אחד על אחד (3) – בן סימונס נגד ג'ייסון טייטום / אלרן vs ויינברג

שחקןדקותמהשדה (אחוזים)מהשלוש (אחוזים)מהעונשין (אחוזים)ריבאונדים (התקפה)אסיסטיםאיבודיםחטיפותחסימותעבירותנקודות
בן סימונס (54 משחקים)35.76.7/11.4 (58.5%)0.0/0.1 (33.3%)3.3/5.3 (62.7%)7.8 (2.0)8.23.62.10.63.216.7
ג'ייסון טייטום (59 משחקים)34.68.5/18.9 (44.8%)2.8/7.1 (39.8%)3.8/4.7 (80.6%)7.1 (1.0)2.92.21.40.92.123.6

*סימונס זרק 6 ניסיונות לשלוש העונה. 2 נכנסו – 2 השלשות הראשונות שקלע בקריירת ה-NBA שלו.

ויינברג: היום אנחנו משווים בין שני שחקנים צעירים וטובים מאוד, בן סימונס וג'ייסון טייטום. אני הלכתי עם סימונס, כי הוא שחקן יותר טוב. זה מתחיל מההגנה: אנחנו רואים את סימונס שומר על כוכבי הליגה לאורך כל העונה, מסיאקם דרך טייטום עצמו ועד גארדים כמו טריי יאנג ודמאר דרוזן, נוסף על יכולת הגנה אדירה בלי הכדור. האורך של סימונס הופך אותו לשחקן מושלם בשמירה גם על השחקן החוסם וגם על השחקן עם הכדור בפיק-נ'-רול וחוכמת המשחק החריגה מאפשרת לו להשיג 2.1 חטיפות למשחק, הנתון הטוב בליגה. אין הרבה שחקני הגנה שמצליחים להיות מהטובים בליגה בשמירה של 1 על 1 ובחיפוי הגנתי. סימונס אחד מהם.

הגנה כמובן היא לא הכל. אין ספק שטייטום סקורר יותר טוב מסימונס, אבל כשחקן התקפה שלם לא בטוח שיש לטייטום את היתרון: סימונס העונה שחקן של 16.7 נקודות ו-8.2 אסיסטים למשחק, טייטום שחקן של 23.6 נקודות ו-2.9 אסיסטים למשחק. כשמתייחסים לכמות הנקודות שנוצרה הודות לפעילויות ההתקפיות של השניים (נקודות, אסיסטים, חסימות שהובילו לנקודות) אז סימונס עם 40.7 וטייטום עם 32.3. ה-screens והאסיסטים דורשים ששחקן אחר יקלע את הנקודות, כמובן, אבל לא בטוח שטייטום שחקן ההתקפה העדיף מבין השניים. יחד עם היתרון הברור שיש לסימונס בצד ההגנתי, אין חולק על כך שהוא שחקן טוב יותר.

אלרן: רועי ציין פה מספר דברים בהם סימונס מצטיין, והתחיל עם ההגנה, ופה אני חולק עליו – אמנם סימונס שחקן הגנה איכותי וטוב מאוד, אך הפער בינו לבין טייטום לא מאוד גדול בצד זה. טייטום חוטף הרבה פחות, אך הוא גם מסוגל להגן ברמה מאוד גבוהה בפרימטר בשל זריזות ואתלטיות, בשילוב עם גובה טוב לעמדת הסמול פורוורד. בנוסף לזה, ההגנה של בוסטון ספגה את כמות הנקודות השנייה הכי מועטה, רק אחרי מילווקי, וזוהי קבוצה שלא מבוססת על הגנה בעיקרה כמו פילי וטייטום, יחד עם מרכוס סמארט וג'יילן בראון, הנהיג את ההגנה השנייה בטיבה בליגה. אמנם יש ביניהם פער בהיבט זה, אך לא פער גדול שיכול לפצות על ההתקפה של סימונס, או ליתר דיוק, החוסרים שנמצאים בה.

סימונס משחק מצוין בעמדת הרכז ומנהל משחק מצוין, אך זאת הוא עושה כאופציה שנייה של קבוצה שבזמן הפסקת העונה הייתה במקום השישי במזרח, לעומת טייטום שהיה לאורך רוב העונה הכוכב הראשי של בוסטון שסיימה במקום השלישי באותו הקונפרנס. עם כל כמה שיש לסימונס יותר היבטים בהתקפה כמו יכולת מסירה טובה משמעותית או סיום בטבעת, טייטום הוא סקורר הרבה יותר טוב, שקולע 23.6 נקודות למשחק ביעילות נהדרת מכל הטווחים, ותוך כדי שהוא זורק כמות קטנה בהרבה של קאץ' אנד שוט מהשנתיים הקודמות. לעומת זאת, האוסטרלי מעיר אחוות האחים לא זורק כלל מחוץ לקשת ונראה שהוא ממש נמנע מלהגיע לאיזור זה. בנוסף לזה הוא גם קלעי עונשין רע (62.7% מהקו העונה, 17.9% פחות מטייטום) ומגיע לקו יותר, שם הוא מאבד יותר נקודות קלות. בזמני פלייאוף כבר ראינו שהוא התקשה, וקשה לי לראות אותו מצליח להוביל כך קבוצה ללא שיטה מאוד מסוימת, וטייטום הוא השחקן שצריך לבנות סביבו ללא כל ספק.

ויינברג: טייטום שחקן הגנה טוב, אבל כמו שרותם ציין, הוא לא שחקן ההגנה המרכזי של הסלטיקס – סמארט ובראון שומרים על הכוכבים של היריבה, וזה מתבטא בכך שהשחקנים עליהם שמר לאורך כמות הפוזשנים הגדולה ביותר העונה הם קייל לאורי, טוביאס האריס, קריס מידלטון, קווין הוארטר וצ'די עוסמאן, לעומת ג'ימי באטלר, טייטום, מרקוס מוריס, פסקל סיאקם וספנסר דינווידי אצל סימונס – כולם הכוכבים של הקבוצות שלהם העונה, לעומת השחקנים עליהם טייטום שמר שהיו מספרי 2 או 3. טייטום משחק בקבוצה שמאומנת בצורה טובה יותר מזאת של סימונס ותמיד הייתה מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, מה שמשפיע על החוזק ההגנתי של הסלטיקס, אבל התפקיד שלו בתוך ההגנה משני יותר. ההגנה של הסיקסרס אגב לא רחוקה במיוחד מבוסטון במקום ה-6 בדירוג ההגנתי בזמן שהסלטיקס במקום הרביעי.

היעילות של טייטום לא מרשימה במיוחד. ראינו שיפור משמעותי כשהעונה התקדמה, אבל הוא זורק לא מעט זריקות מיד-ריינג' רעות. עד ההתפוצצות שלו בפברואר הוא קלע 21.5 ב-50.2% אפקטיבי מהשדה, בפברואר ומרץ קפץ ל-29.2 נקודות ב-57.3%. כנראה היעילות האמיתית של טייטום איפשהו באמצע, אבל לפי מה שראינו עד עכשיו יכול להיות שהיא קרובה יותר לשחקן שהוא היה רוב העונה.

העלת נקודה מעניינת בקשר לפלייאוף: ראינו יריבות מצליחות להאט את סימונס בפלייאוף של השנים הקודמות, אבל בעונה הקודמת הוא הצליח להשפיע על המשחק גם עם מעט נקודות. סביר שאם סימונס היה מגיע למאמן כמו בראד סטיבנס, ולחלופין טייטום היה נוחת אצל ברטב ראון, הדיון הזה לא היה קיים בכלל. הבעיות של פילדלפיה בפלייאוף מושפעות מהתקפה חד-מימדית ומאמן חלש יותר מחוסר הקליעה של סימונס, שהיא אכן חולשתו הגדולה ביותר, אבל הוא מצליח להשפיע על המשחק גם כשעוצרים את הנקודות שלו, דרך הגנה טובה על קוואי למשל (40% מהשדה ו-6 איבודים ב-159 מהלכים בהם נשמר ע"י סימונס בפלייאוף), ריבאונד או ניהול המשחק. סימונס עדיין לא הגיע למלוא הפוטנציאל שלו ותקוע בקבוצה שמנסה למצוא פתרון שיוציא ממנו ומג'ואל אמביד את המקסימום, בניגוד לטייטום שהצליח להגיע למסגרת – גם בזכות סגנון משחק דינמי יותר – שמוציאה ממנו 110%, אבל יש לו יתרון גדול על טייטום בכל דבר מלבד הקליעה.

אלרן: אמרת שטייטום שומר על שחקנים פחות טובים מסימונס, וזה נכון. אמנם הפורוורד של הירוקים שומר על שחקני המשנה יותר, אך גם ניתן לראות אותו עושה עבודה טובה על כמה מהכוכבים – את קוואי לנארד הוריד ל-33% מהשדה ב-12 זריקות, וגרם לו לאבד 3 פעמים בפרק הזמן הזה וטריי יאנג איבד מולו 3 כדורים בפרק זמן קצר ששמר עליו. ניתן לראות שהוא עושה עבודה מצוינת בהגנה, וגם אם הוא משמש כמגן אישי בעיקר על שחקנים משניים יותר, גם הגנה זו חשובה שכן היא תורמת מאוד לקבוצה.

אגיע להתקפה – אמנם ניכר שטייטום נע ונד בין תקופות אלו, אך הוא כעת יודע לבחור זריקות חכמות יותר, וזורק כמות גדולה מאוד של שלשות, והתקרב ל-40% מהטווח, בעוד כפי שציינתי קודם סימונס כלל לא זורק משם. אנו רואים שסימונס לעיתים פוגע בכך במשחק הקבוצה כשהוא לא מאפשר ריווח, ונכון לעכשיו השחקן הטוב ביותר בקבוצה הוא ג'ואל אמביד, כשלצידו ניצבים גם ג'וש ריצ'ארדסון ואל הורפורד כשחקני משנה חשובים. ריצ'ארדסון הוא היחידי מהשלושה שהוא קלעי טוב ומעלה, בעוד אמביד והורפורד ממוצעים מאוד משם, והעונה האחוזים של ריצ'ארדסון צנחו מאוד גם בשל היעדר ריווח. בקבוצה כמו פילדלפיה כרגע חוסר המסוגלות (והרצון) של סימונס לזרוק הם משמעותיים ויכולים לגרום לאי הצלחה בעתיד עקב חוסר מסוגלות לבטוח בו על המגרש לצד שחקנים בעלי קליעה יחסית בינונית או חלשה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 153 תגובות

  1. ההגנה של סימונס זו אגדה אורבנית, אני בכלל לא מבין איך שחקן כמו סימונס יכול לתרום , הוא איטי בשביל עמדה מספר אחת , הוא לא שחקן פיקנרול משמעותי ולא פוגע מחוץ לאותיות. טייטום עדיין בפריחה וההשפעה שלו על בוסטון הרבה יותר משמעותית.

    1. ההגנה של סימונס מדהימה. בכלל לא איטית. הוא זריז, עם סייז וידיים אינטליגנטיות, היכולת שלו לשמור על 1-4.5 זה מצרך נדיר, כשהוא שומר על 1-3 הוא מפעיל לחץ תמידי, משהו שרק שחקנים עם די אנ איי הגנתי עושים, והוא מסוגל להתמודד יפה מאוד עם 4 וחצי. החולשה ההגנתית היחידה שלו היא עצם העובדה שסומכים עליו והוא מקבל בחילופים גופות 5 שגדולים עליו. שאלה יהיה הצרות, צריך לזכור, כל מגן שמסוגל לשמור על יותר מ-20 סנטים טווח של גובה וזריזות הוא שומר מהסוג של הנדירים ביותר שהיית רוצה שכל שחקן בקבוצה שלך יהיה כזה.

        1. יקירי מה לעשות ששני הצדדים לא נולדו שווים, והצד ההתקפי גדול בעשרות מוני מהצד ההגנתי אם שני הצדדים היו שווים בחשיבותם המשוואה הייתה סימונס => קרי ומוטמבו היה שווה לשאק , אבל באמת קרי>>>>> סימונס כיוון שהתקפה חשובה עשרות מונים מהגנה.

          1. אין ספק, סטף הוכיח לעולם שעליונות התקפית יותר חשובה מהגנתית, אבל אסור לשכוח שזה לא היה בואקום, היו לו 4 שחקנים לצידו, וקבוצה הגנתית מהטובות בליגה.
            .
            מה שמוביל אותי לדבר השני שאסור לשכוח, כדורסל משחקים בשני צידי המגרש, 5 על 5, לא 1 על 1.

        2. התקפה זה תמיד יותר שווה מהגנה אחרת שחקני הגנה היו מקבלים 45 מיליון לעונה כמו שחקני התקפה. להגן זה הרבה יותר קל.
          מי הופך לשחקני הגנה ? מי שאין לו התקפה.
          כמו בכדורגל שום בלם לא שווה למסי שבכלל לא עושה הגנה משהו כמו הארדן.

          1. גם בין שחקני התקפה מעולים ומגדולי השחקנים או לפחות כוכבים בדרגה שנייה ישנם שחקני הגנה גדולים.
            בין הגארדים ישנם למשל את הרכזים פרייזר ופייטון ואלווין רוברטסון ובעמדה 2 את ג'ורדן וקופר ומונקריף ויש את הקומבו גארד וסט, בעמדה 3 יש את הבליצ'ק ופיפן וורת'י וארטסט ובימינו את קאווי, בעמדה 4 יש את דאנקן וגארנט אוסיף את מקהייל שניה גדול בהתקפה וטוב מאוד בהגנה, ובעמדה 5 יש את וילט וולטון והחלום והאדמירל ומורנינג.
            כל אלה ועוד אחרים היו נהדרים בשני צדי המגרש.

        1. שמעון, ברגע שתרצה לנהל דיון ענייני על כדורסל ועל שהבאלאנס בין התקפה להגנה וניהול אגו של שחקנים אני אשמח.
          .
          בינתיים אתה רק משחרר פתגמים וסיסמאות, חלקן מדוייקות וחלקן לא, אבל בפועל קשה לנהל איתך דיון מעמיק. השיחה לא עוברת חלק בין טיעון לטיעון, כי אתה התגובות שלך לא באמת נבנות על הטענות הקודמות, אתה סוג של בלופ, חוזר על המנטרות שלך כמו תוכי. קשה לנהל שיח לא מובנה, בו צד אחד מגיב עניינית והצד השני משחרר סיסמאות נטולות הקשר

  2. עוד לפני שאני קורא… סוסיתא נגד פרארי…
    מקל בגלגלים נגד כוכב בפוטנציה.
    איך הם נראו ומה עשו בסדרות ראש בראש פילי-בוסטון?
    הסימונס שחקן ללא עמדה, ולא בקטע טוב. לא ניתן להשתמש בו בשום מקום ולקבל תפוקה בלי חסרונות שעולים עליה.
    לא יכול להיות על הפרימיטר, כי לא זורק בכלל. לא יכול להיות סמול או אפילו סטרץ' 4 כי בלי איום מבחוץ.
    לא מספיק גדול ופיזי להיות סתם בנגר ב-4, וגם לא רוצה להיות כזה.
    כל סגנון המשחק של פילי נאלץ להתאים את עצמו סביב הפרינססה שחושבת שהיא עילוי וסביב חסרונותיו.
    תוקע את הצבע כשהוא נשלח לשם מחוסר ברירה ואז אמביד, שבאמת חיית צבע בפוטנציה, פחות יעיל.
    שחצן בלתי נסבל בלי קבלות.
    בלתי ניתן לשימוש בפלייאוף, כשלא רצים במגרש ריק מול אין-הגנות.
    .
    טייטום?
    פוטנציאל אדיר, "מר באקט", סקורר נפלא, ווינר ולוקח על עצמו את הלחץ.
    צריך עוד להתבגר ופחות לעשות שטויות, אבל בהחלט בדרך לשם (אחרי שנת המשבר עם קיירי)…
    הכוכב של בוסטון לשנים הבאות.
    .
    הולך עכשיו לקרוא…

    1. חח כל מילה אשך. אין מה להשוות סוסיתא מול פרארי. סימונס מעמיד את הממוצעים האלה גם בקבוצה של 3 אולסטארים סביבו שעובדים בשבילו. בשארלוט הוא נחתך בחצי. אם אשכרה שומרים על סימונס צמוד כמו ששומרים על כוכבים הוא עושה 6 נק למשחק ב30 אחוז. הוא מעולם לא נשמר אפילו עד כדי כך הוא סוסיתא.

  3. קראתי. לא מסכים עם אף מילה של רועי.
    ברור שטייטום שחקן התקפה טוב יותר ושחקן טוב יותר.
    עם מאמן אחר סימונס פשוט היה מקבל מקום יותר שולי והקבוצה הייתה יכולה להצליח יותר בפלייאוף כשהיא לא מוגבלת ומקובעת עליו.
    שני השחקנים ראש בראש, שימו לב לטבלה החשובה, מפגש ראש בראש בפלייאוף – אפילו הנתון שמוציא את סימונס טוב מסורתית, %מהשדה (בגלל שלוקח כמעט רק זריקות מתחת לסל), הולך בפער משמעותי לטייטום כשמדובר במשחקים של מאני מול הגנה ראויה.
    .
    https://www.basketball-reference.com/play-index/h2h_finder.cgi?request=1&player_id1_hint=Jayson+Tatum&player_id1_select=Jayson+Tatum&player_id1=tatumja01&idx=bbr__players&player_id2_hint=Ben+Simmons&player_id2_select=Ben+Simmons&player_id2=simmobe01&idx=bbr__players

    1. מסכים עם האשך, אין בכלל מקום להשוואה בן סימונס הוא האוברייטד מספר 1 באתר קודם עשו לו השוואה ליאנג באתר ועכשיו לטייטום??? טייטום מקבל את מיטב ההגנות הליגה ערב אחר ערב בן סימונס הוא נגר שלא מסוגל לקלוע או לזרוק פרט למטר מהסל שאם היו שמים עליו את השומר הטוב בקבוצה ולא כיום שהוא אופציה שלישית הוא שחקן של 6-10 נקודות ביום טוב בטח אם מאמן אחר שלא היה נותן לו את הזרקור כמו בפילי על חשבון הקבוצה . במשחק עומד הוא לא קיים ויתרה מכך תוקע את ההתקפה של פילי. לגבי האסיסטיפ השקריים של סימונס , סימונס מקום ראשון בפער של קילומטרים מהמקום השני לאסיסט לשלושה מהמרכז, זה בדיחה עצובה שרושמים על דבר כזה אסיסט בליגה.
      .
      הגנתית סימונס היום מגן על ויש לו כנראה את הכושר הגופני הטוב בליגה אבל הגנה בNBA לא שווה כמו התקפה אפילו לא קרוב.
      טייטום השנה הראה שהוא יכול בקלות לעשות את הקפיצה לסופרסטאר השנה היה לו מעט משחקים של 30+ נקודות כשהוא אופציה ראשונה התקפית

  4. הגג של סימונס זה להיות שחקן משלים של קבוצה גדולה, מעין גלגל שלישי-רביעי כזה לכוכבים כמו שהיה דריימונד גרין לג"ס.
    אבל אין לו את המנהיגות של גרין, את הווינריות, את חוכמת המשחק (יכולת מסירה טכנית יש לו אבל לגרין מוח כדורסל חד יותר), ואת האיום מבחוץ שפעם היה לגרין.
    גרין גם היה יותר אינטנסיבי בהגנה כשעדיין התחשק לו.

        1. איזה מנהיג אשך לא סיימנו עם השטות הזאת, סימונס כבר היום גרין משודרג שחקן 3-4 בקבוצה עם סופרסטארים

          1. קשקוש
            הכחשת עובדות והיסטוריה לא תועיל לך.
            הוא היה המנהיג של הקבוצה, כולם יודעים זאת, השחקנים והמאמן אומרים זאת.
            הוא לקח איתם אליפויות, כשה-2015 ו2016 הוא חשוב ביותר – קריטי למעשה – כשהם מאבדים אליפות שהייתה להם בכיס בין היתר בגלל ההרחקה שלו.
            סימונס לא עשה דבר בקריירה ובטח שלא כמנהיג של קבוצה שהולכת רחוק.

            1. +1

              כולם כנראה שכחו את הכתבות הרבות פה באתר שניתחו והראו כמה גרין עמד במרכז של השושלת הגדולה, בעיקר לפני דוראנט.

  5. תודה רועי ורותם. אחלה דיון. אני כמובן לא מסכים עם השטויות של האשך (שהצהיר שמקונל יותר טוב מסימונס) ושל ברוך, אבל בשורה התחתונה אצלי זה טייטום בנקודות. אני לא אוהב את האופי של סימונס אבל גם לא את של טייטום. שניהם חמש דקות בליגה ומתנהגים כאילו הם מינימום MJ. סימונס שומר נהדר ומשחק עם אנרגיה מטורפת אבל נושא הקליעה אצלו לדעתי קשור לבעיה מנטלית ומטריד שהוא לא מנסה להשתפר. טייטום מכונה התקפית. השאלה לאן הוא יכול להשתפר. אני לא חושב שהוא יכול להיות מס׳ 1 בקונטנדרית ולצערם של אברי ורזי עד שלא יגיע קאווי/KD או משהו בסגנון זו תקרת הזכוכית של הסלטיקס וטייטום. לכן מבחינת פוטנציאל אני עם סימונס. מבחינת המצב כרגע – טייטום

        1. שניהם שחקני הגנה מצויינים (גרין היה ב2015-2017) שניהם נגרים בהתקפה ומוסרים טובים, סימונס אתלטי יותר ושניהם האוברייטדים בצורה לא יאמנת.

          1. חוץ מזה ששניהם טובים בהגנה אני לא רואה את הדמיון (וגם ההשוואה שלכם נוצרה הרבה לפני שסימונס נהיה מגן עילית).

            1. הם מאד דומים בשבילי. סימונס רק יותר אתלטי ומהיר ופוטנציאל מדריי.

      1. הבנת הנקרא שמעון ידידי. איפה אתה רואה שכתוב שסימונס יכול להיות מס׳ 1? כאן אני דווקא מסכים עם האשך שבמצב הנוכחי הוא צריך להיות גלגל שלישי. אבל זה תלוי סיטואציה. שים אותו בגולדן ליד סטף וקליי + שחקנים משלימים ומאמן נורמלי כמו סטיב קר שיכול לנצל את היתרונות המדהימים שלו והם חזק בתמונה. שים אותו בקבוצה עם אלפא דומיננטי כמו לברון וזה גם יראה טוב. שים אותו עם מאמן בינוני כמו בראון וזה נראה כמו מקום 6 בקונפרנס…

        1. סימונס עם לברון? עולה לי המשפט האלמותי we are one of the same שהוא אמר על בן דודו של סימונס 😂😂😂
          מה זה עם קרי וקליי?? אתה מכיר מישהו שלא יהיה לידם? למה מרקוס מוריס לא יהיה טוב שם ליד קרי קליי ודוראנט?
          מה זה בעצם אומר שהוא שחקן משלים "המנוע והלב" בשפה שנועדה להחמיא להם.
          נראה לך שהוא יכול להוביל קבוצה לאנשהו לבד? שים אותו בשארלוט ושים עליו שומר והוא עושה שם 8 נק בניגורים.

          1. הכוונה היא לכך שקרי וקליי שחקנים קבוצתיים שלא חייבים כדור ביד ויוצר מזה פשוט שחקנים חכמים. איתם אני רואה את סימונס על ממוצע td עם 20 נק׳ לפחות. לברון גם שחקן קבוצתי שידע לנצל את סימונס ובעיקר לאפס אותו ולהוריד ממנו לחץ

    1. איזה פוטנציאל יש לסימונס? לא קולע ולא יקלע לא קשור לבעייה מנטלית אלא לפיזיצ הילד נגר שמסתבכות לו הידיים, לא מפתחים קליעה מ0 בגיל 23 אפילו לא קרוב (וגיא לא מוכן עדיין להודות בטעות שלו על הסרטונים המפוברקים משנה שעברה ועל הקליעה שסימונס יפתח ), סימונס לא יכול להיות אופציה ראשונה או שנייה בשום קבוצה, הוא לא מסוגל לעשות כלום מול שומר איכותי.

      1. ברוך, אתה עם הניסיון שלך אמור להיות יותר סבלני. שחקן צעיר, חד קרן מבחינת יכולות וממדים,, שקופץ מאפס למאה תוך שתי עונות זה מתכון לא בריא ביחוד עם אופי נפוח כמו של סימונס. המהירות שאתה ושמעון מספידים אותו, מעבר לעובדה שהיא חוטאת לכך שמדובר בשחקן מעולה ומיוחד, מעידה בעיקר על הקיבעון שלכם. שחקן מגיע לפיק בסביבות 27-28 ונשאר שם כמה שנים. בגלל העובדה ששחקנים מגיעים צעירים יותר לליגה בשנים האחרונות התרגלנו לשפוט שחקן בשלב מוקדם לפני שסט הכישורים שלו התגבש. לדוגמא איפה היה קאווי בעונות הראשונות שלו ואיפה הוא היום? בשורה התחתונה אני מנסה להסביר לך שעוד שנתיים בערך נדע למתג את סימונס הרבה יותר נכון מהיום

        1. סימונס בדיוק אותו שחקן שהגיע לליגה , שחקנים צעירים משתפרים מעונה לעונה ועקומת השיפור שלהם עולה באופן משמעותי בטח אחד שמקבל דקות וכבוד כמו , סימונס אפס שיפור או שיפור מינורי מאוד ממה שהגיע לליגה, כמה זמן תחכה לו שיפתח קליעה עשור?

          1. לא חושב שהוא יפתח קליעה יציבה גם עוד עשור אבל אני מנחש שהוא יתחיל לזרוק. זה נכון שהשיפור אצלו קטן אבל זה בעיקר כי הוא התחיל ב 100 קמש עם הייפ מטורף. גם מג׳יק התחיל בלי שום קליעה מבחוץ ואף פעם לא היה איום גדול בטח מחוץ לקשת, אבל עדיין אחד הגדולים

    2. דור, אני עולה על העגלה שלך. סימנס מגן מצויין. אבל, סימנס חייב להיות זה שהקבוצה נבנית בהתאמה אליו – כי הוא חריג. מאז מגיק לא היה פוינט גבוה אמיתי. סימנס ואמביד באותה קבוצה, זה לא ילך. עכשו, אם כבר הוזכר מגיק, אז עד שסימנס לא יפתח זריקה מרחוק באחוזים סבירים (כמו גרין 2015 – 2017), הוא לא חייב לזרוק הרבה, אבל השומרים חייבים לדעת שזו אופציה, הוא לא יגיע רחוק.

      1. רן, מי אמר שסימונס לא יכול לשחק עם אמביד? אולי דווקא שאר השחקנים לא מתאימים? אולי שיטת המשחק שגויה? כשיש לך ביד שני שחקנים ככ מיוחדים אתה לא ממהר לעשות שינויים. באופן אישי הייתי מקיף אותם בקלעים, מכניס לחמישייה מוביל כדור ומעביר את סימונס ל 3 או 4 שם הוא יכול לנצל יותר את היתרונות שלו בחיתוכים או פוסטאפים. לגבי הקליעה של סימונס ברור שהוא צריך להכניס את המימד הזה למשחק שלו אבל גם בלי זה הוא כבר הגיע רחוק.

  6. תודה חברים.
    .
    סימונס צריך התאמה מאוד מיוחדת בשביל לפרוח התקפית. הוא פחות טוב מיאניס אבל עדיין צריך את אותה השיטה. הגנתית הוא לדעתי השומר השני בליגה אחרי יאניס. יכול לשמור מעולה על עמדות 1-4. טייטום – הוא פשוט סקורר עילאי שצריך לבחור זריקות קצת יותר בקפידה. ועדיין הוא מתקיף אדיר שכנראה רק ישתפר.
    קולי הולך לטייטום (אבל לא בקלות)

  7. להמשך העונה הזו טייטום לא רוצה לשחק, אז סימונס טוב ממנו ב 100%.
    סימונס שחקן הגנה מעולה, זו לא אגדה כפי שנכתב כאן למעלה, הוא ממש מנצח משחקים עם ההגנה שלו. עדיין, בכדורסל, ובמיוחד היום, מנצחים בהתקפה, ועם השיפור של טייטום, הוא כנראה יותר טוב.

  8. סימונס יותר מגוון, וגם שומר עדיף, אבל כל עוד הוא לא זורק את הכדור (וקולע) ממרחק טאטום עדיף עליו.
    כמו שניסני רשם, סימונס כרגע מצריך בניית סגל מסוים סביבו (קלעים), בעוד הוורסיטליות של טאטום יכולה להשתלב בכל מקום.

      1. הגנתית הוא יותר טוב. יכול לשמור על כל עמדה.
        התקפית, בגלל יכולת המסירה וניהול המשחק מכל עמדה במגרש. סימונס גם לא חייב לשים סלים כדי להיות אפקטיבי בהתקפה. פיק נ רול, ניצול מיס מאצ, הרצת מתפרצות והחשיבה של מסירה קודם
        .
        טאטום התקפית כסקורר יותר מגוון ממנו, בפער ניכר וזה ברור, אבל הוא לא מנהל משחק ובעיקר יוצר רק לעצמו.

        1. סימונס לא יכול לעשות פיקאנדרול גם אם רוצה במשחק עומד הוא לא קיים, השליטה שלו בכדור ובגוף לא מספיק גבוהה ואין לו את היכולת לזרוק ממרחק (וגם אמביד לא יעיל , כל מה שצריך זה לעבור מתחת לחסימה ולחסום את המסלול לסל.

          1. מספיק שסימונס עושה פיק-נ-רול כדי לגרום לחילוף ולקבל מולו שומר נמוך כדי להוריד לפוסט והוא עשה את שלו. פיק נ רול זה לא רק לקלוע או למסור בתור השחקן היוצר בתרגיל, זה גם לגרום לחילוף וכד'.
            שליטה בכדור ובגוף – כנראה לא ראית הרבה מסימונס כי הבנאדם מצליח להגיע לסל בקלות כזו שאני לפחות שואל את עצמי למה הוא לא אגרסיבי בצורה הזו כל הזמן ומעדיף את המסירה יתר על מידה.
            כל מה שקשור לזריקה שלו מבחוץ – אני רושם כל הזמן שזה כרגע מה שמונע ממנו לקפיצת המדרגה בתור שחקן אול NBA. עם זריקה מבחוץ (שאיתה תגיע הקליעה, ולא חייב באחוז של קארי אלא אחוזים נורמלים לחלוטין, רק שיהווה איום, הוא יכול להיות בלתי עציר).

            1. צפיתי בכל משחק של פילי אם קליע הוא שחקן סופר מקס בשינה וסופרסטאר בליגה הקטע שלעולם לא תהיה לו , גם קארוסו עם אתלטיות של יאניס הוא סופרסטאר, סימונס בינוני מאוד בפוסט ואיך בדיוק יכנס לפוסט שהוא על קשת ה3? הקטע שגם שני השומרים נכנסים לצבע דבר שמשתק את התרגיל כיוון שזה ברור שסימונס לא יזרוק .

            2. סימונס מצליח להגיע בקלות לסל בעונה הסדירה מול ניקס ושארלוט בעיקר.
              בפלייאוף מול יריבות רציניות הוא לא מגיע לשום סל בקלות. ואל תשכח שאיש לא שומר עליו.

        2. חביבי להיות סופרסטאר ושחקן שמוביל לתארים הוא חייב לשים סלים ו30 נק הבנת?
          כל השאר זה מאפיינים של שחקנים משלימים. סימונס בהחלט משלים טוב אם זו הכוונה שלך.

  9. ברגע שמקיפים את סימונס בקלעים הוא יכול להפוך למשהו כמו יאניס. גם דריימונד גרין שהזכרתם פה זאת חתיכת השוואה – המנוע של השושלת הגדולה בהיסטוריה. אני יודע שלחלק מהמגיבים באתר יש נטייה לרדת על סימונס בגלל שהוא לא זורק שלשות, אבל יש הרבה כדורסל מעבר. מה שכן, אם טייטום באמת ממשיך בכושר שלו מפברואר לשאר העונה ולאורך כל העונה הבאה הוא טוב יותר

    1. איזה יאניס רועי לצערי איבדת את זה, יאניס סקורר על מפלצת אתלטית שאין דרך לשמור עליו ב1 על 1, מדובר בסקאלה שונה לגמרי סימונס אתלט טוב לא עילוי ששומר טוב יכול לשתק לבדו ודי בקלות, גרין לא היה המנוע של השושלת תפסיקו בבקשה עם השטויות האלה כמו להגיד שרודמן היה המנוע של שיקגו הגדולה, המנועים היו קרי דוראנט קליי גרין רק תפס עליהם גובה, גרין הוא בין שחקן משלים לא מנוע ולא לב

      1. יאניס סקורר על? הוא גם שחקן מאוד חד מימדי שקל לשמור בהתקפת חצי מעבר מסודרת וחסר קליעה שמהווה איום. הוא מנצח המון משחקי עונה סדירה (ושחקן מעולה, אבל חד מימדי), זה לא אומר שבפלייאוף יריבות לא יצליחו לעצור אותו ויותר מזה, אני חושב שמילווקי לא עושה גמר עד שהוא לא מתחיל לקלוע מרחוק או עד שבודנהולצר מגיב בפלייאוף. שומר טוב יכול לשתק גם את יאניס, אבל מוזמן להשוות בין יאניס בגיל 23 לסימונס בגיל 23. ההבדל הכי גדול הוא שאתם אוהבים אחד מהם, והשני זה סימונס

        1. יאניס סקורר על 29.6 נקודות ב58 אחוז אפקטיבי, כל החד ממדי זה שטויות גם שאקיל היה חד ממדי עדיין אין פיתרון לאתלטיות כזאת. יאניס בגלל הייתרון אתלטיות האדיר שלו על כל שחקן בליגה בלתי ניתן לשמירה ב1 על 1 לא במגרש שלם לא בחצי מגרש , וגם הוא עילוי בפוסט, שום שומר בליגה לא יכול להתמודד איתו או להאט אותו , בפלייאוף מעמידים לו 2 ו3 שומרים שחוסמים לו את הצבע ולצערו לצידו אין מספיק כישרון ברגע שמתמקדים בו.

        2. רועי יאניס אמנם נטול קליעה ממשית. אבל שני דברים:
          א – הוא היה כפסע מהגמר. הסידרה מול הרפס נגמרה על הקשקש כאשר מה שמונע מיאניס להיות בגמר לא פחות מהיכולת האישית שלו (שלא הייתה טובה מבחינת קליעה במיוד מהעונשין) זו היכולת של החברים לשים שלשות פנויות אחרי שיאניס ריתק את הגנת הראפס עם שמירות כפולות ומשלושות
          ומשלושות
          ב – יאניס ממש לא חד מימדי. נכון הוא נטול קליעה מאיימת, אבל הוא יכול לשחק בהמון דרכים בהתקפה (פוסט, פיק&רול כמוסר ומסיים, אוף דה בול, שלא לדבר על זה שכל ריבאונד של הבאקס הוא איום ממשי למתפרצת) לא באמת ניתן לשמור עליו באחד על אחד והוא מנצל זאת לאסיסטים. ממש לא שחקן חד מימדי.

            1. באותו מידה אפשר להגיד ששאקיל חד ממדי עדיין שאקיל היה בלתי עציר ועילוי התקפי אין דרך להתמודד עם אתלטיות עבר , הווה או עתיד ויאניס הוא פריק של הטבע שבה פעם בכמה שנים.

        3. יאניס רחוק מלהיות עילוי כדורסלני אבל הוא עילוי אתלטי, ועילוי בתחום המאמץ והאמביציה.
          הוא צנוע ועובד קשה ומנהיג חיובי וכל הזמן מנסה להשתפר.
          סימונס פלגמט ומאוס על חבריו. הוא לא מתאמץ במילימטר לשפר את חסרונותיו.
          יאניס עובד על שלשות וכבר מהווה איום מהטווח.
          בליגה של היום, עם החוקים שכובלים את ידי המגינים ונותנים אשראי בלתי מוגבל למתקיפים, יאניס בלתי עציר.
          סימונס סתם פלגמט אתלטי מהממוצע.

        4. רועי זו השוואה חסרת בסיס גם אם נלך על ההשואה הלא קשורה לכלום של שניהם בגיל 23. סימונס לא התקדם כמעט בכלל מאס שנכנס לליגה. יאניס כל שנה רק השתפר.
          אתה מדבר על יאניס בפלייאוף עכשיו בדיוק כמו שדיברו על לברון בפלייאוף.

    2. חחחח יאניס חחחח גדול אתה רועי.
      יאניס מפלצת יותר גבוה ארוכה ואתלט נדיר. אתה אמיתי? סימונס באחד על אחד לא יכול לעבור קונוס. יאניס דורס שחקנים. שלא נדבר על רמת ההגנה.
      סימונס איטי יותר צעדים קטנים יותר נמוך יותר פחות אתלטי וקלעי פחות טוב מיאניס בן 23.
      זה כמו להשוות בין לברון ללאנס סטיבנסון שניהם אותו גודל כמעט😂😂

  10. אגב רועי שאתה אומר שצריך להקיף את סימונס בקלעים על איזה קלעים מדובר. מה הוא עושה אם סביבו יש רדיק האריס לאב ובארטנס?
    או שבקלעים סביבו הכוונה לקרי קליי ודוראנט? 😂😂 אותם הוא בטוח יוביל לאליפות כמנוע כמו רונדו ודריימונד 😂😂
    אגב אם סימונס מקבל את השמירה שיאניס מקבל הוא מסיים עם 6 נק ב20 אחוז השדה ביום שיא שלו

  11. לגבי ההשוואה:
    טייטום: שחקן צעיר טוב עד מצוין בכל פרמטר. כבר היום שחקן מוביל ואולסטאר ברור שתורם הרבה והיה חלק חשוב בריצת פלייאוף משמעותית בכל האספקטים. אם הוא לא מתקדם עוד בכלל (לא יקרה) הוא כבר שחקן חזק ל10 שנים לפחות. בפוטנציאל הסביר שלו הוא יכול להיות טופ 10 בליגה עם עוד קצת התקדמות

  12. סימונס:
    שחקן אתלטי טוב בהגנה אבל לא מתאים לשחק גארד בשל העדר קליעה. הכי טוב עבורו זה להיות בעמדה 4 ולהיות אופציה 3 או 4 בהתקפה כמטביען שאי אפשר להשאיר חופשי. בסרטים הכי פרועים אם ישתפר ב 4 רמות יהיה אולי באזור החיוג של רודמן רק עם פחות עוצמה. אם טייטום ישתפר ב 4 דרגות שזה קשה הוא יהיה אמויפי

      1. החוזקות האמיתיות של סימונס הן הגנה ואתלטיות. אם הוא יעשה סוויץ לשחקן שקורע את עצמו בהגנה ובריבאונד וכמעט לא זורק זה ימקסם את חוזקותיו.
        אם תרצה אפשר להשוות לגרין רק להוריד לגמרי את הקליעה ולהוריד לחצי את ההנעה של ההגנה הקבוצתית כמנוע וחצי עוצמה פיסית. גם ביחס לרודמן צריך להוריד.
        חוזקה שיש לסימונס ואין לרודמן היא הרצה של הצקפת מעבר טובה יותר אבל לזה קל למצוא אלטרנטיבה

          1. קבוצה שמשבצת אותו כמנהל משחק מורידה מיידית 30 40 אחוז מהפוטנציאל הקבוצתי כי הוא בינוני בהתקפה מסודרת ודאי בפלייאוף וכלל לא קולע אז מקל על ההגנה. לכן הסברתי שיוכל להתאים כ 4 בשל אתלטיות והגנה.
            לצפות למשהו מגארד שלא זורק לסל זה דווקא מצחיק.
            לאן היתה מגיעה קבוצה עם אמביד האריס באטלר וטייטום?
            או אמביד האריס באטלר ורודמן לצורך העניין? זה היה יכול להיות חד צדדי כמו אצל גולדן עם דוראנט

            1. ואתה קובע את זה על סמך מה?

            2. קובע את מה?
              .
              אמביד הוא סנטר מוביל בליגה באטלר הוא שחקן בכיר בליגה האריס סקורר חזק. תבדוק סטטיסטיקה של כל אחד מהם עם סימונס ובלעדיו

            3. ולמה שזה מה שקובע?
              ברור לך שבלעדיו הם משחקים בעיקר נגד מחליפים ואיתו מול הסטארטרים של הקבוצה השנייה בעיקר. זה מאד משפיע.
              אתה מפיל את כל הבעיות של הסיקסרס על זה שסימונס מוביל שם כדור. איך לומר תצטרך להתאמץ קצת יותר כדי לבוא עם טיעון משכנע.

            4. בסדר גמור, לשיטתך, תשווה את האריס ואת באטלר סטטיסטית בענונה בפילי ובעונה הצמודה לא בפילי, תחליט אז אם אתה רוצה שסימונס יהיה מנהל משחק.
              מי שצריך להביא טיעון משכנע זה אתה במקרה הזה, איך קבוצה עם שחקן שמושווה לטייטום פלוס אמביד האריס ובאטלר או הורפורד לא עושה כמעט שום דבר בפלייאוף. הסיבה הראשונה שצריך לבדוק היא האם גארד שאינו זורק כלל לסל וההתקפות עוברות דרכו מועיל או מזיק לקבוצה. אם טייטום היה עם אמביד באטלר והאריס, לאן לדעתך קבוצה כזו יכולה להגיע?
              כרגע השיא זה סיבוב שני, כשמעולם פילי לא עברה קבוצה משמעותית בפלייאוף, אלא רק קבוצות מירכתי הפלייאוף בסיבוב הראשון.
              לשיטתך, תשווה אם אתה רוצה בין משחקים בהם סימונס פצוע למשחקים בהם הוא שיחק נניח בעונה או שתיים האחרונות, ואיך נראו אמביד האריס ובאטלר עם רכז מחליף

  13. גם אני במחנה טייטום, בעיקר בגלל שאני לא רואה אצל סימונס שיפור בקליעה, אבל:
    .
    א' רועי בנה קייס יפה מאוד, שאומר שסימונס לא כזה "נפל" כמו שנראה לי.
    .
    ב' שאחרי שסימונס ישחק אצל מאמן אחר נדע יותר טוב האם הוא עדיין יכול להתפתח.

    1. ברוח הסדרה הריקוד האחרון, אם שניהם היו אצל גורדן בשיקגן אז טייטום היה מתפתח לפיפן. סימונס היה מוצא מהסגל על אופי ואם עובר משוכה זו היה מחליף טוב של רודמן בהגנה וריבאונד

        1. אי אפשר לנטרל קליעה, זה פרמטר מאד חשוב בכדורסל 🙂
          פיפן היה סקורר מצוין, ראה למשל בעונה ללא גורדן.
          סימונס כגארד הוא דג ביבשה. אתלט גבוה עם הגנה חזקה שלא קולע צריך להיות אופציה 3-4 בהתקפה. העמדה הטובה לו היא 4. ולתת הכל בהגנה.

          1. אני לא. גם לא הייתי משווה את סימונס לפיפן -אתה זה שהלכת למקום הזה. מה לעשות שאם נחפש מי יותר דומה מביניהם לפיפן זה יהיה בהפרש די ברור סימונס.

            1. זה נהיה קצת מייגע ואישי לצערי, לפחות ממה שאני חווה בדיאלוג
              אם אתה רוצה להתקדם, אתה מוזמן להלן בתגובה 15.1.1.1.1.4
              אתה מחליט עידו מהי השוואה לא קשורה ומה כן? אתה מחליט איזו השוואה היא מצחיקה אחי?
              .
              ולא לראות שבפילי עם סימונס כגארד יש בזבוז קשה של פוטנציאל קבוצתי, זה לא מצחיק?

            2. מה אישי בדיוק?
              כל מה שאמרתי שמצחיק הוא ההשוואה בין סימונס לרודמן. אני עדיין חושב שהיא לא קשורה לכלום.
              אין שום דבר בסט הכישורים שסימונס מביא למגרש שמזכיר בכלל את רודמן ולהיפך.

            3. כשאתה אומר "השוואה מצחיקה" על טיעון של מישהו, זה נשמע לא נעים, למרות שברור לי שלא התכוונת לכך

            4. טוב – השוואה שהצחיקה אותי בגלל שלדעתי היא תלושה מהמציאות.

  14. זו יכלה הייתה להיות שאלה מעיננית במיוחד, אם ה-2 היו משחקים באותה עמדה.
    .
    ועדיין, אם יש היום דראפט, ואני צריך לבחור שחקן בודד מה-2,
    זה יהיה טייטום.
    .
    אנחנו חיים בעידן השלשות, ולטייטום, "יש את זה", ובגדול.
    השנה הוא האופציה מס' 1 בבוסטון, ולמרות הלחץ שנוצר בעקבות "השדרוג", טייטום מתפקד ברמות הגבוהות ביותר. קפיצה של 8 נק' בממוצע הקליעה בהשוואה לעונה שעברה, כאשר האחוז האפקטיבי עדיים טוב מאוד (52.3%), והאחוז מטווח ה-3, גם הוא טוב מאוד (39.8%, שמגיעים ממצבים הרבה פחות נוחים מאשר אלו שבעונת הרוקי).
    את התרומה ההתקפית הוא מספק לצד תפוקה הגנתית טובה מאוד.
    החיסרון היחיד?
    יכולת ניהול המשחק (אם נודה באמת – זה לא באמת חיסרון. יש מעט בירד/פיפן/לברון. רוב שחקני עמדה 3 מנהלים משחק באותה רמה כמו טייטום)
    כמו שסימונס תלוי בקלעים סביבו על מנת להצליח להפיק את המרב מיכולותיו, כך טייטום זקוק למנהל משחק איכותי לצדו על מנת שיוכל לבלוט.
    בסופו של יום, כדורסל זה משחק קבוצתי.
    .
    הפער, דרך אגב, הוא לא כזה גדול.
    קראתי כאן בתגובות שטות המלגלגת על ההגנה של סימונס. כאמור, שטות. הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. היכולת שלו להגיע לכדורים אבודים, להפוך כל מקרה של 50/50 ליתרון של פילדלפיה, זו יכולת שלא מקבלת מספיק תשומת לב. לצד היכולת לכסות מספר עמדות, ולצד כושר גופני יוצא דופן,
    מדובר על אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה.
    .
    רק מה, אי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפיל שמפחד לזרוק מטווח ה-3…
    כן, סיומנס מנהל משחק טוב מאוד.
    כן, הוא גם סקורר לאט רע.
    אבל בשביל להצליח ברמות הגבוהות, אם הוא רוצה להמשיך ולהיות מנהל משחק, הוא חייב איום ממשי מטווח השלוש. אין לו את הפריבילגיה שיש ליאניס (שלהבדיל, זורק השנה לא מעט מטווח ה-3), וזה היות ויאניס לא משחק כרכז.
    על מנת להיות חלק רציני בדיון על היותו אחד מהשחקנים הטובים בליגה, סימונס חייב לצלוח את משוכת הזריקה מבחוץ.
    .
    עד אז?
    טייטום.
    תודה, חברים.

    1. סימונס מנהל משחק טוב מאד בהתקפת מעבר
      מנהל משחק בינוני בהתקפה עומדת. היא נתקעת בפלייאוף לרוב כי הוא מקל על היריב לשמור 5 על 4

      1. אני חושב שיש כמה פקטורים מהותיים שמסבירים לא פחות את הסיבה שהסיקסרס נתקעים בפלייאוף –
        שיטת משחק (מאמן), ניסיון (בסופו של יום, אמביד וסימונס עדיין ינוקות), וכושר גופני (מי אמר אמביד?…)

        1. בהחלט פקטורים חשובים ותוסיף לזה גם את ההרכב הלא מותאם שיוצר פקק בצבע.
          ועדיין, קשה לראות איך עם סימונס כגארד זה יגיע לאנשהוא גם אם ישנו דברים אחרים

          1. בנקודה הזו, אני לא מסכים.
            מה היה המרחק ביניהם לבין טורונטו של האליפות? כלום.
            עכשיו תחשוב על הסיקסרס, רק שוב עם הרכב מתאים (ע"ע מודל 18', עם בלינלי, אליאסובה, וקובינגטון),
            רק שהפעם תוסיף (אולי, טפו, טפו, טפו…) את אמביד שלא שופך לאגר ברבע האחרון,
            ותקבל מתכון לקונטנדרית.
            .
            having said that
            אין ספק שהיעדר האיום מבחוץ הוא מכשול רציני בפני הצלחת הקבוצה, בדגש על אותם מקרים בהם הסיקסרס פוגשים הגנה חכמה.

            1. אני איתך, חושב שיגיעו לגמר המזרח

            2. נראה מה יהיה, מנטאלית המחסום שלהם כרגע זה סיבוב שני. הם מעולם לא עברו קבוצה מאתגרת בפלייאוף מאז הפרוסס. אם יצליחו לשבור את תקרת הזכוכית ולעבור נניח את בוסטון ולעלות לגמר המזרח זה הישג אדיר. לרוע מזלם יש להם סדרה קשה כבר בסיבוב הראשון, ויש להם סיכוי להיות מודחים כבר שם

            3. אני לא מאמין במחסום מנטלי ברמה הקבוצתית –
              כתבו את המשפט על לא מעט קבוצות במהלך השנים,
              לא מעט מאותן קבוצות שברו את אותו מחסום דרך קומבינציה כלשהי של ניסיון/תיאום/מזל/סגל משופר.
              .
              (ע"ע טורונטו "הלוזרים", לברון "הלוזר", נוביצקי "הלוזר", ועוד כמה וכמה דוגמאות, כולל ג'ורדן והבולס שספגו לא מעט ביקורת עד עונת 91')

            4. מסכים שבדרך כלל אין מחסום כזה.
              עם פילי לתחושתי הם יתקשו גם השנה

  15. אני עם האשך וברוך ושמעון….ארבע מילים שמסכמות את סימונס: אין לו את זה. עדו, איך עשית מסימונס סקורר לא רע? הוא אפילו לא סקורר. צריך קלעים סביבו? מסכן, משחק בקבוצה עם חומר השחקנים בין הטובים בליגה (בטח טופ 8), ולאן הם הגיעו? נכון הם נתנו פייט לטורונטו, אבל הכדורסל שלהם מבולגן ומיקרי. להשוות את סימונס לגרין? זה בדיחה. סימונס הוא סופט. טימטום יכול להתפתח לאחד המתקיפים הטובים בליגה. סימונס דופק את כל ההתקפה בדיוק בגלל שהוא אנטי סקורר. לא מאמין שבמשחק פליאוף משמעותי הוא יכול בכלל לקלוע סלים חשובים. מקונל מול הרכבים מסוימים יעיל ומתאים מסימונס. אם סימונס ואמביד היו על אמת פילדלפיה הייתה במקום אחר היום. כשאראה את סימונס מגיע לטבעת ולקו בפלייאוף בצורה סיסטמטית ולא מקרית אדע שטעיתי. עד אז לסימונס פשוט אין השפעה גדולה על המשחק. טייטום מנצח משחקי פליאוף. ההשוואה לא מוצלחת. תודה על הכתבה והדיון.

    1. לא סקורר? הוא קולע 17 נקודות למשחק על מעט מאד זריקות. הוא עושה את זה בכוחות עצמו בעיקר ולא ממצבים שאחרים מסדרים לו. על נפח זריקות גדול יותר הוא מסוגל בקלות להגיע ל23-24.

      1. זה אגב לא אומר שאני לא מסכים איתך שזו בכלל לא תחרות כרגע.
        פשוט אתה נסחף עם המוסד שחייב לעשות מסימונס ליצן (רמז הוא לא).

      2. עידו איש לא שומר עליו או על לונזו איזה 24 נק? אם ישמרו עליו כמו ששומרים כוכבים יהיה שחקן של 6 נק. סימונס לא נשמר מאז שהגיע לליגה על איזה סקורר מדובר אתה אמיתי?
        הוא בפאקן קבוצת על רק הפריע עם פאקן באטלר אמביד והאריס פילי לעולם לא יהיו טובים יותר ממה שהיו עם שלושתם.
        מתי מישהו שמר עליו? שמירה רצינית?
        הכוכבים הגדולים נשמרים עי העילית כל ערב.
        תכלס יהיה מצחיק לראות את סימונס מקבל טיפול כזה של כוכבים.
        דבר שני מוסד שבר אומר שסימונס שחקן טוב למס 3 4 בקבוצה ובעמדה 4. הראשון שאמר זאת הוא דוק לס הרבה לפני המוסד

        1. אין לי באמת מה לענות לך נכון?
          הרי אתה אמרת שאיש לא שומר עליו אז לא שומרים. לא משנה בכלל מה קורה במציאות.

        2. עידו, שמעון מתבטא אולי בסגנון דרמטי, אבל הוא נותן תיאור מדויק לעניות דעתי
          סימונס מול שומר רציני ואתלטי שיתן לו 2 מטר לא יוכל לייצר נקודות. ההתקפה תיתקע, הוא לא צריך לשחק גארד. המקום הטוב בשבילו זו עמדה 4, אי אפשר להשאירו חופשי והוא יהיה אופציה 2 או 4 בהתקפה ויתן הכל בהגנה וריבאונד שבזה הוא באמת טוב מאד

            1. ראינו במשחקים בדיוק את השמירה עליו. הסטט השטותי שלך תדע מה זה שמירה אצלו לא יעזור לך שלשם אתה מנסה להוביל. כל מי שיש לו זוג עיניים רואה בדיוק את "ההגנה" על סימונס. זה דומה להגנה על לונזו שגם עליו "שומרים"…

            2. גם לי יש זוג עיניים. העיניים שלך באופן קבוע בוחרות מה הן רוצות לראות.

            3. שומרים כמובן, אבל לא כמו ששומרים על באטלר, לאורי וכדומה. כשהוא מקבל שומר שמותאם אליו וסוגר רק את הכניסות אין לו שום אופציה אחרת. והוא אמנם אתלטי ונכנס טוב לסל אבל זה עדיין לא בקליבר של יאניס או או דוראנט אולברון בשיאו. הגנה שרוצה לעצור את זה יכולה עם שומר אחד גבוה ואתלטי שיתן לו 2 מטר

      3. שומר אתלטי שיתן לו 2 מטר ינטרל אותו לגמרי, כי הוא לא יוכל להיכנס עליו לסל ולהטביע, או לזרוק מקרוב. זה סוד גלוי שמנטרל את פילי בפלייאוף מול קבוצות רציניות

        1. אולי חלק ממה שניטרל את פילי מול הראפטורס בשנה שעברה היה שהם החליטו לשים יותר את הכדור בידיים של באטלר?
          ללא ספק לסיקסרס יש בעיה אבל אתה (והמוסד) בוחרים לתלות את כולה בתפקוד של סימונס.

          1. אני מסכים שהוא לא כל הבעיה. ההרכב לא קוהרנטי עם הצפיפות בצבע המאמן בסימן שאלה, המנטליות של אמביד בסימן שאלה. אבל אני לא רואה איך אפשר לעשות משהו עם סימונס שם (ולא עושה מהפך דרמטי לעמדה 4 ). כלומר לעניות דעתי שיתכן כמובן שהיא מוטעית, נראה לי שלהוציא את סימונס מהקבוצה זה תנאי הכרחי שרק אחריו יהיה אפשר להמשיך לבדוק. אני לא חושב שקונסטלציה כלשהיא איתו כגארד תעבוד להם, אבל ימים יגידו

            1. סימונס טוב כ4 אם הוא מקבל את זה בסטייט אוף מיינד הבעיה שזה חוזה מקס…

            2. מסכים, וזו ממש בעיה. הוא לא יכול להיות רודמן לייט או משהו כזה כי הוא על תקן כוכב ראשי בקבוצה. 4 כמוהו זה אומר ריבאונד והגנה ולזרוק לסל פעם פעמיים ברבע גג

    2. תודה דרור , מסכים עם התיאור
      רק מציין שהפייט שהם נתנו לטורונטו היה כשטורונטו עוד לא נכנסה לעניינים ושיחקה יחסית חלש לפוטנציאל שלה. הם נכנסו לעניינים רק לאחר משחק 3 מול הבאקס בגמר המזרח

      1. אתה מבין כמה סובקייטיבי זה להגיד- זה בגלל שהם עוד לא נכנסו לעניינים? יש גם קבוצה בצד השני שלא נתנה להם להיכנס לעניינים.

        1. אני מודע לכך, אבל אני לא חושב שהגנת פילי הקשתה עליהם משמעותית יותר מהגנת הבאקס. מול הבאקס הם התחילו לפרוח פחות או יותר שואן וליט התפוצץ ועוד שחקני משנה הצטרפו אליו. התוצאות גם האופטיות וגם בתוצאה של המשחק ניכרו רק החל ממשחק 3 או 4 מול הבאקס

          1. צודק פילי בעיקר התפללו אמביד במיוחד והראפס ניגרו.
            אבל קבוצה כמו פילי הייתה צריכה לרמוס את הראפס פערי הכשרון עצומים לטובת פילי אבל אוי ברט אוי ברט

  16. שניים מצעירי האתר מכניסים יופי של דיון. אמנם השניים משחקים בתפקידים שונים הם עדיין מצויינים להשווה לדיון כי הם שני כוכבים בולטים ביותר, ועובדה שכל כך הרבה גולשים היו מעוניינים בו. אז כל הכבוד לשניכם על נושא על הכיפאק.
    אני בחרתי בטייטום לקבוצה שלי עכשיו, אבל אני מאמין שבעוד 7-8 שנים סימונס יעלה עליו. טייטום יהיה אול סטאר, ויגיע לדעתי לרמה ולעמדה שזכה בה פול פירס. סימונס, מצד שני, הוא אתלט כזה נדיר, עם פוטנציאל שעדיין לא ידוע לאן יביא אותו, והוא אחד שיכול לסיים קרוב למג'יק. הוא רק בן 23. בעבר שחקנים כמוהו רק הגיעו ל-NBA. הוא 2.10 ושוקל 118 ק"ג שיש לו הכל מלבד קליעה משלוש. הוא רק מתחיל את הקריירה, ולצערי בקבוצה הלא נכונה. בעוד שטייטום יישאר תמיד בויכוח 'בין 10 הגדולים בעמדתו', על סימונס ידברו יום אחד כמועמד להר רשמור.
    אני מקווה שאלהים ייתן לי לחיות עד אז כדי שאדע שצדקתי.

  17. אמביד לא יכול להצטרף לבועה בפלורידה
    ברגע שיתחילו לו בעיות נשימה בסיבוב השני בפלייאוף, תחל בהלת קורונה במתחם והעונה עלולה להתבטל

          1. מה הכוונה באיפה זה שם אותו? להסתכל על פלוס מינוס זה כרגיל לא אומר כמעט כלום.
            רק באותו שלב באותה שנה דרוזן סיים עם 73- ודראמונד בשנה שעברה עם 96-.
            כשיש סדרות שגמרות בתבוסה אז תמיד יהיו שחקנים כאלה.

            1. שזה נתון אנקדוטלי.

            2. לא נראה לי. אם הם חטפו כאלה תבוסות אבל השיגו +48 כשהוא היה על הספסל.
              מה שאגב שיקף מאוד את מבחן העין (הוא היה נזק מוחלט).

            3. זאת הייתה סדרה קשה עבור ללא ספק. אבל ליחס משמעות עמוקה לנתון הזה זה מרחיק. אני יכול להביא לך בשניות נתונים כאלה על מספיק שחקנים אחרים. סימונס בדרך כלל משחק את הדקות שאמביד בחוץ ואמביד אני חושב ששנינו נסכים הוא השחקן הכי חשוב של הסיקסרס.

  18. סימונס זה דיון מעניין.
    .
    אם יצליח לשפר את הקליעה – סבבה, וחלק גדול מהבעיות שעלו כאן יפתרו.
    .
    אם לא, אני הייתי שוקל הסבה למספר 4. קשה לי לראות את המאמן שלו עושה את זה, אבל יתכן שבלי קשר זה יהיה צעד נכון עבורו אישית. כצעד ראשון לבירור העניין הייתי רוכש תמונות לווין, מוצא את היאכטה של בוריס דיאו, איפה שהיא לא עוגנת כרגע, ושולח מסוק להביא אותו לפילי כמנטור אישי לסימונס. שווה כל שקל וקפסולת קפה שיעלה.

  19. הצעה גאונית מאנו אם אני סימונס אני מוותר על הקפסולות וטוחן לו את הפולים כל בוקר. אבל נדמה לי שהבעיה העיקרית היא האופי של סימונס. אולי אני טועה אבל אני לא רואה שם קילר. לפחות היה מפתח חצי מרחק יעיל משהו. אין לו בכלל גו טו מוב, הכל משאריות והאסל.

  20. טייטום כוכב במערכת הנכונה. מאוד אוהב אותו.
    סימונס אבוד במערכת ומאמן לא מתאימים, בעיקר באשמתו – אם היה זורק 3 היה מאפשר לקבוצה
    הרבה יותר גמישות ומקשה על ההגנות.
    בפליאוף מול הרפס הוא התקשה. אבל לדעתי, לא הוא היה הסיבה העיקרית להפסד. (שיודה לברט, ולאמביד על הכושר הנפלא)
    הייתי בוחר את סימונס בדראפט בגלל ההגנה והעובדה שאם הוא יחליט שהוא מנסה ויקלע 3 במעל 30% הוא אחד הטובים בליגה. אם יהיה בקבוצה עם מאמן טוב – הם אלופים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט