It's Up To You, New-York, New-York / יוני לב ארי

עונת 2020 כבר מעבר לפינה, ולאחר שסקרנו את שלושת הבתים בנשיונל ליג, הפעם אנו פותחים  את סיקור האמריקן ליג, בבית המזרחי. הניו יורק יאנקיז צפויים לשייט לפלייאוף, כשהטמפה ביי רייז יקשו. הרד סוקס אמנם נחלשו אך עדיין יקשו, השאר בעיקר בונות לעתיד טוב יותר. תמונת מצב.

ג'אדג', סינטרה (צילום: Elite Sports NY)

ניו יורק יאנקיז: רק בריאות

תחזית ניצחונות: 102.

מאזן ב-2019: 59:103, מקום ראשון בבית, הודחה ב-ALCS.

ברוכים הבאים: גאריט קול (סטארטר), אריק קראץ (תופס), כריס איינטה (תופס).

צאתכם לשלום: סיסי סבאת'יה (סטארטר), דידי גרגוריוס (שורט סטופ), אדווין אנקרנסיון (די.אייג'), אוסטין רומיין (תופס), דלן בטנסס (רליבר), קמרון מייבין (אאוטפילדר), ג'קובי אלסברי (אאוטפילדר), גרג בירד (בסיס ראשון), צ'אנס אדאמס (סטארטר), סטיבן טארפלי (סטארטר), נסטור קורטז (סטארטר).

ככה רוצים לראות את פאקסטון בניו יורק (צילום: New York Post>Joel Sherman)

תחזית בפסקה אחת: הכל תלוי בבריאות. אחרי עונה עם ערימת פציעות שמספיקה לעשור, אותה היאנקיז סיימו מרחק ניצחון וחצי מהוורלד סירייס, בניו יורק מקווים לסגל בריא. זה לא התחיל טוב, כשכבר עכשיו לואיס סוורינו גמר את העונה, וארון היקס, ג'יימס פאקסטון, ארון ג'אדג' וג'יאנקרלו סטנטון פצועים.

המפתח: ג'יימס פאקסטון. התקפה תהייה ליאנקיז. הפיצ'ינג זו השאלה. אחרי שסוורינו נפצע, ומאחורי גאריט קול הנפלא, בניו יורק חייבים פיצ'ר יציב. ה"ביג מייפל" צפוי לחזור באמצע מאי, אם הוא ייתן עונה טובה פלוס, הסיכוי לאליפות יעלה פלאים.

הפורץ: דייוי גארסיה או מייקל קינג. שני הפיצ'רים הצעירים צפויים "ליהנות" מהפציעה של סוורינו, ולקבל כבר העונה הזדמנות להראות מה הם שווים בליגה של הגדולים. לפחות אחד מהם עשוי להפוך לסטארטר לגיטימי בליגה, ואולי אף מעבר לזה.

אייס בהתהוות. גלסנואו (צילום: WBAL)

טמפה ביי רייז: Rays Of Light

תחזית ניצחונות: 91.

מאזן ב-2019: 66:96, וויילד קארד. הפסידו ליוסטון ב-ALDS.

ברוכים הבאים: יושיטומו צוצוגו (אאוטפילדר), האנטר ריינפרו (אאוטפילדר), חוסה מרטינס (בסיס ראשון), בראיין אוגריידי (אאוטפילדר), רנדי ארוזנרה (אאוטפילדר).

צאתכם לשלום: טראוויס דארנו (תופס), אריק סוגארד (אינפילדר), אביסאיל גארסייה (אאוטפילדר), טומי פאם (אאוטפילדר), חסוס אגילאר (בסיס ראשון), מאט דאפי (אינפילדר), גיירמו הרדייה (אאוטפילדר), אוסטין פרואיט (רליבר).

קצין יצירתיות ראשי. קאש (צילום: Business Insider)

תחזית בפסקה אחת: אחרי עונה סופר מוצלחת, בפלורידה רוצים אפילו להרחיב את הסופר. עם שלישיית סטארטרים נפלאה (מורטון, סנל וגלאסנואו), הרוטיישן אמור להיות החלק החזק בטמפה ביי. העזיבה של גארסייה ופאם לא תורגש, בעיקר בזכות ריינפרו וצוצוגו. היצירתיות של המנג'ר קווין קאש תסדר לרייז עוד כמה ניצחונות, והנה אנחנו שוב בפלייאוף.

המפתח: האנטר ריינפרו. האיש שאמור להשכיח את עזיבתו של פאם. ריינפרו לא ירד מ-26 הום ראנס בשלוש העונות האחרונות, כשב-2019 הוא ירה 33 כאלה. אם יצליח לשפר את ממוצע החבטות שלו, יהפוך ריינפרו לכלי משמעותי ביותר בליינאפ של הרייז.

יוסיף המון. ריינפרו (צילום: lastwordonbaseball.com)

הפורץ: ברנדון מקיי. לרייז יש את הפרוספקט מספר 1 בליגה, שורט סטופ בשם וונדר פרנקו, אך הוא לא צפוי לראות מייג'ורס בשנה הקרובה. מקיי, לעומת זאת, כן. מדובר בשילוב בין חובט מצוין לפיצ'ר תותח, שכבר ראה מעט ניסיון במייג'ורס, אך הפריצה צפויה השנה. בסופו של דבר נראה שמדובר בפיצ'ר יותר מאשר בחובט, עד סוף 2020 אני מניח שנדע.

בוסטון רד סוקס: פחות ועדיין

תחזית ניצחונות: 86.

מאזן ב-2019: 78:84, מקום שלישי.

ברוכים הבאים: אלכס ורדוגו (אאוטפילדר), ברוסדאר גראטרול (רליבר), קווין פלאווקי (תופס), ג'ט באנדי (תופס), אר.ג'יי אלבארס (רליבר), חוסה פראסה (בסיס שני), מרטין פרס (סטארטר), ג'וש אוסיץ' (רליבר), מאט האל (רליבר).

כבר מתגעגעים אליהם. בטס ופרייס בדודג'רס (צילום: cbssports.com>Dayn Perry)

צאתכם לשלום: מוקי בטס (אאוטפילדר), דייויד פרייס (סטארטר), אנדרו קאשנר (סטארטר), ברוק הולט (אינפילדר), ג'וליוס צ'אסין (רליבר), ריק פורסלו (סטארטר), סטיב פרייס (בסיס ראשון), כריס אווינגס (אאוטפילדר), גורקיס הרננדס (אאוטפילדר), סטיבן רייט (רליבר), סם טראוויס (בסיס ראשון), סנדי לאון (תופס).

תחזית בפסקה אחת: עם כל הכבוד לפרידה הקשה מבטס ופרייס, לבוסטון עדיין יש ליינאפ מפחיד, שמבוסס על קסנדר בוגרטס, ג'יי די מרטינס ורפאל דברס. התקפה תהייה, אך המצב בפיצ'ינג קצת יותר מדאיג, לאור ההזדקנות של כריס סייל.

עדיין התקפה מעולה. מרטינס ובוגארטס (צילום: NBC Sports>Darren Hartwell)

המפתח: נייתן אוואלדי. האיש שחתום על האליפות ב-2018 לא פחות מאף אחד אחר (ERA של 1.61 ב-22 אינינגים באוקטובר), היה בעיקר פצוע בעונה שעברה, וכששיחק לא הרשים במיוחד (ERA של 5.99). עונה בריאה ומוצלחת שלו תשפר משמעותית את הרוטיישן של בוסטון.

הפורץ: אלכס ורדוגו. ה-פארם סיסטם של בוסטון רדוד מאוד, מה שהפך את ורדוגו אוטומטית לצעיר מספר 1 שלהם. האאוטפילדר, שהגיע מהדודג'רס בעסקת מוקי בטס, חבט בעונה שעברה 294. וכבר מחזיק בניסיון מייג'ורס, אך עדיין מחכה לפריצה הגדולה, שצפויה להגיע העונה בפנוויי פארק.

יחזור להיות מה שהיה? אוואלדי (צילום: NBC Sports)

טורונטו בלו ג'ייז: קפיצה לרוחק

תחזית ניצחונות: 78.

מאזן ב-2019: 95:67, מקום רביעי.

ברוכים הבאים: יום ג'ין ריו (סטארטר), טאנר רואק (סטארטר), צ'ייס אנדרסון (סטארטר), שון ימאגוצ'י (סטארטר), אנתוני באס (רליבר), טראוויס שואו (אינפילדר), ג'ו פאניק (אינפילדר), רובן טהאדה (אינפילדר), קיילב ג'וסף (תופס), ג'אסטין מילר (רליבר), איי.ג'יי קול (רליבר).

שדרוג משמעותי לרוטיישן. ריו (צילום: dodgersnation.com)

צאתכם לשלום: ג'אסטין סמואק (בסיס ראשון), ראיין טפארה (רליבר), קליי באקהולץ (סטארטר), לוק מיילי (תופס), דבון טראוויס (בסיס שני), דרק לואו (רליבר), ג'אסטין שפר (רליבר), ג'ייסון אדם (רליבר), באדי בושרס (רליבר), ריצ'ארד אורנה (אינפילדר).

תחזית בפסקה אחת: עם כל השמות הצעירים והמבטיחים שהבלו ג'ייז הציגו בעונה שעברה, 67 ניצחונות הציבו אתם עם המאזן הגרוע ביותר מזה ארבעה עשורים. ריו אמור לתת בוסט לרוטיישן, כמו גם הפיצ'ר היפני ימאגוצ'י. עוד עונת ניסיון לגוררו ג'וניור, בו בישט וביג'יו בהחלט יעזרו, והקבוצה מטורונטו תנסה להיאבק על מקום באוקטובר.

מוסיף הרבה צבע. גוררו ג'וניור (צילום: Sportsnet)

המפתח: יום ג'ין ריו. אם הדרום קוריאני (זהירות מקורונה) יישאר בריא, מה שקורה לרוב עונה כן-עונה לא (לפי הסדר הזה, העונה לא), הוא יכול להקפיץ את הבלו ג'ייז מקום אחד לפחות בטבלה. ים של ניסיון, וערימה של יכולת בקבוצה כל כך צעירה נחשב למצרך נדיר ויקר.

הפורץ: נייט פירסון. אחרי הדם הטרי שהביאו גוררו, בישט וביג'יו, בא לשכונה בחור חדש. כשהוא יעלה למייג'ורס, ייתן פירסון עוצמה לרוטיישן של הבלו ג'ייז. אחרי שבעונה שעברה העמיד ERA של 0.86 ב-A, המשיך עם 2.59 ב-AA וסיים עם 3 ב-AAA, נותר לראות מה יעשה בליגה של הגדולים.

אין הרבה סיבות לבוא למשחקים של האוריולס (צילום: Vos Iz Neias?)

בולטימור אוריולס: זהירות, קבוצה בשיפוצים

תחזית ניצחונות: 70.

מאזן ב-2019: 108:54, מקום חמישי.

ברוכים הבאים: חוסה איגלסיאס (שורט סטופ), פאט ולאיקה (אינפילדר), ריצ'ארד אורנה (אינפילדר), ברנדון ביילי (סטארטר), קול סטיוארט (רליבר), טראוויס לאקינס (רליבר), מייקל ראקר (רליבר).

צאתכם לשלום: ג'ונתן ווליאר (אינפילדר), דילן באנדי (סטארטר), ארון ברוקס (סטארטר).

תחזית בפסקה אחת: תהליך הבניה של החבורה מבולטימור נכנס לשנתו השלישית, ונראה שאוהדי האוריולס יצטרכו להמתין עוד שנתיים עד שנראה שם קבוצה איכותית. בינתיים ממלאים האוריולס את ה-פארם שלהם בשחקנים צעירים, אך לא נותנים הרבה סיבות לצופים לבוא למגרש.

לפחות יש אותו. מאנסיני (צילום: fantasysportsdegens.com)

המפתח: טריי מאנסיני. האאוטפילדר בן ה-27 הולך ומשתפר מעונה לעונה, כשב-2019 הוא ירה מספר שיא של 35 הום ראנס, לצד ממוצע חבטות של 291.. זה לא שבאמת יש "מפתח" למשהו בבולטימור העונה, אך אם הוא יצליח לעלות עוד מדרגה, תהייה סיבה לראות את המשחקים של האוריולס.

הפורץ: ראיין מונקאסל. לאוריולס יש שחקנים מוכשרים ממנו, אך להם ייקח זמן עד שיגיעו למייג'ורס. האינפילדר בן ה-23 העיף בעונה שעברה 25 הום ראנס ב-AAA, עם ממוצע חבטות של 312.. עם מצב ההתקפה בבולטימור לא הייתי מחכה דקה…

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. אזכרת היאנקיס מעלה אצלי מיד זכרונות עבר, נוסטלג'יה, ופתאום מתברר לי שאני ממש, אבל ממש כבר לא צעיר. הקבוצה הזאת היתה הקבוצה האמריקאית שלי לפני כל קבוצת ספורט אחרת כי הגעתי למנהטן באנייה 'שלום' בסוף יולי, ממש אל תוך הקרב המטורף בין שני החברים (שמשך שנים המדיה רצתה לצייר כאויבים, להגדלת המתח – מיקי מנטל ורוג'ר מריס. לשניהם היו איזה 53-54 הום ראנס ושניהם היו בריצה מלאת סיכויים להגיע ולשבור את שיא ההום ראנס של בייב (בייב רות' כמובן). לי לא היה מ-ו-ש-ג על מה מדובר. אבל בספורט לא לוקח לי יותר מיום-יומיים ללמוד על מה קורה, המשחק החדש, ואפילו הלכתי לאחד. כמובן שרוג'ר מאריס שבר את השיא כשהחט את ה-61 בשעה שמנטל שכב בבית חולים עם דלקת ריאות. איזה שחקנים שיחקו ב יאנקיס שמיד התאהבי בה, אהבה הנמשכת עד היום. כמובן שאין כבלו אייז פרנק סינטרה להופיע בתמונה איתם. עיתונאי יהודי מניוזדיי לקח אותי תחת חסותו ובקיץ הבא כבר הכרתי ולוחצתי את ידם – כעתונאי – של רוג'ר מאריס, יוגי ברה, ווייטי פורד,
    טוני קיובי', אלסטון האוארד ועוד כמה ששכחתי את שמם.
    אחריהגירה של 5 שנים לאוהיו ופניסילבניה ללימודים חזרתי העירה (לגרדן סיטי, לונג איילנד) שם שימשתי כעוזר פרןפסור ואז פרופסור משך 40 שנה. בנוסף להתמחותי בביומכניקה משך השנים פתחתי מחלקה נוספת (המשגשגת ביותר עד היום) למנהל ושיווק ספורט. כן, הרצתי שתי מחלקות באותו זמן. בתוקף תפקידי כמנהל מחלקת הניהול ושיווק ספורט ידעתי מיד שהדבר החשוב ביותר לעשות עם הסטודנטים ל-M.A הוא להפוך את ה-INTERNSHIP (סטאז') לדבר עיקרי במחלקה. בעוד שבמחלקות אחרות הציעו 3-6 קרדיטס לאינטרנשיפ, אני הצעתי 12 קרדיטס (רק נתתי להם שמות אחרים לרצות את מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק) ורוב הסטודנטים שלי סיימו שנת אינטרנשיפ שלמה בכל קבוצות העיר (והמדינה). ההצלחה היתה אדירה כי חלק גדול מאד של הסטודנטים סיימו עם הצעות עבודה מהקבוצות, הליגות (כמו ה-NBA וה-NFL) וכמובן שגם במקומות אחרים ברחבי היבשת. מדיסון סקוור גארדן ויאנקי סטדיום הפכו לבתים השניים שלי. במשך השנים הכרתי (ולמעשה גדלתי עם) אישית את דרק ג'יטר, קטפיש האנטר (ללא סדר, סתם שחקנים שהכרתי אישית ודברתי איתם חופשי), דייב וינפילד, הורגה פוסדה, ברני ויליאמס, ריקי הנדרסון, דן מטינגלי, ווילי רנדולף, רון גידרי (הפיצ'ר האהוב עלי מכולם!), פול או'ניל, אלכס רודריגז, רג'י ג'קסון (טיפוס מהאגדה), אורלנדו 'אל דוקה' הרננדז, תרמן מנסון הקצ'ר הנפלא שנהרג במטוסו) מל סטוטמאייר, ספרקי לי (שבחגיגת יום ההולדת לבעל הקבוצה סטיינברנר הוא התיישב על העוגה שנאפתה לבעלה שאז כתבו עלתה 2000 דולר לאפות), מייק מוסנה, אנדי פטיט הפיצ'ר השמאלי האדיר, קרייג נטלס, ועוד הרבה ששכחתי.
    הם והקבוצה היו חלק מחיי משך 40 שנה תמימות.
    רק להזכירה, ואני ניכנס למוד של סיפורים לעשר שנים רצופות.
    תודה יוני. עשית לי את הבוקר

  2. דוקטור בגילך המופלג מומי מתפלא שלא הכרת את בייבי רות׳
    הייתה אצלנו בשכונה אחת רותי עם גוף מהאגדות ופרצוף כמו של אחד שחטף הרבה מכות.
    יום אחד נעלמה וחזרה לשכונה עם עגלה ותינוק שקיבל קנס במקום מענק לידה.
    היה דיבור על אולי 5-6 קורבנות פוטנציאלים להיות האבא של בייבי רותי
    כל אחד נתן שק מלא שלמונים בשביל לא לקבל אחוזים בעניין בייבי רותי
    אחרי הרבה שנים סיפרה שאבא של הילד חטף 40 שנה בכלא בגלל שבזבז 2 עוברי אורח תמימים שזרקו בטעות הערות לא במקום על הפרצוף של רותי, ככה היא עשתה לבייבי עתיד על הכיפאק, אפילו היה לו מימון ללימודים גבוהים והוא סיים תיכון בכיתה י״א

  3. אדיר יוני, אחלה של סיקור, תודה על ההשקעה וההתמדה.

    משרבב מילה על הפגיעה בבוסטון בעקבות סקנדל גניבת הסימנים- הפיטורים של אלכס קורה המאמן שלהם. הם מינו מישהו במקומו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט