מחשבות כדורסל של חמישי / רועי ויינברג

הלייקרס בלי אייברי בראדלי

שחקן החמישייה של הלייקרס, אייברי בראדלי, לא ישתתף בהמשך העונה של הקבוצה לאחר שגילה כי בנו, הסובל מקשיי נשימה, לא יוכל להיות עם בראדלי ועם שאר הלייקרס בבועה באורלנדו. איך זה ישפיע על הלייקרס?

הדבר שבראדלי נתן למוליכת המערב, לפני הכל, הוא ההגנה. בראדלי שמר לאורך העונה על הגארדים המובילים של היריבות בהצלחה והוא היה אחד המרכיבים החשובים בהגנה המוצלחת של הלייקרס עם סגנון המשחק האגרסיבי והשמירה האישית הלוחצת. ראינו את דני גרין שומר על שחקני הכנף המשמעותיים של היריבות ומפריע לנתיבי המסירה, יכול להיות שעכשיו נראה אותו שומר על הגארדים המובילים של הליגה.

המרוויח העיקרי מהעזיבה של בראדלי הוא קנטביוס קלדוול-פופ, שהיה לא רע בכלל בחצי השני של העונה והרוויח את מקומו ברוטציה של הלייקרס. בראדלי קולע ממסירה יותר טוב מפופ השנה, אבל זה מושפע מזה שבראדלי משחק כאופציה החמישית בחמישייה עם לברון ג'יימס ואנטוני דיוויס בזמן שפופ חלק משחקני הספסל. לאורך השנה קק"פ קולע ב-39.4% מהשלוש (40.7% בשלשות ממסירה) והתקפית הוא יכול להכנס נהדר לנעליים של בראדלי.

השאלה הגדולה היא ההגנה. פופ מגן חלש בהרבה מבראדלי, במיוחד בהגנה על זריקות מרחוק, אבל גבוה מבראדלי ב-7 סנטימטר וקצת יותר ארוך. יכול להיות שנראה את פופ עובר לתפקיד דומה למה שהיה לגרין: מי ששומר על סווינגמן ולא על מוביל הכדור, בזמן שגרין מפעיל את הלחץ על מוביל הכדור. זאת אולי האפשרות הטובה ביותר של הלייקרס שתאפשר להם להמשיך לשחק באותו סגנון, כשהם צפויים להחתים את ג'יי אר סמית' כגארד שיעבה את הסגל. סמית' לא שיחק כדורסל טוב מאז אותו ריבאונד בגמר 2018, אבל היד שלו מחוץ לקשת יכולה להספיק בשביל משחק אחד שבו הוא יעשה את ההבדל. אותו דבר רלוונטי גם בקשר לגארד מפוקפק נוסף שיש ללייקרס, דיון וויטרס.

האפשרות המעניינת יותר, מבחינת הלייקרס, היא ראז'ון רונדו. בעונה הסדירה האחרונה רונדו לא הצטיין בתפקידים של בראדלי – הקליעה שלו התחילה טוב והדרדרה (52.8% מהשלוש ב-13 המשחקים הראשונים של העונה, 24.7% מהשלוש ב-35 המשחקים אחריהם) וההגנה שלו הייתה חלשה, אבל ניהול המשחק מוסיף ללייקרס מוסר נוסף ללברון ג'יימס. מעבר לכך, רונדו ידוע כשחקן שמעלה הילוך בפלייאוף: ראינו אותו מדיח את פורטלנד ב-2018 עם הגנה טובה על לילארד ומנצח שני משחקים נגד בוסטון הראשונה ב-2017, נוסף על מה שעשה בימיו בסלטיקס. אם פלייאוף רונדו עדיין קיים, הוא שומר יותר טוב מבראדלי והאפשרות הטובה ביותר של הלייקרס, שתאפשר להם להשאיר את דני גרין באותו התפקיד. אם לא, אז סביר שנראה את גרין עובר לתפקיד הגנתי קשה יותר ואת פופ לצידו בחמישייה.

ספוטלייט

שחקנים שיעמדו במבחן מעניין בפלייאוף הקרוב.

ג'ימי באטלר. הכוכב של מיאמי משחק העונה כדורסל שונה ממה שראינו עד עכשיו: מוסר הרבה יותר (6.1 אסיסטים למשחק), משחק בהתקפה שיתופית שמובילה את הליגה בכמות החיתוכים לסל וה-handoffs ומשחק הרבה פחות על בידודים. אחרי הבלאגן שהיה איתו במינסוטה הוא נראה כמו חבר טוב לקבוצה וההצלחה שלו ושל התקפת התנועה של ההיט הופך אותם ליעד מעניין לשחקנים חופשיים, לפחות בפנטזיות של אוהדי הקבוצה. לא ברור איך ההתקפה של מיאמי תתפקד בפלייאוף, במיוחד כשמדובר בקבוצה שמתבססת על שני שחקנים – באטלר ובאם אדביו – בלי קליעה. האם נראה את באטלר חוזר להרגליו הישנים וכופה את עצמו על המשחק ועל חבריו לקבוצה. יכול להיות שנראה שהקליעה של נאן, הירו ורובינסון מחזיקה בפלייאוף ואז כל הדיון הזה לא רלוונטי. קשה לדעת.

ג'מאל מארי. קשה לשכוח את ה-4 מ-18 במשחק השביעי נגד פורטלנד שאולי הוביל להדחה של דנבר בבית. מארי לא הראה שיפור משמעותי מהעונה הקודמת ועדיין יש לו לאן להתקדם בכל הקשור לבחירת הזריקות וההגנה, אבל פלייאוף חלש יכול להוביל את דנבר להחלטה על טרייד של מארי והבאת סייד-קיק טוב יותר, בראדלי ביל למשל, לניקולה יוקיץ'. אחרי 23 נקודות מ-19 זריקות במשחק השביעי נגד הספרס ו-17 מ-18 במשחק נגד הבלייזרס, מארי יצטרך לאפסן את הבראיינט הפנימי שלו לטובת הקבוצה.

חתימות משמעותיות

בימים האחרונים היו כמה חתימות של שחקנים חופשיים ברחבי הליגה. בואו נדבר על שתיים בולטות:

טיילר ג'ונסון בברוקלין. טיילר ג'ונסון כמעט חתם בברוקלין ב-2016, כשמיאמי החליטה להשוות חוזה של 50 מיליון דולר ל-4 שנים שהגארד קיבל. עכשיו הוא מגיע לנטס אחרי עונה חלשה בפניקס, אבל הוא נוכחות טובה על הספסל של ברוקלין כגארד שיכול להוביל כדור (2.9 אסיסטים על 1.4 איבודים ב-2018/19) ולאיים גם מרחוק. ראינו בשנים הקודמות את ברוקלין משחקת עם הרכב שני גארדים של דיאנג'לו ראסל וספנסר דינווידי וגם השנה דינווידי זכה לזמן משחק ליד קיירי אירווינג, בהרכב שתקף היטב. ג'ונסון שחקן התקפה פחות טוב מדי-לו או קיירי, אבל הנוכחות של מוביל כדור נוסף ליד דינווידי יכולה להפוך את החמישייה של ברוקלין למסוכנת בהרבה. יכול להיות שנראה את ג'ונסון סוגר משחקים על הפרקט של הנטס.

ג'ואקים נואה בקליפרס. אחד השחקנים הפחות מוערכים בליגה הוא איביצה זובאץ של הקליפרס. זובאץ שחקן חמישייה בקליפרס ומקבל 18 דקות למשחק, בהן הוא מספק הגנה על הטבעת וחסימות בהתקפה בצורה טובה. אין לקליפרס עוד מגן טבעת טוב בסגל ובשביל זה הם הביאו את נואה. נואה יוכל לתת דקות טובות עם החמישייה כשהוא מוסיף ניסיון פלייאוף ויכולת מסירה. הקליפרס יכולים לעלות עם פטריק בברלי, פול ג'ורג', קוואי לנארד, מרקוס מוריס ונואה. זאת אולי הקבוצה הקשוחה ביותר שיש בליגה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רועי, מתחילים להריח כדורסל באוויר.
    .
    פלייאוף רונדו הוא מדהים, הוא יכול להיות האקס פקטור שישנה את סדרי הכוחות.
    .
    באטלר נתן את העונה הכי טובה שלו, סוף סוף קיבל קבוצה עם מאמן טוב, הנהלה שסומכת עליו וקבוצה מתאימה סביבו. בעונות הקודמות הבידודים היו בעיקר בגלל תוכנית התקפה לא חכמה שנתנה לג'ימי את המושכות וכאשר אין תוכנית סדורה אז צריך לאלתר. השנה ההתבססות על הקלעים ועל החיכוכים והתנועות ללא כדור יתנו לו אפשרות לקחת פחות אחריות ויותר למסור, אך במאני-טיים (כמו שקרה כבר כמה פעמים העונה) הוא ירצה את הכדור האחרון. ונקווה שהוא יקלע כי העונה הוא בעיקר החמיץ ונדלק בהארכה…
    .
    אם נואה נותן 5-10 דקות טובות מדי משחק הקליפרס זכו בשחקן מדהים. אני זוכר לו חסד נעורים משיקגו של תחילת העשור ושחקן ההגנה שהיה.

            1. ג'יימס הארדן עזב את הצ'אט.

      1. רונדו ב2017 לקח את שיקגו המקרטעת עד כאב ל2 ניצחונות על בוסטון הראשנה במזרח. הממוצעים שלו ב2 משחקים הללו עד שנפצע: 11.5 נק' 10 אס' 8.5 רב' ו-3.5 חטיפות.
        לאחר מכן בפליקנס מול פורטלנד – 11.3 נק' 13.3 אס' ו-7.5 רב'.
        המצאה או לא, הייתי רוצה אותו אצלי בקבוצה בפלייאוף.
        .
        אז שהלייקרס יקחו את שאק לאליפות… תציע להם

  2. תודה רועי.
    עברו כמה שנים מאז שבאטלר עזב את מינסוטה ומסתבר שהסביבה שם היתה רעילה ושהוא לא כזה דרעק כמו שעשו ממנו. בסביבה נורמלית הוא חבר טוב לקבוצה, תחרותי – כן, אבל לא איזה סדיסט.
    אייברי בראדלי זו אבדה רצינית ללייקרס, אני בספק שקק"פ מספיק טוב וחוץ מזה הם צריכים ספסל עבה למקרה של פציעות. אם דני גרין יתחיל לשמור את הגארדים של היריבה הוא יתעייף מזה ויצבור עבירות, וחוץ מזה מי יציק לקוואי? יש ללייקרס כרגע אוסף של גארדים לא מבריקים. פלייאוף רונדו? אולי יחזור ואולי לא.

    1. לגבי באטלר כבר שנים שאני טוען שהוא לא היה הבעיה, אלא הפתרון שלא ידעו לנצל, גם בשיקגו וגם במינסוטה ועדיין אני כועס עליו שעזב את מיני אחרי שהגיעה ההזמנה שלי עם הגופיה שלו…

  3. תודה רבה רועי, מחשבות מעניינות מאוד.
    לדעתי זובאץ' יכול להיות אקס פקטור משמעותי בשני צידי המגרש, מאוד אוהב אותו.
    וכמו שצ'יקו כתב, כבר מתחילים להרגיש את הכדורסל באוויר, ואין דבר יותר כיף מזה.

  4. תודה, מאד מעניין.
    באטלר מוביל קבוצת רוקיז עם דראגיץ ובאם ליתרון ביתיות אולי בפלייאוף. מאד מרשים. נראה איך הרוקיז יהיו בפלייאוף. לעבור סיבוב זה גם יפה.
    .
    בראדלי יחסר בהגנה אבל צריך לראות איך יראה רונדו בהגנה, יתכן שהחסרון לא ישפיע הרבה.

  5. החיסרון של בראדלי יהיה קשה לכיסוי.
    יש לו מניות רבות בהצלחת הגנת הלייקרס העונה –
    מדובר על אחד ממגני האחד על אחד הנודניקים והיעילים שיש.
    .
    האם רונדו מסוגל לתת את אותה תפוקה?
    לפחות בצד ההגנתי, פשוט קשה לי להאמין. רונדו הוא כבר ממזמן לא רונדו של הסלטיקס.

  6. אגב, החשש שלי ממיאמי זה לא באטלר שיכול לסחוב 48 דקות וכמות משחקים אינטנסיבית (כמו שהוא כבר עשה בקבוצות של טיבודו) אלא כל שאר השחקנים, בעיקר הצעירים… העונה מיאמי נפלה הרבה פעמים בגלל משחקי הבק-טו-בק…

    1. ההחלטה מאוד ברורה במקרה שלו. יש לו ילד בן שש עם קשיי נשימה (לפי מה שהבנתי), והוא מעדיף שלא לסכן אותו, ההחלטה הכי נכונה עבורו.
      מבין את זה לגמרי, יש דברים יותר חשובים מספורט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט