מחשבות כדורסל של שבת בבוקר / רועי ויינברג

מסלול הפיתוח של הג'י ליג

ג'יילן גרין, מועמד מוביל לבחירה הראשונה בדראפט 2021, הולך לשחק בשנה הבאה בליגת המשנה של ה-NBA, ליגת ההתפתחות. אותה ליגה השיקה מסלול פיתוח שחקנים חדש, בו שחקנים משחקים בג'י-ליג למשך שנה אחת, מקבלים חצי מיליון דולר והופכים לזמינים לדראפט מאוחר יותר. היו שחקנים שנבחרו בדראפט של הליגה ישירות מהג'י-ליג כמו אלן סמיליגיץ' או דריוס בייזלי, או כאלה שלקחו מעין שנת חופש בין התיכון לדראפט כמו מיטשל רובינסון ואנפרני סימונס, אבל אף אחד מהם לא נבחר גבוה. גרין יכול להבחר ראשון.

בהשראת שני שחקנים שצפוים להבחר גבוה בדראפט של 2020 – אר ג'יי המפטון (13 בתחזית האחרונה של האתלטיק) ולמאלו בול (שני) – והלכו לשחק באוסטרליה לאחר שסיימו את התיכון, הליגה יצרה מסלול פיתוח משלה. יהיו בין 10 ל-12 משחקים שלא יחשבו בסטטיסטיקה של הקבוצה הצעירה שתבנה סביב גרין ותכלול עוד כמה שחקנים מנוסים מסביבו, וניסיון לפיתוח שחקן מבחינת כישורי כדורסל וחיים במקביל. יהיו משחקי אימון נוספים בקבוצה שתקדיש את עצמה לפיתוח שחקנים ככל האפשר ותהיה המקפצה שלהם לליגה.

ראינו שחקני כדורסל מצויינים שפורחים בליגת ההתפתחות ומגיעים דרכה לליגה – מדאנקן רובינסון עד סת' קרי ורוברט קובינגטון. הפרוייקט הזה, שמעשית פותח קבוצה יעודית לפיתוח שחקנים ומאפשר לליגה מעקב נוח אחרי כל השחקנים האלה בזמן שהם מצליחים לקבל כסף, בניגוד למה שקורה בליגת המכללות, יכול לבשר על תחילת הסוף של הקולג' בסקטבול. לא פחות.

קרי, קליי, דריי, וויגינס. מי מסביב?

לגולדן סטייט יש את הרביעייה שלה לשנים הבאות – שלושה שחקנים שהביאו אותה ל-5 הופעות רצופות בגמר וצפויים להמשיך שם והרביעי הגיע אליהם בטרייד. וויגינס הראה ניצוצות לא רעים ב-12 המשחקים שלו בג"ס בכל הקשור להתקפה וישתלב, בתקווה, כמעין תואם האריסון בארנס של השנים בווריורס. השאלה הגדולה היא מי ישארו שם סביבם. לג"ס לפני דוראנט היה ספסל חזק מאוד עם אנדרה איגודלה ושון ליבינגסטון שהוביל אותם לאליפות ול-73-9. לא סביר שהם ישחזרו את זה בעונה הבאה, אבל בואו נדבר על האפשרויות:

אריק פסקל הוא אחד השמות המעניינים ביותר. היה נהדר בתחילת העונה, אבל לא הצליח לפתח כימיה טובה עם דריימונד גרין לאורך השנה. הם באותו גודל, פחות או יותר, כשלפסקל אין את יכולות המסירה או ההגנה של דריימונד. החוזה של פסקל מאוד משתלם (1.5 מיליון דולר בעונה הבאה) ולכן קשה לראות אותו עוזב, אלא בתפקיד משמעותי בחמישייה השנייה כמחליף לגרין ושחקן שיכול ליצור לעצמו זריקה.

מרקיז כריס, שחקן נוסף של גולדן השנה, יותר מתאים לליבה הזאת מפסקל. השנה ראינו אותו מתפתח לסנטר מוסר יחסית טוב (3.4 אס' פר 36 דקות העונה) ויכולת חסימה טובה בהתקפה. גולדן השיגו 8.4 נקודות כתוצאה מחסימות שלו העונה, נתון נהדר, והתנועה הנכונה שלו יכולה להיות שימושית בג"ס של קרי ותומפסון. יחד עם יכולת ריבאונד נהדרת כריס יכול לאפשר לווריורס לשחק עם שני חוסמים נהדרים ולהפוך את התנועה בלי הכדור למסוכנת בהרבה.

קוון לוני בקושי שיחק העונה, אבל היה שחקן רוטציה משמעותי ב-2018 ו-2019 הוא סנטר חכם שיכול לשמור על כמה עמדות ויכול להיות אפילו הפותח של ג"ס בעת הצורך, אבל החולשה ההתקפית שלו יכולה לסבך את העניינים. יש לגולדן שלושה שחקני חוץ שיכולים להתפוצץ בכל רגע נתון, לכן יכול להיות שהוא בכלל יהיה הסנטר הפותח. התיאום שלו עם קרי, תומפסון וגרין יתן לו את היתרון היחסי.

מבין שחקני החוץ, דמיון לי הוא השם המעניין ביותר. הוא הראה קליעה טובה ממסירה ותנועה טובה בלי הכדור יחד עם יכולת טובה לשלשות מהפינה. מבין כל השחקנים ששיחקו כמות משמעותית יש לו את הדירוג ההתקפי הטוב ביותר – ג"ס מצליחה להשיג נקודות כשהוא על המגרש. זה יכול להפוך אותו לגארד מחליף טוב.

מעבר לארבעתם, יש לווריורס חריגת טרייד עצומה של 17 מיליון דולר. השילוב של הבחירה השנה ופסקל יכול לאפשר להם להנחית כוכב משנה בסכום הזה, אולי מישהו כמו אוון פורנייה, כריס לברט או אפילו יוסוף נורקיץ'. האקספשן הזה הוא אולי היתרון המשמעותי ביותר של ג"ס לקראת הקיץ, וסיבה לעקוב אחריהם.

מי תבחר בדני אבדיה?

מוקדם לדעת. הלוטרי עדיין לא היה ויכול להיות שהמיקום של הקבוצות ישתנה, נוסף על כך שיש לא מעט קבוצות שמאמינות בבחירה של השחקן הטוב ביותר על הלוח ולא בהכרח בשחקן שמתאים ביותר לקבוצה הנוכחית. למרות זאת, בואו נדבר על כמה קבוצות שיכולות להרוויח כבר ב-2020/21 מדני:

קליבלנד קאבלירס. לקליבלנד יש שני גארדים צעירים עם משחק התקפה יחסית טוב בדמות קולין סקסטון (20.8 נקודות למשחק בגיל 21) ודריוס גרלנד (13.7 נקודות ו-5 אס' למשחק מאז ה-1 בינואר כשהוא בעונת הרוקי). הם יכולים להרוויח מיוצר נוסף בעמדת הפורוורד כמו אבדיה, במיוחד כשסקסטון עם 3 אסיסטים למשחק. אבדיה יכול ליצור לעצמו ולאחרים והתפקיד כמנהל משחק שני יכול להתאים לצד צמד הגארדים של הקאבס, כשאנחנו יכולים לראות אותו משמעותי לצד סקסטון כיוצר המרכזי בדקות מסוימות או כשחקן שמשלים את גרלנד. הקאבס ניצחו 5 מ-11 משחקים עם ג'יי בי בייקרסטאף וחסרים שחקנים עם יכולות מסירה, כך שאבדיה יכול להשתלב נהדר בקבוצה שלא תהיה כזאת רעה בשנה הבאה.

פניקס סאנס. החמישייה של פניקס עם מייקאל ברידג'ס לצד ריקי רוביו, דווין בוקר, קלי אובורה ודיאנדרה אייטון עבדה נהדר, אבל לא סביר שנראה אותם משחקים את הסמול-בול הזה לאורך עונה שלמה. השנה פתח שם דריו שאריץ', העונה עם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק ובדעיכה אחרי עונת הסופרמור המוצלחת בפילדלפיה לצד אמביד. אבדיה יכול להכנס לתפקיד הזה. הוא סוחט לא מעט השוואות לשאריץ', מראה קצת יותר אגרסיביות ממה שראינו משאריץ' עד עכשיו בליגה וכשהאחרון הופך לשחקן חופשי בקיץ אבדיה אפשרות מעניינת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. 1. אם השניים האלה מקבלים קבוצה שכל מטרתה היא הפיתוח שלהם ובונים סביבם, אז הסיכוי שלהם ישתפר פלאים. הג'י ליג זו ליגה שטורפים אחד את השני וכל אחד מעוניין בסטטיסטיקה האישית כי כולם רוצים את ההזדמנות להשיג חוזה קצר ב-NBA כדי להוכיח את עצמם.
    אם הוא ילך לקבוצה שכבר "בנוייה", אני לא חושב שהוא יקבל את הכבוד מהשחקנים שלצידו, כי בסופו של דבר הוא "פוגע" בסיכויים שלהם. אבל אם כמו שמדובר, בונים קבוצה שמוכוונת לשחקנים צעירים אז המצב יקל על החברה האלה.
    למאלו והמפטון הלכו לשחק בליגה האוסטרלית (שבעיקרה היא ראן-נ-גאן), שזאת מחשבה לא רעה, אבל בסופו של דבר משחקים שם על תארים ואין ממש זמן לפתח שחקן שאתה יודע שיגיע לשנה אחת לפני הדראפט. בנוסף, במשחקים של השניים היה אפשר לראות את ההבדל בין משחק עם ילדים (בתיכונים) למשחק מול גברים, ושניהם הראו שהם חייבים להתפתח גופנית.
    למאלו עוד קיבל קבוצה משלו, שכבר שנים משמשת כשק החבטות של הליגה. אבל לפחות קיבל קבוצה כדי לפתח את כישורי ניהול המשחק שלו ולצלול במים העמוקים מול שחקנים בוגרים. הפטון בעיקר שקע עם הפרוייקט השאפתני של הברייקרס של דן שמיר, שגם הוא , כמו הקבוצה, בעיקר סבל מפציעות. בסופו של דבר, שניהם עזבו לפני סיום העונות שלהם.
    2. לא ממש הייתי מהמר על הישארות של וויגינס בווריורס. בחירת הדראפט והוא יכולים להוות חבילה יפה מאוד להשלמה מסביב לכוכבים, שיש לזכור, מבוגרים, או לפחות נכנסים לחלק הזה בקריירה שלהם. וויגיגנס על לאב (וגרין הופך לסנטר) דווקא יכול להתאים עם הריווח של לאב את המגרש מאשר וויגינס, שהיכולת ההתקפית שלו ללא הכדור מוטלת בספק והיכולת ההגנתית שלו עוד יותר מוטלת בספק.
    איכשהו גם לא יפתיע אותי עם הווריורס פתאום שולחים את גרין בטרייד, אולי למג'יק עבור חבילה שבסיסה ארון גורדון ואוגוסטין למשל (לא בדקתי טרייד מאשין..). המג'יק מקבלים קצת קשיחות וניסיון ונפתרים מהניסוי של גורדון שלא ממש צלח.
    3. אם יש אלוהים, אבדיה לא נוחת בקאבס. ארגון לא טוב עם שני גאנרים בקו האחורי שלא ממש רואים ממטר… אין סיכוי שיתפתח בבית משוגעים שם. אני מתחנן לאלילת המזל שלא יפול לידיים הלא נכונות.
    ליפול לסיטואציה נכונה זה חלק מהמזל, בטח לכישרונות צעירים שלא ממש מלוטשים, ואבדיה הוא ביניהם. ארגון שיתן לו את השקט והביטחון להתפתח ירוויח אחלה שחקן רוטציה, הבעיה שיש מעט כאלו בליגה.

    1. ממה שראיתי את וויגינס, הוא השתלב מצוין ובמעט מאוד זמן בשטף של הווריורס – במיוחד כשגרין שיחק. אני לא חושב שארון גורדון יתרום יותר ממנו במשהו. אם אני צריך להמר אז ווגינס נשאר גם בשנה הבאה (שבה קליי חוזר בריא 100% והם מגיעים שוב פעם לגמר הליגה – מול הבאקס או מול ההוקס לך תדע..)

      1. הוא לא שיחק עדיין עם קארי ותומפסון. וצריך לזכור שלא כל אחד מוכן להיות בתפקיד בארנס. וויגינס התרגל להיות כוכב ולקבל כמות נגיעות מסוימת. בנוסף, הוא טרם הראה שהוא שומר גדול… אפילו לא ממוצע, למרות שיש לו נתונים להפוך לשומר מצויין לטעמי.
        .
        הטרייד לא מדבר על וויגינס תמורת גורדון. וויגניס, אם כבר, תמורת לאב (ואז קדמי גרין-לאב בעידן הסמול-בול). גרין תמורת גורדון (וזה בגלל החוזה הגדול של גרין לעומת הירידה ביכולת, אם כי בפלייאוף הוא שוב הוכיח שקשה להמר נגדו)

        1. גרין לא הולך לשום מקום. וויגינס לא יוחלף בשחקן ברמה של לאב. אם יוחלף זה בשחקן מאקס, צעיר, אחר. יאניס למשל.

    2. קבוצה שמנסה להשתפר בליגה כמו אורלנדו צריכה להיות מטומטמת כדי לסמוך שמר שחקן של 16 משחקים בעונה יצטרף לשחקני ה 82 שחקנים בעונה בשביל לסיים קצת יותר גבוה בפלייאוף של המזרח

    3. זה לא ממש ג׳י ליג, ווג׳ דיבר על זה בפוד קאסט, זה מעין מרכז פיתוח שחקנים עם משחקי ראווה נגד קבוצות ג׳י ליג ואולי קבוצות בינלאומיות.

      1. אויש, זה עלוב. והם עוד משלמים להם יותר מלאלה שנלחמים עונות שלמות כדי שיום אחד אולי ירוויחו כפול בחוזה של עשרה ימים ב-NBA?

  2. טוב רועי לא נסחפת בכלל. הסוף של קולג' בסקטבול?
    כמה שחקנים אתה חושב יזכו לשחק במסלול כזה? אתה רואה אותו מצליח להחזיק מעמד גם כשיבוטל חוק הוואן אנד דאן?
    לא זכור לי שכדורסל הקולג'ים מת כשלברון הבריז לו. הוא יחייה מצויין גם עכשיו.

    1. הוא כתב עם סייג , יכול לבשר..
      אתה קצת נסחפת… !
      ולא סתם החזירו את השנה בקולג כי הייתה ירידה בענף כשהמון שחקנים עשו קובי במשך יותר מעשור.

      1. את החלק של הלא פחות שכחת…
        האינטרס מן הסתם היה משותף של שני הצדדים. גם לקבוצות בליגה היה לא נוח להמר על כל מיני פרוספקטים. על איזו ירידה בכדורסל המכללות אנחנו בדיוק מדברים?

        1. מאז שאני צופה בכדורסל יש ירידה בכדורסל המכללות, זה לא טימי או כריסטיאן לייטניר השהגיעו אחרי שנים, הפרסומים השלילים (לואויל של פטינו, מישיגן סטטיט, ועוד ועוד …) ועכשיו המהלך הזה , זה לא גסיסה אבל ירידה איטית והסיפור הזה בהחלט יוכל להיות שינוי מגמה כמו שרועי כתב שכן שחקנים ירצו להיות מקצוענים כמה שיותר מהר ועכשיו זה נגיש…

          1. אתה אולי מדבר על איכות השחקנים אבל זה כבר תהליך של יותר מעשרים שנה. מה ההשפעה על הפופולריות של הענף? על הרייטינג?

        2. תודה לכולם. על כדורסל המכללות – בהנחה שהשחקנים הטובים ביותר ילכו לג'י-ליג ולא לקולג' (אם זה באמת יתרחב) אז זה יכול לפגוע בליגה. כדורסל המכללות לא יעלם. זה מפעל עם המון כסף, או שיתחילו לשלם לשחקנים

          1. 1. איך זה יתרחב? דובר הרי על משהו כמו 3-5 חוזים כאלה (קשה לחשוב על מחזורים עם יותר שחקנים שיהיו מועמדים לבחירות לוטרי). בנוסף קשה לי לראות את זה מצליח מבחינת הכדורסל. הם יוצרים כאן קרקס נודד שבו שמים את הילדים האלה שירוויחו פי 10 מכל שחקן שישחק מולם במשחקי הראווה האלה. אז הם יהיו בנחיות פיזית מול שחקנים שבטח ירצו להראות להם מאיפה משתין הדג – לא יודע כמה זה יעשה להם טוב.
            2. אולי נפסיק כבר עם הטענות האלה על עושק? כן יש מספר קטן של שחקנים שיכולים לעשות יותר כסף בחוץ. מה לגבי השאר? שכחנו כבר שמשלמים להם? אתה יודע כמה שווה מלגה לשנה? אז נוותר על 4000+ ילדים שמקבלים הזדמנות שלרובם לא תהיה אחרת כי זאיון וויליאמסון לא קיבל את המיליונים שהוא יכול לעשות שנה אחת?

            1. מסכים חלקית איתך. האתלטים הבכירים באמת והשחקנים הכי טובים ירצו ללכת למסלול הזה כדי לא לצאת בלי רווח במקרה של פציעה משמעותית.
              רוב השחקנים יעדיפו את הקולג' בגלל הלימודים והכנה לחיים שהם לא בהכרח במקצוע הזה, אבל השחקנים הטובים באמת יעדיפו לקבל את הכסף, ולכן ה-NCAA עלולה לאבד חלק גדול מהמוניטין שלה.

            2. בגלל 5 שחקנים בשנה?
              המוניטין של הncaa מבוסס על השבטיות של כל העסק הזה.

          2. אפשר להתחיל לשלם בצורה הוגנת יותר, לתת יותר זמן ללימודים, להוריד מעמסה פיזית שמובילה לפציעות, לבטל את היות הקולג' מקום להפרדה מעמדית, להחליף את מכונות הרווח המכלליות למכונות ידע חופשי לכולם,
            קיבלתי דיווח שנפלתי יותר מדי ושאם ארדם שוב רות'בארד יבוא לרצוח אותי בחלומות.

            1. מסכים עם הכל למעט הלשלם יותר. מה המניע?
              צריך לאפשר למי שלא מעוניין ללכת ישר למקצוענים. מי שלא לא צריך לקבל יותר.

            2. אממ,
              המניע העיקרי הוא החלטה אומנותית. לבסס את התגובה שלי בתוך התגובה של רועי שאליה הגבתי ומשם להתחיל את הנסיק/גה לחלקים האחרים.

    2. בראיה קצת יותר רחבה הקולג׳ בסקטבול השתנה מאוד מאז שהשחקנים מגיעים לשנה (בדר״כ). הזהות של שחקן עם מכללה מסויימת נפגע ולמרות שזה מאוד ׳אמריקאי׳ להזכיר את המכללה שבה שיחק השחקן אפילו מנחם כבר מודה שג׳ורדן מזוהה עם נורת׳ קרולינה מאשר ציון עם דיוק לדוגמא. במובן הזה הקולג׳ בסקטבול בהחלט בירידה ולדעתי גם מקצועית הרבה יותר קשה לצוותי אימון להגיע לרמה גבוהה עם קבוצה כמעט ללא המשכיות ואני בכלל לא מדבר על פיתוח שחקנים שלא קיים ורואים את זה במחסור ביסודות ובהתפרקות של חלקם בנבא. לכן המעבר לג׳י ליג אמנם לא יפרק את ליגת המכללות אבל כל העסק בהחלט בירידה משמעותית

    3. זה עוד מסמר בארון, באופן כללי פחות אנשים ילכו לחינוך פורמאלי והכוח של הקולג יפחת, אם הקולג לא יתחיל להציע כסף, אז פתרון זמין שמציע חצי מיליון דולר וחוזי פרסום בלי לנסוע ליבשת אחרת יהיה אטרקטיבי, בעיקר תחת חשש קורונה כשלא ברור עוד כמה חודשים יהיה אפשר לשחק עם קהל, שנה חזקה שבה חמישה- עשרה מהפרוספקטים הבולטים לא בליגה וזה יתחיל להיות עניין קבוע שיפגע גם בצפיה בליגה. כבר השנה שלושה שחקנים בולטים לא היו.
      אם הקולגים יהיו גמישים ויתחילו לשלם ולעבוד עם הנבא זה יחזיק, אם לא, זה כנראה רק יידרדר.

      1. נראה לך שישלמו ל10-15 חצי מליון? כי מאיפה יבוא הכסף? נגד מי הם ישחקו?
        ונניח שכן. זה לא ידגדג למכללות כי הם עדיין יזכו לאותם חוזי טלוויזיה בדיוק. החיבור הזה של כל אמריקאי שהלך לקולג' לאלמה מאטר שלו הוא לא משהו שישבר כל כל מהר.
        ואני לא יודע כמה פעמים להגיד את זה הקולג'ים מ-ש-ל-מ-ים.

  3. כדורסל המכללות כנראה ישתנה, אבל לא יגסוס. יש יותר מדי שחקנים, אפילו הרוב הגדול שהאופציה העדיפה עבורו הוא כדורסל המכללות. גםהאמריקאים מבחינת אהדה עדיין קשורים יותר לספורט הקולג'ים כ"בוגרים" מאשר להצגות שהופכות ליקרות של ה-NBA

  4. תודה רבה רועי.
    .
    אני חושב שכבר היה לנו דיון על זה: אני לא מסכים איתך לגבי חוסר ההתאמה של פסקל עם גרין. להיפך הם שני שחקנים סופר פיזיים שיכולים לתרום הרבה לחוסר פיזיות של הפוטנציאלי של הווריורס בהגנה (סטף וויגינס וגם קליי לא כזה חזקזוק) אני חושב שהיה חוסר התאמה משווע בינו לבין דילו – דילו הוא יודע לשחק פיק&רול בחסד, ופסקל לא יודע לשחק טוב בפיק&רול. זה צעק לשמיים והמשחקים שבהם פסקל היה טוב לדעתי דילו לא שיחק או שיחק מעט. מה שפסקל מאוד מאוד טוב זה לקבל כדור בעמדה שהוא חצי מכוסה ולקחת את השחקן לסל (הבחור ממש ממש חזק) או לקלוע לא רע בכלל מהמיד-ריינג'. אני מהמר שהם ינסו איתו את הרכב המוות החדש שלהם (טוב "מוות" זו לא מילה מתאימה. אולי הרכב השפעת או הרכב החוסר נוחות ליריבה החדש שלהם)

    1. צרך לקחת מאוד בעירבון מוגבל את העונה האחרונה של השחקנים של הווריורס. טוני רוטן מזכיר לך שהוא נתן מספרים די יפים בפרוסס של פילי (שגם ווילבקין דילג שם לאיזו שנייה וחצי) והיום הוא כנראה דוגמן של קרטוני חלב…
      כל הסיטואציה הולכת להשתנות שקארי ותומפסון חוזרים, ולא צריך להתפלא אם גם הסגל יתחיל להתמלא בווטרנים של חוזי מינימום בעונת הנדידה המכונה "רדיפת הטבעות".
      העונה הזו, ברגע שקארי נפצע, והיה ברור שגרין איבד כל חשק לשחק, הפכה ל"בואו נעביר עונה בטיולים ברחבי ארה"ב ונפגוש קולגות מקבוצות אחרות".

  5. תודה רבה רועי, מחשבות מעניינות. מקווה שיצליחו להביא לגולדן סטייט שחקני הגנה טובים במחיר נמוך (שחקנים בסגנון של דיוויד נוואבה שיכול לתת הגנה והאסל על חוזה נמוך).
    בקשר לכדורסל המכללות, מאמין שלא יגסוס, כי יש המון שחקנים שנוח להם יותר לשחק מול בני גילם ועם מאמנים מוכחים יותר (ג'יי רייט מוילנובה, טום איזו ממישיגן סטייט). מקווה שזה יעזור לצעירים, כי ליגת המכללות יכולה להיות מאוד צבועה ולא הוגנת כשהמכללות מרוויחות המון מהשחקנים האלה אבל הם לא רואים מזה דולר אחד (אלא אם כן יש שוחד או משהו בסגנון).

  6. תחילת הסוף של הקולג' בסקטבול – בא נניח שיש 100 שחקנים אמריקאים בשנה שדראפט הנ.ב.א רלוונטי כלפיהם ברמה כלשהי, ובא נגיד ש-50 מהם יעדיפו אירופה/ג'י-ליג/ללכת להיבחר ישר/מסלול אחר כלשהו. אנחנו מדברים על 50 שחקנים, כשרק במכללות דיויז'ון 1 יש משהו כמו 4500 שחקנים. יוריד את הרמה והעניין? סביר שכן, בעיקר בשלבים מתקדמים. יחסל את הקולג' בסקטבול? אפילו לא בצחוק.

    אם כבר זה יכול רק לעזור לתדמית של הכדורסל מכללות, כשהקבוצות לא יצטרכו "לשכנע" שחקנים מקצוענים לשחק עבורם "בחינם".

  7. לא כל כך הבנתי את המסלול החדש של הג'י ליג. מדובר בקבוצות שלא מהוות חלק מהליגה הרגילה? מזתומרת 10-12 משחקים שלא ייחשבו? ואת החוזים של קבוצות הראווה עם שחקנים של חצי מיליון דולר מי יממן? בנון ישלם?
    חוץ מזה, אחלה נקודות ותודה רבה

  8. תודה רועי. נק' מעניינות. גולדן סטייט בנקודת פתיחה טובה ,
    הנהלת הקבוצה תמרנה יפה בהתחשב בנק' ההתחלה ובעיקר כלכלית. הרבה שם תלוי בחזרה של קליי ואיך חוזר.
    לגבי אבדיה אחת הנק' הפחות טובות אצלו כרגע הן קליעה יציבה משלוש מה שמאוד יקשה לשחק אתו סטרץ' 4 כמו שפיניקס אולי צריכה..

  9. באופן אישי אני מאד אוהב את דריו שאריץ' , ראיתי אותו משחק הרבה והוא שחקן שנותן מקסימום מאמץ,הוא משקיע ובאמת איכפת לו.
    אבל כדי למקסם את היכולות שלו הוא לא צריך להיות ב NBA , הוא שחקן שמאד מזכיר את דיאן בודירוגה , יש לו חכמת וראיית משחק,הוא קלע סביר והוא צריך את הכדור בידיים כדי להיות אפקטיבי , אבל כמו בודירוגה הוא לא אתלט מספיק טוב ומאד איטי יחסית ל NBA , אני חושב שאם שאריץ' יחזור לאירופה הוא יהיה השחקן מספר אחד באירופה,הוא ישחק בתפקיד מתאים לו ולדעתי יהנה יותר מכדורסל , אולי הוא ירוויח קצת פחות כסף אבל הוא יתן הצגות וכדורסל יפה שהוא לא יכול לתת ב NBA

  10. הבעיה עם כדורסל המכללות שהוא פשוט משעמם ולא יפה לעין , לא מבחינת האווירה אלא מבחינת המשחק עצמו.
    אותם הגנות איזוריות , רכזים שמכדררים 20 שניות ואז מישהו לוקח שלשה , אותם דברים שראינו לפני 30 שנה ושום דבר לא השתנה.
    ה NBA כל הזמן משתנה , מאמנים בNBA הופכים את העולם כדי לחדש ולמצוא משהו חדש אבל במכללות לא עושים את זה.
    מדי פעם מגיע שחקן שהתבגר פיזית יותר מוקדם כמו אוקפור או תומאס רובינסון שולט במכללות נבחר טופ 5 והוא באסט מהדהד כי ב NBA כולם חזקים וגבוהים.

    הם צריכים לקצר את שעון ההתקפה,הם צריכים לבטל את ההגנה האיזורית או לצמצם את השילוב הבא ולתת לשחקנים להביע את הכשרון שלהם במקום לתקוע אותם בשיטות התקפות מיושנות

    1. אני מסכים איתך לגמרי בכדורסל המכללות, אבל הרייטינג שלהם תמיד נשאר בטופ לא משנה מה, קשה לי להבין מה סוסים גמורים כמו ששבסקי מקבלים חוזים כאלה

  11. אני חושב שהאופצייה האופטימלית לאבדיה היא פיניקס.

    אני לא חושב שוויגנס יתאים לווריורס. בעיניי הוא עוד חוליה בשרשרת בדיוק כמו ראסל. שרשרת שתוביל אוליי לכוכב מתאים.(גריפין זה השאיפה)

    1. מה תעשו עם גריפין? עזוב שהוא לא מתאים לתקרת השכר שלכם, הוא סוס מת. ואיך בדיוק תשחקו על גריפין וגרין ביחד! הווריורס לא יראו עוד אליפות אפילו לא קרוב.
      גרין גמור עם חוזה ל4 שנים, קרי כבר בן 32 והירידה תכו תחל, וויגנס זה שחקן חילוש על חוזה נוראי

  12. בחוקי תקרת השכר אני לא מבין.
    גריפין הוא שחקן עם ניידות טובה שיכול גם ליצור לעצמו ברמה גבוהה וגם לקלוע מצויין ממסירה.
    הצוות של הווריורס כבר החייה כמה "סוסים מתים".
    אליפות?…זה לא היתה טענה שלי אבל אם זה חשוב לך אז אני מוכן להתחיל לקוות

    1. גריפין שחקן שצריך את הכדור ביד סוג של לברון לעניים מאוד בשיאו , היום הוא הרבה אבל הרבה אחרי השיא יש לו ידיים קצרות בהגנה והוא מגן חלש מאוד, אין לו קליעה מ3 ואם אתה חושב שקבוצה יכולה להכיל היום בהרכב 3 שחקנים בלי קליעה מ3 ו3 שחקנים בלי הגנה תפאדל, אבל השילוב שלו רע מאוד לווריורס גם ללא מגבלת השכר, הוא לא יכול לשחק לצד גרין בשום קונוטציה

  13. רועי קודם כל כתבה מעניינת מאוד חידשת לי וחידדת לי דברים מעניינים!
    ובהמשך אני לא חושב שיש שום סיבה לבטל את ההגנות האיזוריות כמו שאני לא חושב שצריך לאסור אזוריות בnba במיוחד שהליגה משוחקת כמו היום שבכל מקרה אתה לא יכול להשאיר הרבה שחקנים לבד על השלשה אז משחק מגוון עושה את המשחק מעניין.
    יצא לי להיות במשחקי מכללות ודווקא הדבר המעניין זה לראות איך קבוצות מתכוננות לקבוצות אחרות ובאות למשחקים עם איזוריות מיוחדות כדי לנטרל שחקן כזה או אחר או אפילו סגנון משחק שלם.
    השחקנים רצים, מזיעים, חושבים!! בהגנה חשוב מאוד לחשוב.
    המאמץ הקבוצתי עולה והאי קיו כדורסל של השחקנים עולה בהתאם לרמת קבלת ההחלטות שהם צריכים לקבל ולכן לשלול איזורית לדעתי זה כמו לשלול תרגיל אחרי חוץ, או אחרי timeout. הכנה למשחק הגנתית לא פחות חשובה מהתקפית.
    במכללות מאמנים מלמדים את השחקנים לשחק עם חשיבה ועזרה כדי לצאת עם הקבוצה הטובה ביותר.
    אני חושב שמשחק כדורסל טוב זה משחק עם קבוצה שיודעת לנטרל את הקבוצה השניה ואז גם לעקוץ בהתקפה עם כלים מגוונים וגם הכנה מראש מול הגנת הקבוצה היריבה.

  14. תודה. נקודות מעניינות.
    לגבי גולדן סטייט – וויגינס הוא כנראה העסקה הכי טובה בהם יכלו להשיג, אבל הם עדיין (בהנחה שקרי ותומפסון יחזרו 100%) במרחק של עוד שחקן טוב מאוד (שמסוגל לתת 20 נקודות) ועוד 2-3 שחקני ספסל טובים בכדי להיות מתמודדת אמיתית. הספסל המעולה שלהם מימי האליפות הראשונה הלך ודעך עד שהתפוגג כליל. את הטאצ' שלהם לגניבות בדראפט הם כנראה מיצו.

    1. הווריורס יצאו מטומטים וויגנס הוא רחוק מעסקה הטובה ביותר שיכלו להשיג , עשו עסקה על הפנים וקיבלו את החוזה אולי הנוגע בליגה, הם יכלו בכיף להשבית את דיאנגלו עד הקיץ ולקבל עליו יותר מהאהבל וויגנס .

  15. הכלכלה, כפי שהכרנו בעשור האחרון, לא תחזור במהרה. הבעיה בcovid-19 שהוא א) מאד מדבק ב) מאד קטלני באנשים מעל גיל 65 ג) לא יהיה לו חיסון לפחות בטווח של 12 החודשים הקרובים.בקיצור, חוסר ודאות שגורר את הנשים לשמור את הכסף בכיס. כל תחזית ההכנסות של קבוצות ה NBA (והספורט בכלל) התרסקה וכפועל יוצא גם ההסכמים בין איגוד השחקנים לבעלי הקבוצות. בבסיס ההסכם יש חלוקת רווחים ביחס קבוע בין הבעלים לשכר השחקנים. אין מצב שחוזי השחקנים ישארו כפי שנחתמו לפני המשבר כיון שההכנסות ירדו בצורה משמעותית (גם אם תמצא דרך לקיים את הליגה במלואה, דבר קשה מאד כשלעצמו) והבעלים לא יסכימו לספוג את ההפסדים בלי שהשחקנים יתרמו את חלקם.

    בקיצור, מה שהיה לא יהיה ולכן אין טעם לדבר על בנית סגלים על בסיסהכללים המוכרים. הם ישתנו.

      1. הקיצוץ הזה חל רק על מאי – יוני. ביולי מתחילה שנה חדשה בנבא. אין מצב שלא יהיה הסכם מיוחד לשנה של 2020/2021. אני מניח שהבסיס יהיה שחלק (30 עד 70 אחוז) מהשכר ישמר כפקדון ובסוף העונה לאור ההכנסות הוא ישוחרר בחלקו או במלאו. אבל הפרטים מאוד מורכבים. מעבר לכך בקרוב נתחיל לשמוע על בעלי קבוצות שנכנסים לקשיים. זה של יוסטון מועמד ודאי כיון שרכש את הקבוצה במינוף ענק

        1. הבעלים של יוסטון הוא אחד האנשים העשירים בעולם .
          הוא קנה במינוף כדי לצמצם סיכונים, יש לו מספיק כסף במזומן סטייל באלמר

  16. בליגות המכללות יש אלפי שחקנים, בג'י-ליג יש מעט מאד מקום לשחקנים אחרי תיכון.
    היה איזה אתר רוסי (אם אני זוכר נכון) שהשווה את גרף ההתקדמות של אבדיה לדראגן בנדר. אני לא רואה את פיניקס שמים את הז'יטונים שלהם על הימור כזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט