קדם העונה ב-NFL : סיכום ביניים / פריים טיים זק

קדם העונה ב-NFL : סיכום ביניים / פריים טיים זק

בעוד במרבית ענפי הספורט וירוס הקורונה גרם להקפאה של הליגות ועצירה של כל הפעילויות ללא מועד חזרה משוער, בליגת הפוטבול (שנמצאת במילא בפגרה מאז תחילת פברואר ותתחדש רק בסתיו) העניינים מתקדמים כמעט כרגיל. הדראפט ייתקיים במועדו המתוכנן בסוף אפריל (בשבועיים הקרובים צוות הופס פוטבול יפרסם מספר כתבות המסקרות אותו בהרחבה), וזירת הטריידים / השחקנים החופשיים הייתה פעילה מאד – אולי אף יותר מהרגיל –  בחודש מרץ. במהלך השבועות האחרונים עברו מספר גדול של שחקנים בכירים בין הקבוצות השונות ובראשם כמובן טום בריידי שעזב את ניו אינגלנד אחרי שני עשורים על מנת לחמם את עצמותיו המזדקנות בשמש של פלורידה.

בפוסט זה אנסה לסמן את הקבוצות שהתחזקו או נחלשו בקדם העונה עד כה. כמובן שבחלק מהמקרים, הצעדים שנעשו בחודש האחרון הם רק חלק מתכנית גדולה יותר וייתכן שבסופו של דבר יתבררו כפחות (או יותר) משמעותיים מכפי שנראה כרגע. עם זאת, ברור שלפחות בטווח הקצר השחקנים שיתווספו או יחסרו במעברים בין הקבוצות הללו ישפיעו על יכולתן ועל המאזן שלהן בעונה הקרובה – במידה ותתקיים כסדרה…

במבט קדימה – מעבר להשפעה של ביצועי ההנהלות במהלך הדראפט, יש גם עוד כמה שחקנים חופשיים (ובראשם הק"ב קאם ניוטון וג'מיס ווינסטון) שהמקום בו ינחתו יכול לשנות את המסלול של לא מעט קבוצות. עוד נחזור ונסכם את ציוני קדם העונה כולה לקראת הקיץ, אבל בינתיים – להלן תוצאות הביניים הבולטות:

לאמאר ג'קסון וקלאיס קמפבל – יאחדו כוחות בבולטימור

מנצחים

טאמפה ביי באקנירס – הקבוצה שעשתה הכי הרבה כותרות הקיץ עם המעבר הדרמטי של טום בריידי. הק"ב המהולל הוא כמובן כבר בגיל מתקדם ולא ברור עוד כמה שנים יוכל לשחק, אך גם בכושרו הנוכחי הוא בברור שדרוג ביחס לג'מיס ווינסטון (ששוחרר מהקבוצה) ועם חבורת התופסים המצוינת שנבנתה בטאמפה (ובשאיפה חיזוק קו ההתקפה דרך הדראפט) הוא בהחלט יכול לשפר את איכות משחקו ביחס לשנה שעברה בה סבל ממחסור חמור בכלים התקפיים. אפילו עם כל איבודי הכדור של ווינסטון הקבוצה השיגה 7 נצחונות בעונה שעברה, ובריידי יכול בלי ספק להוסיף 2-3 נצחונות שיביאו את הבאקס לפלייאוף, ושם אף אחד לא ירצה לפגוש את ה- GOAT ששואף להוכיח שהוא יכול להצליח גם בלי ביליצ'ק… מעבר לאספקט המקצועי, טאמפה גם מרוויחה המון עניין תקשורתי ומקבוצה שולית יחסית בליגה תהפוך למוקד העניין של האוהדים והפרשנים, מה שישמח מאד את רואי החשבון והבעלים של הקבוצה.

בולטימור רייבנס –  הקבוצה שסיימה עם המאזן הטוב בליגה ממשיכה בתהליך בניית הסגל המופתית שלה ושואפת להתקדם ולהגיע השנה לסופרבול. הקבוצה חיזקה את נקודת התורפה שלה מהשנה שעברה – הפאס-ראש – עם החתמתם של קלאיס קמפבל המצוין שהגיע מג'קסונוויל ודרק וולף שעזב את דנבר. היא וויתרה על הטייט אנד היידן הרסט (כיוון שיש לה את מארק אנדריוז כתחליף הולם) ותחסר בעיקר את נוכחותו בקו ההתקפה של מארשל יאנדה הוותיק שפרש.

ניו אורלינס סיינטס – גם הסיינטס הצליחו להתחזק בפגרה ויהיו מאיימים עוד יותר השנה – לאחר חידוש החוזה של דרו בריס שימשיך בקבוצה, החתים שון פייטון את עמנואל סנדרס, התופס המצוין שעזר מאד לניינרס להגיע לסופרבול. סנדרס יהווה סוף סוף איום נוסף באוויר ויקשה על ההגנות להתמקד במייקל תומס – מפחיד לחשוב מה האחרון יוכל לעשות אם גם כך (כשהיה התופס המשמעותי היחיד בקבוצה) הוביל את הליגה ביארדים באוויר… בהגנה הקבוצה נפרדה מוון בל בעמדת הסייפטי אך הביאה במקומו את מלקולם ג'נקינס מפילדלפיה שישדרג את היכולת של הקו האחורי. נקודת התורפה היא העדר מחליף ראוי לבריס למקרה שיפצע, לאחר שטדי ברידג'ווטר עזב וקיבל שדרוג לק"ב פותח בקרולינה.

אריזונה קרדינלס – הקבוצה שהראתה התקדמות מפתיעה בעונה שעברה (עם המאמן החדש קליף קינגסבורי והק"ב הרוקי קיילר מאריי) תיראה אפילו טוב יותר השנה ותשאף להגיע לפלייאוף למרות שהיא בבית ה-NFC מערב הקשוח. החיזוק המשמעותי ביותר הוא התופס המצוין דאנדרה הופקינס שהגיע מיוסטון באחד הטריידים היותר מוזרים בשנים האחרונות. בנוסף, הקבוצה חיזקה את ההגנה שהיתה נקודת החולשה שלה בשנה שעברה עם צמד הליינבקרים דבונדרה קמבל (מאטלנטה) ודבון קנארד (מדטרויט) ועם הטאקל ג'ורדן פיליפס (מבאפלו).

בפאלו בילס – בפאלו רואה חלון הזדמנות שנוצר לזכות בראשות בית ה-AFC מזרח עם עזיבתו של בריידי וכמי שלא היתה רחוקה מלהדיח את הפאטס כבר השנה מתואר אלופת הבית מתחזקת כדי לנצל חלון זה. הקבוצה הביאה בטרייד את התופס סטפון דיגס ממינסוטה כדי לייצר מטרה איכותית לק"ב הצעיר ג'וש אלן. ההגנה שהיתה מצוינת בשנה שעברה תהיה טובה עוד יותר השנה עם הגעתם של שחקני הקו הקדמי מריו אדיסון וורנון באטלר (מקרולינה) שיפצו על עזיבתם של ג'ורדן פיליפס ושאק לאוסון. הקורנרבק ג'וש נורמן (שהצפין מוושינגטון) ישדרג את הקו האחורי.

מיאמי דולפינס – עוד קבוצה ב-AFC מזרח ששואפת לנצל את השקיעה של ניו אינגלנד היא מיאמי – למרות שכאן ככל הנראה תהליך השיפור יהיה ארוך יותר ולא ייגמר השנה, בעיקר בגלל החור בעמדת הק"ב (שככל הנראה יטופל בבחירת סיבוב ראשון גבוהה בדראפט). עד כה השקיעה הקבוצה בעיקר בהגנה עם כמה רכישות פנטסטיות – הקורנרבק הנפלא ביירון ג'ונס (שהגיע מדאלאס), הליינבקר קייל ואן נוי (מהפאטס) ושחקני הקו הקדמי שאק לאוסון (מהבילס) ועמנואל אוגבה (מהצ'יפס). אין ספק שלקבוצה תהיה חולית הגנה מאד מאיימת השנה ואם הדולפינס יצליחו לזכות במירוץ אחרי הק"ב טואה טאגווילואה בדראפט, יש להם בסיס איתן להצלחה בשנים הבאות.

אינדיאנפוליס קולטס – עוד קבוצה שמהמרת על ק"ב בשלהי הקריירה (פיליפ ריברס) שלאחר שנים רבות בצ'רג'רס מנסה להחיות את הקריירה בסביבה חדשה ומשופרת. הקו הקדמי של הקולטס יגן על ריברס טוב יותר מהקו החדיר שחווה בשנים האחרונות עם הצ'רג'רס ובשאיפה יאפשר לו לצמצם את כמות איבודי הכדור שייצר בשנה שעברה. הקבוצה צריכה לסדר לו עוד מטרות אטרקטיביות בנוסף לט.י. הילטון אך היא יכולה למצוא שחקנים טובים בדראפט שעשיר השנה בתופסים מבטיחים. בהגנה הקבוצה תשתפר הן בכישרון והן בניסיון עם הגעתם של הטאקל דפורסט באקנר (מהניינרס) והקורנרבק קסבייר רודס (מהויקינגס). האיבוד של אריק אברון הכשרוני אך הלא יציב עשוי להקשות על ריברס אם לא יגיע מחליף מתאים.

דשון ווטסון ודאנדרה הופקינס – הסימביוזה נקטעה באכזריות

מפסידים

יוסטון טקסנס – תמונת הראי העגומה של הטרייד התמוה ששלח את התופס המעולה דאנדרה הופקינס לאריזונה תמורת הרץ הפציע והלא יציב דייויד ג'ונסון (+ בחירת דראפט). כדי לתת מקום לג'ונסון נפרדה הקבוצה מהרץ האפקטיבי קרלוס הייד והביאה במקום הופקינס את התופסים ברנדין קוקס (מהראמס) ורנדל קוב (מדאלאס). הק"ב דשון ווטסון כבר הביע את חוסר שביעות רצונו מכל השינויים האלה ויהיה מעניין לעקוב אחרי מצב רוחו וביצועיו בתחילת העונה. בנוסף ויתרה הקבוצה על הטאקל ההגנתי די-ג'יי רידר במהלך שיחליש את הקו הקדמי ועדיין לא טיפלה בנקודת התורפה המרכזית של קו ההתקפה… נראה שכסאו של המאמן ביל אובריאן מתחיל להתחמם.

קרולינה פנתרס – לאחר הפרישה של מעוז ההגנה לוק קוצ'לי והפרידה מהק"ב קאם ניוטון שהוביל אותה לסופרבול רק לפני 4 שנים, נראה שהקבוצה פתחה במכירה כללית של נכסיה ותתחיל תהליך של בניה מחדש שישאיר אותה רחוק מהפלייאוף בשנים הקרובות. בין היתר איבדה הקבוצה את מגני הקצה (DE) מריו אדיסון ו-וורנון באטלר ושחקני הסקונדרי ג'יימס ברדבורי ואריק ריד. גם הטייט-אנד הוותיק גרג אולסן יחסר לאוהדים. הק"ב טדי ברידג'ווטר שהגיע מהסיינטס (שם היה המחליף של דרו בריס) ינסה להחזיק את הקבוצה מעל המים ויעזר בתופס רובי אנדרסון שהגיע מהג'טס.

מינסוטה ויקינגס – הקבוצה נקלעה לבעית תקרת שכר ונאלצה לוותר על מספר שחקנים יקרים כדי לשמור על קירק קאזינס בקבוצה – מהלך שנוי במחלוקת בפני עצמו. בין היתר עזבו את הקבוצה התופס סטפון דיגס, ה-DE אברסון גריפין והקורנרבקים קסבייר רודס וטרה וויינס. כל אלה יקשו מאד על הקבוצה לאיים ברצינות על גרין ביי במרוץ לראשות בית ה-NFC צפון.

לוס אנג'לס ראמס – עוד קבוצה עם בעית תקרת שכר שגרמה לה להזיז חוזים "כבדים" גם במחיר פגיעה מקצועית. אם עזיבתו של הרץ הדועך טוד גרלי עוד היתה הגיונית, הרי המעבר של שחקני ההגנה דנטה פאולר וקורי ליטלטון תכאיב מאד לראמס. גם התופס ברנדון קוקס יחסר לק"ב המתקשה ג'ארד גוף. לאחר ההגעה לסופרבול רק לפני קצת יותר משנה, המאמן הצעיר והמוערך שון מקווי יצטרך לחשב מסלול מחדש אם הקבוצה רוצה לשחזר את ההישג הזה בשנים הקרובות.

ג'קסונוויל ג'גוארס – קשה להאמין שרק לפני כשנתיים הקבוצה הזו הגיעה לגמר החטיבה וכמעט העפילה לסופרבול. השנה היא תהיה כנראה אחת הקבוצות הגרועות בליגה והיא מתפרקת בעקביות מכל נכסיה. בעקבות עזיבתו של ג'יילן רמזי במהלך העונה, נטש עכשיו עמיתו לקו האחורי איי-ג'יי בויה וכן ה-DE קלאיס קמפבל. במהלך סביר יותר הקבוצה הצליחה להיפטר מהק"ב ניק פולס שלא הוכיח את עצמו והשאירה את העמדה באופן בלעדי (בינתיים) לגרדנר מינשו. ההגעה של הטייט-אנד טיילר אייפרט (מהבנגלס) והליינבקר ג'ו שוברט (מהבראונס) לא מהווה פיצוי הולם בשום צורה.

דאלאס קאובויס – הצד החיובי של קדם העונה עבור דאלאס הוא השארתם של התופס אמארי קופר והק"ב דאק פרסקוט (גם אם בפרנצ'ייז טאג – לא ניכנס לזה…). עם זאת, הקבוצה איבדה לא מעט נכסים ובראשם שחקני הסקונדרי המצוינים ביירון ג'ונס וג'ף הית. במקומם הביאו הקאובויס רק את קלינטון-דיקס משיקגו – לא קרוב אפילו לתחליף סביר. בנוסף איבדה הקבוצה גם את הסנטר הותיק טרויס פרדריק (שפרש), את התופס רנדל קוב וה-TE ג'ייסון וויטן.

ניו אינגלנד פטריוטס – כל קבוצה שמאבדת את הק"ב הטוב בכל הזמנים שהוביל אותה לשש אליפויות במשך 20 שנה תלך כנראה אחורה בעונה שלאחר מכן, במיוחד לאור העובדה שהמחליף המסתמן (ג'רט סטידהם) עדיין לא מסר לט"ד אחד בליגה… אם בנוסף אותה קבוצה מאבדת גם שני שחקנים חשובים בהגנה, כמו הליינבקרים ג'יימי קולינס וקייל ואן-נוי, ניתן להבין איך יריבותיה לבית, שדוכאו במשך כל כך הרבה שנים, מתחילות לראות את האור בקצה המנהרה…

ניק פולס ומיץ' טרוביסקי – יתחרו על עמדת הק"ב בשיקגו

בסימן שאלה

שיקגו ברס – הדובים הביאו את ניק פולס להתחרות עם מיץ' טרוביסקי בעמדת הק"ב. לא ברור אם התרופה טובה מהמחלה…. פולס לא הוכיח את עצמו בג'קסונוויל ולא הראה במהלך הקריירה יכולת לשמור על יכולת גבוהה במשך עונה שלמה – אבל התקווה שיצליח לשחזר את הקסם מעונת הסופרבול (עם האיגלס) יוצרת סיכוי שאולי התקפת הברס תחרוג מהבינוניות שאפיינה אותה עם טרוביסקי. אם זה לא יעבוד הם תקועים עם שני ק"ב יקרים לשנים הקרובות.

קנזס סיטי צ'יפס וסן פרנסיסקו 49 – שתי הקבוצות שהגיעו לסופרבול בשנה שעברה שמרו על מרבית הסגל שהביא אותן למעמד הרם. כמקובל, היו בשתיהן עזיבות של שחקנים שניצלו את ההצלחה כדי לשדרג את חוזיהם (דפורסט באקנר ועמנואל סנדרס בניינרס, עמנואל אוגבה וקנדל פולר בצ'יפס) אך במרבית המקרים לא השאירו חורים גדולים מדי והקבוצות השכילו לייצר תחליפים סבירים – כך שבהחלט יש מקום לאופטימיות אצל שתי אלופות המערב (ב-NFC וב-AFC) לשחזור ההישג גם בעונה הקרובה. קנזס סיטי תשאף להתחיל לייצר שושלת שנשענת על הק"ב הטוב בליגה. הניינרס יקוו להימנע מ"נפילת סופרבול" שתקפה קבוצות NFC קודמות שהפסידו במשחק הגדול (הפנתרס והראמס הן שתי דוגמאות מהעבר הקרוב) ולצעוד עוד צעד קדימה להשגת אליפות ראשונה במפרץ אחרי יותר מחצי יובל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. בולטימור – היכולת של הקבוצה לאתר שני TE בזמנים שקבוצות מחפשות אחד היא מדהימה, ורק מראה כמה יהיה חסר ה-GM אוזי ניוסום שפרש. קלאיס קמפבל הוא שדרוג מדהים (שחקן שייכנס להיכל התהילה) ואין הרבה קבוצות שירצו לפגוש את הרייבנס העונה…
    .
    טואה – כרגע לצערם של כולם פשוט אין מירוץ. המצב שנכפה על כולם לא מאפשר לאף אחד לקבל מידע מהימן על מצבו הרפואי (למרות שלאחרונה התברר שסבל משתי פציעות שלא דווחו), פשוט פוגע בו וגם בקבוצות שרוצות לבחור בו. אני מאמין שמיאמי יהמרו עליו, אבל אם הם יבחרו ללכת עם ג'סטין הרברט (אורגון) במקום, יש סיכוי ממשי שנראה התדרדרות של טואה עד לסוף הסיבוב הראשון.
    .
    באקנר – לדעתי מהלך נהדר של הניינרס, שמשאיר מקום מתחת לתקרת השכר ויאפשר להם למצוא מחליף ראוי בדראפט (עם חוזה נוח לארבע שנים).
    .
    קרוליינה הולכים לבנייה מחדש, זה ברור. השאלה אם האוהדים יהיו מוכנים לקבל את זה אחרי שנים של הצלחות (בשיקאגו שלי זה פחות עבד).
    .
    הראמס – המהלך האחרון ששלח את קוקס ליוסטון אולי יחסוך כסף בטווח הארוך, אבל הוריד 10 מיליון מהתקרה השנה. עבור קבוצה שגם ככה לחוצה זה כמעט מכת מוות והם יאלצו לוותר על חלק מההחתמות שלהם בפגרה (כן, לאונרד פלויד, אני מסתכל עליך). אחרי המעבר לל"א הם עשו הכל נכון בצד המקצועי, חבל שההנהלה לא נמצאת באותה קטגוריה.
    .
    שיקאגו – מדובר ברע במיעוטו. בסיטואציה בה אנחנו לא יודעים מתי תיפתח הליגה, וההכנה בכל מקרה תיפגע, בחרו ללכת על ק"ב שמכיר את ההתקפה ויוכל להוביל אותה כבר מהרגע הראשון (יש בצוות 4 מאמנים שעבדו איתו בעבר). גם העובדה שהוא תופס רק 6 מיליון בתקרת השכר (בגלל שהרוב נשאר בג'קסונוויל, והיתר קוצץ) משמעותית כשאתה משלם לק"ב מחליף 10…
    .
    יוסטון – אין מילים…

  2. העתון המקומי כאן מדרג כל יום עמדה אחרת לדראטפ. היום הדפנסיב טאקלס: ראשון דריק בראון (שחזר לאובורן לסעיים צלימודיו) ואחריו – הפתעה – ג'בון קינלאו מסאות' קרולינה. עד עתה הטופ קוורטרבק הוא ג'ו בורו מ-LSU, הטופ רנינג בקס קם אקרס מפלורידה סטייט, הטופ פרוספקט בטייט אנדס הוא הריסון בריאנט. ווד רסיברס? ליודי או למב – זירקו מטבע. אופנסיב טאקל אוסטין ג'קסון מטנסי (לא להתבלבל עם שחקן הבייסבול…)

  3. תודה הודי.
    לדעתי מיאמי עשויים לעשות את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר. עם שלוש בחירות דראפט בסיבוב ראשון, מאמן הגנתי מצויין על הקווים וההחתמות המצויניות של ביירון ג'ונס, וכן ואן-נוי, טד קאראס ואלאנדון רוברטס שפירקו טוטאלית את הפטריוטס, יכולים להעלאות את מיאמי לדבר חזק בקרבות של הבית. וודאי שהפאטס והג'טס צפויות להיות גופות בבית הזה

  4. לא הוזכרו הבראונס שהתקשטו בכמה עמדות התקפיות, למרות שכמו בשנה שעברה , כנראה שגם העונה הזו תתחרבן להם, בוודאי על רקע עוצמתם של הרייבנס. ומה יהיה עם הרדסקינס? הולכת להיות שם קבוצת הגנה לא נורמלית השנה, חוזה שייקחו את הבית ויגיעו לפלייאוף.

  5. קרוליינה ממשיכה להפסיד עם חוזה עצום ומנופח בכל קנה מידה לכריסטיאן מקאפרי, שיסתום להם את התקרת שכר בשנים הקרובות, בעמדה בה אפשר להשיג שחקנים טובים במחיר מוזל מאוד. חוזה הזוי, שפותח את הדלת לרצים נוספים לדרוש כסף. אחרי ההפסדים של לביון בל ומלווים גורדון במחאה שלהם, מקאפרי ואליוט עם חוזים אדירים יכולים לשנות את התמונה עבור חוזי רצים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט