שבת בבסיס / חצי העונה שלא היתה – יוני לב ארי

ה-25 במארס 2020. עונת המייג'ור ליג בייסבול אמורה היתה לצאת לדרך, אך וירוס קטלני השתלט על העולם, והחיים שלנו נעצרו. עד כאן המציאות, למרות שדווקא החלק הזה הוא שהיה נשמע דמיוני עד לפני מספר חודשים. ניצלתי את חצי העונה שלא היתה, לייצר חצי עונה דמיונית, חצי העונה שלא תהייה. ואם מישהו נפגע, כמו בכל סאטירה, אנחנו מתנצלים מראש.

הלהיט של הקיץ. סמיון (צילום:ynet.co.il)

אז חודש אפריל יצא לדרך, והביא איתו ערימה של הפתעות. קודם כל, השמועות על נגיף דמיוני שמשתלט על העולם הצחיקו את כולם, והסתברו כבדיה אחת גדולה, ההיסטריה נרגעה, הכל רגיל, ללכת עם מסכות ברחוב? למרוח אלכו-ג'ל על הידיים כל רבע שעה? לא בכדור הארץ, תמשיכו לכתוב ספרי פנטזיה…

דוואי סינסינטי!

נתחיל ב-10 באפריל, שבועיים בתוך העונה. אוהדי הבייסבול בארצות הברית, ולמען האמת גם בישראל, נדהמו לגלות שהסינסינטי רדס החתימו את, לא אחר מ…סמיון מהישרדות! ההדחה המוקדמת שלו בסדרה, כולל היכולת במשימה לפגוע עם מקל בקוקוסים, הביאה את ראשי הרדס להמר על הסוס הנכון, כשהישראלי המוכשר יורה 15 הום ראנס כבר בחודש הראשון, בזמן שעל המקרן הענק נכתב בגדול באנגלית: Blat!. הוא ימשיך לתואר רוקי השנה, ויקבל פסלון חסינות לעונה הבאה.

נותן פייט לסמיון. קינג (צילום:Cranston Herald)

בינתיים היאנקיז שוברים שיא ליגה, עם 0:29 בחודש אפריל, בלי ארון ג'אדג', ג'אנקרלו סטנטון, ארון היקס, ג'יימס פאקסטון ולואיס סוורינו הפצועים. מייקל קינג הצעיר עלה מהמיינורס למאזן של 0:5, עם ERA של 0.9, כשהוא נותן פייט לסמיון על רוקי העונה, אך מסתפק ב-קינג של השכונה. צפי לפציעה? תוך חודש גג.

במקביל, אגב, בראיין קאשמן, הג'נרל מנג'ר של היאנקיז, מנענה לקריאה של מיץ' גולדהאר, ונכנס לנעלו של ג'ורדי קרויף כמנג'ר של מכבי ת"א בכדורגל. בניו יורק שוברים את הראש כיצד למלא את החסר. ואז, משום מקום, הגיע הרעיון הבא – ג'ורג' קוסטנזה, או ג'ייסון אלכסנדר, תלוי איך מסתכלים עליו, מקבל את התפקיד, ומוביל את היאנקיז החל מהיום.

הג'נרל מנג'ר החדש מלמד בייסבול

לך לכלא!

בבוסטון, מסצ'וסטס, לעומת זאת, דברים פחות מתחברים. כריס סייל, האייס של הקבוצה, נפצע בזמן משחק מונופול עם הילדים, כשכריס ג'וניור התעצבן כשנכנס לכלא, וזרק את הקוביות בעוצמה… אחת מהן פגעה במקום בעיייתי, וסייל יסיים את העונה בחוץ. אבל היי, הוא קנה את אלנבי ולקח את המשחק בענק!

ג'יי.די מרטינז הושעה לאחר שפתח עסק לתקליטנות, JD-DJ, וערב לפני משחק תקלט ב-בארבי עד שלוש לפנות בוקר. גם הוא יסיים את העונה בחוץ, אך לפחות זכה לביקורת חיובית ב-עכבר העיר, וסגר את כל ימי חמישי בקיץ הקרוב עם ליין מסיבות 80 עברי, גרושים גרושות. ריספקט!

זהירות, ג'יי.די מרטינז מגיע. מועדון הבארבי (צילום:globes.co.il)

הסבא ענק!

חודש מאי הגיע, ואיתו הג'איינטס. הקבוצה מהמפרץ, במהלך יוצא דופן, ובעקבות במספר רב של פצועים, החתימה את בארי בונדס, ווילי מייז ו-ווילי מקובי, כשגם טים לינסקום עושה קאמבק. מייז בן ה-89 תופס כל כדור באאוטפילד, כולל אחד בריצה לאחור, מקובי ימשיך לזכיה ב-Gold Glove (אולי נכון יותר לומר Golden Glove), והענקים הזקנים, מעבר לסיבוב הופעות בבתי האבות של קליפורניה בימים חופשיים, תופסים את ראשות הבית המערבי של הנשיונל ליג.

בינתיים היאנקיז רושמים 0:28 גם במאי, למרות שאיבדו את גלייבר טורס ומיגל אנדוהר. הרד סוקס סוגרים חודש ללא ניצחון, אך בשל ההישג יוצא הדופן (אולי השימוש במילה "הישג" פחות מתאים), הקומישינר מעניק להם את "גביע החודש הנקי מניצחונות". היי, גביע זה גביע…

כזו תפיסה, רק בצבע. מייז (צילום:Sports Illustrated)

Sleepless In Seattle

ב-23 במאי החלו להגיע דיווחים מסיאטל… לאור פתיחת הסניף ה-133 של סטארבאקס בעיר, השחקנים מגיעים לרמות קופאין מוגזמות, והליגה מתחילה לראות בכך שימוש לא חוקי בסם. פטריק וויסדום, לדוגמה, שהעיף ארבעה הום ראנס בשנתיים בטקסס וסיינט לואיס, ירה 35 כאלה בחודשיים. בארנק שלו נמצאה כרטיסיה כמעט גמורה של סטארקבקס שנרכשה יומיים קודם לכן, וחופשי חודשי במגירה בסלון, חקירה בנושא נפתחה.

נדלג לחודש יוני, שסיומו מסמל את מחצית העונה בעולם הבייסבול. נתחיל דווקא ביאנקיז, כשראשו של ארון בון על האש. המפציצים נכנעו לבולטימור בניו יורק, והמאזן המושלם ירד לטמיון. הפסד נוסף, לקראת סוף החודש בדטרויט, גרם לישיבת הנהלה דחופה, הוחלט לתת לבון חודש נוסף בתפקיד, לפחות בינתיים, אבל קוסטנזה כבר מחפש מנג'רים בשוק.

כאן הכל החל (צילום: The Guardian)

Very Bad Boys

ואם כבר בדטרויט עסקינן, אחרי פתיחה חלשה, מונה ב-10 ביוני אייזיאה תומאס למנג'ר, כשהוא לוקח לצידו את ביל לאמבייר ודניס רודמן למאמנים. מאז חזרו הטייגרס לנצח, ודטרויט חזרה ללכת מכות. אוסטין רומאיין ומיגל קאבררה נפצעו במהלך קטטה עם שחקני הווייט סוקס, וקאמרן מייבין שבר את האף כשניסה להפריד.

ואז זה הגיע, הנאום של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, שחצה את ארה"ב לשני עמים: אלה עם העיניים כחולות / אפורות, וכל השאר, שנסגרו תחת בועה באריזונה. "הם מסוכנים, יום אחד עוד נראה כאלה במשפחות שלנו". זה הקטין משמעותית את הסגלים של הקבוצות, שנאלצו להעלות לא מעט כחולי עיניים מהמיינורס, ולהוריד לא מעט את הרמה…

הלוחמים מדטרויט (צילום: YouTube>NBA on ESPN)

אז זה מה שלא היה עד כה, כעת נותר לנו לראות מה יהיה מבדר יותר, החצי השני של עונת 2020 בדמיון, או החצי המציאותי הראשון. לי כבר יש חצי שני מוכן בדמיון, למקרה שהקורונה שוב תעצור אותנו….. שבת שלום.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תמיד אני קורא אותך בלי קשר לנושא 🙂
    הפעם עמדתי לדלג רק בגלל התמונה…
    למה אתה צריך לשים את הפרצוף של האידיוט הזה?
    זה בנאדם שלילי, לא סתם ישב בכלא… תשקול בבקשה

  2. היו עונות בעבר שפנטזיות כאלה היו עניין שגרתי. בכל הליגות שבעולם אין ליגה עם פנטזיות מעולם אחר כמו אלה שקרו (וקורות) בליגת הבייזבול. ההצגה דה דאמ יאנקיס די מסבירה זאת. גם FIELD OF DREAMS. אין דברעים כאלה באף ספורט אחר.
    תודה

  3. אני מתבייש לשאול כי אולי אני חייב לדעת וזה עוד אחד מהסימנים לדימנשיה מתגברת, אבל מי זה בתמונה? אני מנסה ומנסה לחשוב מי זאת הדמות הזאת מבייסבול ואני לא ממצליח. סורי

  4. כמה אירועים שפספסת:
    שביעי באפריל: The scream heard around the world – מייקל קיי, השדר של היאנקיס מאבד את הקול אחרי גראנד סלאם של ארון ג׳אדג׳ באינינג הרביעי ונאלץ לשתוק במהלך שאר המשחק. באופן הזוי הרייטינג של המשחק שובר את שיא הצפייה. למחרת היאנקיז שולחים לשידור את סוזין ולדמן והרייטינג שובר שיא שלילי.
    29 באפריל: נו-היטר של שרזר כמעט ונפסל באינינגס התשיעי לאחר שקריאה של שופט הבסיס הראשון challanged. השופטים הולכים לשידור החוזר אבל מספר עובדי נשיונלס פארק פורצים לתא השידור ושוברים את המצלמות, והשופטים נאלצים לקבל את הקריאה.
    17 במאי: יואניס סספדס חוזר לשחק, ובמהלך העליה למגרש בטעות דורך על הבסיס הראשון, מועד ונפצע בקרסול. הוא יזדקק לניתוח שישבית אותו למשך שלוש שנים. המטס מחליטים להעלות את טים טיבו שמודיע כי זו ההוכחה הסופית שיש אלוהים ופורש מספורט והולך לגור במנזר בארגנטינה.
    24 במאי: הUFC מבקר באטלנטה וקונור מקגרגור מקבל את הכבוד לזרוק את הכדור הראשון. מקגרגור מעיף את הראש של התופס שרץ לכיוונו בצרחות והספסלים מתרוקנים. בסיום הקרב (מקגרגור מנצח בsplit decision) מקגרגור מודיע על פרישה מבייסבול.
    27 למאי: לכבוד ״יום בייב רות׳״ מחליט ברייס הארפר מהפיליס לחקות את ההצבעה המפורסמת של רות׳ ולפני הat-bat מצביע על כפפת התופס. כעבור 5 זריקות הוא אכן strikes out לקול תשואות הצופים.
    5 ליוני: לאות מחאה על כך שהקבוצה מסרבת לתלות את המספר של רוג׳ר קלמנס, מספר אוהדי רד-סוקס מעלים לwall of fame את חולצתו של קלמנס. קלמנס נאלץ לבלות את שארית היום בגופיה.

      1. לא. אני מטיבי חשדן בבעלים שהם יותר סלב מהקבוצה, זה גם לא עוזר לאף אחד שהוא בא מבייסבול, רודריגז יכול להיות גג היטינג קואצ׳, לא יותר מזה, בטח לא בעלים, זה לא ג׳יטר.
        אבל הבעיה העיקרית שלי היא שזה לא שהשניים מוציאים כסף מהכיס, זה הולך להיות מינוף חבל על הזמן, שילוב של הלוואות עתק ומשקיעים סמויים וגלויים, והשניים הולכים לשתות לקבוצה את המיץ להחזיר את הכסף. לא תודה, שיבוא מישהו שיש לו את השלושה מיליארד שצריך ולא מישהו שחושב שהוא הולך לעשות פה מכה על חשבון הקבוצה, למשוך מיליארדים מהרווחים להחזיר את ההלוואות ואחרי 5-6 שנים למכור ברווח של עוד איזה מליארד. זו קבוצת בייסבול, לא בית רעוע בנאשוויל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט