סדרות הפלייאוף הגדולות של כל הזמנים – סיכום החלק הראשון ופתיחה לחלק השני / עמיחי קטן

לפני שנתחיל עם הסיכום עצמו, נציין את הסדרות המנצחות של החלק החמישה-עשר, הסדרה של גולדן סטייט נגד אוקלהומה ב-2016, שזכתה ל-22 קולות מתוך 51 הצבעות, שזה יוצא 43.14%, ואת הסדרה המנצחת של החלק השישה-עשר, זו של גולדן סטייט נגד יוסטון ב-2018, שזכתה ל-8 מתוך 33 הקולות, וזה מהווה 24.24%.

במהלך החודש וקצת האחרונים סרקנו את כל ההיסטוריה של ה-NBA, ועברנו על 160 סדרות, שאינן סדרות גמר, לכל אורך ההיסטוריה של הליגה. החל מסדרת חצי גמר בין סנט לואיס בומברס ובין פילדלפיה ווריורס, שהתקיימה עוד לפני הקמת מדינת ישראל, וכלה בסדרה האחרונה שלא הייתה בגמר, בין מילווקי לטורונטו בעונה שעברה. בין לבין עברנו סדרות רבות, על חלקן לא יכולתי לפרט הרבה מפאת חוסר המידע על סדרות שהתקיימו בשנות ה-40 וה-50, ועל חלקן לא היה צורך לפרט בגלל הפרסום הרב שלהן, וכמובן עוד מקרים רבים שונים ומגוונים.

מתוך כל כתבה נבחרה על ידיכם סדרה אחת בתור הטובה ביותר של אותה תקופה. בחלק מהמקרים הובאו כאן בתגובות השיקולים השונים וההתלבטויות, ובחלק מהמקרים הבחירה הייתה קלה יותר עבורכם, כפי שגם ניתן לראות בתגובות. בסך הכל נבחרו 16 סדרות, כל אחת בתור "המנצחת" של כתבה אחרת בסדרה, וכעת מה שנשאר זה לבחור מתוכן את האחת המנצחת.

החלק השני של הפרויקט יתמקד בזה – בחירת סדרת הפלייאוף הגדולה ביותר של כל הזמנים, מתוך אותן 16 סדרות שהעפילו עד לכאן. הדרך שבה זה יתבצע היא לפי קרבות ראש בראש, על פי בראקט שנקבע לפי תוצאות ההצבעות ומופיע בתמונה הראשית של הכתבה, והוא גם זה שקובע את סדר הכתבות.

הכתיבה בחלק השני מיועדות לכל מי שיהיה מעוניין לקחת בכך חלק. כל כתבה תחולק לשני חלקים, ואמורה להיכתב על ידי שני כותבים שונים, כאשר בכל אחד מהחלקים ינסה אחד הכותבים לשכנע אותנו מדוע הסדרה עליה הוא כותב היא העדיפה, ובסוף הכתבה תהיה אפשרות להצביע.

מומלץ לשים לב מי הסדרה "היריבה" בכל אחד מהמקרים, כי זה כמובן משפיע על הנימוקים. למשל, ברור שהנימוקים להעדיף את הסדרה בין בוטסון לקליבלנד ב-2010 על פני זו בין בוסטון לקליבלנד ב-2008 שונים מהנימוקים להעדיף את אותה סדרה בין בוסטון לקליבלנד ב-2010 על פני זו של בוסטון נגד שיקגו ב-2009.

ניתן להיעזר בפרויקט מעט דומה שנעשה כאן באתר לפני כמה שנים, בשם "אלוף האלופים" שמטרתו הייתה לבחור את הקבוצה הגדולה של כל הזמנים, על פי אותו עיקרון של ראש בראש. ניתן לראות שם שהכתבים התייחסו באופן ישיר ליריבה שלהם והשתדלו לא רק להסביר למה הצד שלהם צודק" אלא גם, ולפעמים אפילו בעיקר, למה הצד השני טועה.

כל מי שמעוניין לקחת חלק בפרויקט הזה, גם חברי צוות וגם גולשים, מוזמן לפנות אלי במייל שאני אביא בתגובות, והוא יוכל לשבץ את עצמו במקומות הפנויים שיהיו. במהלך החלק הזה של הפרויקט יהיו 16 כתבות, 8 לקרבות שמינית הגמר, 4 לרבע הגמר, 2 לחצי הגמר, כתבה אחת לגמר וכתבה אחת לסיכום הפרויקט ולהכרזה על המנצחת, אותה אני אכתוב. כרגע יש הרבה מקום לכל מי שרוצה לכתוב ולקחת חלק בפרויקט הזה ואני אשמח על כל מי שיהיה מעוניין בכך.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. חיים, אני לא לגמרי מבין מדוע אתה מפרסם פוסטים על כדורסל – תופעה נדירה באתרנו… אבל אנצל את נקודת החולשה המשותפת לשנינו, כדי להגיב כאן ולספר לעולם כולו שהספרס הודיעו עכשיו שלמרקוס נותח בכתף ב-24 באפריל, לא ישחק בהמשך העונה, אבל צפוי להיות כשיר לחלוטין לפתיחת העונה הבאה. אז אם היה ספק שאנחנו מחוץ לפלייאוף, (ולא היה), אז עכשיו כבר אין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט