ניצחון גדול מול קהל קטן – סיקור הניצחון הביתי של מכבי על אנאדולו אפס איסטנבול / עמיחי קטן

קרב הצמרת בין מכבי ובין מוליכת טבלת היורוליג, אנאדולו אפס איסטנבול, סומן מראש כמשחק שעיני האוהדים יהיו נשואים אליו, אבל נדמה היה במהלך היום שהוא צפוי להיערך ללא קהל בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות האורות על התקהלות של מעל 5000 איש. ברגעים האחרונים לפני המשחק קיבלו במכבי את האישור לאפשר לאוהדים שהגיעו להיכנס, ומדובר בערך ב-3300 אוהדים שהגיעו למשחק.

מכבי עלו בחמישייה עם ווילבקין, ברייאנט, זוסמן, אייסי והאנטר, ואילו החמישייה של אנאדולו הייתה בובואה, מיצ'יץ', אנדרסון, סינגלטון ופלייס. אנאדולו התכבדו ב-2 הנקודות הראשונות, אבל ווילבקין והאנטר הובילו ריצה של מכבי, יחד עם הגנה מצוינת, וסל של זוסמן העלה את מכבי ליתרון 9- 2 ופסק זמן של הטורקים שהעלה את לארקין מהספסל. לארקין הגיב בסל, אבל הטירוף ההגנתי של מכבי נשמר ויכולת טובה של ווילבקין וזוסמן העלתה את מכבי ליתרון 19- 4 מטורף.

מוארמן דייק מחוץ לקשת לראשונה עבור אנאדולו והמומנטום של מכבי נעצר. סל של פלייס כבר הוריד ל-19- 11 וספרופולוס לקח פסק זמן ראשון של מכבי. ריינולדס הוסיף 2 נקודות שהן קבעו את תוצאת סיום הרבע הראשון. 21- 11 נפלא לזכות מכבי, כאשר ניתן לומר שאנאדולו עוד לא נכנסה לעניינים, ומעניין יהיה לראות מה יקרה כשהם ייכנסו למשחק.

הרבע השני נפתח קצת בעצלתיים, וסימון היה זה שהתכבד בנקודות הראשונות של הרבע. והוריד את ההפרש ל-5. נקודות של סינגלטון הורידו ל-3 בלבד והשלימו ריצת 14- 2. ווילבקין והאנטר נכנסו והראשון הרים את האחרון, אבל האנטר נפגע וירד חזרה אחרי 5 שניות וסל אחד. סימון המשיך להוביל את אנאדולו, אבל שוב זוסמן העלה את מכבי ליתרון 25- 20. ההגנה של מכבי התקשתה להתמודד כעת עם סימון ובובואה והיתרון ירד ל-27- 24 בלבד לפני שפסק זמן נלקח.

ההפרש ירד כבר לנקודה, אבל ג'קסון הגיב בשלשה והוציא עבירה בחדירה כדי להחזיר את ההפרש ל-5. זה לא ממש עזר למכבי כי לארקין ומוארמן הגיבו במהלכי 3 נקודות והעלו את אנאדולו ליתרון 32- 31, מה ששלח את יאניס לפסק זמן. ווילבקין הגיב בשלשה רחוקה, אבל אנאדולו הגיבו בריצה נוספת והגדילו את היתרון שלהם ל-4 ומכבי נראו קצת אבודים, עד שחוץ שמכבי הצליחו לגרד בקושי הוביל להטבעה של אייסי.

ווילבקין ולארקין החלו לראות שמירות כפולות עליהם ו-2 ההתקפות התקשו להתרגל למצב. מכבי הרגישו קרובים כשהורידו את ההפרש ל-2, אבל לארקין מהקו וסימון על הבאזר קבעו 42- 36 לאנאדולו בזמן שווילבקין קיבל טכנית שמשמעותה זריקת עונשין לאנאדולו בתחילת המחצית השנייה. לסיכום – מאז הפתיחה של מכבי אנאדולו בריצת 38- 17.

לארקין כמובן פתח עם כדור מדויק מהקו כדי שההפרש יעמוד כבר על 7 ושלשה של סימון העלתה ל-10. הפעם ווילבקין קיבל שריקה שרצה של עבירה בשלשה שהניב 3 כדורי עונשין מדויקים. עוד סל של לארקין נענה בחפירה ארוכה של מכבי ובסופו של דבר סל ועבירה של האנטר. מהלך אחד שבו זוסמן הצליח לחטוף ולסיים צימק ל-4 וטיפה הלחיץ את הטורקים שעברו לזריקות רעות וסל של ווילבקין הוריד ל-2.

ווילבקין המשיך לירות מבחוץ והחזיר למכבי את היתרון לרגע לפני שפלייס החזיר ב-2. 5 דקות מפתיחת הרבע ווילבקין נשלח לנוח ופלייס המשיך לקלוע סלים הזויים והוריד אותנו לפסק זמן עם 54- 51 לאנאדולו. מיצ'יץ' יצא עם שלשה מטווח טריי יאנג והגדיל את היתרון ל-6 בזמן שהתקפת מכבי נתקעה ללא ווילבקין. דורסי הצליח לסחוט עבירה, אבל דייק רק בכדור אחד מהקו והמשיך באיבוד ובאיירבול.

חוסר ריכוז של שתי הקבוצות השאיר את ההפרש על 5, אבל כמה פעולות טובות של ריינולדס אפשרו למכבי להישאר במשחק, ונקודוה שלו מהקו הורידה ל-59- 55. קלויארו הצליח לעצור את לארקין ודורסי מיהר לסיים במתפרצת ולהוריד ל-2, רגע לפני הכדור האחרון של הרבע. מיצ'יץ' החליק אחורה אל קו החצי ומכבי קיבלו כדור לשניות האחרונות, מה ששלח את ווילבקין לפרקט. אנאדולו הצליחו למנוע מווילבקין להגיע לכדור וברייאנט נאלץ להחטיא שלשה רגע לפני רבע אחרון שצפוי להיות מותח.

ריינולדס פתח את הרבע האחרון בסל שהשווה ואבדיה מיד חטף, מה שעצבן את עתמאן שחטף עבירה טכנית, ומבחינתו גם מנע מתפרצת, וסקוטי ווילבקין החטיא מהקו, מה שהשאיר אותנו בשוויון. מוארמן החזיר לאנאדולו את היתרון, מה שהחזיר לפרקט את האנטר ל-7 הדקות האחרונות. ווילבקין השווה, אבל מיצ'יץ' הגיב בשלשה עליה ווילבקין נכשל בניסיון התגובה. בובואה קיבל את האנטר בחילוף וניצל את זה כדי לשים 2 ששלחו את ספרופולוס לפסק זמן.

שלשה של בובואה הקפיצה כבר את ההפרש ל-8 וספרופולוס העלה את דורסי, מה שאפשר דווקא לדני אבדיה לשים 4 נקודות ראשונות ולהוריד את ההפרש ל-4. עוד החטאה של אנאדולו שלחה את מכבי להתקפה מהירה, אבל הפעם ההגנה הטורקית הגיבה מספיק מהר והצהובים לא הצליחו לסיים עם נקודות. פסק הזמן הבא הגיע כשהטורקים ביתרון 69- 65 ועם הכדור כשנותרו 3:21 לסיום.

בובואה חזר עם עוד סל, אבל קלויארו הגיב ב-2 שלשות רצופות והשווה את התוצאה. ההגנה של מכבי המשיכה לעצור את אנאדולו, והפעם ווילבקין הרים את האנטר לאלי-הופ שהעלה את אלופת ישראל ליתרון 73- 71 ושלח את עתמאן לפסק זמן דחוף. קלויארו הצליח לעצור את בובואה ומכבי הלכו להתקפה ארוכה שהסתיימה במסירה של דורסי לסל גדול של האנטר ו-4 הפרש. מיצ'יץ' לקח את העסק על עצמו וירה שלשה מטווח יאנג, אליה נוספה גם עבירה כדי להשוות את התוצאה.

מכבי הלכו לכדור ארוך שהסתיים בהחטאה של ווילבקין מחוץ לקשת, אבל האנטר הצליח להשיג את הריבאונד ומכבי קיבלו עוד כדור. הפעם ווילבקין הלך פנימה והצליח לסחוט עבירה ולדייק ב-2 הכדורים. 77- 75 למכבי עם 9.6 שניות לסיום. כמובן שהטורקים לקחו פסק זמן והשאירו אותנו עוד קצת במתח. כולם חזרו מהפסק זמן והחלו להתמקם בעמדותיהם, רק כדי שיהיה זה תור ספרופולוס לקחת פסק זמן ולתת הוראה לעשות חילופים על הכל.

שיין לארקין, ה-MVP המיועד של היורוליג, לקח על עצמו את הכדור באחד על אחד על דני אבדיה. לארקין סידר לעצמו זריקה לשלוש, לא הכי נוחה, אבל כזו שהוא מסוגל לקלוע, והרים אותה, מה שהשאיר את כולם במתח, עד שראו שהכדור יצא עקום ופגע בקרש בלבד לפני שנחת ליד אייסי והאנטר וסימן את האות לתחילת החגיגות. עוד סיבה לחגוג היא העובדה שהניצחון הזה הבטיח רשמית את מקומה של מכבי בשלב רבע הגמר.

יאניס ספרופולוס אמר:

על "משחק הקורונה": היה קשה מאוד בגלל כל השמועות סביב הקורונה, עם קהל, בלי קהל.

על המשחק: ניסינו להתרכז, בהתחלה עשינו את זה טוב מאוד. אחר כך ראיתם כמה איכות יש לאפס, הם קלעו מתי שהם רוצים. בסוף נתנו הכל לניצחון. ההגנה שלנו השאירה אותם על סקור נמוך וזה היה המפתח לניצחון.

לקראת המשך העונה: נילחם בכל המשחקים שנותרו לנו ונראה לאן נגיע.

על ווילבקין: סקוטי שוב הוכיח למה הוא מסוגל והראה שהוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר.

סקוטי ווילבקין אמר:

על המשחק: "זה היה כיף, משחק קשה כל ארבעת הרבעים. ברבע השני נתנו להם לברוח קצת, אבל כמו שתמיד עשינו העונה, נלחמנו עד הסוף, זה מה שעשינו כל העונה ונמשיך לעשות אותו.

על החשיבות של הניצחון: "כן, בגלל שהם שברו הרבה שיאים העונה והם בהחלט הקבוצה הטובה ביורוליג עד כה, אבל זה בהחלט ניצחון גדול."

האם הוא חושב שהקבוצה יכולה לזכות באליפות: "יש לנו סיכוי, הבטחנו מקום בפלייאוף כשנותרו עוד שבעה משחקים לעונה אז אני חושב שכולם חושבים שיש לנו סיכוי."


על "משחק הקורונה": "זה היה מוזר, אבל רצינו להתרכז בעצמנו ולעשות את מה שאנחנו עושים ולהיות מוכנים לשחק את המשחק נגד קבוצה חזקה."


על הבטחת מקום בפלייאוף: "זה טוב בייחוד כשמדברים על חמשת השנים האחרונות של המועדון. אני בטוח שכולם שמחים ונושמים לרווחה על זה שחזרנו לפלייאוף, אבל אנחנו כקבוצה, יש לנו עדיין הרבה עבודה לעשות. אנחנו לא מרוצים רק מלהגיע לפלייאוף, אנחנו רוצים יתרון ביתיות."


על שתי השלשות הגדולות של קלויארו והאנרגיה של דני אבדיה: "הוא קלע סלים גדולים, סלים גדולים. לזרוק שלשה לאחר שאני החטאתי אחת? הן היו שלשות גדולות והיינו צריכים כל אחת מהן. גם דני קלע סלים גדולים בדקות הסיום והיינו צריכים את הכל."


על המוטיבציה לשחק נגד שיין לארקין: "לא היה לזה שום השפעה על המוטיבציה שלי. הערב נשארו לנו שמונה משחקים עד לסיום העונה ורצינו לנצח וזה כל המוטיבציה שהייתי צריך."


על הניצחונות הצמודים: "אני חושב שזו היוכלת שלנו לעשות את המהלך הנכון בזמן הנכון אם זה בהתקפה או בהגנה בסוף המשחקים, אנחנו רוב הזמן מצליחים לספק מספיק מהלכים כדי לשים אותנו במצב בו אנחנו יכולים לנצח את המשחק."

המצטיינים:

אות'לו האנטר – המצטיין של המשחק. החזיק את מכבי הגנתית, בריבאונד ההתקפה עם 8 קרשים התקפיים ובקלאץ' גם הוסיף סלים חשובים.

סקוטי ווילבקין – האיש שלוקח על עצמו ברגעים המכריעים ומאלץ את ההגנה להגיב. הפעם דייק ב-2 זריקות העונשין המכריעות, ולפני כן מסר כמה כדורים חשובים.

יובל זוסמן – הפתיחה שלו הייתה קטלנית והוא הוביל את מכבי ל-19- 4, עם קצת עזרה מהאחרים. בהמשך נחלש, ובקלאץ' הוא צפה מהספסל, אבל ייתכן שזה מסמל חזרה שלו לעניינים.

אנג'לו קלויארו – לארקין ניסה פעם אחר פעם לקחת אותו אחרי חילוף ונכשל. כך גם בובואה שהסתדר עם כל שומר אחר. אסור גם לשכוח את 2 השלשות הרצופות עמוק ברבע האחרון שהעניקו למכבי את השוויון המיוחל.

עוד ראויים לציון:
קווינסי אייסי – ההגנה המצוינת שלו ממשיכה לגבור על ההתקפה הלא ממש טובה.
ג'יילן ריינולדס – היה היחיד שמנע התפרקות צהובה בסוף הרבע השלישי עם כמה סלים חשובים.
דני אבדיה – 2 סלים ברבע האחרון ואסיסט אחד גדול לקלויארו. חוץ מזה הגנה טובה על סימון ומוארמן, וגם על לארקין במהלך האחרון.
טיילר דורסי – לא פגע בכלום, אבל יאניס מרגיש בטוח להכניס אותו בדקות ההכרעה והוא נתן כדורים מצוינים להאנטר ולווילבקין בדקה האחרונה.
ארון ג'קסון – את הנקודות שלו תרם בדקות הטובות של אנאדולו ברבע השני. חוץ מזה, הנוכחות ההגנתית שלו הייתה סבירה.
אלייז'ה ברייאנט – היה חלק מהטירוף ההגנתי של הדקות הראשונות.
ג'ייק כהן ואמארה סטודאמאייר – נכנסו בעיקר לתת מנוחה לאייסי והאנטר ולא זכו להרבה דקות.

גריק לא פריק:

משהו שיאניס לוחש לשחקניו לפני הדקות האחרונות בכל משחק עושה את שלו לאחרונה. המעבר לשיטת החילופים בדקות ההכרעה עשה את שלו, ואנאדולו קלעו 1/5 מהשדה ב-3 הדקות האחרונות לעומת 4/6 של מכבי באותו זמן. גם בצד ההתקפי הוא הצליח למצוא את הכלים הנכונים בזמן הנכון, כמו ההליכה לאבדיה בכמה מהלכים קריטיים.

הנתון של המשחק:

השוואה בין הרבע השני, אותו ניצחו הטורקים 31- 15, ובין שאר הרבעים, בהם התוצאה הייתה 62- 44 למכבי.

מכבי רבע שניאנאדולו רבע שנימכבי שאר המשחקאנאדולו שאר המשחק
נקודות15316244
ריבאונד683621
אסיסטים4495
חטיפות0135
חסימות0112
איבודים2178
אחוזי 250%81.8%52.9%40.7%
אחוזי 325%40%28.6%28.6%
עונשין1/27/78/114/4

ניתן לזהות שמכבי הייתה רק קצת טובה יותר התקפית בשאר הרבעים, אבל בצד של אנאדולו ניתן לזהות פער משמעותי, וכפי שהאחוזים ל-2 מראים, מדובר בעיקר בעבודה ההגנתית של מכבי שלא עמדה ברף ברבע השני, ואילו בכל שאר הרבעים עשתה את שלה מצוין.
נציין בדרך אגב שברבע האחרון כמות איבודי הכדור של 2 הקבוצות יחד הייתה 0…

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רבה, משחק מצויין.
    ושוב נראה שזה יהיה קרב ראש בראש עם צ'סקא על הבייתיות. זה יהיה מעניין ממש.יש משחק במוסקבה, למכבי יש +10 מהמשחק הראשון. בהצלחה לצהובים, השמיים הם הגבול. (למרות שהמיקום של מכבי דיי מייצג את רמתה, אז פיינלפור זה יעד ריאלי, לזכות זה כבר סיפור אחר).

    1. מטורף..
      אחלה סיקור. מחר בבלגרד ובראשון מול ירושלים מול 9000 צופים (באישור מיוחד של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו שכנראה הוא אוהד מכבי או ירושלים אחרת אי אפשר להסביר את ההחרגה הזו..).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט