חלום הקיץ שלי (14) – ממפיס / גילעד זריצקי

עונה שעברה הייתה עונת מעבר לממפיס מעידן ה-"Grit & grind" של גאסול וקונלי לריבילד סביב ג'ארן ג'קסון ג'וניור. בשנה האחרונה התהליך הואץ עם הבחירה השניה בדראפט ג'ה מוראנט. לקראת העונה, FiveThirtyEightואחרים חזו שממפיס יהיו הקבוצה החלשה במערב, אבל הקבוצה הפתיעה לטובה. ג'ה מוראנט נתן עונת רוקי שתזכה אותו בתואר רוקי השנה, ג'סטיס ווינסלו וגורגי דנג הגיעו בטרייד (תמורת אנדרה איגודלה, סולומון היל וג'יי קראודר), ובעזרת שיפור מפתיע של ג'רן ג'קסון ודילון ברוקס ויכולות מפתיעות של הרוקי ברנדון קלארק, הגריזליס הצליחו להיכנס לבועה מהמקום השמיני במערב. בבועה סבלו מהלו"ז הכי קשה, וביחד פציעה מסיימת עונה של ג'קסון נפלו למקום התשיעי עם מאזן של 34 נצחונות ו-39 הפסדים. הגריזליס הפסידו במשחק צמוד מול פורטלנד החזקה את הכרטיס האחרון לפלייאוף, וחזרו לעיר הרוקנרול עם הפנים לעונה הבאה.

הגריזליס קבוצה צעירה הבנויה סביב כמה שחקנים צעירים מבטיחים. מוראנט מוביל את החבורה (18 נקודת למשחק ו-7 אסיסטים) ויש לו פוטנציאל להפוך לסופרסטאר. ג'קסון, סנטר שנבחר רביעי בדראפט 2018 בעיקר בזכות ההגנה, קולע מצוין משלוש (39% משלוש ב-7 ניסיונות למשחק) וקולע 17 נקודות למשחק. הרוקי המבוגר (23) ברנדון קלארק, למרות שנפל לבחירה ה-21, נתן עונת רוקי מבטיחה עם 12 נקודות למשחק מהספסל, וכבר היום יכול לפתוח בכמה קבוצות בליגה. דילן ברוקס (בן 24) השתפר מאוד כסקורר שני ליד מוראנט (16 נקודות למשחק), ימשיך לשלוש העונות הקרובות ב-11 וחצי מליון. ג'סטיס ווינסלו (בן 24), פוינט פורוורד עם הגנה מצוינת שעדיין לא שיחק משחק אחד במדי הגריזליס (נפצע כשעבר בטרייד), ירוויח 13 מיליון לשנתיים הקרובות (השנה השניה היא אופציית קבוצה). 

הקבוצה כוללת גם כמה שחקני ספסל צעירים שמתאימים לציר זמן של הקבוצה. גרייסון אלן (גארד מגוון בן 24) הגיע מיוטה בטרייד של מייק קונלי בקיץ הקודם, הראה שיפור משמעותי והפך לשחקן רוטציה. טאיוס ג'ונס, הרכז המחליף (בן 24), גם השתפר העונה, ובפחות דקות קלע יותר (7 נקודות למשחק) עם שיפור ביעילות, יחס אסיסטים-איבודים ואני חושב שהוא יוכל להיות רכז שני סולידי. ג'וש ג'קסון ודיאנטוני מלטון מסיימים חוזה הקיץ. ג'קסון נבחר רביעי בדראפט 2017, אבל לא מימש את הפוטנציאל. למרות מספרים סבירים, ג'קסון שחקן לא יעיל שניפח את הסטטיסטיקות שלו במשחקים חסרי משמעות (אפקט ג'וש ג'קסון). אשקול להחזיר אותו בחוזה מינימום. דיאנטוני מלטון (בן 22), נתן עונת פריצה כרכז הגנתי. הקיץ מלטון יהיה שחקן חופשי מוגבל ויקבל הצעות גבוהות, לפי דעתי מעבר לערך האמיתי שלו, ולכן ניפרד ממנו לשלום.

השחקנים הותיקים בקבוצה כוללים את יונס ולנצ'ונס, סנטר קלאסי (15 נקודות ו-11 ריבאונדים למשחק), שירוויח 14 וחצי מליון בממוצע בשנתיים הקרובות. קייל אנדרסון AKA סלו מו, שמצליח להיות פליימייקר ומגן יעיל בעמדת הפורוורד, ירוויח 9 וחצי מיליון לעוד שנתיים. גורגי דנג, הוא סנטר מחליף ממוצע, שנכנס לשנה האחרונה של חוזה נורא של 17 מיליון. 

אני מתכנן לבנות על הבסיס הצעיר של הקבוצה, להתחרות על מקום בפלייאוף בעונה הבאה ולשמור על גמישות מתחת לתקרת לשוק החופשי של קיץ 2021. הקיץ אין לקבוצה מקום מתחת לתקרת השכר להחתמות, אבל אפקח עיניים ואנסה לזהות הזדמנויות לטריידים שיגביהו את התקרה של הקבוצה. לדוגמא, קיימות שמועות שהווריורס מעוניינים להעביר את הבחירה השניה בדראפט כדי להיות תחרותיים עכשיו. אציע טרייד של ולנצ'ונס, ווינסלו וקלארק עבור הבחירה, וויגינס ולוני. ממפיס יקבלו שחקן עם פוטנציאל לכוכבות, את וויגינס הסקורר ומחליף סביר לוולנצ'יונס בסנטר, והווריורס מקבלים מזה סנטר מוביל ושני שחקנים מבטיחים שיכולים לתרום מייד.

לגריזליס אין בחירת דראפט השנה. בהנחה שהטרייד שתיארתי מתקיים, הייתי בוחר באנתוני אדוארדס, אם מינסוטה יבחרו שחקן אחר. אדוארדס ישלים מצוין את מוראנט לאחד מהקווים האחוריים המובילים בליגה. אם אדוארדס לא ישאר זמין, אבחר בג'יימס וויזמן, שביחד עם ג'קסון ירכיב צמד גבוהים מודרני. בבחירה ה-40 הייתי בוחר בפורוורד הגנתי משלים כמו פול ריד, ג'וניור מדפול, פורוורד הגנתי מצוין עם פוטנציאל לפתח משחק התקפה ולהיות שחקן משמעותי בליגה.

לסיכום נפתח את עונה הבאה עם מוראנט, ברוקס\אדוארדס, וויגינס, אנדרסון ווויזמן\לוני ועם ג'ונס, אלן, פול ולוני\דנג על הספסל. ג'קסון יעביר את רב העונה הקרובה בשיקום ולכן אני חושב שהסיכוי לפלייאוף בעונה הקרובה נמוך, אבל עם מקום לאופטימיות לקראת השנים הבאות, שבהן השחקנים הצעירים יובילו את הקבוצה לצמרת המערב. 

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יכול להיות שללא הקורונה הם היו רואים בסופו של דבר פלייאוף. אבל בבועה לצערם JJJ נפצע וכנראה חיסל להם אתחלומות הפלייאוף.
    הקבוצה צעירה אבל אני לא רואה אותם עושים את אותה העונה גם שנה הבאה שהמערב אמור להיות אף קשוח הרבה יותר.
    .
    הטרייד שאתה מציע הוא לדעתי חבילה מאוד זולה על הבחירה ה-2 של הווריורס. בטח שלגריזליס אין ממש נכסים להעביר, ומי שנכס כמובן לא על המדף.

    1. חלק מהתגובות טוענות שהטרייד לא מאוזן לטובת ג"ס וחלק אחר לטובת ממפיס. מבחינתי זה סימן טוב לכך שזה טרייד מאוזן פחות או יותר.

  2. אני דווקא חושב שהחבילה שאתה מציע היא קצת גדולה מדי עבור הבחירה השנייה בדראפט פחות חזק מהקודמים. חוץ מזה שהטרייד הזה לא ממש יכול לעבור.
    אני לא רואה טעם לוותר על קלארק, וקשה לי לראות קבוצה לוקחת כרגע את ולנצ'יונאס או ווינסלואו. לממפיס יש גם בסיס צעיר מספיק טוב בינתיים, ולדעתי יהיה נכון יותר להתמקד בחיזוק נקודתי של שחקן שיפתח בעמדה 4 כל עוד טריפל ג'יי פצוע ושחקן כנף שיתן קליעה מהספסל בעמדה 3.

      1. ולנצ'יונאס בממפיס הוא נכס חיובי. אין עניין להעביר אותו, אלא אם מקבלים בתמורה נכס משמעותי, וקשה לי לראות קבוצה שתרצה לשלם בנכסים עליו.

      2. בדקתי טריידים עם בוסטון. אין חוזים בבוסטון (חוץ מסמארט שלא נראה לי שיעבירו) שמשווים את החוזה של ווצ'ביץ'.

  3. תודה רבה, אחלה פוסט, ובכללי על הפרוייקט הזה.
    מה שממפיס צריכים זה סבלנות, ולא לחרבן הכל על טריידים נחפזים.
    מה שהצעת(לא יודע אם יתכן מבחינה חוקית) זה טרייד מעניין, אבל לפי דעתי לגולדן יהיו הצעות יותר טובוץ על הבחירה וויגנס.

    1. מסכים, צריך לחכות בסבלנות עוד שנה שג'קסון יבריא והצעירים יתפתחו. אם יהיו הצעות יותר טובות לג"ס נסתדר יופי עם כל החבילה.

  4. תודה גילעד, פוסט טוב. אני מאמין גדול בברנדון קלארק שצריך להשאר (ולפתוח בשנה הבאה כל עוד טריפל ג'יי בחוץ), יחד עם החזרה של ווינסלו הם יוכלו להמשיך להתקדם – אבל לא לעשות פלייאוף אם ג'קסון לא ישחק בכל העונה הבאה. עוד מוקדם לדעת כשאין תאריך פתיחה לעונה הבאה.

  5. הי גילעד,
    פוסט טוב מאד. הבעייה של ממפיס שהם לא יכולים לעשות הרבה לפותרה השנה היא סנטר רציני וצעיר שיתאים לצעירי הקבוצה. עם ג'יונס ואלנצ'ונס הם לא יגיעו רחוק. אני מקווה מאד שג'אש ג'קסון ישתפר וימלא את התקוות שתלו בו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט