בגודל טבעי / עידו יצחקי

תוצאת תמונה עבור roger goodell
קורונה? לא אצל רוג'ר גודל.

משבר הקורונה העולמי שפקד את העולם בשבועות האחרונים ריסק לחלוטין את עולם הספורט. שחקנים בכירים בכדורגל ובכדורסל נדבקו, הליגות הושבתו ובספק רב להמשך העונה, הקבוצות ומנהלות הליגה מפסידות מיליונים וחוזי השידור המנופחים הולכים לפח. אפילו בארה"ב השאננה, ליגת הNBA הופסקה מיידית עם היוודעו של רודי גובר כנושא הנגיף, וכך גם ליגות הבייסבול, ההוקי והכדורגל הלאומיות. אך ישנה ליגה אחת, שלא יכלה לבקש את המשבר בזמן טוב יותר – ליגת הNFL. שם, לפחות בינתיים, הקומישינר המושמץ של הליגה, רוג'ר גודל – משדר עסקים כרגיל.

העונה שהסתיימה בתחילת פברואר הוציאה את קהל האוהדים לפגרה ארוכה בת שבעה חודשים עד לפתיחת העונה החדשה, כשהקהל נותר משועמם בפגרת הקיץ הבלתי נגמרת. במציאות ההזויה שנוצרה היום, חדשות הפוטבול הן הרלוונטיות ביותר שיש לעולם הספורט האמריקאי להציע. חודש מרץ 2020 בישר כבכל שנה על פתיחת העונה הרשמית (התאריך המדויק הוא ביום רביעי, ה18.03), והחדשות זרמו כמו מים אל כלי התקשורת השונים, שכאמור לא נותר להם במה להתעסק. עד ספטמבר – מועד המשחק הרשמי הראשון של השנה, אין לדעת מה יהיה, אך יש מספיק זמן להתארגנות כשבינתיים האיום הכי משמעותי של הקורונה עשוי לפגוע בעיקר בעסקי הדראפט השונים – הקומביין, האימונים, הריאיונות וכן הדראפט עצמו שמתוכנן לסוף חודש אפריל. בכל מקרה, נכון להיום (16.03) אין שום גורם בליגה (שחקן\מאמן\בעלים) שנדבק בנגיף.

לטובת כלל אוהדי הפוטבול שבאתר, ולאלו שמעוניינים לנצל את הזמן המת לטובת היכרות עם הענף הקבוצתי הכי פופולארי באמריקה – ריכזתי עבורכם את עיקרי החדשות מהשבועיים האחרונים בליגה, כשבהתאם לרמת העניין באתר עשויים להעלאות פוסטים נוספים.

הסכם קיבוצי חדש לליגה בין השחקנים לבעלים – לפחות ל10 שנים הקרובות! אחת הבעיות הגדולות של עולם הספורט האמריקאי וליגת הפוטבול בפרט היא הפער בין זכויות השחקנים לדרישות הבעלים. בתום הצבעה בקרב 1,978 שחקנים בליגה, נחתם ההסכם הקיבוצי החדש שכולל בתוכו מספר חידושים מעניינים. תוצאות ההצבעה היו צמודות מאוד עם רוב קטן לטובת אישור ההסכם.

תוצאת תמונה עבור cba agreement 2020
ארגון השחקנים של הליגה. הרוויחו או הפסדיו בהסכם החדש?

עיקרי ההסכם:

העונה הוארכה ל17 משחקים. הפיילוט יחל בעונת 2021 ויימשך שלוש שנים. השבוע הנוסף יבוא על חשבון אחד ממשחקי קדם העונה שזוכים לביקורת עצומה בכל שנה. לא יינתן לשחקנים שבוע ביי נוסף. ישנן שמועות שהשחקנים עצמם יוגבלו ל16 משחקנים בשנה בזמן שהקבוצה משחקת 17, אך זה בינתיים לא אושר. הבעלים הם המרוויחים העיקריים מהסיפור, וכן רשתות הטלוויזיה שזוכות למשחק נוסף. העומס על השחקנים והסכנה לפציעות רק יילכו ויתגברו, הכסף הזורם לליגה ימשיך להתעצם, ואנחנו נהנה משבוע פוטבול נוסף.

פלייאוף הליגה ייצמח החל מהעונה הקרובה ל14 קבוצות (במקום 12). 7 קבוצות יעלו מכל חטיבה. הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר מכל חטיבה תדלג על שבוע הווילד קארד ותזכה לשבוע חופש, כשבפורמט החדש גם הקבוצה עם המאזן השני בטיבו תיאלץ להתמודד בווילד קארד. במקום ארבעה משחקי ווילד קארד, נקבל שישה.

מס' השחקנים המקסימלי בסגל יעלה ל55 (במקום 53 עד כה), כמות האימונים תפחת בצורה דרמטית בכדי למנוע פציעות, הענישה על אחזקת סמים קלים תהיה מינורית יותר, כספי הפנסיה לשחקנים פורשים ייגדלו, וכן גם האחוז מתוך הקאפ אותו כלל השחקנים מקבלים. תקרת השכר צמחה בעשרה מיליון דולר ותעמוד על 198.5 מיליון דולר העונה. עשויה לקפוץ משמעותית בשנים הבאות. חדשות נהדרות עבור שחקני הליגה הבינוניים ומטה – שיקבלו נתח יותר גדול מתקרת השכר, נלחמו על עוד מקומות עבודה (עם שני מקומות נוספים בסגלים) וכן כספי הפרישה. עבור הסופרסטארים הגדולים אין ממש חדש, וחוק הפרנצ'ייז טאג הבעייתי לכאורה, נותר כמעט על קנו כשבמקום 2 טאגים, לכל קבוצה מותר לשים כעת רק טאג אחד.

שאר חדשות הליגה:

ראיין טנהיל חתם על חוזה חדש (118 מיליון דולר ל4 שנים, 92 מיליון מובטחים). הקווטרבק שייפתח את עונתו השמינית בקריירה לא חלם בקיץ שעבר על חוזה שכזה. לאחר שהציג יכולת בינונית מינוס לאורך כל שנותיו בליגה, הגיע בקיץ שעבר לטנסי בתור קווטרבק מחליף למרכוס מאריוטה, אולם תפס את מקומו באמצע העונה שעברה והצליח להוליך את טנסי לעונה קסומה שהסתיימה בהפסד לאלופה שבדרך בגמר החטיבה. הטייטאנס הולכים אול-אין על טנהיל עם חוזה עצום, ואני מטיל ספק רב ביכולתו של טנהיל להצדיק את הכסף הגדול שנשפך עליו.

תוצאת תמונה עבור ryan tenhill
רייאן טנהיל. 7 שנים בינוניות, חצי שנה טובה, חוזה ענק. ההימור ישתלם?

דיוויון מקורת'י חתם על חוזה חדש בפטריוטס (23 מיליון דולר לשנתיים). הפטריוטס הכניסו את היד עמוק לכיס בכדי להחתים מחדש את אחד הסייפטיז הטובים בליגה, שהציג עונה פנטסטית וזכה לחוזה גבוה יחסית לגילו המופלג (32). גם הפרו-בולר (8 פעמים) וקפטן הקבוצה, מת'יו סלייטר קיבל חוזה חדש לשנתיים.

ג'ימי גראהם שוחרר מגרין ביי. הטייטאנד הבכיר מסיים שנתיים בפקרס ויחפש את התחנה הבאה בקריירה האדירה שלו. גרין ביי חוסכת 8 מיליון דולר.

אקסבייר רודס שוחרר ממינסוטה. מי שנחשב בעבר לאחד הקורנרים הטובים בליגה ב2017 וקיבל בזמנו חוזה שמן ל5 שנים נחתך לאחר יכולת פושרת בלבד בשנתיים האחרונות. כמוהו גם הדיפנסיב תאקל לינוואל ג'וזף ששוחרר, ויחד הם חוסכים לוייקינס 18.5 מיליון דולר. להערכתי השניים יימצאו די מהר קבוצה שתסכים לשלם להם הרבה לטווח קצר.

דילייני ווקר נחתך מטנסי. הטייטאנד הוותיק, ומי שנחשב לאגדה בטייטאנס נחתך מהמועדון אחרי שנה רוויה בפציעות, והוא עשוי לפרוש מהמשחק. גם הליינבקר הווטרן קמרון ווייק שוחרר מהקבוצה.

קאליס קמפבל עבר בטרייד לרייבנס, היאגוארס מקבלים סיבוב חמישי. ג'קסונוויל הולכת לבנייה מחדש רצינית וממשיכה לשחרר את כל חוליית ההגנה האדירה שהייתה לה לפני שנתיים, ולאחר שראמזי עבר בטרייד במהלך העונה שעברה, כעת תורו של הדיפנסיב אנד המוכשר לעזוב, תמורת סיבוב חמישי בלבד. בולטימור מרוויחה שחקן מצויין שיוכל לסייע לה מאוד, ועל אף הירידה ביכולת לנוכח ההזדדקנות הטבעית, אני בטוח כי בולטימור תיהנה ממנו מאוד. הרייבנס המשיכו לחזק את ההגנה ושמו את הטאג על הפרו-בולר מת'יו ג'ודון.

תוצאת תמונה עבור calis campbell
קמפבל. מתחיל להתרגל לסגול.

מארשל יאנדה פרש. אחד הגארדים הטובים במשחק, ששיחק כל הקריירה בבולטימור והיה שותף לאליפות ב2012, הודיע על פרישה בגיל 35. יאנדה מסכם קריירה ענפה ומאז 2011 הוא מופיע בכל שנה במשחק הפרו-בול (מלבד 2017 בה היה פצוע). הרייבנס יהיו חייבים למלא את הבור שנוצר בעמדת הגארד.

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. גילרי, באתם לשדוד את יוסטון אבל ביל אובראיין בתגובה פשוט יצא ונתן לכם את כל הכסף שיש בבית כולל זה שבבלטות ובקירות.

  2. תודה רבה על הכתבה, אשמח להסבר קצר מה זה טאג, ומה הבעיתיות בו.
    זה סוג של חוזה מקסימום כמו הנבא והבעיתיות זה כמו שגון וול קיבל אחד וזה דופק את הוויזארדס?

    1. זה ממש לא כמו חוזה מקסימום. זה חוזה על פי השכר הממוצע של הטובים בעמדה. והוא בעצם נועל את השחקן לשנה.

          1. הוא לא בוחר איפה לשחק.
            הוא יכול להיפצע או לשחק פחות טוב מה שיפגע בצורה דראסטית בחוזה הבא שלו. בקיצור יפגע לו בכושר ההשתכרות.

  3. אולי חובבי פוטבול מזדמנים לא מבינים מה הביג דיל להגדיל את העונה מ-16 ל-17 משחקים. ההבדל הוא ענק עם השלכות רבות בקשר לפציעות, הפלייאוף, ועוד. תודה עידו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט