חלום הקיץ שלי (16) – פילדלפיה / גילעד זריצקי

בקיץ האחרון, הסיקסרס הגיעו לעונה כאחת מהפייבוריטיות לנצח את המזרח, אבל אכזבו עם מאזן של 43 נצחונות ו-30 הפסדים במקום השישי במזרח. בפלייאוף הפסידו בסוויפ בסיבוב הראשון לבוסטון, ללא בן סימונס שנפצע כמה משחקים לפני כן, ומייד פיטרו את המאמן ברט בראון. 

הסיקסרס מתבססים על זוג כוכבים "פציעים". ג'ואל אמביד, מוביל את הקבוצה עם 23 נקודות למשחק. אמביד, סנטר טופ 3 בליגה, שחקן הפוסט הכי טוב בליגה ואחד ממגני הטבעת המובילים, ירוויח בממוצע 31 וחצי מיליון בשלוש העונות הבאות. בן סימונס, פוינט פורוורד שעושה הכל על המגרש ברמה גבוהה מאוד, חוץ מלקלוע לסל מחוץ לצבע, ירוויח ב-4 העונות הקרובות 34 מיליון בממוצע לעונה.

בקיץ האחרון הקבוצה ויתרה על ג'ימי באטלר וג'יי ג'יי רדיק, ובחרה להשאיר את טוביאס האריס, 3 אול אראונד שקולע 19 נקודות למשחק, וירוויח חוזה מקסימום לעוד 4 עונות. אל הורפורד, סנטר ותיק (34) שהגיע מבוסטון, שחקן חכם עם הגנה מצוינת וקליעה לשלוש, ירוויח 27 מיליון לעוד 3 עונות. השנה הורפורד חווה ירידה משמעותית ביכולת, גם בגלל הגיל, אבל גם, לדעתי, בגלל חוסר התאמה לקבוצה. ג'וש ריצ'רדסון, כנף הגנתי מצוין, הגיע בסיין אנד טרייד של באטלר, ירוויח 11 מיליון לעוד שנתיים (עונה שניה אופצית שחקן).

הספסל של הסיקסרס בעיקר מורכב משחקנים צעירים מבחירות דראפט נמוכות. מטיס טייבול (רוקי בן 23), נבחר בבחירה ה-20 בדראפט הקודם בזכות ההגנה שלו, עלה על הציפיות וביסס את עצמו כמגן כנף מצוין. שייק מילטון (גם בן 23), הוא גארד סקורר, שנבחר בבחירה ה-54 בדראפט 2018, והוכיח שהוא שחקן רוטציה לגיטימי עם קליעה מצוינת (43% משלוש ב-3 ניסיונות למשחק). פורקן קורקמז (עוד אחד בן 23), הוא גארד צלף (40% משלוש ב-5 נסיונות למשחק), מסיים את חוזה הרוקי בתום העונה הבאה.

משלימים את ההרכב כמה שחקני ספסל ותיקים. מייק סקוט גבוה קלעי (37% ב-3 נסיונות למשחק), נשאר לעונה נוספת עבור 5 מיליון. אלק ברקס, סקורר מהספסל (12 נקודות למשחק מאז הטרייד לפילי), מסיים חוזה ואני אחזיר אותו לכ-5 מיליון לעונה לעוד שנתיים. גלן רובינסון השלישי, גם סקורר מהספסל מאותו טרייד שהביא את ברקס, על אופצית שחקן לעונה הבאה עבור 2 מיליון. וראול נטו, רכז שני סולידי, מסיים את החוזה, ולא ישאר בקבוצה.

ממש לקראת מימוש "הפרוסס", כאשר הקבוצה במצב מצוין עם שני כוכבי על צעירים, המון פרוספקטים ובחירות דראפט, החליטה ההנהלה לפטר את סאם הינקי ולהביא במקומו את אלטון ברנד כ-GM החדש. בשנתיים שבהן 

הוביל מהלכים מאוד אגרסיבים כדי לבנות קבוצה מנצחת מייד, קיבל כמה החלטות גרועות שהביאו את הקבוצה למצב בעייתי עם תקרת השכר (147 מיליון עונה הבאה) ועם קבוצה לא מספיק מחוברת ומתואמת כדי להתמודד על התואר. 

בהינתן התסבוכת הכלכלית, ולמרות התאמה לא מושלמת בין סימונס ואמביד, אני חושב ששניהם כשרונות מיוחדים ושזו תהיה טעות לעשות טרייד על אחד מהם. לכן, אני מתכנן להשאיר את הבסיס של אמביד וסימונס, אבל לנסות להתאים את שאר הקבוצה אליהם. קודם כל, אנחנו צריכים להחתים מאמן. הייתי לוקח צ'אנס על ג'יי רייט, המאמן של וילאנובה, אחת מקבוצות הקולג' המוצלחות ביותר בשנים האחרונות. וילאנובה ממוקמת בפנסילבניה ורייט הצהיר שאם יאמן ב-NBA, ישמח להישאר קרוב לבית.

לצערי, אין לנו מקום לשיפור הקבוצה דרך השוק החופשי, ולכן הייתי מנסה לבצע טרייד על הורפורד תמורת שחקן מתאים יותר. לדוגמא, הורפורד חוזר לבוסטון יחד עם מילטון ושתי בחירות סיבוב שני (דני איינג' מאוד אוהב בחירות דראפט) עבור גורדון הייוורד. בוסטון יקבלו את הסנטר ההגנתי שחסר להם וחיזוק משמעותי לספסל, ואנחנו נקבל את יכולת ניהול המשחק והקליעה של הייוורד. עוד בונוס הוא שהיוורד מסיים את החוזה בסוף העונה.

בדראפט הייתי מחפש רכז שימלא את החור מהספסל. בבחירה ה-21 אני מכוון לקירה לואיס, הסופומור מאלבמה, רכז מהיר עם קליעה. אם הוא לא יהיה על הלוח אבחר בטיירל טרי, הפרשמן מסטנפורד, רכז נמוך עם קליעה מצוינת. יש לקבוצה 4 בחירות בסיבוב השני, בהנחה שהעברנו את השתיים המוקדמות יותר בטרייד על היווארד נישאר עם הבחירות ה-49 ו-58 בהן הייתי בוחר לפי הכשרון, ולא לפי עמדה, עם עדיפות ליכולת קליעה. דוגמאות לשחקנים מתאימים הם אייזיה ג'ו, הסופומור מארקנסס, צלף שימצא מקום בNBA, ו\או קיילב ווסון, הג'וניור מאוהיו סטייט, גבוה עם קליעה.

לסיכום, החמישיה תכלול את סימונס, ריצ'רדסון, הייוורד, האריס ואמביד. והספסל את הרוקי, ברקס, טייבול, רובינסון השלישי, וסקוט. הקבוצה מספיק כשרונית כדי לנצח את המזרח, אבל באותה מידה עשויה להתפרק אחרי עוד עונה בינונית.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. אין מצב שאיינג' לוקח בחזרה את הורפורד עם החוזה הזה. הורפורד השנה חווה עונה מסוייטת והמניה שלו בקרשים.
    דווקא הקינגס עם באדי הילד הלא מרוצה יכולים להיות אופציה עבור פילי להוסיף קליעה מסביב לסימונס ואמביד.
    .
    הבחירה במאמן היא קריטית עבורם

    1. מסכים, פילי בצומת קבלת החלטות עכשיו. הם משחקים סולידי בקלפיהם בינתיים, פיטרו רק את בראון וההנהלה רוצה להישאר עם סימונס ואמביד יחד. לדעתי הם לא מתאימים לשחק יחד, אבל אפשר להבין שינסו זאת עוד שנה.
      הורפורד לדעתי בקבוצה אחרת יהיה אותו שחקן שהיה בבוסטון, פחות 15% בגלל הגיל אולי.
      הבעיה שהחוזה שלו נחשב כרגע מאד לא טוב, כי כולם מתרשמים מהשנה האחרונה, אז יהיה קשה לפילי לקבל עליו טרייד טוב

  2. רק טמבלים כמו הניקס יגעו בהורפורד, וגם להם אין כלום. הייתי מהמר, ומחליף את ביל בסימונס ראש בראש. בראון אמר שלא היה להם שחקן "אמוציונלי" בקבוצה. הוא צודק, אבל אין להם כל כך מה לעשות, אלא אם מחזירים את הינקי שמטריד את כל הקבוצה תמורת 2000 בחירות דראפט.
    אךך אם רק היו לוקחים את טייטום…

      1. אני חושב שהוא מתכוון על שחקנים עם "ממבה מנטליתי", אמביד לא מרגיש כשחקן שכל כולו בזה. לפי דעתי זו אחת הסיבות שבאטלר הלך.

  3. וואלה, נראה לך שבשביל כום איינג' יוותר על היווארד?
    IDTS חד וחלק!
    את היווארד יתנו בשביל סנטר רציני. יחפשו אחד שישלים את גיילן גייסון וקמבה שתהיה רביעייה מפחידה שכותשת כל דבר שזז.
    כבר ניסינו הורפורד ולא עבד מה גם שהחוזה שלו בלתי אפשרי עם המקס של טייטום ולעוד שלוש שנים?
    איינג הכל חוץ מטיפש.

    1. מה דעתך על הורפורד טייבול, קורקמז ומלטון לבוסטון תמורת הייווארד (שהוא פציע ובשנת חוזה אחרונה ויקר) ?

      1. בוסטון מנצחים את הטרייד! כל השחקנים הצעירים הם מחיר גבוה מדי כדי לחפות על החוזה של הורפורד וההבדל ברמה בין אל והיווארד.

  4. תודה גלעד, סקירה איכותית
    פילי לדעתי בצומת דרכים והלכו על האופציה הסולידית של להחליף רק את המאמן (היה מתבקש) ולקוות לטוב עם אמביד וסימונס.
    לדעתי בעוד שנה יטרידו אחד מהם כי הם לא מתאימים לשחק יחד (שניהם צריכים צבע פנוי).
    לקיץ הקרוב הם צריכים טריידים אחרים, קודם כל הורפורד, שעם צבע מאד לא פנוי אין לו תפקיד סביר בקבוצה, הבעיה שהמניה שלו בקרשים כי כולם מתרשמים מהעונה האחרונה וקשה לקבל עליו טרייד טוב (למרות שבטח יתן תפוקה טובה בקבוצה שמתאימה לו).
    אפשר לנסות להטריד את הורפורד וכמה צ'ופרים (טייבול/קורקמז/מלטון בעלי החוזה הנוח) לקבוצה שצריכה שחקן כמו הורפורד, למשל אטלנטה או סקרמנטו, או אפילו מיאמי או דאלאס.
    לקבל תמורתו מישהו שלגמרי לא מחפש להיכנס לצבע, הכי טוב D&3, יהיה קשה לקבל מישהו בכיר , אבל שחקן סביר יהיה אפשר, ופילי גם חייבת להוריד את סך המשכורות

    1. מה אטלנטה תעשה עם הורפורד? 😂
      יש קאפלה וקולינס וב13 מיליון דד מן אז אתה רוצה גם מחליף ב30 מיליון? 😂😂😂😂
      אף קבוצה תכלס לא צריכה את ביג אל רק אולי ווש על וול 😎

    2. בגדול אני מסכים איתך חוץ מהקבוצות שציינת. מיאמי ודאלאס רוצות להשאיר מקום לקיץ הבא לשחקנים חופשיים, והורפורד לא מתאים לאטלנטה, כמו שהקוריוז אמר…

  5. תודה גילעד. צעד ראשון חשוב זה פיטורי בראון, אני לא רואה את הורפורד בחוזה הנוכחי כמשהו שקבוצות יקפצו עליו .
    בעיני זמן לקבל החלטה אמיצה ולפרק את חבילת אמביד את סימונס. אני הייתי שם את סימונס על המדף באופן אישי.

    1. אני חושב שכדאי לתת להם עוד צ'אנס ביחד, לראות איך הולך במהלך העונה ואם ממש רע – להעביר אחד מהם. מבחינת כישרון מדובר בקבוצה שיכולה לנצח את המזרח ולא הייתי ממהר לפרק.

  6. יש פה סיקור על איך הגענו לכאן אבל חסר פה תקופת בראיין קולנג'לו שהיה אחרי הינקי ולפני ברנד.
    הטריד הזוועתי עם בוסטון על פולץ הוביל לתגובת שרשרת.
    פולץ הוא באסט והרבה מזה באשמתו כי הוא שיקר לפילדלפיה על מה שקרה לו .
    פולץ היה אמור להיות בעצם מה שניסו עם שייק מילטון עכשיו, אבל ברמות של ג'מאל מוריי, לא של שייק מילטון.
    אם פולץ הוא לא באסט, אז הם לא עושים את הטרייד על באטלר, סאריץ' וקובינגטון נשארים בקבוצה, ולקבוצה יש יותר עומק ויותר קליעה מבחוץ.
    הם גם לא עושים את הפניק טרייד על האריס אחרי שברנד הבין שבראון ובאטלר לא יכול לעבוד ביחד.
    ורוב הסיכויים שרדיק נשאר בקבוצה כי היה להם הרבה מקום תחת תקרת השכר לשחקנים משלימים במקום לבזבז את הכסף על האריס והורפורד

    1. לא הבנתי על סמך מה אתה אומר שפולץ שיקר לפילי. אבל מה שיותר חשוב..
      .
      יכול להיות שהם לא היו בוחרים בו אבל מי כן היו בוחרים? היחיד שנחשב פרוספקט רציני ושפילי אולי הייתה הולכת עליו ממה שהיה זמין זה פוקס. שאר השחקנים המשמעותיים מאותו הדראפט הם פגיעות די מקריות שלא היה לאף אחד מושג אם הם יגיעו לאן שהגיעו (מיצ'ל, ג'ון קולינס, אדביו ואננובי נניח) אם אתה חושב שהייתם מקבלים את טייטום אז בוא איינג' בחיים לא היה מוכן להחליף עם פילי את הבחירה. בקיצור לייחס לפולץ אי אילו תאונות שרשרת זה נראה די מפורך.

      1. על סמך זה שאני יודע שפולץ שיקר על הפציעה שלו, קולנג'לו הסתיר את האמת כי הדרך שפולץ נפצע הייתה אפשרות לבטל לו את החוזה .

        מה שאמרתי לא קשור את מי היו בוחרים במקום פולץ
        העובדה שפולץ נבחר והפך לבאסט הובילה לתגובת שרשרת שדיברתי עליה.
        זה לא קשור לבחירה של שחקן אחר בדיעבד, זה קשור לעובדות וזה מה שקרה.

        1. מה? מה? מה? (דורון מהיועצים)
          .
          אני אוהב לקרוא אותך אבל זה די מופרך מה שאתה אומר וגם הצורה שבה הדברים נאמרים ("עובדות". בוא. איזה עובדות?) אלא אם כן יש לך מקורות פנימיים כלשהם אז זה נשמע כמו יומרנות במקרה הטוב לדעת שפולץ שיקר בלי שום קישור שאתה מביא.
          חוץ מזה איך זה הופך לתגובת שרשרת? למה פולץ הוא היחיד שנבחר כבאסט? איך דניס סמית ג'וניור לא הפך את דאלס לתגובת שרשרת? איך ג'קסון לא היפך את תגובות השרשרת של הסאנס? בחיית זו תאוריה מוזרה לאאלה

          1. אני מאמין על סמך דברים שקראתי ושמעתי הכמה מקומות שפולץ נפצע בתאונת דירט בייק בין ליגת הקייץ למחנה האימונים, לפולץ על פי החוזה שלו היה אסור לרכוב על דירט בייק ומאז שזה קרה היו טיוחים, אתה לא חייב להאמין לזה או לקחת את זה ברצינות אבל זה מה שאני חושב.

            לגבי תגובת השרשרת אתה רואה את זה בצורה הלא נכונה, זה לא קשור למה היו קבוצות אחרות היו עושות או מי היה נבחר במקום.
            העובדות הן שזה מה שקרה והוביל לכל הדברים שכתבתי עליהם.
            אם פולץ לא היה כזה באסט הדברים האלה לא היו קורים.
            זה לא אומר שהיה אפשר להימנע מזה , לפעמים יש דברים שאין עליהם שליטה והם קורים.

            1. סהכ היו להם שלוש בחירות מקום 1 והם הביאו סופרסטאר, עוד אולסטאר עם פוטנציאל וכרגע השלישי הוא שחקן חמישיה בקבוצת פלייאוף, כך שאין להם מה להתלונן על התוצאות, לא חושב שיש קבוצה שבחרה יותר טוב 3 פעמים. מהבחינה הזו הפרוסס הצליח מעבר למצופה

    2. טראסט אני מסכים איתך שהיה תגוב שרשר אבל לקח את זה הרבה יותר מדי רחוק, אין קשר בין רדיק והורפורד לפלופ אפילו לא קרוב . הבעיה העיקרית של ההנהלה דל פילי שלא כמו מעט מאוהדים הם לא מבינים כדורסל ברמת הבסיס לא מבינים התאמות של שחקן X Y לשיטה מסויימת , אתה זוכר מה כתבתי לך על רדיק שנה שעברה או על ההתאמה של הורפורד לאמביד. לצערי מאז הינקי (שעשה כמעט הכל נכון חוץ מתקשורת ) לא היה לנו הנהלה שרואה קדימה או מאמן נורמלי שמבין מהו כדורסל

      1. וודאי שיש קשר , אם לא היו מחתימים את הורפורד היו משתמשים בחלק מהכסף לשלם לרדיק.
        גם ברור שהייתה פה ראייה לא נכונה של תיאום בין שחקנים , שיטת משחק מודרנית וניהול משחק של מאמן כי לא צוות הניהול או המאמן ידעו מה הם עושים

  7. תודה גלעד.
    מסכים עם התהליך המחודש שהצעת אבל הורפורד כמו שכתבו לפני נראה כמו פוטנציאל לעוקץ בטרנינג, אולי הקינגס יעשו טרייד על הילד תמורת הורפורד ובחירה ואז יהנו מקלעי מצויין.

    1. אולי הילד על סימונס(שקול לביל ברעיון), הילד שחקן מעולה, שבמועדון כמו סקרמנטו מעמיד מספרים טובים. בנוסף הוא צעיר. ועל כל זה, מגיע, מנכ"ל חדש, והדבר האחרון שהוא ירצה זה למכור את אחד משני הנכסחם היחידים שיש לו תמורת גופה מזדקנת.(סליחה, אני פשוט ממש לא מאמין באל)

      1. הילד הוא שחקן בינוני מינוס במקרה הטוב
        הוא לא צעיר, בן 27
        והחוזה שלו גרוע.
        בקיצור הכל ההיפך ממה שאמרת
        לעשות טרייד של סימונס תמורת הילד זה כמו לעשות טרייד של יאניס על פרד ואן וליט, זה הבדלי הרמות

  8. מסכים עם כולם – לא יהיה קל להעביר את הורפורד, אבל לדעתי זה גם לא כל כך משנה כי הוא לא הבעיה. גם טוביאס, והחוזה הגדול מדי שלו, הם לא הבעיה.
    .
    הבעיה היא שאמביד וסימונס יוצרים שלם שקטן מסך חלקיו. אפשר להאמין שמאמן חדש יפתור את הבעיה הזו, אבל לדעתי זה לא יקרה – חוסר ההתאמה הבסיסי הזה לא יעלם אחרי בראון, ואז פילי מפסידים ערך – גם כי החוזים של השניים מתקצרים, וגם כי ברור שהבעיה לא הייתה רק בראון.
    .
    לכן לא הייתי מתרגש מההצהרה של ברנד – לא אומר שהיא לא אותנטית, אבל כן אומר שזה מה שהיה מצהיר בכל מקרה. אם מישהו ירים טלפון ברנד לא יטרוק לו את השפופרת.
    .
    הבעיה הבאה היא שגם לאמביד וגם לסימונס יש, להערכתי, מוניטין לא אופטימלי בליגה, ואני לא יודע מי ירים את הטלפון בשבילם ומה יהיה מוכן לשלם.
    .
    איזו קבוצה צריכה את שחקן כמו סימונס במחיר מקס? לדעתי כמעט אף אחת, ולזו שכן, גולדן סטייט, כבר יש סימונס משלה במחיר מקס. לא יודע מי תהיה מוכנה לשלם עליו הרבה.
    .
    בנוגע לאמביד אני מניח שהרשימה תתארך יותר, אבל להשקיע כל כך הרבה בסנטר פציע עם ראש בלתי מושלם? סיכון לא מבוטל.
    .
    אז לדעתי אחד מהם ילך, אם לא לפני העונה הבאה אז במהלכה, ולעבור מחיר נמוך יחסית. סיק טרנזיט גלוריה מונדי…

  9. פילי חייבת שינוי רציני והראשון היה כמובן בעמדת המאמן.
    השאלה היא על מי לוותר, יואל או בן.
    מבחינת כישרון עדיין מחזיק מ סימונס יותר וגם הערך של אמביד יותר גבוה.
    אופציות מענינות לאמביד
    אטלנטה תמורת קאפלה קולינס בחירת 6 ו ראדיש /הורטר.
    פליקנס סיין אנד טרייד על אינגרם והייז וניקיל.
    אמביד יכול להיות שדרוג רציני ל2 הקבוצות ויצןב ההגנה החלשה של שתיהן.
    פילי מרוויחה שחקנים צעירים שיתאימו יותר ליד סימונס.

  10. הם צריכים מאמן יצירתי שישלב את כל החלקים לקבוצה. הייתי מחפש דווקא מאמן ארופאי. איזה גנרל סרבי שיכניס בהם פחד להפסיד,
    אחד עם בייצים – סימונס לא זורק 3 = סימונס על הספסל.
    אל שחקן חכם, הוא יכול להשתלב יופי גם עם אמביד וגם עם סימונס כי הוא יכול לשחק 4 או 5 ותלוי בשיטת המשחק של הקבוצה.
    הם יצרו מועדון עם מנטליות של "זה בסדר להפסיד, זה תהליך" אז צריך ממש להתאמץ לשנות את זה.
    הם גם ויתרו על כל הבסיס הסולידי שהיה להם בטריידים, ונשארו עם 4 שחקנים יקרים וצוות מסייע בינוני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט