מחשבות כדורסל של חמישי / רועי ויינברג

לקראת מחנות האימונים

דברים שהייתי רוצה לראות יותר מקבוצות מסוימות בהמשך העונה, אחרי שלא נוצלו מספיק בחלק הראשון של 2019/20:

פילדלפיה עושה פיק-נ'-רול. יוסטון הייתה היחידה שעשתה פחות פיק-נ'-רול מפילדלפיה העונה כש-13.1% מהמהלכים של הסיקסרס היו כאלה. יש לפילדלפיה את הכלים למהלך הפשוט והיעיל הזה עם שייק מילטון וג'וש ריצ'רדסון שיכולים להריץ פיק-נ'-רולים בהצלחה לצד ג'ואל אמביד נוסף על בן סימונס, טוביאס האריס ואל הורפורד שיכולים לשחק, לפחות על הנייר, גם כחוסמים וגם כמוליכי הכדור. כשיש כל כך הרבה אפשרויות ליצירת תנועה בהתקפה, במיוחד במצב בו שני שחקנים עושים פיק-נ'-רול ומוקפים בקלעים, זה יהפוך את ההתקפה של פילדלפיה לפחות צפויה ויאפשר לקבוצה להוציא את הפוטנציאל שלה. כשהמעמד של ברט בראון מוטל בספק יכול להיות שזאת הברירה הטובה ביותר שלו.

מיילס טרנר בלי הכדור. השנה הפייסרס משחקים עם מיילס טרנר ודומנטאס סאבוניס במשרה מלאה וזה עובד לא רע, אבל ההתקפה של טרנר עדיין לא שם כשהוא קולע 11.8 נקודות למשחק (יציב בין 10.3 ל-14.5 נקודות לאורך כל הקריירה). אנחנו רואים אותו זורק יותר שלשות, אבל התפקיד שלו יכול להיות אחר. טרנר ישחק ליד ארבעה יוצרים בחמישייה של אינדי עם ברוגדון, אולדיפו, וורן וסאבוניס, ולכן יותר חיתוכים לסל ושלשות מהפינה – זרק 36 בלבד העונה לעומת 190 מהמרכז – יכולות לאפשר לשאר השחקנים של הפייסרס להוציא הרבה יותר מעצמם.

שיטות הגנה

הפגרה היא הזדמנות טובה לדבר על כמה גישות שונות שאנחנו רואים להגנה ועל המקום של כל אחת מהן בפלייאוף. הנה ה-2 הבולטות, נוסף על שיטות בשימוש פחות נפוץ כמו הגנה אזורית או לחץ על מובילי הכדור:

טבעת לפני הכל. שיטת ההגנה של מילווקי, קבוצת ההגנה הטובה ביותר בשנתיים האחרונות, וקבוצות אחרות שמחקות אותה בהצלחה בינונית. הבאקס מנסים למנוע מהיריבות להגיע לטבעת בכל מחיר כשברוק לופז מתפקד עבורם כמגן הטבעת בזמן שיאניס אנטדקומפו נכנס לצבע בעת הצורך וכופה על היריבות לזרוק משלוש – 38.6 זריקות למשחק, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, כשבהפסדים קולעים נגדם ב-41.5% גבוה מאוד. השילוב בין העומס בצבע וריבאונד ההגנה מאפשר למילווקי לשלוט בקצב המשחק בזמן שהיריבות מהמרות על הקליעה מחוץ לקשת, מתוך אמונה של הבאקס שהיריבות שלה לא יקלעו באחוז גבוה ב-4 מ-7 משחקים.

חילופים לפני הכל. יוסטון המובילה של השיטה שהתחילה במקור כדי לעצור את גולדן סטייט ועדיין בשימוש, בעיקר נגד קבוצות עם משחק התקפה מבוסס-תנועה. השילוב של פי ג'יי טאקר ורוברט קובינגטון בקו הקדמי מאפשר ליוסטון לשחק עם אחד משניהם בצבע או מחוצה לו ולעייף את שחקני היריבה עם שומר חדש אחרי כל חסימה או תנועה בלי כדור. היום אין קבוצות מאיימות שמשחקות על תנועה בלי הכדור כמו ג"ס הגדולה, כשמיאמי ודנבר אולי הקרובות לכך ביותר.

מה השיטה העדיפה? אין. הגנה תלויה, באופן לא מפתיע, בהתקפה של היריב. לכן לקונטנדריות יש סגל שיכול להתאים לכמה שיטות – הקליפרס יכולים להגן על הטבעת עם זובאץ האנדרייטד או לעבור להרכב שמחליף בתדירות גבוהה עם מרקוס מוריס, קוואי, ג'ורג', בברלי והארל. טורונטו עושה אותו דבר כשהיא משחקת לסירוגין עם איבקה או גאסול כסנטרים כחלק ממה שהביא לה אליפות ב-2019, והאפשרות קיימת גם אצל הלייקרס עם כמה שחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות. הפלייאוף של הקבוצות האלה יקום ויפול על הגמישות הזאת.

שחקנים חופשיים בולטים

הליגה תאפשר לקבוצות ה-NBA השונות להחתים שחקנים שכרגע ללא קבוצה לקראת המשך העונה בבועה באורלנדו. מי השחקנים החופשיים הפנויים שיכולים להשפיע? בואו נדבר על חלק מהם. כל שחקן חופשי ידרש לשבועיים בידוד לפני הכניסה לבועה, לכן יכול להיות שנראה את חלקם חותמים כבר בחודש הקרוב.

דמרקוס קאזינס. כנראה יגיע ללייקרס, אבל אולי השם המעניין ביותר. בשנה שעברה שיחק כשהוא לא בריא לחלוטין והיה שחקן של 16 נקודות עם 8 ריבאונדים למשחק בגולדן סטייט, כולל שלושה משחקים בדאבל פיגרס בגמר. לא סביר שיחזור להיות השחקן שהיה, אבל הפוטנציאל שם. בקבוצה כמו הלייקרס שהחייתה השנה את הקריירות של אייברי בראדלי ודוויט הווארד, הוא יכול להיות שחקן שיעשה את ההבדל ויהפוך אותם לפייבוריטים לאליפות. בתחילת העונה ציפו שהוא יהיה כשיר לפלייאוף והוא התאמן לאורך כל השנה במתקנים של הלייקרס. הפלייאוף היה אמור להתחיל באפריל, לכן יכול להיות שבאוגוסט נראה קאזינס בריא. גיים צ'יינג'ר.

קנת' פאריד. בשנה שעברה היה סנטר מחליף לא רע בכלל ביוסטון עם 12.9 נקודות ו-8.2 ריבאונדים למשחק, 2.2 מתוכם בהתקפה, יחד עם יכולת סיום טובה בפיק-נ'-רול. החוש לריבאונד יכול להפוך אותו לנשק עבור קבוצות שצריכות גיבוי בצבע, אבל הגנה חלשה הגבילה אותו מאוד בפלייאוף הקודם. עדיין סנטר מחליף לא רע בכלל על הנייר.

מייק ג'יימס. נתן כמה עונות טובות ביורוליג ובתקופתו ב-NBA היה שחקן של 10.4 נקודות למשחק מהספסל של הסאנס. העונה בצסק"א מוסקבה הוא קלע 21.1 נקודות למשחק (כולל 42% ב-6.7 ניסיונות מהשלוש), מה שיכול להפוך אותו ושחקנים אחרים שמסיימים חוזה ביורוליג לאפשרות מסקרנת עבור חלק מקבוצות הליגה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רועי. התגעגענו. התעייפתי מהויכוחים על המחאה בארה״ב ופרופסור קיירי…
    הפיקנרול של פילי זה רעיון יפה שלא יקרה. מדברים על זה כל העונה ובראון פשוט לא מאמין בזה. לדעתי לא לשחק פיקנרול עם גבוה בעל יכולת סיום כמו אמביד (והורפורד) זאת טעות גדולה. אינדי תהיה הסוס השחור ללא ספק. אני פחות מתחבר למה שכתבת על טרנר כי הוא בדרכ משחק רחוק מהכדור אבל מסכים שצריכים לנצל אותו יותר התקפית. הבעיה שעם החמישיה שלהם יש שם יותר נדי שחקנים שאוהבים את הכדור ביד ואולי כדאי להעביר את וורן לחמישייה השניה.
    יוסטון עשו טעות עם הטרייד של קאפלה – קובינגטון, לא בגלל שקובינגטון שחקן רע (בדיוק ההיפך), אבל עם הסגל היום הם פשוט לא בנויים להתמודד עם הלייקרס, הקליפרס ואפילו דנבר או הג׳אז (טאקר ישמור על יוקיץ וגובר׳?)

      1. אז אתה אומר שביוסטון בונים על זה שכל שאר הקבוצות יוציאו את ה 5 שלהם כדי לבצע התאמות לרוקטס? לא נראה לי שהנאגטס יושיבו את יוקיץ׳ והג׳אז את גובר, הם ממש לא מוזגוב וקאפלה, ואל תשכח גם שטאקר וקובינגטון הם SF ולקליפרס לדוגמא, אפילו בלי זובאץ (לא אנדרייטד לדעתי) יש את הראל ומוריס שיכתשו את הצבע הפרוץ שלהם וזה בלי להזכיר את היעדר האיום מתחת לטבעת

        1. לדעתי יוסטון עשתה סיכון מחושב. זה וואחד סיכון כי כל פציעה של שחקן שם היא עכשיו קריטית ואין להם אפשרות לשחק את הסופר סמול-בול שלהם אם הארדן, ראס, טאקר או קובינקטון נפצעים. מצד שני ההרכב הנוכחי הוכיח את עצמו והם בהחלט יכולים להתמודד מול הלייקרס ובטח שמול הקליפרס עם כל הכבוד להארל. (והם עשו את זה בעונה הסדירה בצורה די מרשימה. מהצורה בה הם התכוננו לסדרות מול ג"ס אין לי ספק שיש להם עוד הילוך או שניים בהגנה)

  2. אני מאמין שבבועה נראה דברים חדשים שלא ראינו משך העונה. הדבר שאני מצפה שיקרה הוא שמאמנים יתחילו להחליף כמו בכדורסל מכללות: כמו בתחנת רכבת, כי לא משנה איזה הכנות יעשו, רק שחקנים מעטים יהיו מסוגלים לסופר מאמץ משך 35 דקות. אז נראה הרבה יותר שחקנים משחקים הרבה יותר דקות. למאמנים יהיו ג'וב קשה ביותר.
    תודה רועי

    1. ופה נראה מי המאמנים הטובים יותר. במקום הקבעון של חמישיות קבועות לתחילת וסוף רבעון ראשון / שלישי וכו', ייאלצו לעשות מאצ'אפים תוך כדי המשחק בגלל ריבוי ההחלפות. יהיה מעניין

    1. חחח הסרטונים באים הסרטונים באים
      זה אומר שהעונה מתקרבת….
      ראית את טאקו פול איזה צאקות הוא דופק 😂😂
      אני מודאג לא דולפות קלטות של האוסטרלי

  3. תודה רועי, נפלא כרגיל
    .
    בראון מקובע מדי, אם הוא לא עשה את הפיקאנד רול שנה שעברה עם באטלר ואמביד, הוא גם לא יעשה העונה. הוא מקובע מדי לשיטה שלא מתאימה לשחקנים.. צריך להיפרד ממנו.
    .
    טרנר מאכזב מאוד, השילוב שלו עם סאבוניס לא עובד, עונה קודמת סבוניס עלה מהספסל, אולי כדאי שהשנה טרנר יעלה מהספסל.
    אם גם זה לא יעבוד, הייתי עושה טרייד על טרנר, סבוניס מרגיש לי יותר אפוי.
    .
    ההגנה האזורית של מיאמי תעשה צרות לכל קבוצה. ראינו זאת במהלך העונה מול הלייקרס, הבאקס, פילי ועוד.

    1. הם גם קבוצה שמאוד יכולה להתאים את עצמה ליריבות, אבל הקליעה שם בפלייאוף מדאיגה אותי. אם הירו ורובינסון יהיו קלעים טובים בפלייאוף הם במצב טוב, אם לא אז יש בעיה כי באטלר ואדביו לא קולעים מרחוק והקליעה של קראודר ודראגיץ' בפלייאוף לא משהו בכלל

  4. לא בטוח באיזו קלות אפשר לשלב מישהו כמו קאזינאס לתוך קבוצה בתקופה קצרה, לסיטואציה בכלל לא פשוטה. זה תקף לכל שחקן, אבל נראה לי קריטי יותר במקרה דנן

  5. מעולה רועי, נהנתי לקרוא.
    מאמין שהשיטה של יוסטון תהיה אפילו פחות אפקטיבית עם איבוד המשקל של הארדן, כשחלק משמעותי בהגנה שלו (כן, יש כזאת) הוא הגנת הצבע. עכשיו הוא יהיה פחות פיזי, מה שאומר שיהיה שומר פחות טוב עקב איבוד משקל משמעותי

  6. מעולה.
    אני מתקשה להאמין שברט בראון יעשה דברים כאלה בפילי, למרות שזה יכול לעזור.
    אצל מיילס טרנר אני מתקשה לראות את השילוב שלו עם סאבוניס לאורך זמן, והבן של הוכיח שהוא טוב יותר עם הבחירה לאולסטאר.
    לגבי שיטות ההגנה – זה משקף לדעתי חלק משמעותי מההבדל בין הסגנון המקושר למזרח ובין זה של המערב. הכדורסל המזרחי בנוי על השליטה בצבע, ואילו זה המערבי בנוי על זה שמי שפנוי זורק.

  7. טרנר נוגע פחות בכדור במשחק ההתקפה כי כשהוא משחק עם סאבוניס, הוא יוצא החוצה להוות איום לקליעה ומפנה את הצבע לסאבוניס. בנוסף, טרנר לרוב משחק עם החמישייה הראשונה, כשסאבוניס משחק לא מעט עם המחליפים. ייתכן שהכוונה היא אולי לשחק קצת עם החלוקה הזו- אם טרנר ישחק עם המחליפים, הוא יכול ליצור הרכב מרווח, או להוות האיש הגדול בצבע להרכב עם מקדרמוט, מקונל, ג'סטין הולדיי ו-וורן. על אף האמור, אני מאמין שמקמילן, גם בשל שמרנותו, ישאיר את סאבוניס יותר כשחקן המטרה וככזה שמסיים התקפות והאיש המרכזי עם המחליפים, בעוד שטרנר ימשיך יותר לשחק אוף דה בול, אבל אני מאמין שנראה פיק נ' רול או פיק נ' פופ שלו עם אולדיפו, היוצר הבכיר של הקבוצה
    וורן- יהיה לו קשה, הוא ישחק המון כי אין לו ממש מחליפים ב3 ןב4 עם סט יכולות מתקרב לשלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט