תעיות ותהיות ליום ראשון בבוקר/ רותם אלרן

יוקיץ' והארדן – לרדת בגדול

לאחרונה ראינו דיווחים רבים על כך ששניים מכוכביה הגדולים של הליגה הטובה בעולם הורידו משקל ניכר, וניתן לראות זאת גם בתמונות שונות שלהם. שניהם שחקנים שמאוד מתבססים על משחק פיזי, אך במידה שווה גם על חכמה והבנת משחק יוצאת דופן, אז כיצד יכולה ההרזיה להשפיע על כל אחד משני הסופרסטארים האלה?

ואתחיל עם יוקיץ', שעבר את השינוי הדראסטי יותר מהשניים, ובעוד שרוב הזמן הוא ידוע כשחקן יותר איטי שלא מתבסס על יתרון אתלטי כלשהו, אלא בעיקר על הבנת המשחק הנהדרת והפיזיות בצבע, שהייתה תוצאת לוואי של המשקל הגבוה יחסית של הסנטר הסרבי. עם זאת, נראה שלהמשך העונה המקוצר שיתקיים בחודש אוגוסט יוקיץ' יגיע בכושר טוב מאוד, וזה דבר שיכול להיות מאוד חיובי עבור דנבר, משום שלרוב הוא מתקשה לאחר חזרה מפגרה (אולסטאר, חופשת הקיץ) ונראה שיש לו משקל יתר וכושר לא טוב כמעט בכל חזרה כזאת. החזרה מהפגרה הנוכחית (והארוכה מאוד) תתבצע ככל הנראה באופן יותר חלק עבור הנאגטס, שכן יוקיץ' יהיה בכושר פיזי שלא היה בו מעולם.

וכיצד זה ישפיע על המשחק שלו? קודם כל, המשקל שהוריד יגרום לכך שהוא יהיה בעל תנועתיות ומהירות גדולה יותר על המגרש, ויגרום לכך שיוכל לתפקד טוב יותר בהגנה, משום שיוקיץ' הוא בעיקר מגן טוב במיקום, אך הוא לא מהיר או אתלטי ולכן זה גורע מהערך שלו כמגן. כעת, הוא יוכל לתרום לקבוצה גם כמגן אישי במקרים מסוימים, או לפחות להתקשות פחות מול גארדים זריזים ממנו בהרבה. מהצד השני, איבוד המשקל יגרום לירידה בפיזיות שלו בצבע וקיים סיכוי שכך הוא יוכל להגיע לפחות מצבים קלים באיזור הסל או פחות ריבאונדים התקפיים (העונה עם 2.4 למשחק). אני מאמין שהירידה תועיל לו ולדנבר, בעיקר הגנתית.

ועכשיו אעבור למזוקן מטקסס. הארדן כבר מספר שנים הוא אחד מהשחקנים הטובים בליגה, ומשתתף בכל שנה באופן קבוע על מאבק ה-MVP, בו זכה לפני שנתיים, בעונת 2017/18. הארדן הוא אחד מהשחקנים הכי מיוחדים שיש במשחק של היום, וללא ספק שיטת המשחק של יוסטון המושתתת על בידודים שלו לצד קלעים עבדה טוב מאוד בעונה הסדירה, אך ראינו אותו מגיע לפלייאוף בכושר הרבה פחות טוב מבעונה הסדירה בשל משקל עודף מסוים שיש לו, וכעת כשהרזה משמעותית ניתן לחשוב שיגיע לפלייאוף יותר בכושר פיזי ופחות מותש. הצד השלילי של הדבר הוא בכך שהארדן הוא שחקן שמתבסס על הפיזיות שלו בהרבה אספקטים במשחק שלו – הוא מסוגל לשחק בצבע מול שחקנים חזקים ולסחוט עבירות, או לקחת יתרון על שומר חלש יותר פיזית, ובהגנה הוא אמנם נחשב שומר עצלן ולא משקיע, אך הדבר שהוא מצטיין בו במיוחד הוא הגנה בפוסט, דבר שיוצר ליוסטון יתרון לאור כך שאין להם סנטר כלל וצריך להגן בצבע, אבל הבעיה פה היא שכשהארדן איבד משקל הוא איבד חלק מהפיזיות ולכן זה יכול לגרום לכך שיהיה מגן אפילו פחות טוב. לטעמי הירידה במשקל הזאת תהיה אפילו שלילית עבורו ועבור יוסטון.

פינת הוידאו – השיפור של ג'יילן בראון

העונה בוסטון הייתה קבוצה מאוד מפתיעה ומהנה, ופרחו אצלם מספר שחקנים – ג'ייסון טייטום עשה את הקפיצה על מנת להיות כוכב אמיתי, מרקוס סמארט עשה כרגיל הגנה מדהימה על כל העמדות, קמבה ווקר הצליח להשתלב במערכת ודניאל תייס הפתיע ושימש כסנטר פותח לגיטימי, אבל הפריחה הכי מפתיעה בקבוצה השנה, הייתה של שחקן הכנף ג'יילן בראון.

כבר לפני שנתיים בראון היה מצוין עם 39.5% לשלוש, בנוסף לכך שהיה חלק קריטי מריצת הפלייאוף המרשימה של בוסטון הצעירה ללא קיירי אירווינג וגורדון הייוארד הפצועים, כשקלע 18 נקודות למשחק ובוסטון הגיעו לגמר המזרח. למרות הפריחה לפני שנתיים והעונה המצוינת, בעונה הקודמת מאוד איכזב ולקח צעד אחורה ביעילות (אחוזים אפקטיביים), נקודות למשחק ואחוזים משלוש (רגרסיה של 5.1% מהטווח), אבל העונה סוף סוף נראה שהוא תורם מאוד משמעותית בצד ההתקפי, כשהוא מתפקד כסקורר שלישי איכותי עבורם, רק אחרי קמבה ווקר וג'ייסון טייטום. את 20.4 הנקודות שלו למשחק הוא משיג ביעילות גבוהה – 55.9% אפקטיביים, ותוך כדי שהוא מעלה את האחוזים מהקו גם כן.

אבל התרומה המשמעותית שלו, גם בעונות הפחות טובות, היא הגנת העילית. בראון לא מספק את המספרים היבשים הכי מרשימים בהגנה – רק 1.1 חטיפות ו-0.3 חסימות למשחק העונה, אבל התרומה שלו מגיעה בעיקר ביכולת להחליף ולהוות כוח הגנתי, גם גוף חזק, איטליגנציית משחק גבוהה (והוא גם אחד השחקנים היותר אינטליגנטיים מחוץ למגרש) ומודעות מסייעים לו להיות אחד משחקני ההגנה המסוכנים בליגה ולהוביל באספקט זה את בוסטון – העונה הם היו במקום השני בספיגת נקודות למשחק בלבד, וההגנה של בראון סייעה בכך רבות.

לסיום, אני רואה אותו כחלק משמעותי בעתיד של בוסטון, והמקום של הכוכב השלישי ההגנתי מאוד מתאים לו כרגע, ואני מאמין בו בגלל זה.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מקווה בשביל דנבר שהם לא סתם אומרים אלא יוקיץ מגיע בפחות משקל ובכושר טוב, אולי יצליחו להפתיע ולעשות קסמים. כנ"ל הארדן… אולי שווה ליוסטון לנסות להשתמש במשחק מהיר שגם הארדן מצטרף למהירות כדי ליצור חמישייה קטלנית של ראן אנד גאן.
    .
    ג'יילן עשה קפיצה גדולה השנה והוא נראה טוב! הוא משחק באופן שקט ועושה את העבודה השחורה של בוסטון בצנעה וביעילות מירבית.
    .
    תודה רבה רותם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט