הבול הנכון – למלו בול – דראפט 2020/יונתן גזלה

האצבעות רועדות, דפיקות הלב מאיצות. ג'ון, 'אל תעשה זאת!' אומר הקול הפנימי המדהד בתוכי. אך הקורטקס המוטורי הראשוני, או M1 שלי, מצליף מיד בקול הפנימי הסורר. "תחזור לשורה שלך חייל!". הקול הפנימי בתגובה מתכווץ במקום ושותק. "קיבלתי פקודה חד משמעית לחסום כל פעילות שלך בשעה הקרובה, ולהתרכז בייצירת דחפים עצביים השולטים בביצוע פעולת ההקלדה של ג'ון", המשיך M1.

חסימת הקול הפנימי שמאז לנפנף דגלים אדומים על למלו

אין דרך חזרה. אני מודע לזה. הלינק יהיה ברשת. השם הטוב שלי עלול להיפגע. כותב דראפט חכם וטוב מכיר את הטריק. לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. לכתוב את כל הדברים הנכונים ואז להסתייג ב-180 מעלות. ויש סיבה טובה לכך. אין כזה דבר "מומחה דראפט" בדיוק כמו שאין מתמטיקאי שיכול לפתור משוואה אחת בשני נעלמים. כי חלק לא גדול של הנעלמים במשוואה מתגלים רק בשלב הבא. יש כאלה כמוני שלרוב מבינים בכך ופונים לזווית כתיבה של "הכר את הפרוספקט" במקום הניסיון כפוי הטובה של ניבוי.

אז ניבוי…כן? אז אני לוקח סיכון מחושב והולך לבנות קייס המנבא הצלחה אדירה ללמלו בול ב-NBA. אותו בול שבגיל 15 כבר צבר יותר עוקבים באינסטגרם (5.3 מיליון) מאשר זאיון ווילאמסון היום, יצא בליין נעלים והתנהג כמו סופרסטאר עוד לפני שסיים לפוצץ חצ'קונים ולהרוויח דקת משחק במסגרת כדורסל משמעותית. הצבע בשיער, התכשיתים, הלמבורגיני ובעיקר האבא. הו האבא. האיש שמגלם כל מה שאני שונא בתרבות הפופ הקרדשיאנית אמריקאית.

מה תרצה ליום ההולדת שלך בני? אקס-בוקס? טאקי? ליגת כדורסל משלך?

ויש גם סיבות כדורסלניות להתנגח בבול הקטן. מדובר על גאנר מחושב שבחר בקבוצה הכי גרועה בליגה האוסטרלית. ליגה ששמה חזק יותר מרמתה. הליגה בו שחקנים מקומיים, זרים שלא מעונינים לשמוע שפה אחרת וכוכבי יורוליג ו-NBA מזדקנים מעבירים בה את הזמנם. ומתוך תשעת הקבוצות בליגה, בחר בקבוצה הכי גרועה שם. למלו אולי בניגוד לכל פרוספקט אחר בגילו, קיבל את המושכות לקבוצה מיד. אור ירוק מוחלט לעשות ככל העולה על רוחו. ניתן אף לומר שמהות כל הקבוצה הייתה התפתחותו של מלו והכנתו לדראפט. בלא מעט משחקים מתוך ה-12 ששיחק הקבוצה אף הייתה טובה יותר בדקות שישב על הספסל. הוא קלע 38% מהשדה ו-25% משלוש. והגנה? תזכירו לו מה זה? זה החלק בו שחקנים שאין להם מותג מתאבדים על כדורים כדי לתת לו את הכדור, לא?

Can you blame him though? איך אפשר להאשים נער, שתקופה קצרה של שנתיים: עבר מתיכון צ'ינו הילס בו פתח בהרכב לפני שחגג בר מצווה, להתחייבות ל-UCLA, לביטול ההתחייבות עקב השעיית UCLA את אחיו הגנב (הי לאבר! ד"ש), לנשירה מלימודיו בתיכון עקב עוד סכסוך של אבא עם המאמן, מעבר לליטא עקב חוזה שידור לפייסבוק שרכשה את הזכות לצלם את הבולים לתוכנית ריאלטי ושידור בלייב של משחקם, לעזיבת ליטא בפתאומיות לליגה מומצאת חדשה שהקים לאבר עם תיכוניסטים בינוניים, כדי לתת ללמלו קבוצה לככב בה, פירוק הליגה, מעבר ל-Spire Academy, אקדמיית ספורט המכינה אתלטים למכללות ואז לקבוצת אילולארה השוקעת מליגת ה-NBL האוסטרלית. אתם מבינים חברים? המסלול של הילד בשנתיים האחרונות נע בין חיי קרקס לרשימת חלומות של עמותת משאלת לב…

אבל הנה ה"אבל" הגדול מגיע. הוא שרד את זה. אולמות מפוצצים, קרקס תקשורתי, מותגי נעלים, מעברים תכופים, לשחק עם נערים הגדולים ממנו שנים רבות, לשחק עם זקנים הנושקים ל-35-40 ולהובילם, להתמודד עם אבא בעל תיאבון בלתי נגמר לתשומת לב והכרה ולהיות האח השלישי שכל תשומת הלב הולכת להצלחתו והוא מושווה לאחיו הגדול שהוא PG פותח לגיטימי ב–NBA. ואל תשוו אותו ללונזו. לא במשחק ולא בחוויית הגדילה. לונזו היה הבחור שהתחיל את הסיפור אך ללונזו היה אבא אנונימי לחלוטין שאומנם עשה רעש מקומי בכדורסל התיכונים בקליפורניה אך בטח לא דמות אייקונית הבולעת כל מה שסביבה. את לאבר גילינו כשלונזו כבר היה שחקן טופ 3 בתיכונים וכוכב מכללות ב-UCLA.

View this post on Instagram

real eyes…realize…real lies

A post shared by LaMelo Ball (@melo) on

לונזו היה ביישן. אתם מכירים את הטיפוס. אבא עושה בושות בחנות והילד בוהה באדמה, ממתין שבור יפער שיבלע את אותו במיידי. למלו גדל עם מצלמות קבועות המתעדות כל שנייה בחיו ומשודרות למליוני עוקבים שכלל לא יודעים לקרוא BOX SCORE. לא בכדי לונזו הלך לאיבוד בלייקרס. ניתחו כל תנועה שלו, אביו שם על גבו מטרות שבוע אחרי שבוע, הזריקה שאביו התעקש לא לשפר כי היא טובה מזו של סטף קריף הכשילה אותו פעם אחר פעם. זריקות העונשין שנכנסו בצ'ינו הילס לא נכנסו. מג'יק פאקינג ג'ונסון הבטיח שישבור את שיאיו בסיום הקריירה ואז לברון הצטרף לקרקס. לא בכדי הוא השתקם באווירת המכללה המרוחקת של הפליקנס. הוא שיפר בקיץ את זריקתו, לא הכריח אותה עד שחש ביטחון וב-20 המשחקים האחרונים הפגין קליעה ברמה מצויינת והראה שהוא פרטנר מושלם ליד זאיון ואינגראם.

למלו עשוי מחומרים אחרים. מה יכול לזעזע נער כזה? מופע האימים של ג'יימס דולן? השדרה החמישית בניו יורק? ואפשר גם להתחיל לדבר על כדורסל. למלו בול צמח לגובה של 2.01 (7"6). זה קרה יחסית מאוחר בגילאי 16-17, הרבה אחרי שכבר פיתח את השליטה בכדור. הוא עדיין משחק כמו שחקן נמוך מבחינה זו שהוא משתמש בצעד ראשון מהיר, חבילת סיומות ליד הסל שמגנות עליו מחסימה, ירידה נמוך גם כששחקנים נמוכים שומרים עליו. לפעמים זה בעוכריו כמו כלב דני ענק שיושב על בעליו (ברצינות הכלבים הדנים בטוחים שהם פינצ'רים). הוא מנסה להתחכם בפלוטרים כשהוא לא צריך או זויות לוח מיותרות כשסיומת רגילה הייתה עובדת ונכנסת באחוזים גבוהים יותר. הוא יחגוג יום הולדת 19 רק באוגוסט הקרוב, מה שהופך אותו עדיין לנער. יש לגוף שלו עוד הרבה פוטנציאל להתחזק ולהתמלא.

אני חושב שחשוב גם לציין שלמלו לעולם לא נדחף על ידי מאמן ברמה של חלק גדול של הפרוספקטים שמגיעים מתוכניות מכללה סדורות או ליגות בינלאומיות נוקשות. לפני שהגיע לאוסטרליה, כל קבוצה ששיחק בה נשלטה באופן מוחלט על ידי אביו (כמאמן, מנהל או סתם דמות מאיימת בחדר ההלבשה). ​​עם האילולארה הוקס בפעם הראשונה התאמן עם מקצוענים מבוגים כדייויד אנדרסון קשישא, ארון ברוקס שהיה היה כיכב במדי הרוקטס וג'וש בון אקס קוניטיקט והברוקלין נטס. וההתחלה הייתה קשה יותר.

בששת המשחקים הראשונים ב- NBL, הוא העמיד ממוצעים של 12.0 נקודות, 5.7 ריבאונדים ו -5.3 אסיסטים תוך שהוא יורה 34% מהשדה, 15% משלוש ו -68% מהקו. עם זאת, בששת המשחקים האחרונים הוא העמיד ממוצעים של 22.0 חיצים, 9.2 קרשים ו 8.2 בונבונים (מנחם בשבילך!) עם יעילות מעט משופרת של 40/31/75, כולל 2 טריפל דאבלים. במשחקו האחרון מול יריבו לדראפט אר ג'יי המפטון שם 25 נקודות, 12 ריב' ו-10 אסיסטים – לפני פציעה בקרסול וסיים את 12 המשחקים שלו ב-Down Under.

אבל מה שיותר מרשים היה היכולת של למלו לראות את המגרש. הוא קורא הגנות היום ברמה מאוד גבוהה. חוש הטיימינג שלו מלווה ביכולת לשחרר כמעט כל מסירה עם שני ידיו, בין עם במצב סטטי ובין אם תוך כדי תנועה. בניגוד לפוינט גארדים צעירים הוא אף יודע לזיז הגנות בהטעיות או ביצירת זוויות. היכולת שלו לתת מסירה על הריצפה בשלל זויות מזכירה אף את לברון. השליטה שלו בכדור מכפה לא מעט על היותו אתלט בינוני ברמת NBA. הוא משנה מהירויות כמו שעושה שיי גילג'יס אלכסנדר. אז הקליעה שלו לא יציבה ואולי צריכה אוברהול כללי שיחזירו ליסודות. אך אני נזכר שעדיין מדובר על דראפט ללא סופרסטאר מוגדר וברור. לכן אני חוזר למה שכתבתי עליו בביג בורד המוקדם שלי:

" כיום לא ניתן ללמד אורך וראיית משחק משובחת…האינסטינקטים שלו עם הכדור באמת נדירים. לא מדובר על גבוה בעל שליטה בכדור ביחס לגובהו כגון: דוראנט, בן סימונס וכו'. הוא משחק עם רעל בעיניים, סכין בין השיניים ולשעוט ואוהב ליצור יש מאין. לבול הזה דווקא יש Balls. הוא עוד לא שולט בקצב המשחק ומשחק על אינסטינקט בעיקר, אך לקראת סוף העונה, כן חשתי שהוא עושה מאמץ להאט ולחשוב קדימה. הריחוק מאבא והבאלגן ב-LA עשו לו טוב. עדיין התפלקו לו לא מעט יריות מהמותן (באופן מילולי משם הוא זורק), אבל הכיוון נכון. מה שיש לו זה: מהירות עם הכדור, אתלטיות פונקציונלית, שליטה בכדור, מסירה מכל זווית וצורה, יכולת להריח ריבאונדים וכריזמה לא קטנה שאולי תתורגם למנהיגות בהמשך. מה עוד אין לו: הגנה אישית, קליעה יציבה, בגרות פיזית, קור רוח".

אין ספק שילד כזה שחוזר מהקרקס לקבוצת NBA, יצטרך ארגון ומאמן שידעו לבנות אותו. עם כל הניסיון התקשורתי שלו, הוא עדיין מאוד צעיר.כל המידע שיוצא מאנשים שליוו אותו בשנתיים האחרונות מספרים על תהליך התבגרות חיובי ומוסר עבודה משופר. אך עדיין למלו יצטרך ליווי של שחקנים בוגרים ומנוסים שיכווינו אותו. אין ספק שלא כדאי שיגיע לקבוצה במוד של Win Now כמו גולדן סטייט. גם לאטלנטה זו לא התאמה טובה. בטח כאשר הקליעה לא יציבה וכפרטנר הגנתי ליד טריי יאנג זה בסיס רעוע. אבל קבוצות המחפשות את הפליימייקר שלהם. שיחבר את החתיכות ויצמח להיות מנהיג הקבוצה, הוא אחד הבחירות הטובות בדראפט הזה. קבוצות כמו הניקס, הסאנס, דיטרויט ואף קליבלנד ושיקגו שכאילו כבר מחזיקים PG אך לא גנרל שיודע להזיז את החלקים על המגרש.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 57 תגובות

    1. תתפלא ג'ון, אני קורא כל מילה שלך (ולרוב גם את כל האחרים) וקלטתי את החיצים והבונבונים.
      הבנתי שגם דעתך עליו דומה מאד לשלי: הוא הבול הגדול מכולם; הוא הפך לעצמאי ולא בדיוק נשמע לאביו יותר מאשר כל נער בגילו מקשיב לאבא, והוא ניחן באינסטינקים, והסוואגר שרק ליחידים יש. אם יתנהל נכון (בעצמו את תחת סוכן חכם) הוא יגיע רחוק.

  1. תודה ג’ון הכתיבה נפלאה כרגיל למרות שאני לא מסכים עם הטור.
    כתוב על הילד בלוף מקילומטרים כמו שהיה כתוב על אחיו, עוד שחקן בעמדת הגארד בלי אתלטיות בלי אחד על אחד מפלצתי ובלי קליעה ובחירת זריקות נוראה שמוכרים כדבר הבא? הוא לא שווה בחירה 1-3 בשום דראפט אפילו לא בדראפט גרוע כזה. זוכר עוד שלפני הדראפט אנשים פה באתר היו בהזיות והשוו את לונזו לגייסון קיד ? אחיו בדיוק אותו דבר לא יצא כלום לא מבזבזים בחירה טופ בשביל שחקן סולידי

    1. לפעמים מספיק להניח את העובדות הפשוטות כמו שהן על השולחן, ולתת להן לספר את הסיפור –
      .
      12.4 נק', 7 אס', 6.2 רב', 1.4 חט', 52.3% אפקטיבי, 38.3% מהשלוש, 56.7% מהעונשין.
      הוא הראה העונה שיפור משמעותי באחוזים מה-3 (שיפור מתמיד וקבוע מהרגע בו הגיע לליגה, שנמשך עד להפסקת הליגה העונה), מה שגרר עלייה משמעותית באחוז האפקטיבי, כאשר אפילו בתחום שהוא עדיין עקב אכילס שלו (האוחזים האומללים מהעונשין) הוא מראה שיפור משמעותי.
      .
      כאשר לוקחים בחשבון את הנסיבות, את התוצאות, ואת גרף השיפור (לצד הדברים שהיו לו מרגע א' – ניהול משחק והגנה),
      מקבלים רכז פותח לגיטימי בליגה. הוא יקבל חוזה נחמד עת יסתיימו 4 עונות חוזה הרוקי שלו, ובצדק.
      האם הוא אול סטאר/אול סטאר בהתהוות? כנראה שלא.
      .
      עדיין, בין העובדה שמכון שמעון-רובין הפך אותו למושא ללעג, לבין המציאות, יש פער לא קטן.

      1. גיא הוא בחירה שניים למען השם, בחירה שנייה צריכה להיות סופרסטאר / אולסטאר מינימום לא רכז סולידי, וזה ההגדרה של בלוף , אם היה בחירה 10 לא הייתה שומע מילה מאיתנו

        1. גיא מה הדירוג ההגנתי של הפליקאנס? מה המאזן שלהם ? מה האזין מול קבוצות עם 50 אחוז נצחונות ומעלה?… כל הסטטיסטיקות וגם מראה העיניים מסבירים דבר פשוט מאוד הפליקאנס מסננת העונה,כנראה לא צפית במשחקים בול מגן סביר מינוס עוברים אותו כמו קונוס, הוא לא מסוגל להתמודד בכלל מול גארדים האתלטים והזריזים שיש בליגה , תגיד לי אתה אתה חושב שהוא בחירה 2 טובה? הוא גארד סביר אני בשינה מדקלם לך חצי מהפוינט גארדים בליגה שאני לוקח לפניו, זה המשמעות של בלוף, בהתייחס לבחירה היה בחירה 10-20 היה אחלה שחקן לבחירה 2 הוא אכזבה עצומה

          1. אתה צריך לעבוד על הקטע של מראה העיניים. לא משהו.
            .
            מה מראות הסטטיסטיקות? שהפיקנס קבוצת הגנה גרועה. מקום 20 בליגה. בשנה שעברה בלי בול, אבל עם אנטוני דייויס וג'רו הולידיי (להם מוניטין הגנתי), הם היו במקום ה-22 בליגה.
            אבל אם בוחרים להתבונן רק קצת יותר לעומק על הנתון עליו אתה שאלת (דרוג הגנתי), מגלים שבשורות הפליקנס, מבין שחקני הרוטציה המרכזיים, רק לדרק פייבורס ולציון וויליאמסון דרוג הגנתי גבוה משל לונזו בול.
            .
            האם היו מי שנבחרו אחריו שהם שחקנים טובים יותר? אני לא חושב שיש מי שטען אחרת.
            .
            היכן הוא ממקום בטבלת הרכזים בליגה?
            שאלה טובה. לא ערכתי רשימה בשביל תשובה מלאה,
            אבל מבלי למצמץ אני חושב שיהיה לך קשה מאוד לגבות טיעון הגורס שהוא לא שווה ערך רכז פותח בליגה (אחד מ-30 הרכזים הטובים בליגה).

            1. הוא גיא שוב הדמגוגיה הזולה איפה ציינתי שהוא לא רכז פותח אמרתי שהוא רכז סביר שלא נכנס ברשימה של 15 הפוינט גארדים הטובים בליגה, דיוויס שיחק חצי עונה שנה 56 משחקים שנה שעברה שחצי מהם אין לו חשק וחצי מהם מגבילים אותם לדקות , ועל אנתוני דיוויס יש נטל עצום בהתקפה, אתה משווה את העומס שלהם בחלק ההתקפי?

            2. בול הוא מגן חלש לא יודע איך הפכת אותו למגן טוב (גם הולידיי מגן רע נהיה ).

            3. גיא משקפיים דחוף מומלץ במידה של הוראס גראנט. המילה הגנה ולונזו קשורים ביניהם כמעט כמו הארדן והגנה אבל היי אצלך הארדן מגן בינוני אז ברור שלונזו מגן טוב😂

            4. במכון שמעון-רובין לא מלמדים הגנה. העיקר לזרוק הרבה לסל…
              .
              ברוך, אתה הכנסת לדיון את הדיפנסיב רייטינג. עכשיו כאשר הנתונים לא מסתדרים לך, אז זו דמגוגיה…
              הניסיון לשייך לבול את חוסר ההצלחה של הפליקנס בהגנה, בעיקר כאשר לוקחים בחשבון שזו הייתה קבוצת הגנה בינונית עוד לפני הטרייד, שמדובר בלמעשה קבוצה חדשה שעדיין לא למדה תאום בהגנה עם המון שחקנים צעירים,
              עכשיו –
              זו דמגוגיה. זולה. ולא מוצלחת.
              .
              שמעון, ממך אני באמת לא מצפה להבין מהי הגנה. הרי בהיילייטס במפורש רואים שקולעים על בו ב-100% . . .
              .
              קצת יותר ברצינות –
              לבול הגנה קבוצתית טובה מאוד. הבנה של ההגנה במרקם הקבוצתי. הוא מכסה היטב את הפרימטר, וכן, יש לו חולשה יחסית בהגנה על גארדים אתלטיים פיזיים בחדירות לצבע. לא נורא או משהו כזה, אבל בהחלט יש בתחום זה מקום לשיפור.
              .
              השורה התחתונה?
              בהחלט שחקן שאפשר לבנות עליו בצד ההגנתי, על אחת כמה וכמה בקבוצה מוכשרת שככל שרמת התאום של שחקניה יעלה, תשתפר.
              מי שצפה קצת בפליקנס העונה,
              מי שעקב אחרי בול העונה,
              ומי שמתבונן במתרחש על הפרקט לא רק דרך הפריזמה של "שחקני אול שמעון-רובין",
              מבין שחלוקת התוויות (במקרה הנ"ל, להגנה של בול) של המכון המפואר (מכון שמעון-רובין) היא לא יותר מעוד אחד מהנרטיבים חסרי האחיזה למציאות שפושטות במרשתתנו חדשות לבקרים.

        1. לילארד, כריס פול, בן סימונס, קייל לאורי, טריי יאנג, אריק בלדסאו, ואן וליט, ג'רו הולידיי, דארון פוקס, מואראנט, דראגיץ', קיירי אירווינג, דרק רוז, ד'אנג'לו ראסל.
          ולונזו בול.
          זו רשימת הרכזים ב-NBA עם 10+ נק', 5+ אס', 50%+ אפקטיבי. לא רף פסיכי בשום קטגוריה, לא איזה חיפוש מונחה מטרה.
          16 שחקנים עם מדד סף שהוא באמת לא בשמיים (2.5% אפקטיבי נמוך מהממוצע בליגה, רק 10 נק', ורק 5 אסיסטים לרכז. ממש לא בשמיים).
          .
          אלו העובדות. אז די לבלבל את במוח עם שמות שלא קשורים לכלום…
          אין כמו לזרוק שטויות לחלל המרשתת כתחליף לנתונים, עובדות, או סתם למשהו שמדגדג אמת כלשהי (אפילו סובייקטיבית)

          1. רק בוא נוריד מהרשימה את קרי הארדן ווסטברוק ולברון שפויים גארד במשרה מלאה , אבל עזוב גיא אתה ונותנים זה שמן ומים, לונזו מגן חלש אני לא יודע אם צפית בהם אבל זה שיש לו רייטינג הגנתי יוצר טוב מקבוצה שלא מגנה לא הופך אותו למגן טוב

          2. וכמעט שכחתי את ברוגדון דונציץ ואלכסנדר… זה רק בעמדת הרכז , בול לא נכנס ברשימה של50 השחקנים הטובים בליגה בבחירה 2 זה ההגדרה לבלוף, בכל קטגוריה,גם כל ההסתגלות על אפקטיבי בלבד בלי המשמעות של קושי הזריקה זה סוג של דמגוגיה שלושה של יאנג ושל לילארד לא שווה לזריקה חופשית של בול

            1. האפקטיבי האפקטיבי

            2. גילגוס אלכסנדר צומח להיות אחלה שחקן. שינויי הכיוון שלו בכניסה לסל זו מלאכת מחשבת.
              רק בעיה אחת קטנה.
              באוקלהומה סיטי הוא שיחק בעמדה 2.
              .
              ברוגדון שפתח את העונה נהדר, המשיך אותה בינוני להחריד עם עוד פציעות, ונפילה דרמטית ביכולת (סיים את העונה עם 30 וקצת אחוזים מהשלוש).
              .
              דונצ'יץ', אני מצטער לספר לך, לא משחק כרכז. התפקיד שלו מזכיר את זה של לברון בקליבלנד. מנהל משחק מעמדת הפורוורד, כן. רכז, לא.
              .
              ווסטבורק? בכל רגע נתון, בלי למצמץ, אני לוקח את בול לפניו לקבוצה בשורותיה משחקים ציון ואינגראם. חד משמעית.
              הפליקנס צריכים רכז שקודם כל מחפש את המסירה, מהסוג שיכול לרווח את המשחק. 38% מהשלוש של בול עושים בדיוק את זה. בחלומות הוורודים ביותר שלו, ווסטברוק לא חוצה את רף 35% מהשלוש…
              .
              היחיד לגביו אתה צודק, ושהיה צריך לפתוח את הרשימה הוא לברון.
              .
              אבל סבבה, תמשיך לזרוק שמות שלא קשורים לכלום תוך התעלמות בוטה ומשעשעת מהמציאות.
              הרי אנחנו חיים בעידן האלילון הג'ינג'י, זה ששולח את מאמיניו לשתות אקונומיקה נגד הקורונה…
              #המרשתת_סובלת_הכל
              .
              (שמעון, אם אתה צריך אני אחפש את הקישור מהזמנים בהם היה לי עדיין סבלנות להסביר באריכות מה זה אחוז אפקטיבי)

            3. ראית איך אתה משנה את הנתונים ומכניס סעיפים קטנים ״בקבוצה ליד זאיון ואינגרם״ מדברים על טיב שחקן בקבוצה עם דוראנט קוואי קרי ודיוויס אני לוקח את קליי לפני הארדן כי צריך הגנה ותנועה , אין ספק מי מהשניים טוב יותר.
              .
              לגבי ההגנה בול מגן חלש הנתונים של הקבוצה רעים, הנתונים האישיים שלו רעים, וגם מראה עיניים אבל אם אצל הארדן מגן בינוני לונזו צריך להיות עילוי. אוקלהומה שיחקה בסגנון של שני גארדים וברגעים קריטיים משחררת את ההרכב המנצח של שלושת הרכזים, לוקה דונציץ משחק כPG במשרה מלאה בדומה להארדן.
              .
              גיא לא הצגת את הנתוני הגנה של בול. הפליקאנס מסריחים בהגנה ובול מציג הגנה חלשה.

            4. ברוך, מסתבר שלא צפית השנה בת'אנדר משחקים. לא נורא, לך תיראה משחקים שלהם, ותחזור עם תגובה יותר ראויה.
              .
              אני אלך אתך בקטע של לוקה, בעיקר בגלל השינוי בתפקודו בהשוואה לשנה שעברה.
              .
              כל מה שכתבת על ההגנה של בול, אלו נטו שטויות –
              נתוני ההגנה האישיים שלו סבבה לגמרי.
              החלק המצחיק הוא שברגע שאכתוב את אותם נתונים, מידית תגיע התגובה של "סטטיסטיקה והגנה…"
              אני ממליץ לך לנטוש את שיטת הפעולה של חברך שמעון, ולעבור לצפות במשחקים מלאים.
              כאשר תעשה זאת, אני ממליץ בנוסף להתמקד בשחקנים ספציפיים, ובאיך שהם מגנים. באחד על אחד. כחלק ממרקם ההגנה הקבוצתית. ועד כמה יש להם את האינסטינקטים שהופכים מגן טוב לכזה, גם כאשר הוא משחק בקבוצת הגנה רעה.

    2. לונזו בעלייה מעלה. אני חושב שאפשר להתחיל להבין שחקן אחרי 3 שנים. בעונה הבאה נבין האם החצי השני של לונזו היה פלוק או לא.
      למלו כמעט לא דומה לו בכלום. אפילו הצורה בה גדל שונים כפי שהסברתי.
      הוא לא אתלטי אבל הוא חכם מאוד ורואה טוב את המגרש. אני מניח שיקח לו שנתיים שלוש כדי לטייב את המכניקה שלו. אם עד אז לא נראה תזוזה נצטרך להתייחס אליו כשחקן ללא קליעה. הוא משתמש בגוף ממש לא רע ושיפר מאוד את המשחק סביב הטבעת בשש המשחקים האחרונים. אין לי באמת ויכוח איתך כי יש לו דגלים אדומים מכאן עד בגדד וככל הנראה לא היה בחירה מאוד גבוהה בדראפט עמוס. But here we are. כל הטור נסמך על אמונה עיוורת. מקווה שלא אתבדה

      1. לונזו אולי יגרד פעם בקריירה את האולסטאר הוא לא שווה בחירה שנייה בשום עולם , וזה היה ברור עוד מלפני אותו דבר אחיו, לונזו הוא לא כוכב ואפילו לא קרוב לכך

        1. בסדר ברוך זה נכון שהוא מאכזב ביחס לגובה הבחירה אבל חוץ מטייטום ומיצ'ל איזו בחירה גבוהה אנחנו יכולים לומר באופן ברור שהיא שווה בחירה גבוהה? יש את פוקס רולינס ואדביו שיותר טובים ממנו כרגע אבל ממש חא באופן מובהק

          1. הוא לא שווה בחירה 2 גם בדראפט חלש כמו שהוא נבחר וזה אכזבה עצומה זה המשמעות של בלוף,זה כמו שוויגנס וגאברי פארקר בלופים למרות שביחס לדראפט שלהם הם טופ 5.

            1. ברוך זה אמנם לא סתירה לוגית אבל זה קרוב. ואם הם היו השחקנים הכי טובים ביחס למיקום הבחירה (נגיד היו בוחרים את בול במקום ה5) זה מה שהיה עושה את ההבדל?

            2. עד בחירה 3 אמור לצאת סופרסטאר , אין קבוצה בליגה או אדם באתר שהיה שמח אם הקבוצה שלו לוקחת את בול במקום השני וידע שזה מה שיצא , עד בחירה 5 מינימום אולסטאר (משהו ברמה של אולדיפו…) לונזו היה בלוף גם בבחירה 5.

            3. מהיכן אתה שולף את השטויות האלו, ברוך?
              עד בחירה 5 מינימום אולסטאר?
              .
              דראפט 12' הוא האחרון שיצאו ממנו לפחות 5 אולסטארים. לא מ-5 הבחירות הראשונות. מהדראפט כולו.
              .
              למעשה, ב-20 השנים האחרונות, במחצית מהשנים הדראפטים הם עם 4 או פחות אולסטארים.
              .
              דראפטים בהם 4 מ-5 מהנבחרים ראשונים סיימו את הקריירה עם לפחות אול סטאר 1 הפכו לנדירים. יש רק אחד כזה ב-20 השנים האחרונות (2003). היו 5 כאלו ב-30 השנים לפני כן (6 ב-50 שנה).
              .
              השורה התחתונה היא שבדיוק כמו הקביעות שלך בנוגע להגנה של, גם זו שלופה מהמותן כאשר בינה לבין המציאות קשר דליל עד לא קיים.

            4. גיא זה הציפייה של קבוצה , מה אתה מצפה מבחירה 2 תגיד לי? שחקן כמו בול

            5. נראה לי שאתה מבלבל בין הציפייה שלך כאוהד לבין התנהלות של קבוצות.
              לא כל מחזורי הדראפט נולדו שווים.
              יש מחזורים מפוצצי כישרון (ע"ע דראפט 18') בהם יש לחץ עצום על הבוחרים במקומות הראשונים בגלל שברור שיש כמה פוטנציאלים לכוכבים, ואף אחד לא רוצה "לעשות סם בואי",
              ויש שנים בהם כמות הכישרון היא דלה, וזה ברור מראש. אז רואים יותר הימורים.
              .
              דראפט 17' הוא באמצע. הוא לא קרוב ל-18' (גם לא בזמן אמת), אבל הוא גם לא גרוע כמו 13' (גובר ויאניס, אם היו בוחרים בהם בטופ 3, קהל האוהדים היו שוחטים את ההנהלה הבוחרת…)
              .
              השורה התחתונה –
              בין העובדה שבול נבחר 2 בדראפט שלו, לבין הקמפיין שלכם במכון שמעון -רובין", אין הרבה למעט איזו סלידה לא ברורה שפשוט קשה להסביר.

  2. אחלה פוסט!
    .
    אין לי מושג מה יעשה או לא יעשה האח השלישי לבית בול ב-NBA, וזה היות ואם בעבר הייתי מגיע ליום הדראפט קלולס למדי,
    היום דרגת הקלולסיות שלי מרגישה כמו זו של טראמפ בפגשו את הקורונה…
    .
    אז תודה, ג'ון. מלמדים המון, הפוסטים שלך.

    1. בבקשה. מזל שדוחים את הדראפט לאוגוסט. אין לי טופ 5 בראש ואין לי טופ 10. זה עוד משתנה ועד שלא נקבל מדידות מדוייקות ואימונים אישיים קשה לדעת. בנוסף אנחנו נראה 'מקורות' שיטענו כמה אחד הבכירים לא עשה עליהם רושם ועל כמה יש להם תוכניות אחרות. זה הכל מסכי עשן. קבוצות לא יעשו בדראפט כזה הרבה טריידאפים. הם ינסו לנווט לעצם את השחקן שהם רוצים.

  3. היתרון הגדול של למלו שהוא בוגר מאוד לגילו. הוא עבר את כל ה"סרטים" שאבא שלו סידר לו, ככה שסביר להאמין שמכל מחזור הדראפט הזה, הוא זה שיתמודד הכי טוב עם הסיטואציה של מעבר ל-NBA וכל מה שכרוך בזה.
    ועדיין, מדובר ברכז גבוה עם ראיית משחק מצויינת בגוף של ילדון. תוך שנתיים ב-NBA והגוף שלו יקבל צורה הרבה יותר מאסיבית.
    כמו כל בחירה גבוהה בדראפט הזה, אפשר לומר שהוא נהנה מדראפט חלש, אבל ההייפ סביבו – אין את זה לאף אחד במחזור הזה

  4. אני מתקשה לקבל את הנרטיב שהדראפט הזה חלש.
    אין בו כוכבים מובהקים, אבל יש בו עומק מבחינת שחקנים שלדעתי יהיו משמעותיים ולא יהיו באסטים.
    לגבי לאמלו הוא מעניין אני באופן אישי יותר אוהב אחרים, כמו שגון אמר זה דראפט שעדיף להמתין ולחכות לשחקן שלך , על פניו נראה טפשי לעשות טרייד אפ, יש לפחות שלושה שחקנים שכרגע במוקים בעשיריה השניה שאני יותר אוהב מלאמלו.
    קבוצה שאני רואה עושה ארייד אף היא מילווקי שמחכה לדעתי לניסמית ואם תראה שהוא לא נופל כל כך נמוך תקריב משהו עבורו.

  5. פוסט מעניין
    אם אלו האחוזים של למאלו אז דני אבדיה יכול להיות רגוע.
    אני מאמין שכמו במקרה של אבדיה מה שיכריע בין באסט למציאה הוא היכולת לשים את הכדור מדאון טאון.
    הוא צמח ל 2.01, במקרה של הרבה שחקנים(פיפן,רודמן) שצמחו בקיץ אחד זה עזר להם לשחק באופן מגוון כפורוורדים.
    יש לו פוטנציאל לשחק כ SF? או שהוא רזה מיידי?

    1. מיידי טוב שחזרת ידידי, אני מסכים איתך ללא שלושות התפקיד שלו יהיה מינורי ומשני, הוא 97 קילו ביום טוב אני לא רואה אותו משחק בעמדת הSF לא מול החיות אדם שבעמדה הזאת

    2. לגבי האחוזים -לא לגמרי, אחוזים מהעונשין הם אינדיקטור חזק ליכולת לפתח קליעה ואבדיה בבעיה שם.
      לדעתי הוא לא יהיה תלוי בקליעה, אלא יוכל להיות מוביל כדור משני וליצור, כי החוזק שלו הוא ראיית משחק ומסירה, יש לו גם מספיק שליטה בכדור כדי ליצור בפיק נ׳רול.

  6. תודה ג'ון.
    .
    אין לי מושג איך לדרג את הסקילס השונים,אבל אצלי הקליעה ממוקמת הכי גבוהה, הרבה מעבר לשליטה בכדור. בנוגע לראיית משחק יכול להיות שלמלו יכול להיות לגיטימי רק איתה אבל הוא צריך להיות עילוי שבעילוי סטייל רונדו. לונזו עם 30% לשלוש לא מצדיק רכז פותח. הבעיה של לונזו היא שהוא מתקשה ליצור סל מכדרור. אם ללמלו יש את אותה הבעיה לדעתי הוא לא מצדיק מקום כל כך גבוה

    1. לונזו קלע 38% משלוש השנה והיה מאוד טוב מאז שזאיון הגיע לקבוצה. כל הסטטיסטיקות לפני זאיון לא רלוונטיות.
      שליטה בכדור זה אמצעי ולא מטרה. צריך לדעת להגיע למקום בו אתה הכי יעיל ומשפיע (כפי שהמ"פ של קורס קצינים נהג לומר). למלו עושה זאת כבר היום טוב מלונזו. לילד יש באמת כישרון בידיים. יש לו בכלל יכולות מוטוריות טובות. אין לי ספק שילמד מהלקח של לונזו ויכין את הזריקה ל-NBA. העניין היחיד הוא שלמלו לעומת לונזו עדיין דבוק ללאבר. אבל לאבר כבר למד שהפה שלו כבר לא נכס ברגע שהילד כבר בונה את המותג שלו ב-NBA. אין ספק שזה יבדר נורא אם לאבר וג'יימס דולן יהפכו לחברים טובים וישבו בשורה הראשונה של משחקי הניקס.

  7. מעולה ג'ון!
    .
    בדראפט כמו זה שנקבל השנה, בו יש בעיקר שחקנים משלימים, בול הוא סוג של הימור מושכל. הוא, ווייסמן ואדוארדס הם היחידים שיכולים להפוך לכוכבים (הוא כמובן ה-3 ברשימה) ועבור קבוצה שמחפשת את השחקן שיגאל אותה מאפרוריות, אין הרבה אופציות על השולחן. לפעמים עדיף להמר, מאשר לאסוף שחקנים משלימים שלעולם יהיה חסר להם הגרוש ללירה.
    .
    לגבי המעבר לאוסטרליה – כן, הוא הגיע לקבוצה הכי גרועה בליגה, אבל לדעתי זה מה שהוא חיפש. בפעם הראשונה – בשנה הכי קריטית עבורו – הוא רצה להיות רחוק מאור הזרקורים והכתבה שהביא סמיילי לפני כשבוע התייחסה לזה בדיוק. האם זה עזר? לא בטוח, אבל אין ספק שהוא ניסה.
    (וכן, אני יודע שהוא רכש את הקבוצה לפני כשבועיים, אבל אני מניח שזה למעשה בול האבא תוך ניצול השם שלו)

  8. גון מה דעתך על סקיילר מייז מאל אס יו?
    מייק שמידט מאי אס פי אן מתלהב ממנו ובעיקר מגרף השיפור שעשה.
    ממוקם נמוך מידי?(50-60 ברוב הביג בורדס)

  9. כמו שהמפקד שלי בצבא היה נוהג להגיד "בניגוד להוראות שלי עשית ^משהו חוקי ולגיטימי בכל מקום אחר מלבד תחת המפקד הזה^. ריתוק. עד שאחליט אחרת". למלו קודם כל סובל מדברים שהוא לא אשם בהם, המשפחה, וצריך להתגבר עליהם ולהוכיח אחרת לכולם. מצב ביש עבורו.

  10. תודה ג׳ון. אני פחות אופטימי ממך לגבי בול השלישי אבל ימים יגידו. בנוגע לדראפט הקרוב יש מצב שתארגן לנו טור על הפתעות פוטנציאליות סטייל הפריק או יוקיץ׳? עושה רושם שהלוטרי חלש השנה אז אולי נופתע בעתיד

    1. הפריק הגיע משום מקום. קשה לנבא צמיחה נוספת כמו שחווה בליגה ואמון מוחלט של הנהלת מילווקי בפרויקט כל כך Raw. הם הזיזו את הבחירה שנייה המבטיחה בטרם הפציעות ג'אברי פרקר כדי לפנות לו מקום. זה לא דבר מובן מאליו.

      יוקיץ' עשה דברים מדהימים באימונים אבל לנאגטס כביכול היה סנטר לעתיד בנרקיץ'. האומץ לתת להם חלוקת דקות כמעט שווה כדי לראות מי ייצא מעלה גם היא חריגה.
      .
      ג'יידן מקדניאלס נראה כמו עוד אחד משרשרת ה'דוראנטים' שמגיעים כל דראפט. אבל הוא כל כך Raw שצריך ממש להתחיל לעבוד איתו על יסודות קבוצתיים. הוא יכול להפוך לכוכב והוא יכול להפוך לברונו קבוקלו.

      1. לא מתלהב ממקדניאלס, אם רואים מהלך אחד זה וואו, הוא לא יציב בכלל בכלל. לא בוחר בו לפני המקום ה20 בדראפט הזה . אם מוושינגטון הייתי בוחר לפניו באיזאה סטיוארט. הוא מין מונצרל הראל בורסיה אחרת. חזק בטירוף התמצאות מעולה ליד הסל ומשחק עם הגב לסל קצת קווין מגי מודרני… בניגוד להראל הוא לא קופץ טוב. אבל הוא מאד צעיר אם הוא מפתח קליעה יותר טוב הוא סופר מעניין

  11. תתפלא ג'ון, אני קורא כל מילה שלך (ולרוב גם את כל האחרים) וקלטתי את החיצים והבונבונים.
    הבנתי שגם דעתך עליו דומה מאד לשלי: הוא הבול הגדול מכולם; הוא הפך לעצמאי ולא בדיוק נשמע לאביו יותר מאשר כל נער בגילו מקשיב לאבא, והוא ניחן באינסטינקים, והסוואגר שרק ליחידים יש. אם יתנהל נכון (בעצמו את תחת סוכן חכם) הוא יגיע רחוק.

  12. למלו הוא שחקן אחר מאחיו, הדבר המשותף זה ראית משחק נהדרת. לאמלו חודר טוב יותר עם המון הטעיות וטוב במשחק עומד גם.. אני ממש לא יודע להחליט לגביו הקליעה ביחד עם הגוף השברירי ביחד עם האין ההגנה האיבודים. מצד שני שיש לו יש רק לו מאד יחודי. קבוצות שבוחורות גבוהה צריכות לעשות איתו עבודה יסודית של וורק אאוטס וראיונות לראות מה מסתתר מאחורי המותג עד הסוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט