מחשבות כדורסל של שבת בצהריים / רועי ויינברג

פיק-נ'-רול גבוה

בעידן של היום אנחנו רואים יותר ויותר שחקנים גבוהים עם יכולת מרשימה של שליטה בכדור, לכן שווה לדבר על אחד המהלכים המסוכנים ביותר – פיק נ' רול בין שני שחקנים גבוהים מוקפים בקלעים שפותח את ההתקפה, בין אם בחדירה של השחקן עם הכדור, החוסם או מסירה לאחד מקלעי השלשות.

הלייקרס מצטיינים בזה, כפי שאפשר לראות בסרטון מתחת לפסקה. דיוויס משמש בעיקר כחוסם המרכזי של לברון ג'יימס, כשגם מגי והווארד נכנסים לתפקיד לצידו של LBJ. הלייקרס לא משתמשים בפיק-נ'-רול בתדירות גבוהה בהשוואה לקבוצות האחרות בליגה, אבל זה עובד בצורה יעילה במיוחד.

מעבר ללברון, פוינט גארד בגובה 2.03 מ', יש עוד כמה גבוהים עם יכולת כדרור נאה שיכולים להשתמש במהלך הזה יותר. פסקל סיאקם בטורונטו, למשל, הראה פוטנציאל במהלכים כאלה. יש לטורונטו גבוהים שיכולים לקלוע כמו סרג' איבקה ומארק גאסול, נוסף לקלעים טובים שמקיפים אותם. בשנה שעברה לא ראינו את סיאקם בתפקיד משמעותי עם הכדור, אבל השנה הוא עושה זאת היטב וסביר שנראה את זה ממשיך גם בפלייאוף.

הפיק-נ'-רול הגבוה יכול להיות מעניין אצל שחקנים עם בעיית קליעה ויכולת כדרור טובה. פילדלפיה למשל לא חסידה גדולה של החסימה והגלגול פנימה, כשבן סימונס ירד מ-5.3 מהלכים למשחק כמוביל כדור בפיק-נ'-רול ל-2.6 העונה ו-2.3 אשתקד, אבל השילוב שלו עם שחקנים שיכולים לקלוע כמו טוביאס האריס ואל הורפורד במהלך הזה יכול לשפר את ההתקפה המקרטעת של הסיקסרס. הן הורפורד והן האריס יכולים לשחק גם כשחקנים עם הכדור, כשסימונס מתפקד כחוסם שחותך פנימה, מה שיכול להפוך את ההתקפה של פילדלפיה למסוכנת בהרבה. הסיקסרס אחת הקבוצות האחרונות בליגה בכל הקשור לפיק-נ'-רול, למרות שזה יכול לשפר משמעותית את ההתקפה שלהם. אולי בהמשך העונה או אחריה.

יאניס אנטדקומפו, בדומה לסימונס, לא קלע גדול, אבל מצטיין בפיק-נ'-רול כשהבאקס קולעים 2 נקודות בממוצע במהלך בו הוא מוביל כדור באחד. יש למילווקי גבוהים שיכולים לקלוע מרחוק כמו ברוק לופז וארסן אליאסובה ואנחנו יכולים לראות את הבאקס משתמשים בהם כשחקנים שחוסמים ואז יוצאים לשלשה פנויה ממסירה של אנטדקומפו. בפלייאוף אשתקד מילווקי לא שיחקו יותר מדי על סוג המהלך הזה, אבל השנה אנחנו נוכל לראות אותו מתפקד כמעין נשק שובר שיוויון. בליגה שמחפשת כמה שיותר אנומליות שישבשו הגנות, הפיק-נ'-רול הגבוה יכול להיות הנשק הגדול הבא.

שחקנים ששווים חשיפה

זאק לואו כתב על ה-Luke Walton All Stars, רול פליירס שהוא אוהב במיוחד. שווה לדבר על חלק מהם אצלנו, נוסף על אחרים.

דאג מקדרמוט הופיע בכתבה של לואו והוא תוספת נחמדה מהספסל של הפייסרס. מקדרמוט קולע העונה 10.4 נקודות למשחק ב-44.5% מהשלוש, כשהוא קולע באחוז מעולה מהפינות (45% בניסיון מהפינה למשחק) ומפתח כימיה נאה עם דומאנטס סאבוניס, בין אם במסירות של סאבוניס מהמרפק לעבר השלוש או בחיתוכים של מקבאקטס לטבעת. בעולם מושלם הפייסרס היו זורקים יותר מחוץ לקשת והיינו רואים יותר דקות של השניים ביחד, כשמקדרמוט יכול לזרוק יותר מ-4.3 פעמים במשחק.

מקסי קלייבה הופך לאט לאחד הגבוהים המשלימים הטובים ביותר בליגה. סנטר שיכול לקלוע ממסירה (57.6% אפקטיבי בקאץ' אנד שוט) ולסגור היטב לריבאונד, מה שמאפשר לו להשלים את קריסטפס פורזינגיס ולוקה דונצ'יץ' בצורה טובה. השניים ריבאונדרי הגנה טובים מאוד ושחקנים שסוגרים אחרים מאפשרים לדונצ'יץ' לקחת 8 ריב' הגנה ו-7.7 לפורזי. השילוב של האחרון עם קלייבה עושה עבודה טובה בכל הקשור להגנה של המאבריקס.

לוק קנארד שיחק רק 28 משחקים העונה ושחקן בפרופיל קצת יותר גבוה מהשניים האחרים, כשהוא יכול להפוך לשחקן מרכזי בעתיד של הפיסטונס. ב-28 המשחקים האלה הוא קלע 15.8 נקודות, כשהשנה ראינו שקנארד יכול ליצור לעצמו מכדרור ולאחרים – 4.1 אסיסטים על 1.5 איבודים למשחק זה נהדר לשוטינג גארד. בגיל 23 הוא וכריסטיאן ווד יכולים להיות חלק מקבוצה טובה, יחד עם רכז משמעותי.

המאמנים הטובים בשוק

לא מעט קבוצות (ברוקלין, שיקגו, קליבלנד, פילדלפיה) עשויות להחליף מאמן לאחר שתתקבל החלטה על המשך העונה. בואו נדבר על חלק מהשמות הפנויים הבולטים.

קני אטקינסון הוא המאמן הטוב ביותר שזמין. אטקינסון עשה עבודה נהדרת בברוקלין והצטיין בפיתוח שחקנים (ספנסר דינווידי, ג'ו האריס, דיאנג'לו ראסל, ג'ארט אלן וכריס לברט) עם הגנה לא רעה והתקפה שמאמינה בשלשות. הוא לא הסתדר עם קיירי אירווינג וקווין דוראנט, מה שהוביל כנראה לסיום עבודתו, אבל המועמד המוביל לקבוצה בבנייה מחדש. בלי התרבות שאטקינסון הצליח לבנות בברוקלין, דוראנט וקיירי כנראה לא היו חותמים שם מההתחלה.

דייב יגר הוא שם מסקרן נוסף. יש מאחוריו 2 עונות של 50 ניצחונות בממפיס, סיבוב שני נגד האלופה שבדרך (ג"ס) והעונה הקודמת והמוצלחת של הקינגס. הוא מצליח ליצור משחק התקפה טוב בדומה למה שראינו בקינגס המהירה אשתקד. הבעיה כאן לא בהכרח אצל יגר, שעבד תחת שתי הנהלות בעייתיות שהחליטו ללכת על בנייה מחדש אחרי עונה של 39 או 42 ניצחונות ושחררו אותו. יהיה מעניין לראות מה תרומתו בארגון בריא יותר מסקרמנטו.

השם השלישי ששווה דיון הוא טיירון לו. לו לא זוכה להערכה רבה כמאמן ונחשב במקומות מסוימים למעין ניצב של לברון ג'יימס בתקופת האחרון בקליבלנד. לזכותו יאמר שהוא המאמן היחיד שחזר מ-3-1 בגמר, מנוסה בפלייאוף והצליח להוציא משהו מועיל מקיירי אירווינג. לו היה אחד מאמני ההגנה הגרועים בליגה בקליבלנד, אבל יכולת העבודה שלו עם סופר-סטארים עוד תחזיר אותו לאימון ראשי בליגה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. את הפיק אנד רול של הלייקרס, קשה מאוד לשחזר. ככה זה כאשר יש את לברון כמנהל המשחק, ואת דייויס כשחקן המטרה המרכזי.
    ועדיין,
    גם לטעמי, הסיקסרס יכולים להשתפר התקפית עם ינסו לשחק בדרך הדומה יותר למה שהלייקרס מציגים בהתקפה.
    .
    תודה, רועי.

  2. תודה רועי. על אף התקופה הקשה בניקס (מתי מאמן הצליח שם לאחרונה?) פייזדיל בעיניי גם מהמאמנים הפנוייל הטובים בשוק.

  3. אחלה פוסט רועי, תודה רבה.
    .
    מה עם להעביר את סימונס לשחק פורוורד?
    .
    לדעתי גם בכלל, ובקבוצת אמביד בפרט, החולשות שלו מבחוץ פשוט פוגעות בקבוצה. לא יודע מי יכול להיות פוינט גארד של הסיקסרס אבל שני גארדים עם קליעה מבחוץ, סימונס, טוביאס ואמביד יכולה להיות חמישיה מצוינת.
    .
    לכאורה, אפשר לפתור את זה בכך שסימונס נשאר גארד, כדי לנצל את ניהול המשחק שלו, ומביאים פורוורדים עם קליעה מרחוק (ע"ע סאריץ'), אבל לא יודע, נראה לי שזה לא באמת עבד שם, ושאולי הזזה שלו לתפקיד אחר יכולה להועיל.
    .
    מה אתם אומרים?

    1. אין ספק שחוסר הקליעה של סימונס מקשה מאוד על הסיקסרס, ובסדרה מול בוסטון לפני שנתיים זה צעק לשמיים. אבל צריך לזכור שסימונס עשה משם כברת דרך. אני חושב שהוא יודע לנצל את החללים שנוצרים בצורה טובה יותר. אני חושב שזה רעיון טוב אבל הקושי של פילי הוא ביכולת של המאמן שם להפיק מהקבוצה הזו את מה שהיא באמת יכולה בפאן ההתקפי. הפוזיציה של סימונס בסופו של דבר לא קריטית כמו השאלה האם הוא ואמביד מצליחים לייצר מספיק מבטים איכותיים לקלעים שמקיפים אותם – ולא חסר לפילי כלים לעניין הזה (האריס קלעי מצוין, ריצ'רדסון בסדר גמור, מילטון וקורקמז קלעים מצוינים) כרגע פילי לא מצליחה לייצר את זה ולדעתי האחראי המרכזי הוא בראון

  4. תודה, רועי. מעניין מאוד.
    אטקינסון אכן נראה מאמן מוצלח. פתאום נראה שכל המהלך של הנטס מצד אחד ושל דוראנט וארווינג מצדם היה שטות גמורה.
    אחרי שהצליחו להשתקם מהשטות של הטרייד של גארנט ופירס, הם הלכו על מהלך מטופש ופירקו את הכל בשביל שני פצועים פרימדונות עם בעיות רגשיות בלתי פתורות. גם דוראנט וקיירי יכלו לחשוב… אה, לא משנה. זה לא הקטע החזק שלהם

    1. אתה באמת חושב שהיה עדיף להם להישאר עם הסגל הקודם מאשר עם קיירי ודורנט? לאן לדעתך הם יכלו להגיע עם הסגל הקודם שלהם?

      1. ברור שקרי ודוראנט עדיפים בכל מב והתקרה שלהם יותר גבוהה בהרבה , עם לבארט וראסל אתה לא מגיע יותר מדי רחוק, אני בכלל לא מדבר על הייתרון הכלכלי והתדמיתי של הבאת שחקנים בקלאיבר כזה .
        .
        רועי יאניס מפלצת אתלטית בין הסקוררים היעילים בליגה שאי אפשר להתמודד איתן באחד על אחד , וכאשר מקיפים אותו בקלעים ומריצים פיקאנפופ קשה מאוד לעצור את זה, סימונס לא מתקרב אליו באתלטיות ובחייתיות הוא לא זורק משום מקום פרט למתחת לסל (לא נוצר איום) והרבה יותר פשוט לעצור את המוגבל הזה התקפית. אני לא מדבר על כך שהורפורד לא מתאים איתו ועם אמביד על הפרקט אין ריווח, המאמן אידיוט זה ידוע לכולם.
        .
        קנארד זה גופה שמנפח מספרים בקבוצת הסירחון במישיגן.

        1. יאניס שחקן יותר טוב. לא חושב שיש מישהו שלא יסכים. אבל יאניס משחק בשיטה שמותאמת לו. סימונס לא. אני חושב שאם נראה קבוצה שמנסה לשחק יותר על החוזקות של סימונס (או לחלופין של אמביד, במקום לנסות לכוון לאמצע) נראה פילדלפיה טובה יותר. זה מתחיל גם מפיק-נ'-רול עם שחקן בגודל שלו.

          1. סימונס לא יכול להיות אופציה ראשונה בקבוצה , הוא לא יכול להוביל קבוצה לבד, האפס איום מקליע. שלו שם לו ולכל קבוצה תקרה ברורה מאוד, זה לא משנה העובדה שהוא מגן על הוא שהוא השחקן עם הכושר הטוב בליגה בהתקפה עומדת אין לו מה למכור בטח בפלייאוף וזה לא משנה איזה מאמן לגבי פיק אנדרול של סימונס כל מה שצריך זה לעבור מתחת לחסימה ולתת לו את הזריקה החופשית פשוט וקל .
            .
            לגבי בראון זה שבראון אדיוט עם המוטיון אופנס שלו זה לא חדש לאף אחד, לא יודע מה הוא מנסה לחכות את הספרס שאין לו את אותם שחקנים,

    2. אני מסכים איתך. דוראנט וקיירי לא יביאו להם אליפות, ובטווח הרחוק הם נפגעו וגם חדר ההלבשה הורעל, יש דברים יותר חשובים מלהיות רלוונטי לשנתיים

        1. הם היו קבוצה צעירה ורעננה יותר. ברור שהם לא היו לוקחים אליפות עם הסגל הקודם,אבל היתה שם תשתית לקבוצה רצינית. ברגע שדוראנט וקיירי יעזבו הם חוזרים מיד לטנקניג

        2. ברוך, לדעתי זאת היתה טעות לפרק את הנטס עם ראסל דינווינדי ולאברט בשביל קיירי ודוראנט, בעיקר בגלל האופי שלהם. אני לוקח את קאווי וג׳ורג׳ לנטס עם דינווינדי לאברט האריס אלן ושאר הסגל ויש קונטנדרית ברורה. קיירי כבר הוכיח שהוא בעייתי ודוראנט תלוי איך יחזור מהפציעה

  5. לפעמים למורים אין ברירה. אם התלמיד מסרב להקשיב, לא מוכן להכין שיעורי בית, ובאופן כללי עושה מה שבא לו בשיעור, אין למורה ברירה אלא להתקשר להורים לשיחת נזיפה ופתרון.

  6. תודה רועי.
    מה שלא הבנתי הוא למה ששחקנים כמו סיאקם ויאניס ישתמשו בפיק נ רול גבוה?
    הרי במקרה שלהם המטרה היא להשיג נתיב לחדירה נוחה ולא לקליעה נוחה מרחוק, אז עדיף להם פיק נ רול נמוך ככל האפשר.
    פיק נ רול גבוה מתאים לשחקנים שמהווים איום גם מרחוק וגם בחדירה (לברון לדוג) ואז הגובה מייעל את המהלך כי ההגנה צריכה להגן על יותר שטח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט