סוף העולם הגיע? טום בריידי עוזב את הפטריוטס, הופקינס עבר בטרייד הזוי / עידו יצחקי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות בכל העולם, ועולם הספורט כולו נמצא תחת סימן שאלה ענק כיצד תסתיים העונה הנוכחית במגוון הענפים השונים. איכשהו, בין כל הבלאגן העצום שפוקד את אמריקה, ליגת הNFL ממשיכה לתפקד כמעט כרגיל, ולאחר ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם בין השחקנים לבעלים בתחילת השבוע ומס' שחקנים בודדים שחתמו על חוזים, ביומיים האחרונים שוק השחקנים החופשיים נפתח והתוצאות היו בהתאם. כוכבים אדירים החליפו קבוצות, טריידים הזויים והמון כסף שנשפך על שחקנים – דווקא בתקופה בה הבורסה צונחת לשפל של כל הזמנים.

חשוב לציין שבפעם הראשונה מאז פרצה המגפה, אתמול ראינו את השפעותיה על הNFL כשרוג'ר גודל הודיע השבוע כי אירוע הדראפט הגדול שייערך בסוף חודש אפריל, ונפרס על פני שלושה ימים מתוקשרים – בוטל. הדראפט השנה היה אמור להיות מסיבת הכניסה של לאס ווגאס לליגה עם הגעת הריידרס לעיר, אך בווגאס ימתינו עד המשחק הראשון של הקבוצה.

החדשות המרכזיות:

טום בריידי עוזב את ניו אינגלנד פטריוטס וחותם בטמפה ביי באקנירס (30 מיליון דולר לשנה). כן כן, אתם לא טועים. סוף העולם באמת מתקרב. לאחר 20 עונות, שישה תארים, 17 פעמים זכייה בראשות הבית ובניית השושלת הגדולה ביותר בהיסטוריה, טום בריידי הודיע במכתב מרגש באינסטגרם שהוא עוזב את הניו אינגלנד פטריוטס. לאחר מס' שעות נודע כי הקווטרבק האגדי (שיחגוג בקיץ 43) ינדוד לטמפה ביי. בריידי ייצא למסע פרישה כמו כל הגדולים בהיסטוריה (ג'ורדן בוויזארדס, מונטנה בצ'יפס) וינסה להיפרד מהמשחק בכבוד. הסיכויים שלו לטבעת שביעית – קלושים עד לא קיימים במדי הבאקס. בעונתו האחרונה בפוקסבורו חלה ירידה משמעותית ביכולת של בריידי, שתלוייה בעיקר בסביבה החלשה שעטפה אותו בחלק ההתקפי של הקבוצה. המחלוקות עם בליצ'ק עליהן דווח רבות בשנים האחרונות, וכן הרצון להתנסות בחוויה חדשה – הן אלו שסביר להניח הנחו את השחקן בקבלת ההחלטה הדרמטית,, שתשנה את פני הליגה. אחרי שליטה מוחלת בבית הAFC מזרח, הפאטס נותרו ללא העוגן שלהם ובדרך לעונה של בנייה מחדש.  

תוצאת תמונה עבור tom brady buccaneers
בגדי המלך החדשים.

דיאנדרה הופקינס עובר בטרייד לאריזונה. התופס הכי טוב בליגה לדעת רבים, עובר בטרייד לאריזונה קארדינלס, וחובר לרוקי ההתקפי של העונה שעברה ואחד הקווטרבקים הכי מבטיחים בליגה – קיילר מארי. ומה יוסטון מקבלת בתמורה? הרץ בן ה28 דיוויד ג'ונסון, בחירת סיבוב שני, והחלפת בחירות בסיבוב הרביעי בין הקבוצות. בטוויטר כבר מיהרו להכריז שמדובר ב'טרייד הגרוע בהיסטוריה' וקשה שלא להסכים. הקארדס שולחים רץ מזדקן ויקר, שלא חזר ליכולתו מאז הפציעה הקשה ב2017, ומקבלים בתמורה את התופס הכי טוב בליגה, בשיא הקריירה (בן 27 בלבד) עם חוזה סופר נוח ל3 שנים הקרובות. ביל אוברייאן ממשיך לשבור את השיאים של עצמו. אריזונה שיוצאת כמנצחת הגדולה של היומיים האלו – בונה התקפה חלומית עם מארי, הופקינס וכמובן לארי לג'נד שממשיך לעונה נוספת במדי הקבוצה. תחת קינגסברי, בית הNFC מערב הולך להיות בית המוות של הליגה. מזל שבפורמט החדש יש מספיק מקום לכולן בפלייאוף…

פיליפ ריברס חותם באינדיאנפוליס (25 מיליון דולר לשנה). עוד קווטרבק וותיק מחליף בית. ריברס שרד במשך 16 עונות בצ'ארג'רס ואפילו עשה עם הקבוצה את המעבר מסן דייגו לLA, אך לאחר האכזבה העצומה שנחלה הקבוצה בעונה החולפת ריברס בחר לעזוב ולחתום לשנה אחת במדי הקולטס המבטיחים, שמוצאים מחליף הולם לאנדרו לאק – לפחות לשנה הקרובה. אינדי בונה קבוצה מוכשרת מאוד, ובזמן שאובריאן מחרב את הטקסאנס, הקולטס הופכים למועמדים הבלעדיים לראשות בית הAFC דרום, ולדבר חזק גם בשלבים הבאים. הצ'ארג'רס הפסידו במירוץ אחר בריידי, והחיפושים אחר קווטרבק יימשכו בשבועות הקרובים.

תוצאת תמונה עבור philip rivers indianapolis colts
ריברס במדי הצ'ארג'רס. סוף עידן.

טדי ברידג'ווטר חותם בקרוליינה (63 מיליון דולר ל3 שנים). תם עידן קאם ניוטון בפנת'רס. לראשונה מאז אותה פציעה במחנה אימונים של הוייקינגס ב2016, ברידג'ווטר מקבל את המושכות כקווטרבק פותח בקרוליינה, עם חוזה לא רע בכלל עבורו. חצי עונה טובה שלו בזמן שהחליף את בריס בסיינטס, כשזה היה פצוע, הספיקו לפנתרים בכדי להמר על טדי ולוותר באופן רשמי על זוכה הMVP לשעבר קאם ניוטון. הקבוצה פרסמה ברשתות החברתיות שקאם ביקש לעזוב בטרייד, אולם זה טען שכלל לא ביקש זאת. בכל מקרה, הוא צפוי לעזוב.

סטפון דיגס עובר בטרייד לבפאלו. אחד מהתופסים הבכירים בליגה, ביקש לעזוב את הוייקינגס – והם מצאו עבורו קבוצה שתהיה מוכנה לשלם, והרבה. הבילס מעבירים למינסוטה בחירת סיבוב ראשון, חמישי ושישי ב2020 בתוספת בחירת סיבוב רביעי ב2021, בתמורה לסטפון דיגס ובחירת סיבוב שביעי. הרווח של מינסוטה רק גורם ליוסטון להיראות כל כך מגוחכת עם התמורה הזעומה שקיבלה עבור הופקינס. בפאלו מרוויחה תופס אדיר, שיסייע לג'וש אלן למצוא מטרות נוספות בהתקפה, וכשטום בריידי עוזב את הפאטס – לבילס יש אחלה הזדמנות לנסות להשתלט על הבית.

צפו בהצהרת ראש העיר של בפאלו מאמש על נגיף הקורונה, כשהוא לא שוכח כמובן את קבוצת הפוטבול של העיר:

שאר החדשות:

דיפורסט באקנר עובר בטרייד לקולטס. הדיפנסיב תאקל האדיר של הניינרס עוזב את הקבוצה בתמורה לבחירת סיבוב ראשון. באקנר בן ה26, חותם על חוזה חדש במדי הקולטס על סך 84 מיליון דולר ל4 שנים, שיהפכו אותו לDT השני הכי מרוויח בליגה אחרי ארון דונאלד. סן פרנסיסקו החליטה להאריך את החוזה של הדיפניסיב אנד אריק ארמסטד שחתם על 85 מיליון דולר ל5 עונות.

אוסטין הופר חותם בקליבלנד. הטייטאנד המוכשר של הפאלקונס חותם בבראונס ויהפוך לTE הכי מרוויח בליגה עם חוזה עצום יחסית לעמדה של 42 מיליון דולר ל4 שנים. הוא יחבור לבייקר מייפילד וישלים חוליית טייטאנדים אדירה יחד עם דיוויד נג'וקו. קליבלנד המשיכה את מסע הרכש עם החתמה נהדרת של התאקל הימני ג'ק קונקלין מהטייטאנס על חוזה טוב (42 מיליון ל3 שנים). גם הקווטרבק קייס קינום (18 מיליון ל3 שנים) הצטרף לקבוצה וייתן פייט למייפילד על עמדת הQB הפותח.

מיאמי דולפינס חיזקה משמעותית את ההגנה, והציבה את עצמה בעמדה טובה לנסות ולהתמודד על ראשות הבית בהיעדר בריידי. הסייפטי ארק פלאוורס הוחתם מהרדסקינס (30 מיליון דולר ל3 שנים), וגם הליינבקר קייל ואן נוי הצטרף עבור חוזה גבוה (51 מיליון ל4 שנים) ויחבור למתאם ההגנתי שלו לשעבר, בריאן פלורס. אך המנה העיקרית הגיעה כשנודע כי ביירון ג'ונס, חותם על חוזה אדיר על סך 82.5 מיליון דולר ל5 שנים, שהופכים אותו לקורנר הכי מרוויח בליגה. מכה קשה לסקנדרי של דאלאס. הרץ ג'ורדן הווארד הצטרף גם כן לדולפינס שמסכמים יומיים פנטסטיים לפני הדראפט רווי הבחירות שמצפה להם.

תוצאת תמונה עבור נטרםמ חםימקד
ביירון ג'ונס. הקורנר הכי מרוויח בליגה.

מנצחת נוספת מיום ההעברות היא בולטימור רייבנס שמחזקת את הקו ההגנתי של הקבוצה, ואחרי הטרייד על קאליס קמפבל (עליו נכתב בכתבה הקודמת), אמש החתימה הקבוצה את מייקל ברוקרס (30 מיליון ל3 שנים) מהראמס. בנוסף, הרייבנס שלחו את הטייטאנד היידן הרסט לפאלקונס בתמורה לבחירה בסיבוב השני. טרייד מצויין עבורם. טייטאנדים נוסף שמחליפים קבוצה הם ג'ימי גראהם – שמצטרף לשיקאגו, וגם ג'ייסון וויטן הוותיק, שחותם בריידרס ויחבור לחברו לצוות השידור של MNF לשעבר, ג'ון גרודן. הריידרס החתימו גם את מרכוס מאריוטה, על מנת שיהווה איום על דרק קאר בעמדת הקווטרבק הפותח. יהיה מעניין השנה בווגאס.

המרוויחים העיקריים מהשוק הנוכחי היו שחקני קו ההגנה שגזרו קופון רציני מעליית תקרת השכר: הפטריוטס, שכאמור הפסידו את בריידי ואת ואן-נוי, מאבדים ליינבקר נוסף מההגנה המפלצתית שהייתה להם בשנה שעברה – ג'ימי קולינס המתקאמבק שחותם בליונס תמורת 30 מיליון דולר ל3 עונות. שיקאגו מחתימים את הפאס-ראשר של דאלאס, רוברט קווין (70 מיליון ל5 שנים), ונפרדים מניק קוויאטקוסקי שעבר לריידרס. יחד איתו הוחתם גם קורי ליטלטון מהראמס. מהליינבקר של הבראונס, ג'ו שוברט עבר ליאגוארס (53.5 מיליון דולר ל5 שנים), וכשקליבלנד מאבדת גם את כריסטיאן קירקסי (16 מיליון לשנתיים) לגרין ביי. הפקרס נפרדו מבלייק מרטינז המוכשר שעבר לג'איינטס (30 מיליון ל3 שנים). טנסי מחתימה את ויק ביזלי עבור 12 מיליון דולר לשנה אחת.

שחקנים שקיבלו את הפרנצ'ייז טאג: האנטר הנרי (צ'ארג'רס), ג'סטין סימונס (דנבר), באד דופרי (סטילרס), שאקיל בארט (טמפה ביי), דאק פרסקוט (דאלאס), דירק הנרי (טנסי), איי ג'יי גרין (סיסנטי), ג'ו ת'וני (פטריוטס), לאונארד וויליאמס (ג'איינטס), קניין דרייק (אריזונה), אנתוני האריס (מינסוטה)

שחקנים שהאריכו חוזה: אמארי קופר (100 מיליון דולר ל5 שנים), דרו בריס (50 מיליון לשנתיים). קירק קאזינס (66 מיליון לשנתיים)

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. טירוףףף, זה הדבר היחיד שנשאר לנו להתעסק בו, בימים טרופים אלה. הקולטס יכולים לרוץ חזק, הרייבנס יישארו מפלצתיים אם דשאן ייתן עונה דומה.

  2. הטרייד של הופקינס על ג'ונסון באמת לטובת הקארדס בל על תהפוך את ג'ונסון לכזו גרוטאה. הוא באותו גיל כמו הופקינס.

    1. רצים כידוע מזדקנים הרבה יותר מהר (אלא אם אתה פרנק גור), וודאי כשברזומה של ג׳ונסון כבר ישנן מס׳ פציעות. החוזה של ג׳ונסון יקר מזה של הופקינס, וכן הvalue של העמדה. ברור לכולם כיום שהערך של רץ הוא הכי פחות מבין כל שחקני ההתקפה, וניתן בקלות יחסית למצוא רצים טובים בסיבובים מאוחרים בדראפט. ג׳ונסון נתן עונה אחת טובה ב2016 ומאז מצוי בירידה משמעותית ביכולת. לתת אותו על התופס הכי טוב בליגה? זה על הגבול שהליגה צריכה להטיל ווטו

  3. הטרייד על באקנר די מפתיע אבל עם תקרת השכר כנראה שאין ברירה.
    בכלל, אני חושב שקשה להגיע להישגים בלי לפחות סאאר אחד על חוזה רוקי

    1. נקווה שהג'אגס בלעו הרבה שכר מהחוזה הנוראי שלו, אחרת אנחנו בבעיה.
      .
      פולס ודלטון היו המועמדים האמתיים היחידים, וצוות האימון הלך עם מי שהם מכירים יותר טוב (4 מאמני התקפה אימנו אותו בתקופות שונות). זה גם סותם את הגולל על טרוביסקי, שהיה פרובולר רק לפני שנתיים…

        1. 21 לשלוש שנים. זה מה שנשאר לכם כשפולס יכול לצאת אחרי כל שנה. הסתדרתם. הג'אגס נהנים לשלם לק"בים לא לשחק…

    2. מבחינה כלכלית שיקאגו הסתדרו באמת יפה. יכולים להיפטר מתי שרוצים מפולס. לא ברור לי למה לא נלחמו על ריברס… פולס שווה ערך לטרוביסקי פחות או יותר, והוא וודאי לא שווה את החוזה המוגזם שלו

  4. מעט מאוד אנשים, אם בכלל, יכולים לסבול את ביליצ'ק 20 שנה. בריידי בחר את ההפך המוחלט שלו כשיקבל חופש כמעט מוחלט בהתקפה של ארינס. בהחלט אפשר להבין אותו…

  5. רגע, בוטל ערב הדראפט הראוותני?
    אבל, אבל… חיכיתי לרגע הזה. רציתי לראות את ההרמה בע"מ ואת אנשי הפוטבול חוגגים כאילו השנה היא 1969.

  6. ג'רל קייסי לדנוור טרייד מטורף. אני מאוד מבסוט שהשגנו אותו בשביל כלום. רק חורה לי שוויתרנו על אנדי ג'נוביץ' כ"כ מהר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט