לבחור נכון – ג'יימס וויסמן – דראפט 2020/יונתן גזלה

כתבתי פתיח ארוך המסביר מה קורה כרגע בעולם דראפט הקורונה 2020. כתבתי על התנודה המוזרה וחסרת השקט שמטיסה קדימה פרוספקטים מסויימים ומוחצת אחרים למרות שלא שוחק משחק אחד מעל חודש וחצי!!! למרות שלא יצאו שום סרטונים שלא היו זמינים קודם. הסברתי על מובילי טרנד כמו קווין אוקונור מהרינגר וצ'ד פורד, גורו דראפט ותיק, שלזכותם אמנם חושבים עצמאית. אך לחובתם, לעיתים נראים כנהנים מבחירתם המקורית, כאילו גילו להקת אינדי חדשה שהם רוצים לעצמם, לפני נהירת גל ההיפסטרים שיהפכוה למיינסטרים. כתבתי פתיח ארוך…ומחקתי הכל. חסכתי לכם לפחות 1000 מילה וחמש דקות כדי שתנצלו לומר לי האם אני מאבד את הטאצ' עם עולם הכדורסל של 2020.

כי אני מפתח תסמינים מדאיגים של קלישאת הזקן המגרש את הילדים המרעישים מהמדשאה שלו, אך בסתר ליבו בגלל שהם נהנים מדי ומזכירים לו את מה שהיה לו פעם ולא ישוב. והילדים של היום? הם לא מבינים כלום!!! כבוד אין להם. בתקופתי מי שלא התיישר פגש את הסרגל. לעגבנייה של אז היה טעם מתוק מתפצפץ וכולנו היינו סבלניים ורציונליים ו… ו… For the love of god, למה ג'יימס וויסמן לא הבחירה ראשונה של כולם?! כולם נפלו על הראש? ילדים!!! אמרתי לא להיכנס לגינה! אני אביא לכם את הכדור בעצמי.

רק פעם בכמה שנים מופיע כזה טאלנט בעמדת הסנטר. ב-2008 היה זה גרג אודן שהגיע באריזה חדשה אך בלי חלקים ספייר. ב-2012 – אנטוני דיוויס, שהצדיק את היותו מפלצת הגנתית והתפתח גם להיות מפלצת התקפית. ב-2014 – הגיע ג'ואל אמביד, בחירה מספר אחת בטוחה אילמלא הפציעות, שגם אם אתם לא מאוהדיו, קשה להתכחש להיותו שחקן חשוב ומרכזי בליגה. ב-2018 היה זה דיאנדרה אייטון שלרוע מזלו נפל לדראפט של דונצ'יץ' ויאנג, אבל אין לי ספק שזו תהיה בחירה ראויה בראי ההיסטוריה, כי אייטון מראה שיפור מאוד מפתיע בהגנה. בשנתיים הקרובות נראה אותו מבצע קפיצות המאפיינות שחקנים בשנה שלישית שלהם (מה גם שסנטרים בד"כ צריכים עוד כמה שנים להתפתח בגופם ומשחקם).

כעת ב-2020 מגיע פרוספקט שמחד, מביא נתונים שרק אודן יכול להתחרות בהם. 1"7 (2.16 מ') עם מוטת ידיים של 6"7 (2.28), ומאידך אינו כבד משקל או שחיף. ג'יימס וויסמן שוקל כיום כ-250 פאונדס שריריים. הוא אתלטי, קפיצי ומחליף צדדים במגרש במהירות גבוהה למימדיו. כבר בשנותיו הראשונות אחרי שיתאקלם, תהיה לו היכולת להשפיע על הגנות ברמה של סנטרים הגנתיים כגובר, מיילס טרנר, דיוויס ואמביד. אחרי שושלת גולדן סטייט סיפרו לנו שלא צריך יותר סנטר גבוה וארוך כדי לשמור הגנות חילופים רצחניות. אך 2020 הראתה לנו 10 קבוצות בטופ היעילות ההגנתית, כאשר רק לסלטיקס שבמקום הרביעי אין סנטר גדול מימדים שיכול להגן על הטבעת. במילווקי יש את הצמד הענק יאניס את לופז, טורונטו נהנתה מאיבקה וגאסול, הלייקרס עם דיוויס והווארד, הקליפרס עם זובאץ', פילי עם אמביד וסימונס, אינדיאנה עם טרנר וסבוניס, ברוקלין עם אלן וג'ורדן, אורלנדו עם אייזיק ווייצ'ץ ו-OKC עם אדמס. ועתה יש לקבוצה נמושה (או גולדן סטייט) יש סיכוי כלשהי להתחזק בפרוספקט שבעיניי לא נופל מאף אחד מהפרוספקטים שהזכרתי קודם. גיימס וויסמן שמגיע מממפיס. אבל הקונצנזוס מתרחק ממנו ככל שהזמן עובר. אז קודם כל נחזור כמה שנים אחורנית.

וויסמן סומן בבחירה הראשונה במחזורו, כבר מסיום שנתו השנייה בתיכון. ההשוואות לכוכבי ה-NBA החלו לצוף. בעיקר זו לאנטוני דיוויס. וויסמן שסיים את התיכון כשחקן הבכיר בארה"ב, התרגש נורא להתחיל את שנתו היחידה במכללות תחת מאמנו עוד מידי התיכון, שמונה למאמנה של הממפיס טייגרס שנה קודם, פני הרדוואי. אבל אז צצה פרשה חדשה ישנה. אתם מבינים, הצרות רודפות אחרי וויסמן כבר מגיל 16.

ב-2017 וויסמן בן ה-16, שעמד להתחיל כיתה י"א, "ערק" יחד עם מאמנו פני הרדאווי מתיכון אנסווורת שבעיר נאשוויל, לתיכון מזרח ממפיס. איגוד הספורט התיכונים החובבני של מדינת טנסי, הצהיר כי איסט ממפיס עברה על חוק שאוסר על שחקן לשחק בתיכון אליו עבר אם ישנו "קשר אימוני" מהתיכון הקודם. בקיצר, חוק שלא מאפשר למאמן עורק לגנוב איתו שחקנים לקבוצתו החדשה. וויסמן בתקופה זו (עובדה שתהיה חשובה בהמשך) תיכנן לשחק עבור פני עד סיום התיכון ולהצטרף לתוכנית ה"בלו צ'יפ" היוקרתית של ג'ון קליפרי בקנטקי. כשהאיגוד רצה להשעותו מלשחק בתיכון אליו עבר, וויסמן תיכנן אפשרות ל-reclassification עקב גילו ולעזוב בסיום אותה העונה למכללות שנה מוקדם יותר (כפי שעשה מרווין באגלי באוניברסיטת דיוק). אך בסיום, לאחר התערבות של בתי המשפט של מדינת טנסי, הועדה זיכתה אותו והתאפשר לו לשחק עבור מאמנו החדש-ישן פני, ששקידם אותו ללא הפסק החל מכיתה ט'.

וויסמן תחת פני הרשים בשנתו האחרונה והראה פוטציל התקפי והגנתי אדיריםשלוו בתארים אישיים וקבוצתיים. פני נתן לו להוביל כדור במתפרצות ולהיות יצירתי סביב הטבעת ולתת דרור למדחק הפייסאפ שלו. הסרטונים בו הוא עושה הכל על המגרש ומראה דקסטיריות של איילה, הביאה את כל ה-Boys to the yard (הסקאווטים כן?) לצפות בו. מלבד קנטקי, הוא החזיק הצעות נוספות מקנזס, אריזונה, קלמסון, אלבמה ומספר בתי ספר נוספים. הוא נבחר לשחק בכל משחקי היוקרה של כדורסל התיכונים: המקדונלדס אול אמריקן, הנייקי הופס סאמיט והג'ורדן בראנד. בכולם נראה מצויין מול הכישרונות הגדולים ששיחקו איתו ומולו.

קצת היילייטס מאימוני המקדונלדס אול אמריקן

אבל אז הסיפור שלנו מתחיל. במרץ 2018, פני הרדואוי קיבל מינוי לאמן את אוניברסיטת ממפיס במקום טובי סמית'. שנים רבות קודם כבוגר האוניברסיטה, פני היווה שגריר ותורם נלהב של קבוצת הכדורסל. היה זה הדרים ג'וב שסוף סוף התקיים. בחצי שנה הראשונה הוביל פני את המכלללה לטורניר ה-NIT. אבל חשוב יותר, הוא החל בתהליך גיוס למחזור הבא.

הוא פנה לכל הנוער שאימן בעיר לאורך שנותיו וגם משך ילדים ממדינות אחרות. בסיום תהליך הגיוס הוא הימם את כל מאמני ה-NCAA ובמיוחד את תוכניות ה"בלו צ'יפ" כמו קנטקי, דיוק, קנזס וכו'. הוא הצליח לגייס לקבוצתו, שהפכה ללא רלוונטית מאז ימי דריק רוז, את מחזור הגיוס הטוב במכללות לשנת 19/20. את וויסמן הוא חטף ממלתעות קנטקי (למרות שרשמית לא התחייב אליהם). בנוסף גרם פני לכוכבי תיכונים אחרים לחזור בהם מהתחייבותם כלפי קבוצותיהם ולחבור אליו במקום, כמו די ג'יי ג'פריז שנרשם כבר לקנטאקי ובוגי אליס שנרשם לדיוק. אליהם צרף 2 כוכבי תיכונים מהטופ 50: פרשס אצ'ואה שיבחר השנה ככל הנראה בלוטרי, ולסטר קיניונס ששבר את ידו אך הציג כמה ניצוצות כבר העונה.

View this post on Instagram

🦄🏀💕

A post shared by James Wiseman (@bigticket_j13) on

ה-NCAA לא נותר אדיש לשוד הגדול. הם נכנסו לתמונה בעצמה של שריפים ממיסיסיפי השומעים על פשע שחור על לבן בשנות ה-60. אתם מבינים, יש דין למכללות רגילות ויש דין למכללות היוקרה של הליגה. הפרות החולבות, שכל משחק שלהם מזרים כסף רב לקופה, דרשו הצלפה ציבורית בכיכר העיר וה-NCAA סיפקה את הסחורה. גם ככה פרוספקטים בכירים כמו למלו בול ואר ג'יי המפטון (סיים תיכון כשחקן מספר 6 בארה"ב) העדיפו לטוס לניו זילנד ואוסטרליה. כעת גם וויסמן וגם אדוורדס לא בחרו לשחק בקבוצות אצולה. אדוורדס בחר בג'ורג'יה החלשה. וויסמן בחר בממפיס שהייתה בית קברות מאז ימי דריק רוז. אז חפרו את הלכלוך ומצאו.

מסתבר שהרדאווי כשעוד היה מאמנו של וויסמן בתיכון, שילם לאמו של וויסמן כ- 12,000$ הוצאות מעבר והתמקמות מנאשוויל לממפיס. ה-NCAA שכמובן הכירה את הקשר הקרוב בין הרדאווי לאוניברסיטה. פני הוא בוגרה ותרם להם כסף רב לאורך השנים בדומה לבוגרים אחרים עשירים בכל אוניברסיטה.

אבל ה-NCAA החליטה שפני, על אף שלא היה מאמן הקבוצה בזמן התרומה, היה שליחה והשתמש בכספו האישי כדי לגייס את וויסמן לאוניברסיטה עוד כששניהם היו בקשר בתיכון.

עכשיו שתבינו. 12,000 דולר לעומת הכסף הגדול שרץ מתחת לשולחן שנים רבות בדיוק, קנטקי, לואיוויל, קנזס ועוד הוא כלום. בנוסף וויסמן גם אחרי התרומה הכלכלית, בכלל נטה לטובת הצטרפות לקנטקי. ההגיון של ה-NCAA בו הקשר של וויסמן עם פני שהחל מכיתה ט', כאשר פני הוא דמות אב עבורו, יהיה תלוי ב-12,000$ בלבד היא מגוכך.

ה- NCAA הודיעו לוויסמן שלא יפתח את העונה וימתין להחלטה של וועדה עמצאית שהיא מינתה לחקור את ה"פשע". ממפיס נכנסה לעומק הביצה. הועדה שמנתה 5 חברים (לא היה תקדים לזה) גרמה לאוניברסיטה לשקשק. הפחד של האוניברסיטה לענישה חסרת תקדים גרמה להם לשכור יועצים משלהם וצוות הגנה (על 12 אלף, כן?). הטייגרס פחדו מענישה שעוללה להוביל למות עידן הארדוויי לשנים הבאות. אבל לאחר התייעצות רבה, ממפיס ראתה לנגד עינייה אפשרות ריאלית לראשונה מאז ימי דרק רוז ללכת עד הסוף, והחליטה לתת לוויסמן לשחק למרות אזהרות ה-NCAA לבל ישוב וישחק בקבוצתו עד לקבלת החלטה בעניינו. וויסמן שיחק במדי הטייגרס 3 משחקים שהסתיימו בשני ניצחונות והפסד.

ה-NCAA בסיום החקירה ולאחר המהלך המתריס של אוניברסיטת ממפיס, התמלאה זעם והחליטה להשעות את וויסמן ל-12 משחקים. בנוסף, החליטו שיוכל לשוב לשחק אך ורק אם ישלם קנס של 12,000 לארגון צדקה שיבחר.

וויסמן היה בהלם. וויסמן שחווה מקרה של חקירה בתיכון נקט בגישה דומה למה שעשה בתיכון ממפיס מזרח, על ידי פנייה לבית המשפט. הוא קיבל צו מניעה זמני לבדיקת זכאות נוספת של ה- NCAA. ממפיס הייתה מוכנה תחילה לעזוב את ה- NCAA, אך אחרי שבוע הם הבינו שזה קרב אבוד מראש. הקזינו תמיד מנצח כי הוא זה שקובע את הכללים, מפרש אותם ואוכף אותם גם יחד.

ממפיס המליצו ​​לוויסמן לבטל את התביעה שהגיש כדי להקל את צו המניעה. אם צו המניעה של ויסמן היה ממשיך, ככל הנראה היה ממשיך לשחק אבל ממפיס הייתה חיה תחת זכוכית מגדלת ששום טוב לא יוצא ממנה. פני הרדוואי, גיבורו של וויסמן היה מאמן טרי בשנתו השנייה. אף אחד בארגון לא היה יוצא להגנתו והוא יכל להסתכן בענישה קשה בעצמו. ויסמן החל לרצות את עונשו. אבל בסוף דצמבר, לאחר שריצה 7 משחקים בחוץ, בהחלטה מפתיעה, החליט לפרוש מהקבוצה. ההחלטה ממבט ראשון נראתה תמוהה. וויסמן טען שמכל הבלגן, הדבר החשוב שנותר לו לעשות זה להתאמן, לשפר את משחקו ולהכין את עצמו לדראפט. אבל ממתי שחקן ששיחק כל כך מעט משפר את מעמדו? האם יש לו את המשמעת ליצור לעצמו מסגרת נוקשה וקשוחה שתשפר אותו?

וויסמן שם מספרים מאוד מרשימים בשלושת המשחקים ששיחק. שחקן שבקבוצה מפוצצת כישרון שם 20 נקודות (76% מהשדה, 70% מהעונשין), 11 ריב', ו-3 חסימות ב-23 דקות משחק!!! שחקן כזה, היה יכול לשבת בבית בשקט. אבל ככל שהזמן עבר, זה שם על וויסמן יותר סימני שאלה מתשובות. 1. למה וויסמן "נטש" את מאמנו פני כשיכל לחכות עוד חודש ולדחוף את ממפיס קדימה? 2. האם התצוגה הבינונית שלו מול אורגון במשחקו האחרון לפני ההשעיה, שהסתיימה בהפסד של ממפיס בהרכב מלא לקבוצה בוגרת ומאומנת (וויסמן היה מתוסכל בסיום) גרמה לו להבין שהוא עלול ליפול בהמשך? פרשס אצ'ואה שחקן מאוד מחוזר במחזור שלו שיחק לידו בעמדת ה-PF ונראה מפלצתי במשחקים שוויסמן לא שיחק. האם וויסמן פחד שאצ'ואה לא יקח צעד אחורה ויגרום לוויסמן לירידה דרסטית במספרים? 3. פני הרדוואי המאמן שלו קידם אותו משמעותית בכל עונה מאז כיתה ט', למה היה חייב לפרוש כדי להתכונן לדראפט כאשר פני יכל להיות זה שמקדם אותו הכי הרבה?

את התשובות קשה לדעת. לדעתי בסוף היה מדובר על ילד בן 19 שהתמודד מול ארגון חזק, דורסני וערמומי כמו ה-NCAA, ועם אוניברסיטה שבזמן האמת גרמה לו לזרוק מגבת לבנה כדי להציל את עצמה. זה היה יותר מדי עבורו. אולי אפילו הצטער שלא בחר במסלול של קנטקי שהוביל את טאונס ודיוויס לפרוח תחת קאל ולהיבחר בחירה ראשונה בדראפט. אך בעיני יש גם סיבה של כדורסל. באיסט ממפיס הרדוואיי נתן לו את המושכות להיות עצמו. כשצופים בהיילייטס שלו במדי הטייגרס, קשה שלא לראות חד ממדיות שכלל לא אפיינה אותו בתיכון! אותה חד ממדיות שגורמת למומחי דראפט מרגיזים לשים על משחקו כל כך הרבה סימני שאלה. בממפיס פשוט היה גדול, חזק, מהיר וארוך יותר מכולם. הוא שאב ריבאונד אחרי ריבאונד וסיים בצבע בהטבעה אחרי הטבעה. אבל בתיכון השוו את משחקו ל-AD וכריס בוש. וויסמן הוא לא רק פריק אתלטי וגדול. הוא גם שמאלי. היה לו ג'אמפ שוט נאה לעין שגם אם לא נכנס נראה כבעל פוטנציאל אמיתי. הוא הראה מהלכי פייס אפ ופוסט אפ מהירים ומגוונים. הוא הראה יכולת כדרור ממש לא רעות לגודלו. ואפילו יכולת המסירה שנראתה כלא קיימת במכללות (למי ימסור כשהוא רולע ב-76% מהשדה?), נראתה פה ושם.

וויסמן עובד מאוד קשה על גופו כבר לא מעט זמן. כמעט אצל כל מומחי הדראפט החליק מטה בבחירות הדראפט אחרי למלו בול, אנטוני אדוורדס ואפילו קיליאן הייס. בניגוד לפרוספקטים אחרים להם משחקים רבים ברמת מכללה או בליגות בינלאומיות, לוויסמן יש כ-70 דקות של כדורסל לבחון. אז בוחנים כל פוזשן שלו כאילו מדובר בראיות מרשיעות ולא בשחקן תיכונים שרק הספיק להסיר חלודה בתחילת העונה.

ב-2014 היה קונסנזוס לגבי וויגינס או ג'ברארי פארקר כבחירות 1-2. ג'ואל אמביד נראה כמו בחירה אלטרנטיבית אך לא יותר. ואז באימון בשיקגו מול כל הסקאווטים של הליגה ואוטובוס שלם של GMים, עלה ג'ואל אמביד להתאמן. הוא העלה לפחות 10-15 פאונדס של שריר יצוק מאז משחקו האחרון בקנזס. כשכולם ראו אותו בלייב מבצע סבסובים ומטביע בעוצמה שמרעידה את האולם ומבצע מובים של עליה לסל מכדרור, כל המנגינה השתנתה בן לילה. למחרת המוקים עברו עדכון שכהשם ג'ואל אמביד במקום הראשון. זה תפס חודש עד שנפצע קשה בכף רגלו. אבל גם אז נבחר בבחירה השלישית.

ג'יימס וויסמן בממפיס שקל 240. הוא כיום שוקל כ-250 ובשנים הקרובות כשגופו יתפתח טבעית עלול להגיע למשקל של 260. הוא קל רגליים בהרבה מדיאנדרה אייטון (אך לא חזק כמוהו פיזית). הוא גם ארוך ממנו בידיים וביכולת ההגעה. יש לו ידיים נהדרות וחוש נהדר סביב הסל. לא בטוח שב-NBA יחל את הקריירה עם יותר מדי מובים לסל בכדרור, אך זה לגמרי בארסנל שלו. יכולת הקליעה שלו מחצי מרחק ומקו העונשין תפתיע רבים. אני מאמין שאם וכאשר יפתחו שערי האולמות וקבוצות יוכלו להזמין פרוספקטים לאימונים, הכל ישתנה. אני מאמין שמדובר בשחקן טופ 3 בכמעט כל דראפט שנערך בעשור האחרון. למעט אנטוני אדוורדס, קשה לי לראות מועמד אחר בדראפט הזה שניתן לומר עליו אותו הדבר.

https://www.instagram.com/p/B8zZUiLHTEc/?utm_source=ig_web_copy_link

כפי שהראתי בתחילת המאמר, הרעיון שעמדת הסנטר כבר פחות חשובה, לא ממש מחזיקה מים לעתיד לבוא. אולי נראה פחות הכנסות לפוסט ככלי מרכזי לעמדה, אך כאשר יותר ויותר שחקנים לומדים את השטיק של הקליעה משלוש, אני מאמין שהליגה תמצא פיתרון כדי להפריד בין הקלעים הטובים לפחות טובים ולא תמשיך לאפשר לקבוצות בינוניות ליידות 40 שלשות באין מפריע. אולי שינוי בשיפוט, בחוקה. אולי הרחקת הקשת. קשה לדעת. אבל כאשר קבוצות מצליחות לשפר את ההתקפות שלהם, ההגנה היא באמת מה שמפרידה במאזנים. הקבוצות שעלו לפלייאוף שולטות בטבלאות של היעילות ההגנתית, כאשר היעילות ההתקפית מראה הבדלים קטנים יותר. היכולת לשלט בריבאונד ולהוריד אחוזים בצבע הופכת למשמעותית יותר מאי פעם.

View this post on Instagram

😂😂😂😂bro this is so funny @miamihoopschool

A post shared by James Wiseman (@bigticket_j13) on

לא כוחות – אבל התנועה יפה

בעיה גדולה בדראפט הזה הוא שכביכול חלק מקבוצות התחתית שיבחרו שכבר סגורים כביכול בעמדת הסנטר. בקו האחורי ובעמדות הווינג ניתן להזיז שחקנים ולמצוא איזון ביניהם כדי לקלוט שחקן חדש. קליבלנד (דראמנד), אטלנטה (קפלה), דיטרויט (כריסטיאן ווד), ניו יורק (מיצ'ל) ושיקגו (קרטר גוניור) כביכול מסודרות בעמדה, כך שזה משאיר רק את גולדן סטייט ומינסוטה במירוץ. אך מינסוטה עלולה להתלבט כאשר טאונס הראה בהתקפה שהוא פורח בעמדת הסנטר ויש להם מחסור בקו האחורי ליד ראסל גם אם קולבר ומאליק ביזלי יעשו קפיצה. גולדן סטייט כביכול מועמדת טבעית לקלוט את וויסמן, עושה קולות שהם לא מעוניינינם בו, מכיוון שרואים בו פרויקט כאשר החלון שלהם הוא במיידי (אולי זה גם תרגיל הסחה כדי להבטיח שאם הם לא זוכים במקום הראשון הוא עוד יהיה פנוי). יכול להיות שאם הם סומכים על הרביעיה של קרי, תומפסון, וויגינס וגרין, הם יעדיפו לחפש "סופר סאב", מחליף על, שיעלה מהספסל ויעשה חיקוי של אנדריי איגוודלה. משהו סטייל אדוורדס או אייזיק אוקורו. יש סיכוי רב שאם לא יקבלו את הבחירה הראשונה יארזו את וויגינס עם הבחירה ויטרגטו כוכב ותיק בווינג ותיק שיעזור להם מיידית.

אבל after it's all said and done, אני חושב שכל הקבוצות שהזכרתי צריכות לשקול ברצינות לקחת את ג'יימס וויסמן בבחירה הראשונה. לקפלה יש תקרה ברורה. הוא גם לא זריז רגליים כמו שהיה ומתחיל לאגור פציעות. כריסטיאן ווד הוא בעל קליעה נהדרת ויכול לשחק גם כ-PF. הוא אומנם פרץ בצורה פנטסטית בסוף העונה, אך קשה לראות בו דבר בטוח. עתידו של בלייק נוטה בערפל ודיטרויט צריכה לחשוב בגדול. דראמנד נותן לא מעט, אך הוכח שאין בו הרבה אפסייד בכדורסל המודרני. כשהוא ישב, לא היה נראה שדיטרויט איבדה יותר מדי. מינסוטה עם טאונס בהגנה היא גבינה שווצרית. טאונס צריך מרחב, אך כמו שגולדן סטייט הוכיחו עם בוגוט בזמנו, ניתן לנצל סנטרים כדי ליצור מרחבים ולא רק פקקים. ניו יורק פחות עושה שכל עם מיצ'ל רובינסון, שנראה כמו גרסה דומה של מה שוויסמן הראה בממפיס. אך לא בטוח שרובינסון הוא לא קרוב יותר לוויטסייד מאשר לוויסמן. שיקגו יכולה לנצל כל כישרון בקו הקדמי שלהם כאשר הם מפוצצים בשחקנים מהקו האחורי שרוצים כדור ביד. ולבסוף גולדן סטייט. הריסון בארנס הוריד בעונת הרוקי שלו את אנדרה איוודלה לספסל. הוא היה חלק חשוב בפריצה של גולדן סטייט לסיבוב השני הידוע מול דנבר ב-2013. רוקיס בסיטואציות הנכונות יכולים לתרום. אני לא יכול לחשוב על קבוצה יותר מתאימה שתפתח את וויסמן יותר מגולדן סטייט בה הוא לא יצטרך להוביל אותם בזריקות לסל וייצור פוזשינים נוספים לסופרסטארים של הקבוצה.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. אחלה כתבה ג'ון
    הכדורסל בעידן האחרון שם את משקלו על הגארדים, ככה שכל גבוה, מוכשר ככל שיהיה, מתחיל יחסית מעמדת נחיתות ועליו להוכיח את עצמו.במקרה של וויסמן כנראה שאין לו יותר מדי הזדמנויות עקב הקורונה והחלטתו לעזוב את ממפיס מוקדם בעונה מבלי ממש להותיר חותם.
    מצד שני, בדראפט אוהבים מאוד כישרון ופטנציאל ושל וויסמן נוזל מכל כיוון כפריק עצום ואתלטי, ואולי גם בריא שזה תמיד חשוב. כל הקבוצות שהזכרת אצל ה"נמושות" מצויידות כבר בעמדת הסנטר, אבל האם התקרה של וויסמן לא גבוה משל כולם?
    אם ניקח את ההוקס למשל, הקבוצה סופר צעירה, וקפלה הוא פחות או יותר ההגדה לחד ממדי… ככה שוויסמן יכול להגיע לשם ולהתפתח בשקט, ועל הדרך כנראה לשדרג עשרות מונים את ההגנה שלהם. אני מניח גם שלקפלה יש שוק, ולכן זאת אופציה להעביר אותו.
    אני חושב שגם הבולס היא אופציה, בהנחה שהם בודקים את השוק עבור קרטר או מרקנן עבור גארד נורמלי לקו האחורי הפרוע שלהם.
    אצל הווריורס הוא אכן מאוד מתאים, אבל כפי שציינת, האם באמת לווריורס יש סבלנות להמתין עד שיתפתח לשחקן שמנבאים שיהיה כאשר הליבה שלהם זה "ניצחון עכשיו".

    1. אחלה תגובה!!!

      אם אתה אורלנדו האם הייתה מבצע טרייד עם גולדן סטייט של אנדרו וויגנס + בחירת הדראפט תמורת ג'ונת'ן אייזיק ואוון פורנייה?

      1. כן. ואם אפשר להשיג גם את אוגוסטין (אני חושב שבחירה ראשונה + וויגינס שווים יותר מאייזק ופורנייה – השאלה אם זה עובר ברמה הכספית)
        אייזיק מתאים להם עם האורך, ההגנה והפוטנציאל ההתקפי בהתקפת התנועה שלהם לצד קלעים כמו קארי ותומפסון. הם להם ממש זמן לחכות לוויסמן להתפתח (וגבוהים, כפי שציינת, מתפתחים לאט יותר). הוא יכול לשחק לצד גם כ-PF לצד גרין בסנטר.
        פורנייה נותן SG סקורר מהספסל, דבר שכבר הרבה זמן לא היה לווריורס. הוא גם יכול לשחק בעמדת ה-SF, והוא מתאים להם להתקפת התנועה.
        אוגוסטין כמובן מביא לי PG מחליף נורמלי.
        בכל מקרה פורנייה ואוגוסטין נותנים לי קו אחורי מצויין ליחידת הספסל. קליעה וניסיון, וגם יכולים לתת מנוחה לקארי ותומפסון כשחקני חמישייה.
        .
        החסרון היחיד, בהנחה שוויסמן הופך למפלצת שהוא אמור להיות, שהווריורס מאבדים כביכול את "אבן הפינה" שלהם לעשור שלאחר קארי-תומפסון.
        .
        אבל במכלול השיקולים זה טרייד שהייתי הולך עליו בתור הווריורס. משיגים שחקן חמישייה שיותר מתאים להם מוויגינס וצמד גארדים לספסל (ומחמישייה בעת הצורך).

        1. בוויגנס הרקוב אני לא נוגע, זה לא דראפט שיש בו כישרון על כמו זאיון שזה נו בראיינר (ואז צריך להיות מפגר בכלל להטריד את הבחירה הראשונה), בדראפט של השנה אתה לא יודע אם הבחירה הראשונה תהפוך לפרנצייז או לבלוף (וזה בהחלט המקרה של ארדאוויס שהתקרה שלו סופר גבוהה והרצפה זה מה שהוא מציג בשלוש רבעי משחק שחקן לא יעיל אפאתי וטיפש). אפשר להשיג על פורנייה ועל אייזק (שהוא אוברייטד נוראי פה באתר הוא כוכב הופס הרבה יותר).
          .
          בכללי אורלנדו כמו שיקגו וסקרמנטו ארגונים כל כך רקובים שגם אם יגיעו אליהם 4 בחירות דראפט ראשונות לא יעשו אם זה כלום

          1. שאלה טובה הזווית של המג׳יק.
            אני יכול לחשוב על בבקשה הבא:
            1. מקבלים בחירה מספר 1 (כמובן זאת הנחה) את השחקן הגבוה האולטימטיבי.
            נותן להם אופציה להתחיל לחפש שוק לווצ׳ביץ׳ היקר מדי שאיתו התקרה נמוכה מדי.
            2. פותר את הפלונטר של אייזק-גורדון שיושבים על אותה המשבצת ותפקידם דומה. שני השחקנים, בכדורסל של היום, משחקים בעמדת ה-PF, ודורכים על האצבעות אחד של השני.
            3. וויגינס נותן להם שחקן טוב יותר מפורנייה (שגם הולך להיות להם יקר להשאיר אותו).
            וויגינס עדיין עם הפוטנציאל להפוך לטוב יותר וסוגר להם את עמדת ה-SF והוא מסוגל לשחק גם ב-SG.
            4. אוגוסטין לדעתי הופך לשחקן חופשי וכל עוד הם שמים את הז׳יטונים שלהם על פולץ׳, שווה לתת לווטרן הזה אופציה לשחק על הטבעת

            1. התגובה נשלחה בטעות פעמיים, אבל אני מסכים אני לא רואה הרבה הגיון מהצד של המג׳יק לקחת את העסקה

    1. אני מתחלחל שאני רואה תגובות בורות באינטרנט שקוראות לוויסמן "פחדן" שלא חזר לשחק. מביאים את המקרה של זאיון שחזר אחרי הפציעה של קריעת הנעל. שחקן שגם נוצל על ידי הליגה, וגם לא קיבל גיבוי של האוניברסיטה שלו עשה בשכל ומכין את עצמו לליגה. אילו היה מגיע השנה יכל להצטרף לגרין בליגה החדשה\ג'י ליג ולהרוויח כסף.

    1. אני גם מקווה. אני אוהב ליגה בה יש מגוון של שחקנים. הרעיון של קבוצות פורוורדים ארוכות שמשחקות ב-5 עמדות זה הסיוט שלי. רוצה אותם קטנים, גדולים, קצרים, ארוכים, שריריים או רזים העיקר שנראה מגוון מעניין. גם הקהל מסכים. עובדה שמי שקיבל הכי הרבה תשואות בבוסטון היה טאקו פול.

      1. מעניין תודה…הכל עניין של טרנדים..מי יתן ויגיעו מאמנים שיראו את וייסמן או גבוה אחר שיגיע בשנים הבאות ויתנו להם להיות הם והמשחק יחזור להיות מאוזן יותר ולא תחרות של ידוי שלשות ללא הכרה..בעיני אין יותר מרגש מלראות קרבות של גבוהים כמו התקופה של חאכים/יואינג/רובינסון/שאקיל..

    1. זה כמו שאין לי בעיה עם דתות ממוסדות כל עוד יש אליהם אלטרנטיבות. לא לכל שחקן יש מערכת תמיכה שמאפשרת להם להסתגל לליגות בינלאומיות.

  2. תודה ג’ון נפלא כרגיל , כל GM שיבחר את הול במקום וויסמן, צריך לקבל את הפתקית הורדה והרחקה מהליגה , פרט לאדוארדס שאצלי הוא בחירה ראשונה בפנקס הכל פתוח וויסמן בהחלט צריך להיות שם (בבול אני לא נוגע עם מקל).
    .
    וויסמן צריך להתפלל ליפול לקבוצה עם רכז מנהל משחק שיודע להפעיל אותו , אני בהחלט רואה אותו מתבזבז למוות בקבוצה כמו ניקס או אורלנדו אלוהים ישמור.
    לגבי אייטון הוא הולך להופיע בהמון אולסטארים בשנים הקרובות ויכול בהחלט להפוך לסופרסטאר בליגה רק שהראש יפסיק עם הסמים (לא יודע אם יגיע ליאנג או לדונציץ אבל הוא הולך להיות מצויין ), בסאנס חסרת הריווח כבר היום בלתי אפשרי לעצור אותו מתחת לסל ויש לו המון להשתפשף אבל אתלטיות כמו שלו בלתי אפשרי להתמודד, צריכים להפעיל אותו יותר אני לא אופתע עם עונה הבאה הוא שחקן של25+ נקודות ו12-14+ ריבאונדים (והוא הפך לשחקן הגנה טוב).
    .
    לגבי הNCAA שה היה ידוע מראש יש עסק שלא מגן על הנכסים החשובים שלו? לא הייתה כראש ארגון/ עסק נוהג בצורה דומה, עם כל הכבוד לפני הרדוואי הוא לא לברון ג’יימס שיכול לצפצף על הליגה ועוד לקבל ממנה חיבוקים ונשיקות .

    1. מודה שאני כראש ארגון/עסק כזה, מעולם לא הייתי מגיע לראש ארגון/עסק זה כי מישהו היה דואג לחסום אותי כדי שלא אעשה דברים שלא כאלה.

      1. הם צריכים לעשות מה שטוב לעסקים, כמה שזה עצוב ולא מוסרי, כמו המקרה עם סין בתחילת השנה שכל ה״מביעי דעה״ מילאו את פיהם מים ברגע שמדובר בכסף.

    2. למרות זאת, הפוטנציאל של בול סופר גבוה – הוא גבוה מאוד לרכז (מעל שני מטר), הוא מכדרר מעולה, ויכול להיות אחד המוסרים הטובים בליגה תוך זמן קצר מאוד, ולפחות בקטע הזה הוא הימור בטוח. הקליעה ובחירת הזריקות מדאיגות מאוד, אבל עם מאמן שידע לחנך אותו, הוא יכול להיות השחקן הכי טוב שיצא מהדראפט הזה.

      1. פוטנציאל? כמו שאצל אח שלו הנגר ראו פוטנציאל?
        בסוף מדובר בשחקן הגנה חלש (גם אם היה עילוי הגנתי לא היה מצדיק בחירה טופ 3) , הקליעה שלו מהמותן ולא טובה , חסר לו פיזיות ובחירת זריקות נוראה , כוכב הוא לא (וגם לא אחיו שאולי יופיע פעם או פעמיים באולסטאר בקריירה, בשביל זה אתה לא מבזבז בכירה טופ 3) ,גם אם המאמן הטוב בעולם אני לא רואה אותו הופך לאולסטאר קבוע . תראה לי גארד אחד בליגה בלי יתרון אתלטי בלי אחד על אחד מפלצתי בלי זריזות מפתיעה או קליעה שולט בליגה.

      2. גם האופי שלו מוטל בספק… והוא מגיע ביחד עם אבא שלו. לדעתי לפחות זה באסט מהדהד. המכניקה לו משהו ולמרות השם שיצא לו אני לא רואה אותו הופך לקלע טוב, עם בחירת זריקות מזעזעת. מקווה בשביל אף קבוצה שלו תבחר אותו בלוטרי.

    3. לגבי ה-NCAA, אין לי באמת בעייה איתם ברמה העסקית. אני פחות מתחבר לריקבון שגרם להם להתעלם מקלטות שהגיעו בדיוק על כסף שעבר או לא עבר לשחקנים (ביניהם זאיון) ולהתנפל על ממפיס החלשה יותר. הבעיה שלי היא של ה-NBA שכבר החליטה ששחקן צריך לחכות שנה מסיום התיכון רק אם הוא אמריקאי. זה חוק שנועד להזין צעירים לשנת הוואן אנד דן. אילו שחקן אמריקאי היה טס לאיטליה לשנת התיכון האחרונה ומרשם לליגה כלשהיא יכול יהיה להיבחר בגיל 18 כמו קילאן הייס ולחתום בגיל 19 בדיוק.

  3. טקסט מעולה ובתקווה הראשון מסדרת פרופילים. אני מסכים בקשר לאפסייד של וויסמן וההתאמה שלו עבור דטרויט או קליבלנד, כשלקאבלירס יש שלושה סנטרים בינוניים שמסיימים חוזה בקיץ הזה או הבא. אם איכשהו תהיה הפתעה בלוטרי ונראה את פורטלנד או הספרס לוקחות את הבחירה הראשונה זה יכול להיות מעניין מאוד

  4. ג'ון, פוסט מצויין, אבל אולי קצת הגזמת ביתרונותיו. אולי הוא ייבחר בחירה ראשונה, אבל ראיתי אותי די הרבה, ותמיד במין זכוכית מגדלת כי מזמן לא היה שחקן בגובהו כה טוב (ציון נמוך בכמה אינטשים טובים).
    מה שעליו לשפר דבר ראשון ומעל הכל היא האגרסיביות שלו. לפעמים הוא נראה חולמני כזה, ללא הרצח בעיניים של ויליאמסון. זה מתבטא גם במספרים הדי בינוניים שלו בחסימות, לשחקן עם זרועות של 3'7.
    כמובן שעליו לשפר משמעותית את משחק הפרימטר שלו. היום רוצים שחקנים כמוהו המסוגלים לצאת החוצה ולקלוע. הוא גם נראה לפעמים קצת 'אבוד' על הפארקט ולא יודע בדיוק מה עליו לעשות.
    אני לא הייתי בוחר בו ראשון אלא אם הייתי חייב גבוה כמוהו ללא ויכוח. בחמישייה הראשונה הוא בטוח יהיה.
    תודה ג'ון על עוד פוסט מקצועני לחלוטין.

  5. אחלה פוסט! תודה, ג'ון.
    .
    ה-NCAA ב-2 מילים:
    מעוררים חלחלה.
    .
    לגבי אייטון – כל מילה. אני ממש הופתעתי ממשחקו העונה, הפתעה שגדלה ככל שהעונה התקדמה (עד שסוף סוף הוא התחיל לשחק, הפסיקו לנו את העונה…)
    ההפתעה, דרך אגב, היא בצד ההגנתי. לא האמנתי שכבר בעונה ב' שלו הוא יראה התקדמות שכזו. לא שהוא כבר שחקן מושלם או שלם, אבל אסור לשכוח שלסנטרים יש גרף התקדמות המזכיר תחזית אופטימית של קורונה –
    שטוח למדי.

  6. כל הכבוד, כמעט שכנעת.
    בכל מקרה, דראפט חלש בטופ ווייסמן בחירה סבירה ב-1, הייתי הולך על בול או כנראה.
    אבל, עשית הרבה רעש מ-12000, בלבד.
    פני הארדוואי כזה גאון גיוס שמשך כל כך הרבה מהגדולות? הימור סביר שהרבה יותר כסף עבר בממפיס ואו שלא תפסו או שלא רצו יותר מדי רעש.
    הטענות העיקריות שאני שמעתי נגדו – לא קורא את המשחק. דיוויס, טאונס, אמביד, על אף אחד מהם לא אמרו את זה. אתלטיות לא תספיק.
    הוא הימור חביב ל אטלנטה לדעתי.

    1. ברור אבל זה בכל מכללה , כל שמה אתה שומע על כמה כוכבי תיכונים שמגיעים לחור שכוח אל ״ומתאהבים במקום״ ברגע שדרכו בקמפוס, האמת ידועה לכולם ולא מעניינת אף אחד. הכוכבי תיכונים המובחרים מקבלים משכורות שיכולות להגיע עד חצי מיליון ומיליון דולר רק בשביל לשחק במכללה (כלום לעומת הNBA אבל עדיין). אני לא מדבר על ההטבות כמו זונות חשפניות רכבים שמביאים להם ומה לא

    2. הוא קורה את המשחק מצויין. לא כפליימייקר. כי הוא לא. אבל התנועה שלו לסל מצויינת. אתה לא קולע 30 נק' פר 36 דק' ב76% מהשדה כי אתה לא קורא נכון את המגרש. הוא יהיה פרטנר מדהים בפיק אנד רול. אני צופה 16 נק 11 ריבאונד בעונת הרוקי ביעילות על. הוא לא עושה דברים שהוא טוב בהם. עד גיל 22 יהיה אחד מה5 סטרים הטובים בליגה. לפעמים צריך to keep it sime. כשראיתי מה ג'ה מוראנט עושה על המגרש מתחילת השנה השניה שלו במכללה מיד כתבתי פרופיל כי הרגשתי משהו. הוא דורג אז בין 5-8 ולא היה ידוע מחוץ לחוגי הסקאוטים. הרגשתי אותו הדבר גם כשצפיתי במרקל פולץ. אבל אני לא קשה עם עצמי כי זה באמת נסיבות הזויות. אי אפשר להבטיח שוויסמן יהיה השחקן הטוב בדראפט בעידן שנשלט על ידי גארדים ווינגים. גם שחקן שיבחר 15 יכול להתפוצץ (ארון נסמית?). אבל וויסמן לא יהיה באסט

      1. ברור שהוא לא יהיה באסט פרט לארדוואיס שהוא הימור לא קטן בפני עצמו אין שחקן שאני לוקח אותו לפניו בדראפט חלש כזה, למלו בול כתוב באסט על המצח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט