סיכום עונה סאן אנטוניו ספרס; איתן מאג'ר

שיר של אש ושל קרח (משחקי הכס) בעיני רבים זו סדרת טלויזיה. אחרים בטוחים שזו סדרת ספרים לפני הכל. או כמו ששרו את זה The Axis of Awesome:

אבל האמת מעט שונה. שיר של אש ושל קרח, זו בכלל פואמה של רוברט פרוסט.

 

אש וקרח/רוברט פרוסט

יש האומרים שהקץ יבוא מאש

ויש שמקרח

ממה שטעמתי מתשוקה

אני מריע לאומרים שמאש תגיע

אבל אם העולם נדון פעמיים למות

אני יודע מספיק על שנאה

כדי לומר שקרח

גם הוא פתרון לא רע

והוא בטח יספיק

 

ולמה אני מספר לכם את כל זה. כי השיר הזה מדבר על עולם של שחור ולבן. עולם שבו אין אמצע. עולם שבו או שאתה רץ לאליפות בכל הכוח, או שאתה בתהליך. גם אני מאוד אוהב לראות את פילי השנה, אבל אני שמח שסאן אנטוניו בחרה בצבע האפור. בלי קוואי, זו היתה יכולה להיות עונת טנקינג מפוארת. במקום זה הספרס עשו את המיטב.

10 נקודות לסיכום העונה של הקבוצה הכי משפיעה בליגה הטובה בעולם:

1. הרגע הכי נמוך: טוני פארקר פותח על קוואי. שחקן שמבקר שחקן אחר כמו שטוני עשה, זה אירוע חריג בכל קבוצה, שלא לדבר על הספרס. לא ברור מה בער לפרקר לשתף את כל העולם שלו היתה פציעה קשה יותר מקוואי ושהוא גיבור גדול וחזר מהר. אולי הוא מאוד רוצה אליפות נוספת לפני הפרישה והוא מרגיש ששעון החול שלו הולך ונגמר. אולי הוא סתם בן אדם קטן ואנחנו לא ידענו את זה. בכל מקרה, זה היה הרגע הכי נמוך של הספרס העונה. החל מהדקה ה 04:05

2. הרגע הכי כנה: מנו אומר בגילוי לב לפני כחודש לפני האולסטאר: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות כדי לנצח, פשוט אין לנו תמיד את הכישרון בשביל לעשות את זה."

3. העתיד: פופ מאוד אוהב שחקנים שיש להם תנועה או תכונה שנותנת להם יתרון יחסי (ושידעו לעשות הגנה). למרקוס אולדריג, עם הגובה ושיחרור הכדור הגבוה מאוד הוא דוגמה מצויינת לזה. קוואי והזרועות עם האצבעות הבלתי נגמרות זו דוגמה נוספת. מורי הוא בדיוק שחקן כזה. הוא גארד גבוה, 1.96, עם זרועות של שחקן בגובה של 2.08, שזה גבירותי, רבותי ואחרים פריק של הטבע. העונה הוא מדורג שלישי בליגה ברטינג ההגנתי, לוקח כמעט 6 ריבונדים למשחק וגונב 1.2 כדורים. הוא צריך לפתח את הזריקה מרחוק כדי שהיריבות יפחדו לעבור את החסימות מולו מלמטה, אבל כבר עכשיו הוא נראה כמו גירסה משודרגת של טוני פרקר. לא פעם אפשר לראות אותו רץ לתוך הצבע, גורם להגנה לקרוס פנימה ואז מוציא החוצה להנעת כדור ושלשה.

4. השחקן המשתפר: זה קל,  למרקוס אולדריג. הוא הגיע לעונה רזה יותר, בכושר טוב יותר וחזר להיות המפלצת משני צידי המגרש כמו שהיה בפורטלנד. אני חושב שיש סיבה נוספת לשיפור אצלו וזו ההעדרות של קוואי. עד היום ההצלחה של קוואי תמיד היתה על חשבון אולדריג. שימו לב לנתון הבא: במשחקים העונה שקוואי שיחק דקות משמעותיות (20 דקות וצפונה) ושאולדריג שיחק (ארבע משחקים) ממוצע הנקודות של אולדריג הוא 18.75. ממוצע הנקודות העונתי שלו הוא 23.4. נכון, ארבע משחקים זה מעט מידי, מצד שני כאשר מסתכלים על העונות האחרונות, אי אפשר להמנע מהמחשבה שהם מחלישים אחד את השני- וזה מדאיג.

5. הדילמה: האם לתת לקוואי את הסופרמקס או לעשות עליו טרייד? אני אישית חושב שקבוצה שנותנת סופרמקס ורוצה לבנות קבוצה אליפות היא קבוצה שתשלם מס מותרות. הסופרמקס סותם את תקרת השכר של הקבוצה. זה נכון שקוואי הוא שחקן טופ 3 בליגה, אבל גם דנקן נתן הנחות לספרס כדי שיבנו סביבו קבוצת אליפות. קוואי צריך לשאול את עצמו מה הוא רוצה מהקריירה שלו ויש מצב שהוא רוצה למקסם את הרווחים שלו. שזה אומר לקבל סופרמקס בקבוצה משוק גדול. אם התיאוריה שכתבתי נכונה, זה מסביר המון מההתנהגות שלו העונה. הוא רוצה שהספרס יעבירו אותו בטרייד לקבוצה אחרת כדי שיוכל לקבל סופרמקס. נוכח הקבוצה שיש השנה לספרס, אני לא הייתי נותן לו סופרמקס ונותן לו ללכת תמורת תמורה נאה. כשחתול שחור עובר בין קבוצה לשחקן, זה הופך את העסק לרעיל. תוסיפו את מה שכתבתי על השילוב שלו עם אולדריג למעלה… מצד שני איפה תשיג תחליף לקוואי? באוהיו? מה אתם חושבים?

6. הנעלם: דני גרין! למשך כמה עונות היה דני גרין אחת משחקני ה D&3 הטובים בליגה. הוא עדין שחקן הגנה מהטובים שיש, אבל העונה הוא ממשיך בדעיכה שלו מהשלוש עם 36.4%, רחוק ממה שהוא הרגיל אותנו. לצורך השוואה, ממוצע הקריירה שלו, שכוללים את העונה, הוא 39.5%!

7. החוזה המוצלח: פאו גאסול! אני צוחק אל תתלו אותי. רודי גיי, הגיע על חוזה הגיוני, החליק בטבעיות לחמישיה השנייה והפך לספק הנקודות השני של הקבוצה עם 11.4 למשחק. הלוואי וימשיך לעונות נוספות.

8. ההשראה: סלו-מו, קייל אנדרסון, שחקן שהוא כל כך איטי שגורם לכל אוהד כורסה עם כרס להאמין שגם הוא יכול להיות שחקן NBA אם הוא רק יבחר בזה. ממחר דיאטה.

9.האגדה שהיתה באמת: האחד והיחיד, הארגנטינאי הכי גדול מאז מארדונה, קוטל העטלפים, האיש שלא היה אמור להיות שם, מאנו ג'ינובבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבילי.

10. התופעה היחודית: לכל קבוצה יש צוות שדרים מקומי שמשדרים את המשחקים שלא משודרים ברשתות הארציות, שזה רוב המשחקים. להקשיב לצוותי הללו זה סבל שלא יתואר. צוות השידור מועסקים ע"י הקבוצה והם אוהדים אותה באופן טיבעי. הם הופכים, בעיקר את הפרשנות, לבלתי נסבלת. הם מדברים כאחרון האוהדים. כל שריקה נגד הקבוצה שלהם זה טעות, ולא משנה מה התמונה מראה. בצוות של הספרס, לצידו של בל לנד, מפרשן את המשחק שון אליוט. הוא ספרסי, הוא רהוט והוא לא מפרשן כאוהד. כיף.

מה חסר לספרס בשביל להאבק על אליפות? קוואי לנארד או שחקן אחר ברמתו.

ועכשיו לדבר האמיתי.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. לדעתי בהיעדר אלטרנטיבה אחרת לקבוצה כזו צריך להחתים את קוואי כדי להישאר רלוונטיים. יחסים תמיד אפשר לתקן.

    2 שאלות:
    1. הגיע הזמן לשלב את לברון עם פופ ע"ח קוואי ולקוות לטוב. זה אפשרי מבחינה כלכלית?
    2. מי יותר איטי, סלו מו או ג'ו אינגלס?

  2. אחלה סיכום איתן, תודה רבה.

    1. בול בפוני – ממש נקודת שפל לארגון ולטוני עצמו. אני, כמו אווה לונגוריה או איך שקראו לה, לא יכול לפסול את האפשרות שיש לו פשוט אופי מחורבן… אבל הסבר אוהד יותר יכול להיות קשור לשינוי במעמדו בקבוצה – רק השנה הוא ירד לספסל ויתכן שכל התהליך הזה מלחיץ אותו, גם מחוץ לפרקט וגם בתוכו (היה חושך כל העונה). הערכה אופטימית תניח שהוא ישלים עם השינוי הזה וילמד מה להגיד, ואיך לשחק, כשחקן ספסל. ימים יגידו.

    2. בול בפוני – עם כל הכבוד לפופ וללהקה, לראות את הספרס נגד גולדן סטייט, יוסטון, ואפילו קבוצות כמו יוטה ודנבר, זה ממש מחזה קשה לצפייה. אי אפשר להגיע עד הסוף רק עם הגנה וחוכמת משחק, צריך גם לקלוע, ובשנים האחרונות צריך גם לקלוע משלוש. יש לנו שני שחקנים שיודעים לקלוע (למרקוס, גיי), ושחקן אחד יציב משלוש (מילס). אצל כל האחרים זה בא והולך (פורבס, ברטנס), או רק הולך (גרין). צריך למצוא פתרון לזה (קליי, האם שומע? רות עבור), כנראה על חשבון גרין.

    3. בול בפוני – מורי מצוין העונה, בדרך כלל, אבל אפרופו 2. – אי אפשר לבנות רק עליו, ושאר הצעירים (עדיין?) לא מבטיחים. יש סימן שאלה בנוגע לעתיד.

    4. בול בפוני – בלי קשר לשום דבר אחר, רק על המהפך של למרקוס צריך להסיר את הכובע בפני פופ. ממש מדהים. מסכים לחלוטין שלא נראה שיש סינרגיה בין למרקוס לקוואי, ואם אנחנו לא רוצים להיות אוקלהומה (ואנחנו לא), צריך לחשוב איך מסדרים את העניין. לדעתי פופ מסוגל לעשות גם את זה.

    5. קשה לי להאמין שהעניין עם קוואי הוא פיננסי. הבחור עדיין נוסע בשברולט 97 או משהו כזה שקנה בקולג', בזמן שכל בן דוד של משפחת בול כבר נוסע בפרארי. לא נראה לי שכסף זה העניין, אלא אליפויות, ולכן לדעתי האינטרס של קוואי הוא לא הסופר מקס אלא שהקבוצה תהיה תחרותית, ולא חושב שהוא ימצא מקום תחרותי יותר מהספרס למעט סופר טים (גולדן, יוסטון, קבוצת לברון), ולא חושב שסופר טים מתאימה לאופי שלו.
    לא רואה את לברון, כפוליטיקאי ואיש עסקים, עובר למדינה בעלת רוב רפובליקאי קבוע. פשוט לא מתאים לקריירה שלו בעתיד. האשך יכול להחזיר את האקדח למגירה…

    6. בול בפוני – בעיה קשה, כבר כמה שנים. פופ ניסה להעביר את גרין לספסל, אבל זה לא לגמרי עובד. נראה מה יהיה בקיץ.

    7. החוזה של גאסול יכול היה להיות חצי ממה שהוא, ובכסף ניתן היה להביא עוד רודי גיי או משהו כזה. תקלה בלתי מוסברת.

    8. בול בפוני – האיש הוא גאון כדורסל בלי להיות שחקן כדורסל. מח נטו. ישות מטאפיזית. אידאה של שחקן בלי להיות שחקן. ממש תופעה ייחודית. מוסיף הרבה צבע לקבוצה.

    9. שלא יגמר לעולם… ואם אפשר קצת יותר דקות (אי אפשר), או לפחות קליעה קצת יותר יציבה (לא רק במאנו טיים), זה יהיה מצויין.

    10. נ"א -> פורטלנד -> לוחמים -> יוסטון -> לברון. הדרך סלולה 😉

    1. וואוו, איזה תגובה נפלאה.
      משהו אחד לגבי קוואי, אתה צודק שהוא עצמו נראה צנוע, אבל בתחילת העונה הוא העיף את הסוכן שלו ונתן את הניהול לדוד שלו. לא מכיר את האיש, אבל יש לי תחושה שהוא חושב שהכי טוב לקוואי זה לקבל כמה שיותר כסף. כמה שיותר כסף= סופרמקס בשוק גדול

    2. כחובב ספרס בעצמי עמדתי להגיב לפוסט, אבל אז ראיתי את התגובה שלך והבנתי שנחסך הצורך.
      או במילים שלך: 1-10 בול בפוני.

  3. דורבנים מפסידים היום לשקנאים במשחק סיום עונה – כרגיל.
    ספארס נגד לוחמים סיבוב ראשון וקוואי בפנים.
    הבמה מוכנה לנקמה.

  4. אם קוואי החליף סוכן, ועוד לדוד שלו, זה מסביר הכל…… בתור הדוד הייתי עושה אותו דבר.
    לדעתי צריך להטריד את קוואי ולא להיות מטרדים ממנו. גם אם הוא יחזור זה לא יהיה כמו שהיה אחרי כל הסיפור הזה.
    הניקס יקחו אותו על סופר מקס והוא יסיים כמו אלן יוסטון. כן, פעם היה לו את החוזה הכי גבוה בליגה 🙂

  5. האפשרות שהחד קרן יגיע לספרס כבר הייתה לי בראש ,אבל בטרייד על אולדריג'. כרגע זה ממש מפתה צמד תאומים של למרקוס ופורזינגיס אבל קשה לי לראות את כולם ביחד על המגרש

  6. פוסט נהדר!

    1. מאנו !!! (אפילו שזה לא לפי הסדר.. העונה המחורבנת הזו הייתה שווה בשביל להינות מהדבר הזה, השחקן האהוב עלי יחד עם סטיב נאש)
    2. גאסול – טעות יקרה.
    3. רודי – כ"כ מפתיע ביציבות ובשקט שהוא משדר.
    4. הגנה כ"כ גרועה כמו הלילה מול הפלקינס לא ראיתי מהקבוצה הרבה זמן (אל תביאו לי סטטיסטיקות, מדבר רגע ממבחן העין) כל כך הרבה חיתוכים לליאפ קל שאף אחד לא מכסה.
    5. מורי – ארוך ואתלטי, ממש לא רכז פותח ראוי. קליעה מחפירה והמון טעויות של צעירים (חוסר ריכוז, מסירות רשלניות שהופכות לאיבוד וכו') שיעבוד על זה מהספסל בשנתיים הקרובות ואז יש מה לדבר.
    6. פופ – מדהים מצד אחד ומעצבן מצד שני. התעקשויות על הרכבים שלא עובדים במקום לקחת פס"ז או להחליף. ייבוש של ברטנס (תן לו להתפתח, הוא נייד מאד, משקיע בהגנה, מוסר לא רע בכלל וקולע נהדר)
    7. למרקוס – שיפור משמעותי גם בגישה ובמאמץ ההגנתי. אהבתי.
    8. יום יבוא ובן סימנס (כשייפתח קליעה סבירה) יהיה הבחור שמתאים להוביל את הספרס.

    1. תודה
      לגבי ברטנס, כמו שאמרת הוא משקיע בהגנה, וזהו. הוא עדין מגן מאוד בינוני ואני חושב שזו הסיבה שהוא לא מקבל יותר דקות. הוא שחקן שאני אוהב ואני מקווה שיקפוץ מדרגה בשנה הבאה.

      מאיפה הבאת את סימונס? באיזה עולם פילי משחררים אותו?

      1. ברטנס לא רק מה שציינת. הוא נותן עוד דברים כמו שפירטתי.

        בנוגע לסימונס- מדבר על מה מתאים בעיני לאו דווקא על הריאלי.
        ואגב לפני שנה היית שואל באיזה סרט אני חושב שהספר ישחררו את קוואי…

  7. קללת רודי גיי בעיצומה.

    וכל הכבוד לאזכור של ציר המגניבות. אחת הלהקות ה…אהמ, מגניבות, של השנים האחרונות.

  8. תודה על הפוסט המצויין.

    אם קאווי היה מודיע השבוע שהוא חוזר לפליאוף לסדרת גמר חוזרת מול הלוחמים בלי קארי, זה יכל להיות צחוק מהדהד של הגורל.
    אחרת, העונה תסתיים בסיבוב ראשון (ארוך)

    הספרס וקאווי במלכוד רציני: אף קבוצה לא תיתן לו סופרמקס העונה בלי לוודא שהוא בסדר בגוף או בראש. מאותה סיבה היכולת לטרייד אותו מוגבלת. אני מאמין שירצו לוודא שהוא חוזר לספרס לעונה נוספת, ואז יחליטו.
    העובדה שהוא ולמרקוס לא בונים אחד את השני, אלא מפריעים ידועה ונכונה מאד

    לגבי השאר:
    1. פורבס וברטנס לא ימשיכו (נגמר חוזה נמוך במיוחד)
    2. גרין וגאי יאריכו חוזים (גרין, למורת רוחם של כולנו)
    3. קייל אנדרסן הוא מקרה מעניין כי המספרים שלו שווים יותר מהחוזה המוצע לו, אבל הוא לא יצליח לשחזר אותם בשום קבוצה שהיא לא הספרס. אני חושב שהוא יישאר אולי בתוספת קטנה

    4. טוני יחתום לעוד עונה אחת לפחות. לא בגלל שהוא שווה את זה, אלא בגלל שיש לו מעמד מיוחד בקבוצה.
    בכל מקרה, ברור שזה יהיה בעלות שדומה יותר לעלות של מאנו ולא לחוזה מהשנה שעברה. הספרס יעשו עסקה טובה אם לא יאריכו אותו ליותר משנה ויתנו להם לפרוש ביחד.
    בכל מקרה, מוריי יהיה הרכז הפותח. הוא יעבוד בקיץ על זריקות ה- 3 ועל לאבד פחות, והוא בהחלט יעמיד מספרים טובים יותר בשנה הקרובה |(12-15 נקודות לערב)

    האתגרים של הספרס לעונה הקרובה יהיו:
    א. האם לטיירד את קאווי – אם כן, שווה פוסט נפרד
    ב. להביא דם צעיר לקבוצה (לפחות בחירת דראפט אחת איכותית)
    ג. להיפטר מגרין (אולי להשיג עוד בחירת דראפט)
    ד. להביא מס' 2 איכותי: אייברי בראדלי יכול להיות נהדר

    אם קאווי נשאר, חמישיה של:
    – מוריי, בראדלי, שחקן כנף מהדראפט) קאווי, ולמרקוס יכולה להיות אימתנית
    מחליפים: מילס, ווייט, מאנו, פארקר, סלו מו, גאיי, פאו, בחירת דראפט בצבע

  9. תודה איתן על פוסט על אחת הקבוצות המעניינית ביותר בליגה.
    לי ישנה דיעה הפוכה מכולם בקשר לטוני וסאגת קוואי – כל הכבוד לטוני ולמאנו שפתחו את הפה. שחקני הקבוצה עשו שיחה עם קוואי בה הם פחות או יותר התחננו שהוא יחזור לשחק. כולם יודעים שפיזית הוא בסדר.
    הפכו כאם באתר את קוואי לאתרוג – צדיק, שקט, מופנם, לא חומרני, . . . מה עוד?! והעיקר, זה לא קוואי, זה הדוד שלו אשם בכל. נו באמת.
    הגיע הזמן "שותיקי הצוות" יעשו לצעיר הזה זובור ויעמידו אותו לסדר, שיזכור שהוא לא לפני כולם.

    מה ס"א צריכה לעשות איתו? לא יודע, אני מניח שלתת לו לשחק כמה חודשים כדי להראות שהוא בסדר ואז להטריד אותו לקבוצה שהוא רוצה (ניקס זה רעיון טוב).

  10. איך נתנו לגאסול את החוזה הזה? כמו שאני מכיר את הספארס – הם יאריכו לפארקר חוזה ל-4 שנים תמורת 55 מיליון.

  11. אף אחד לא יזכור לקוואי את העונה הרגילה, אם הוא חוזר לסיבוב הראשון.
    פאסוליה זה עונת מנוחה
    פאסוליה – הכל ידוע
    פאסוליה לי ולך
    פאסולייה ….

  12. יש בעיית חוזים רצינית והספרס לא מוכנים לטנקק וזה שם אותם במלכוד
    קליי תומפסון לספרס זה חלום רטוב כל כך אופי ספרסי יש לו . מגן חזק ונייד וקליעה נקייה מהשלוש.
    יש סרט שזה אפשרי ?

    1. בטח שלא בצדק.
      השחקן לא קיבל הזדמנות בכלל. שיחק בפחות מ- 20 משחקים 7.5 דקות.
      איך אפשר להראות מה אתה שווה?
      זה מזכיר לי את מה שהספרס עשו בזמנו לקורי ג'וזף שהתגלה כשחקן רוטציה מאד אפקטיבי וחביב

      1. לקח אליפות עם אוסטין
        כמעט כל אחד נותן בעונה הראשונה זיגזוגים בין הקבוצות
        אני צפיתי לראות יותר את ברטנס וברנדון פול

    2. עשה חייל בג׳י ליג. לא אתלטי, 6׳4 עם אחלה קליעה ואחלה ראיית משחק. אם ידע לתרגם את הקליעה שלו מבחינת מהירות לליגה, הוא יהיה שחקן רוטציה. אם ידע לכדרר ברמת הליגה יהיה שחקן חמישייה

  13. אני מרגיש שסוגיית קוואי היא החתול של שרדינגר. עד שלא נגע אם הוא הועבר קשה להאמין שהוא רוצה החוצה או להשאר, בגלל הקלחת סביבו. מקווה שיש עתיד ברטנס ובפורבס. קייל יכול להיות בוריס דיאו אם הוא יראה יותר יציבות בקליעה.
    לגבי דני גרין, אני חושב שהוא נתן השנה תצוגות שיא בהגנה ועולב התקפה. נהפך לגרסא מוזרה של אנדרה רוברסון, עם יותר שחקנים שמאיימים על הסל מסביבו הוא יהיה חלק משמועתי, עם קוואי לא חוזר הערך שלו יורד

  14. איתן . אני מקדם אותך למייג'ור. כתוב מצויין על קבוצה שמתעקשת להיות החלק הכי שפוי בליגה הכי לא שפויה בעולם.
    מעכשיו תקרא מייג'ור מאג'ר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט