שבת בבסיס – הרשות לשידור / יוני לב ארי

לפעמים, הדרך בה מעבירים לנו שדרים את מה שקורה במגרש, לא פחות גדולה ממה שבאמת קורה שם. ישנם לא מעט מקרים, בהם זכור לנו מה אמר השדר לפחות כמו האירוע עצמו. "ככה לא בונים חומה", "אוי דוידוביץ'", "גביע אירופה לתל אביב" הן שלוש מהדוגמאות בספורט הישראלי, אך יש מן הסתם הרבה יותר. אספתי את מקבץ קריאות הבייסבול הגדולות ביותר.

צוות שידור (צילום:Wikipedia)

The Giants Won The Pennant

שדר: ראס הודג'ס

עונה: 1951

אולי הקריאה הגדולה אי פעם. עונת 1951 הסתיימה בתיקו בין הניו יורק ג'איינטס לברוקלין דודג'רס, מה שסידר סדרה בת שלושה משחקים בין השתיים בקרב על העלייה לוורלד סירייס. במצב של 1:1, האינינג התשיעי החל כשהדודג'רס מוליכים 1:4. אז הכל הסתבך, כשבובי תומפסון עלה לחבוט, זה מה שקרה, וכך סיכם הכל ראס הודג'ס:

היה זה המשחק הראשון ששודר בכל רחבי ארה"ב, ואף שודר ברדיו לחיילים האמריקנים בזמן מלחמת קוריאה. לכן ההום ראן הזה מכונה: Shot Heard ‘Round The World.

Holy Cow!

שדר: פיל ריזוטו

עונה: 1961

קיץ 1961 זכור בעיקר במירוץ בין ה-M&M של היאנקיז, מיקי מנטל ורוג'ר מאריס, שהעיפו הום ראנס בקצב מסחרר. ביום האחרון של העונה עמד מאריס על 60, חולם לשבור את השיא. השדר, שחקן העבר פיל ריזוטו, ליווה את הרגע ההיסטורי בקריאה הקבועה שלו…

מאריס יחזיק בשיא ההום ראנס, 61, עד שמארק מגווייר יגיע ב-1998.

It’s Seven Fifteen

שדר: מילו המילטון

עונה: 1974

רבים חשבו שהשיא של בייב רות', 714 הום ראנס, לא יישבר לעולם. כשהאנק ארון עשה זאת ב-1974, היה מאוד קשה לשדר, מילו המילטון, לעמוד ברגע הגדול הזה. הוא עשה עבודה לא רעה…

Go Crazy, Folks

שדר: ג'ק באק

עונה: 1985

אוזי סמית' היה שחקן ענק. עם מקום בהיכל התהילה. אך הום ראנס לא היו חלק מהתפריט שלו. בסדרת גמר הנשיונל ליג של 1985, מול הדודג'רס, במצב של 2:2, גם התוצאה במשחק עמדה על 2:2. אינינג תשיעי, סמית' חובט, והשדר האגדי ג'ק באק מוביל את הרגע:

הקארדינלס ניצחו את המשחק השישי ועלו לוורלד סירייס, שם הם נכנעו לקנזס סיטי בשבעה משחקים.

The Impossible Has Happened

שדר: וין סקאלי

עונה: 1988

אי אפשר להשלים רשימה כזו בלי וין סקאלי, גדול שדרי הבייסבול בכל הזמנים. אירוע השיא שלו היה ללא ספק המשחק הראשון של וורלס סירייס 1985. אינינג תשיעי, 3:4 לאוקלנד, אחד על הבסיס. טומי לאסורדה מרים מהספסל את קירק גיבסון, שבקושי עמד על רגליו. ואז זה קרה:

סקאלי סיכם זאת בצורה מושלמת: In a Year That Has Been So Improbable, The Impossible Has Happened. מושלם.

We Will See You Tomorrow Night

שדר: ג'ק באק

עונה: 1991

הקריאה פה פחות זכורה בשל ההתלהבות, אלא יותר ב-Cool של ג'ק באק. וורלד סירייס, 1991, משחק שישי. הברייבס מוליכים 2:3, אך קירבי פוקט עומד לחבוט, אינינג 11, במצב של 3:3.

בעיקר אהבתי את הכבוד שהקהל קיבל במהלך הרגע הגדול הזה. הטווינס, כמובן, המשיכו לזכיה באליפות.

Touch’em All, Joe

שדר: טום צ'יק

עונה: 1993

תור הזהב של טורונטו בבייסבול הגיע בעונות 1992-93. שתי אליפויות, שלא חזרו עד היום. בשניה, מצא עצמו ג'ו קארטר חובט באינינג התשיעי של המשחק השישי, כשהבלו ג'ייז בפיגור ריצה, עם רץ אחד על הבסיסים. איך הגיב טום צ'יק?

!!Hang On To The Roof

שדר: גארי ת'ורן

עונה: 1995

לדון מטינגלי היתה קריירה ארוכה, בתקופה מאוד חשוכה בניו יורק. דוני בייסבול הגיע ליאנקיז ב-1982 ועזב בתום עונת 1995. בין 1981 ל-1995 היאנקיז לא הגיעו לפלייאוף אפילו פעם אחת, קשה לתאר. 95' היתה עונת הפרישה שלו, וההזדמנות הראשונה לשחק באוקטובר. בסדרת הדיוויז'ן פגשו היאנקים את סיאטל, ניצחו במשחק הראשון בניו יורק, כשבמשחק השני, בפיגור 2:1 באינינג השביעי, העיף רובן סיירה הום ראן, ומייד אחריו עלה מטינגלי, וזו התוצאה:

היאנקיז המשיכו לנצח את המשחק 5:7, אך הפסידו את שלושת המשחקים הבאים בסיאטל והודחו.

It Is Grand Salami Time

שדר: דייב נייהאוס

עונה: 1995

נייהאוס היה שדר הבית של סיאטל מיום הקמת הקבוצה ועד ליומו האחרון. סימן ההיכר שלו היה המשפט שהיה אומר אחרי גראנד סלאם: Get Out The Rye Bread And Mustard, Grandma, It Is Grand Salami Time. באותה הסדרה מהפסקה הקודמת, במשחק הרביעי, התוצאה עמדה על 6:6 באינינג השמיני, עד שאדגר מרטינז קיבל בסיסים מלאים:

המארינרס ימשיכו לנצח את הסדרה 2:3, אך יפסידו לאינדיאנס ב-ALCS.

Get Your Tockens Ready!

שדר: מייקל קיי

עונה: 2000

היאנקיז של סוף המילניום הקודם היו אימפריה. עונת 2000 היתה האחרונה בשושלת של ארבע אליפויות בחמש עונות. בסדרת גמר האמריקן ליג, פגשו היאנקיז את המארינרס, כשבוורלד סירייס מחכים המטס, אותם היאנקיז מעולם לא פגשו בפלייאוף. במצב של 2:3 לניו יורק בסדרה, הובילה סיאטל 3:4 באינינג השביעי. דייויד ג'אסטיס הוותיק והמצוין חבט, וככה זה נגמר:

היאנקיז המשיכו לנצח 7:9, ולהביס את המטס 1:4 בוורלד סירייס, בדרך לאליפות ה-26 של המועדון.

There is a Third Baseman in My Nachos

שדר: דון אורסיליו ומארק גראנט

עונה: 2016

התגובה המשעשעת ביותר במקבץ, יונהארוויס סולארטה זינק ליציע כדי לתפוס כדור. הוא תפס, אבל לא רק את הכדור…

One of The Great Moments in The History of Baseball

שדר: גארי כהן

עונה: 2016

כן, אפשר להגיד, מדובר בהגזמה פראית. אך בגיל 43, להעיף את ההום ראן הראשון בקריירה כל כך מופלאה, זה בהחלט הישג מרשים. ומי שחתום על ההישג הזה הוא ברטולו קולון. התענגו על הרגע:

שימו לב לרגע שקולון חזר לספסל, כששאר השחקנים התחבאו.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מצוין
    .
    "בין 1981 ל-1995 היאנקיז לא הגיעו לפלייאוף אפילו פעם אחת, קשה לתאר" – לגמרי, לא ידעתי
    .
    ההוא עם הגראנד סלאם אחד המעצבנים
    .
    איפה היה שם מישהו עם נאצ'וס? הסתכלתי 3 פעמים ולא ראיתי
    .
    קולון זה אגדה

  2. אדיר כרגיל יוני. במיוחד אני אוהב את השדרים של הקבוצה. אלה שמתחילים ברדיו בתור מגיש מחליף, מתקדמים להיות מגיש ראשי ועם פרישת הקריין הראשי עולים לשבת בעמדת השידור ונשארים שם עד שנגמר להם הקול. גם מאד מעניין בכל ההומראנים מנצחי המשחקים האלה, מה שמכונה walk-off, איך שהחובט מנסה לדרוך על ההום-פלייט כשכל הקבוצה קופצת עליו שחס וחלילה לא יפסלו לו את הריצה.

      1. או גארי כהן שהחליף את ראלף קינר, או למעשה הם שידרו במקביל, כהן את המשחקים בטלוויזיה וקינר עד מותו ברדיו. ואם כבר גארי כהן, שהבאת אותו קצת בצחוקיה, אז הנה אסופה של הקריאות המיתולוגיות שלו https://youtu.be/hRTwlGqGs4I

  3. נפלא! נפלא! נפלא! הקריאות האלה הן הזמירות הנפלאות בעולם באוזני.

    ההולי קאו התפתח מה-HOLY CHRIST שהנוצרים קוראים, הקריאה שיל רזוטו הפך לכה פופולרית. אבל הראשון היה הייזלי הול ממינסוטה שמ-1919 ועד יום מותו ב-1977 לא הפסיק להשתמש בה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט