על החלטות ואנשים: אלנה דלה-דאן לא תופיע לעונת ה-WNBA בפלורידה/ שחר דלאל

לא רק ליגת ה-NBA עושה את הצעדים האחרונים לפני פתיחתה המחודשת, גם ליגת ה-WNBA מנסה לפתוח את עונתה ה-24, במחנה סגור בפלורידה (נשמע מוכר?) – באקדמיית IMG, אחת מאקדמיות התיכונים הגדולות בארה"ב.


עם זאת, לקשיים האובייקטיביים שיש לכל ספורטאי בנוגע למחלה ולנגיף ה- COVID19, הכוללים הגבלות על תנועה, תנאי מחייה ירודים (בכל זאת מדובר בפנימייה), יכולת להתכונן פיסית לעונה (ללא מגרשים פתוחים) ושאלות הרות גורל כגון כמה קפה יהיה בכל חדר (סעיף שהוכנס לחוזה בין השחקניות לליגה), יש דברים הרבה יותר חשובים.


כוכבת האלופה וושינגטון מיסטיקס וה-MVP של העונה החולפת – אלנה דלה דאן, שמנחם סיפר בעבר את סיפורה המורכב – לא תוכל להשתתף בעונה הקרובה בשל חשש מסיבוכים של המחלה הכרונית ממנה היא סובלת – Lyme Disease – שמשפיעה על היכולת שלה להתאושש בין משחקים, אך בעיקר חושפת אותה לסיכונים גדולים במקרה של הידבקות.


דלה-דאן הגישה פנתה לוועדה הבלתי תלויה של הליגה על מנת לקבל אישור חריג לא להופיע לעונה ובמקביל להמשיך לקבל את שכרה כאילו נפצעה וסיימה את העונה, אך הוועדה סרבה לקבל את טענתה והורתה לה להתייצב לאימונים. ההחלטה הזאת הגיעה לאחר ששחקנית אחרת – ג'סיקה ברילנד מפיניס – קיבלה אישור משום שהבריאה מסרטן לפני כעשור. רק תחשבו כמה כותרות החלטה כזאת היתה עושה אם היה מדובר בלברון ג'יימס או סטף קרי.


למזלה, היא משחקת בקבוצה בבעלותו של טד לאונסיס (שראוי לטור נפרד), וההחלטה הפנימית שהקבלה היא שהיא תהיה רשומה בסגל הקבוצה, תקבל את מלוא שכרה (חוזה המקסימום בליגה), אך לא תאלץ להופיע למשחקים.


ההחלטה של הליגה אילצה את הכוכבת לחשוף את מחלתה ושגרת יומה ברבים, בטור שפרסמה ב-Players' Tribune: "אני לוקחת 64 כדורים ביום", היא כתבה. "25 לפני ארוחת הבוקר, עשרים לאחריה, 10 נוספים לפני ארוחת הערב ותשעה אחרים לפני שאני הולכת לישון".

"תשעה כדורים לפני שהולכים לישון"


ההחלטה של הליגה עוררה סערה בקרב השחקניות בליגה, והגיעה דווקא לאחר תקופה טובה בין ארגון השחקניות ל-WNBA לאחר שחתמו בחורף על הסכם שכר חדש וייחודי (עוד טור מתכונן) והעמידה האיתנה של הליגה והקבוצות נגד הסנטורית הרפובליקנית קלי לופלר – שמחזיקה בבעלות באטלנטה דרים – ויצאה נגד המחאות למען זכויות האזרח.


דלה-דאן נשאלה לאחרונה האם ההחלטה שהתקבלה נבעה מזה שהליגה – שאיבדה כוכבות רבות בשנים האחרונות – רצתה לראות אותה על המגרש: "אני לא בטוחה" השיבה, "אני ממש מקווה שלא. אני מקווה שהרופאים שבדקו את המקרה שלי הם כאלה שעדיין לא מבינים את ההשלכות של המחלה שלי (המחלה עדיין שנויה במחלוקת בקהילה הרפואית, ש.ד), אבל יש סיכוי לא קטן שזה מה שקרה". היא הבהירה בראיון אחר שהיא "פגועה מההחלטה".


"לכדורים שאני לוקחת אין השפעה טובה על הגוף שלי בראיה ארוכת טווח, אבל אני עושה את זה כי אני רוצה להמשיך לשחק כדורסל. מצאת נוסחה שעובדת בשבילי ומאפשרת לי לשחק את המשחק שאני אוהבת, אבל כנראה שבעתיד אאלץ להיות יותר פתוחה בנושא המחלה שלי. חשוב שאנשים יידעו שאני נאבקת בכל יום כדי לנהל חיים רגילים, לא רק לשחק כדורסל".


מאמן המיסטיקס, מייק טיבולט ציין בשיחת זום עם ESPN כי דלה-דאן תהיה בסגל הקבוצה לכל עונת המשחקים (המשמעות: פחות שחקנית אחת בסגל, ש.ד) בעוד היא תעבור טיפולים פיסיוטרפיים, שהם חלק מהטיפול בניתוח אותו עברה בקיץ. הוא הבהיר שמבחינתם גם לא היתה שאלה האם היא תקבל את השכר שלה, גם במידה ולא תופיע לעונה: "לפי הנהלים לא היינו יכולים להוציא הודעה רשמית, מכיוון שהיא לא פרסמה את החלטתה".

"אם במהלך העונה אנחנו והיא נרגיש שההצטרפות שלה לקבוצה לא מהווה סכנה, אז נבחן את זה שנית. אם החלטה כזאת לא תתקבל היא תמשיך בשגרת הטיפולים שלה במתקן שלנו בוושינגטון, משום שהבריאות ארוכת הטווח שלה חשובה לנו יותר, ואנחנו מצפים לראות אותה איתנו שוב בעונה הבאה".

טיבולט. "הבריאות שלה חשובה יותר"

*

העונה המקוצרת של ה-WNBA תיפתח ב-25 ביולי באקדמית IMG וסתסתיים באוקטובר, כאשר כל קבוצה תקיים 22 משחקים.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

      1. אני לא מבין גדול אבל אני חושב שהיא נחשבת כאוכלוסיה בסיכון. מה הצד השני של המטבע? ראיתי אותה אצל רייצ'ל בראיון, היא נראית לי מבואסת לחלוטין מהעניין הזה.

        1. יש מחלוקת בקהילה הרפואית בנוגע למחלה שלה, כאשר רוב הרופאים טוענים שמדובר במחלה זמנית ולא כרונית.
          היא כבר שנים מנהלת מאבק בנושא, שמזכיר את מאבק החולים בפיברו מלאגיה (שהיא מחלה יותר מוכרת בקרב קוראי העברית).

  1. אלנה…איזה חיים מיוחדים ולא רגילים… עם אחותה החולה – לא הרבה יותר מצמח – שאלנה היא הגורם היחיד שמעלה חיוך על פניה; נשואיה לבת מינה, מחלת הליים שלה…
    תודה שחר

  2. באיזשהו מקום, מדאיג כמה אפילו תאגידים של מוצרי יוקרה מסרבים לשלם לעובדים שלהם עם בעיות מעבר למינימום המחויב בזמן מגיפה עולמית קשה.
    .
    בגלל שאני חושב שפיזית בלתי אפשרי עבורי להגיד מילה טובה על מיליארדרים והצעד השפוי של טד ליאונסיס, אז אם כבר WNBA שווה לציין את קלי לפלר, אחת מהבעלים של אטלנטה דרים. לפלר נבחרה לסנאט בנובמבר והייתה שם כשלחברי הסנאט נאמר שהשפעת הקורונה היא חמורה יותר ממה שדיווחו באותו זמן. התגובה שלה (ועוד כמה חברי סנאט שנכחו בתדרוך וחבריהם) הייתה לטעון בציבור שהכל בסדר תוך כדי שהיא מוכרת מניות שעתידות להיפגע מהמגיפה ולקנות כאלו שישתלמו לה. הייתם חושבים שזה ניצול לא חוקי של מידע פנימי וכוח השלטון, אבל לחברי קונגרס משום מה זה מותר. חוקית.
    אז עכשיו היא קפצה שוב לכותרות כשדרשה שה-WNBA יוציא את הפוליטיקה מהספורט ויצאה נגד BLM וקראה להם Mob Rule (בנוגע למפגינים שנושאים נשק, בעוד היא דווקא כן תומכת קבועה בזכות לנשיאת נשק. מעניין מה שונה במקרה הזה) ומרקסיסטים (מדהים לעקוב אחרי השינוי שעבר הביטוי "בולשביזם תרבותי" שקבע בזמנו השלטון הנאצי כנגד כל תנועה מודרנית שעמדה כנגדו והסיבוב והמילים הנרדפות שהוא עבר עד שהגיע לשימושו המודרני כ"מרקסיזם תרבותי" בטביעתו של ג'ורדן פיטרסון).
    וכמובן, שחקניות הליגה (ואפילו איגוד השחקניות) לא נשארו חייבות, יצאו נגדה ואפילו קראו להוצאתה מקבוצת הניהול של המועדון (אוי לא, היא תקבל הרבה כסף! איזה עונש כבד). הן כועסות על הרווח הפוליטי שלפלר מנסה לעשות על גבן (מסתבר שיריבה למקום בסנאט, דאג קולינס, השתמש הרבה בבעלותה בקבוצה כדי לתקוף אותה וזו האפשרות הכי קלה שלה לנתק את זווית התקיפה הזו לעתיד. פלוס כל הקטע של לשחק על זה ששמרנים לבנים מרגישים תאוצה ולא מהירות) ומתקנות את המסר שלפלר טוענת שיש למחאה ("זו תנועה של איחוד, תנועה של צדק" אמרה אליזבת' וויליאמס).
    .
    [בנשימה זו, מה לעזאזל קורה לחברי הקונגרס האמריקאיים? עכשיו מועמד אחד טוען שביונסה היא בכלל איטלקיה בשם אן מארי לסטרסי (תוך כדי כתיבת השם אני שומע את הרקול פוארו מסלסל את השפם) שהסתננה לעמדת כוח בארצות הברית על ידי העמדת פנים שהיא שחורה, שכידוע זה מקדם אדיר לצמרת, כדי להפיל את החברה מבפנים בפיקוחו של ג'ורג' סורוס, האילומינטי וכת השטן]
    .
    אה, ותודה על הפוסט. מידע חשוב על ענף שטוב שאתה דואג להחזיר אותו לבמה מדי פעם.

  3. משהו לא טוב עובר על ה-WNBA, דווקא שהיה נדמה שהליגה מצליחה להתרומם ולהפוך חזרה לרלוונטית ופופולרית.
    ההחלטה הזו שנויה במחלוקת, בנוסף לתנאים הירודים שהשחקניות מקבלות במתחם הליגה (לפי צילומים), הייתה גם איזו בעלת קבוצה (שהיא גם סנטורית) שהתבטאה לא לעניין לדעתי (והשחקניות מחו כנגדה).
    עושה רושם שמשהו צריך לקרות כדי שיעשו סדר בליגה הזו ויחזירו אותה למקומות הנכונים.

    1. הולכת למקום טוב מאוד, במיוחד לאור העובדה שהשחקניות מקבלות יותר החלטות.
      .
      היה ברור שהתנאים של השחקניות לא יהיו זהים למלונות הפאר של שחקני ה-NBA, אבל פחות או יותר ציפו לתנאי הפנימיה. אלה באמת היו רק רעשי רקע והם טופלו יחסית מהר (אגב, זה משהו שמרבית שחקני ה-NFL חווים בכל קיץ, כאשר הם מבלים כחודש במעונות של אוניברסיטאות סוג ב').
      .
      לגבי הסנטורית, אני לא יכול להתעלות על התגובה של ליוס…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט