מתכוננים לחזרה – דאלאס מאבריקס/ רותם אלרן

לאחר פגרה ארוכה ומתישה שלקחה הליגה הטובה בעולם בעל כורחה עקב נגיף הקורונה, כעת היא חוזרת בפורמט הבועה, בה דאלאס תהיה קבוצה משמעותית ומעניינת מאוד במערב, עם אחד הכוכבים הגדולים בליגה וסגל משלים מצוין, היא תוכל אפילו לעשות צרות לקונטנדריות הגדולות.

מאזן: 40-27, מקום שביעי במערב

מאמן: ריק קרלייל, עונה 12 בקבוצה

על מה שהיה

דאלאס העונה הייתה ללא ספק אחת הקבוצות המהנות והמרתקות ביותר לצפייה, במיוחד בצד ההתקפי, כשהיו במקום הראשון בליגה ברייטינג ההתקפי, כשסיימו עם 115.8 נקודות פר 100 פוזשנים, 2.4 יותר מיוסטון הבאה אחריו, והיו גם במקום השלישי בכמות הנקודות בממוצע למשחק. כשמסתכלים על הסגל של הקבוצה מטקסס, אפשר להבין את הסיבה העיקרית להתקפה המוצלחת של הקבוצה – הכוכב הגדול, לוקה דונצ'יץ'. הרכז שרק העונה חגג 21, ונמצא בעונתו השנייה בלבד בליגה, נראה נהדר בצד ההתקפי, כשהוא קולע במגוון דרכים, בנוסף לכך שכבר עכשיו הוא נמצא בין המוסרים הטובים בליגה.

הסגל של דאלאס היה בנוי בצורה מיטבית סביב הפנומן מסלובניה, כשהוקף בקלעים מצוינים (טים הרדוואי ג'וניור וסת' קרי בעיקר) ובשחקנים שיכלו לסיים מהמסירות שלו נהדר – מקסי קליבר פרח העונה לצידו, כמו גם דוויט פאוול שהיה השותף המושלם שלו לפיק נ' רול, אך קרע את גיד האכילס באמצע העונה. את הסגל הזה הוביל מאמן וותיק ומנוסה, שכבר ראה דבר או שניים בקריירה, בריק קרלייל, שידע לתת לשחקנים המתאימים את הדקות לצד דונצ'יץ' ונתן לו יד מאוד חופשייה.

כמובן, אי אפשר לדבר על המאבס בלי להזכיר את קריסטאפס פורזינגיס. הגבוה הלטבי הגיע בעונה שעברה בטרייד מהניקס, יחד עם הרדוואי, ופתח את העונה מאוד חלוד, אך לקראת סיומה השתפר דראסטית והעמיד מספרי אולסטאר. ככל שהתקדמה העונה הזריקות נכנסו יותר ויותר, ונראה שהוא הגיע לכושר שיא ממש לפני הפסקתה, כך שלדאלאס יהיה למה לצפות ממנו בבועה שתתקיים באורלנדו, ובכללי – ממה שראו עד כה, הם יכולים להיות מאוד מרוצים.

על מה שיהיה

אל הבועה דאלאס מגיעים בסגל מלא ובריא לחלוטין (למעט פאוול הפצוע), כשדונצ'יץ' נראה בכושר טוב על אף שמועות שהעלה משקל ולא נמצא בכושר משחק, ושלמותו של הסגל יכולה מאוד לעזור להם, במיוחד בהתחשב בכך שלמספר קבוצות ישנם שחקנים שנדבקו ולא ישתתפו או שחקנים שהחליטו לעזוב את הבועה.

דאלאס נמצאים כרגע, כפי שכבר הזכרתי, במקום השביעי במערב, אך בפער לא גדול מהקודמות לה, כשבינה ובין יוטה הרביעית מפרידים 2.5 משחקים, בנוסף לכך שהיא עוד לא הבטיחה את מקומה בפלייאוף, אך באופן כמעט בטוח היא תיכנס אליו, כשבינה ובין ממפיס השמינית מפרידים לא פחות מ-7 משחקים, כשישוחקו סה"כ שמונה על ידי כל קבוצה, כך שדאלאס מבוססת באיזור זה, ולאור כך שנכון לעכשיו כמה מהקבוצות חסרות שחקני מפתח (יוסטון עם ווסטברוק שנדבק ועוד לא ידוע מתי ואם יגיע לבועה, יוטה עם בוגדנוביץ' שעבר ניתוח ולא ישחק, וגם הקליפרס עם מונטרז הארל שייעדר, לפחות בתחילתה של הבועה כפי שמסתמן), דאלאס תוכל לטפס כמה מקומות ואולי אפילו להשיג ביתיות.

וכעת, לתחזית – דאלאס נראו מחוברים מאוד במהלך העונה, ויש סיכוי טוב שייקח להם זמן להסתגל למשחקים בבועה, כמו רובן של הקבוצות. דונצ'יץ' אחד ממנהלי המשחק והמוסרים הטובים בליגה, וזהו דבר שלא נעלם ויתפקד לחוזקם של הטקסנים. הסגל המשלים שלהם מצוין ולאור כך שהם לא יחסירו שחקנים חשובים ומשמעותיים (שוב, למעט פאוול), לדעתי דאלאס תטפס על חשבון אחת הקבוצות שמעליה, והסגל המלא ישחק לטובתם בבועה, כשלא ירצו לפגוש את הקליפרס בסיבוב הראשון.

העונה הזאת היא עונת למידה והסתגלות עבורם, וכך יהיו גם הבועה והפלייאוף הזה, כך שאני לא חושב שדאלאס תגיע מעבר לסיבוב הראשון מול קבוצה חזקה ממנה, אך בהחלט תוכל לתת פייט ולהתפתח לקראת ההמשך.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה על הפוסט
    מסכים שיסיימו 6 או 7, תלוי מה המצב של יוטה. ישיגו ניצחון אחד לפחות בסדרה הקשה שמחכה להם

    1. לגמרי. אני מחזיק מאוד מפורזינגיס ככוכב שני, ובשקט בשקט הוא נתן עונה בריאה וחסרת דרמות. נראה שהוא מקבל את התפקיד שלו ככינור שני ליד לוקה די בסבבה ואם הוא ילמד לשמור על עצמו (כמו שנראה שהוא אכן עושה) אז העתיד של דאלאס מתוק.

  2. אחלה פריוויו רותם. אני גם לא חושב שהם יעברו את הסיבוב הראשון (או המקום השביעי), אבל עונה נהדרת של דאלאס. לא ציפיתי שהם יהיו כל כך טובים כבר עכשיו. מאמין שהם מרחק ניסיון פלייאוף ואולי כוכב שלישי ממועמדות אמיתית לאליפות, השנה הם ישיגו לפחות אחד מהם.

      1. יש סיכוי טוב שלוקה ימשיך בגרף ההשתפרות, בעיקר הגנתית. הוא שיפר את הכושר והוא שחקן חכם מאוד, אין סיבה שלא יהיה לפחות ממוצע בזה.
        מסכים עם מה שאמרת לגבי כוכב שלישי, יש להם אפשרות להביא אחד כזה בשנים הקרובות, בנוסף לזה שרוב הסגל יחסית צעיר ועוד מתפתח (קליבר, ברונסון, מן הסתם לוקה וזינגר, ואפילו ג'סטין ג'קסון מראה ניצוצות כקלעי), אם אפילו יוותרו על אחד או שניים מהזוטרים מביניהם בנוסף לנכס, יוכלו להשיג שחקן תורם, אולי לא כוכב שלישי אבל בהחלט שחקן שיתרום, המקום שאליו הם צריכים לכוון הוא בעיקר בהגנה, אז אולי גארד סטופר או ווינג הגנתי.

  3. תודה רותם. בדאלאס הכל תלוי באיך פרוזינגיס יתפקד. דונציץ יעשה דונציץ והמשלימים יעשו את שלהם (אולי הארדאווי יעשה אבא טימי במשחק או שניים). הנעלם היחיד הוא מה יעשה הזינגר. בכל מקרה אני איתך בצפי הדחה בסיבוב 1

    1. הזדמנות טובה להרים לטים הארדוואי ג'וניור. ב-50 משחקים בחמישייה העונה 17.3 נקודות ב-43% מהשלוש (7.5 ניסיונות למשחק) בעונה שלא מקבלת את ההייפ שהיא ראויה לו בכלל. השחקן השלישי הכי טוב של דאלאס.

      1. +1
        שחקן נהדר, ואחלה סקורר שלישי אצלם. מצא את המקום שלו שם מהר מאוד, ונהנה מהמסירות של לוקה. יש להם שניים מקלעי השלשות הטובים בליגה העונה איתו ועם קרי, וקרדיט גדול לשיפור שלו הולך גם ללוקה.

      1. לא רואה אותם עוברים כרגע, אבל אם יקרה והם יצטרכו להתמודד מול יוטה או הרוקטס, יש להם יתרון בולט – מול יוטה יש להם קו קדמי שיודע לרווח ובעצם יבטל את רודי גובר בצבע, ויוסטון כרגע בלי ווסטברוק שלא ידוע מתי ואם יחזור, בנוסף לזה שהם מאוד קצרים (גם בגובה וגם ברוטציה).

  4. מקווה שיעברו את הסיבוב הראשון. למעשה, עד הגמר מול הסלטיקס הם החביבים עליי במערב. חשוב לציין ששכחתם את הנשק הסודי שלהם, המלך בובאן הראשון.
    תודה רבה על הפריוויו

  5. מי שיעשה את ההבדל לכאן או לכאןנ הוא לא אחר מסת' קרי. זכרו את דברי.
    תודה רותם על פריוויו מצויין, (אבל אני הייתי מוסיף יותר חשיבות להרדאווי ןלקרי)

  6. תודה רותם.
    .
    הפלייאוף צריך לתת להם אינדיקציה לגבי העתיד בלי קשר לתוצאות שיתקבלו (מעבר סיבוב, סוויפ לא משנה)
    1 איכות הזריקות: האם המטבס יצליחו לייצר כמות זריקות איכותיות לשלוש כמו בעונה הסדירה (שלשות פינתיות. קאצ'&שוט, מרחק משומר)
    2 שאלת זינגר. הגנתית האם קבוצות יעשו לו מה שיוסטון עשו לגובר. התקפית האם הוא מסוגל לתרום מעבר לשלשות
    3 היכולת של לוקה באזור הטבעת הייתה פסיכית השנה (הוא עם אחוזים שמתקרבים ליאניס משם) האם הוא יוכל לשמור על אותה היכולת.

    1. תודה חגי.
      לגבי שאלת זינגר, אני מאמין שדווקא במערב לא יהיה לו קשה מדי, לרוב הקבוצות אין סנטר שקולע מספיק טוב כדי להוות איום, או אחד שמנסה – גובר ביוטה לא קולע, הארל וזובאץ' בקליפרס גם לא, מגי או דוויט בלייקרס, אם כי כנראה שישמור את דיוויס (שגם הוא לא קלעי מדהים). כנראה שדנבר היחידה עבורם שמהווה בעיה כזו, ואולי הרוקטס.

      1. פורזיניגיס לא תלוי ביריבות, בגלל זה הוא יוניקורן, הוא תלוי בעיקר בעצמו, אם יהיה רך ויקלע באחוזים נמוכים מבחוץ זה בעיקר בראש שלו

        1. או שאולי הוא לא כזה טוב כמו ההייפ שיש סביבו. הוא באופן עקבי יוצר נקודות אפקטיבי מתחת לממוצע הליגה. הוא לא מגיע מספיק לעונשין. גם לפני הפציעה הוא זרק באופן יחסי מעט מדי במרחק של 0-3 פיט מהסל (בערך 20% מהזריקות שלו משם בעונת השיא שלו. העונה זה רק ירד) יכולת המיד-ריינג' שלו לא מי יודע מה ובטח שהיא לא דבר לבסס עליו את המשחק שלו. הגנתית הוא מעולה בהינתן זה שיצליח לשמור גם על גארדים זריזים והוא מרווח מאוד את המשחק. בינתיים הוא נראה יותר כמו זברה מאשר יוניקורן

          1. אגב, כל עוד הוא פוגע באחוזים טובים מרחוק אין לי טענה לרכות שלו והבחירה שלו לא לחפור מתחת לסל, זה מרווח לכל שאר הקבוצה את המגרש וחלק ניכר מההתקפה הכי טובה בליגה.
            .
            אבל כן, בתחילת העונה הוא פגע באחוזי זברה מרחוק. אחרי האולסטאר הוא שיחק כמו יוניקורן.

  7. אחלה פוסט, בתור עוקב מאבס צמוד מסכים עם הכל.
    .
    רק חסר אולי לציין שהרייטינג ההתקפי שלהם היה הטוב בהיסטוריה. זה נתון מדהים ומאדיר את היכולת של לוקה לנווט את ההתקפה במיוחד עם היוסאג הגבוה שלו. כל זה לא פוגם במשחק הקבוצתי של דאלאס (שיעול שיעול בניגוד לקבוצה מסויימת אחרת), וכשהוא לא על המגרש הם מניעים כדור הרבה יותר מהר מאשר שהוא על המגרש ונותנים לו לכדרר קצת יותר. שני סגנונות המשחק מתלבשים יפה על הפרסונל הקיים על המגרש, ולראיה הרייטינג ההתקפי שלהם.
    .
    פורזי לגמרי האקס פאקטור, אם ימשיך ביכולת מלפני הפגרה מדובר על צמד כוכבים עילית, שמוקפים במלא שחקנים משלימים שיודעים בדיוק את מקומם, עם עומק נהדר ושילוב של הכל, כח, קליעה, חוצפה והגנה. בנסיבות הבועה הם יכולים להפתיע ולרוץ רחוק מאוד, הרקורד של לוקה תואם את הנרטיב הזה, הוא עד עכשיו זכה כמעט בכל תואר אפשרי

    1. הוא לא גאנר כמו ואן פליט שלא רואה בעיניים, אבל הוא היה מחליף נהדר ללוקה אין ספק וניהל את המשחק יפה מאוד, מצד שני זה יתן יותר דקות לדילון רייט שהוא בתכלס הגוקר האמיתי של הקבוצה הזו אם יקח את הצאנס בדקות שיקבל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט