סיכום השבוע בבייסבול / יוני לב ארי

קודם כל, נוציא את נושא הקורונה הצידה. עונת 2020 המקוצרת יצאה לפני שבוע וקצת לדרך, כשרוב הקבוצות הספיקו לשחק סביב העשרה משחקים. מכת הדבקות תקפה את המיאמי מארלינס, שמאז סדרת הפתיחה של העונה היא בהקפאה. בינתיים עברו יומיים מבלי ששחקנים חדשים יידבקו, ונראה שביום שלישי כל השחקנים הבריאים של הקבוצה ימשיכו את העונה, בסדרה מול בולטימור.

לאן נעלם סספדס? (צילום:New York Post)

גם הקארדינלס התמודדו לאחרונה עם שני מאמנים שנדבקו, וכעת ממתינים בקוצר רוח בקבוצה ממיזרי לתוצאות שאר הבדיקות. אם יקרה נס ולא תפרוץ גם שם מגיפה, הקארדס, שהסדרה שלהם מול מילווקי בסופ"ש נדחתה, ישחקו ביום שלישי מול הטייגרס.

ועוד עניינים שלא נוגעים ממש לבייסבול: כוכב הניו יורק מטס, יואניס סספדס, נעלם לקבוצה לפנות בוקר, כשהחברים שלו התכנסו באטלנטה לקראת המשחק מול הברייבס. לאחר מספר שעות נודע כי הסלאגר החליט לצאת מחוזהו, ולסיים את דרכו בקבוצה. סספדס, 34, לא שיחק שתי עונות ברציפות, וכעת הוא יהיה שחקן חופשי. דרך עקומה משהו לסיים…

צפו בבלגן בין יוסטון לדודג'רס

גם באנאהיים מסתמנות צרות, כשלאחר הפסד הבית לפנות בוקר 6:5 ליוסטון, נמסר כי כוכב הקבוצה שואי אוטאני סובל מכאבים בידו, וממתין לתוצאות צילום MRI. אוטאני לא הצליח לפסול שחקן במשחק הראשון שלו העונה, ולפנות בוקר לא הצליח להשלים שני אינינגים.

עכשיו אפשר לדבר בייסבול. הקבוצה החמה של השבוע הראשון היא ללא ספק היאנקיז, שרשמו לפנות בוקר ניצחון שישי ברציפות, בדרך למאזן 1:7. ארון ג'אג' לוהט, עם הום ראן בחמישה משחקים רצופים, כולל שניים לפנות בוקר, אחד מהם באינינג השמיני, שהפך פיגור ליתרון. גם ג'אנקארלו סטנטון פתח נפלא את העונה, כמו גם הרכש הנוצץ גאריט קול, שכבר מחזיק במאזן שלו שני ניצחונות.

פתח את העונה לוהט. ג'אג' (צילום: New York Post)

הטמפה ביי רייז יצאו לדרך מקרטעים, עם מאזן של 6:4, כולל סוויפ שחטפו מבולטימור, שמצידם מפתיעים עם מאזן 3:5. המינסוטה טווינס המשיכו מאיפה שעצרו בעונה שעברה, עם מאזן של 2:7 ולא פחות מ-15 הום ראנס (הכי הרבה בליגה) בתשעה משחקים (1.6 במשחק). ככלל, משחקים העונה התברכו בהתקפה – עד כה ממוצע הריצות במשחק עומד על תשע, שזה המון! גם הגנה בינונית זה מוצר בולט השנה, אך עם ההכנה המקוצרת אפשר להבין.

יוסטון, הקבוצה היחידה ששמחה מהקורונה, פתחה את העונה בצורה סבירה (4:5), כולל פרשה אחת במשחק מול הדודג'רס. כזכור, האסטרוז מואשמים שגנבו סימנים מקבוצות יריבות, כשאחת הקבוצות ששילמו את המחיר הכבד ביותר היא הלוס אנג'לס דודג'רס, שהפסידו ליוסטון בוורלד סירייס 2017.

אוטאני. שוב צרות (צילום: MARCA)

השתיים נפגשו לפני מספר ימים, כשהרליבר של הדודג'רס, ג'ו קלי, שידוע בטמפרמנט שלו, זרק כמה כדורים שפגעו בשחקני יוסטון. זה לא נגמר בזה, ולאחר שהוא פסל את קרלוס קוריאה (כולל כדורים ששרקו לידו) השניים התעמתו, הספסלים רוקנו, וקלי חטף עונש, יש שיגידו מוגזם, של שמונה משחקים. עכשיו כבר יחשבו פעמיים אם לזרוק כדורים על האסטרוז.

ואם כבר דיברנו על LA, הדודג'רס פתחו טוב את העונה עם 3:7, כשהרוקיז, 2:6, מתמודדים איתם ראש בראש על ראשות הבית המערבי של הנשיונל ליג. בבית המרכזי הקאביס ברחו עם 2:7, כשאף קבוצה נוספת לא מחזיקה במאזן חיובי בבית כולו. הבית המזרחי של הנשיונל ליג הוא זה שנדפק הכי הרבה ממשחקים שנדחו בגלל הקורונה, כשהמארלינס שיחקו רק שלושה משחקים, הנשיונלס רק שבעה והפיליס רק שלושה. ועדיין, המטס במקום האחרון.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אין, סספדס הזה הוא בדיחה מהלכת. כשהביאו אותו כולם עפו מהרגליים, גם סלאגר שלאגר, גם עם יד פסיכית מהאאוטפילד, מה יכול להיות רע? חוץ מזה שהאיש הוא התגלמות ההום-ראן/סטרייקאאוט שפשתה בליגה, אבל זה כבר קרב אבוד, לא? ובהתחלה הכל היה סבבה, ואז הקאנון נפצע, ונפצע שוב, והלך לניתוח, וחזר מהניתוח, ואז הפציעה המטומטמת מהחזיר בר שגמרה לו עוד עונה, שגם עלתה לו בחצי משכורת, ואז שהתברר שהולך להיות DH אוניברסלי כולם שמחו שאפשר יהיה לדחוף אותו להרכב, וגם זה לא עבד, ועכשיו היציאה האחרונה, עושה ghosting לקבוצה בשידור חי כמו ילד ולא כמו שחקן שמרוויח 30 מליון לעונה.
    והאמת? ברוך שפטרנו. לא סבלתי אותו מעודי ואני שמח שהוא הולך, וגם בכסף הזה אפשר להביא לפחות שלושה שחקנים צעירים ורעבים שלא מנסים להעיף כל כדור ליציע וליצור הרכב יותר מאוזן.
    ובלי קשר, המטס ממשיכים להצטיין בהתמחות שלהם בשנים האחרונות, וזה למצוא דרכים איך להפסיד משחקים. כשהחובטים יורים, הזורקים קורסים, שהזורקים מתפקדים, החובטים לא. אתמול המטס שמו רצים על הבסיסים ב8 מ9 אינינגס, והיו בסקורינג פוזישן (רץ על בסיס שני או שלישי) 8 פעמים שלוש מהן עם רץ על הבסיס השלישי. מה יצא מזה? הshutout הראשון שלהם העונה. קשים חיי האוהד.

      1. דיאז ממש מכה. זוכר שהוא הגיע, איזה פיצוץ, הקלוזר הטוב בליגה. מכל ההפסדים שהמטס חטפו העונה את זה שהוא פספס במשחק השני בעונה הכי כאב לי. זה יותר קשה לאבד משחק בסטרייק האחרון של האאוט האחרון בתשיעי מאשר להפסיד 7-1. בכלל קלוזר זה תפקיד כל כך פסיכי שפלא שאין אגף שלם באיזה בית הבראה לחולי נפש לקלוזרים.

    1. ארז, צר לי לבשר לך, אבל המטס פשוט קבוצה לא טובה.
      תוסיף לזה בית לא קל בכלל, ותקבל עוד עונה אבודה.
      אבל היי, בתור אוהד מטס אתה צריך להיות כבר מורגל בעונות מאכזבות…

      1. אתה לא מבשר לי כלום שאני לא יודע בעצמי. הקטע עם המטס הוא לא שהם לא יקחו אליפות העונה, אלא הדרך. כמו שאוהדי חיפה היו אומרים, לא אכפת תארים, שישחקו התקפי. שיילחמו בשביל שלדגרום, אולי הזורק הטוב בליגה, לא יהיה מאזן בדיחה. שלא הולך, לא הולך, אבל שנותנים, תקחו. שמי שטוב ישחק, לא מישהו כמו סספדס שלא ראה כדור כבר שנתיים, או להתעקש על קלוזר שעונה שלמה זרק משחק אחרי משחק לפח, דברים כאלה. אני גם מאלה שאין להם בעיה אם עושים טרייד לאיזה אזדרובל קבררה כי זה נותן למקניל מקום קבוע בהרכב, וזה שבלי סספדס נימו מקבל מקום וכן הלאה. מעדיף לראות את נימו, מקניל ואלונזו מאשר סגל מלא בכל מני סלאגרים.

        1. ובדיוק כמו חיפה של לפני כמה שנים ממלאים את ההתקפה ב"לגיונרים שעבר זמנם" שמגיעים למטס ושוכחים איך לשחק

          1. זה לא היה מכבי תל אביב? חיפה היתה גם בקטע של שחקני בית, בתקופה שעוד הייתי עוקב. הבעיה של כל קבוצה היא שהתפיסה במייג׳ורס גורסת שחייבים להביא שמות, גם כדי למשוך קהל וגם כי אלה מי שמביאים תארים, ושמות זה אומר פרי אייג׳נטס יקרים, ושחקנים כאלה חייבים לשים בהרכב, אחרת הבעלים יזרוק את המנג׳ר והג׳נרל מהחלון למה הוא שם 25 מליון לשנה על מישהו שמחמם את הספסל, וכן הלאה.

          1. כן, במיוחד שגם שחררו את ווילר, ופתאום נהיו דהגרום ועוד ארבעה במקום דהגרום, סינדגארד, וילר ועוד שניים. פיטרסון ו-ואקה, אם יתאפסו, ולכשיחזור ת׳ור תהיה למטס רוטציה טובה, אבל כרגע זה עוד לא. התקפה יש, אבל. אלונזו לא יורה, אין ממש מישהו סגור בDH, ועמדת התופס בינתיים מתפקדת כמו עמדת הזורק לפני שהיה DH, אאוט אוטומטי, וקצת יציבות לא תזיק, יום סקנדל יום פסטיבל זה מתכון להתקף לב, לא לנצחונות.

  2. תודה יוני
    .
    הדודג'רס עם 2/2 מול האסטרוס שלא מסוגלים לחבוט פתאום פלוס ג'ו קלי מביך אותם לצהלות הקהל בזום, תענוג
    .
    כמה חבל על אוטאני (בכובע הפיצ'ר), לא יודע אם אי פעם יקבל הזדמנות נוספת
    .
    מקווה שהעונה לא תיגמר לפני הזמן כי ככה זה נראה כרגע כשעל כל נדבק דוחים שלושה משחקים

  3. אגב, למי שהכתיר את רונלד אקוניה ג׳וניור בתור הMVP של העונה עוד לפני שהתחילה, בקצב הזה תמצאו לכם מישהו אחר, הקאנון לא יורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט