תעיות ותהיות ליום שבת בבוקר/ רותם אלרן

דג'ונטה מארי והספרס

במשחקים שלפני התחלת העונה הסדירה בעונה הקודמת, ראינו פציעה קשה לשחקן צעיר ומוכשר, וזהו דג'ונטה מארי, אשר קרע את הרצועה הצולבת, אחת הפציעות הקשות ביותר עבור כדורסלן, שבדרך כלל פוגדעת במהירות ואתלטיות. למרות זאת, העונה מארי חזר והיה מצוין עבור הספרס, אך המועדון המצליח לא היה בין 8 הקבוצות הראשונות במערב לראשונה זה 22 עונות. דבר זה יכול מעלה סימני שאלה, בעיקר על אופי עתידו של המועדון ובמה יבחרו להתמקד – הצלחה עתידית או בינוניות עכשווית.

הנקודה הראשונה אשר חשובה ורלוונטית עבור הספרס היא ההגנה. לאורך השנים וההצלחות, הספרס היו ידועים לעיתים כקבוצה מאוד אפורה (תחילת שנות האלפיים) או מאוד מהנה (בעיקר עונת 2013/14) אך דבר אחד לא השתנה – ההגנה. הם תמיד הגנו טוב, ותמיד היו עם שחקני הגנה מהטופ של הליגה, בין אם זה כוכבים כמו טים דאנקן וקוואי לנארד, או שחקן רוטציה כמו דני גרין. העונה, ההגנה לא הייתה שם – הספרס היו שביעיים מהסוף בכמות הנקודות שספגו בממוצע למשחק, ובאותו מקום גם ברייטינג ההגנתי. ישנו פתגם האומר "הדג מסריח מהראש" וזה בדיוק הסיפור שם – שני השחקנים הטובים ביותר והחשובים ביותר של הקבוצה, דמאר דרוזן ולמרכוס אולדרידג' לא שחקני הגנה מבריקים, אף שבעבר למרכוס היה שחקן הגנה מצוין בצבע, כיום הוא לא מתאים לאור כך שהוא איבד מהניתור ומהזריזות ולא מסוגל לשמור על שחקנים המשחקים על קשת השלשות, מה שהופך אותו לנטל הגנתי. בקשר לדרוזן, הוא סביר לכל היותר בצד זה, וקבוצה אשר הכוכב הראשי שלה לא מוצלח הגנתית צריכה להקיף אותו במגנים טובים (לראיה דנבר), מה שלא קרה בספרס.

למרות ההתקפה שנמצאת בטופ של הליגה (מקום עשירי בנקודות למשחק), ההגנה לא מספיק טובה, ופה מארי נכנס לתמונה. מארי הוא שחקן הגנה מצוין, עם ידיים ארוכות מאוד, אינסטינקטים מעולים ומהירות שחזרה למה שהייתה למרות הפציעה. אם מארי יוביל את הקבוצה, יהיה להם כוכב שהוא מגן מצוין, ויכול להתפתח למתקיף מעולה עם שחקנים מרווחים לידו. הוא יכול להיות המנהיג ההגנתי שלהם, ובהתקפה לשחק אופציה שנייה או שלישית לשחקן התקפה טוב ממנו. דרוזן לא עובד שם בגלל שהוא מתעקש לא להתרגל לסגנון משחק מודרני ולא לזרוק שלשות כמעט בכלל, וזה פוגע בקבוצה.

טעימה קטנה מההגנה של מארי

הסירוב לזרוק שלשות פוגע בכל הקבוצה, אך לדעתי במיוחד במארי – מארי זרק העונה 1.6 שלשות למשחק, ווליום קטן מאוד, וקלע אותן באחוז טוב של 37.8%. אם יזרוק לפחות 4-5 שלשות למשחק, זה יתרום מאוד לשיטת המשחק שלהם ויפתח אותה עוד יותר, אך אני בספק אם זה יקרה כל עוד גרג פופוביץ' (הנהדר, אך בעניין השלשות מעט מיושן) יאמן שם.

לסיכום, אני חושב שמארי אמור לזרוק הרבה יותר שלשות ולהיות שחקן התקפה בעל תפקיד יותר גדול, ואני רוצה לראות את זה קורה ללא דרוזן המזדקן, ואולדרידג' המזדקן עוד יותר, לצידו.

פינת הוידאו – החזרה של דריק רוז

בעונה שעברה, אחד הסיפורים הגדולים והמרגשים ביותר היה דריק רוז, ללא כל ספק. הרכז הוותיק (בעונתו ה-12 בליגה, מי היה מאמין) עבר דרך חתחתים ארוכה וקשה מאוד מאז הפציעה הקשה ב-2012 (גם ברצועה הצולבת, כמו מארי), אז היה אחד השחקנים הטובים ביותר בליגה, ואף כמעט נוצרה סביבו סופרטים עם לברון ווויד, שסיפרו ששקלו ליצור אותה יחד עם רוז, לפני שעברו למיאמי. בימיו הראשונים בליגה, רוז היה ידוע כאחד הרכזים היותר מהירים ואקספולוסיביים בכל הליגה, אך הפציעה גרמה להאטה בפן זה ולהורדה ביכולת זו.

למרות זאת, די-רוז היה הרבה יותר מסתם עוד אחד אתלטי או מהיר. בימיו בבולס הוא היה אחד ממנהלי המשחק והסקוררים המוכשרים ביותר, ושילוב אלה עם האתלטיות ואינטליגנציית משחק גבוהה יצרו שחקן מפלצתי, שהיה יכול להגיע לפסגות גבוהות בהרבה לולא הפציעות. כפי שניתן לראות בסרטון, רבים מן המהלכים שרוז עושה כיום כמעט זהים למהלכים שעשה לפני כמעט עשור, ומראה שהוא לא איבד מחכמת המשחק ויכולת הקליעה שלו.

בנוסף לכך, העונה די רוז קלע יותר נקודות פר 36 דקות, וביעילות יותר גבוהה (חשוב לזכור שזה היה בדטרויט, שהיא קבוצה מאוד חלשה ללא סקוררים אחרים, במיוחד לאור כך שגריפין וקנרד היה פצועים רוב העונה, ודראמונד הועבר בטרייד). היה מאוד מרגש ונחמד לראות שחקן שעבר כל כך הרבה, חוזר, ולו מעט, לאיך שהוא היה אמור להיות. ובתקווה, בעתיד נמשיך לראות עוד מהשחקן הנפלא הזה ומצורתו החדשה על המגרש.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. סימן מעודד בקשר לקליעה של מורי הוא העליה באחוזי העונשין שלו. קשה מאוד להסיק מסקנות על קליעה של שחקן שזרק כל כך מעט מהם במהלך 3 עונותיו (52 שלשות מ-147 ניסיונות קליעה בקריירה). אחוזי עונשין, זה נתון שבטווח הארוך יכול לעזור לנחש האם שחקן פלוני ימשיך לקלוע באחוזים טובים מטווח ה-3 (79.8% למורי העונה מהעונשין).
    הבעיה של הספרס בכל הנוגע למורי?
    דרק ווייט.
    הם שיחקו יחדיו באותו ליינאפ רק 102 דקות העונה (38 משחקים) כאשר באותן דקות הספרס מציגים נט רייטינג שלילי (1.2-) עם הגנה סבירה (טובה בהפרש מהממוצע העונתי של הספרס) אבל גם עם התקפה מזעזעת.
    .
    נתון 102 הדקות גורם להאמין שפופ לא חושב שהצמד יכולים לשחק זה לצד זה, מה שמביא אותנו לשאלה הבאמת גדולה בכל הנוגע למורי והספרס –
    יחסינו לאן?
    .
    אני חושב שלא תהיה לספרס ברירה אלא לבחור אחד מה-2, ואת השני להעביר בטרייד. הניחוש שלי הוא שזה יהיה מורי שימצא בדצמבר הקרוב (אז ככל הנראה תתחיל עונת 20/21) בית חדש.
    .
    תודה, רותם.

  2. מורי זה אחד השחקנים הכי אוברייטד בעשור האחרון. כוכב ופוטנציאל הופס. מזלו שהוא בספרס ומדברים עליו לפחות בהופס. אם היה בשארלוט בכלל לא היו יודעים מי זה

    1. מסכים לא יודע איך קוראים לו כוכב פה הוא אוברייטד ענק הוא לא יצרן נקודות, הוא לא מנהל משחק ורק בהופס הוא כוכב.

  3. בעניין מורי, והספרס בכלל, אני חושב שפשוט בזבזנו את הזמן בעונה החולפת – לא חושב שלמדנו משהו חדש על אף שחקן בסגל, וחוץ אולי מווקר וליילס אף שחקן לא השתפר. זו תקלה רצינית ביותר, ומשמעותית הרבה יותר מאשר המיקום שלנו בטבלה או ההחתמה האומללה של קארול.
    .
    כתוצאה מכך, גם קשה לי לומר מה צריך לעשות בסגל – אחרי 102 דקות אי אפשר, לדעתי, להסיק שמורי ווייט לא יכולים לשחק ביחד, וגם לא שהם כן יכולים לשחק ביחד. כנ"ל בנוגע ללוני ווקר, וכמובן הרוקיז ג'ונסון וסאמניץ'.
    .
    אי לכך אני חושב שצריך לנצל את השנה הבאה כדי ללמוד, וזה אומר להטריד את הוותיקים ולתת לצעירים לשחק, כך שהעונה הבאה לא תבוזבז כמו זו.
    .
    אפשר לטעון שפופ לא צריך לראות אותם במשחקים כדי להתרשם מהם ולהחליט מה הלאה, אבל אני מפקפק בכך – יש גבול למה שניתן לראות באימונים, בעיקר אצל שחקנים צעירים שצריכים להתרגל לאור הזרקורים, ללחץ, לקהל עוין, שיפוט ביתי ושאר ירקות.
    .
    תודה רותם.

  4. יש דבר אחד שבלט לי ממבחן העין העונה במשחקי הספרס – מוריי לא מניע טוב את הקבוצה בתור רכז, בחלק ההתקפי.
    למעשה, הוא אחת הסיבות המרכזיות לחולשת הקבוצה ולעונה הגרועה.
    הגנה יש לו, אבל הוא משחק רכז והוא פשוט לא טוב בזה, ולא בשום תפקיד אחר בהתקפה.
    זהו חלק שיש לנצל את ההייפ שעדיין קיים עליו, ולהטרידו עבור חלקים מתאימים יותר.

  5. קשה לשפוט את העונה הראשונה של שחקן אחרי פציעה כזו. לגורדון הייוורד ולפול ג'ורג' לקח לפחות שנה לחזור לכושר, והם כבר היו שחקנים מפותחים. כבר עכשיו אני תופס ממנו פטריק בוורלי לעשירים, רק לא מעצבן. יש לספרס כמה שחקנים צעירים מעניינים (ווקר, קלדון) שיהיה שווה לפתח סביב עוגנים, ודג'ונטה בהחלט יכול להיות העוגן הזה.
    .
    מסכים, זה תמיד מרגש לראות כביכול אנס ובוודאות זבל אנושי מצליח להתגבר על כל אלה ומקבל הכרה על כשרונו. אני כל יום מוחא לו כפיים תוך כדי שאני רואה את "קצין ומרגל" של פולנסקי כשברקע כל פעם אלבום אחר של אייל גולן כדי לראות אם הם יתאימו.

  6. בתור אוהד הספארס אני לא חושב שמורי יכול להוביל את הקבוצה. הוא יכול להיות גלגל שלישי וזה גם תלוי במי שנמצא סביבו.

    האחוז שלו מהשלוש גבוה בגלל בחירת זריקות. כשאתה זורק יותר אתה גם מגדיל את טווח בחירת הזריקות ומכניס זריקות בפוזיציות פחות טובות.

    הקורונה עשתה לנו טובה, העונה הזאת היא המגעילה ביותר שלנו מזה שנים. למה?
    1. חרא של כדורסל
    2. לפרקים כדורסל מאוד מיושן ומעצבן
    3. 0 צעירים מבטיחים לפתח. ועם כל הכבוד ללוני ווקר הוא שחקן מאוד מבולגן ומאוד בוסרי.
    4. יכולת מאוד מועטה להשתפר בעתיד הנראה לעין – מי יבוא לספארס.

  7. תודה רותם
    מצוין כרגיל. דרק רוז השחקן שכשרונו נכנע לפציעות/מוות, יש כמה סיפורים כאלה באן בי איי, ראה ערך רג'י לואיס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט