מחשבות כדורסל של שבת / רועי ויינברג

השחקן המשתפר של 2020/21

מוקדם להמר, אבל בואו נדבר על כמה שחקנים שיכולים להיות השחקן המשתפר של השנה הבאה ושווים מעקב בהמשך העונה הנוכחית (אם יהיה המשך לעונה הנוכחית):

מרקל פולץ (אורלנדו). סוג של פרצה: לרוב השחקן המשתפר הוא לא שחקן עונה שנייה, בשל הקפיצה המסורתית שיש בין העונה הראשונה לשנייה אצל רוב שחקני הליגה. פולץ, מעשית, היה בעונת הרוקי שלו העונה: אחרי 34 משחקים בשנתיים הראשונות העונה הוא שחקן חמישייה במשרה מלאה כשפתח ב-59 משחקים וקלע 12 נקודות עם 5 אסיסטים למשחק.

פולץ משתפר מחודש לחודש וכבר עכשיו מראה ראיית משחק אדירה עם 2.8 אסיסטים על כל איבוד בשלושת החודשים של 2020. הקליעה עדיין לא שם, אבל הפגרה, הבריאות היחסית אחרי כמה שנים קשות והביטחון העצמי המתפתח הופכים אותו למועמד מעניין. ראינו ניצוצות, למשל בניצחון של המג'יק על הלייקרס בו קלע 20 נקודות, אבל בשנה הבאה, יחד עם עזיבה אפשרית של אוון פורנייה, אנחנו יכולים לראות את הקפיצה האמיתית.

מאליק ביזלי (מינסוטה). יכול להפוך לשחקן חופשי מוגבל בקיץ ולעזוב את הוולבס, אבל בינתיים נראה שהוא האיש הנכון במקום הנכון. 20.7 נקודות למשחק ב-14 משחקים במינסוטה מאז עזב את דנבר, כשהוא קולע ב-42.6% מהשלוש עם 8 ניסיונות בערב. הוא לא יקלע ביעילות כזאת לאורך עונה שלמה, אבל כבר עכשיו הכימיה שלו עם ראסל נראית טוב מאוד בהתקפה. יחד עם קארל אנטוני טאונס, קלע אדיר ומוסר טוב מאוד נוסף, המבטים הפנויים שביזלי יקבל יהפכו אותו לאופציה השלישית במינסוטה.

דיונטה מארי (סן אנטוניו). רבים ציפו שקפיצת המדרגה של מארי תהיה השנה, אחרי עונה שנייה טובה ופציעה של שנה. הוא וכל הספרס יחסית אכזבו, מה שלא מנע ממארי שיאי קריירה בדקות (25), נקודות (10.4), ריבאונדים (5.8), אסיסטים (4.1) וחטיפות (1.7). הוא השתפר בכל הקשור לראיית המשחק וגם מחוץ לקשת עם 37.8% מהשלוש, ב-1.6 ניסיונות בלבד.

מה האמונה בקפיצת המדרגה? ראשית, שחקנים צריכים שנה של מעין שיקום אחרי פציעה ארוכה – תראו את פול ג'ורג' וגורדון היווארד בעונות שהגיעו אחרי הפציעות הגדולות שלהם. מעבר לכך, בשלושת המשחקים לפני האול-סטאר בהם דרוזן לא שיחק ראינו את מארי נכנס לצבע, מוביל את ההתקפה ומייצר נקודות. בצל השמועות על כך שדמאר דרוזן לא מרוצה מהמצב הנוכחי בספרס, יכול להיות שנראה את מארי קופץ מדרגה בשנה הבאה – אולי גם מאמן שמאמין בהתקפה מודרנית וריווח המגרש לא יזיק.

לא זכרתם שהם שיחקו שם

בהשראת טום בריידי שעזב את הפטריוטס לטובת טמפה ביי: שחקנים גדולים בקבוצות שלא זוכרות בעצמן שהם שיחקו עבורן.

ראשיד וואלאס במדי אטלנטה. משחק בודד של 20 נקודות, 6 ריב' ו-5 חס' לפני מעבר לדטרויט ואליפות.
מייקל ג'ורדן נגד סקוטי פיפן במשחק שלא קשור לשיקגו בולס
הפעם היחידה בה טרייסי מקגריידי עבר את הסיבוב הראשון הייתה ב-2013 עם הספרס. 6 משחקי פלייאוף ו-31 דקות לא הותירו חותם
דומיניק וילקינס עבר בכמה קבוצות אחרי הקליפרס ונתן עונה לא רעה בכלל בבוסטון, כולל פלייאוף. בעונה לאחר מכן עזב לפאנתיינקוס.
הקאמבק של דוויט הווארד השנה סיפור נהדר, אבל קל לשכוח שרק ב-2018/19 הוא שיחק ב-9 משחקים עבור וושינגטון לפני שנפצע וגמר את העונה. מרגיש כמו פוטושופ מאוד ספציפי.

משחקי עבר גדולים

הכנו פלייליסט ביוטיוב עם כמה משחקי עבר גדולים, לכל מי שמחפש הזדמנות לקצת נוסטלגיה איכותית וזמינה. מוזמנים לראות:

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אני מאמין במרקל פולץ…יש בו משהו מיוחד מאוד…אם יתגבר על ההתחלה הקשה שלו הוא יכול להיות שחקן משמעותי.
    בדג'ונטה מארי אני לא מאמין בכלל….וגם בכל שאר הצעירים של הספרס..המועדון הזה צריך איתחול מחדש בכל העמדות כולל המאמן. סוף סוף תקופה .תקופה מפוארת.

  2. תודה רועי. לא ראיתי את הפוסט הזה לפני שהצעתי להתחיל בבחירות סוף העונה. תומר התנדב. אז או שתציע לעבוד איתו, או שתתצך לו להמשיך, כי הוא יוסיף גם סקר

  3. תודה רבה רועי, פוסט מצוין ומקורי לימים לא קלים. אני מאמין בפולץ, וכבר אמרתי את זה, כבר עכשיו הוא רכז פותח לגיטימי ויכול להיות הרבה מעבר לזה בשנים הקרובות

  4. כתבה בהחלט מעוררת עניין. בתחום השחקן המשתפר אולי אפשר להוסיף את אנונובי מטורונטו שנמצא במערכת בריאה ומוצלחת, ועם כמה ווטרנים שיעזבו את הקבוצה או יורידו הילוך יש לו אולי סיכוי לפרוץ. בנוגע לשחקנים מפורסמים שסיימו בקבוצות נשכחות אז יש את טום צ'יימברס (אולי לא שם גדול כמו האחרים, אבל במובן מסוים מישהו מ"שלנו") שאחרי עונת הנפל במכבי ת"א עוד הספיק לחזור ל NBA לכמה משחקים בשארלוט ומשחק אחד בפילי לפני שפרש סופית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט