חגיגות היובל- סיכום סופרבול LIV

צ'יזבורגר ולישון, אנדי ריד חוגג

מאת צוות הופס פוטבול

קנזס סיטי צ'יפס 31 – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס 20

הכל כמעט


זה היה סופר בול של שלושה רבעים מול רבע אחרון.
שלושה רבעים זה היה סופר בול של הגנה מול התקפה, ההגנה המצוינת של סן פרנסיסקו העמידה את פטריק מהומס באתגר שהוא בעצמו אמר שהוא לא נתקל בו בעבר. במשך שלושה רבעים הוא נאלץ לקחת מה שהם נתנו לו, מסירות קצרות, סקרמבלים החוצה , מהלכים שבורים ואילתורים, סקירינים קצרים, 2 חטיפות נדירות 2 פאמבלים שבנס לא אבדו ו110 יארד באויר במחצית הראשונה, הכי מעט בקרירה של מהומס.
שלושה רבעים ההגנה של סן פרנסיסקו נלחמו כמו אריות אבל ברבע הרביעי הסיפור היה שונה.
ההגנה של הצ'יפס, מעודדים מהשיפור הגדול ביכולת עצירת הריצה שלהם לאורך הפלייאוף, מנעו מהניינרס למסד את משחק הריצה שלהם, היסודות שעליהם בנויה פילוסופית המשחק של קייל שאנאהן.
שתי הקבוצות, מחוץ לאלמנט שלהם, נאבקו לשים נקודות על הלוח והמחצית הסתיימה עם 10-10, צנוע אך מבטיח.
זה היה סופר בול של גאונות וחדשנות התקפית מול הדור הבא של גאונות וחדשנות התקפית. אבל נראה היה שאנדי ריד עשה שאנאהן לשאנהן. שלושה רבעים, כמו שני מתאגרפים בזירה, החליפו הקבוצות מהלומות ובדיוק כשאחד מהם הרגיש מספיק בטוח להוריד את הרגל מהגז, לתת לידיים והרגליים העייפות לנוח , אז באו מכות המחץ והנוק אאוט.
נקודת הפתיחה לשינוי במגמת המשחק הגיעה לאחר הפעם השניה שמהומס נחטף . במצב של יתרון 10 נקודות, מעט לפני תום הרבע השלישי, התקפת הניינרס הייתה צריכה לשים את הנוק אווט, אבל בדיוק איך שתמו שלושת הרבעים, נראה היה שקנזס, חמושים בידיעה שיש להם מחולל ניסים בעמדת הרכז ואף פעם לא מאוחר מדי, עצרו את הניינרס מלהבקיע ומשם התחיל מחזה מוכר של קאמבק מהיר וקטלני.
במצב של דאון שלישי ו15 יארד, הגנת הנייינרס עשתה טעות נוראית ומהומס, לראשונה במשחק, הטיל פצצת עומק של 44 לטייריק היל. הדרייב הזה נגמר בט"ד של קלסי.
נראה שהמסירה הזו הזרימה אנרגיות לצ'יפס והוציאה את כל האויר לניינרס. 3 והחוצה אחד מאוחר יותר שלקח רק דקה מהשעון, והצ'יפס מבקיעים את הט"ד השני שלהם תוך שתיים וחצי דקות ועולים ליתרון.
מפה זה כבר היה אובדן אשתונות טוטאלי של הניינרס שראו איך יתרון של 10 נקודות חומק מהם תוך פחות מ3 דקות.
קריאת מהלכים מבולבלת של הניינרס , חוסר תפקוד בעצירת הבליץ (ספאגנולו השתמש בבליץ 58% מהמהלכים !!!) וחוסר דיוק במסירה אחת קריטית והצ'יפס משייטים לזכיה ראשונה בסופרבול לאחר 50 שנה.
מהומס זוכה בMVP על מסירה אחת שעשתה את כל המשחק אבל גם בעיקר על קור הרוח ותפקוד תחת לחץ ובפיגור. מה שסביר להניח יהפוך לסימן ההיכר שלו לעוד שנים רבות.

צוות מנצח, מהומס וריד




צוות הופס פוטבול רוצה להודות לכם על שהייתם איתנו לאורך העונה ועזרתם למסד פה קהילת פוטבול שנותנת לנו כוח והמשיך ולהשקיע.
אנחנו לוקחים קצת חופש שאני חושב שהרווחנו ,ונראה מתי המיצים יחזרו לזרום. אולי בקומביין ,אולי בדראפט, אולי יהיו חדשות אחרות בפגרה הארוכה.
מקווה שנהניתם לקרוא אותנו . אנחנו נהנינו לקרוא את כל הערות שלכם והפידבקים.

להתראות בעונה הבאה.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה גדולה על עוד עונה נהדרת.
    האמת שהעונה פחות פידבקתי אבל אתם ראויים לכל פידבק על המדור הנהדר שכבר עומד יציב וקנה עוד עוד עוקבים כל שנה.

  2. היה אחלה סופרבול ובאמת שמחתי לראות את אנדי ריד חוגג בסיום כל הדרך לקנטון.
    היו הרבה דברים קטנים שממש היה יה לראות כמו למשל שדיבו סמואל עשה בסך הכללי יותר יארדים לפני הסנאפ מאחריו…
    אבל מה שהכי אהבתי היה זה:
    https://www.youtube.com/watch?v=qtnuXc51Ch4

  3. המון תודה – אתם צוות כותבים נפלא וכל הכבוד על ההשקעה העצומה, שבוע אחרי שבוע (מזלכם שרק 4 חודשים ופלייאוף..). לא תמיד הגבתי, לא תמיד מצאתי את הזמן לקרוא אבל כשכן זה תמיד היה תענוג ומעשיר.
    .
    לגבי המשחק – מהומס היה בינוני עד חלש, בטח בסטנדרט שלו. זה לא רק החטיפות, הוא פיספס איזה 3-4 מסירות קלות וחשובות. לא חושב שהגיע לו ה-MVP אבל לא היה מישהו אחר שבאמת נתן משחק עילאי.
    .
    הניירס – כמה החלטות גבוליות שהלכו נגדם, 2 פאשלות הגנתיות ברבע האחרון, אחת על היל ואחת של שרמן על סמי ווטקינס ובזה זה נגמר. אה, וזריקה אחת של גראפולו על הגביע – למרות משחק סופר יעיל ואחוז השלמה נפלא במשל שלושה וחצי רבעים – בזריקה החשובה של הלילה לא היה לו את זה.

    1. גם אני לא חשבתי בהתחלה שמגיע למהומס, אבל במבט חוזר לא היה באמת מישהו אחר שהגיע לו. וכשיש ספק בספורט האמריקאי, תמיד הולכים עם ההחלטה שתחזק את הנרטיב.

            1. נכון, זה היה דקה וחצי לסוף. עם פסקי זמן ברור שהיה לצ'יפס זמן לפחות לפילד גול.

  4. תודה רבה.
    השנה הייתי פחות בעניינים אבל את הסופרבול ראיתי בשידור חוזר אחרי שניתקתי את כל המדיה .
    היה זה סופרבול לאגדות .
    והבחור הצעיר הזה הוכיח כמה הכל דינאמי כמה אתה יכול להיות הלוזר של העולם ושתי דקות אח"כ הגדול מכולם ן.

  5. יש סיפור מעניין על בעלי הצ'יפס, נורמה האנט, שהיא האישה היחידה (ולהבנתי אחרי המשחק האחרון, כנראה האדם היחיד) שהיה בכל הסופרבולים מהראשון ועד האחרון. זאת היתה רק הפעם השניה שהיא ראתה את הקבוצה שלה זוכה.
    .
    אגב, הנתון הזה היה כ"כ חשוב לבעלה המנוח (לאמר האנט האגדי) שהוא הכניס בצוואה שלו שלא משנה מה הילדים שלו ידאגו שהיא תהיה בכל סופרבול עד המוות שלה (זה כלל את הסופרבול שהתרחש שבועיים אחרי שמת).

  6. תודה.
    לקח למאהומס זמן, אבל בסופו של דבר המספרים שלו מצוינים, ואם נוריד את ההשמטה של טייריק היל שהפכה לאיבוד אז גם זה בסדר. זה כמובן לא היה המשחק הכי טוב שלו העונה, אבל הוא בהחלט עשה את שלו נגד הגנה מצוינת, ואין לי ספק שמגיע לו ה-MVP. המועמד האחר היחיד שאני מסוגל לחשוב עליו הוא דמיאן וויליאמס, והוא לא מתקרב…

  7. תודה עצומה לצוות הפוטבול שנתן לנו סיקור מצויין על עונה נהדרת.
    בקשר לסופרבול עצמו, רציתי שקנזס סיטי תנצח אבל אסור להתעלם משתי עובדות: 1. האינטרספשיון השני של מהומס? אסור שיקרה לקוורטרבק מנוסה. גם האינטרספשיון הראשון התופס רץ לכיוון ימין והמסירה באה עם נטייה מלשמאל.
    2) היו שתי שריקות די גורליות נגד הניינרס שהיו שגויות לחלוטין לדעתי.
    אבל היום זה כבר לא חשוב.
    אז שוב – תודה לצוות הפוטבול

      1. היו עוד שתי שריקות די גבוליות :
        פאס אינטרפירנס שנשרקה נגד קיטל ממש לפני סוף המחצית. והשנייה פאס אינטרפירנס שלא נשרקה על תפיסה של אחד התופסים של הניינרס, נראה לי סנדרס, קרוב לאנדזון.
        ראית בלייב באמצע הלילה אז המוח היה בהילוך שני, אני הצלחתי להתנתק מהעולם ולראות אתמול ב-15:00 אז אולי הייתי קצת יותר חד.

  8. אחלה סופרבול, ויופי של סיקור עונה כרגיל אצלכם חבר'ה.
    גם אני השנה בקושי הגבתי כאן, אבל עקבתי באדיקות אחרי הפריוויואים שלכם – אפילו יותר בפלייאוף (נכנסתי לטורים כל הזמן כדי לוודא שהפטריוטס בחוץ).

  9. תודה לצוות על ההשקעה השבועית במשך העונה הסדירה והפלייאוף (פריוויוס, סיכומים ונקודות למחשבה של שחר דלאל).
    אני נהניתי מכל מילה שנכתבה.
    להתראות בשנת הפוטבול הבאה.

  10. תודה ענקית לכל הכותבים.
    הפוטבול הפך אצלי לאחד ההנאות הגדולות ולמרות שיש לי כל כך הרבה ספורט כל יום כדורגל וכדורסל בעיקר אני כבר מת שתתחיל העונה הבאה

    שוב המון תודה על כל העבודה שעשיתם

  11. ,ודה רבה על כל העונה והסיקורים!
    אין מישהו אחר שראוי לMVP כך שמהומס בוא הדיפולט במקרה הזה. לדעתי ה PIההתקפי ששרקו לקיטלס היה מגוחך וזה לבדו היה נותן לס״פ ( פוטנציאלית) מספיק מרווח לשים את הנוק אאוט. גם השריקות המדוברות האחרות היו די 50:50 והשופטים זרמו לכיוון מיזורי. אני קצת מאוכזב, כי לתחושתי- מהומס רק מתחיל ולא בא לי עוד שושלות ניו-אינגלנד סטייל. החבורה מהמפרץ לדעתי לא תשחזר את העונה הנפלאה וכמו כל מטאורי הסופרבול של השנים האחרונות שלא עונות לשם פאטריוטס ( איגלס, פלקונס, ראמס וכו׳), בשנה הבאה ישמחו אם יעשו פלייאוף. ככה זה בליגה הזו, אתה זורח ונשרף מהר. בכל זאת היתה עונה נהדרת.

  12. בסה"כ הילדים פה מתלהבים אבל היה סופרבול חלש עם הרבה טעויות בהשוואה לקודמיו.
    סן פרסיסקו לא יכלו לבקש יותר מזה דרייב אחרון שיה צריך להסתיים אחרת.

    מהומס עם הרבה טעויות שלא מאפיינת שחקנים שמקבלים MVP.
    הקרדיט כולו מגיע לקורדינטור ההגנתי לש הצ'יפס ואנדי ריד שעשה אותי רעב.

  13. היה באמת סופרבול חלש, אבל מהרגע שהפטריטטס הפסידו הייתי בעד קיי.סי, פשוט בגלל שמהומס רק בעונתו השניה (שלישית?) בליגה כבר בונה את עצמו כאגדה, ואישית אני מאד מאד אוהב אגדות והדברים שהוא עושה הם דברים שאף אחד כמעט לא יכול לעשות. שילוב של היד של רוג׳רס עם קור הרוח של בריידי… עוד חזון למועד, אבל יש מצב (מה שכן, קצת שמנמן).
    בכל מקרה, למרות שאני מתגורר באס.אף, הייתי כאמור בעד הצ׳יפס, ולמרות שבסופו של דבר היה סופרבול די חלש, הרי שמופע מחצית אדיר (כך אשתי אומרת) ורבע אחרון עוד יותר אדיר, כיפרו על כך.

    וכן, תודה לכל הצוות מכל הלב, כמובן!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט