קוואי בשלישית – פריוויו ל.א. קליפרס   / אבי טרכטמן

קוואי בשלישית – פריוויו ל.א. קליפרס / אבי טרכטמן

מאזן: 20-44, שניה במערב

מאמן: דוק ריברס

שחקנים מרכזיים: קוואי לאונרד – עדיין נח מדי פעם כשהוא צריך, אבל קלע 26.9 נק׳, עם 7.3 ריב׳, ולראשונה עם מספרי אסיסטים מרשימים (5) בנוסף ל 1.8 חטיפות. פול ג׳ורג׳ משתלב נהדר לידו עם 21 נק׳, 5.7 ריב׳, 3.9 אס׳. לו ווליאמס שייעדר מהמשחקים הראשונים ממשיך להיות השחקן השישי הטוב בליגה עם 18.7 נק׳ ו 5.7 אס׳, ומונטרז הארל ממשיך להיות השחקן השישי השני הכי טוב בליגה עם 18.6 נק׳ ב-58% מפלצתיים מהשדה וגם 7.1 ריבאונדים.

בנוסף, חשוב לציין שהקליפרס לצד הלייקרס היא הקבוצה העמוקה בליגה עם לא פחות מ-11 שחקנים ששיחקו בעיקר בחמישיות הראשונות במהלך הקריירה שלהם (טוב, כולל ווליאמס והארל)

מה שהיה:

הקליפרס הם כצפוי אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, וזאת למרות (שלא כצפוי) היא דווקא חוטפת קצת פחות מהצפוי מחוטפים מדופלמים כמו קוואי וג׳ורג׳. ועדיין, כשאתה נמצא בטופ 4 קבוצות בהחזקת אחוז השדה של היריבה, ובאחוז השלשות של היריבה, אתה כנראה עושה משהו טוב, וכשיש לך שחקני הגנה כמו לאונרד, ג׳ורג׳ ובברלי, הצד הזה הוא לא ממש סיבה לדאגה. בהתקפה, אולי אין בברלי אבל לצד לאונרד וג׳ורג׳, שני השחקנים השישיים (הארל וסוויט לו) הם רביעייה התקפית נדירה. לצידם יש עוד לא מעט כלים התקפיים מעולים. לאנדרי שאמט הוא פיור שוטר נפלא (39% מהשלוש, לא מעט מהן קשות ובתנועה), רג׳י ג׳קסון היה הרכז הראשון של דטרויט במשך שנים, ועדיין יודע להתפוצץ (למשל עם רצף של שלושה משחקי 20+ בפברואר האחרון), ואולי בעיקר מרקוס מוריס שהוא לא רק המוריס הבכיר אחרי שבתחילת הקריירה היה זה דווקא אחיו, אלא שחקן ורסיטלי שיודע לקלוע מכל מצב והוכיח את עצמו בקבוצה נהדרת של בוסטון. שילוב בינו לבין ג׳ורג׳ וקאווי הוא אולי שילוב הפורוורדים הטוב בליגה.

סיכום 1

והקליפרס היא כאמור אחת מהקבוצות העמוקות בליגה, אם לא העמוקה מכולן. כי אם מצרפים לקוואי (פעמיים אלוף ו MVP של הפלייאוף), ג׳ורג׳ (פעמיים הוביל את אינדיאנה לגמר המזרח ועדיין צעיר), לו ווליאמס (השחקן השישי הנצחי), הארל (זה שיחליף אותו), בברלי (שחקן הנשמה מס׳ 1 בליגה אולי), הארקלס (פתח כל השנים בפורטלנד), מוריס (פתח בבוסטון המצוינת), שאמט הצלף, ג׳מייקל גרין שפתח המון בממפיס טובה, רג׳י ג׳קסון שהיה הרכז הפותח של דטרויט במשך שנים, זובאץ׳ שפותח היום בעמדת הסנטר, פטרסון, רק בן 30 אחרי שנים טובות מאד בטורונטו טובה מאד ( וקצת פחות באוקלהומה, אבל בעיניי זה גם בגלל ווסטברוק) ואפילו רודני מקגרודר שנתן תקופה טובה במיאמי בנוסף להחתמה ה ״נוצצת״ של ג׳ואקים נואה, עדיין כנראה שחקן שיכול לתת כמה דקות הגנה מעולות – מדובר בהמון שחקנים שמשחקים יופי של כדורסל. רק הלייקרס כאמור משתווה לעומק הזה.

הקבוצות של קוואי בשנים האחרונות אמנם משחקות מעט פחות טוב בעונה הרגילה, משל היו רייג׳ון רונדו, ועדיין מאזן של 1-2 מול הלייקרס, מאזן של 0-2 מול טורונטו ולמרות מאזן של 2-0 שלילי מול הבאקס, והמצב של הקליפרס טוב גם מול קבוצות הצמרת, וזאת למרות שפול ג׳ורג׳ וקוואי חסרו מלא מעט משחקים (22 ו-13 בהתאמה) ורג׳י ג׳קסון שבכלל נעדר רוב העונה.

סיכום 2

לאור הפציעות והעובדה שקוואי בדרך כלל מתעורר בעיקר בפלייאוף, ובטח כשלוקחים את מאזני הקבוצה מול שלושת היריבות העיקריות לצמרת – נדמה שהמצב של הקליפרס לא רע בכלל במקום השני במערב.

מה שיהיה:

אז הקליפרס במקום השני במערב. במרחק 1.5 משחקים מדנבר, 3 משחקים מיוטה ו-4 משחקים מאוקייסי. מה שאומר שריאלית הם אמנם לא יגיעו למקום הראשון של הלייקרס (5.5 הפרש) אבל יסיימו לפחות במקום השלישי במערב. הנה השיקולים המתמטיים.

הקליפרס מול דנבר: לקליפרס יש את אחד הלוחות הקלים (מס׳ 17 מתוך 22 קבוצות) יותר עד סיום העונה, כשהיא תשחק בין השאר מול הפליקנס, הסאנס, הנטס והבלייזרס. לעומתה לדנבר יש את לוח המשחקים הרביעי מבחינת קושי, כולל משחקים עם הלייקרס, הקליפרס והרפטורס (3 מ-4 המובילות בליגה) לצד קבוצות חזקות אחרות כמו אוקלהומה, יוטה ומיאמי. יחד עם העובדה שגם כך לקליפרס יש משחק וחצי יתרון על דנבר, סביר מאד להניח שהקליפרס יישארו במקום השני במערב.

על השחיטה

ליוטה יש אמנם לוח משחקים קל יחסית, אבל 3 משחקים הפרש מתוך 8 משחקים נותרים זה באמת לא קל לצלוח, במיוחד כשגם לוקח המשחקים של הקליפרס קל למדי.

המשחקים של הקליפרס: המשחק מול הלייקרס יהיה חשוב ברמה ההצהרתית. המשחק מול דנבר (השביעי מתוך 8) עשוי (ועשוי לא) להיות חשוב ברמת הדירוג. שאר המשחקים הם ניו אורלינס, פניקס, דאלאס, פורטלנד, ברוקלין והת׳אנדר. 4 מתוך ה-6 האלה. בנוסף ל 1 מתוך 2 המשחקים מול הלייקרס ודנבר, אמור להספיק בשביל לתת לה מקום שני מאד נוח.

היריבה בפלייאוף: או, כאן זה כבר הרבה יותר מעניין. הדבר האחד שברור הוא שדווקא ללייקרס יהיו את החיים הקלים, כי מי שלא תהיה היריבה במקום השמיני (כנראה ממפיס, אבל גם אם זו תהיה אחת הדולקות אחריה כמו הספרס, הקינגס, הבלייזרס ובמידה פחותה הפלס) המצב הוא די טוב. הקליפרס תתמודד כך או כך מול קבוצה חזקה, שתהיה אחת מה-4: יוטה (מאזן ביניהן העונה 2:1 שלילי בינתיים), אוקלהומה (1:2 חיובי), יוסטון (2:2) ודאלאס (0:2 חיובי). המפחידה מביניהן היא לכאורה יוסטון, כרגע במקום השישי, אבל גם יוטה היא לא קוטלת קנים. ועם זאת, קשה לי לראות את הקליפרס מפסידה לאחת מהן, בדרך למשחק קשה מול דנבר בסיבוב השני ולקלאסיקה מול הלייקרס. ההימור שלי? אליפות, כך הימרתי בתחילת העונה וכך אני מהמר עדיין.

המכשולים העיקריים ודוח קורונה: העדרויות קורונה – אמנם כולם פחות או יותר בריאים ואין אף העדרות של ממש בניגוד ללא מעט קבוצות אחרות, אבל כן יש עיכובים. לו ווליאמס בעיקר יפסיד את המשחקים הראשונים לאחר שהוא הלך ללוויית ידיד ועצר לקנות נקניקיות בדרך. בנוסף אליהם, גם זובאץ׳, בברלי, הארל ושאמט – כולם שחקנים חשובים וקריטיים, גם הם רק הצטרפו אל הקבוצה עכשיו. הם אמנם אמורים להיות שם בתחילת העונה, אבל עם מעט ספקות. המזל? זוכרים שדיברנו על העומק הבלתי נתפס של הקבוצה? אז זה, כשאפילו אם בברלי ושאמט ייעדו בנוסף לסוויט לו מאיזה 2-3 משחקים (מה שכנראה לא יקרה), עדיין יש לקבוצה מספיק גארדים בשביל לפגוע, כולל מקגרודר ורג׳י ג׳קסון.

בקיצור ולעניין, אמ;לק ו tl;dr:

מקום שני במערב, סיבוב ראשון קל, גמר קלאסי בדרבי לוס אנג׳לסי באורלנדו. וסדרה על החיים והמוות בדרך לאליפות (לדעתי) מול הבאקס. כאשר שתי הסדרות האחרונות יכולות בהחלט להיות קלאסיקות עצומות (בעיקר גמר המערב).

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. תשמע עם עוד אליפות יהיה לו 3 אבל צריך לזכור שהאליפות בספרס הייתה דרדלה כזאת, הוא לא באמת היה אז כוכב על כמו היום אלא עוד אחד טוב ברוטציה. כמו כן הוא הרבה מאחורה בסטט מהגדולים ביותר ואין לו גם MVP.
      כדי להיכנס לראשמור הוא צריך עוד 2 אליפויות לפחות וMVP אחד.

      1. דרדלה זה בעיקר בראש של מקטינים. קוואי לקח 2 אליפויות בהם היה אמ וי פי בצדק. אם יקח גם השנה אליפות ואם וי פי, הוא יצור תקדים שלא קרה אף פעם בתור שחקן שעובר קבוצה שנתיים ברצף ומביא לה אליפות ואם וי פי פיינלס. כמה קבלות אתה עוד צריך בתור רו״ח?

  1. ידידי היקר מו הארקלס שר ההגנה הוטרד זה מכבר
    שלישיית הפורווארדים מעבר לכביש לברון את דיוויד את קוזמה תיתן להם פייט חזק ביותר

  2. אם זה מתחבר, זה אליפות. השאלה אם זה יתחבר בפלייאוף שהזמן קצר ואין זמן לתקן. סגל עמוק יש אבל הם רצים ביחד רק מתחילת העונה והיו שינויים פה ושם

  3. קבוצה מאד חזקה
    השאלה אם קוואי כמו בטורונטו יתקבל כמוביל הבלתי מעורער מה שעזר ליצור שם תלכיד החל מאמצע הסדרה עם הבאקס.
    הם שקולים ללייקרס רק עם קצת פחות נסיון פלייאוף לחלק מהשחקנים

      1. נשמע כמו האדרה והעצמה של התאגיד.
        גם המוסד רוצה לצאת מהצללים ולקבל צומי?
        או שחשפו מידע שהמוסד לא היה מעוניין לפרסם שהוא התאמן ולא בהה בקירות בבידוד? 🙂

  4. אני יודע, זה לא קשור, מטופש, אבל אני לא יכול לקרוא את השם רודני מקגרודר בלי לחשוב על המערכון פארודיה על מקגייוור של SNL.
    מקגרודר
    דופק שלשות גם בלי דקת משחק
    מקגרודר
    מתעסק לו קצת במניות ואפילו בלי ברוקר
    מקגרודר
    יש שלוש שניות לשעון ההתקפה אבל הוא חושב שקוואי ובברלי מדברים עליו מאחורי הגב אז הוא לא זורק בזמן
    מקגרודר
    .
    סליחה.
    תודה.

  5. פריויוו מצוין, תודה.
    לדעתי כרגע מדובר במועמדת המובילה לאליפות, אבל הם גם יכולים ללכת בסיבוב השני או אפילו הראשון בתרחיש מסוים.

    1. לדעתי ממש לא, יצא לראות אותם הרבה השנה, הם קבוצה עם סף שבירה לא מטורף כשלא הולך הם נשברים,
      ההימור שלי זה המזרח שוב , הפעם הבאקס.

  6. לא אשקר. אין לי ואף פעם לא היתה לי סימפטיה לקליפרס. כל מה שאני רוצה זה שהם ינצחו את הלייקרס, ואז אהפוך לאוהד אמיתי. היחידי שם שאני מרגיש מין 'קשר' אליו זה הראל. עוד מימי לואיוויל העליזים.

  7. תודה למגיבים. אני חושב שהולך להיות פלייאוף נפלא. אבל צר לי על כך שדווקא השנה, כשיש סיכוי טוב לגמר כל כך קלאסי בדרבי של לוס אנג׳לס – והוא יתקיים באורלנדו… בכי לדורות למען האמת.

  8. תודה אבי. הקבוצה הכי חזקה על הנייר. הז׳יטונים שלי עליהם ועל קאווי למרות שה״לואד-מנג׳מנט״ שהוא עשה השנה זה חוסר ספורטיביות ברמה הכי נמוכה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט