חלום הקיץ שלי (15) – ברוקלין / גילעד זריצקי

מאז הטרייד האומלל מול בוסטון שהביא את גארנט ופירס תמורת עתיד הקבוצה, הנטס בנו את עצמם באופן הדרגתי וחכם עם בחירות סיבוב שני, שחקנים חופשיים וטריידים (סלארי דאמפ), וחזרו, באופן מפתיע, להיות קבוצת פלייאוף של אנדרדוגים. בקיץ האחרון, עברו מהפך עם ההחתמה של שני הכוכבים, קווין דוראנט וקיירי אירווינג, בשוק החופשי. העונה הנוכחית של ברוקלין התאפיינה בפציעות. דוראנט לא שיחק למשך כל העונה, קיירי שיחק רק 20 משחקים, דיאנדרה ג'ורדן וספנסר דינווידי חלו בוירוס הקורונה ופספסו את המשך העונה בבועה. הנטס סיימו את העונה במקום השביעי במזרח עם מאזן של 35 ניצחונות ו-37 הפסדים, והפסידו בסוויפ לטורונטו. 

קווין דוראנט, שחקן טופ 3 בליגה, מתאושש מגיד אכילס קרוע, פציעה שכבר סיימה קריירות של כמה שחקנים. עם שיקום ארוך ורפואה מודרנית אנחנו אופטימיים שיחזור לרמת המשחק לפני הפציעה, ויוכיח שהניקס (שוב) טעו כאשר סרבו להחתים אותו על חוזה מקסימום. דוראנט חתום לשלוש השנים הקרובות (שנה האחרונה אופציית שחקן). קיירי אירווינג, רכז טופ 5 בליגה, קלע העונה שיאי קריירה עם 27 נקודות למשחק, וגם ירוויח חוזה מקסימום לשלוש השנים הבאות.

רב השחקנים המשלימים, שלמעשה הובילו את הקבוצה לפלייאוף בשנתיים האחרונות, ישארו בקבוצה. קאריס לוורט, סקורר מצוין (19 נקודות למשחק), חתם על הארכת חוזה לעוד שלוש עונות עבור 17.5 מיליון לעונה בממוצע. ספנסר דינווידי, רכז פותח מצוין שיעלה מהספסל עם חזרתו של קיירי, נתן עונת קריירה עם 21 נקודות למשחק ו-7 אסיסטים. דינווידי ירוויח 11 מיליון לשנתיים הבאות (עונה שניה היא אופציית שחקן). ג'ו האריס הצלף (42% ב-6 ניסיונות למשחק), מסיים חוזה. ג'ארט אלן, סנטר צעיר (22) מגן על טבעת (1.3 בלוקים למשחק) ורים ראנר (65% מהשדה), עדיין על חוזה רוקי של 3 מיליון לעונה הקרובה. טוריאן פרינס הגיע בטרייד בדראפט שעבר מאטלנטה, הוא שחקן 3&D, שמשחק בברוקלין פחות טוב מאשר באטלנטה (מ-39% משלוש ב-6 ניסיונות ל-34% ב-7 ניסיונות למשחק), ירוויח 14 מיליון לעונה בשנתיים הקרובות.

הותיקים של הקבוצה תחת חוזה לשנה הקרובה. דיאנדרה ג'ורדן, פעם סנטר מוביל בליגה, אבל כיום, עם הירידה באתלטיות, כבר לא, בעיקר ממלא את תפקיד החבר של דוראנט וקיירי עבור 10 מיליון לשלוש העונות הקרובות. גארט טמפל, הכנף הותיק, שחקן הגנה שזורק לא מעט שלשות בהצלחה מועטה (33% ב-6 ניסיונות למשחק), עם אופציית קבוצה לשנה הבאה עבור 5 מיליון.

הנטס נמצאים הרבה מעל תקרת השכר (140 מיליון), ולכן האסטרטגיה שלי תהיה לשמור על הקבוצה הנוכחית עם אופציית הקבוצה של טמפל והחתמה מחדש של האריס לחוזה ארוך טווח על 15 מיליון לעונה. במקביל, אפקח עיניים לכוכב נוסף בטרייד כאשר הנכסים העיקריים יהיו דינווידי, אלן, לוורט ו\או בחירות דראפט. ז'אק וון הראה בבועה שהוא מתאים לאימון הקבוצה, אם תהיה הזדמנות להביא את פופוביץ' (יש שמועות, אבל אני לא מאמין באפשרות) כמובן שלא אתנגד.

בבחירה ה-19 בדראפט אנסה למלא את החור בעמדה 4 עם ג'יילן סמית', הסופומור ממרילנד, שחקן הגנה גבוה ואתלטי עם פוטנציאל לשפר את הקליעה, שאני צופה שעדיין ישאר על הלוח. בסיבוב השני, בבחירה ה-55 הייתי בוחר בים מדר, אני מאמין שיוכל להתפתח לשחקן רוטציה ב-NBA (וכמובן מעורבת קצת גאווה ישראלית).

לסיכום, נפתח את העונה הבאה עם קיירי, לוורט, דוראנט, פרינס ואלן, ועם ספסל הכולל את דינווידי, טמפל, האריס, סמית' וג'ורדן. התקרה של הקבוצה תלויה בדוראנט. אם יחזור לעצמו אז נאבק על אליפות, ואם לא, נסתפק בצמרת המזרח.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. בוקר טוב ותודה על המאמר
    1.ווהן מקבל הרבה רוח גבית מהאוהדים.לא בטוח שזה מה שטסאי רוצה.להערכתי יעמד על הקווים מישהו עם רזומה של טבעת. ( אין הרבה כאלה פנויים , יכול להיות מישהו שעשה את זה כעוזר )
    2.השחקנים הצעירים מקבלים הרבה רוח גבית מהאוהדים.לא בטוח שזה מה שטסאי רוצה.להערכתי יגיע מישהו שמיועד לתפקד ככוכב שלישי שיוחלף בחלק מהצעירים.בזמנו המועמד המוביל היה בראדלי ביל,כרגע מדובר על זאק לווין.
    3.ובסופו של יום הכל תלוי בבריאות של קווין.הוא די קיבל פטור מהאוהדים על פיטורי קני,(נתפס כמהלך של קיירי),אבל קיבל הרבה ביקורת על אי רצונו להופיע בבועה.זה נתפס או כחוסר מחויבות לקבוצה ( אלו שמאמינים שהחלים ) או כסימן מבשר רע לגבי מצבו הבריאותי . כך או כך זה הכניס הרבה חוסר בטחון אצל האוהדים שהיו מאד אופטימיים קודם לכן.

    1. דוראנט דיבר בפודקאסט עם בריאנה סטוארט וקלסי פלאם (שתי שחקניות WNBA שגם עברו קרע אכילס) וסיפר איך הקורונה עצרה את ההתקדמות של השיקום שלו. שהוא רק התחיל אימונים של 5על5, אבל אז המגפה הפריעה להמשך אימונים כאלו.

  2. לדעתי הם במוד של לנצח עכשיו ולכן אין להם מה לעשות עם הבחירה, ועדיף להם לסחור בה עבור שחקן בשל.
    .
    לא חושב שכל השלד הצעיר ישאר, חלקו יוחלף השחקנים שמתאימים לקיירי ודוראנט, בעיקר 3אנדd. האם ימצאו את השחקנים הנכונים? האם יצליחו ליצור מהם תמהיל איכותי נוסח הלייקרס והקליפרס? האם הצמד כשיר להנהגה? לא בטוח בכלל.
    .
    שאלת המאמן היא קריטית. צריך מישהו שלא יסור חינו בעיני הצמד, אבל גם יודע לאמן. לא בטוח שיש חיה כזו, ודי בטוח שהיא לא עונה לשם פופוביץ'.
    .
    שורה תחתונה – אני חולק על המגיבים דלעיל – גם במקרה שהגיד המפורסם מחלים לגמרי, זו קבוצה עם המון סימני שאלה.
    .
    תודה גלעד, אחלה פרויקט.

    1. בוקר טוב מיקי
      אם תקרא היטב מה שכתבתי,די ברור את מי הם רוצים להביא הן על הקווים והן על המגרש.מה שלי נראה שהם מנסים לקבל רוח גבית מהגרעין הקשה של האוהדים למהלכים האלו.כרגע האוהדים רוצים את ווהן והצעירים.מענין אם בסופו של דבר ילכו למהלכים סטייל מונטה אליס ומארק ג'קסון.בניגוד אליך,אני לא חושב שיש בעיה עם המנהיגות של קווין.הבעיה היא הרבה יותר פרוזאית,האם נשארו לו מספיק רגליים כדי להיות שחקן טופ 5 בליגה ? אם כן , הקבוצה הזו לדעתי שווה גמר מזרח לפחות.אם לא,הם הפסידו ימבה כסף.

      1. אתה צודק, התיאור שלי לא היה מדויק בכל הקשור לתגובה שלך, כי כללת מרכיבים נוספים.
        .
        בנוגע למנהיגות של דוראנט (וקיירי) – אני חושב שיש לו, ולהם, בעיה במנהיגות. לדעתי ראינו את זה באוקלהומה של דוראנט וראסל, ובקיירי בבוסטון (וברוקלין). לא כולם יודעים לקחת קבוצה על הכתפיים, ולדעתי שניהם, עד כה, לא הוכיחו שהם יכולים. אם אני חייב להמר – הם יהיו, במקרה הטוב ביותר אוקלהומה של המזרח – הרבה ההיילייטס, אבל בלי טבעת, ובמקרה הרע – הקליפרס של פול וגריפין – ההיילייטס, בלי טבעת, ועם דם רע.

        1. מיקי אהלן
          אוק. ניצחה אתכם בגמר המערב אחרי שהובלתם 2:0 בהנהגתו של דוראנט . אני חוזר ואומר , לא היה שום ספק אצל האוהדים מי המנהיג של הקבוצה , עד הפציעה הקשה בקיץ 2014 . לאחר מכן , ההנהלה יזמה בצדק או שלא בצדק שינוי במנהיגות , אבל שורש הענין היה הואקום שנוצר בעקבות אותה פציעה , אליו נכנס ראס וההנהלה החליטה שכך זה ישאר אפילו במחיר של פירוק הקבוצה . אתה צודק בזה שדוראנט הוא לא האלפא הקלאסי שילך לעימות על המנהיגות עם ראס , הוא פשוט קם ועזב וטוב עשה . המצב בנטס שונה לחלוטין . אין פה מנהיגות דו ראשית , ההיררכיה ברורה מאד גם להנהלה , גם לצוות המקצועי , גם לקיירי ובעיקר לאוהדים. לפי דעתי , אם הנטס העונה יגיעו למה שאוק. הגיעה ב-2012 ראש העיר יתן לקווין את מפתחות העיר .להזכירך, האחרון שהוביל קבוצה מניו יורק לאליפות המזרח זכה לפסל יפה בכניסה לגארדן. הספק שלי הוא האם היכולת שלו על המגרש ב-2021 תזכיר במשהו את היכולת שלו ב-2012 .

          1. לא חושב שיש סתירה בין מה שכתבת לבין מה שכתבתי – אני אומר תקרה של אוקלהומה הצעירה – טובים אבל לא מגיעים עד הסוף, רצפה של וושינגטון של וול ובין – לא מתחברים ועפים סיבוב ראשון או שני של הפלייאוף. נחיה ונראה.

            1. מיקי אהלן
              לקבוצה מניו יורק להגיע לגמר , זה שקול לטבעת אצל פופ 😊 אם הוא מביא להם את זה , מעמדו בניו יורק יהיה כמו של פטריק יואינג , ואני יודע מחברים בניו יורק שיואינג עד היום על תקן אליל . אני לא חושב שהאוהדים יראו את זה ככשלון , אחרי כל כך הרבה שנים של בזיונות גם של הניקס וגם של הנטס .
              להגיד שהרצפה זה סיבוב ראשון בפלייאוף זה מחמיר מדי . הקבוצה הזו עשתה את זה כמה פעמים בשנים האחרונות בלי אף כוכב.כדי שזה יקרה, המשמעות היא שהוא חוזר מהפציעה ביכולת של דני גריינג'ר,למעשה סיים את הקריירה . מאד מקווה שזה לא המצב.אם הוא חוזר מהפציעה קרוב למה שהיה,הרצפה זה סיבוב שני ( אוק. 2013 ) , התקרה אם הכל מתחבר בצורה מופלאה זו טבעת .
              ריאלית אם הוא עדיין טופ 5, אני חושב בין גמר מזרח לגמר כללי .

            2. הסיבה לרצפה נמוכה היא שלדעתי הם יכולים להפסיק לתפקד, נוסח פילי, ואז למרות כשרון עדיף על הקבוצה הצעירה של השנים האחרונות, ההישגים לא ישתפרו. גם פציעות נוספות של השניים יכולות להביא לכך, כמו שקרה השנה כשקיירי נפצע.
              .
              לא אומר שיואינג לא אליל בניו יורק, וגם דוראנט וראסל היו אלילים באוקלהומה, אבל לא הגיעו שם עד הסוף.

            3. אם פופ יזכה איתם לא נראה לי שיתקרב לרמת האלילות של יואינג כי לדעתי רוב אוהדי הכדורסל בניו יורק אוהדי ניקס.

  3. "דיאנדרה ג'ורדן… בעיקר ממלא את תפקיד החבר של דוראנט וקיירי עבור 10 מיליון לשלוש העונות הקרובות" – גדול
    .
    אני אוהד דוראנט אבל הקבוצה בנויה בצורה מוזרה של מיליון יוצרים, גבוהים נגרים ורק קלע אחד מהשחקנים המשלימים ואין עוד מאמן. אני לא מבין גדול אבל הם צריכים לאזן את העניין בעזרת טריידים אחרת גם דוראנט בריא לא ייקח אותם מעבר לגמר המזרח במקרה הטוב

    1. בכדורסל המודרני כמה יוצרים יכולים להוות יתרון. לדוגמא, הקליפרס, עם לו וויל, רג'י ג'קסון, קוואי, פול ג'ורג' (ואפילו מרקוס מוריס שלפעמים יכול ליצר לעצמו קליעות).

  4. הנטס צריכים להעביר או את דינווידי או את לאברט שלא יראו מספיק כדורים בנוכחות דוראנט וקיירי.
    בכל מקרה הם צריכים לעשות את כל ההתנהלות שלהם מתוך שיקולי מס מותרות.

    1. הי עידו בוקר טוב
      בזמנו כשדובר על בראדלי ביל , הכוונה היתה לתת לוושינגטון שניים מהשלושה : דין,לאברט,אלן . לא זוכר איך בדיוק הם רצו לסדר את הענין הפיננסי.כרגע כשביל ירד מהפרק ולווין על הכוונת לא ברור מה שיקגו רוצים.בכל מקרה,יהיה להם קשה מאד עם הגרעין הקשה של האוהדים,בגלל הספקות שנוצרו בעקבות הסירוב של KD להופיע בבועה .

  5. תודה
    קבוצה מאד מסקרנת
    יתכן שיצטרכו עונת הרצה כדי ליצור תלכיד, לראות מה הסגל המתאים, להתאושש סופית מכל הפציעות והמחלות, לגבש שיטה לקבוצה. לא ברור אם קיירי יתנהל כמו בבוסטון או כמו בקליבלנד, אם הכל ילך פיקס הם קבוצה מעניינת

    1. למרות שאני נגד טרייד על לוורט, מה דעתך על טרייד של לוורט עבור ברטנס או גלינרי בסיין אנד טרייד על כ-15 מיליון כדי להשתפר מבלי להגדיל את המס?

  6. תודה רבה.
    אני חושב שהם יפרידו לחמישייה ראשונה דוראנט קיירי, ושנייה עם דווינדי ולברט(בקטע מוגזם) .
    דוראנט וקיירי בין שחקני הiso הטובים בליגה. הם לא באמת צריכים מישהו שיעזור להם בהתקפה, 3 נגרים ששומרים סביר יספיקו.
    החמישיה של ברוקלין של השנה, יכולה פשוט לעלות מהספסל.
    הם נבנו לאליפות, פחות מאליפות זה אכזבה. פחות מגמר כללי זה כישלון.

    1. אהלן
      לדעתי,הם חסרים עדיין את האיש השלישי בהתקפה,זה שתמיד היה חסר באוק. כדי ללכת עד הסוף.( התפקיד שהארדן היה אמור למלא).לפני הקורונה,היה דיבור חזק מאד על בראדלי ביל שגווע בהמשך.חמישיה כזאת אני חושב היתה בהחלט נחשבת מועמדת רצינית לטבעת . כרגע מדברים על זאק לווין,אני לא בטוח שהוא שקול לבראדלי ביל.הציפיות של האוהדים קצת פחותות משלך,גמר כללי יתקבל כהישג עצום לפחות בעונות הראשונות,פחות מזה אכזבה.

  7. תודה גלעד, פוסט טוב. 2 החלטות קריטיות עליהן העונה הזאת תוכרע בברוקלין, לדעתי כמובן, הן המאמן והכוכב השלישי. מאמן טוב יכול להפוך את ברוקלין לקבוצה טובה והייתי רוצה מישהו אחר מטיירון לו, אחד שיכול לעמוד מול הכוכבים שלו (נייט מקמילן הפנוי אפשרות לא רעה). הכוכב השלישי צריך להיות מישהו שיכול לשחק בלי הכדור – לברט ודינווידי לא שחקני הגנה מספיק טובים או מספיק מסוכנים כשהכדור ביד של מישהו אחר בשביל לעשות את זה טוב. בראדלי ביל, ג'רו הולידיי ואולי אפילו למרקוס אולדריג' יוכלו למלא את התפקיד הזה

    1. כתבתי את הטור לפני הפיטורין של מקמילן (לדעתי מהלך רע של אינדיאנה), שיכול להתאים לקבוצה. אפשרות אחרת היא דיאנטוני (שמחוזר ע"י אינדיאנה, לפי ווג') שיביא לברוקלין התקפה קטלנית.

  8. פוסט מצוין ואופטימי.
    הבעיה הגדולה שלהם היא שכדי להגיע עד הסוף הם חייבים את קיירי ודוראנט בריאים. מספיק שאחד מהם מזייף בנושא ה"פעוט" הזה והכל הולך לעזאזל. לצערי עם כל הקו"ח שלהם בשנים האחרונות יש פה יותר סיכון מסיכוי. תוסיפו לזה אגו של קיירי וקיבלתם כישלון יחסי. הלוואי ואתבדה.

  9. תודה גילעד על הפוסט המצוין. מסכים אתך לגמרי עמית בתגובה שלך. והלו תשאיר לנו עוד שנה להנות מים מדר בהפועל… (פוטנציאל אדיר , צריך להתחזק ולשפר קליעה עוד)

  10. ,תודה גילעד על עוד פוסט טוב מאד. אני ממש מקווה שהמאמן של הנטס (אני לא בטוח מי יהיה המאמן!) יידע לחבר בין שלושה כוכבים מהגווארדיה הוותיקה, ל-3-4 כוכבים מהדוק החדש, ואז תהיה בברוקלין אחלה קבוצה. אני מקווה רק שקיירי אירוינג יגיע עם מוח 'נקי' ומטרה אחת: לעשות כל מה שיתבקש לטובת הקבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט