שנולד בשנות ה-90 ולמעשה מדובר בתחרות פתוחה לחלוטין.

גברים

דומניק תים (אוסטריה)-פליקס אוג'ה אליעסים (קנדה) – הקנדי בן ה-20 משחק נהדר בטורניר הבורה שלו בניו-יורק. יריבו, ששיחק כבר בשלושה גמרים של סלאמים ונותר כעת המדורג הבכיר בטורניר, הוא בכל זאת הפייבוריט, אך ייתקל במשוכה לא פשוטה בהחלט.
דניאיל מדבדייב (רוסיה)-פראנסס טיאפו (ארה"ב) – היציעים הריקים יימעו מאוהדי הטניס האמריקאים לעודד בצורה בלתי אמצעית את בן ארצם המוכשר, שניצחון שלו מול סגן אלוף הטורניר בשנה שעברה ייחשב כמפתיע למדי.
ואצק פוספישיל (קנדה)-אלכס דה מינואור (אוסטרליה) – שני השחקנים ייחפשו רבע גמר ראשון בקריירה בניו-יורק.
מתאו ברטיני (איטליה)-אנדריי רובליוב (רוסיה) – האיטלקי העוצמתי הגיע לחצי הגמר לפני שנה בניו-יורק. כדי להתקדם לשחזור ההישג יהיה עליו לעבור את אחד השחקנים האגרסיביים ביותר בסבב.

נשים

סרינה וויליאמס (ארה"ב)-מאיה סקארי (יוון)
סופיה קנין (ארה"ב)-אליז מרטנס (בלגיה)
אליזה קורנה (צרפת)-צבטנה פירונקובה (בולגיה)
ויקטוריה אזארנקה (בלארוס)-קרולינה מוכובה (צ'כיה)


אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טירנו אדריאטיקו – קטע 1:

במקביל לטור דה פראנס (שהיום הגיע ליום המנוחה הראשון שלו), נקבל היום באיטליה את מירוץ הטירנו אדריאטיקו. זהו מירוץ יוקרתי מאד, שכשמו מתנהל בין חוף הים הטירני לזה האדריאטי. מירוץ זה מתקיים בד"כ בחודש מרץ, אלא שהשנה הוא הפך לראשון שנדחה עקב מגיפת הקורונה. המירוץ מתנהל על שמונה קטעים בתוואי מגוון מאד, הכולל שני קטעי טיפוס קשים, כמה גבעיים וכמה שטוחים, ואף נג"ש קצרצר שינעל את המירוץ. את רוב מצבת המשתתפים נוכל למצוא בהמשך במירוץ הג'ירו (שיתקיים בתחילת החודש הבא), ואת מיעוטם בוואלטה שתתקיים מעט אח"כ. בין הפייבוריטים במירוץ נוכל למצוא שמות גדולים למדי: הפייבוריט הגדול ביותר הוא כנראה יאקוב פוגלסאנג, הדני של אסטנה, שממשיך לגלות כושר מצויין גם בעונה זו (כפי שהוכיחה הזכייה בלומברדיה). צמד בריטי מעניין שנראה כאן הוא כריס פרום וגראן תומאס, שינסו להראות שכושר הנפל שלהם במירוצים הקודמים בצרפת מאחוריהם. עוד שם גדול מאד הוא הכריש וינצ'נזו ניבאלי, שכבר זכה במירוץ זה פעמיים בעבר. מטפס אדיר נוסף שנמצא כאן הוא סיימון ייטס, שינסה לשחזר את הצלחות העבר במדינה זו. מטפסים נוספים שיגיעו לכאן הם ראפאל מייקה, מייקל וודס ודילן טיונס. בקטעים השטוחים יותר נקבל כאן שדה איכותי בדמותם של פרננדו גביריה, פסקל אקרמן, מייקל מתיוס, אלווארו הודג ומתיו ואן דר פול.

הקטע הראשון של המירוץ הוא קטע מעגלי עם טיפוס קל, שיחזור על עצמו שלוש פעמים בתחילתו. עדיין, ההמשך השטוח צפוי להביא לנו מיאוץ סיום בהשתתפות המאיצים שהוזכרו לעיל. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה לכולם
    בהצלחה לנבחרת היום

    תגובתי בטניס
    1. איני אוהב את דיוקוביץ ממש לא הטיפוס שלי ( אני פדרר) ובכל זאת זו הדחה יותר מדי פופוליסטית ולא ראויה .
    הסתכלתי היטב לא הייתה שום כוונה מצידו לפגוע בה אפס כוונה ולכן העונש לא פרופרציונלי בעליל .

    אני מאד מקווה שאני טועה אבל מתגנב בי החשד כי הפסילה שלו נובעת גם מכל הכעס (המוצדק) שיש כלפיו בכל הקשור להדבקות קורונה ובזלזול המוחלט בהנחיות ( ובהחלט הייתי מבין אם היה נענש בגין זה טרם פתיחת הטורניר ).
    וכן הכעס ( הפחות מוצדק) שיש כלפיו מכיוון שהתנגד לחלוקת פרסים שווה לנשים ( איני תומך בהכרח שנשים יקבלו פחות אלא טוען שזה שווה דיון ממשי בו יישאלו מספר שאלות כגון האם העניין של הקהל שווה בין תחרויות גברים ונשים בטניס …וכן בשאלה האם זה שהם משחקות פחות שכן משחקות הטוב מ 3 לא יהווה פקטור בכך ).
    בכל אופן דיוקוביץ הביע דעה לא פופולרית ולכן החדש שלי שהוא הקדיש את הסאה.

    השאלה שלי היא האם זה היה קורה לנאדל שלא לדבר על פדרר במקרה שהיו חובטים ללא כוונת זדון האם גם הם היו מורחקים???

    טניס 2.
    תים בצד הזה וזברב בצד השני הם הפייבורטים המוחלטים בגברים .

    בנשים לפחות בצד שלה סרינה הפייבוריטית הברורה לגמר .

    אתלטיקה.
    אלכס ראית אתמול את התוצאה בכידון ? בו הגרמני שבר את שיאו ב 3.32 מטר וכך קרה 72 ס"מ משיאו של הגדול מכולם בתחום זלזני הצ'כי
    מה אתה אומר על שיפור כזה גדול .
    האם זה הגיוני ? האם יש לכך תקדימים?

    אשר לטור .
    מתי להערכתכם נוכל לקבל תמונת מצב לגבי המנצח ?

    1. אני דווקא לא מסכים איתך אהרון.
      אין ספק שהוא לא התכוון לפגוע בה, ורואים את זה בבירור אבל הוא היה מאוד עצבני גם לפני זה, וברגע שמצב כזה קורה אין ספק שהוא צריך לקבל הרחקה, ובמקרה של טניס – הפסד טכני.
      הוא כשחקן מקצועני ובטח בטופ 5 של העולם והמדורג ראשון בטורניר, היה חייב לשמש דוגמה ולחשוב היטב על מעשיו, ולכן העונש ראוי בהחלט.
      לגבי הכסף בנשים – אני בעד שיוויון זכויות לנשים וגברים, ולכן אני חושב שיהיה מאוד ראוי להגדיל את פרס הזכייה שלהן, ואולי זה נכון שיש פחות רייטינג ופחות עניין בטניס נשים אבל גם הן עובדות מגיל קטן כדי להגיע לצמרת ולכן גם להן מגיע לקבל תגמול על כך, וזה שהן משחקות מערכות ולא 5 כמו גברים לא אומר שהן שוות פחות או צריכות לקבל פחות.

    2. החוק לא הומצא בדיוק אחרי החבטה הזו של נובאק. הוא לא הומצא גם במחשבה או ידיעה שהוא, או סוג מסויים של שחקנים, עושים דברים כאלה.
      החוק גם לא קיבל פרשנות מיוחדת בגלל שמדובר בנובאק.
      החוק קיים כדי להגן על כל אותם אנשים בלתי מורגשים מסביב למגרש שעוזרים לקיום המשחק שלא יצטרכו לחשוש לחייהם בכל רגע נתון. הוא נועד למנוע משחקנים להעיף כדורים פראיים בגובה כזה ולא משאיר מקום לשיקול דעת.
      לא משנה אם הטניסאי שעשה את זה הוא אידיוט שמפיץ תיאוריות קונספירציה או אחד משני השחקנים האהובים של הדור האחרון. רק שלהם זה מעולם לא קרה אז קל להגיד "האם גם הם היו מורחקים???" כדי "לחשוף את הצביעות!!".

      1. מה אתה חושב שזו פעם ראשונה שכדור של שחקן פגע באיש קו ?
        אני אישית זוכר מקרה שכזה ( רק לא את שם השחקן )
        גם אם יש חוק שכזה הוא איוולי לחלוטין כי במשחק שחובטים בו אז קורים דברים .
        אשר לזה שהוא היה עצבני יכול להיות אז נותנים אזהרה כמקובל.
        בשורה התחתונה אני משוכנע לחלוטין שאם זה היה קורה לנאדל/ פדרר הם לא היו מורחקים
        יבוא יום עוד שנה שנתיים שזה יקרה למישהו אחר ואז נראה אם ירחיקו…הימור שלי שלילי .

        1. זה לא קרה במהלך משחק. זה לא קרה כש"חובטים בדברים". זה קרה ברגע מת. זה קרה כשהוא היה אמור להעביר כדור חלש ונמוך הצידה. לא את מה שעשה. החוק לא הפלה אותו. החוק ברור לגמרי ומוצדק, כי העובדים מסביב לא צריכים לפחד מהכדור בכל רגע נתון כי לך תדע מה אחד השחקנים יבחר לעשות שלא קשור לכלום.
          כשפדרר/נדאל יעשו דבר כזה ולא יורחקו, יהיה לך על מה לדבר. כרגע אתה סתם מקשקש.
          באותה מידה אני יכול להגיד שאף פעם לא עשו לינץ' פיזי בנובאק אחרי שעשה דבר כזה ובפדרר בוודאות כן יעשו.

  2. אהרון, התוצאה של יוהאנס ווטר, 97.76, שנקבעה בעיר הפולנית חוז'וב בהחלט מהווה שיפור גדול לשיאו האישי והתקרבות לשיא בן 24 השנה של יאן ז'לזני הצ'כי, שלוש פעמים אלוף אולימפי ואלוף העולם (אותו מספר הפעמים במקצוע). יש לציין כי היתה לווטר הטלה נהדרת נוספת באותה התחרות ל-94.84מ'.

    הבנתי בניתוח תוצאות האתלטיקה, קל וחומר במקצועות הזריקה, היא מוגבלת למדי, בלשון המעטה, אך אנסה אולי להפנות זרקור לעניין הנדון.
    ישנם שלושה מטילים גרמנים מצטיינים שהרחיקו את המכשיר מעבר לתשעים המטר – תומס רוהלר (אלוף אולימפי), יוהאנס ווטר (אלוף עולם ב-2017, והחל מאתמול, כאמור, בעל התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים) ואנדראס הופמן (מדליסט הכסף באליפות אירופה האחרונה). שלושתם בגיל דומה (27-28) והתחרות ביניהם "מושכת" אותם להישגים מעולים.

    שיפורים משמעותיים כאלה אינם נפוצים, בייחוד ברמות העל שבהן אנו דנים, אך גם אינם בלתי סבירים. גם ז'לזני התקדם בשיפורים בני מספר מטרים כשהגיע לשיאו העולמי. נוסף על כך, אופי המקצוע, שההטלות מתבצעות לטווחים של עשרות מטרים, מאפשר לעתים שיפורים די גדולים. לרוב הדבר מתרחש, ברמות מעט נמוכות יותר, אך עשוי לקרות, כפי שראינו גם ברמה הגבוהה ביותר.

    הסימום הרב שרווח בענף בשנות השמונים והתשעים (והאמצעים המעטים, יחסית, שננקטו כדי להיאבק בו) גרם, בין היתר, לשיאים רבים במקצועות הזריקה לגברים (אך גם למספר מקצועות בקרב הנשים) להישאר על כנם משנות השמונים ותחילת ה-90. למעשה, שיאו של ז'לזני (פירוש שם משפחתו, עשוי מברזל, בהחלט ראוי במקרה שלו) הוא הצעיר ביותר מבין השיאים במקצועות הזריקה בקרב הגברים.

    כיום, שיאו של ז'לזני ושיאו העולמי של רנדי בארנס האמריקאי, שנתפס על שימוש בחומרים אסורים, בהדיפת כדור הברזל מ-1990 (23.12) נמצאים בסכנת שבירה. האלוף האולימפי בהדיפת כדור הברזל, ריאן קרוזר האמריקאי, הודף בצורה מאוד עקבית ומגיע לתוצאות שמתקרבות ל-23 מטר (שיאו האישי הוא 22.91). היריבות בינו לבין בן ארצו ואלוף העולם, ג'ו קובאקס, ותומאס וולש הניו זילנדי, שהגיעה לשיאה בגמר אליפות העולם האחרונה בדוחא, עשויה אף היא "לאיים" על שיא העולם.

    אולם חשוב לזכור כי מדובר בספורט ולעתים גם כשנדמה כי שיא העולם קרוב לשבירתו, הדברים אינם תמיד מתרחשים (כך קרה, למשל, עם הקופצת לגובה הקרואטית, בלאנקה ולאסיץ', בסוף העשור הראשון של המאה הנוכחית. היא קפצה ל-2.07 והגיעה לתוצאות יפות באופן עקבי. נדמה היה כי השיא העולמי של סטפקה קוסטדינובה מ-1987, 2.09, נמצא על זמן שאול. כיום, כידוע, הוא עדיין איתנו).

    ווטר יתחרה בקרוב שוב וייתכן שנראה שיפור לשיא העולמי, אך ישנן גם אפשרויות אחרות.

  3. תודה רבה אלכס .
    הוספת לי הרבה
    כמה מילים לגבי זלזני אחד הסיבות לשיא "הצעיר" יחסית של זלזני נבע מהסיבה שבזמנו שינו את גודל הכידון מכיוון שהגודל הקודם היווה סכנה כי היה יכול לעבור את המרחק של האיצטדיון

    שיא העולם של הכידון הישן היה 104.80 של אובה הון המזרח גרמני בשנת 84 אבל בשנת 86 שינו את גודל הכידון .
    מצד שני זלזני עלה לגדולה רק בשנת 87
    אז זכה לראשונה בארד באליפות עולם
    הצ'כי היה אגדה אדירה
    אלוף אולימפי 92-00 3 אולימפידות רצופות כאשר ב 88 היה סגן היה גם כפי שכתבת 3 פעמים אלוף עולם ופעמיים עם הארד וכן פעמיים באירופה .

    הישג מיוחד שלו הוא
    שהחזיק פעמים ( לפחות ) בתואר המשולש של אלוף עולם אולימפי ושיאן עולם .

    1. אהרון, אתה צודק לגבי השינויים במבנה הכידון. העבירו לפנים את מרכז הכובד (מטעמי בטיחות) ושינו את החספוס של המכשיר כדי שהוא "ייתקע" בקרקע ולא ייפול עליה במצב מאוזן וכך יהיה נוח יותר למדוד את המרחק.

  4. אהרון, לגבי המנצח בטור, זה מוקדם, מוקדם מדי. הפערים בצמרת עדיין קטנים מאד, רוב הקטעים הקשים עוד לפנינו, והם קשים מאד. מספיקה התפרקות בקטע אחד כדי לגמור למתחרה את הטור. רוגליץ' למשל נראה טוב מאד, אבל הקבוצה שלו קצת נחלשה בימים האחרונים. יכול לשחק לרעתו.

    1. תודה פאקו אבל מנסיוני המועט ישנם תמיד מספר קטעים איפה שהוא בשבוע 2 שכבר רואים מגמה וגם קטעים מסומנים מראש שבוע אחרון שיודעים/מעריכים שבו תתקבל ההכרעה .
      אני בעצם שואל למתי להכין עצמי לצפייה בקטע שיעשה את ההבדל ( או לפחות סיכוי טוב לכך)

      1. אנחנו בסוף השבוע הראשון. הקטעים של שלישי עד חמישי לא אמורים לעשות הרבה הבדל (אלא אם אולי הרוחות מחר ישחקו). שישי קטע קשה אבל לא מכריע לדעתי. ראשון בשבוע הבא – קטע די מכריע. אחריו אפשר לומר הרבה דברים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט