במקום בידוד – פריוויו למשחק החוץ של מכבי נגד הכוכב האדום בבלגרד / עמיחי קטן

(אתר היורוליג)

הערב (20:00 SPORT5) תשחק מכבי במשחק חוץ בבלגרד נגד הכוכב האדום בתקווה להמשיך את רצף הניצחונות, שעומד כעת על 5. הכוכב האדום יקוו לחזור לתמונת המאבק על הכרטיס לרבע הגמר, לעומת מכבי שכבר הבטיחו אותו שלשום עם הניצחון הביתי על אנאדולו אפס. כדאי לשים לב לכך שהמזאן ההיסטורי בין מכבי ובין הכוכב האדום עומד על 5- 4 לזכות מכבי, אבל מדובר על מאזן 4- 1 למכבי במשחקי הבית, לעומת 3- 1 לסרבים במשחקי החוץ.

החלטת הממשלה שלא לאפשר התארגנות של מעל ל-5000 איש בשל הקורונה הכניסה את מכבי לבעייה נגד אנאדולו. הצהובים החליטו שלא להודיע כלום לפני המשחק, וכך התאפשר להם להכניס פחות מ-5000 אוהדים. הסיפור הסתבך מאוחר יותר כאשר התברר שבגלל משחק החוץ נגד ולנסיה לפני קצת פחות משבועיים נדרשים במכבי להיכנס לבידוד על פי ההנחיות, וראש הממשלה אף גינה את אנשי מכבי שלא עמדו בהנחיות. בסופו של דבר, אושרה להם טיסה מיוחדת לבלגרד ועד שיחזרו משם כבר יחלפו השבועיים הרלוונטיים לבידוד.

סגלים עונתיים:

הכוכב האדום בלגרד: דריק בראון, אוגנן קוזמיץ', צ'רלס ג'נקינס, ג'יימס גיסט, ניקולה יובאנוביץ', לורנזו בראון, בילי בראון, פליפ קוביץ', דז'אן דוידוביץ', אוגנן דובריץ', מוחמד פיי, ברנקו לאזיץ', נמניה נאדיץ', מייקל אוג'ו, בוריסה סיאמניץ', קווין פאנטר, ולדימיר שטימאץ .

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, אנג'לו קלויארו, טאריק בלאק, דורי סהר, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, ארון ג'קסון, ג'יילן ריינולדס ואמארה סטודמאייר.

המחזור הקודם: מכבי עם ניצחון ביתי על אנאדולו, הכוכב האדום עם הפסד חוץ לפנרבחצ'ה.

מכבי רושמים כבר 5 ניצחונות צמודים שהוכרעו כולם ברגעי הסיום ובהפרש מצטבר של 10. 3 על חימקי, 1 על פנקבחצ'ה, 3 על ולנסיה, 1 על אולימפיאקוס ו-2 על אנאדולו. הניצחון האחרון גם הבטיח למכבי את המקום בשלב רבע הגמר, לראשונה מאז 2015. הכוכב האדום עם רצף של 4 הפסדים, האחרון שבהם באיסטנבול אצל פנרבחצ'ה.

מספרים לקראת ההתמודדות:

על הנייר, יש למכבי יתרון התקפי ברור. הכוכב האדום מדורגים 16 בלבד ביורוליג בנקודות למשחק בית עם 76.29 למשחק, ואילו אלופת ישראל מדורגת 4 בנקודות למשחק חוץ עם 83.62 למשחק.

היתרון של הסרבים הוא בצד ההגנתי. מכבי סופגים 83.23 נקודות למשחק חוץ, מה שמעמיד אותם במקום ה-12 בקטגוריה הזאת, ואילו הכוכב האדום סופגים בבית 75.64 נקודות למשחק, מה שמדרג אותם במקום ה-3.

מכבי שנייה רק לצסק"א בריבאונדים עם 35.96 למשחק, ואילו הסרבים מדורגים 8 עם 34.56 למשחק.

שתי הקבוצות לא מרבות באסיסטים, אבל מכבי מדורגת 10 בתחום עם 17.11 למשחק, ואילו הכוכב האדום מדורגים 17 בתחום עם 15.26.

הנתון המוזר – מכבי מדורגת אחרונה באחוזי עונשין בהיכל עם 68.09%, אבל במשחקי חוץ, כמו המשחק של הערב, היא מדורגת 7 עם 79.49%. בצד של הסרבים – במשחקי חוץ הם מדורגים 6 עם 79.59%, ובמה שמעניין אותנו הערב, כלומר משחקי הבית שלהם,יש להם רק 74.58% הצלחה מהקו, מה שמדרג אותם 15 במשחקי הבית.

מאצ'-אפ מפתח – קווין פאנטר נגד סקוטי ווילבקין:

בשני המקרים מדובר בסקורר המוביל של הקבוצה, אבל יש הבדל בולט ביניהם בכל מה שקשורש לכדורים המכריעים. ווילבקין מגיע אחרי קליעות עונשין מנצחות נגד אנאדולו, ולפני זה סל ניצחון נגד אולימפיאקוס. מכבי מחזיקה אמנם בעוד כמה שחקנים שהראו שהם יכולים לעשות מהלכים ברגעי ההכרעה, כמו דורסי, האנטר וברייאנט, אבל ניכר שכולם סומכים בעיקר על ווילבקין, והוא מוכיח העונה פעם אחר פעם שזה בצדק.

פאנטר לעומתו מגיע אחרי שקלע את הנקודות האחרונות של הכוכב במשחק האחרון, אבל זה היה 3:30 לסיום הוא לא קיבל את הכדור מאז. גם במשחק הצמוד הקודם של הכוכב, שהיה הפסד ביתי לצסק"א, פאנטר לא קיבל כדורים בדקות האחרונות. נשווה כעת בין משחקי הבית והחוץ של כל אחד מהם, כאשר במקרה של פאנטר שעזב את אולימפיאקוס ועבר לכוכב האדום באמצע העונה נבדוק רק את המספרים במדי הסרבים.

ווילבקין ביתווילבקין חוץפאנטר ביתפאנטר חוץ
משחקים131265
דקות28:0424:3620:4323:40
נקודות18.114.415.315.4
ריבאונדים2.51.40.81.6
אסיסטים3.13.712
איבודים2.52.10.31.6
חטיפות1.31.20.70.4
אחוזי 250.9%32.4%47.2%50%
אחוזי 343.4%43.1%37%57.9%
אחוזי עונשין76.5%89.7%93.3%83.3%
מדד17.114.313.712.4

וילבקין הוא כמובן שחקן טוב יותר וחשוב יותר עבור המערך הקבוצתי, אבל כדאי לשים לב לכך שבמשחקי הבית ווילבקין מצליח להגיע לסל בצורה טובה יותר משמעותית, ולכן יש פער עצום באחוזים שלו ל-2 נקודות. הרבה פעמים דווקא במשחקי חוץ הנעת הכדור של מכבי עובדת קצת יותר וב, מה שגורם ליותר אסיסטים ופחות איבודים של ווילבקין.

בצד של פאנטר כדאי לשים לב לכך שכמות הריאבונדים והאסיסטים שלו גדולה משמעותי במשחקי החוץ, אבל כך גם כמות האיבודים. גם האחוזים מחוץ לקשת הם סבירים במשחקי הבית, אבל מטורפים לחלוטין במשחקי החוץ (11/19). שתי ההגנות צריכות להיערך למה שעומד בפניהם, ומי שתעשה זאת טוב יותר תרוויח נטרול של כלי מאוד משמעותי של היריבה.

ציטוטים מריאיונות:

יאניס ספרופולוס אמר:

על הקורונה – זה מצב בלתי רגיל, זה נכון. אנחנו מתמודדים עם משהו שלא בשליטתנו. אנחנו מקבלים הנחיות מהממשלה וממשרד הבריאות וממלאים אותן.

על היריבה – באנו לשחק מול הכוכב האדום, קבוצה שבעיקר בבית שלה מסוכנת מאוד. הם שינו מאוד את הקבוצה לעומת הסיבוב הראשון ויש להם הרבה שחקנים חדשים.

על השבוע הכפול – אנחנו צריכים להישאר מרוכזים ולשחק עם אנרגיה. במשחקי בק טו בק ההכנה המנטלית חשובה ואנחנו נתרכז בהכנה המנטלית לקראת משחק קשוח.

יובל זוסמן אמר:

על הקורונה – שמח שקיבלנו את האישור לטוס, זה נראה מכובד. בסופו של יום אנחנו נמצאים פה ואנחנו מרוכזים רק במשחק. מה שיקרה אחרי זה כבר לא בשליטתנו.

על הניצחון ביום רביעי – היה משחק טוב, מאוד נהנינו ואנחנו שמחים. עכשיו יש משחק חדש בפנינו. זה היופי בספורט ואנחנו מקווים לנצח גם במשחק הקרוב.

מפתחות לניצחון:

הכוכב האדום:

הגנה אגרסיבית . גם יסבך את מכבי ויאט את הקצב וגם יכניס את האוהדים למשחק. ייתכן שהמשחק ייערך בפיוניר היתולוגי בעל 25000 המושבים, כך שזה ישפיע אפילו יותר.

לצאת חזק לקלעים. קליעה טובה מבחוץ של מכבי תפתח גם את הצבע ואין לסרבים מספיק כלים התקפיים כדי להתמודד עם זה.

להכניס את מכבי לבעיית עבירות. מכבי מובילה את הליגה בעבירות למשחק, ולפעמים זה גם פוגע בה עם בעיית עביות של שחקן חשוב. הכוכב האדום יצטרכו לנצל את זה.

מכבי:

קצב מהיר. הכי חשוב אצל מכבי זה לרוץ כמה שיותר ולהשיג כמה שיותר נקודות קלות, כי ההתקפה העומדת פחות טובה, בוודאי נגד יריבה שחוזקתה היא בהגנה.

ריבאונד הגנה. גם כדי לרוץ וגם כדי למנוע סלים קלים של הסרבים בריבאונד ההתקפה.

ספסל יעיל. הספסל של מכבי פתח את העונה מצוין ונחלש משמעותית בהמשך. הצהובים צריכים תרומה רחבה כדי לאפשר לכוכבים להגיע רעננים לרגעי ההכרעה.

הימור: הכוכב האדום לא מספיק טובים כנראה, אבל יכולים לעשות את זה צמוד והגנתי. 68- 65 למכבי בסיום.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט