חוזרים? זו התכנית של ה-MLB / יוני לב ארי

ה-30 באוקטובר 2019. זו הפעם האחרונה שמשחק בייסבול רשמי שוחק במייג'ור ליג בייסבול. מאז חלפו 200 ימים בדיוק, הכי הרבה מבין כל ענפי הספורט המקצוענים בארה"ב. בימים האחרונים החלה סוף סוף להתבשל תכנית לחזרה למגרשים, מפורטת בצורה קיצונית.

היגיינה בבייסבול (צילום: foxbusiness.com)

המצב בארה"ב עדיין לא מזהיר, רחוק מזה, אך לאט לאט רוב המדינה מתחילה לחזור לעניינים, ואם יש ספורט מבין הענפים המובילים אותו אפשר לשחק במינימום מגע – זה כמובן בייסבול. עכשיו צריך לחכות שכולם יסכימו למתווה – ונוכל סוף סוף ליהנות ממשחקים בשידור ישיר, ולא מהקלטות מ-1968.

נולד ב-4 ביולי

אז איך זה הולך לקרות? חוברת באורך 67 עמודים, שכוללת את "פרוטוקול הבריאות והבטיחות" המלא לחזרה למגרשים, היא שצפויה להנחות את ראשי הקבוצות, עם ירידה לפרטים מדוקדקים, עד לרמת "למי מותר לשבת איפה". התכנית היא לפתוח את העונה סביב ה4 ביולי, עם חצי עונה שתכלול 81 משחקים לכל קבוצה.

הנשיונלס חוגגים אליפות לפני 200 ימים. מראות שלא נראה בקרוב (צילום: Deadline Hollywood)

הקבוצות צפויות לשוב לאימונים במהלך חודש יוני, בערך שלושה שבועת מהיום, כשבשלב הראשון יחזרו רק פיצ'רים ותופסים. בשלב השני יצטרפו שאר השחקנים, ולבסוף יתקיימו מספר מועט של משחקי אימון.

מינימום מגע

התכנית כוללת למעלה מ-10,000 בדיקות קורונה בשבוע, אצטדיונים שיעברו התאמות, וחוקי משחק מחמירים, מעט שונים מהרגיל, שיעודדו הימנעות ממגע פיזי. גורמים שונים שנחשפו לפרוטוקול, טוענים שיהיה קשה מאוד ליישם הכל, זאת עדיין לפני שכל הפרטים נסגרו.

עשרות אלפי בדיקות (צילום: philippineslifestyle.com)

כל קבוצה תוכל להשתמש מקסימום ב-50 שחקנים, כשמספר השחקנים בסגל עדיין לא נקבע סופית. שחקנים שלא משתתפים במשחק ספציפי, כמו שאר האנשים שקשורים למועדון, יישבו בזמן משחק ביציעים, במרחק שני מטרים לפחות זה מזה. במהלך שירת ההמנון יישמר אותו המרחק בין כל אחד.

No High Five

כל סוג של חגיגה, "כיף", אגרופים, חיבוקים, כל זה כמובן אסור. כמו גם יריקות, לעיסת טבק (מי מדמיין את המשחק בלי כל זה), או לעיסת כל דבר דומה. שחקני ההגנה יתבקשו לשמור מרחק מהרצים על הבסיסים, ומאמני בסיס ראשון ושלישי ייאלצו להתרחק מכולם.

וגם אסור להתקרב! (צילום: reviewstl.com)

כדורים שיעברו בין שני שחקנים יוצאו מהמשחק, כשמסירות בין שחקני ההגנה לאחר מהלך – אסורים. מקלחות בחדרי ההלבשה לאחר משחקים ייאסרו, כמו גם השימוש במוניות או "הובר" בדרך אל או מהמגרש.

שר הטבעות

כל קבוצה תתחלק לשלוש טבעות: טבעת ראשונה – כוללת את השחקנים, צוות רפואי ומאמנים שחייבים להיות על המגרש. טבעת שניה תכלול עובדים נחוצים, כמו מנהלים בכירים, שייבדקו מדי יום. עד כאן מדובר בכ-100 אנשים לקבוצה. הטבעת השלישית תכלול צוותים לא ממש נחוצים, כמו צוותי ניקיון ואלו שדואגים למגרשים, כשאלה לא יצטרפו למשחקי החוץ.

"צוות הקרקע" של הטווינס. בטבעת השלישית (צילום: The Kansas City Star)

שחקנים ימדדו את חום גופם מספר פעמים ביום, וכל אלה שקשורים לטבעות 1 ו-2 יעברו בדיקות קורונה מספר פעמים בשבוע. גם בני משפחתם יעברו בדיקות. השאלה הגדולה שנותרה פתוחה – מה קורה כשמישהו נדבק. כל מי שנדבק כמובן יורחק מהקבוצה, אך לא ברור מה קורה עם כל מי שבא איתם במגע. חזרה לקבוצה תיעשה רק לאחר שתי בדיקות שליליות ואישור רפואי.

"נא להתנהג בהתאם"

על השחקנים לענוד מסכות כל הזמן, למעט בזמן משחקים ואימונים. בין משחק למשחק, במיוחד במשחקי חוץ, חל איסור על השחקנים לצאת מהמלון בכדי לאכול במסעדות. חברי טבעות 1 ו-2 חייבים להימנע מהתקהלויות גם במשחקי הבית.

מנהטן שוממת בזמן המגיפה (צילום: dnyuz.com)

"הליגה לא תבדוק התנהגויות של שחקנים כשהם לא משחקים, אך בהחלט יש ציפייה מכל אחד להתנהג באחריות. התנהגות חסרת אחריות של אחד עלולה לפגוע בקבוצה שלמה", נאמר. לקבוצות ניתנה אפשרות להגיב ולהציע שינויים עד ה-22 במאי.

המהומה סביב בלייק סנל

בלייק סנל, מהפיצ'רים היותר מוכשרים של טמפה ביי רייז, עורר סערה בימים האחרונים. האייס של הקבוצה מפלורידה צוטט כשהוא מבהיר – "אם יחתכו לי יותר מדי במשכורת – לא יהיה לי כדאי לסכן את בריאותי ולחזור לשחק". סנל שכח, שבזמן שהמשכורת שלו מקוצצת, מיליונים מצאו עצמם חסרי פרנסה לחלוטין, כשגם לאחר הקיצוץ משכורתו של סנל גבוהה משמעותית ממה שמרוויח אזרח ממוצע בארה"ב. גם אם הדברים שלו נכונים, לא נכון להגיד אותם.

עצבני. סנל (צילום: Beyond the Box Score)

אך ככלל, סנל כנראה מייצג עמדה של לא מעט שחקנים, שמצד אחד חוששים לסכן עצמם בריאותית עם החזרה למגרשים, ומצד שני לא רוצים לעשות זאת כשמשכורתם נמוכה משמעותית ממה שהורגלו. חשוב לזכור שבעלי הקבוצות הפסידו סכומים עצומים בעקבות התפשטות המגיפה, כשגם במידה שהליגה תחזור, המשחקים ייערכו ללא קהל.

מעבר ליכולת של כולם לעמוד בפרוטוקול שנכתב על ידי ראשי הליגה, על השחקנים להסכים לשחק תמורת משכורות נמוכות בהרבה מאלה להן הם הורגלו, וכל עוד זה לא יקרה – אף אחד לא ישחק פה בייסבול.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. אם בלייק סנל יכול שלא לשחק בלי לפגוע במעמדו בקבוצה, ואני מניח שכן אחרת לא היה מתבטא כך, שיהיה לו לבריאות, אני לא מבין מה ההתחסדות, גם לפני התפרצות הקורונה האיש מקבל מליונים לזרוק כדור בעוד שאחרים עובדים שלוש עבודות כדי לסגור את החודש, זה לא משהו חדש. האמריקנים לא אוהבים להסתכל למציאות בעיניים או שהיא תסתכל עליהם חזרה, וזו אחת הסיבות למה הם לא אוהבים שהבשר שלהם נראה כמו החיה שהוא הגיע ממנה, אז אני מבין את ספיקת הכפיים שלהם אבל מהצד שלנו אין מה לאמץ את הצביעות הזו. אנשים בארה״ב מצויים במשבר כלכלי לא בגלל בלייק סנל או המשכורות בליגה והוא לא צריך לוותר על מה שהחוזה שלו מקנה לו ובטח לא להסתיר את זה.
    מה שכן אני יותר מאשמח שהליגה תחזור, הקוריאנים באמת מנסים, אבל הם ברמה של דאבל איי, הפיצ׳רים לא אחידים, הפילדינג ממש לא דומה למה שרואים בMLB מבחינת החדות והדיוק והחובטים לא מסוכנים כמו בMLB. הדבר היחיד שאפשר לומר עליהם זה שזה כופה סגנון משחק יותר אולד סקול, put the ball in play, hit and run שכזה. לא השעמומון שאנחנו מקבלים היום עם שחקנים מנסים ללכת על הומראן בכח ופיצ׳רים מוציאים דבל פיגרס בסטרייקאאוטס.

  2. אם יש ענף שייפגע יותר מהאחרים בגלל היעדרות האוהדים זה הבייסבול. נכון, מדובר בכרטיסים הכי זולים שאפשר להשיג בחמשת הליגות הבכירות, אבל ההוצאה הממוצעת של כל אוהד גבוה מאוד בכלל הקניות במגרש בדוכנים האין סופיים (האם משחק בייסבול שלא נאכלה בו נקניקיה באמת התקיים?).
    השחקנים, שאחראים לא מעט לירידת העניין בליגה, לא יכולים להתעלם מזה ולחשוב שהבעלים יכולים לחתום על שיק פתוח, בטח שאפילו לברון יצטרף להחזיר חלק מהשכר שכבר קיבל.
    אבל בסוף הכל אוויר חם שיוצא בגלל שאין לנו ספורט אמיתי לראות, בואו נקווה שזה ישתנה…

    1. השחקנים והבעלים חתמו כבר על הסכם שאם משחקים חצי מהמשחקים הם יקבלו חצי מהשכר. סנל לא מוכן לקצץ עוד כפי שהבעלים רוצים (כיוון שלטענתם ההכנסות מכרטיסים הם 40 אחוז מהסה"כ).
      .
      הבעלים יושבים להם בבית בזמן שהשחקנים מסכנים את עצמם ואולי את משפחתם, אבל כרגיל לפי נקודת המבט של האוהד האמריקאי המיליונרים הם אלה שאשמים בכל סכסוך שקיים ואסור להם להביע את דעתם ואילו הביליונרים תמיד הם אלה שצודקים

      1. או, אני בכלל לא מגן על הבעלים, הדעה שלי לגבי הסכמי השכר ב-NFL ידועה, ואם לא היה המשבר הנוכחי כנראה שהיה מדובר בהסכם השכר הגרוע בהיסטוריה.
        אבל כשמדובר בעונה בודדת, בענף שבו ההכנסות יורדות בכל שנה, לדעתי זה הרע במיעוטו. אגב, כמו בעבודה שלי, כל מי שרוצה יכול לא להגיע, זאת בחירה שלו. אבל אסור לשכוח לרגע שיש גם אלפים שהיו מתחלפים איתו בשנייה ואולי המקום שלו כבר לא יהיה כ"כ מובטח.
        .
        ואם נפתח את זה רגע לדיון פילוסופי, אז הרווחים העצומים של הספורט האמריקאי התחילו רק ב-15-20 השנים האחרונות. יש בעלים שבקושי הצליחו להגיע לאיזון מבחינת ההוצאות והרווחים ורבים עזבו את התחום בשנות ה-80 וה-90. אני לא חושב שאפשר לחזור אחורה בהיבט הזה, אבל אנחנו גם צריכים לזכור שכאשר עלו הרווחים של הבעלים הראשונים ליהנות מזה היו השחקנים (שוב, חוץ מבפוטבול בעשור האחרון).
        בנושא של חלוקת עושר אני קרוב יותר בדעות שלי לברני סנדרס ואוקסיו-קורטז, אבל אני גם נגד צד המכשפות שעושים לכל אדם שהרוויח את לחמו ביושר והגיע להישגים בתחום שלו.
        הייתי שמח יותר אם היתה קריאה של השחקנים המובילים להגנה על אחיהם בליגות הנמוכות, הם הנפגעים העיקריים מהסיטואציה, והאחרונים שקולם נשמע. אבל כשאתה דואג רק לכיס שלך, אל תתפלא אם אתה מושך את האש אליך.

        1. ראשית, אמנם הגבתי לך אבל כתבתי על תפיסת האוהד האמריקאי ולא לך באופן אישי.
          .
          שנית, בגדול אתה צודק רק שכפי שרשמתי ציד המכשפות הוא צמיד נגד השחקנים ש"כידוע" בגלל תאוות הבצע שלהם מחירי הכרטיסים עולים, ולא נגד הבעלים שהם הצדיקים בכל הסיפור הזה

          1. מסכים מאוד לגבי התפיסה של האוהדים, לצערי זה מה שגורם לחוזים לא שוויוניים והסכמי שכר דרקוניים (ע"ע ה-NFL והמיינור ליגס בבייסבול והוקי).
            .
            לגבי המחירים (שוב, דיון פילוסופי לגמרי, לא מכוון אליך אישית), כמו בכל דבר זה עניין של היצע וביקוש. קניתי בעבר כרטיסים בעלות של פחות מ-$5 ל-NBA, ל-MLB ולמשחקי פוטבול במכללות (של תוכניות גדולות) במקומות נהדרים, בעוד לניקס ללייקרס ול-NFL כמעט ואין אפשרות למצוא כרטיסים במחיר נמוך מ-$120.
            בעידן הנוכחי מכירת כרטיסים היא רק חלק שולי של ההכנסה, רובה (מלבד הסכמי השידור כמובן) מגיעה ממכירות נלוות (מרצ'נדייס, אוכל ושתייה בדוכנים, חנייה בימי משחק וכו'). לשם צריך להפנות את הטענות.

  3. עבורי קיץ ללא ים ובייסבול הוא לא קיץ. אבל מצד שני – לדעתי – כל זמן שיש טיווי זה המשחק שייפגע הכי פחות מכולם ללא צופים. ב-75% מהמשחקים האיצטדיונים ממילא חצי ריקים

    1. כן, זה לא כדורסל שהצופים יושבים על הפרקט, או לחלופין פוטבול שחייב אצטדיונים עם 100,000 צופים כי יש כולה שבעה משחקי בית וחייבים לסחוט את הסנט הזה עד שלינקולן יפליץ. ואפשר לראות את זה בליגה הקוריאנית, זה לא אותו דבר, נכון, אבל זה בהחלט ראוי למאכל אדם. וכמובן שההכנסה תפגע, אבל אפשר לפתור בדרכים יצירתיות, למשל לעשות קמפיין של אוהדים שמצטלמים בבית כמו ביציע, עם התלבושות והכובעים והכל, מה שכמובן יעודד רכישות של מרצ׳ באונליין, וכו וכו.

    1. הבייסבול פספסו הזדמנות מדהימה להשתנות ולחזור להיות ספורט מוביל בארה"ב. תוכנית חזרה מוקדמת יותר, והפיכת המוצר לטלווזיוני יותר (לעומת "החוויה" במגרש שהיתה השולטת ב-100 השנים הראשונות) היתה יכולה להביא/ להחזיר הרבה אוהדים צעירים.

      1. בייסבול הוא מאוד טלוויזיוני, אולי הכי מכולם. כל הרעיון הוא שלא צריך להדבק למסך ולא למצמץ כמו בענפים אחרים. הוא איבד את הקהל שלו כי לצופה של היום אין את אורך הרוח לשבת מול משחק איטי וארוך, כי הילדים בערים משחקים היום כדורגל וכדורסל, ובגלל שקשה למכור משחק שהוא לא פיזי ואלים כמו פוטבול או פרסונלי כמו כדורסל איפה שלברון שורץ על הפרקט בקלוז אפ 30 דקות. וכשכבר קורה איזה משהו כמו הדוקרב סוזה מגוויר, ואחרי זה בונדס, אז גם זה הולך לפח כי כולם על סטירואידים (והאופן שבו הליגה התיחסה לסמים בכלל לא עזר). זה כמו שהאנגלים היו אלופי העולם בקריקט עד שבאו כל האחרים, הבייסבול היה הנשיונל פסטיים בעיקר כי לא היה שום דבר אחר.

        1. גם הפוטבול והכדורסל (בעיקר ב-NBA) מאבד צופים כי המשחקים ארוכים מידי. לא סתם שתי ליגות הפוטבול שקמו בשנתיים האחרונות שמו לעצמן יעד לקצר את זמן המשחק.
          בעולם בו יש אלפי דברים אחרים שאתה יכול לעשות בו זמנית, התחרות היא לא רק מול ענפים אחרים, אלא גם מול בתי הקולנוע, התיאטראות או סתם מסעדות. חזרה לפני כל ענפי הספורט בוודאי היתה מפיקה רייטינג שיא, אבל ללא קיצור "הזמן המת" בבייסבול הם יפסידו בטווח הארוך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט