שבת בבסיס – סיכום חצי עונה / יוני לב ארי

קצת הזוי להגיד את זה: הסיינט לואיס קארדינלס שיחקו בסך הכל 19 משחקים העונה, אבל הסופ"ש הקרוב מסמן את מחצית עונת 2020, מי היה מאמין. נכון, יש קבוצות שהגיעו עד ל, לא תאמינו, 32 משחקים (מטורף!), ועדיין קשה לסכם חצי עונה אחרי חודש של בייסבול בלבד. אבל זה המצב, אז נסכם (:

עולם הבייסבול החדש (צילום:USA Today>Nate Scott)

המערב הפרוע

שתי הקבוצות הטובות בליגה כרגע מגיעות מהמערב. באמריקן ליג, אוקלנד עושה בית ספר כמעט לכל קבוצה שהיא פוגשת, עם יתרון של ארבעה משחקים על פני יוסטון (מאזן של 10:21). כל זה למרות רוטיישן לא מרשים, ושחקני מפתח בעונה בינונית, אך עם בולפן אדיר, וניצול העובדה שהבית המערבי של האמריקן ליג, שאמור היה להיות חזק, מתברר כבינוני. כנראה שבפלייאוף יהיה להם קצת יותר קשה, מול מינסוטה, היאנקיז, טמפה ביי, ואולי גם הדודג'רס.

אז אם הגענו לדודג'רס, החבורה מ-LA מסתמנת כקבוצה הטובה ביותר בשתי הליגות, הראשונה שהגיעה ל-22 ניצחונות (קצב של 119 ניצחונות בעונה מלאה) , ולמרות עונה טובה של הפאדרס (13:18), הבית המערבי בנשיונל ליג נראה די סגור. הדודג'רס מובילים את הליגה בניצחונות (22), הום ראנס (61), ERA (2.80), ו-RBI (169), כשמוקי בטס, עם ממוצע חבטות 293. ו-11 דינגרס, בהחלט מצדיק את "המהלך של השנה".

יחזיקו גם בחצי השני? שחקני אוקלנד (צילום: onlinegambling.com)

פרננדו הראשון

בואו נישאר עוד קצת במערב, ונעבור מהקבוצתי לאישי. הפאדרס, כאמור, נותנים עונה לא רעה בכלל. אך מעל לכולם בולט פרננדו טטיס ג'וניור. ידענו שהוא פוטנציאל, אבל לא ידענו שכבר עכשיו הוא יתפוצץ ככה. השורט סטופ הצעיר, שחובט 314. (474. עם רצים על בסיס שני או שלישי), מוביל את הליגה בהום ראנס (12), RBI (29) וריצות (29), והצליח לגנוב את כל ששת הבסיסים שניסה. ובהגנה? עדיין ללא ארור. השמיים הם הגבול עבור פרננדו הצעיר.

אלברט פירות

האיינג'לס, שהיו אמורים להתמודד על פסגת הבית, נועלים אותו כרגע עם מאזן מביש של 22:10, מרחק 11.5 משחקים מהמקום הראשון. אך למרות כל זאת, היה רגע משמח אצל החבורה האדומה. אלברט פוהולס, מגדולי השחקנים שראינו פה בשני העשורים האחרונים, השיג את ה-RBI ה-2,087, ובכך עקף את איירוד ותפס את המקום השלישי, משקיף על אגדות כמו בייב רות' (2,214) והאנק ארון (2,297). קשה לראות אותו עוקף אחד מהם, אך עדיין, וויי טו גו אלברט!

העיר את סאן דייגו. טטיס ג'וניור (צילום: padres.mlblogs.com)

מרכז מרוכז

זה היה די צפוי, ועדיין זה מעניין. הבית המרכזי באמריקן ליג הוא הבית הצמוד ביותר, כשהמרחק בין המקום הראשון לשלישי הוא משחק וחצי בלבד. הטווינס מוליכים עם מאזן של 11:20, אך קליבלנד (12:18) והווייט סוקס (12:18) נושפות בעורף. האחרונה ברשימה נחשבת למרענן הרשמי של הקיץ, עם 28 הום ראנס בשמונת המשחקים האחרונים, לואיס רוברט הצעיר (שבעה הום ראנס) וחוסה אבראו המנוסה (11 הומרס, ממוצע חבטות 322.) מהווים את הבסיס לקבוצה המופלאה הזו, והשילוב בין הגילאים הופך את העונה הזו למרגשת יותר.

ואם כבר מדברים על מנוסים, נלסון קרוז בן ה-40 כבר מזמן לא הסתכל על תעודת הזהות שלו. הבחור יורה ממוצע חבטות של 340. (מקום רביעי באמריקן ליג), עם 11 הום ראנס (מקום ראשון), ושוב נראה שלמרות שרבים חשבו שזהו, הוא גמור – הוא ממש לא. ואולי העונה המקוצרת תעשה איתו חסד, ותשאיר לו כח עד לסיום העונה.

אחד הגדולים. פוהולס (צילום: albat.com)

המשתפר של העונה

קנזס סיטי כנראה תנעל את הבית המזרחי בסיום העונה. אך מי שנועל שם עניינים בצורה מפתיעה הוא הקלוזר טרוור רוזנטל. הבחור, שבעונה שעברה נעצר על ERA של 13.5, רושם העונה 1.46 בלבד, עם שבע שמירות, ולאור הביצועים של שאר חבריו, בהחלט אפשר לשער שרוזנטל לא יסיים את העונה בעיר של דורות'י.

בעיה קארדינלית

אז נכון, ידענו שהעונה הזו תהייה עקומה, והווירוס ישבש פה, וכנראה שגם שם, אבל מה שעובר על סיינט לואיס הוא מעבר לשיבוש. בזמן שרוב הקבוצות עומדות על 30 משחקים, הקארדינלס הגיעו ל-19 בלבד, והעובדה שהם נמצאים במקום השני לא מצביעה על שום דבר. החצי השני של העונה צפוי להיות סופר קשה עבור הציפורים.

חזר לחיים. רוזנטל (צילום: inquisitr.com)

לבחורים מסיינט לואיס נותרו 42 משחקים, כשנותרו רק 34 ימים עד לסיום העונה, כשהמשמעות ברורה – הסיכוי שהקארדס ישלימו 60 משחקים בעונה הסדירה די נמוכה, אם בכלל קיימת. מצד שני, היו מעט מאוד שחשבו שבכלל נראה בייסבול ב-1 בספטמבר, אז בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה…

ניו יורק מדממת

ההכנה העקומה לעונה הזו הביאה עמה לא מעט פציעות שכנראה לא היינו רואים בעונה רגילה, אך זה היה די צפוי. שתי הסובלות העיקריות מהסיפור הזה הן הקבוצות מניו יורק. היאנקיז, שהחלו את העונה ללא האייס לואיס סוורינו, הוסיפו לרשימת הפצועים את ארון ג'אדג' (חזר לפני יומיים), ג'אנקרלו סטנטון, די.ג'יי למהיו, גלייבר טורס, קייל היגאשיוקה, זאק בריטון, ארולדיס צ'אפמן (הספיק לחזור) וג'יימס פאקסטון. בינתיים ארון בון מצליח להמשיך לייצר קבוצה מנצחת, אך יש גבול כמה אפשר להמשיך עם זה.

גם הוא ברשימת הפצועים. סטנטון (צילום: empiresportsmedia.com)

גם המטס שילמו מחיר כבד. לאחר שהחלו את העונה ללא נח סינדרגארד, הצטרפו אליו מייקל וואצ'ה, ג'ד לאורי, רנה ריברה, מרכוס סטרומן, ג'ק מאריזניק ואדוארדו נונייז (פספסתי מישהו, ארז?). ואם היו חסרות להם בעיות, גם הקורונה הגיעה ל-סיטי פילד. ואם לאחר מכן היתה חסרה עוד בעיה קטנה – הגיע ג'ון ברטי מהמארלינס, וגנב שלושה בסיסים במהלך אחד, עד הבית. וואו.

ככלל, בעיית הפציעות תוקפת את כל הליגה, לא רק את היאנקיז והמטס. שימו לב לנתון הבא: בתחום של 31 המשחקים הראשונים של העונה, נפצעו ב-2018 רק 43 פיצ'רים. עונה לאחר מכן נעדרו מהמגרש בטווח זמן זה 51 פיצ'רים. העונה? 98, וזה בלי נעדרי הנגיף. בסופו של דבר, הכנה מקוצרת לעונה פוגעת קודם כל בפיצ'רים.

כן או לואו?

אז היאנקיז הפצועים נלחמים על פסגת האמריקן ליג מזרח, כשטמפה ביי המגניבה מתחילה להצדיק את הווייב סביבה. הריז החלו את העונה לא טוב, אך לאט לאט התעוררו, ולאחר 6:4 בפתיחה הם רצו 6:15, כולל 1:6 על היאנקיז, עם עונה מופלאה של ברנדון לואו המפתיע – תשעה הום ראנס וממוצע חבטות של 295., הפתעת העונה ללא ספק.

צפו ברגע המביך של השנה מבית היוצר של המטס

הנה היא עולה, העלובה של המדינה

הנשיונלס עשו היסטוריה, וזכו באליפות בלתי נשכח לפני פחות משנה, כשהם מדהימים את יוסטון בשבעה משחקים. אך הנה הגיעה 2020, והחבורה מוושינגטון נועלת את הבית המזרחי, עם מאזן 16:11 בלבד. חואן סוטו אמנם עדיין מככב, אך האווי קנדריק (הום ראן בודד), ויקטור רובלס (ממוצע חבטות 234.), מוקפים ב-בינוניות, כשהעזיבה של אנתוני רנדון והפציעה של סטיבן שטרסבורג סוגרות חצי ראשון מאכזב לעונה.

המארלינס, לעומת זאת, החלו את העונה בבידוד ונכנסו לפיגור משחקים גדול, אך מייד כשחזרו למגרש הם להטו, עם 1:7 מהיר, ו-2:5 בשבוע האחרון, בדרך למקום שני, קרוב קרוב לברייבס שמוליכים את הליגה. מחמאות לדון מאטינגלי, שרגיל לשמוע רק ביקורות עד העונה…

שטרסבורג. יש סיבה לדאגה (צילום: NBC Sports)

הטרייד דד ליין מעבר לפינה

ה-31 באוגוסט מתקרב, ומעבר לסיום החופש הגדול, השנה התאריך הזה גם מסמל את סיום עונת הטריידים. המגיפה העולמית בהחלט צפויה להוריד את כמות הטריידים, כשקבוצות חוששות לוותר על שחקנים בשביל חודש של משחקים, שאלוהים יודע אם יושלם בכלל.

הג'איינטס המפתיעים (רחוקים שלושה ניצחונות מהמקום השני בבית) עשויים להיות קונים ולהתחזק לקראת סיום העונה. גם טמפה ביי, שמחפשת את הקלף שיבטיח לה את פסגת הבית, כמו גם אטלנטה, מאותה הסיבה בדיוק (איבדה את סורוקה והאמלס), צפויות לחפש חיזוק משמעותי. האייג'נלס, לעומת זאת, צפויים לנסות את הצד המוכר השנה. עדכון נוסף ביום שני הבא.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 19 תגובות

    1. בליגה של 60 משחקים ו16 עולות לפלייאוף, אין ממש קבוצות שגמרו את העונה ועושות מכירת חיסול, ועם מי לעשות טרייד בדיוק, כשחצי ליגה היא direct competitor, ואת מי לשלוח? עם כל הפציעות והיכולת השברירית קבוצות אוחזות בכל הכח בשניים שלושה פרנצ׳ייז פליירס שיש להם.

  1. תודה יוני
    .
    מה אתה חושב או שומע על הפציעות של חובטי היאנקיז שנה אחר שנה? יש איזו בעיה בתוכנית האימונים במשך העונה?
    .
    טאטיס כבר עכשיו שחקן טופ 3 בליגה, מפחיד לחשוב מה הפוטנציאל שלו, יכול להיות שחקן היסטורי

  2. תודה
    פרינס אלברט של האיינגלס זה לא הפרינס אלברט של סנט לואיס
    הוא ירד שם מאוד במספרים
    בנוסף גם יש חשדות שהוא בן 44 ולא בן 40( הוא סיפר על ההום ראן הראשון שלו על אוקטביו דוטל שמבוגר ממנו ב 5 שנים)
    בכל מקרה בשנות השיא שלו הוא היה בקצב של שיא ה RBI בכל הזמנים וקרוב ל 700 פלוס הומראנים
    והוא עשה זאת גם באחוזים גבוהים(שצנחו בשנים האחרונות)
    הוא ללא ספק אחד הגדולים בהיסטוריה

  3. 1. אין לגבי שאלה שהקבוצה הטובה ביותר בבייסבול היא הדודג'רס. מוקי בטס עלול לסיים כשחקן השני אחרי פרנק רובינסון להיות MVP בשתי הליגות.
    2. WAR זה כמובן WINS ABOVE REPLACEMENT. מי היה מאמין שב-AL זה לא יהיה מייק טראוט או AARON JUDGE אלא ברנדון לאו?
    3. הפצועים של היאנקיס היו יכולים לנצח את הבריאים… מי פילל שלוק ווייט יוביל את הליגה עם אטיסולייטד פאור של 425.
    4.אל תתפלאו שה-MVP של הליגה עלול להיות המבוגר ביותר אי פעם (נלסון קרוז בן ה-40, שהוא DESIGNATED HITTER של הטווינס, פור גאד סייק. DESIGNATED HITTER MVP???
    5. או…הצעיר אי פעם (פרננדו טאטיס ג'וניור בן ה-21, השורט בטופ של הפדרס

  4. סובב, סובב את הסכין יוני.
    כמו חמור נשארתי ער לראות את הראשון בדבל הדר, ופרשתי אחרי שהמשחק הופסק בגלל הגשם, וכמובן שלמחרת מייד מיהרתי לצפות, אחרי הכל, לפני ההפסקה המטס קרעו את המארלינס. איזה סיוט. 14 אינינגס בלי ראן, 12 היטס, 8 בראשון. ואז, כשכבר הכל נראה גמור וסגור וחתום, בא ברטי ועשה מהתופס הטרי סאנצ׳ז חוכא ואיטלולא. מזל שלמחרת היה דהגרום דיי. גם סת׳ לוגו הוא מציאה נהדרת, זרק שלושה פרפקט, רק שאחרי שנתיים הוא לא בנוי ליותר משלושה.
    פספסת מישהו? כן, את תומס נידו, התופס השני, שבגלל זה היו צריכים להביא את אלי ״הגנוב״ סאנצ׳ז, שעם יכולת החבטה שלו כבר הייתי נותן לזורק לחבוט במקומו, ופספסת את אנדרס חימנז, שעלה ופרח בתחילת העונה שהחל סבב הפציעות הראשון (רוזאריו, קאנו ומקניל) ועשה קולות של הדבר הבא, ופיטרסון שיחד עם מייקל וואקה שאני לא סגור מה מצבו ומץ שבריא אבל עושה את האוהדים חולים, הרוטציה שהיתה רעועה ממשיכה להתפורר ורוחס ממשיך ללקט זורקים מן הגורן ומן היקב.
    אבל באמת, יש קבוצה שהרוטציה שלה יציבה? רק להסתכל על הנשיונלס ולבכות. ואני לא מדבר על המארלינס שכל משחק מעלים זורק חדש.
    מעבר לזה, אחרי שהדוק אמר לשים לב לברייבס, אז שמתי לב לברייבס, ואני ממשיך לטעון שהם לא יציבים לאליפות. הם מובילים את הדיוויז׳ן, אבל אני לא רואה אותם מחברים סדרה לסדרה, אלא אם השורות יתייצבו.
    ורק כדי להרגע מכל הזורקים הקורסים, יצא לי לראות את הנו-היטר של ג׳יוליטו, תענוג. אין כמו תצוגת תכלית של זורק טוב. וזה היה גם נו היטר כהלכתו, 27 פסילות וווק אחד, זהו, בלי כל מני errors וfielders choices ובלי כל מני כדורים שנופלים על הקו אבל השופט אומר פאול. 101 זריקות, 28 חובטים, כיף של דבר. נקווה שבעונה הבאה נזכה לראות יותר זורקים איכותיים ופחות קרקס נודד של AA ball שמוזעקים לזרוק כל שני וחמישי.

      1. שאלה טובה. כאוהד אני סופר בעד, לוגו היה מה שנקרא good soldier ותמיד נתן את השני אינינגס שלו, סגר את היריבה, ואם אני צריך לבחור מישהו ש״מגיע״ אז ללוגו מגיע, אהבתי שנתנו לו להיות הקלוזר ואני סופר בעד לתת לו להיות הפותח.
        עכשיו בלי הכובע של האוהד, בעיה. לוגו אמנם התחיל (כמו גזלמן) כזורק פותח, אבל אחרי סבב פציעות עבר לבולפן, וכאמור הוא כבר שנתיים לא זרק יותר משני אינינגס, ובדר״כ לא זרק יותר מנגיד 30 זריקות למשחק. אין לי מושג אם הוא יכול לחזור להיות פותח, זה הרי עולם אחר. קח את מריאנו ריברה, האיש עשה קריירה מלזרוק שלושה אאוטס. שים אותו פותח, אז פייר, תקבל אינינג שניים פרפקט, אבל אחרי זה? לוגו אותו דבר, האיש יודע לעלות, להפגיז בום-בום-בום, יאללה למקלחת. אז הוא נתן תצוגה מרשימה שלושה אינינגס, 39 זריקות. מה יקרה שהוא יצטרך לזרוק 60+? בבולפן אתה מתסבך, מחליפים אותך, פה אין ״מחליפים״ אם הסתבכת בשני, בישלת, תנקה. זו הסיבה שניסו קודם את גזלמן, כי גזלמן פחות ״קלוזר״ בגישה שלו, אבל זה היה אסון טבע, גזלמן ממש לא הצליח לעשות את הסוויץ׳ חזרה, ודווקא לוגו נתן תצוגה יפה, אבל לך תדע. מנטלית ומבחינת היכולת נטו, אין לי ספק שאם הוא בכושר זה מהלך שיכול לתת פירות לא רק העונה, אלא גם לשנה הבאה. אבל זה הימור ענק. אני מחזיק לו אצבעות, גם כי זו העונה להימורים, וגם כי זה וין וין, יצליח, יש למטס משהו מעולה ביד. יכשל, יחזור לבולפן וימשיך לתת שמה את התפוקה שלו, יותר מדאיג אותי מה מצבו הפסיכולוגי של סטיבן מץ כרגע ממצבו המנטלי של לוגו.

    1. דוק, העיתונים חילקו תארים לפני שהעונה התחילה. לדעתי בכלל לא צריך לחלק MVP וסיי יאנג בעונה כזו. סיי יאנג בכלל, מה אפשר ללמוד מ10 משחקים על יכולת של זורק? שיחכו עוד קצת עם הפרסים, בעונה רגילה אחרי שלושים משחקים לא מדברים על MVP, אבל בעידן שלנו שני הומראנס ואתה כוכב בטוויטר.

  5. ארז אתה פה?
    יום מוצלח למטס, גם דאבל על היאנקיז וגם סטיב כהן חוזר לשיחות על קניית הקבוצה ע"ח קבוצת לופז-רודריגז

    1. כן, ואיך שאמרת את זה בטאנדס נותן לאימפריית הרשע ווק און ראן בווילד פיצ׳ 🙂
      אבל כן, היה דאבל הדר מאוד מטסי, לטוב ולרע. המטס לא יציבים. חצי מהחובטים בסגל לא מצליחים לתפקד וכל משחק הופך להיות או סקנדל או פסטיבל, רוזאריו ואלונזו אמנם נצחו את המשחקים שלהם, אבל מסביב לזה המחבט שלהם פוגש בעיקר אוויר. הרוטציה בזבל, מה שאומר שכל משחק שולחים 6 זורקים מחליפים, וזה סיכון, מספיק שאחד ביום רע ואחד ביום נאחס והלך המשחק כמו שהיה אתמול, וזה יוצר עומס, ואין ימי מנוחה. ההגנה על הדשא מעולה. אבל עם זה לא הולכים למכולת.
      ולגבי סטיב כהן, ממה שהבנתי זה יותר משהוא חוזר לשיחות, ההצעה שלו בפועל זכתה במכרז ועכשיו הם בשיחות על המכירה בפועל. זה מעולה. האיש גם אוהד (שזה נחמד, אבל לא הכרחי) וגם הכסף שלו, בניגוד לרודריגז.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט