חלום הקיץ שלי (13) – פיניקס / גילעד זריצקי

פיניקס כמעט שלא עמדו בתנאי הסף לכניסה לבועה עם מאזן 26 נצחונות ו-39 הפסדים, גם בגלל שפתחו את העונה ללא דיאנדרה אייטון, הסנטר הצעיר והמבטיח שלהם, שהורחק ל-25 משחקים בגלל חומרים אסורים. בבועה היו הקבוצה המפתיעה עם מאזן של שמונה נצחונות ללא הפסדים, אך למרות זאת פספסו בשובר שוויון עם ממפיס את המקום התשיעי במערב.

הסאנס מתבססים על כמה שחקנים צעירים ומוכשרים בהובלת דווין בוקר, סקורר מצוין (27 נקודות למשחק העונה) שפרץ בבועה והיה ב-"all bubble first team", ירוויח בממוצע 32 מיליון לעונה ל-4 עונות הקרובות. קלי אוברה, שעבר לאריזונה בטרייד בעונה שעברה (עם וושינגטון, עבור אריזה) וקלע 19 נקודות למשחק העונה, ירוויח 14 מיליון לעונה הבאה. דיאנדרה אייטון נבחר ראשון בדראפט החזק של 2018, והיה מצוין עם 18 נקודות ו-12 ריבאונדים למשחק, ושיפור משמעותי בהגנה. לאייטון יש המון מקום לשיפור ועשוי להתפתח לכוכב בשנים הקרובות. מיקל ברידג'ס, שחקן הגנה משובח, שגם התפוצץ בבועה (אפילו היה ב-"trending" של טוויטר באחד מהימים), הראה שיפור בקליעה ועלה עוד רמה בהגנה. זכור במיוחד המשחק שבו ברידג'ס הגביל את טי ג'יי וורן הלוהט ל-35% (7/20) מהשדה. הבחירה של קם ג'ונסון במקום ה-11 בדראפט הקודם הרימה הרבה גבות (התגובה של קובי וויט), אבל ג'ונסון הוכיח שהוא יכול להיות שחקן רוטציה משמעותי בזכות תנועה מצוינת בלי כדור וקליעה מצוינת משלוש (39% ב-5 נסיונות). קמרון פיין חתם בקבוצה לפני הבועה על חוזה מינימום שימשך לעונה הבאה והוכיח שהוא מתאים להיות רכז מחליף בליגה עם קליעה מצוינת (52% ב-4 נסיונות למשחק בבועה). מצד שני מדובר ב-8 משחקים אז לא הייתי בונה על פיין להתמיד בקצב כזה. את חבורת הצעירים מאזנים כמה ותיקים מנוסים. ריקי רוביו, הרכז המנוסה שידוע בזכות יכולת המסירה המשובחת שלו (9 אסיסטים למשחק), ירוויח 17 מיליון לעונה לשנתיים הבאות. ארון ביינס, סנטר חזק עם קליעה משלוש בעונת שיא (35% ב-4 נסיונות למשחק), מסיים את החוזה ויצא לשוק החופשי. פרנק קמינסקי הוא גבוה נוסף שעולה מהספסל עבור 5 מיליון עונה הבאה. דריו סאריץ', עוד גבוה מהספסל בעל קליעה משלוש (36% משלוש ב-4 ניסיונות למשחק), מסיים את חוזה הרוקי ויוצא לשוק החופשי. 

בעקבות ההצלחה בסיום העונה, אני מתכנן לשמור על הסגל של הקבוצה. בשוק החופשי אחזיר את ביינס, לחוזה של שנתיים על כ-8 מיליון לעונה, ואת סאריץ' על חוזה ארוך טווח של 5 מיליון בעונה. אני אוותר על החתמת שחקנים נוספים, מה שיוביל לעליה מעבר לתקרת השכר, בגלל שאנחנו עדיין לא קונטנדרים, בעיר קטנה, ובתקרת שכר יורדת.

רוביו כבר מתחיל להראות ירידה בביצועים ובדראפט אתכונן ליום שאחרי באמצעות בחירה ברכז. אם נזכה בבחירה טופ 4 (14%) נבחר בלמלו בול, מהאיללוארה הוקס, פליימייקר מצוין עם ראיית משחק מצוינת. בעדיפות שניה, אבחר בטייריס הליברטון, הסופומור מאיווה, עם ראיית משחק מצוינת וקליעה יציבה. בבחירה 10-12 אבחר בקול אנתוני, הפרשמן מנורת' קרולינה, סקורר מצוין בעמדת הרכז. אם הוא לא יהיה על הלוח אבחר את אר ג'יי המפטון מהניו זילנד ברייקרס, רכז מהיר מאוד שיוכל גם לעזור לבוקר בהגנה. 

לסיכום, נפתח את העונה הבאה עם רוביו, בוקר, ברידג'ס, אוברה, ואייטון. ועם פיין, רוקי, ג'ונסון, סריץ'\קמינסקי, וביינס על הספסל. הקבוצה תלחם על מקום בפלייאוף, עם עוד כמה שנים של פיתוח הצעירים יש תקווה לבנות קבוצה חזקה במערב.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. הסאנס לא צריכים לשנות יותר מדי. כרוקי באמת הייתי בוחר גארד, רצוי אחד שיכול לתרום כבר עכשיו בליגה, בשביל שיהיה גיבוי לספסל כי אני לא בטוח שהניסוי של קמרון פיין כרכז מחליף יחזיק בעונה שלמה של כדורסל

  2. אחלה סדרה.
    פיניקס צריכה בעיקר לא לשנות, זה לא אמור להספיק לפליאוף (צריך לזכור שגולדן שנה הבאה תבוא חמה, וגם פורטלנד בסגל בריא יותר טובים), אבל אין להם לאן למהר, הם צריכים בעיקר להריץ את הסגל,ולשחק כדורסל מהנה, כל השאר זה בונוס. הבסיס שלהם נהדר, ואם תיהיה הזדמנות להביא צלע חסרה אז ללכת על זה.

  3. אל תהיה בטוח שביינס יהיה שווה את הכסף הזה. אחרי העונה הזו יכול להיות שהוא עשה אקזיט על הסאנס בדרך לחוזה כפול בקבוצה אחרת שיש לה כסף לבזבז וצריכה גבוה שקולע מהשלוש.
    סאריץ' הוכיח שהוא מסוגל לאייש את עמדת הסנטר בסמול-בול.
    חמישייה של רוביו, בוקר, ברידג'ס, אוברה, ואייטון מעניינת לסמול-בול בקצב מהיר. אבל אולי נעדרת פיזיות וגודל.
    .
    הבעיה העיקרית שלהם היא שהמערב רק מתחזק משנה לשנה ופשוט הופך לרצחני ויכול להיות שגם הסגל הזה עם ההמשכיות לא יספיק.

    1. אם ביינס יהיה יקר מדי, אחפש תחליף במחיר סביר, לדוגמא מארק גאסול או סרג' איבקה.

      צודק לגבי האתגר במערב. הקבוצה עדיין צעירה ולא יקרה אסון אם ייקח עוד עונה להגיע לפלייאוף.

  4. יש לי המון לכתוב על הסאנס,
    אבל אני אסתפק ב-"טפו, טפו, טפו.." לצד כרסום עצבני של קצות הציפורניים,
    וחזרה שוב ושב על המנטרה "רק שלא יעלה לסרבר השתן, רק שלא יקפוץ לו הפיוז…"
    .
    תודה, גילעד.

  5. אוו איך דווקא אותנו פספסתי.
    לסאנס יש מקום מתחת לתקרה ולדעתי שווה לנו להיכנס למירוץ על גאלו למרות כל הבעיות הידועות.
    ביינס וסאריץ' יחפשו (וימצאו) חוזים טובים בהרבה ממה שהצעת.
    הייתי מת שהליברטון יהיה על הלוח כשאנחנו בוחרים. לא בונה על זה בכלל.

    1. גילנארי אחלה שחקן,איך תיכנסו למירוץ עליו בדיוק יש לכם 93 מליון בתקרת השכר לעונה הבאה, תקרת השכר 109 מליון ולדעתי הולכת לרדת משמעותית מהפסדים העונה, גילנארי זה 20 מליון + במינימום לחוזה

        1. איך אתה אומר את זה ? התקרה תרד . תקרה נקבעת ביחס להכנסות ההכנסות ירדו משמעותית השנה אם זה התקרית עם הסינים בתחילת השמה ואז הקורונה.

          1. לדעתי תקרת השכר תרד בהדרגה כדי למנוע מצב שבעלי הקבוצות יצטרכו לשלם מיסים גבוהים עם ההתחיבויות הנוכחיות (פילדלפיה…).

        2. אתה מניח את זה , לבעלים אין סיבה לעשות את זה הם הפסידו כסף עוד שנתיים הם יכולים לחלום על חוזה טלוויזיוני כזה

          1. אני לא מניח, זה מה שמדברים עליו וכבר סוכם בענפי ספורט אמריקאי אחרים. אני מאוד אתפלא אם יתנו לתקרה לרדת אלא אם זה סכום ממש מינימלי

  6. תודה על הפוסט, מסכים עם הרוב
    בשנה הבאה הבטוחות בפלייאוף: לייקרס, קליפרס, דנבר, דאלאס, יוסטון, ג"ס
    על שני מקומות יתחרו עם פניקס: יוטה, אולי גם אוק', פורטלנד, ואולי ממפיס/ס"א
    מאמין שפניקס יכולה להיכנס באחד משני המקומות, או אולי שלושה אם חלילה יהיו פציעות משמעותיות לאחת הבטוחות

    1. בשנה הבא הסיכוי לפלייאוף נמוך (יוטה, פורטלנד, ואולי אוקלהומה יהיו יותר טובות מפיניקס). אבל מדובר בקבוצה צעירה. בעוד שנתיים הכל נפתח.

  7. אני אזרוק כאן רעיון של חבר אוהד סאנס שלי אישית קשה איתו אבל יש בו הגיון.
    ברידג'ס וג'ונסון הראו שיש על מי לסמוך בעמדות הפורוורד ולכן אולי שווה לחפש טרייד על אוברה שכרגע המקסימום שניתן יהיה לקבל עליו.

    1. בתמורה למה?
      לא רואה איך זה משנה משהו, אין לסאנס הרבה איך להתחזק עד שהצעירים יתבגרו, אולי קצת לרוחב. החוזה שלו ייגמר עוד שנה גם ככה וזה ייתן גמישות בזמן הנכון

      1. החוזה הנגמר ממש לא נותן גמישות.
        2 תרחישים, כולם רעים:
        .
        אוברה נותן עונה אדירה.
        אוברה נותן עונה חרא.
        .
        אם אוברה נותן עונה אדירה, הסאנס בבעיה. הוא יבקש כסף, והרבה ממנו. הבעיה היא ששנה אחר כך גם אייטון יבקש כסף, והרבה ממנו.
        .
        אם אוברה נותן עונה גרועה?
        אני לא צריך להרחיב, בעיקר מול השוואה לטרייד פוטנציאלי על אוברה בקיץ.
        .
        השורה התחתונה –
        הרבה גמישות, לא תהיה. גג, כאב ראש…

            1. גם אני רבות תהיתי…

        1. אני לא מסכים איתו אוברה זה השחקן שאתם צריכים לספסל, אחלה שחקן שישי שנותן אנרגיות הגנה וחדירות, , והנהלה שלכם מפגרת בטריידים, את הנכס הטוב ביותר לטרייד הבאתם מצנה ועוד הוספתם בחירה שנייה לפינוק מה אתה חושב ההנהלה הזאת תוציא על אוברה? בכללי כל הקבוצה שלכם בנוייה עם אייטון יצליח לעשות את הקפיצה לסופרסטאר הוא שהוא ישאר על סמים ומעופף כל היום, הילד צריך לטחון

            1. אז תסתכל על האפקטיב..
              .
              (מצטער, ענית לברוך ב-straight face אז לא יכולתי להבליג)

            2. אני לא אוהד של הקבוצה , זה לא שמנהל אותכם איינג שמנצח בטרייד פעם אחר פעם, ההנהלה שלכם לא יודעת לבצע טריידים ,יש לכם אחלה שחקן אנרגייזר שנותן הגנה וחדירות, אין שום סיבה שתחליפו אותו בכלום (אני מסתמך על מה שקיבלתם על וורן) . גליאנרי לא רואה אותו מגיע אליכם אין לכם מספיק מקום בתקרה , ואני לא רואה אופציה טובה לכם יותר מאוברה כעת.

            3. 51.7 אחוזים ממוצעים לחלוטין, הוא לא צלף שלושות זה הבעיה העיקרית אבל הוא נותן האסל הגנה חדירות אנרגיות זה השחקן המושלם לשחקן שישי

            4. אני מסכים בעיקר כי אני לא רואה איך מביאים בעזרתו חיזוק משמעותי

  8. גילעד, אתה מתחיל להיות חלק בלתי ניפרד של האתר. אבל שים לב: הקטע השני ארוך מדי. קטע לא צריך שיהיה יותר מ-5-6 שורות. זה מקל על הקריאה ויותא אסטטי.

  9. פניקס "עיר קטנה"? זאת העיר ה – 9 בגודלה בארה"ב ויש לה קבוצת ספורט בכול אחת מ 4 הליגות המקצועניות הבכירות (NFL, MLB, NHL, NBA). חוץ מזה אני מסכים עם כול מילה.

    1. מבחינת אוכלוסיה אתה צודק. מבחינת תוצר גולמי פיניקס מדורגת 16 בארה"ב. בכל מקרה, אתה צודק ואני מתקן, כוונתי היתה שלבעלים של הקבוצה יש בעיות כספיות (לראייה הוא בדיוק מכר את הקבוצת G-League).

  10. אכן, קצת קשה למצוא דרכים להתחזק במצב של פניקס,
    אבל הם חייבים להכנס לפלייאוף שנה הבאה אחרת הצעירים לא ילמדו…
    יש להם בסיס טוב, שיחזקו את ההגנה ויתאמנו על שלשות.
    הא…ומאמן טוב, כי ויליאמס לא יוביל אותם לכלום

    1. לדעתי וויליאמס מאמן מצוין, השחקנים מאוד אוהבים אותו והקבוצה הראתה שיפור משמעותי יחסית לעונה הקודמת, לפני שהגיע למועדון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט