יומן וושינגטון – עם הצלחה לא מתווכחים / יניר רובינשטיין

יומן וושינגטון – עם הצלחה לא מתווכחים / יניר רובינשטיין

מאזן: זה באמת משנה? 24-40, מקום 9 במזפח.

מאמן: פרשן הטלוויזיה לעתיד, סקוטי ברוקס.

שחקנים מרכזיים: אין. כלומר, לא מגיעים, או לא בא להם, או לסוכן שלהם, לשחק באורלנדו. ג'ון וול הצהיר שהוא %110 בריא אבל לא ישחק. בראדלי ביל הוציא גימלים על פציעה טורדנית עימה שיחק כל העונה, נח עוד 4.5 חודשים ואז החליט שהיא עדיין טורדנית. הסוכן של דאוויס ברטאנס החליט שמרשו לא ישחק, כי אם חלילה ייפצע זה יפגע בחוזה הגדול לו הוא ממתין בקיץ. טומי שפארד ה-GM של וושינגטון חישב שזה יחסוך לו קצת יותר מחצי מיליון דולאר העונה ושש על המציאה. תומאס ברייאנט (לא באמת שחקן מרכזי, אבל בוושינגטון גם מחליף של מחליף זוכה לעלות בחמישיה ולתואר) נמצא חיובי לנגיף ושיתופו מוטל בספק. בקיצור – וושינגטון מגיעה לבועה כמו לליגת הקיץ עם אוסף שחקני ה-G שלה. כולל, אגב, את ג'ונתן וויליאמס שהתחיל את העונה במכבי ראשון.

למה בעצם לשחק 1: בראדלי ביל נאבק על מקום באחת מחמישיות ה- All NBA. אה, אבל הוא כבר חתם על הארכת חוזה אז הוא לא צריך את זה.

למה בעצם לשחק 2: דאוויס ברטאנס – יכול לשבור את שיא השלשות לעונה של וושינגטון בכל הזמנים (בשביל כך עליו לקלוע 3 שלשות למשחק באורלנדו). אה, אבל הוא פצוע בשרירי החוזה ולא צריך את זה.

למה בעצם לשחק 3: טוב, רוצים את הסיבה האמיתית? שותפי ה-NBA ביפן – טלוויזיה וספונסרים, רוצים לראות את רוי האצ'ימורה משחק. הוא הפך לאייקון תקשורתי ביפן כבר בעונתו הראשונה ובמשרדי הליגה וושינגטון כבר מזמן הפכה לשם קוד "פריחת הדובדבנים".

העונה בקצרה: ממש עדיף בקצרה, כי אין באמת הרבה מה לומר על קבוצה שניצחה 37.5% ממשחקיה והגיעה ל"פלייאוף". טוב, אז ג'ון וול החליק לפני 18 חודשים במקלחת וקרע את גיד האכילס. בראדלי ביל החליט לזרוק מכל מצב ועבר את רף 30 הנקודות. מנגד, הוא החליט לא לשמור, וגם חבריו לקבוצה לקחו את דוגמתו, וכמו שהחברים של מנחם בבת-גלים אומרים, והחליטו לא לזרוק קצוץ וגם לא קציצות. הקבוצה היתה היסטורית גרועה בהגנה, כשיש ממש חופן מעט מאוד של קבוצות שספגו כל-כך הרבה בהיסטוריה של ה-NBA. הדירוג ההגנתי של הקבוצה העונה עומד על 115. יש שיפור לא קטן לעומת 40 ומשהו המשחקים שבהם איזייאה תומאס קישט את הגנת וושינגטון, אך עדיין לא משהו לרוץ ולספר לעכברי הופס המנוסים.

סטטיסטיקה מעודדת משהו: הקבוצה מגיעה בלי ביל וברטאנס שהיו ספקי הנקודות העיקריים שלה. אתם בטח חושבים שזה מתכון לשחיטה כשרה. יתכן מאוד. אבל בפינת הסטטיסטיקה המעודדת נזכיר רק:

  • עם ביל ועם ברטאנס: +1.51 ל-100 החזקות כדור
  • עם ביל, ללא ברטאנס: 11.64-
  • עם ברטאנס, ללא ביל: 5.15-
  • ללא שניהם: 0.99+
  • ללא שניהם וגם ללא ברייאנט: 1.01+

נדגיש רק שזמני הדגימה לחמישיות ללא ביל וברטאנס אינם גדולים, וגם מייצגים משחק נגד מחליפים אצל היריבות. בכל זאת, ניסיתי באמת למצוא משהו מעודד.

סקוט ברוקס והצוות: החליטו שצריך לשים דגש על הגנה השנה. ושכרו במיוחד את שירותיו של המאמן "ההגנתי" מייק לונגאבארדי מקליבלנד (שאגב שנה שעברה היתה אחת הקבוצות היסטורית בהגנה, אבל לך תבין). התוצאה: הגנת וושינגטון גרועה היסטורית.

לוח המשחקים:

תחזיות: לוושינגטון לא היו באמת תקוות להגיע לפלייאוף. היא נמצאת כרגע 5.5 משחקים אחרי אורלנדו ו-6 אחרי ברוקלין. כדי להגיע לטורניר על המקום ה-8 היא צריכה להיות לא יותר מ-4 משחקים אחרי השמינית. אורלנדו לפי דעתי תעלה לפחות למקום ה-7 ותעקוף את ברוקלין. ברוקלין גם שולחת סוג של קבוצת G לאורלנדו, אבל עדיין משמעותית יותר חזקה מוושינגטון (ג'ו האריס וכאריס לאברט אמורים לשחק, וגם ג'ארט אלן). המשחק בין השתיים ב-2 באוגוסט ב-21:00 שעון קרית ים כנראה יסגור את הבאסטה עבור וושינגטון, אבל לכו תדעו, אולי ברוקלין מעדיפה לעשות קצת שריונאות ולשפר עמדות לקראת הדראפט (ובעיקר לא להצטרך להישאר בבועה לעוד סדרה חסרת משמעות נגד יאניס וחבריו). אז ככה:

תחזית אופטימית: וושינגטון מצליחה לא להדביק אף אחד מהקבוצות הרציניות בנגיף באחד המשחקים ביניהם (משחקת נגד OKC ב-9 באוגוסט ב-19:30 שעון ישראל, מילוואקי ב-04:00 בבוקר ב-12 באוגוסט, בוסטון ב-13 באוגוסט בשעה שטרם נקבעה). אני יודע שמנחם קופץ עכשיו בחמאם הטורקי בבניין השרד שלו שכאני לא מזכיר את פילדלפיה, נגדה וושינגטון תשחק ב-5 באוגוסט, אבל, מה לעשות, אני פשוט לא סופר את פילדלפיה כקונטנדרית. סקוט ברוקס מתבטא באופן מצער ולא תקין פוליטית נגד תנועת המחאה בהונג-קונג ומפוטר על ידי אדם סילבר שגם מכריח את הבעלים, טד לאונסיס, למכור את הקבוצה לעיריית וושינגטון, שמצעידה את הקבוצה לעבר חמש אליפויות בשבע שנים בין 2032-2025.

תחזית פסימית: דאוויס ברטאנס שלא הגיע לאורלנדו כדי לא להיפצע, מצליח להיפצע במגרש המשחקים ליד ביתו. תומאס ברייאנט לא ממש החלים ב-100% מהנגיף ומדביק את ג'ואל אמביד במשחק ב-5 באוגוסט, שגורר תגובת שרשרת בה 150 שחקנים מאובחנים חיוביים. הליגה מנסה לארגן משחק מכריע על הטבעת, אחד-על-אחד בין יאניס ללברון, אך מתברר שגם כל השופטים נדבקו. אדם סילבר מחליט לשפוט בעצמו את המשחק, ולברון מנצח כי הוא זורק נהדר מטווחי סטף.

תחזית ריאלית: וושינגטון תנצח 2-3 ממשחקיה, תפסיד בכבוד עוד 1-2 משחקים, ותגיע להארכה במשחק האחרון נגד בוסטון בו בוסטון תופיע עם המחליפים שלה. טד לאונסיס ירוויח 20 מיליון מזכויות הטלוויזיה ויארגן צדקה שבה יתרום חצי מיליון לנזקקים בוושינגטון. ג'ון וול יצהיר שאם היה משחק וושינגטון היו עוברים לפחות שלב. ביל יענה עם אימוג'י כועס, ודאוויס ברטאנס יקבל הארכת חוזה שמנה שלא היה מקבל באף קבוצה אחרת. סקוט ברוקס יקבל הארכת חוזה וטומי שפארד ימשיך לדבר על שינוי התרבות בקבוצה.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. יניר, כל פוסט שלך – ללקק את האצבעות. הלוואי והיית מרבה (לפחות קצת!) לכתוב!!! לויזרדס יש משהו שאני מחבב. אני לא יודע בדיוק להסביר מהו. אני רוצה שג'ון וול כבר יחזור!

  2. גדול יניר.
    .
    זה שיש להם כוכב כמו ביל בסופו של דבר ממש תוקע אותם. הם לא יכולים לעשות ריבילד כמו שצריך. gm טוב מוכר את שניהם לניקס תמורת בחירות.

  3. מישהו יודע במקרה מה עלה בגורלו של
    איזאה תומאס? ווש חתכו אותו לפני הפסקת הקורונה
    ולא שמעתי על קבוצה שהרימה אותו

  4. תודה. פריוויו מעולה לקבוצה לא משהו …
    יפה שהצלחת למצוא משהו אופטימי להגיד (פצוע בשרירי החוזה – גדול ! )

  5. פריוויו נהדר לקבוצה פחות נהדרת. יש שם כמה שחקנים צעירים שאולי יראו משהו (כשאני מחבב את טרוי בראון, תומאס בראיינט וג'רום רובינסון), אבל לא הרבה מעבר. מקווה שנמנע מסדרת play-in ביניהם לבין הנטס

    1. רוי האצי'מורה ואדמירל סקופילד יוכלו גם לקבל במה. במקרה של השני זאת תהיה הזדמנות אחרונה. מו וואגנר גם יצטרך להתבלט, ואייזאק בונגה גם מעניין. לבסוף, ג'ונתן וויליאמס לפי דעתי יכול לפרוח גם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט