מחשבות כדורסל של שישי / רועי ויינברג

עלייתו המחודשת של Playoff P

מושפע ממאמרו של ג'ונתן טראקס ברינגר שזמין לקריאה כאן.

הקליפרס נחשבים לאחת המועמדות המובילות לאליפות ובצדק. יש להם את MVP הגמר המכהן, קוואי לנארד, מאמן שזכה באליפות בעבר (דוק ריברס) וסגל שסבל מפציעות והצליח להגיע למאזן טוב של 20-44 בעונה הסדירה. אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר בקשר ליכולת של הקליפרס הוא היכולת של שחקנם השני בטיבו, פול ג'ורג', בפלייאוף.

בשנים האחרונות, מאז גמרי המזרח נגד מיאמי, ג'ורג' לא עבר את הסיבוב הראשון. ג'ו אינגלס שיחק יותר טוב ממנו בסדרה בין יוטה לאוקלהומה ב-2018 וב-2019, כשהוא סובל מפציעות בכתפיים, הוא קלע ב-11 מ-37 בשני משחקי החוץ בסיבוב הראשון והת'אנדר הודחו בחמישה משחקים. אז איזה פול ג'ורג' נראה השנה?

שחקן אחר מהשנים הקודמות, כי התפקיד שלו בקליפרס שונה. העונה הייתה בסימן החזרה של PG-13 מהפציעה בכתפיים וראינו אותו משחק 29.1 דקות בלבד למשחק, כשהוא משחק יותר בלי הכדור. 15.7% מהזריקות שלו השנה, לעומת 9.8% בשנה שעברה, היו אחרי חסימות של אחד מגבוהי הקליפרס בהתקפה בזמן שהוא בלי הכדור, נוסף לירידה משמעותית בכמות הבידודים מ-3.5 למשחק בשנה שעברה (13.4%) ל-2.1 בעונה הנוכחית (10.4%).

הגדירו אותו כשילוב בין קליי תומפסון וסקוטי פיפן, הגדרה לא רעה שמראה את הגיוון של ג'ורג'. היכולות ההגנתיות שלו נשארו והמשחק בלי הכדור יכול להוביל לכך שהיריבות יעדיפו לשים עליו שומר פחות טוב בזמן שההגנה מתמקדת בקוואי ואולי גם בלו וויליאמס, מה שיאפשר לג'ורג' לנצל את התנועה הטובה שלו ולקחת תפקיד מרכזי יותר בהגנה, מה שישחרר את לנארד. בפלייאוף הקודם ראינו את קוואי שומר על השחקן הטוב ביותר של היריבה ומוביל את ההתקפה נגד פילדלפיה או מילווקי, כאן לא בטוח שהוא יצטרך לעשות את זה כשיש את ג'ורג'.

האם זה אומר שנראה פול ג'ורג' דומיננטי בפלייאוף? לא בטוח בכלל. לפי ההגדרה של ה-NBA לקלאץ', פיגור או יתרון של 5 נקודות ומטה כשנשארו עד 5 דקות לסיום, הוא השחקן הגרוע ביותר מארבעת המובילים של הקליפרס עם 10 מ-28 מהשדה והיחיד עם +/- שלילי (11-, בזמן שלנארד עם 33+). הוא כופה עליו את המשחק בתדירות גבוהה בזמן שחוסר היעילות לא מצדיק את זה. סימן רע עבור הקליפרס, אחרי שבארבעת הפלייאופים האחרונים בהם השתתף קלע ב-42.4% מהשדה. בניגוד לאותם קמפיינים, שהסתיימו ב-4 הדחות בסיבוב הראשון, כאן הוא לא השחקן המוביל של הקבוצה ולא יהיה חייב לקחת את המשחק על עצמו.

המשחקים נגד הקבוצות הגדולות לא היו יציבים במיוחד. נגד הלייקרס במשחק אחד הוא היה רע עם 5 מ-18 מהשדה שהובילו ל-17 נקודות ובאחר קלע 9 מ-16 (31 נקודות), כשהקליפרס ניצחו את המשחק הרע של ג'ורג' והפסידו במשחק הטוב. נגד הבאקס הוא קלע ב-5 מ-12, איבד 5 כדורים והקליפרס הפסידו.

ובכן, יש 2 שאלות גדולות במקרה של ג'ורג'. הראשונה היא עניין הדקות. הוא עבר את חצי השעה ב-18 מ-42 משחקים השנה, כשאין מגמת עלייה ברורה ככל שהעונה מתקדמת. הוא יכול להפוך לשחקן של 35 דקות לערב בפלייאוף אחרי שבקושי שיחק העונה?

השאלה השנייה היא סגנון המשחק של ג'ורג'. אם נראה את ג'ורג' משחק יותר בסגנון של קליי תומפסון, כשחקן שמשחק בעיקר בלי הכדור ומסתמך על חסימות, על יכולת המסירה של קוואי או לו וויליאמס ועל כך שההגנה מתרכזת בהם ומאפשרת לו לשמש כיוצר משני בהתקפה, הוא יכול להיות קטלני עבור הקליפרס. אם הוא ינסה לנצח לבד את המשחקים בדומה למה שראינו בעונות הקודמות זה יכול להיות הרסני לשאיפות האליפות שלהם.

הקליעה של מילווקי תעבוד?

איך מנצחים את מילווקי? ראינו בשנה שעברה את טורונטו מנסים גישה הגנתית שעבדה בגמר המזרח כשהם סגרו ליאניס אנטדקומפו את הצבע והימרו על הקליעה של שחקני מילווקי מבחוץ. ב-4 המשחקים האחרונים של הסדרה, את כולם ניצחו הראפטורס, מילווקי קלעה ב-41.9% מהשדה, לעומת 45.1% בעונה הסדירה. הקלעים של הבאקס לא הצליחו להיות משמעותיים בפלייאוף וכך לפתוח לשחקן המצטיין שלהם את הצבע, מה שהוביל להדחה של מילווקי.

השנה סביר שנראה פתרון דומה. לרוב הקבוצות יש גבוהים משמעותיים שיכולים להאט את יאניס: באם אדביו במיאמי, ג'ואל אמביד ואל הורפורד בפילדלפיה, פסקל סיאקם ומארק גאסול בטורונטו ועוד. לכן ראינו השנה את אנטדקומפו זורק הרבה יותר מהשלוש, אבל הקליעה הזאת עדיין לא יציבה עם 30.6% מחוץ לקשת ו-20.6% (12 מ-58) נגד 5 המזרחיות המשמעותיות האחרות, בזמן שהוא עם 39.5% נגד ארבעת המערביות הבולטות עם 43 זריקות. לכן זאת הזדמנות טובה לבדוק את הקליעה של חבריו לקבוצה.

שחקןקליעה מהשלוש העונהקליעה מהשלוש בפלייאוף 2019קליעה מהשלוש 2018/19
אריק בלדסו1.3/3.6 (34.8%)1.1/4.8 (23.6%)1.6/4.8 (32.9%)
ווסלי מת'יוס (באינדיאנה ב-2019)1.6/4.5 (36.5%)1.8/5.3 (33.3%)2.1/5.7 (36.9%)
קריס מידלטון2.4/5.8 (41.8%)2.7/6.1 (43.5%)2.3/6.2 (37.8%)
ברוק לופז1.4/4.7 (29.6%)1.5/5.0 (29.3%)2.3/6.3 (36.5%)

יש ירידה טבעית אצל חלקם כשהנתונים המעניינים נמצאים אצל מת'יוז, שלכל אורך הקריירה חלש בפלייאוף (38.1% מהשלוש בעונה הסדירה, 33.2% ב-36 משחקי פוסט-סיזן), ואצל לופז. לופז קולע השנה באחוז דומה לאחוז שהיה לו בפלייאוף 2019 ומילווקי מצליחה לשלוט בליגה גם כשהוא רחוק מה-36.5% הטוב שהיה בעונה הוקדמת. האם תהיה ירידה גדולה יותר בפלייאוף עצמו, או שהוא ישמור על האחוזים האלה?

תקדימי העבר מלמדים אותנו שהאחוזים של לופז והשאר ירדו בפלייאוף, כשזה לא כולל את קריס מידלטון ששנה אחרי שנה מתעלה כשהכסף על השולחן עם 43.5% בפלייאוף שעבר או 24.7 נקודות לערב ו-25 מ-41 מהשלוש בסדרה מול בוסטון ב-2018 שהייתה היחידה באותה שנה של מילווקי.

בהנחה שזה יקרה, איך הבאקס פותרים את זה? הדבר הראשון הוא יותר מידלטון. בפלייאוף הקודם אחוז השימוש שלו, ההתקפות שנגמרות בידיו בזמן שהוא על המגרש, ירד מ-25.1% ל-21%. העונה הוא מצדיק את היותו אחד השחקנים הטובים ביותר, והמוערכים פחות, ברחבי הליגה, והוא צריך לקבל את הכדור יותר גם בפלייאוף. פתרון אפשרי אחר שיאפשר ריווח מקסימלי הוא משחק עם יאניס כסנטר, משהו שמילווקי בקושי עשתה השנה אבל הראה תוצאות מדהימות במדגם קטן, או מתן דקות לג'ורג' היל בחמישייה.

היל קולע העונה ב-48% נהדר מחוץ לקשת והראה לאורך הקריירה קליעה יציבה מרחוק בפלייאוף עם 37.7%, נוסף לניהול משחק טוב. ההרכב של היל לצד בלדסו עבד טוב למילווקי נגד הסלטיקס אשתקד או השנה ויכול להיות שבשלבים הגבוהים יהיה עדיף שהוא יפתח ובלדסו יעלה מהספסל, מה שיאזן בין הנטייה של בלדסו לזרוק כמות מסחרית של זריקות מהשדה והיכולת של מילווקי להיות עדיפה על היריבה בכל 48 הדקות. יחד עם הקליעה של קייל קורבר יש למילווקי אפשרות להקיף את יאניס בקליעה גם בזמן שמת'יוס, בלדסו ולופז לא יפגעו. עכשיו השאלה היא אם הם יעשו את זה.

אנדרה רוברסון חוזר?

לוגונץ דורט, שחקן החמישייה הצעיר של הת'אנדר, אמר שאנדרה רוברסון כשיר למשחק. רוברסון, שחקן הכנף הנשכח כמעט של אוקלהומה סיטי, היה אחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בליגה לפני פציעת ברך ב-2017/18. איך החזרה שלו יכולה להשפיע על הת'אנדר?

הפוטנציאל ההגנתי גבוה מאוד. ב-2017/18 הת'אנדר ספגו 95.5 נקודות ל-100 מהלכים כשהוא היה על המגרש לעומת 108.8 על הספסל, והמגמה המשיכה גם בעונות הקודמות לכן בפער קטן יותר כשההגנה של אוקלהומה הייתה עדיפה בזמן שרוברסון היה על המגרש. קריאת המשחק שלו בהגנה אפשרה לו להיות חוטף טוב נוסף על שחקן הגנה אדיר ב-1 על 1. השילוב שלו לצד שחקני הגנה כמו כריס פול וסטיבן אדאמס יכול להיות קטלני.

מצד שני, הוא לא שיחק שנתיים. לא ברור האם הפיזיות של רוברסון תוכל לעמוד במבחן מול שחקני NBA ברמה הגבוהה, וגם אם ההגנה שלו תגיע לרמה קרובה למה שהייתה כשהוא היה בריא, יש עוד צד למשחק. לו דורט, מי שמתפקד כשחקן חמישייה לצד שיי אלכסנדר וכריס פול כרגע באוקלהומה, לא שחקן התקפה טוב במיוחד. הוא כן מצליח לקלוע 7.1 נקודות למשחק עם 35.7% ממוצע מהשלוש מאז הפך לשחקן חמישייה לפני 21 משחקים.

רוברסון לא הגיע לזה כשחקן התקפה. בשנתיים האחרונות בהן שיחק הוא קלע ב-39.6% מהעונשין (149 זריקות), נוסף ל-6.1 נקודות במשחק ו-24% מהשלוש. הוא לא קיים בצד ההתקפי של המגרש והקליעה הרעה הזאת יכולה להוביל קבוצות להשאיר אותו פנוי ולשלוח שמירה כפולה על פול, מה שיסבך מאוד את ההתקפה של הת'אנדר. הקליעה הרעה מהעונשין תהפוך אותו למטרה לפאול בכל פעם בה יקבל את הכדור: ההתקפה הגרועה ביותר בליגה השנה, ג"ס, קולעת 1.04 נקודות במהלך. 2 זריקות עונשין של רוברסון בהתבסס על השנתיים האחרונות זה 0.79 נקודות למהלך – הבדל של 25 נקודות ב-100 מהלכים.

למרבה הצער, במיוחד בהתחשב בסיפור הקאמבק המרשים של רוברסון אחרי הפציעה הקשה, אם המשחק ההתקפי שלו לא ישתפר אין לו מקום ב-NBA. העידן של שחקנים בסגנון שלו ושל טוני אלן, שחקנים שמאפשרים ליריבה לשחק עם 5 נגד 4 למעשה בהתקפה, נעלם מהעולם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. על פול ג'ורג' יש חובת הוכחה לא פחות גדולה מכל אחד אחר. פציעה או לא… הוא די פישל בפלייאופים האחרונים ב-OKC, ובעיקר כי אינגלס גבר עליו (עם כל הכבוד לאוסטרלי החביב).
    הוא בהחלט יכול לשחק ללא הכדור, ויש לו גם קליעה לא רעה בכלל, אבל הוא לא קליי תומפסון או קלעי כמוהו. אולי כדאי לו לראות איך וויד שיחק ללא הכדור לצד לברון, וקרא את ההגנה לחיתוכים לסל. ושוב, יש לו את היתרון של הקליעה שרק הופך אותו לנשק איכותי יותר.
    .
    יאניס יצטרך לעשות שדרוג רציני, אבל גם הרבה יהיה תלוי בשחקני המשנה של הבאקס, שכרגע הם די נעלמים בפלייאוף והופכים את החיים של יאניס לקשים מאוד. מידלטון ובלדסו יצטרכו לשחק כמו מספרי 2 ו-3 בקונטנדרית רצינית (ואני לא בטוח שהם יצליחו).
    השיטה שלהם תקח אותם רחוק אבל מלבד יאניס אני לא רואה מישהו שיכול לתת את השדרוג הרציני במשחקו כדי לעזור לו.
    .
    רוברסון חוזר וזה בעיקר מרגש עבורו אחרי שנתיים בחוץ. הוא היה שומר נהדר אבל חושך בהתקפה, הוא היה חייב לשפר את הקליעה שלו בזמן הזה בחוץ, כי עם הפציעות שהיו לו יש ספק גדול שהוא מסוגל לשמור כמו שהיה רגיל.

    1. המשחקים בבועה יהיו די צפופים. אמנם אין טיסות אבל משחקים פחות או יותר כל יומיים. האם הגוף של פול גורג שמעולם לא הצטיין בעמידות גבוהה יחזיק מעמד?
      .
      כריס מידלטון לא הראה באליפות העולם שהוא יכול להוביל קבוצה תקועה.

    2. מסכים סמיילי, הוא לא קליי תומפסון ולא ישחק רק על קאץ'-אנד-שוט. יש עוד הרבה מעבר במה שקשור למשחק בלי הכדור והוא צריך לעשות את זה במקום לנסות להציל את המולדת לבד כל פעם. מידלטון היה מעולה בשני הפלייאופים האחרונים, מה שאי אפשר להגיד על בלדסו. אני לא חושב שהוא הבעיה של הבאקס.

    3. איזה שדרוג רציני יאניס כבר יכול לעשות? הוא שחקן של בערך 30% מהשלוש ו70% מהעונשין לצפות ממנו לאיזשהו שינוי משמועתי בתחומים הללו זה לא מציאותי.

  2. אני מקווה שהשחקנים של מילווקי בילו את פגרת הקורונה בזריקות מהטריי. הכי טוב אם חלק מהן גם נכנסו.
    תודה רבה על הטור

  3. תודה רועי.
    שני הימורים קטנים שלי-
    1. מילווקי לא מגיעים לגמר המזרח.
    2. רובסון יצליח לקלוע באופן חד פעמי, מפליא ומהמם, פעם אחת מקו העונשין (מתוך מספר דו ספרתי של נסיונות).

            1. כן זו הבעיה המרכזית בתיאוריה שלך.

            2. אני גם חושב הוא לא יראה דקה אחת אפילו

  4. דוק ריברס הוא אחת הבעיות המרכזיות של הקליקפס
    הוא לא הצליח לשפר את הקבוצה של דל נגרו ונכשל שנה אחרי שנה
    אם יש משהו שמרגיע אותי בקליפרס זה ריברס

    1. אני מסכים עם מידן. דל נגרו היה מאמן טוב יותר לקליפרס מדוק ריברס.
      בקשר לפול ג'ורג' אולי אכתוב עליו במעורב למחר. זאת ההזדמנות שלו להפוך משחקן שלא מצליח לשתות מהבאר למבטבע הנצחון של הקליפרס, וכל העבר יישכח.
      בקשר למילווקי, אריק בלדסאו חייב להתעלות. ומה קרה לשלשה של ברוק שערדה ב-8% בדיוקה? מילווקי נראית לי קבוצה לאליפות אם כל הצילינדרים ידפקו.
      תודה הארועי על טור מצויין

  5. ערב טוב
    אני חייב להגיד שעד היום לא הצלחתי להבין למה השילוב בין ראס ל-Pg13 עבד הרבה פחות טוב מהצפוי , הן בעונה הסדירה ובעיקר בפלייאוף . שני השחקנים בנפרד כן הגיעו להישגים , ההישגים של ראס ידועים , ו-PG13 היה מניה די בטוחה בפייסרס .
    יש פה הזדמנות מצוינת ל-PG לשקם לעצמו את התדמית ואני מאמין שהוא יצליח יותר מאשר ב-OKC , בהופעות שלו בנבחרת היה אפשר לראות שהוא הרבה יותר נינוח כשרף הציפיות ממנו יותר נמוך וזה בדיוק מצבו בקליפרס .

      1. אבל גם עם KD הם לא שיחקו כקבוצה והגיעו להישגים הרבה יותר גדולים . הפער בהישגים יותר גדול מהפער בין KD l-PG , זאת הנקודה הלא ברורה . אלא אם כן הפער ברמה האישית בין 2 השחקנים גדול יותר ממה שאני חושב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט