סיכום השבוע בבייסבול – עיר ארוחות / יוני לב ארי

עוד לפני שהחלה העונה, הבית הקשה ביותר לניבוי היה הבית המרכזי של האמריקן ליג. מינסוטה נראתה נפלא בעונה שעברה, קליבלנד מאיימת, ולא ברור מה יקרה עם הווייט סוקס המתחזקת. אז בתחילת העונה הטווינס ברחו בפסגת הליגה, קליבלנד הדביקה את רוב הפער בעשרה ימים האחרונים (3:11), אך עכשיו גם הגרביים משיקגו הצטרפו לחגיגה.

הווייט סוקס בפורמה (צילום: montanadailynews.com)

אחרי לא מעט שנים שהעיר היתה שייכת לקאביס, נראה שהווייט סוקס מוכנים לקרוא תיגר על הבכורה. ריצת 0:7, כוללת שני ניצחונות גדולים על היריבה העירונית, 4:7 ו-1:10 ענק, שמו את שיקגו מרחק משחק וחצי מהטווינס שבפסגה, והמשולש בראש הבית המרכזי עשוי להחזיק עד לסיום העונה.

מי שאחראי על ההתעוררות של הווייט סוקס יותר מכולם הוא חוסה אבראו, עם שישה הום ראנס בסדרה מול הקאבס. בסך הכל כבר יש לו 11 דינגרס (מקום שני בליגה, רק לפרננדו טטיס ג'וניור, אליו עוד נחזור בהמשך), לצד ממוצע חבטות  של 322. (תשיעי).

צפו במהלך השבוע

Everybody Hurts

בבית המזרחי טמפה ביי מתחילה להצדיק את המעמד שניתן לה, כשסוויפ בניו יורק על היאנקיז העלה אותה למקום הראשון בבית. בסך הכל הרייז מחזיקים במאזן של 2:13 ב-15 המשחקים האחרונים, המון בזכות ברנדון לואו. הבחור, שבשנה שעברה העיף 17 הום ראנס לצד ממוצע חבטות של 270. לאורך עונה שלמה, כבר כעת עומד על 9 הום ראנס, כשהוא מעמיד ממוצע של 313., יחי ההבדל הענק.

היאנקיז, לעומת זאת, מסתבכים עם פציעות לא פחות מבעונה ההזויה הקודמת. ללואיס סוורינו וטומי קנלי, שגמרו את העונה, ולארון ג'אדג', ג'אנקרלו סטנטון ודי.ג'יי למהיו, הצטרפו השבוע גלייבר טורס, זאק בריטון וג'יימס פאקסטון. כל שם שם. בסדרה מול הרייז אפשר היה לראות את ההשפעה של הפציעות על היכולת, יהיה לארון בון קשה מאוד להמשיך ככה לאורך זמן.

עוד פצוע ליאנקיז. טורס (צילום: elfildeo.com)

במערב, מי שאיבדה השבוע כל סיכוי להגיע לאנשהו העונה היא טקסס. הריינג'רס חלמו על פתיחת אצטדיון חדש קצת יותר חיובית, אך שמונה הפסדים ברציפות, כולל סוויפ מסיאטל החלשה, שם אותם על מאזן 17:10, מרחק תשעה משחקים מאוקלנד, ובטקסס כבר חושבים על 2021. כשכוכב ההתקפה שלך הוא ניק סולאק, עם ממוצע חבטות של 261., קשה להגיע רחוק.

נשיונל ליג

בבית המזרחי של הנשיונל ליג, הפיליס גם הם מתחילים להתכונן לעונה הבאה. עם רכש כמו דידי גרגורייס וג'ו ג'ירארדי כמנג'ר, ציפו בפילי לתת פייט לפסגת הבית. אך רצף של חמישה הפסדים שם אותם בתחתית הבית עם מאזן של 14:10, כשמי היה מאמין, הם נאבקים על "הירידה" עם האלופה מוושינגטון, שמקרטעת כבר מתחילת העונה, ובינתיים איבדה את סטיבן שטרסבורג ל-2020.

לא ככה הוא קיווה להתחיל את העונה. ג'ירארדי (צילום: nbcsports.com)

המטס דווקא התחילו לחזור לעצמם, עם סוויפ על מיאמי המפתיעה, והפער בין השתיים בקרב על המקום השני עומד על משחק אחד בלבד. אך אז הגיעה ההודעה ששני "מטס" נדבקו בקורונה, הסדרה מול היאנקיז נדחתה, וערפל ה-קוביד-19 הגיע גם לניו יורק. בינתיים נראה ששאר שחקני המטס לא חולים, וקיים סיכוי שמעבר לסדרה מול היאנקיז, שרובה תושלם בסופ"ש הקרוב, אין עוד נזק.

בבית המרכזי, סינסינטי רדס, שהחלה את העונה עם תקוות למקום ראשון, ממשיכה לקרטע, עם שלושה הפסדים לסיינט לואיס שמתחילה מצידה לתפוס תאוצה. הקאבס עדיין במקום הראשון, אך הקארדינלס (מרחק שלושה משחקים), הרדס (5.5) ומילווקי (5.5) מייצרות ביחד את הבית המעניין ביותר בליגה עד כה.

המטס חוגגים עם ה-אין קהל עוד ניצחון (צילום: debate.com.mx)

טטיס את כולם מעליך

בבית המערבי נוצרו פערים בין שלוש הראשונות לשתי האחרונות. הדודג'רס, עם ארבעה ניצחונות רצופים, 1:11 ב-12 האחרונים, שולטים יפה על הבית, אך הפאדרס והג'איינטס המפתיעים לא הרימו ידיים. החבורה מסן דייגו (עיר על, דרך אגב), שסגרה את השבוע שעבר עם ארבעה הפסדים רצופים, הסתפקה השבוע בשבעה ניצחונות ברצף, כולל סוויפ על האסטרוז. מקום שני, מאזן 12:18, ארבעה משחקים מהדודג'רס.

אך את הרעש של השבוע ייצר כוכב הקבוצה, פרננדו טטיס ג'וניור. השחקן הסופר נפלא הזה, אם עוד לא שמעתם, ירה גראנד סלאם מול הריינג'רס, באינינג השמיני. עד כאן סבבה, אבל זה קרה ביתרון 3:10, עם ספירה של שלושה בולס ואפס סטרייקס. אז למי שלא שמע, יש סוג של קוד אתי כזה, שאומר שביתרון גדול ובספירה כזאת, מוותרים. ארה"ב נחלקה לשניים, אלה שכעסו על פרננדו הצעיר ואלה שהבינו אותו (אני איתם, אגב, ואני נחשב לאוהד של Old School), ורוב שיחות הבייסבול השבוע סבבו את טטיס הצעיר.

להום ראן של טטיס – רוצו חמש דקות

הקבוצה מסן פרנסיסקו, ממנה באמת שאף אחד לא ציפה לכלום, פתחה את השבוע לאחר חמישה הפסדים רצופים. אך הענקים שמו הכל בצד, ורשמו שבוע מושלם! עם שישה ניצחונות ואפס הפסדים, כל זה מול אריזונה והאיינג'לס, וכעת המקום השני (בעונה עם פלייאוף כמו השנה המקום השני מאוד מעניין) רחוק רק ארבעה משחקים מהג'איינטס. Stay Tuned.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תרשו לי לא לדבר על המטס מתוקף שאני בקריז כבר שבוע, זה מדכא רצח אחרי שמקבלים את המנה היומית פתאום חותכים לך את האספקה ועוד בסאבווי סירייס. ברור שלכשישחקו אותה שוב כל הפצועים של היאנקיז יחלימו פלאים והלכה הסדרה.
    אם כבר היאנקיז ושות׳, ערימה של כובעים ממתינה לכל המהמרים והמנחשים והחוזים והצופים שנבאו אותם באנקר בוורלד סירייס. אני לא אומר שהם לא יגיעו, כי אני לא נביא ולא חוזה, אבל לכל אלה שהכתירו אותם לפני הליגה, אזכיר למי נתנה הנבואה לאחר שחרב הבית.
    ***
    על טאטיס והגראנד סלאם שלו, אומר שאני בצד של הunwritten rules ולכן לא בעד מה שהוא עשה. מצד שני, אני גם בעד ביטול הווילד קארד, הדזיגנייטד היטר, סדרות האינטרליג, ודשא מלאכותי, מה שמלמד איפה הדיעה שלי תקועה. בבייסבול של היום אין מקום לחתייארים כמוני.
    לדוגמה משחק שראיתי אתמול בין האוריולס לרד סוקס, הפותח של האוריולס פרש בראשון עם פציעה בכתף, והמחליף שלו, אחרי walk לסיפתח, סגר 4 ושליש מושלמים. מושלמים, 13 up 13 down. והוחלף בשישי. למה? ככה. כי למנג׳ר כתוב בדף שהוא לא זורק יותר מאיקס זריקות, או כי רשום לו להכניס בשישי את ההוא, או כי האנליטיקס אמור ככה או כי המנג׳ר השתגע אחרי שארבעה אינינגס הוא לא התערב במשחק אז הוא החליף אותו וכמובן שהרד סוקס מיד קפצו על המציאה. הסתיים 5:4 לאוריולס כי זה עדיין הרד סוקס, אבל אם היה מגיע, אז האוריולס היו צריכים לחטוף עשיריה על החילוף הבאמת מפגר הזה.

      1. לי ממש לא, אבל אני לא הזורק שהרגע קיבל הומראן על הראש. כל הקטע זה כבוד ליריבה, ואצל בני התשחורת של היום אין כבוד. זה בכלל מעניין כי מצד אחד נתנו את הריספקט ולא דרכו על הקבוצה ממול, ומצד שני נכנסו באמ-אמא שלהם למנוע דאבל פליי ובגלישות להומפלייט. אז היום אסור לגלוש, ואסור לפוצץ את היריב בכוונה, ומצד שני אין ריספקט בין הקבוצות. זה עולם אחר.
        חוץ מזה, שיוצא לי גם לראות את הליגה הקוריאנים ושם מפליפים את המחבט על גראונד בול לשורטסטופ, אז בכלל צחוקים.

        1. סלח לי אבל כל הזורקים כאלה בכיינים כל דבר פוגע בהם וכל החוקים הלא כתובים לטובתם כאשר הם יכולים בכל רגע לזרוק עליך פאסטבול של 160 קמ"ש.

      1. מסכים, אף אחד לא אמר לו לא לחבוט ב3:1 למשל. העניין הוא שכל מי שראה בייסבול יודע מתי הצד המובס ״מרים ידיים״. נגיד, יש משחקים של 14:0 שהקבוצה שעל ה-0 ממשיכה להלחם, ויש 10:4 שהקבוצה השניה מרימה ידיים. ורואים את זה. שולחים שחקן פוזיציה, מחליפים את הסלאגר, לא מנסים בכוח להלחם על כל ראן. אתה רואה את זה ויודע שאמנם אינינג 8, אבל זהו, נגמר המשחק. אז ממשיכים לחבוט ולזרוק, אבל זהו. מקסימום ישמחו לאיזה ראן של כבוד לשבור את ה0 או משהו. שחקנים אמורים לא לדרוס אחד את השני, גם כי לכל שבת יש מוצאי שבת, וגם כי אין קבוצה שלא מפסידה, היום אתה מוביל, מחר המאמן שולח שלושה ליום חופש והחובטים של היריבה תופסים יום והופה, 7:1 לרעתך ועכשיו תאכל את כל מה שהאכלת.
        הבעיה שהיום הכל זה אנליטיקס, ואם שחקן יודע שהווטאבר שלו הוא 0.43 ואם הוא יהיה0.432 זה אומר שהוא יוכל לדרוש עוד מליון שניים, אז שיקפצו לו כולם.

          1. שמעתי את זה, ושוב, אין פה נכון ולא נכון. הפואנטה היא שעם כל הכבוד, זורק הוא לא רובוט, גם סנדי קופקס חטף הומראנס על הראש. בגלל זה משחקים תשעה אינינגס למשחק, 162 משחקים בעונה. בגלל זה צריך לנצח 4 מ7. אבל אני גם מודע לכך שהדיון הזה מיושן ולא רלוונטי כמו שאמרתי, המשחק היום השתנה, לטוב ולרע.

  2. עוד שבוע מצוין לדודג'רס שמשמידים כל מה שנקרה בדרכם, כולל שתי היריבות לבית שבעקבותיה סן-דייגו וקולורדו. גם החובטים שלא פותחים בד"כ מרכיבים קבוצת פלייאוף
    .
    בעקבות הרחבת הפלייאוף נוכל לקבל בפעם הראשונה 3 קבוצות פלייאוף מאותו בית ואפילו סיכוי קטן ל-4 ב-NL West שם אריזונה שבמקום האחרון עם מאזן של כמעט 500.

  3. הסיפור הגדול היה כמובן טאטיס, כאשר 99% ירדו על החוק הבלתי כתוב הזה. שאר ה-1% הם המנג'ר של טקסס וזה של הפאדרס, שהגיע מטקסס ועשה לעצמו נזק יחצ"ני גדול במקום להגן על השחקן והקבוצה שלו

  4. אתם מאמינים שבעוד ששה ימים זה ה-TRADE DEADLINE? וזה עכשיו כש-23 קבוצות הן 3 משחקים מהפלייאוף בפורמט של 16 קבוצות. לכן אני מאמין שה-DEADLINE יהיה פעיל מאד וליוני יהיה PLENTY TO WRITE ABOUT.

    לטרייד העונה נוסף פקטור שאף פעם לא היה בתולדות הבייסבול: הפקטור הנקרא PANDEMIC. לפתע יתחילו לחשוב גם על 'סיכון' נגד 'רווח'.
    לעשות טריידים של שחקנים בשעה שישהו NATIONAL HEALTH CRISIS מכניס לנוסחה משתנים שאף פעם לא היו.. אתם מאמינים שהפקטורס כיצד שחקנים בטרייד יעברו מעיר אחת לשנייה. תארו לכם שאתם מחתימים שחקן לפלייאוף והוא מגיע נגוע בקורונה ומפסיד את כל הפלייאוף. הדבר הגיע עד כדי כך שהסוכן סקוט בו7ראס הבטיח שאם שחקן שלו מועבר בטרייד, הוא מזמין מטוס פרטי שעבר SANITATION מחלט והוא 'מבטיח' שהוא מגיע 'CORONA FREE'
    ישנן קבוצות שתשלחנה צוותים רפואיים לבדיקות לפני שחותמים. ישנו גם את הפקטור האישי: שחקנים המשחקים באזור 'בטוח' כמו בוסטון או ניו יורק לא ישמחו לעבור פתאום למיאמי או אטנלנה. כן, אטלנטה, מאורת הנחשים והקורונה בה אני חי.

    1. המטס חוזרים לעניינים מחר, והולכים לשחק ערימה של דאבל-הדרים נגד המארלינס והיאנקיז. הודעתי בעבודה שאין מה לדבר איתי עד שני הבא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט