מחשבות כדורסל של שני / רועי ויינברג

יוסטון קונטנדרית?

הרוקטס ניצחו 4 מ-5 משחקי הבועה שלהם, יותר מכל מערבית אחרת חוץ מפניקס. הם ניצחו את הלייקרס, הבאקס והמאבריקס וקרובים להבטחת מקום ב-4 הראשונות, כשראסל ווסטברוק ואריק גורדון מפספסים משחקים. ההתקפה וההגנה שלהם נראות טוב, כשהם נותנים לגבוהים למחוץ אותם (יאניס עם 36-18-8 והפסד, פורזינגיס עם 39-16 והפסד). אז מה השתנה שם?

הם קולעים שלשות. ב-6 המשחקים האחרונים בן מקלמור בתקופת קליעה אדירה עם 51.3% (4 מ-7.8) בהתאמה מחוץ לקשת. דנואל האוס (36.4%, 8.8 ניסיונות), ג'ף גרין (37.1%, 7 ניסיונות) ואוסטין ריברס (40.7%, 5.4) קולעים טוב גם כן ונותנים ליוסטון את הריווח שהיא צריכה. כך הם מחפים על פי ג'יי טאקר ורוברט קובינגטון שהגיעו חלודים לאורלנדו. הרוקטס זורקים המון שלשות – 60.8% מניסיונות הזריקה שלהם, לעומת 48.8% בכל העונה לפני הבועה ו-52.7% אחרי הטרייד של קפלה ולפני הבועה עצמה. הם זורקים המון שלשות מהפינה – כפול מהממוצע של הליגה, 18.5% לעומת 9.4%, וגם כשהשלשות כמכלול נכנסות באחוז ממוצע לליגה של 35.5% הכמות מאפשרת להם להפוך לקבוצה מסוכנת בהרבה.

נקודה חיובית נוספת היא הכושר של ג'יימס הארדן. 33.4 נקודות למשחק (51.6% מהשדה!) כשהוא מגיע לטבעת בתדירות גבוהה יותר ממה שראינו בחלק הראשון של העונה, הודות לאותו ריווח. השילוב של ווסטברוק הפצוע והארדן תוקפים את הטבעת אחד אחרי השני עם קלעי שלשות טובים מסביבם פשוט ועובד, למרות שווסטברוק לא היה במיטבו במשחקים בהם שיחק עד עכשיו.

השינוי המרכזי אצל הארדן נמצא בהגנה: 3 חטיפות וחסימה למשחק בחמשת המשחקים האלה, כשהוא עם 4.8 הדיפות כדור במשחק, שני בליגה רק לרוברט קובינגטון (גם כן ביוסטון). הוא מצליח לקרוא את המסירות או להכנס בין הידיים של שחקן המכדרר בשביל להוציא משם את הכדור. האינסטינקטים ההגנתיים שלו נראים יותר טוב ממה שנראו עד עכשיו בקריירה וזה יתרון ענק ליוסטון.

האם היכולת ההגנתית המשופרת של הארדן וכושר הקליעה הטוב של שחקני הספסל יספיק בשביל להוביל את יוסטון עד הסוף? לא סביר. הבעיות עדיין נשארו שם – ראסל ווסטברוק במשחקי הכרעה, הנטייה של ד'אנטוני לרוטציה של 8 שחקנים בפלייאוף או חוסר הקליעה המוכחת בשלבי ההכרעה סביב צמד האמ.וי.פיז. הם הפייבוריטים שלי למקום הרביעי וקשה לי לראות אותם עושים גמר מערב, אבל הם הסליפרים של פלייאוף 2020.

ההגנה של זאיון וויליאמסון

הפליקנס לא יעלו לפלייאוף, למרות שהיו בכושר טוב לפני הפסקת העונה עם החזרה של זאיון וויליאמסון. הרוקי של ניו אורלינס הראה יכולת מרשימה בהתקפה, גם בבועה באורלנדו, אבל ההגנה הרעה שלו הרסה את ההשפעה של ההתקפה: הפליקנס ספגו 128 נקודות ל-100 מהלכים כשהוא על המגרש לעומת 100.7 כשהוא על הספסל. הבדל עצום שמושפע מחולשת שאר החמישייה של הפליקנס, אבל גם מזאת של וויליאמסון. הוא נמצא במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. המהלך הזה מייצג:

וויליאמסון לא מגיב מהר מספיק בשביל לכסות את בברלי שזורק שלשה פתוחה למעשה בדרך לסל קל נוסף, במשחק שנגמר בהפסד של ניו אורלינס. היריבות שלהם בבועה קולעות היטב מחוץ לקשת, בפרט כשהוא משחק, כשזאיון לא מצליח לשמור על שחקני חוץ או לקרוא מסירות. הוא עדיין לא חטף או חסם פעם אחת בבועה והמצב בתוך הצבע לא יותר טוב:

דרוזן מצליח להשתחרר מהולידיי כשוויליאמסון הגבוה היחיד של הפליקנס. גבוהים אחרים כמו רודי גובר וסטיבן אדאמס היו מנסים לאתגר את הזריקה, זאיון לא הגיב בזמן. לפני הבועה הוא היה שחקן הגנה קצת יותר טוב, וזאת השאלה הגדולה של הפליקנס לקראת העונה הבאה. מה הפתרונות שלהם?

לשחק עם וויליאמסון בצבע. ההרכבים של זאיון כסנטר היו נפלאים בהתקפה ויכול להיות שהשימוש בזאיון כסנטר יעשה טוב לפליקנס בטווח הארוך. כל עוד הוא יצליח להשאר על האיש שלו, לקפוץ בזמן ולנסות להפריע לזריקות זה יכול לעבוד, אבל כמו שראינו הוא עדיין לא שם.

החתמת שחקני הגנה טובים מסביבו. ג'רמי גרנט, טריסטן תומפסון או סרג' איבקה כמגן טבעת ומעין מנטור לזאיון בצד הזה של המגרש. השילוב עם דריק פייבורס, סנטר אנדר-סייזד, לא עובד. הפליקנס לא מצליחה לנצל את הפוטנציאל ההגנתי שלה כקבוצה למרות שיש לה שומרים טובים כמו ג'רו הולידיי ולונזו בול, אז שחקן כזה יכול להרים את הקבוצה.

השיפור האמיתי יהיה אצל וויליאמסון עצמו בכל הקשור לראיית המשחק ההגנתית. גבוהים נמוכים (סנטרים בגובה של עד 2.06 מ', ולא 2.13 מ' ומעלה) מצליחים בדרך כלל אם הם משהו בסגנון של דריימונד גרין, גבוה שיכול להחליף ורואה את כל המגרש. וויליאמסון רק רוקי ויכול להשתפר בתחום. נקודת השוואה יותר מתאימה היא מונטרז הארל, 2.03 מ' שמצליח להשתלב בהגנה של הקליפרס.

הארל ריבאונדר הגנה מצויין עם 4.5 ריבאונדי הגנה למשחק וסגירה טובה לריבאונד, משהו שוויליאמסון יכול ללמוד ממנו. הוא מספיק פיזי ויכול להפוך לסוגר טוב, משהו שימושי עם שחקנים ארוכים כמו לונזו וברנדון אינגרם שיכולים להתחיל התקפות מעבר. בשביל זה הוא יצטרך להשאר מרוכז גם כשהכדור לא אצל ניו אורלינס ועד שזה לא יקרה הפליקנס לא באמת יוכלו לאיים על מישהו.

השחקנים השקטים של הבועה

טי ג'יי וורן, מייקל פורטר ג'וניור ודריק וויט מקבלים את הקרדיט שלהם. אני רוצה לדבר על עוד כמה שהרשימו אותי:

טיילר הירו (מיאמי היט). במשחקים האחרונים של מיאמי הירו הפך ליוצר הראשי בהעדרם של ג'ימי באטלר וגוראן דראגיץ'. ההיט הפסידו שניים משלושת המשחקים בלי באטלר כשהירו עם 18.7 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים למשחק במשחקים האלה. הוא משחק כדורסל שלם ויהיה משמעותי מהספסל של מיאמי (או אפילו מהחמישייה כשקנדריק נאן יורד לספסל) בפלייאוף הקרוב ובשנים לאחר מכן. בחירת דראפט מעולה.

ג'ארט אלן (ברוקלין נטס). הנטס ניצחו 4 מ-5 האחרונים שלהם, כולל ניצחון על הקליפרס בהרכב חסר של הקליפרס. 4.5 אסיסטים של אלן למשחק, כשהוא שיחק ב-4 מ-5 המשחקים (לא כולל הניצחון נגד הנטס), מראים פוטנציאל כמוסר. הוא מצליח להיות שימושי במציאת קלעים פנויים, בפרט ג'ו האריס, או ב-handoffs למובילי הכדור של ברוקלין. הנטס יכולה לסיים במקום השביעי כשמעטים, אם בכלל, ציפו מהם לסיים את משחקי הדירוג במאזן מאוזן או חיובי. השיפור הזה יכול להשאיר אותו כסנטר הפותח של הקבוצה גם בעונה הבאה עם קיירי ודוראנט.

גארי טרנט ג'וניור (פורטלנד טרייל בלייזרס). 18 נקודות למשחק בבועה כשהוא קולע ב-56.9% מהשלוש ומייצר סלים מכדרור וממסירה במקביל. טרנט הפך לשחקן השישי במובן הג'מאל קרופורדי של המושג: שחקן שעולה מהספסל ומתפוצץ על היריבה. פורטלנד קולעת 132.8 נקודות ל-100 פוזשנים ב-108 דקות משותפות שלו עם לילארד ומקולום כשההרכב הזה יכול לעשות צרות ליריבות בפלייאוף. השילוב שלהם עם יוסוף נורקיץ' הנהדר וכרמלו אנטוני כפאוור פורוורד יכול לתת לפורטלנד חמישיית מוות משלה, בדרך להופעה מפתיעה בפלייאוף המערבי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 103 תגובות

    1. שי ,תגובה כלבבי,תודה על אחלה מחשבות רועי.
      עוד נקניקיה בנ.ב.א הליגה הופכת לרכיכה מהלכת
      "זאיון וויליאמסון מתוסכל מהגישה של ניו אורלינס, ועשוי לגרום לפיטורי ג'נטרי"
      ג'נטרי לולב אבל זיון חלש הגנתית ברמות ,ולא בכושר ,שיבוא בטענות לעצמו

            1. כותרת צהובה או לא,על הפטו שלי גילרי
              אתה אוהב להיות שמק

        1. אשך לא הגבת לזה לא יודע אם ראית
          מפגש בין 2 אלופי פיקוד מסתיים במרדף ואנד וואן
          https://twitter.com/i/status/1290843260446015488

          אגב ראס היה מצויין מול הבאקס והמאבס. גרוע מול פורטלנד ולא שיחק ב2 האחרים אז איך הנחת שהוא לא בכושר?

          יוסטון היא אותה יוסטון יחיו וימותו על קו ה3. והם ימותו.
          השיטה הזאת נחמדה לפיינל פור לא בשביל לנצח 4 סדרות ולהביא 16 נצחונות בפלייאוף.

          1. גאוני שמעון, איך שהארדן בורח ממגע דמיאן יוצר מקבל סל ועבירה, אבל מה אני מבין השיפוט בליגה טוב ושקוף מתמיד.

            1. חחחחחחחחחח

  1. תודה רועי. זאיון באמת בור הגנתי כרגע. יוסטון נראים נפלא.
    אני חושב שכבר כתבו את זה כאן בימים הקודמים אבל יש יתרון פסיכולוגי מסוים נראה לי לקלעים שמשחקים באותו אולם משך זמן קבוע מבחינת התחושה. (לא מבוסס על שום מחקר כמובן חוץ מתחושה אישית )

            1. זה לא.

  2. לא יודע … הבועה מרגיש כמו אולסטאר. אם קלעת 125 נקודות ומעלה בדרך כלל ניצחת.
    מיאמי וטורונטו זה מקדם הטעות. אלו לא ייתנו לך לעבור את המאה, כי הם קוליות בקצב יותר נמוך.
    מאמין ששבוע הבא בפלייאוף כל זה יעלם ויתחליו לנשוך ולשרוט.

  3. מתחבר לגבי השיפור של גארי גרנט ג'וניור- הבחור קולע בצורה מפלצתית ויש לי הרגשה שפורטלנד מצאו את החתיכה החסרה שלהם בשחקן השישי כמחליף למקולום. בסה"כ זה מייצר הרכבים מאוד מעניינים יחד עם נורקיץ' (שאני חושב שאחרי הפציעה צריך להיות אחד הגבוהים היותר טובים בליגה) ובהנחה שכרמלו יישאר בכושר הנוכחי לפחות גם בשנה הבאה, פורטלנד יכולה לעשות הרבה נזק לקבוצות הצמרת (לייקרס בסיבוב ראשון…).

      1. 😂😂😂 צודק

        לילי כריות זה רכות מלטפת מידי היריבות נהנות לשחק מולם כי איש לא יפריע לך לקלוע. ממש בשיאם יכולים לגנוב 2 מהשיקצה ולהביך אותו קצת.
        סהיר להניח יגנבו אחד או יקבלו את המטאטא.

        1. כן ברור, הם לא יכולים בעיקר בגלל ההגנה לנצח את הלייקרס, אבל כשאני אומר נזק הכוונה היא גם למשוך את הסדרה ולהתיש אותם ב-6 משחקים וגם להביך את לברון.

      1. ובזדליק, מאמן ההגנה שבנה את ההגנה הטובה של יוסטון בשנים האחרונות סביב קאפלה וסירב להגיע לבועה אחרי שיחה עם רופאיו.

        1. וזה נכתב גם עבור כל אלו שתוהים על הכבוד של שחקני ניו אורלינס והרצון שלהם כשהם סופגים הרבה נקודות.
          קבוצה עם הכנה פחות ראויה מכמה מהאחרות וללא מאמן ההגנה שלהם.
          לא הכל זה עניין של רצון. בדרך כלל זה לא.

  4. ציון חגג 20 לפני חודש. קריירת ה-NBA שלו היא בת 24 משחקים.
    אני לא חושב שיש שחקן שזכה לזכוכית מגדלת כל כך משמעותית 24 משחקים לתוך הקריירה שלו.
    .
    שחקן הגנה בינוני? גרוע?
    זה לא באמת מפתיע שלשחקן בעמדה הלא קונבנציונלית בה ציון משחק תהיה עקומת למידה מעט חדה מהרגיל.
    מה גם,
    24 משחקים.
    זה סך הניסיון שלו.
    24.

      1. אייטון לא היה ככ גרוע בהגנה והיה בינוני. אייטון לא 1.98 ואייטון לא קיבל את השער של nba 2k לפני לוקה.
        על אייטון איש לא הצהיר שהוא עם סיכוי טוב להיות הgoat ולא היה עליו רבע מההייפ של ציון.
        קח ניחוש ציון לא יהיה חצי מאייטון בהגנה לאורך הקריירה של שניהם.
        חסרון הגובה של ציון יהיה מאד משמעותי לרמות הגבוהות. שוב אני לא מדבר על ניקס ווש ועונה סדירה אלא יותר שקבוצה רצינית תכין תכנית לחסל אותו.
        הוא יכול לפצות על זה בפיתוח קליעה מעולה מבחוץ או חצי מרחק אבל אם זה יקרה זה יקח לפחות 5 6 שנים טובות.

        1. שמעון,
          אני זוכר היטב את מה שכתבת על ההגנה של מיקל ברידג'ס בעונת הרוקי שלו.
          .
          האמת היא שאין לי מושג איך תיראה ההגנה של ציון בעונה הבאה, בעוד 2 עונות, ובהמשך הקריירה שלו (ברידג'ס, להבדיל, מהר מאוד שכנע אותי שמדובר בפוטנציאל הגנתי אדיר).
          אני לא חושב שיש מי מאיתנו שיש לו מספיק מידע בשביל צאת בהכרזות כל כך החלטיות
          (הכרזות עם גיבוי, למען הסר ספק).

        2. גיא מה קשור קצב משחק והתרגשות לכושר גופני? אייטון בעונה הראשונה שלו היה רץ את כל המגרש כאיילה ולא מקבל כדורים שיחק 30 דקות שבהם נראה רענן , זאיון לא מסוגל לגמור 20 דקות משחק בלי לאבד ריאה, זאיון בבועה חלש משמעותית מהשחקן שהיה במכללות או מהשחקן שראינו בפברואר , הוא העלה המון בשומן (לדעתי 5 קג) הוא איבד מהצעד הראשון המהיר שהיה לו , ירד ביכולת הקפיצה.

          אייטון הוא ארוך 2.16 אורל ידיים של 2.27 לזאיון אין גובה כזה שיכול לחפות על החוסר במיקום, לשנות זריקות בצבע.
          .
          לגבי מייקל ברידגס אתה חושב שהוא מגן מצויין? אדיר? הוא מגן בינוני +, עשית ממנו קליי תומפסון

          1. על ברידגס הוא דיבר לדעתי על שיפור כי הוא באמת היה אוויר בעונה הראשונה באחד על אחד. עכשיו הוא יותר מאוויר. הועלה לדרגת קונוס נע.
            נכון אייטון היה רץ כאיילה שכחתי מזה 😂😂 מדלג דילגיות ציון צריך שהמוסד יביא לו מכשירי הנשמה

            1. אם אי פעם הייתי צריך הוכחה ניצחת עד כמה אתה לא מבין הגנה…
              .
              ברידג'ס הוא מגן הפרמטר החשוב ביותר בקבוצה, ובמשחקי הבועה הוא הפך יחד עם אייטון ללב של הגנה לא רעה בכלל.
              העובדה שהסאנס הגיעו למהלך סל הניצחון מול הקליפרס? מקורה במהלך הגנה של ברידג'ס.
              .
              (כל האמור תופס גם לחבר הנוסף בוועד המנהל של מוסד שב"ר)

            2. אוי גיא חבל שאתה הופך את המציאות , הסאנס חטפו 115 נקודות באותו משחק, הסיבה שהסאנס הגיעו למרחק סל ניצחון נעוצה בבוקר ו35 הנקודות שקלע באחוז אפקטיבי מדהים, ממש לא קשור להגנה שלכם

            3. זה כל כך פשטני לכתוב נתון של 115 נקודות בלי שום קונטקסט.
              עובדתית, עבודת הגנה נכונה (עם המון יסודות הגנתיים מוצקים) של ברידג'ס גרמה לעצירה של הקליפרס.
              ברידג'ס עד כה בבועה, נותן בעקביות תצוגות הגנה ברמה גבוהה מאוד.
              .
              דרך אגב,
              עלה בדעתך ששחקן יכול להיות שחקן הגנה אדיר, והקבוצה בשורותיה הוא משחק היא קבוצת הגנה בינונית או רעה?

            4. נכתב ביום שישי האחרון:
              .
              Attacking Bridges one-on-one from a standstill is like exploring a black hole: It might be interesting for a few seconds, but nothing good is going to happen to you once you're in the vortex
              .
              Bridges' arms are a menace to society. Devin Booker's buzzer-beater against the Clippers on Tuesday was possible only because one of Bridges' arms apparated into the path of Ivica Zubac's outlet pass after an initial Phoenix miss
              .
              If Bridges keeps improving his 3-pointer — he's up to 35% — he will round into the perfect complement for Booker and Deandre Ayton: 3-and-D ace with just enough playmaking juice to keep the machine movin
              .
              (זאק לואו)

            5. מה זאק לואו יודע שאי אפשר להפריח בעזרת זיכרון של היילייט משנה שעברה?

            6. גיא 115 נקודות מה היה האחוז האפקטיבי של הקליפרס באותו משחק הם קלעו 50 אחוז מהשדה גם ג’רלד הנדרסון גנב כדור לוורתי בגמר של 84 לא אומר שהוא היה שחקן הגנה אדיר , או שזה המהלך שהוביל לניצחון.
              .
              מה שהוביל לניצחון/ למהלך האחרון במשחק נגד הקליפרס היה תצוגת קליעה אדירה שלכם בטח מ3, לא בגלל תצוגה הגנתית כזאת או אחרת (משני הקבוצות), מהלך X או Y מסויים לא גורם למהלך).
              .
              אני גם צופה בסאנס בבועה מייקל ברידגס משחק הגנתית טוב הוא ממש לא אדיר או משהו שקרוב לכך ואם מסתכלים על כל העונה הוא בינוני +.
              .
              ברור שיש מגנים אדירים שמשחקים בקבוצות הגנה רעות פשוט ברידגס הוא לא אחד מהם אפילו לא קרוב הוא מגן בינוני + שחקנים כאלה הם אנתוני דיוויס בפליקאנס , יאניס בבאקס של קיד…

            7. הכוונה בקונוס נע שהוא לא קליי לא צריך להגזים אבל כן הוא השתפר.
              מה שכן יש המון שומרים בליגה הרבה יותר טובים ממנו.
              שאוברה יחזור יהיה לכם אחלה הגנה על הנייר.
              מענייןמאיך תיראה העונה הבאה שאמורה להתחיל ב1.12? אני עדיין לא רואה את הקהל חוזר כל עוד אין חיסון

            8. ברוך דיוויס היה מפלצת בהגנה גם בפליקנס הוא היה היחיד ששיחק בצד הזה בקבוצה.
              ברידגס לא קרוב בכלל הוא לא ברמה אפילו של קראודר טאקר ואלו.
              הוא גם פחות טוב ממה שאוברה היה העונה בהגנה
              הוא מגן בינוני לכל היותר נכון לעכשיו.
              מה שכן גיא אני מוכן ברידגס על זהיר סמית 😎

            9. אני אשתמש במילים של איש חכם:
              .
              "מה זאק לואו יודע שאי אפשר להפריח בעזרת זיכרון של היילייט משנה שעברה?"
              .
              דרך אגב, שמעון –
              ראיתי השנה כמעט כל דקה של הסאנס. מיקל ברידג'ס שחקן הגנה טוב מאוברה.

            10. כן שמעון זה מה שאמרתי דיוויס היה אדיר בקבוצת הגנה רעה, אני מסכים עם גיא ברידגס שחקן הגנה טוב מאוברה אבל זה כמו להשוות ציון C לציון D שניהם לא מצטיינים בזה או אפילו קרוב.

              , או שכמו שגיא השווה בין האין הגנה של הארדן לזה של דונציץ (שניהם גרועים מה זה משנה מי יותר גרוע)?
              .
              רוזן יקירי עדיין לא ענית לי על השאלה הקליפרס קלעו 115 נקודות בכמה אחוז אפקטיבי? הסיבה שניצחתי לא קשורה להגנה אלא שהסל נראה כמו אוקיינוס בשבילכם, במיוחד בשביל בוקר

        3. לא בדקתי את הנתונים של ציון מבחוץ, ובאמת שקשה לקבוע על סמך 24 משחקים, אבל אני זוכר בהחלט את רצף השלשות שלו במשחק הראשון שלו בליגה, נגדנו, אז אני לא רואה סיבה להניח שאין לו, ולא תהיה לו, קליעה משובחת מבחוץ.

          1. מאנו יקירי , גם לריקי רוביו ולונזו בול היו משחקים שהקליעה נכנסת , ברור שאי אפשר להניח דבר כזה שהוא לא יפתח קליעה ,אבל מהרמות אימון שמתבטאת בין היתר בכושר הגופני ובשיפור בפגרה אפשר להניח כמה מוטיבציה יהיה לו להתאמן על זה,וזה בנתיים לא נראה טוב.
            .
            אין ספק שהפוטנציאל שלו כשחקן אדיר אבל הוא חייב לשמור ולטפח את עצמו רוב השרירים שהיו לו הפכו לשומן כמו שאק השמן במיאמי ללא הגובה, אם יחזור לכושר ולאתלטיות המפלצתית שהייתה לו נדבר על סופרסטאר

            1. מסכים שהוא צריך לשים לב למשקל, אבל גם בהקשר הזה עוד מוקדם להספיד אותו. זו עונה הזויה ומבולגנת. נראה מה יהיה בעונה הבאה.

    1. נכון, אבל חלק מתג המחיר שמגיע עם העונה הראשונה בליגה. אני חושב שחובת ההוכחה תתחיל בעוד שנתיים או שלוש, מאמין שאז יהיה מגן טוב בהרבה. לגבוהים לוקח זמן להכנס לליגה

    2. גיא, ראית את ציון? מה זכוכית מגדלת, הוא נראה כאילו אכל את בארקלי בפגרה…
      מאוד מבאס שלעומת רוב השחקנים שחזרו במצב פיזי מעולה, דווקא פרוספקט כזה לא ניצל את החודשים ואולי אפילו התדרדר. אולי יש לזה הסבר של הצוות המקצועי, אבל זה גם יכול להיות תמרור אזהרה אפשרי לגבי הגישה שלו

  5. תודה רועי.
    אני רוצה לפתח כאן נקודה שהעליתי אתמול, ימים יגידו אם אני צודק.
    לדעתי רמת הקליעה בבועה גבוהה מהרגיל.
    לא מצאתי נתונים לגיבוי עמדתי. אין לי כוח לעשות את החישובים בעצמי.
    בהחלט יכול להיות שאני טועה – וזה הכל רק למראית עין.
    מצאתי איזה מאמר בוולסטריט ג'ורנל לגבי זה (טוענים שם שגם הכדורגלנים יותר טובים אחרי החזרה מהקורונה). הנה כאן https://www.wsj.com/articles/nba-bubble-shooting-soccer-empty-stadiums-11596539693
    .
    אנחנו חוזים בתצוגות קליעה מרשימות מאוד של הרבה שחקנים, עם שיאים אישיים לא רק בנקודות (ריברס) אלא גם בשלשות ובאחוזים.
    מצאתי לכך שלושה הסברים אפשריים – שכבר נאמרו כאן:
    1. משחקים רק בשלושה אולמות ולכן מכירים היטב את הסלים.
    2. אין קהל – פחות לחץ על השחקנים. אווירה של אימון.
    3. היעדר קהל נותן "תמונה" יותר ברורה של הסל. פרספקטיבה שיש באימון – באולם ריק.
    .
    שוב – בהחלט יכול להיות שאני טועה. אבל אם אני לא – הרי שיש כאן יתרון גדול לקבוצות שמתבססות על קליעה מבחוץ, כולל חצי מרחק. גם כאן לא יזיק איזה נתון סטטיסטי רק שאין לי. בדיקה שטחית של הכוכבת העולה פיניקס מראה שבבועה היא קולעת טוב יותר מהשלוש ובכלל – ביחס למשחקים שלפני הבועה (בדיקה שטחית!).
    .
    בשורה התחתונה – הקבוצות "המפתיעות" של הבועה – יוסטון, פורטלנד, פיניקס, ברוקלין – כל אחת בדרכה – מציגות יכולת גבוהה בקליעה מבחוץ, בעיקר במשחקים האחרונים.
    המאכזבות – הלייקרס ומילווקי – מבוססות על משחק בתוך הצבע (מילווקי פחות) והכוכבים שלהם אינם שחקנים של קליעה מבחוץ (יותר בסגנון של דחיפה עם המרפק חחח… סתאם, לא לצעוק).
    .
    אני צופה חיים קשים למילווקי ובעיקר ללייקרס בהמשך.

    1. הדיוק מחוץ לקשת בבועה זהה למה שהיה לפניה. בהתחשב בזה ש8 הקבוצות הנעדרות הם ברובן מהחלשות בקליעה מבחוץ אז המגמה היא אפילו הפוכה של ירידה בדיוק.זה אגב לא אומר הרבה מכיוון שכצפוי לריסטארט שכזה יש יותר זריקות מחוץ לקשת (זה הפיתרון ה"קל" בהתקפה).

          1. זה כללי או רק מהשלוש? בכל מקרה זה טיעון חזק – ממנו חששתי. מה שבטוח – שפיניקס שלך הרבה מעל זה במשחקים האחרונים. את זה כן בדקתי. היה לכם איזה משחק של 52% מהשלוש!

            1. רק שלשות מן הסתם.
              בוא לא נסיקמסקנות ממשחק יחיד.

      1. יש נתונים בדוקים לזה? לא מצאתי. בקשר ל-8 החסרות – הן כוללות את קרי, קליי ויאנג (ואפילו קיירי ודוראנט) – תאכלס הקלעים הכי טובים בליגה לא נמצאים בבועה.
        .
        סכים ינון שצריך להשוות לשנים קודמות.

          1. קרי וקיירי קצת שחקו, את קליי הייתי צריך להכניס לסוגריים. התכוונתי להראות שחמישה קלעים מהטובים ביותר שגם זורקים הרבה – לא בבועה – ועדיין יש רמת קליעה גבוהה מאוד בחלק גדול מהקבוצות. אבל כפי שהראית בשלשות זה די מתיישר אז יכול להיות שכפי שזה רק למראית עין. הטענה העיקרית שלי כאן היא שללייקרס תהיה בעיה ללא קליעה אמינה מבחוץ, אולי אפילו גם לקליפרס(!) ולמילווקי. תראה למשל כמה קשה לציון ולמוראנט להשפיע – כי המשחק שלהם לא מבוסס על קליעה. נחיה ונראה.

            1. הקליפרס בינתיים על 43% ל-3 בבועה… פילדלפיה על 39%.
              Take that for data.
              או במילים אחרות בסך הכל 5 משחקים לכל קבוצה בואו לא נבנה על זה הרים.
              (כן ללייקרס יש בעיה של קליעה שדובר בה כל העונה).

    2. תשמע…
      זה מחירי סופעונה לדעתי. בכל שנה יש את השלב הזה שאין על מה לשחק וכבר פחות מתאמצים בהגנה, וגם נשמרים מפציעות לקראת הריל דיל. גם אם תראה עלייה סטטיססטית, אני לא בטוח שנכון לייחס אותה לבועה. כדאי לבדוק מול שנים קודמות.

    3. משהו שכן קפץ לי במשחקים שראיתי זה שזורקים המון שלשות. אז הלכתי לסטטיסטיקה:
      .
      בבועה: 37.3% מהזריקות היו שלשות, 9.4% מהזריקות שלשות מהפינה, קולעים 36.2% מהשלוש.
      בתחילת העונה (15.10-1.11): 35% מהזריקות היו שלשות, 7.6% מהזריקות שלשות מהפינה, קולעים ב-35.3% מהשלוש.
      בעונה לפני הבועה: 35.3% מהזריקות היו שלשות, 8.1% מהזריקות שלשות מהפינה, קולעים ב-36.3% מהשלוש.
      .
      כל הנתונים מ-cleaning the glass ולא כוללים גארבג' טיים. מה זה אומר?
      .
      כנראה שהמשחקים שראיתי לא משקפים, בעיקר. ההבדל לא משמעותי וכל משחק משפיע כשיש מעט משחקים. יכול להיות שבלי משחק ה-108 שלשות של הנטס והבאקס המספרים היו אפילו יותר דומים אחד לשני.

      1. זה קצת מחזק את התחושה שלי – ששחקנים מרגישים יותר בנוח לזרוק מרחוק בבועה. טוב עשית שהשוות לתחילת העונה כי גם כאן שחקנים הגיעו בכושר קליעה של "תחילת עונה". שם הפער באמת גדול יותר.
        אתה צודק – זה מעט משחקים בשביל לקבוע.
        נחכה להמשך. יכול להיות שהשחקנים יתרגלו למגרשים ולטבעות ולאולמות הריקים ונראה עלייה באחוזים.

            1. ניימר עדיין משחק בפסז? כל עוד הוא לא שם לא יזכו בכלום. איך שיעזוב אמבפה יביא גביע אירופה.

            2. + 1 זה מה שיהיה. סיטי מפלצת ולפסז' יש בראקט יותר נוח (למרות שהארגנטינאי הדיח את ליברפול אז מגיע לו גמר)

          1. ברור שמוכן אני כבר עושה סטרצ'ים למרות ששתיים מהשלוש שלי בבית (צ'לסי וריאל), לי ולרזי נישארה רק באיירן, שדרך אגב תעיף את ברצלונה כל כך רחוק, יותר משלשה של סימונס.
            הגמר שלי, עוד מאוקטובר – זה פסקז' נגד סיטי. ניימאר תותח, טופ 3, הבעיה שהוא כל הזמן נפצע. יהיו משחקים אש!

  6. תודה על הפוסט
    יוסטון לדעתי לא קונטנדרים, אבל קבוצה כיפית שיכולה לעבור סיבוב
    ציון – צריך לראות מה יהיה עוד שנה שנתיים, הוא שחקן עם פוטנציאל כמובן, אבל ימים יגידו

  7. בפינת ג"ס היום, עסקה לשיפוטכם:
    .
    ג"ס מקבלת את אלן ג'ראט וכריס לוורט (נכנס ל TPE) ואת בחירת דראפט מקום 19
    .
    ברוקלין מקבלת את לוני (בבת עיני) ואת בחירת הדראפט של ג"ס (ב 20 לחודש נדע מקום מדויק)

    1. עסקה טובה לגולדן
      למה שהנטס יתנו את כל זה על לוני פלוס בחירת דראפט חביבה ?

      מה דעתך על סבוניס וביטאדזה פלוס צעיר נוסף לגולדן תמורת וויגינס?

      1. אני יוצא מנקודת מוצא שהחברים לוארט, גראט והאריס ממש לא אוהבים את קירי והאווירה שהוא משרה. כמובן שיכול להיות שאני טועה.
        .
        סבוניס פציעה מאד מדאיגה. וויגינס מתאים לצרכים של ג"ס. בקיצור, לא.

    2. תגידו מה נסגר כאן עם כולכם? אתם חושבים שכל קבווצות הליגה באות לבוב מאיירס ואומרות לו בוא חמוד תבחר מה שאתה רוצה זה יום ההולדת שלך?

      1. רק אלו שיש להן בעיה: בעלים בצרות, שחקנים ממורמרים כוכב עם דרישות וכו. לבוב יש כסף ורצון ולכן יהיו פניות.

    3. מסכים עם שחר – לברוקלין לא יוצא מזה יותר מדי, הם קבוצה של לנצח עכשיו ואין להם מה לעשות עם הבחירה, ויהיו להם הצעות טובות יותר עבור הצעירים שלהם (למרקוס, למשל, שעדיף על לוני), מה שכן – אשמח לטרייד משולש – למרקוס לנטס, הבחירה של גולדן ולאברט אלינו, גולדן תיקח את אלן ועוד מישהו מהספרס שמעניין אותך.

      1. זו הצעה מצוינת לספארס, טוב לברוקלין וגרועה לג"ס. מה אתה חושב שבוב נולד אתמול? זה האיש שפרק את ביאנדריס וריצרד גריפין ביוטה כדי לפנות מקום לאיגואדלה ובשנה שעברה הינדס את מינאפוליס לתת לו את וויגינס פלוס בחירה טובה (ג"ס לא באמת חשבו שראסל מתאים להם, בניגוד לוויגינס).

        1. אתה משנה את העובדות, הבחירה עברה כי דוראנט לא היה מוכן שהמחיר עבורו יהיה רק וויגינס (כמה טיפשי שזה נשמע)

      2. הצעה מעניינת
        הנטס מורווחים. גולדן מקבלת את אלן ועוד שחקן על בחירה חביבה שלא בטיימליין שלה. נשמע טוב

  8. טור מצויין.
    לגבי השט=אלה אם יוסטון קונטנדרית אענה את דעתי: יוסטון היא הקבוצה המשונה, המוזרה, והבלתי ניתנת לאנליזה מכולן. יום אסל יום באסל. קבוצה פסיכית לחלוטין שכל דיון רציני עליה הוא בלתי אפשרי.

    1. מנחם, אני מקוה שמצבה של גייל משתפר. העבר לה איחולי החלמה מהירה.
      .
      אני חושב שיסטון זה כמו מכונית דראג. מכוונת לביצועים גבוהים אבל מקדם שחיקה גבוהה גם כן. לא רואה אותם שורדים את המטחנה של 4 סיבובי פליאוף שלמים.

  9. הנתון הכי משמעותי שאני אספתי על זיון (בעיקר מדף הסטטיסטיקה, אבל גם במבחן העין) זה הפלוס מינוס שלו. הוא פשוט מחריד!!! לאורך המשחקים האחרונים הקבוצה פשוט מחרידה איתו על הפרקט, וזה סימן לא טוב. ככה או ככה מאחל לו רק בריאות וקריירה מוצלחת, לדעתי בהגנה לא תהיה לו בעיה.

  10. ציון ודריימונד גרין הם פורוורדים ואפשר כמובן לדבר עליהם כעל שחקני פנים אבל פחות מתאימה לי המילה "גבוהים" לגביהם. 1.98 בערך זה הגובה של גארדים כמו ג'ורדן או קליי תומפסון ונמוך מגארדים כמו בראיינט ודרקסלר.
    אני מת אגב על זה שהעמדות נהיו פלואידיות ויש סנטרים שהם פחות מ2 מטר וסמול פורוורדים/גארדים בגובה של סנטר (דוראנט). ציון יישתלב יפה בליגה כזו בעיקר בתור נמוך שמגן באיזור הצבע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט