סיכום הטרייד דד ליין בבייסבול / יוני לב ארי

התרגלנו כל השנים, שה-31 ביולי הוא יום דרמטי בעולם הבייסבול. אבל השנה, כמו כל דבר השנה, הכל עקום, וה-31 ביולי היה בקושי יום פתיחת העונה. הטרייד דד ליין נדחה ל-31 באוגוסט, כשעסקאות ענק נמנעו, אך פה ושם נעשו כמה מהלכים שחשוב לדעת עליהם.

הרכש הנוצץ ביותר, רוזנטל (צילום:MLB.com)

נשיונל ליג

סן דייגו פאדרס

הקבוצה הפעילה ביותר בימים האחרונים היא ללא ספק סן דייגו. החבורה מדרום קליפורניה נמצאת במקום השלישי בסך הכל בנשיונל ליג, מרחק חמישה משחקים בלבד מהדודג'רס, כך שכל עזרה יכולה לעשות את ההבדל.

נתחיל בסוף, הסטארטר מייק קלבינג'ר, עם ERA של 3.18 העונה במדי האינדיאנס (3.20 קריירה בחמש שנים באוהיו), יחזק את הרוטציה של הפאדרס.

יחזור לחייך במערב? קלבינג'ר (צילום: UPI.com)

התופס אוסטין נולה ירד דרומה מסיאטל, כחלק מעסקה של שבעה שחקנים. נולה, עם ממוצע חבטות של 306. העונה (בסך הכל שתי עונות במייג'ורס), נחשב לתופס התקפי. לפאדרס אין תופס משמעותי, כשאוסטין הדג'ס הבינוני גם ככה, עבר בטרייד של קלבינג'ר.

ואז הגיע עוד תופס, להשלים את נולה. ג'ייסון קאסטרו המנוסה (33), יותר הגנתי (חובט רק 231. קריירה), ושמאלי להבדיל מנולה, הגיע מהאיינג'לס החלשים, בתמורה לרליבר עם חוזה מיינור ליגס בשם חרארדו רייס. קאסטרו ידוע ביכולת ניהול המשחק שלו, בחירת הפיצ'ים ושמירה מכדורים בורחים (הסתבכתי עם התרגום, חחח).

מחפש את העתיד בסן דייגו. מורלנד (צילום: Boston Herald)

הרכש ההתקפי ביותר של הפאדרס בחלון הזה הוא מיץ' מורלנד, שחקן הבסיס הראשון שהגיע מבוסטון, בתמורה לשני פרוספקטס. מורלנד הוותיק (34), היה מהבודדים שתפקדו העונה ברד סוקס, עם ממוצע חבטות 328. ושמונה הום ראנס.

אך מכולם, המהלך המרשים ביותר של סן דייגו, הוא כנראה טרוור רוזנטל, עליו כתבנו בשבוע שעבר. הרליבר הנפלא של קנזס סיטי, רשם העונה שבע שמירות עם ERA של 3.29, ונחשב לרליבר הטוב בחלון הנוכחי (איפה היאנקיז היו פה????). בתמורה זכו הרויאלס באאוטפילדר צעיר ומוכשר בשם אדוארד אוליבראס, עליו נקווה לשמוע בהמשך.

רץ לקולורדו. פילאר (צילום: Wikimedia)

סן פרנסיסקו ג'איינטס

גם הענקים מנסים לנצל מומנטום חיובי ועונה קצרה לגנוב פלייאוף, כשעזרה בבולפן בהחלט יכולה לשנות דברים. אנתוני באנדה לא ממש הוכיח את עצמו העונה בטמפה ביי (10.29), אך הראה ניצוצות בעבר. תמורת תשלום במזומנים סן פראן הרוויחה עוד רליבר שמאלי צעיר יחסית (27).

קולורדו רוקיז

גם הקבוצה מדנבר נאבקת על מקום בצמרת הנשיונל ליג, כשהם כרגע במקום החמישי, מרחק שמונה משחקים מהדודג'רס. הבולפן שלהם קיבל את מייקל גריבס, רליבר נפלא מבולטימור (1.38 העונה, 3.32 קריירה). התמורה של הצד השני? פחות או יותר כלום. שם נוסף שיחזק את הקבוצה מההרים הוא קווין פילאר. האאוטפילדר המצוין לא כל כך השתלב בבוסטון, אך ברוקיז הוא בהחלט יכול לעשות את ההבדל.

חוזר לנשיונל ליג מרכז. מרטינס (צילום: Redbird Rants)

שיקגו קאבס

גם הקאביס, כמו הפאדרס, חולמים על אליפות העונה. גם הם רחוקים חמישה משחקים מהדודג'רס, בדיוק עם אותו מאזן כמו הפאדרס. הרכש הנוצץ של שיקגו הוא ה-DH של טמפה ביי, חוסה מרטינס, כשלהזכירכם, העונה גם בנשיונל ליג משחקים עם DH. מרטינס לא פוגע ב-2020, עם ממוצע חבטות של 239. ושני הום ראנס בלבד, אך בשלוש העונות הקודמות עם הקארדס הוא היה לא רע בכלל.

קאמרון מייבין כבר עבר חצי ליגה, אולי יותר. בקאביס הוא עוד לא היה. אז החבורה מצפון שיקגו הרוויחה אאוטפילדר מצוין, גם אם זקן, טונה של ניסיון, ולא מעט מהירות גם בגיל שלו. האינפילדר הצעיר (25) זאק שורט עשה את הדרך ההפוכה לדטרויט.

גם בניו יורק הוא עבר. מייבין (צילום: NJ.com)

סינסינטי רדס

דוגמה נוספת לשחקן טוב שלא פוגע ב-2020 הוא ארצ'י בראדלי, רליבר שזרק באריזונה העונה ERA של 4.22, אחרי כמה שנים עם מספרים מצוינים. אולי בסינסינטי, שוויתרה על ה-יוטיליטי ג'וש ואנמטר, הוא יחזור לעצמו. בראיין גודווין הראה בעונה שעברה ניצוצות של כישרון, עם 17 הום ראנס ושבעה בסיסים גנובים. אמש הוא נפרד מהחברים שלו האיינג'לס ועבר לרדס, החליף אדום באדום, ויעבה את האאוטפילד של סינסי.

אטלנטה ברייבס

בתוך אותה החבורה, גם הברייבס בין הרודפות אחרי הדודג'רס, במקום הרביעי, 5.5 משחקים ממוליכת הליגה. אחרי שאיבדה שני סטארטרים, אטלנטה השלימה טרייד והנחיתה את טומי מילון מבולטימור, שממשיכה מצידה לחלק מתנות, ולקבל Players To Be Named. מילון השמאלי, שמחזיק ב-ERA של 3.99 העונה (עד שחטף שבע ריצות מהפיליס), ירשום לעצמו תחנה שמינית בעשר עונות, כשבשלוש הוא עבר כבר פעמיים.

באטלנטה פתחו את המילון (צילום: Star Tribune)

פילדלפיה פיליס

במקומות ה-6-8 בנשיונל ליג, נמצאות שלוש קבוצות עם מאזן זהה. הפיליס, אחת מהן, חייבת היתה למצוא את השחקן שיביא אותה מדרגה אחת קדימה. קשה להאמין ששני הרליברים שהגיעו מבוסטון יענו על ההגדרה הזו… הית' המברי וברנדון וורקמן ברחו מהרד סוקס, ויחזקו את הבולפן הנואש של הפיליס. וורקמן הוא המרשים מבין השניים, עם ERA של 3.75 העונה. להמברי בן ה-31 היו בעבר עונות טובות, כך שיש למה לקוות.

דייויד פלפס הוותיק (33) הפך בשנים האחרונות מסטארטר סביר לרליבר אמין. כעת הוא יעשה את אותו הדבר בפילדלפיה, לאחר שנפרד ממילווקי תמורת חבורת שחקנים, כשלאחד מהם קוראים ישראל פואלו.

הפך לרליבר אמין. פלפס (צילום: Baseball America)

ניו יורק מטס

אם התגעגעתם, אוהדי המטס, אז הוא חוזר. טוד פרייז'ר, שאף פעם לא היה איזה להיט, אך גם לא ממש נפילה, יחזק את עמדת הבסיס השלישי שוב, כשהוא נפרד מטקסס ושב לסיטי פילד הפצועה. שני הום ראנס וממוצע חבטות של 241. לא ממש שווים כתיבה, אבל בכל זאת, מדובר בטוד פרייז'ר…

גם הבולפן של המטס, שאכל לא מעט מרורים, קיבל עזרה, כשמיגל קסטרו נטש את בולטימור, ויסייע לכחולים כתומים במאבק על מקום בפלייאוף. את הדרך ההפוכה עשה קווין סמית' השמאלי. שם נוסף שמחזק את המטס הפעילים הוא רובינסון צ'ירינוס, התופס הוותיק (36). ביקור קצר מאוד בטקסס לא ממש הוכיח את עצמו לצ'ירינוס, שיקווה לתחנה מוצלחת יותר בניו יורק.

היוש אוהדי המטס (צילום: Sporting News)

מיאמי מארלינס

לאחר פתיחת העונה הטובה, למרות מתקפת הקורונה, במיאמי התחילו לחלום. לחזק את האאוטפילד בשחקן כמו סטארלינג מארטה זה בהחלט מהלך משמעותי. חבילת שחקנים עשתה את הדרך לאריזונה, בהם גם קאלב סמית' השמאלי.

אמריקן ליג

לוס אנג'לס איינג'לס

לקבוצה השניה של LA  (מבלי להעליב), אין שום אינטרס לעשות מהלכים משמעותיים, כשהם נועלים את כל האמריקן ליג (23:12). ולמרות זאת, ובמהלך יוצא דופן בתוך הנשיונל ליג מערב, הגיע מאוקלנד האינפילדר החביב טומי לה-סטלה, בתמורה לפרוספקט פרנקלין באררו, שעשה את הדרך ההפוכה. לא כל כך ברור מה האיינג'לס תכננו פה, אך אוקלנד הרוויחה אינפילדר פוטנציאלי לעתיד.

מייג'ור דיל. מיינור (צילום: Realtor.com)

אוקלנד אייז

האת'לטיקס החליטו להמר, ולקחו קלף שלא פוגע, אך פגע בעבר. מארק מיינור, הסטארטר של טקסס, רשם העונה מאזן של 5:0 עם ERA של 5.60, אך בעונה שעברה זה היה 10:14 עם 3.59, וב-2017? בכלל שיא, עם 6:6 ו-2.55. אז האייז החליטו לקוות שהם ימצאו את הדרך לשפר את מיינור, כשהתמורה? שוב, שחקנים ששמם יימסר בהמשך. חודש יגיד האם ההימור עבד.

שיקגו ווייט סוקס

הקבוצה מדרום העיר רחוקה 2.5 משחקים בלבד מטמפה ביי, הקבוצה עם המאזן הטוב באמריקן ליג, מאמינה שאפשר העונה לגנוב משהו. ג'ארוד דייסון, האאוטפילדר המהיר שמגיע כמעט לכל כדור, הגיע מפיטסבורג האבודה, וייתן לגרביים מימד של מהירות, אולי מהספסל. תשאלו את בוסטון של 2004, לפעמים זה שווה אליפות.

יוסיף מהירות לשיקגו. דייסון (צילום: ssorkc.com)

טורונטו בלו ג'ייז

נכון להיום, הבלו ג'ייז נמצאים במקום האחרון שמוביל לפלייאוף – השמיני, אך רחוקים חצי משחק מיוסטון שבמקום החמישי, ו-4.5 בלבד מטמפה ביי, כך שהכל פתוח. סטארטר זה מוצר שתמיד צריך, ובטורונטו יודעים זאת. טאיג'ואן ווקר הגיע לקנדים (שבכלל משחקים בבפאלו העונה) מסיאטל, תמורת שום דבר חשוב. ERA של 4.00 לא נראה משהו שיעשה את ההבדל, אך לך תדע….

ל-רוס סטריפלינג היתה קריירה די מוצלחת במדי הדודג'רס, עד ל-2020 המקוללת. אולי הוא צריך שינוי. אז הסטארטר, שלא הגיע ל-ERA 4 אפילו פעם אחת עד העונה, הגדיל וחצה את ה-5, ובכך מצא את עצמו בטורונטו, מחזק את הרוטיישן של הבלו ג'ייז.

יחזור לעצמו? ריי (צילום: Sporting News)

ג'ונתן וילאר העיף בעונה שעברה 24 הום ראנס, והראה שיש בו משהו. בפגרה הוא עבר למיאמי, אך החיבור הזה לא ממש עבד. עכשיו, בטורונטו, הוא יפתח דף חדש. מי שעוד יתחיל דרך חדשה בקבוצה מקנדה הוא רובי ריי, סטארטר שכמו חצי ליגה, ירצה למחוק את 2020, עם ERA מפלצתי של 7.84. אחרי 2017 מצוינת (2.89), 2018 סבבה (3.93) ו-2019 סבירה (4.34), הגיעה 2020 המקוללת. נראה מה יקרה עכשיו בטורונטו.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. סן-דייגו הולכת על כל הקופה, לא זוכר מתי קבוצה ביצעה 5 מהלכים בטרייד דדליין או אפילו בפרי אייג'נסי וכמעט כולם שחקנים מצוינים.

      1. אם הפאדרס יקחו אליפות או אפילו ירוצו חזק בפלייאוף, אז שווה להם. קבוצה חמה שדורסת לא צריכה שחקנים שאולי יהיו טובים לאיזה טרייד בעוד שנתיים.

  2. טריידים הם תמיד מעניינים, סה״כ לרוב לא מעבירים סטארים אז השאלה היא בעיקר האם איקס יכול לתפקד בקבוצה החדשה כמו בישנה, או אולי להיפך, השילוב החדש יוציא ממנו מה שלא היה בקודמת. לדעתי למשל הבחירה בפילאר תהיה מהותית לרוקיז, הוא שחקן שיכול להיות מאוד חשוב מנטלית וקבוצתית, ופחות לרד סוקס שהקבוצתיות והנסיון באאוטפילד כרגע לא ממש בראש מעייניהם.
    הטרייד דד-ליין הוא גם תמיד מקור לא אכזב לסיפורים, אתמול ווילאר נשלף פיזית מהמשחק מול המטס, ונשלח לקלאבהאוס שם קיבל הודעה לעלות על ציוד ושהוא הולך לבלו-ג׳ייס. למזלו הבלו ג׳ייס משחקים במגרש ה״ביתי״ שלהם בבופאלו, אז זה רק נסיעה cross-state, ולא cross-country לטורונטו.
    כמו כן, טוד פרייז׳ר. מה לכל הרוחות צריך אותו אני לא יודע. אם יש באנקר אחד בשדה זה ג׳יי די דייויס שקיבל את הבסיס השלישי ועושה שם חייל. בכלל אם משהו אחד עובד במטס השנה זה ההגנה בשדה. עם כל הבלגן, היה מתאים יותר אאוטפילדר שיודע לחבוט שיוכל לסגור את הבעיה שיש שמה מאשר עוד מישהו באינפילד, במיוחד שכרגע יש למטס לפחות שני שחקנים על כל עמדה באינפילד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט