מחשבות כדורסל של שבת בבסיס / רועי ויינברג

רודי גובר לאן?

לפי השמועות האחרונות, יש קרע "בלתי ניתן לאיחוי" בין דונובן מיטשל ורודי גובר לאחר שגובר הדביק את מיטשל בקורונה, בעקבות התנהלותו של הסנטר הצרפתי לאחר שאובחן במחלה, מה שהוביל להדבקות של מיטשל. במקרה כזה סביר שנראה את רודי גובר עובר בטרייד לקבוצה אחרת, אבל מי המועמדות הריאליות?

פילדלפיה – ג'ואל אמביד (ו-2 בחירות סיבוב ראשון עוברות מיוטה לפילדלפיה). טרייד ש-2 הקבוצות יכולות להרוויח ממנו. גובר אחד ה-screeners הכי טובים בליגה והשילוב שלו ליד בן סימונס יכול ליצור צמד פיק-נ'-רול מצויין סביבו תבנה ההתקפה. הוא מאפשר לפילדלפיה "לשחרר" את סימונס ובמקביל לשפר את ההגנה, עקב כך שגובר שחקן הגנה טוב מאמביד, ופותר את חוסר התיאום בין אמביד לסימונס. יוטה מתחזקת גם כן: אמביד שחקן התקפה טוב בהרבה מגובר וירוויח מגארדים שיכולים לקלוע מרחוק כמו מיטשל או קונלי בקבוצה. ישאיר את שתי הקבוצות מועמדות לאליפות.

אינדיאנה – מיילס טרנר וטי ג'יי וורן. יוטה מקבלת כאן סנטר שיכול להגן על הטבעת בצורה טובה ולקלוע מרחוק – משהו שגובר אף פעם לא נתן להם. הוא פחות יעיל בלי הכדור מגובר, אבל השילוב של מרווח משחק לצד מיטשל וקונלי יכול לעשות טוב לקבוצה. נוסף על טרנר הם מקבלים את וורן, פורוורד עם קליעה שיכול להוסיף הרבה לחמישייה הראשונה או השנייה שלהם. הפייסרס מחזקים את ההגנה ויהפכו לקבוצת ההגנה הטובה בליגה, כשגם אצלם השילוב של rim-runner כמו גובר לצד ברוגדון ואולדיפו יכול לתרום להתקפה הבינונית שלהם.

סן אנטוניו – למרקוס אולדריג' ודריק וויט. הבעיות של סן אנטוניו מתחילות בהגנה. הם אחת מקבוצות ההגנה הגרועות באן.בי.איי כשיריבות מצליחות לקלוע עליהן בקלות, כש-34.1% מהזריקות נגדם מגיעות בטבעת, המקום ה-11 בליגה. השילוב של רודי גובר יפתור את הבעיה הזאת בקלות יחסית ויביא לסן אנטוניו גבוה הגנתי לשנים הבאות. יוטה תקבל שחקן הגנה יחסית טוב שיכול לקלוע מרחוק ומנוסה בפלייאוף בדמות אולדריג', נוסף על דריק וויט שיסייע בהובלת הכדור של החמישייה השנייה ויוכל להשתלב טוב לצד מיטשל כמוביל כדור משני. וויט יוכל להחליף את מייק קונלי, במקרה והג'אז יבחרו להעבירו בסיום העונה.

1+1 קטן מ-2

צמדים שלא מצליחים במיוחד ושווים חשיבה מחודשת בקשר לעתיד.

דיונטה מארי ודריק וויט (סן אנטוניו). שני השחקנים הצעירים המבטיחים ביותר של הספרס. כל אחד מהם נתן עונה שהראתה הרבה פוטנציאל – 2017/18 אצל מארי ו-2018/19 אצל וויט – ושניהם שחקני הגנה טובים מאוד עם יכולת מסירה נאה. הם לא מצליחים לשחק ביחד: מתוך 2,722 דקות משחק בהן שניהם היו בסגל הם חלקו את הפרקט רק ב-102, 3.74% מזערי כמעט.

האם הספרס צריכים ללכת על אחד מהם ולוותר על השני? יכול להיות שכן. במידה ויהיה טרייד, על מי? וויט השחקן הטוב יותר כרגע ואפילו זורק מרחוק, אבל מבוגר בשנתיים. כיצד כל זה משתלב עם מוביל הכדור האמיתי של הספרס, דמאר דרוזן? המון שאלות, אין תשובה.

באדי הילד ודי'ארון פוקס (סקרמנטו). הקינגס השנה לא מצליחים להגיע לגבהים של השנה שעברה, בין היתר בגלל חוסר הכימיה בין פוקס והילד. סקרמנטו היו יותר טובים בדקות של פוקס בלי הילד וההפך מאשר של שניהם ביחד השנה, מה שמעלה שאלות לקראת ההמשך בקשר לשילוב של הילד שחתם על חוזה גדול בתחילת העונה. הילד מראה השנה יכולות יותר טובות עם הכדור מהשנה שעברה, למרות שעדיין זורק לא מעט ממסירה, אבל משהו בשילוב הזה לא עובד השנה. בשנה שעברה הוא עבד, מה שמביא אותנו לטבלה הזאת:

עונהפוקס בלי הילד (נט רייטינג)הילד בלי פוקס (נט רייטינג)שניהם ביחד על המגרש (נט רייטינג)
2018/194.84+1.46-0.23-
2019/201.23-0.67-4.46-

יכול להיות שלבעיה יש שם אחר. לוק וולטון. כפיית הקצב האיטי והמשחק השיטתי יותר, בניגוד למשחק המעבר שראינו בעונה הקודמת, משפיע לרעה גם על הכימיה בין השניים. יהיה מסקרן לראות אותם תחת מאמן אחר, אם וולטון לא יצליח לפתור את השילוב של שניהם.

הקרבות הגדולים בהיסטורית ה-NBA

בהשראת החיובים של האן.בי.איי – משחקים שהיו תצוגות אפיות של שני שחקנים:

לארי בירד נגד דומיניק ויליקנס. 1988, חצי גמר המזרח, משחק 7. דומיניק וילקינס הגדול עבר את הסיבוב הראשון פעמיים בקריירה. בפעם השנייה, ב-1988, הוא סיים במקום הרביעי ופגש את בוסטון של לארי בירד. ההוקס הגיעו ליתרון 3-2 כשיש את המשחק השישי באטלנטה, אבל בוסטון הצליחה לנצח ולכפות משחק שביעי. המשחק השביעי היה קרב אדיר בין לארי בירד, 34 נקודות, לדומיניק וילקינס שקלע 47 משלו. משחק אדיר שנגמר כשידו של בירד על העליונה.

פול פירס נגד לברון ג'יימס, 2008, חצי גמר המזרח, משחק 7. שוב בבוסטון, 20 שנה לאחר מכן, כשהפעם במקום דומיניק וילקינס ה-MVP הצעיר, לברון ג'יימס. כל קבוצה שמרה על הבית בסדרה שכללה משחקים מרתקים שנגמרו בתוצאות כמו 74-69 או 76-72, עד למשחק השביעי בבוסטון. ג'יימס קלע 45 נקודות מ-92 והוסיף 6 אסיסטים, פירס קלע 41 נקודות (4 מ-6 מהשלוש, 11 מ-12 מהעונשין), והגנה טובה שלו ושל הסלטיקס עשתה ריצת 4-9 בוסטוונית שסיימה את המשחק.

קובי בראיינט נגד כרמלו אנטוני, 2009, גמר המערב, משחק 1. 2009 הייתה העונה הטובה ביותר בקריירה של כרמלו אנטוני. המאמן והמנהיג הנכונים, ג'ורג' קארל וצ'אנסי בילאפס, יחד עם קבוצה טובה, הובילה ל-54 ניצחונות ולגמר המערב. במשחק הראשון של גמר המערב הוא קלע 39 נקודות ב-20 זריקות, אבל לקובי בראיינט היו תוכניות אחרות – 40 נקודות משלו, כולל 6 קליעות עונשין שהכריעו את המשחק, וסיימו דו-קרב נהדר במשחק ראשון טוב של סדרה שלא התעלתה לגבהים האלה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה רועי.
    .
    קודם כל לא יודע מה זה קרע שלא ניתן לאיחוי. במיוחד מיצ'ל שעושה רושם של שחקן מאוד חברי ולא איזה אגו-מאנייק. בנוגע לטריידים עצמם אני לא חושב שפילי ילכו על זה בשום פנים ואופן – הם לא צריכים בחירות דראפט אלא משהו של כאן ועכשיו. אמביד לא פחות טוב מגובר בהגנה ולא גובר הוא זה שיצליח להשתלב ביחד עם סימונס. גם אינדי לא תסכים להחליף את טרנר שיושב על חוזה מעולה מבחינתם, תורם רבות להגנה ומרווח את הצבע. הספרס – לא נראה לי שיוטה צריכים שחקן כמו אלדריג' שלא יוסיף להם כלום בהגנה (והשנה יוטה הלכה אחורנית בהגנה וצנחה למקום ה11) ועם כל הכבוד לוויט לא נראה לי שזה השחקן שיביא להם לקו האחורי מה שהם צריכים (הם צריכים פשוט את קונלי מתפקד)

    1. אגומניאק או לא, יש גבול שמיצ'ל החליט שהוא עבר, מבין אותו.
      בכלל לפי הפרסומים גובר לא בקשר עם אף אחד מהקבוצה מאז מה שקרה

  2. תודה רועי

    אינדי יוצאים מופסדים מהטרייד שהצעת- אמנם גובר מגן יותר טוב מטרנר, אבל אני לא רואה שינוי משמעותי בהגנה הטובה גם ככה שיוביל לשיפור בטור הניצחונות, ובהתקפה הריווח שטרנר מספק מאפשר לסאבוניס את מרחב המחייה שהוא צריך בצבע. גובר יסתום לו אותו.
    בנוסף, התוספת של וורן בעייתית מאוד בהצעה הזו- גם חוזה נוח וגם שחקן הכנף הבכיר והדי יחיד בקבוצה הזו (אולדיפו ולאמב לא בדיוק עונים להגדרה, אולדיפו יותר סקנד גארד ולאמב שוטינג גארד), שמספק יכולות סקורינג בנוסף להגנה על שחקן הכנף הבכיר של היריבה. לא הייתי לוקח את הטרייד הזה.

  3. תודה רועי נק" מעניינות. לפחות לגבי מארי-וויט אם צריך לוותר על אחד אני הייתי מוותק על מארי. בטח שיש לך כתחליף שחקן לא מאוד שונה בדמות לוני ווקר.
    אגב לאור הקורונה כמה זמן כבר לא ראית בית ???

  4. מחשבות מעניינות. גובר בפילי יכול להיות מרתק, פיק נ' רול עם סימונס יהיה כיפי, אבל זה בעייתי לשחק עם שני שחקנים בלי קליעה בכלל. אחד זה עוד בסדר, ואמביד קולע מדי פעם, אבל גובר לא יכול לקלוע, אפילו לא מהקו (62.1% מהעונשין העונה) למרות האפקטיביות הגבוהה שנובעת מזריקות קלות יחסית בצבע

  5. תודה רבה רועי מעניין כרגיל.
    .
    אני לא רואה את פילי משחררת את אמביד בשום תרחיש, ואני לא רואה איך גובר מתאים ליד סימונס יותר מאמביד.
    .
    בנוגע אלינו – לא יודע. ברור שאנחנו בצרות בהגנה, אבל אני לא בטוח שגובר הוא הפתרון – עם כל החילופים של היום צריך שומרים טובים בכל העמדות ולא רק סנטר שסוגר את הצבע. אני לא חושב שזה יעזור. ואני בטח לא מוכן להוסיף את דרק וייט כדי לעזור ליוטה לצאת מהבלאגן הזה, להפך – לדעתי הם יצטרכו לשלם לנו על מהלך כזה.
    .
    בנוגע למורי ווייט – מ 3.5 דקות משותפות או כמה שזה לא יהיה, אפשר ללמוד שפופ כנראה רוצה להפריד את הדקות שלהם ולא בהכרח שהם לא מסתדרים, צריך לתת להם עוד זמן ביחד, ובעיקר בלי דרוזן בסביבה, כדי לראות אם אפשר לבנות עליהם ליום שאחרי.
    .
    בכלל לדעתי קשה מאד להסיק ממה שקורה היום על איך הצעירים (כולל לוני והרוקיז) ישחקו ביחד ביום שאחרי למרקוס ודרוזן. צריך פשוט להטריד את הצמד ולהתחיל לברר את זה.

  6. אמביד על גובר lol
    לא הייתי עושה טרייד של אמביד על גובר ומיצ'ל, יוטה יכולים לשמור שחקנים חד מימדיים וצ'אקרים לעצמם.
    אליפות לוקחים עם סופרסטארס, לא עם חבורת רול פליירס כמו שיש ליוטה

    1. כי הרכב ארבעת הכוכבים של פילי ממש הוכיח את עצמו בשנה שעברה. קודם כל שאמביד יעבוד על התזונה והכושר שלו, אחרי זה שינסה לעבור יותר מסיבוב בפלייאוף

        1. כן, אבל הטענה פה היא שאליפות לוקחים עם סופרסטארס ולא רול פליירס. עזוב שלא ברור לי בדיוק איך מיצ'ל פחות כוכב מבן סימונס, או שהתשובה היא מן הסתם היא שצריך תמהיל (וגם מזל) בשביל אליפות. הנקודה היא שהסו קולד סופרסטארס של פילי לא לוקחים אותה לשומקום שקרוב לאליפות.

  7. פה יש הצעות יותר הגיוניות לטריידים, גם לגובר וגם למיטשל:
    https://bleacherreport.com/articles/2886031-5-trades-to-break-up-donovan-mitchell-and-rudy-gobert
    בטריידים שרשמת, לדעתי הם פשוט חד צדדיים לטובת הג'אז שמחפשים איזה פראייר תורן כדי להיפטר מגובר (והחוזה שלו).
    גובר הוא בעייתי, גם בגלל החוזה שלו וגם בגלל שבהתקפה הוא "בעייתי" (ויוסטון כבר שני פלייאופים מוכיחים שהוא גם "בעייתי" בהגנה…), לכן אני לא בטוח שהשווי שלו כזה גבוה.
    .
    לגבי הצמדים:
    1. וויט ומארי – כל עוד דרוזן שם אני לא בטוח שהצמד הזה יקבל הרבה דקות אחד ליד השני. בנוסף, עם דרוזן על המגרש הוא האופציה הראשונה ולוקח את הנגיעות בכדור משני החברה האלה. ועדיין, שניהם חייבים לשפר את הקליעה מרחוק שלהם כדי להצליח לשחק אחד ליד השני.
    2. פוקס והילד – צמד שעל הנייר מתאים לשחק אחד ליד השני. יש להם סט תכונות שמשלימות אחד את השני. פוקס עם הכדור והילד עם הקליעה. הם דווקא רצו יפה בשנה שעברה לפני שוולטון הגיע והאט את הקצב שלהם.
    אני עדיין חושב שהילד קיבל חוזה גבוה מדי לשוויו האמיתי. הוא שחקן שישי מצויין אבל החוזה שלו הוא של שחקן חמישייה.

    1. הטריידים שם נראים לי הזויים – כן, בטח, יוטה יעיפו את מיצ'ל בשביל מייקל פורטר ג'וניור… גם למה ששיקאגו תיתן חבילה של שחקנים אבל תשאיר את וונדל אצלם?

  8. כל הטריידים כאן היו מתאימים אולי לפני 10 שנים, כשקבוצות חפשו סנטר כזה. הקבוצה הגדולה היחידה שיכול להתעניין בגובר היא בוסטון אבל אין לה את מי לתת. אולי שיקאגו תסכים לארגן חבילה סביב וונדל כדי לשפר את ההגנה.

    1. רעיון מעניין, אבל אני מעדיף את וונדל כרגע. מזיז רגליים בפרימטר, צעיר בהרבה ובנוסף לאלה גם במכללות היה קלעי של 40% משלוש. אמנם בהגנה בצבע גובר עדיף, אבל בכל דבר אחד אני לוקח את וונדל

  9. אחלה כתבה רועי.
    אגב, סטט חמוד – המשחק שמוזכר בין לברון לפירס היה משחק ה-7 השני בקריירה של לברון, והוא הפסיד גם בראשון.
    מאז – רק נצחונות (2-6 בקריירה).

  10. רועי אלו כולם נקודות מעניינות מאוד.
    לגבי גובר מיצ'ל, אני חושב שיוטה משוועים לקליעה מהעמדה שלא היה להם מאז ימי מהמט אוקור. קבוצה שיכולה להעזר בגובר היא דווקא הסלטיקס. גובר מאפשר לה לשחק גבוה ולהקיפו בכל עת ב-4 יוצרים וקלעים. בתמורה הייתי מחזיר ליוטה את גורדון הייוורד בסוג של איחוד משפחות. היוורד מתאים לסגל הנוכחי של יוטה יותר אפילו מאשר כששיחק שם. אם ללברון סלחו בקליבלנד יסלחו לגורדון ביוטה.
    .
    לגבי מארי וווייט זה המחיר של אובר אצ'יבינג. שניהם לא באמת עילויים. ווייט נכנס לזון לקראת פלייאוף 2019 ופתאום חשבו שהוא המשיח הבא של הספרס. מארי היה קוץ במדבר. מעולם לא הראה יכולת התקפית ראויה לפוינט גארד פותח של קבוצת צמרת במערב. אפילו לא ניתן לנצלו הגנתית ולתת לו תפקיד אחר בהתקפה מכיוון שללא כדור הוא לא שווה הרבה. אין היום מספיק פוינט גארדים איכותיים בליגה כך שכל קבוצה שמחזיקה כזה שומרת עליהם מכל משמר. הכסף שקיבל טרי רוזייר על חצי עונה יפה בבוסטון מראה את הייאוש של קבוצות לאייש את העמדה. בנוסף אף פרי אייג'נט סביר לא ידיע כרגע לספרס כאשר פופוביץ' קצת איבד את המג'יק שלו ונמצא על סף פרישה. אין בספרס זכר לתרבות המפורסמת ההיא מכיוון שכוכביה רחוקים מתרבות הספרס שנות אור

  11. יאללה מה מיצל מתבכיין כאילו הדביקו אותו באיידס. טרייד על גובר התבקש ממזמן יצא להם לטובה הקורונה.
    הצחיק אותי רועי עם גובר הנגר על אמביד 😂😂😂😂. בחלום. אפילו בן סימונס אני לא נותן על גובר.

    1. פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      גם את מיצ׳ל לבד לא תקבל בתמורה לאמביד אז אתה חושב שתקבל עוד משהו איתו 😂😂

      1. גואל אמביד טוב ממיצל, הגנתית התקפית , מיצל כמה שאני אוהב אותו נהיה די אוברייטד באתר ואמביד די אנדרייטד , פרט לסופרסטאר אין שום סיבה להטריד את אמביד , בטח לעוד גארד ללא קליעה מרחוק.

  12. אחלה נק', תודה רבה
    מקווה שמיטשל יתאפס על עצמו. מלבד דביליות, אי אפשר להאשים את גובר בהרבה. לפי מה שקראתי, הרופאים הבהירו לו שייתכן שהוא זה שבכלל הדביק את גובר…

  13. תודה רועי.
    נקודות מעניינות.
    אני דווקא חשבתי על כיוון אחר ומעניין לא פחות גובר ועוד שחקן (אינגלס המתבגר יכול להיות טוב) לניקס תמורת מיטשל רובינסון ועוד פוורוד (פורטיס לדוג).
    תהיה חזק שם בצה"ל. אם אתה באזור מודיעין כחלק מהשירות תגיד ונפנק אותך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט