מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1. מה עושים עכשיו (עולם המדיה של הספורט, כולל צוות הופס)?

(אני מכניס קטע זה שוב כי אתמול הקטע על המיליציות האמריקאיות השתלט על כל הפוסט. אז למי שעדיין לא קרא, הנה הוא שוב:)

כש-COPID-19 עבר אוקיינוסים והגיע לארה"ב, ישר לעולם הספורט, לא ידענו נפשנו מרוב אושר!

איזה כותרות מהסרטים!!!

האמינו או לא, זה הייתי אני שראשון הכניס ל-"הופס מסקרים" בווטסאפ "ה-NBA נסגרה!". מיד הגיבו, "מה?" או "לא ייאמן", ו-"מה יהיה עכשיו?".

היו לנו כמה ימי אושר של סקופים. ה-NBA נעצרה. ואז "הפיינל פור מתבטל". כל ידיעה יותר מפוצצת מהקודמת. ואז הסיפור על רודי גובר שבצחוק נשף וליטף מיקרופונים של שדרים, וניגב את פניו בגופיות שחקנים. רק יום אחד אחרי הסתבר שהוא חיובי. מיצ'ל דונובן נידבק.

ואז זה התפשט…קווין דוראנט…ועוד ועוד…

אבל זה הלך ופחת. לא המגיפה, אלא העניין באנשים שנידבקו. המגיפה רק התפשטה אבל כל הספורט ניסגר ולפתע אנשים כמוני יושבים ומנסים מה עוד לכתוב שיעניין גולשים שרובם תוצרת הסושיאל מדיה, וסיפורי עבר מעניינים את קצה ציפורניהם. אולי אפילו אותם הם לא מעניינים.

אז תוך יומיים-שלושה הפכנו ממקור לסקופים לציפורים שקשרו להן את המקור.

אני מיד הרגשתי חנוק. לא חיכיתי וכתבתי את הרגשתי ללא בושה: "אני אולי בן 82, אבל חיים ללא ספורט הם חיים שניקטע וניגדה מהם אבר חשוב ביותר".

סקוט ואן-פלט מ-ESPN לא התבייש בדפקט שלו – דומה לשלי – וכתב לכל קוראיו:

“I’m lost,” wrote Van Pelt. “For better or for worse, my life has been defined by sports. …They’ve framed my existence.”

הוא כמובן הוסיף, כמוני, שהדבר החשוב ביותר הוא בריאות האוכלוסיה, ואחרי ההבהרה הזו הוא הוסיף

As far as the lack of sports go, I don’t have a clue what it is I’m meant to do, . “And it’s a really odd, odd feeling.”

אז מה אנחנו עושים עכשיו ללא ספורט?

אני לא צריך שאיש יגלה לי שכתיבת ספורט היא לא יותר ממגרש משחקים של העיתונאות והספרות (אם כי כמה מגדולי עיתונאי וסופרי העולם באו מעולם הספורט הוא היו בעולם הספורט כשכתבו את יצירותיהם). אני יודע גם שהרבה מכם חושבים בליבם, "דוק, תכניס לראש שלך אחת ולתמיד שעם הטיווי כל כתיבת הספורט היא בזבוז של זמן, ואנחנו נכנסים הנה רק כשנגמרו כל האופציות האחרות !

במראה הכללית, במעגל הגדול של החיים ברור שאנחנו פסיק קטן. אבל איכשהו זה לא מרגיש ככה. אני חושב שאם כה רבים מכם נשארים בבית, וישנו לכם זמן חדש על ידיכם שלא היה לכם לפני-כן, אז אולי הצוות שלי כאן באתר תורם משהו – קטן ככל שיהיה – להעביר את הזמן, ואם יש לנו משהו מעניין לכתוב אז על אחת כמה וכמה אנחנו תורמים משהו – שוב, קטן ככל שיהיה – להעביר את הזמן ואת המחשבה מהמגפה לדבר שעבורו כולנו כאן – ספורט.

כיצד נעשה זאת? כיצד נמשיך?

אני עצמי לא יודע את התשובה. ישנו סיכוי שהספורט לא יתחדש עד חודש ספטמבר. כל מה שאני יודע הוא שאנשי צוות ואני נשקיע מחשבה כיצד ניתן להמשיך להריץ אתר ספורט ללא ספורט. אני לא יכול להבטיח דבר מלבד שנעשה את הטוב ביותר להישאר מעניינים ורלוונטים ככל שניתן. אם זה יספיק או לא – אינני יודע.

2. חייבים לתת קרדיט היכן שקרדיט מגיע

כבר אתמול כתבתי ששני שחקני לייקרס נמצאו חיוביים.

הלייקרס העדיפו שלא נדע את שמותם.

עם כל החיטוטים של המדיה, הדבר נישמר כסוד כמוס כבר 40 שעות. רופאים, אחיות, חברי קבוצה, עוזרי מאמנים – כולם שותקים.

לא יאומן ממש שסוד כזה יישמר ולא ייצא החוצה.

אותו דבר על "שלושה אנשי סיקסרס נמצאו חיוביים", ואיש לא יודע מי הם.

היום התגלה שמרכוס סמארט חולה בקורונהוירוס.

3. ג'יי ג'יי רדיק על היום שה-NBA נעצר!

pfigure>

4.המאמנים הגרועים בהיסטוריה

אני כמעט

אני לא מוכן לדרג את הגרועים ביותר כל ישנם כל כך הרבה גורמים שנכנסים למשוואה. אכתוב כעליהם כמיקש/ה אחת – כל יום על 3 מאמנים שאני מחשיב גרועים, או מאמנים שאולי הם טובים אבל הכישלון שלהם מהדהד.

טים פלויד

טים פלויד הגיע כמחליף לפיל ג'קסון. אבל מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן עזבו וזה כאילו הוצאתם את הלב והקרביים לקבוצה. בכל מקרה הוא הפך את השיקגו בולבס ל-DUMPSTER שאליו כולם זרקו את הזבל. עונה ראשונה? 69-13. שנייה? 67-15. שלישית – 65-17. בינינו? זו התקדמות.

אבל כשהוא התחיל את העונה הרביעית עם 21-3 הבוסים אמרו 'ראינו מספיק'.

מייקל אייברוני

אולי לא נתנו לו עונה נוספ-ת לראות מה הוא עושה עם השחקנים שלו, אבל כשהיו לו בממפיס את פאו גאסול, מייק קונלי, רודי גיי, מייק מילר, לקייל לאורי אתה מצפה לרקורד טוב יותר מ-60-22. החליטו לתת לו עוד עונה, וכשהוא התחיל אותה עם 30-11 אמרו שזה מספיק.

אייזיה תומאס

כמה מכם הזכרתם אותו, ובצדק. אבל אולי בצדק* עם כוכבית. אנחנו מדברים כאן על מאמן שאימן בפייסרס ולקח אותם לפלייאוף בכל אחת משנותיו שם. הוא הגיע לניקס כגואל ומושיע, ולכן נפילתו עשתה רעש גדול שנשמע בכל רחבי הליגה. אני לא יודע מה בדיוק קרה לו ה=במנהטן אהל כמנכ"ל ומאמן הוא החליט לשנות את כל חזות הקבוצה, עשה טריידים מהגיהנום, ABUSED HIS POWER, הטריד מינית את אחת המזכירות הבכירות, ופירק קבוצה לגיטימית לפרקים.

הוא פוטר ברעש גדול.

חשבתי שבזה הסתיימה הקריירה שלו ב-NBA וראו זה פלא: הוא הפך לשדר מוכשר ומוערך ביותר. הוא היום אנליסט קר רוח, שולט בעצמו ובלשונו, והוא היום אחד המוחות הרגועים והבהירים יותר מכולם. מטמורפוזה שלמה.

5. הנה כיצד לברון מבלה עם משפחתו (מה שמוכיח שהוא לא אחד משני ה-'חיובים' מCUPID-19)

6. מרכוס סמארט ניתגלה כנושא הוירוס. הווה אומר, חולה בקורונהוירוס

הוא מתראיין ב-SPYKE עםמ כריס קומו, סניור עורך ב-CNN ואחיו של מושל ניו-יורק, אנדרו קומו.

כריס קומו: כיצד ההרגשה?

אני מרגיש מצויין. אני מרגיש שאני יכול לעלות עכשיו ולשחק.

אז איך נודע לך שאתה נושא הנגיף?

קבלתי טלפון מרופא הקבוצה שציווה עלי לחכות לאמבולנס שייקח אותי ל'בוסטון ג'ינרל הוספיטל'.

כיצד אתה חושב שניבבקת?

אין לי מושג. אולי באחד המשחקים האחרונים? בכל אופן נמצאתי חולה לא בגלל חום או הרגשת התקררות אלא בבדיקה לכל חברי הקבוצה.

מה עושים אתך עתה?

לא הרבה. כמובן בחדר פרטי, בדיקות, כדורים, צוויתי לשתות מים כמה פעמים ביום ולא לקבל אורחים עד שהבדיקה תגלה שאני נקי.

בעיות נשימה?

בינתיים לא. מוזר. אני לא מרגיש חולה.

****

בסוף השידור אמר קומו: "ישנם חולים שלא מרגישים חולים, וישנם כאלה שסובלים מחוסר יכולת לנשום ללא מכונת הנשמה. מרכוס הזה הוא לא בנאדם רגיל. הוא MACHINE!

7. קוק: גם קווין דוראנט מרגיש טוב מאד!

קווין קוק, בן מרילנד כמו דוראנט, התחבר מאד אליו כששיחקו בווריורס. הוא דיבר היום בפודקסטו של הויזרדס (https://www.nbcsports.com/washington/wizards/quinn-cook-praises-kevin-durant-using-his-platform-spread-coronavirus-awarenessואמר שקווין דוראנט מרגיש "מצויין" והוא מחכה כבר להתגבר גם על הפציעה וגם על המחלה, ומוסר היי לכל חובבי הכדורסל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. כל מאמן בפילדלפיה אחרי לארי בראון הוא מועמד בכיר למאמן הגרוע ביותר
    רק לקרוא את הרשימה זה מפחיד…
    מי אמר רנדי איירס ולא קיבל

  2. שמור על עצמך מנחם.

    אני לא מבין את הבושה מלפרסם שאתה נדבקת בוירוס. אם לאידס היו קונוטציות של סליזיות וגם לגביו חשבתי שחשוב (מגיק!) לדבר ולספר אז קורונה בטח ובטח. מה יש לליקס לשמור את השמות בסוד כמוס?
    הפן הזה של המליציות היה חדש לי, ודאי בהיקף שאתה מתאר. הוא לא מבשר טוב למה שיקרה כשיתחיל מחסור באזורים מסוימים. ארה"ב לפחות בחלקים ממנה מאורגנת פחות מכל מדינה מערבית אחרת. יש בה שלטון מבוזר מאד, כמעט כל מחוז ועירה לעצמם. לעומת זאת גופי היצור מרוכזים מאד. בהרבה תחומים יש מפעל ענק אחד שנים שברגיל מספקים תוצרת לכל רחבי ארה"ב.
    גם מערכת הרפואי שכמעט כלה פרטית. בראש הראשות הפדראלית עומד אדיוט שהרס בשלוש השנים האחרונות הרבה מכושר הניהול של הממשל .

    די היה לראות את מסיבת העיתונאים שבה אחד השרידים האחרונים מהמנהל הרפואי הפדראלי מנסה, נואשות, לומר לטראמפ להפסיק לומר שנמצאה תרופה ושהוא מקשקש שטויות לגבי הקלורוקין – תרופה מוכרת למלריה, שיש לה השפעה חיובית ככל הנראה על חולי קוביד-19 כיון שהיא פועלת על גופים נושאי חמצן בדם (נקראים heme) – אבל היא אינה פועלת על הוירוס באספקט של הפגיעה בריאות (בצורה שיטחית , מחקרים מעלים השערות שהוירוס פוגע בשתי מערכות, מחד גורם לדלקת בראות ומאידך פוגע במערכת הובלת החמצן בדם) – אני יודע שיש באתר אנשים שיטיבו להסביר את המנגנונים הללו ממני.
    נקודה אחרונה. מי מיכם שעוקב אחרי הבורסות וסוחר בנירות ערך ורוצה לקפוץ על ההזדמנות ולעשות מכה, תזהרו. המצב בשוק אינו מוכר לאיש. זה לא 2008 . לא נראה לי שתהיה התאוששות בצורת V. אנחנו בהחלט עלולים (למרות שאני חושב שלא) להגיע למצבים של 1929. זה שיהיה מיתון כלל עולמי בהגדרה הכלכלית (שני רבעונים רצופים של ירידה בתוצר) זה בטוח אבל אף אחד לא יכול לומר בודאות מה יהיו המשמעויות של זה על היום יום של האנשים.

    1. אף אחד לא יודע לצפות מה יהיה האפקט הפסיכולוגי של הדבר הזה על הפרט והכלל, אבל בצד המשמח, בתוכנית העולם הבוקר עם אברי גלעד וטלי מץ של אתמול היה פשוט מצחיק לראות את ההתפכחות של אברי הזחוח (והרבה פחות אינטלגנטי ממה שהוא חושב את עצמו) מירח הדבש עם טראמפ. קצת כמו הפינה הדביקה של חמישה דברים חיוביים/משמחים שהם דוחפים שם באופן מאולץ.

    2. רן – אני רוצה להגיב לגבי הבורסות , עוד עיסוק-צד שלי מלבד -NBA , מוזיקה , היסטוריה , ריצה , סקי וקריאה :
      גם אם לא יהיה V כמו 2008 , יהיה U שלא יאחר יותר מדי . ברגע שיריחו האמריקאים שקצב ההדבקה של הקורונ יורד והולכים להשיג שליטה עליו , השוק יתחיל לטוס למעלה. אני צופה שזה יקרה עוד כחודש או לכל היותר חודשיים מהיום . עד אז הוא כמובן יכול להמשיך ולאבד גובה. ויכול גם לא , למרות שאני חושב שהוא עוד לא ראה תחתית .
      מי שיש לו בימים אלה הרבה כסף פנוי ויפעל בהתאם , יעשה כסף רב בעוד תקופה לא ארוכה . אני כבר התחלתי.

      1. "השוק יתחיל לטוס למעלה" – תספר את זה לאנשים עם מניות של יאהו (או ככמה חברות טכנולוגיה אחרות) אחרי משבר 2001. אני אומר את זה בתור מישהו שכן נכנס עכשיו לשוק – אבל בדברים מאוד ספציפיים, במנות, ומתוך הסתכלות לאופק רחוק של שנה-שנתיים.

        1. לא יודע מה הניסיון שלך בשוק . לי יש 40 שנה . וראיתי כבר מספיק כדי לקבוע את מה שקבעתי בדרגת היתכנות גבוהה למדי. תמיד צריך לדעת מה קונים , וצריך גם לפזר. אבל אם אתה רוצה את זה במונחי NBA – במידה והליגה היתה ממשיכה כרגיל, בלי וירוס איז סיכוי הייתי נותן לכך שהאלופה השנה תהיה אחת מ-2 המלאכיות או הבאקס ? הסיכוי להתרחשות שכתבתי הוא דומה.

      2. ספציפית לגבי האמריקאים. מה שהם הולכים לחוות בחודש הקרוב מבחינת מספרי הדבקה ידמה למה שהעירקים בבגדד חווה ב 1990. בניו יורק לבדה יש היום 8500 מקרים. בקצב גידול שמרני של 1.25 ליום (אתמול היה גידול של 1.6 במספרים שפורסמו לעומר שלשום) בעוד שבועיים יהיו שם 200,000. כמעט כל מי שיתגלה כחולה בשבועיים הקרובים כבר נדבק, כך שמה שהם לא עושים לא ישפיע על השבועיים האלו. זה בערך 80 אחוז ממספר החולים הכלל עולמי היום. בסין יש 80,000 עם קרוב ל4 אחוזי מתים והסינים הרבה יותר מאורגנים מאנשי מדינת ניו יורק תחת ממשל טראמפ.

  3. אני קורא כאן בהופס בימים האחרונים לא מעט תגובות קלולסיות אודות הקורונה.
    חלקן לא באמת משנות למשהו (תאוריות הקונספירציה למיניהן, בדגש על מקור הווירוס), חלקן בעייתיות –
    אותן תגובות המתייחסות בזלזול להשפעות ולסכנה שבווירוס הקורונה.
    .
    אני אתחיל בעובדה פשוטה. אני לא רופא. ניחא לא רופא, אני אפילו לא בעל הכשרה מדעית כלשהי.
    מה שכן, אני נשוי לביולוגית. לצרוך העניין, ד"ר לביולוגיה שעובדת בבית חולים במעבדה מיקרו-ביולוגית (הם אלו שאחראים לאבחון פתוגנים כמו חיידקים, פטריות, ונגיפים) בה נמצאת המעבדה הסרולוגית (אותן בדיקות שמאבחנות זיהום ווירלי), כאשר היא אישית מנהלת תחום ביולוגיה מולקולרית (הם אלו שמבצעים את בדיקות הקורונה הלכה למעשה).
    .
    אז להלן מספר תובנות שלמדתי מפי מי שכן מבינים:
    .
    כל מי שטוען שהוא יודע הכל על ווירוס הקורנה, הוא או טמבל יהיר, או שרלטן, או מנסה לרקום ספין כלשהו לתועלתו האישית.
    ייקח זמן עד שיצליחו לאסוף את מלוא הנתונים, ולקבל תמונה מלאה על הנגיף הזה.
    .
    מה שאנחנו במפורש כן יודעים זה –
    א. הוא מדבק מאוד. יותר מנגיף השפעת.
    ב. הוא מסוכן לאוכלוסיות מבוגרות (אבל לא רק), ולאוכלוסיות עם מחלות רקע (סכרת, מחלות לב, מחלות ריאות).
    .
    נתונים אלו לבדם הם לא סיבה לפניקה, או להשבתה של המשק. שפעת החזירים שחזרה בתחילת החורף האחרון, "מפחידה" לא פחות. ועדיין לא סגרו את המשק בגללה.
    .
    אז למה הבהילות? הבידוד הכפוי?
    זה פשוט. עדיין אין חיסון.
    אותם צוותים רפואיים, הם חוסנו נגד נגיפי השפעת למיניהם. לכן גם כאשר עלה הלחץ במחלקות הפנימיות בתחילת החורף האחרון, לא היה חשש שהם יידבקו, ושהם יעבירו את ההדבקה לאוכלוסיות הסיכון בהם הם מטפלים תדיר.
    הקורונה, לה עדיין אין חיסון. המשמעות היא שכל אדם באוכלוסייה, גם אם אין לו מה לחשוש אישית מהנגיף (רוב מכריע של הצעירים הבריאים שנדבקים, לא סובלים כלל מהמחלה, ואם כן, רק ברמה של צינון מעצבן), הופך לסכנה עבור כל אלו שיש להם סיבה לחשוש מהנגיף.
    מה שהתרחש באיטליה, זה שילוב של "לא מפחדים" אידיוטי, פעולה מאוחרת של הרשויות, צפיפות אוכלוסין, ואחוז גבוה של בני הגיל השלישי באוכלוסיה. הפחד שאפילו 10% ממה שאנחנו רואים באיטליה, יתרחש בארץ (מערכת הבריאות לא יודעת להתמודד עם אלפים של חולים במצב אנוש הזקוקים להנשמה), הוא מוצדק לגמרי.
    .
    אז למה הבידוד?
    זה קל. היום ככל הנראה נגלה שמספר החולים המאומת חוצה את ה-1,000
    המשמעות היא שישנם עוד מאות אם לא אלפים של חולים שלא נבדקו, ולכן לא אובחנו כחולים/נשאים של קורונה. אותם חולים, אם ישבו בבית במסגרת המשפחה הגרעינית משך כחודש, הם יוכלו להדביק הרבה פחות אנשים. אחרי שחודש יחלוף, הם יחלימו מהמחלה (גם אם כלל לא ידעו שהם חלו בה), ויהפכו ככל הנראה למחוסנים (לפחות לטווח הקצר).
    ללא אותו בידוד ביתי, ההדבקה במרחב הציבורי תמשיך, ותרחיש איטליה יהפוך להרבה יותר מ-"סביר".
    .
    מי שטוענים שהבידוד לא עובד לאור מספר החולים העולה, אז –
    א. מגלים היום מקרים של מי שנדבקו לפני החלת מדיניות הבידוד.
    ב. יש יותר בדיקות. יותר בדיקות = יותר מקרים מאומתים של חולים, בטווח הארוך זה לא בהכרח אומר שזה יותר הדבקות.
    .
    אישית, אני מקווה שלכמה שיותר מהציבור, יש שכל בקדקודם, או לפחות את ההגינות הבסיסית של להבין שאולי עדיף שלא לסכן את מי שהמחלה כן מאיימת עליהם.
    .
    קראתי על מי שאומרים "תראו מה קורה במקומות אחרים, שם אין בידוד, והכל בסדר".
    ובכן, לצערנו, אנחנו לא "מקומות אחרים". הרכבת של הנורמליות כבר עזבה את התחנה.
    באותם מקומות אחרים, הנהיגו מערך בדיקות מיפוי קפדניות מהרגע הראשון בו פרצה מגפת הקורונה. זה מאפשר למערך הבריאות לאבחן מוקדם היכן יש מוקדי התפרצות, ואז לעשות הסגר/בידוד נקודתי, לצד שמירה על מהלך חיים תקין יותר ברחבי החברה.
    בארצנו הקטנטונת נזכרו מאוחר מדי להרחיב את מעגל הבדיקות, מה שמביא אותנו למצב הנוכחי. אפשר לבכות על החלב שנשפך, אפשר להתחיל במחול ההאשמות. זה לא יביא אותנו כרגע לשום מקום. הדרך היחידה לעזור ולמנוע מהמצב להחמיר בעתיד הנראה לעין, היא פשוט להישמע להוראות. אם כל אחד יתייחס לעצמו כאל חשוד בקורונה, ויעשה את כל הניתן בשביל להימנע מלהדביק אחרים (לשמור מרחק, להימנע ככל האפשר מהמרחב הציבורי, לשמור על היגיינה), אז אולי בעוד חודש נוכל לקרוא על קצת חדשות טובות.
    .
    מה נותר לכתוב במצב עגמומי שכזה?
    תשמרו על עצמכם. תשמרו על המשפחה שלכם. תשמרו על ההורים, הסבתות, והסבים שלכם.
    זה, ולאחל לכל חברי קהילת הופס הנהדרת הרבה בריאות,
    ושנצא מהמצב עם פגיעה קטנה ככל האפשר בצד הכלכלי,
    עם פגיעה קטנה ככל האפשר בשפיות.

    1. גיא הצדיק , אני חושב שהתגובה הזו ראוי שתתפרסם בכלי תקשורת עם תפוצה הרבה יותר רחבה מאתרנו.
      בריאות , בריאות בריאות לכולם .

    2. תודה גיא! קורטוב שפיות נכון!
      אגב בנק' החיובית של הסיפור- האוויר בעולם מתנקה קצת מזיהום , פחות הסתובבות, פחות כלי תחבורה באוויר וביבשה.. אולי אחרי הקורונה העולם יתפנה לופל ברצינות במשבר האקלים שמסכן את חיינו לא פחות.

    3. מקווה שאני לא מבלבל במוח אבל הייתי מוסיף גם שחשוב למי שכן יוצא מהבית לא לגעת בכלום בלי כפפות ולא לשהות בחברת אנשים זרים בלי מסיכה. המשרד שלנו התרוקן כמעט לגמרי אז שם אני מרשה לעצמי להוריד את הכפפות והמסיכה תוך שמירת מרחק מינימלי ושטיפת ידיים בכל נגיעה בדלתות וכו'

      1. אז מה תגיד את אומר לך שכאן באטלנטה ניגמדו הכפפות, מסכות הפנים, מים מבקבוקים, ונייר טואלט? אנחנו לא יוצאים מהדירה. החתן ג'ייסון מביא לנו את מה שאנחנו צריכים ומים ונייר טואלט יש לנו לשלושה שבועות בערך. אני מאמין שתוך כמה ימים כל החסר בחנויות יושלם. ההסגר בבתים (בינתיים רק בקשה) עובד טוב מאד. בבניין שלנו כ-300 דירות, רובם ככולם צעירים משכבה יותר גבוהה מהממוצע: היי טק, רופאים, עורכי דין, אנשי השקעות, וכו'. בד"כ החנייה כבר כמעט ריקה ב-9 בבוקר. אתמול היא היתה כמעט מלאה והיום אני רואה מהחלון (אנחנו בדירת גג ואני רואנ=ה מהחלון את מגרש החנייה) שהחנייה ממש מלאה. אבל חבר מפורט לוטרדיין אמר לי שהחופים די מלאים.

    4. תודה גיא על תגובה מעניינת ומלומדת.
      עוד דבר שלא ראיתי בפירסומים זה מהו זמן ההדבקה. כלומר – אם אדם החלים האם הוא עדיין מדבק? אם כבר התחילו סימפטומים הוא מדבק? מתי מתחילה ומתי מסתיימת תקופת ההדבקה?

    5. תגובה מעולה, ראויה ושקולה.
      אני מוסיף קישור לראיון שהתפרסם בתאריך 12/3/2020עם מייקל לויט שהוא חתן פרס נובל ביחד עם אריה ורשל. הוא פרופסור לביולוגיה חישובית והוא יועץ לסין בקשר להתפרצות המגיפה. בראיון הוא חוזה במדויק את ירידת אחוזי וקצב ההידבקות בסין ודרום קוריאה. הוא גם מסביר את הדרכים למניעת ההידבקות.
      .
      אבל, ואבל גדול מאד.
      בראיון אין התייחסות כלל למה שקורה עכשיו באירופה (בעיקר איטליה וספרד), מה שמתחיל להתרחש בארצות הברית. והתרחישים האפשריים בדרום אמריקה, בדרום מזרח אסיה (בנגלדש, הודו וכו'), במזרח התיכון ובאפריקה.
      בכל המקומות הללו אין מערכות אכיפה כמו בסין, דרום קוריאה וסינגפור. בשטחים נרחבים אין כלל מערכת בריאות מודרנית שמסוגלת להתמודד עם המגיפה. השלטון המרכזי רופף והאוכלוסייה לא ממושמעת.
      https://newmedia.calcalist.co.il/magazine-12-03-20/m01.html
      לדעתי, שווה ביותר קריאה.

    6. תגובה מעולה אבל גיא, אבל אם אפשר בלי ההפחדה המטופשת עם ההשוואה לאיטלה. באיטליה מתים כל שנה 17000 איש משפעת, אצלנו בחורף קשה יש מאה ומשהו. הגיל החציוני של המתים באיטליה הוא סביב ה-80 ולחצי מהם יש לפחות 3 מחלות רקע. אף מדינה באירופה וגם אנחנו לא נהיה כמו איטליה.

    7. נכון – הרוב נכון . ובכל זאת חפרת . אני אתן תחזית בקיצור, ומוכן להתערב עליה .,
      חלק ראשון – ישראל . חודש לכל היותר מהיום, 20.4 , מיד אחרי פסח , מרבית החיים בארץ חוזרים לסדרם , וזה כולל את הסרת ההגבלות כל מקומות העבודה ועל התחבורה הציבורית. וזאת אחרי שקצב ההדבקה יירד עד אז מאוד . כמובן שהמספרים המפיחדים שמנופף בהם משרד הבריאות ממיגוון סיבות לא יתרחשו – לא יהיו כאן אלפי מתים . אתפלא אם יהיו 50 קשישים שימותו מסיבוכי הקורונה, הרבה פחות מהכמות שמתה החורף מסיבוכי השפעת . ייתכן שעדיין תהיינה מגבלות על אירועי ספורט, תרבות ובידור , אבל גם אלה תוסרנה בהדרגה.
      חלק שני – ארה"ב , שנמצאת פאזה מאחורינו בזמן בהתפתחות המגיפה. תחזית – כמו ישראל , רק עם מועד סיום של חודשיים, דהיינו עד 20.5 .

      1. כמובן שמספר המתים באמריקה יהיה גדול בהרבה מאצלנו , הן מעצם גודל האוכלוסיה והן בגלל ההתייחסות המאוחרת. הם יגיעו לכמה אלפים , אולי אף 10000 .

  4. חברים אתם חסרים, דוק אתה מתוק
    העולם עצר ההצגה הפסיקה
    השחקנים נהיו צופים הצופים בפליסטישן משחקנים
    בשורות טובות לכם ולעולם מאחל
    הלוואי ובקרוב את הוירוס ננגב
    נחזור לחיינו הטובים ותחביבנו הישנים
    מומחי עצות בגרוש מכתירי נגרים ממליכי עי.זי.ם

  5. תודה רבה דוק, מעורב מצוין כמו בכל יום, אתה רק משתבח עם השנים, כמו יין טוב.
    אקשיב לפודקאסט המלא של רדיק מתישהו השבוע, אני מאוד אוהב את הפודקאסט שלו (למעשה, בפוד באנגלית הכיפי ביותר לשמיעה עבורי).

  6. אני בכלל לא רואה טלביזיה :
    הליג פאס זה הדרך שלי לראות משחקים
    הופס וסקטאון רויאלטי אלה מקורות המידע הכתובה היומיומים
    בנוסף כמה אתרי דראפט וyoutube/
    סקטאון הולך להסגר החודש אחרי לפחות 12 שנה שאני עוקב,
    קצת עצוב- העורכים הראשונים של האתר היו , סאם אמיק וטום זילר שהשתלבו במדיה הארצית.
    הכותבים של סקטאון יעברו כנראה לאתר אחר שכרגע בהרצה.
    להופס נכנסתי לראשונה ב2009 ומאז הוא בית,
    תודה מנחם וכל הכותבים ומקווה שימשיך להיות כזה!

  7. תודה מנחם.
    מה עושה עולם המדיה? כותב על משהו, לא חשוב על מה. העיקר לשמור על ההרגל של הקוראים. זה בולט בעיקר בתחום הספורט.
    אני מת על שגיאות הכתיב שלך (Cupid 19, הוא מתראיין ב spyke . . .) 🙂

      1. לגבי השגיאות?
        אל תיזהר, זה לא מפריע, זה רק ה ocd שלי ששם לב ומשתדל להישאר משועשע.
        ובאמת שמור על עצמך.
        לא רחוק היום שאחד הגולשים באתר ידווח שהוא נידבק

  8. מציע לקרוא את אלירן דמאיו – "להידבק או לא להידבק בקרונה" תחפשו בגוגל.
    גילרי – הוא אומר מה שאני אמרתי – לבודד את המבוגרים. הוא גם מוסיף – כדאי לגרום לילדים להידבק בכוונה.
    כמו כן יש שם נתונים מעניינים לגבי איטליה – יש שם כפול! קשישים מאשר בישראל (באחוזים).
    בקיצור – פאניקה מיותרת, פגיעה כלכלית עצומה במגזרים בעייתיים: עצמאים קטנים, עובדים במעמד לא יציב.
    פגיעה אדירה בבורסה, בתיירות ובתעופה. בסה"כ מגזרים חזקים אבל גם שם יש "לא חזקים".
    מה אכפת למנהיגים? הם לא נפגעים.
    קורונה 2020 האש-טאג-עובדים-על-כולם (חוץ מאשר על התל אביבים שממלאים את הפארקים והכיכרות. חחח מדינת תל אביב)

    1. חיפשתי בגוגל. לא מצאתי מאמר כמו זה שאתה מתאר, אבל כן מצאתי אלירן דמאיו (אין לי מושג אם עליו אתה מתכוון) מורה במסלול לבריאות טבעית במכללת אילמה. עליו אתה מתכוון?

      1. תכתוב עם מקף, אלירן דה-מאיו, אחרת מקבלים תוצאות על בני יהודה (המנהל דמאיו) ואלירן עטר 😂😂
        גילרי – לסגור מדינה זה גם חסר אחריות. אבל כדי לא לפגוע חס וחלילה באף אחד – אפסיק 🙏

        1. אתה רציני? זו דעה אישית שלי מי שיש לו (כפי שהוא במפורש כותב באתר שלו) 0 הכשרה או ניסיון בתחום.
          .
          אין לי בעיה עם דעה אישית. כל אחד רשאי לדעתו.
          רק להציג דעה זו (נגיד את דעתו של אותו דמאיו) כדעה בעלת תוקף, ובכך אולי להוסיף לעוד דחיפה לבצוע חלק מאותם רעיונות –
          נגיד "לשחרר" את הנוער למרחב הציבורי,
          זו כבר חוסר אחריות.
          .
          זה לא שונה מאותם מי שמפרסמים שאסור להתחסן, ובכך תרמו המון להתפרצות המחודשת של החצבת.

          1. שמנכ"ל משרד הבריאות אומר בפריים טיים "אלפים ימותו" זה לא חסר אחריות? זה כסת"ח לוועדת חקירה.

            1. זה לא כסת"ח אלה המספרים בהנחה של הדבקה של רוב האוכלוסיה.

            2. דה שוט, נו באמת, אם נמשיך להתנהג כאילו הכל בסדר זה באמת מה שיקרה אז זו הכרזה שיש לה מטרה ראויה.
              .
              ומה זה לבודד את כל המבוגרים? מי ידאג להם?
              .
              תקרא קצת על ארה"ב מה ה"שפעת" הזו צפויה לעשות לפי כמות גדולה של תחזיות של אנשים רציניים יותר מאלה שאתה מביא
              https://fivethirtyeight.com/features/infectious-disease-experts-dont-know-how-bad-the-coronavirus-is-going-to-get-either/

    2. מה שאתה עושה כאן הוא חסר אחריות. המתמטיקה של ההתפשטות היא לא מסובכת והיא מתרחשת עכשיו בערך בכל מקום בעולם המערבי. ללא הגבלות המצב יהיה דומה בכל מקום עם הזמן. עד כמה הן אפקטיביות נראה רק בעוד שבועיים.
      נכון איטליה היא מקרה קיצוני מבחינת האוכלוסיה אבל אין איך לבודד את האוכלוסיה בסיכון.
      ככל שיהיו יותר אנשים שיתייחסו לזה כמוך המצב רק יחמיר.

  9. אני מצרף לינק לראיון עם אחד האנשים היותר מנוסים בעולם המגפות. דר לארי בריליאנט. הוא פועל בתחום החל מששנות השבעים והוביל את המאמץ העולמי, המוצלח, לחיסול נגיף האבבועות השחורות. ברצאה שנתן ב TED ב 206 הוא חזה את הארועים שקוראים היום במידה ונגיף חדש יהפוך למגפה כלל עולמית. אמ: לק. טסטים. זה מה שחשוב מכל. המודל הדרום קוריאני.

    https://www.wired.com/story/coronavirus-interview-larry-brilliant-smallpox-epidemiologist/?mbid=social_facebook&utm_brand=wired&utm_medium=social&utm_social-type=owned&utm_source=facebook

  10. כל מי שרוצה שיעור במנהיגות ואיך לתת מידע לציבור שיצפה במסיבת העיתונאים של מושל ניו יורק אנדרו קומו ממש עכשיו.
    לטראמפ יש הרבה מה ללמוד ממנו

  11. מחכה שמישהו יסביר לי את ההתמקדות בכמות הקשישים באיטליה – סבבה, יש שם יותר קשישים מברוב המקומות. איך זה יכול להתחיל להסביר איך כמות המתים שם – 3405 נכון לאתמול – גדולה לאין שיעור לעומת שאר המדינות בניקוי סין:
    ספרד – 832
    צרפת – 372
    בריטניה – 144
    גרמניה – 44
    בחישוב פשוט – בארבע המדינות האלה יש קצת יותר משליש מכמות המתים באיטליה.
    אני בכוונה לא מתייחס למספר החולים כי זה נתון שתלוי בכמות הבדיקות.
    כן, הגיוני מאוד שההבדלים הם בגלל שבאיטליה יש עוד 2-3% קשישים…

    1. הכל שאלה של מתי נקודת ההתחלה (מבחינת הזמן). איטליה התחילה מוקדם יותר. כמה ימים על סקלה אקספוננציאלית מאד עושים הבדל.

      1. וכן לעובדה שמערכת הבריאות קורסת שם והאוכלויה זקנה יש השפעה חלקית על זה אבל לא של סדר גודל כמו שאתה מציין נכונה.

    2. גם מניין המתים תלוי איך סופרים. אם המגיפה התפשטה באיטליה מהר מאוד וכל מי שהנגיף נמצא בגופו נספר כמת קורונה אז יחד אם ההבנה שכל יום מתים באיטליה 3800 איש ברגיל, כל הטיה בספירה יכולה לבלבלל משמעותית

        1. אני משתדל לא לומר דברים לא מבוססים.
          .
          יש 2 טענות שהצגתי:
          .
          אחת שכל מי שמת באיטליה ובגופו נמצא קורונה נספר כמת קורונה, זה ידיעה שראיתי בכמה מקומות.
          .
          הטענה השניה היא שביום ממוצע ברגיל באיטליה מתים 3800 איש, את זה חיפשתי לבד מתוך עניין כדי להבין את הפערים.
          .
          אני לא מתחייב שדברי מבוססים היטב אבל נתתי פה את הביסוס הנוכחי לדבריי לפי ראות עיניי.
          .
          מה לדעתך לא מבוסס במה שאמרתי?
          .
          אני בסך הכל מנסה להבין רציונאלית את הפערים באחוזי התמותה בין איטליה לסין ולכל מדינה אחרת בעולם..

          1. לכל מוות יש בסוף סיבה שנקבעת בדוח המוות. אם הבן אדם היה חולה קורונה (אני מדגיש חולה) איך אתה רוצה שיספרו אותו.
            אתה חושב שעושים בדיקות לאחר המוות לכל הנפטרים לראות אם היה להם נגיפים?
            לא נראה לי. בקיצור זה מה שתצטרך לבסס כדי להעלות טענה כזו.

            1. אין לי כח לחפש את הידיעות שעליהן אני מבסס את הטענה הזה, זה עליי, סליחה.
              .
              אני לא יודע איך מבוצעות בדיקות ומתי באיטליה, אני רק מציג פה טענה לכלל שאולי האופן בו סופרים מתים משפיע על המספרים. אחרת מאוד מאוד מוזר אחוז המתים באיטליה, לא משנה איך מסתכלים על זה, גם תוך כדי התחשבות שהאוכלוסיה זקנה.
              .
              כמו שאתה אמרת, לכל מוות יש סיבה. יש את הסיבה האמיתית, ויש את הסיבה על הנייר שסופרים. הסיבה הזו תמיד נגועה באינטרסים עלומים או בהטיית שיפוט פשוטה של הרציונאל הקולקטיבי.

            2. איטליה שבוע לפני כולם, המספרים של סין אמיתיים כמן המספרים של איראן ,ספרד היום 320 הרוגים. מי סיפר לך שבאיטליה נהרגים 3800 איש ביום ? מאיפה הבאת את הטענה הזאת אתה מדבר על כמעט 5% מאוכלוסייה שנהרגת בשנה

            3. יש גם ילודה ברוך…
              המספר כפול מהאמיתי בערך אבל לא חורג בסדרי גודל.
              איטליה עם 60 מיליון תושבים וקצב מיתה של 10 אנשים לכל אלף בשנה. זה יוצא 600 אלף בשנה.

            4. 1.7 מתים על 1000 איש, על אוכלוסיה של 60 מיליון. אם חישוב שלי נכון זה 1800 מתים ביום.

            5. זה די קרוב (1600) למרות שלא ברור לי למה ה 1.7 מתייחס.

            6. אז חיפשתי שוב וחישבתי, גילרי צודק, 10 אנשים על 1000 איש בשנה. 60 מיליון, 365 ימים בשנה יוצא 1600 ומשהו ביום ברגיל.

  12. על פניו לפי תורת המשחקים באופן רציונאלי בהנחה שהוירוס ידביק את רוב האוכלוסיה, עדיף להיות ממזר ולהידבק עכשיו כל עוד מערכות הבריאות
    מתפקדות ויש מכשירי הנשמה פנויים. אבל היצר החברתי שלנו ולמען חיסון העדר אנחנו רואים את כולם נכנסים לפאניקה ומסתגרים בבתים.
    .
    המאורע הזה שקורה עכשיו הוא המשמעותי ביותר מאז מלחמת העולם השניה ויכתבו עליו רבות בעתיד.

  13. אחלה מעורב מנחם. תודה ושמור על עצמך.
    גיא, תודה רבה על ההסבר המלומד. היו פה בהופס כל מיני קשקושים על וירוס מהונדס, ממש הזכיר לי את "קוואי בלייקרס".

  14. השרת, אתה מספר לעצמך סיפורים ומנסה לבסס אותם על עובדות – שאינן נכונות.

    באיטליה יש 60 מיליון תושבים – הרבה קשישים – אז נניח לצורך הענין שכל שנה מתים 1/ 80 מהאוכלוסיה. נחלק את זה ל 365 ימים ונקבל תמותה של 2000 איש ביום ממוצע. האנשים שמתים מקורונה – בשלב הזה – חיים בעיקר בשני מחוזות, לומברדיה (10M) ורגיו אמיליה (5M). נוסיף קצת שכנים ועדין לא מדובר על יותר משליש מהאוכלוסיה מה שמוביל אותנו למספר של פחות מ 700 מתים ביום. אם תסתכל על המספרים היומיים של מתים שמיוחס לקורונה תראה גידול עקבי כך שטענתך שהרבה מתים מיוחסים לקורונה אך מתו מסיבות אחרות לא ממש מחזיקה.

    איטליה היא הדוגמא הקיצונית כרגע. להערכתי מדינת ניו יורק צועדת באותו כיון. אצלנו בישראל? המגזר החרדי סובל מדיור בצפיפות רבה, זלזול בהנחיות המערכת, הרגלי היגינה לקויים (שטיפת ידים ללא סבון זה כמו כוסות רוח למת). תסתכל על המספרים בבני ברק בחודש הקרוב. הלואי ואתבדה אבל כל עוד לא יסגרו את בתי הכנסת, יפסיקו לנשק מזוזות, ספרי קודש ויעברו לתפילות יחיד אני פסימי.

    1. אני מספר לעצמי מלא סיפורים, הם משתנים מיום ליום בזכות דיונים כמו אלו, לפחות כאן בהופס אפשר לדבר לעניין. לשם העניין הנה גילרי תיקן אותי ואת המקור שעליו ביססתי 3800 ביום, אם זה אכן 1600 ביום אז הסיפור הנוכחי שאני מספר לעצמי הופך להיות יותר מודאג.

      1. מודה ועוזב ירוחם. אם אתה מחפש נושאים נוספים לדאוג מה, הנה ראיון עם אדם שניסה לפתח חיסון לוירוס ונתקע בגלל מחסור בכסף. כלכלת פיתוח התרופות היא נושא מענין כשלעצמו אבל בסוף הרעיון יש התיחסות לישראל ובמיוחד למגפת הלישמניה – שושנת יריחו – שכבר הגיע לישראל ואותי מפחידה (כבר 40 שנה) מאד, ענין של אסתטיקה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט