קרב צמרת לוהט: אנאדולו אפס מגיעה להיכל – פריוויו מורחב / שי בוקר ועמיחי קטן

Vasilije Micic - Anadolu Efes Istanbul - EB19
(תמונה מתוך אתר היורוליג)

במשחק שיכול להיות פריוויו אפשרי לחצי גמר/גמר או משחק 3-4 בפיינל פור במידה ששתי הקבוצות יעפילו, מכבי ת"א (8-18) תארח בהיכל את אנאדולו אפס (3-23) הלוהטת. המשחק הזה יפגיש בין שני צמדי הקלעים הטובים ביבשת סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי נגד שיין לארקין ו-ואסילייה מיציץ'. בתוך הצבע תמצאו מלחמה על כל כדור בין הגבוהים של הקבוצות בייחוד האנטר ודאנסטון. כל מה שצריך לדעת על המשחק הזה נמצא בהמשך.

לקראת המשחק (סגלים עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילביקין, ג'ון דיברתולומיאו, אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, ארון ג'קסון, ג'יילן ריינולדס, אמארה סטודאמייר.

אנאדולו אפס: שיין לארקין, כריס סינגלטון, ואסילייה מיצ'יץ', רודריג בובואה, דוג'וש באלבאיי, אדריאן מוארמן, טיבור פלייס, ג'יימס אנדרסון, אלק פטרס, ברייאנט דאנסטון, קרונסלאב סימון, מוסטאפה קורטולדום, יגיטקאן סאייביר, בורגוהאן טונצ'ר, טולגה גצ'ים, אומרקאן איליאסוגלו, סרטאץ' סאנלי.

המחזור הקודם: ניצחונות למכבי ואנאדולו אפס

מכבי ת"א מגיעה למשחק הזה כשהיא במומנטום נהדר של ארבעה ניצחונות רצופים. למה אני אומר נהדר? כי כל ארבעת המשחקים נגמרו עד שלוש נקודות הפרש שכללו סלי ניצחון של אות'לו האנטר על פנרבחצ'ה באיסטנבול ושלשת ניצחון של ווילבקין רק לפני שישה ימים על אולימפיאקוס.

אנאדולו שוב ניצחה, הפעם על אלבה בברלין. זהו ניצחון מספר 11 ברציפות ו-19 מה-20 האחרונים עבור הטורקים. הקבוצה הטובה באירופה ממשיכה ברצף ניצחונות פנטסטי וקרובה להבטחת הביתיות, ולאחר מכן המקום הראשון. כרגע קשה לראות מישהי עוצרת אותם, אולי רק מכבי בהיכל.

מספרים לקראת ההתמודדות:

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)
(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

מצ'אפים בעמדת הגארד:

מצ'אפים מפתח: סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי נגד שיין לארקין ו-ואסילייה מיצ'יץ'

המשחק הערב יפגיש בין שני הצמדים מתוך שלוש העונה שקלעו מעל 120 שלשות העונה: בצד אחד יש לך את ווילבקין ודורסי שעד לרגע זה קלעו 131 ומנגד יש את לארקין ומיצ'יץ' שקלעו 125 יחדיו. אני מצפה למשחק מלא בשלשות. במפגש הקודם בין הקבוצות, ווילבקין ודורסי קלעו רק חמש שלשות כשמהעבר השני לארקין ומיצ'יץ' קלעו שבע ביניהם.

לפניכם המספרים של הצמדים העונה:

(תמונות וסטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

המנצחת של המשחק הזה תצטרך שהצמד שלה יקלע יותר שלשות מהצמד של היריבה. אם זה לא יקרה, היא תצטרך שהצמד שלה יהפוך ל"כיפת ברזל."

אקס פקטורים: אלייז'ה ברייאנט נגד קרונסלאב סימון

עוד שני שחקנים שיהיו חייבים להיות במיטבם, הם ברייאנט וסימון. מאז המפגש האחרון שלהם בין הקבוצות, הם רשמו מספרים דומים כפי שאתם רואים כאן:

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

אבל אל תתנו למספרים שלהם להטעות אתכם: הם יכולים להתפוצץ בכל משחק נתון.

שני שחקנים ששווה לשים עליהם עין: דני אבדיה וג'יימס אנדרסון

אז כן, אבדיה, לא רשם עונה גדולה עד החודש האחרון בו הוא התפוצץ עם שלושה משחקים נהדרים ג'יימס אנדרסון רושם עונה חלשה להחריד העונה עם 3.5 בלבד.

לפניכם המספרים שלהם מהחודש האחרון:

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

אז מדוע בחרתי בהם, בגלל שבשבילי הם הנשק הסודי של שתי הקבוצות. המאמנים יודעים היטב שאם הם צריכים שינוי במומנטום של השניים האלה הם בהחלט יכולים לסמוך. יהיה כיף ומרתק לראות מה הם יעשו על המגרש.

מצ'אפ גבוהים:

מצ'אפ מפתח: ברייאנט דאנסטון נגד אות'לו האנטר

שני שחקני הפנים המובילים של הקבוצות, כאשר דאנסטון רק חוזר מפציעה שגרמה לכך שהוא שיחק רק ב-7 משחקים העונה, ואילו האנטר הוא הגבוה שנשאר בריא לאחר פציעתו של טאריק בלאק. לשניהם יש עבר עשיר ביורוליג, ובמקרה של שניהם ניתן לראות את היכולת שלהם נגד היריבה, כפי שמראה הטבלה הבאה:

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

ניתן לראות ששניהם נותנים מספרים טובים מהממוצע שלהם נגד היריבה הזאת, וגם המאזן מאוד מרשים, כנראה תוצאה של שנים חלשות שהיו ל-2 הקבוצות לאחרונה. דאנסטון נותן מספרים של כוכב ומכבי תצטרך להתמודד גם איתן, ולא רק עם לארקין והקלעים, ואילו האנטר מראה מספרים פחות טובים, אבל החלק שלו בקבוצה לא פחות משמעותי.

מצ'אפ נוסף ששווה לשים עליו עין: כריס סינגלטון נגד קווינסי אייסי

מדובר בשני שחקנים שהסטטיסטיקה היבשה לא עובדת לטובתם, לפחות בכל הקשור לצבירת הנקודות, אבל שניהם זוכים למקום בחמישייה על פי רוב, ואצל שניהם היכולת ההגנתית היא זו שמעניקה להם את המקום בחמישייה הפותחת ואת כמות הדקות הנאה.

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

סינגלטון נמצא בצמרת טבלת החוטפים, ואילו אייסי בצמרת החוסמים, כך שגם הסטטיסטיקה יודעת לזהות את העבודה ההגנתית של השניים, שבוודאי תהיה משמעותית היום, בעיקר בהתמודדות עם הגארדים הכוכבים, לא משנה באיזו שיטת משחק הגנתית יבחרו המאמנים.

מצ'אפ הגבוה המחליף: טיבור פלייס נגד ג'יילן ריינולדס

בעמדת הסנטר המחליף לשתי הקבוצות יש שחקן עם כישרון התקפי גדול, אבל רגליים כבדות והגנה לא מספיק טובה שגורמת לבילוי ארוך על הספסל. הפער האיכותי בין השניים בולט בעיקר בהשוואה בין ההיסטוריה של פלייס נגד המכבים לעומת קריירת היורוליג הקצרה של ריינולדס עד כה, כפי שזה בא לידי ביטוי בטבלה הבאה:

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

לאנאדולו יש את טיבור פלייס המחליף, הוותיק שעושה למכבי צרות כבר לא מעט שנים, ואילו למכבי יש כעת את ג'יילן ריינולדס שבהחלט השתלב טוב בקבוצה, אבל הבעיות ההגנתיות שלו באות לידי ביטוי לפעמים. לפלייס היו בעבר כמה משחקים, גם נגד מכבי, בהם הוא נכנס טוב לעניינים ונתן תפוקה של כוכב, בעוד ריינולדס עשה את זה פעם אחת בלבד בקריירת היורוליג שלו, וגם זה נגד ההגנה החלשה של אלבה ברלין.

אקס פקטור: אדריאן מוארמן נגד אנג'לו קלויארו:

שני שחקנים שהופעת היורוליג הראשונה שלהם העונה הייתה כבר באמצע, ובמקרה של שניהם הסטטיסטיקה לא נראית מרשימה במיוחד, אבל שניהם תורמים מאוד לקבוצה שלהם, ולא רק בהיבט העומק שהם הוסיפו. עבור שניהם זאת העונה השנייה בקבוצה, ולכן ההשוואה תתמקד הפעם בנתונים האישיים של מוארמן וקלויארו בעונה הנוכחית יחד עם העונה שעברה.

(סטטיסטיקה מתוך אתר היורוליג)

גם קלויארו וגם מוארמן מגיעים בכושר טוב יחסית, אבל במקרה הזה מוארמן בולט בפער משמעותי, כאשר במשחק האחרון הוא סיים עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים ומדד 27, כולם שיאים עונתיים בפער משמעותי. יתרון סטטיסטי די בולט קיים לזכות מורמן, אבל העובדה שהעונה הנתונים שלהם די דומים, יחד עם ההבנה שהתפקיד של קלויארו לא בא לידי ביטוי בסטטיסטיקה, הם אלו שירגיעו את מכבי, במיוחד מול האנרגיות של הקהל הביתי בהיכל שיסייע לקלויארו לתת את האנרגיות הדרושות למשחק.

ציטוטים ממכבי ת"א

יאניס ספרופולוס:

על היריבה: "לאנאדולו יש איכות וניסיון, אבל אנחנו משחקים באולם הביתי שלנו, ואנחנו צריכים להיות מוכנים. אנחנו ננסה לקרוא את המהלכים ההתקפיים שלהם, לבוא מוכנים וגם לקחת מה שהמשחק והיריב יאפשרו לנו. ננסה להביא את היתרונות ההתקפיים שלנו לידי ביטוי, ובו זמנית לנטרל את היתרונות שלהם. זה יהיה קשה כי כולם שם איכותיים ומנוסים. יש להם שחקנים מאוד איכותיים, לא רק גארדים טובים אלא גם שחקני פנים נהדרים, כך שאנחנו נצטרך להשקיע הרבה בשמירה האישית ולהגן טוב גם על הצבע וגם מפני הקליעה שלהם מבחוץ."

על העונה של מכבי עד כה: "עד עכשיו יש לנו עונה נהדרת, אבל עוד מוקדם לסכם. היו לנו קצת קשיים בעקבות הפציעות, אבל לאט לאט כולם חוזרים ואני מאמין שיש לי קבוצה שיכולה להתמודד ברמות הגבוהות ביותר של היורוליג. אני מאוד שמח על המצב."

על היכולת של מכבי ברגעי הכרעה: "בתחילת העונה היו לנו שני הפסדים שהפסדנו בשניות הסיום, ומאז אנחנו בגרף עלייה בכל מה שקשור לתפקוד וקבלת החלטות בדקות הסיום. ככל שאנחנו מתקדמים. אנחנו יודעים איך להתנהל נכון ברגעי ההכרעה."

סקוטי ווילבקין:

לקראת המשחק: "אנחנו רוצים לנצח. זה פחות קשור אליהם ויותר אלינו, כי אנחנו במאבק צמוד על יתרון הביתיות מול צסק"א. בזה אנחנו מתמקדים וזה המשחק הבא עבורנו. אנחנו רוצים לעשות את הטוב ביותר שלנו כדי להשיג ניצחון. זה משחק בין הקבוצה הטובה ביותר והשחקן הטוב ביותר, לדעתי, לבין קבוצה של מכבי שמראה שאנחנו תמיד נלחמים כאן בהיכל ואף פעם לא מוותרים."

על הכושר של מכבי: "לא נכנסנו לאחרונה לקצב בו היינו בתחילת השנה, אני מקווה שנוכל להגיע לזה בשמונת המשחקים הבאים."

על החזרה של דאנסטון:  "זה כמעט לא פייר. הם הסתדרו מצוין בלעדיו ועכשיו הם מקבלים בחזרה את אחד הסנטרים הטובים ביותר באירופה מאז שאני כאן. יש להם הרבה כלי נשק בכל עמדה וקשה להאט אותם, אבל אנחנו ננסה."

אלייז'ה ברייאנט:

לקראת המשחק: "אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו ולשחק טוב בהגנה. אנחנו צריכים לשלוט במשחק. אם נהיה מרוכזים בהגנה, יהיה לנו סיכוי טוב. שיחקנו מול קבוצות טובות השנה והצלחנו להגביל את הקליעה שלהם, ככה שאם נשחק טוב בהגנה נהיה במצב טוב."

על הכושר של מכבי לאחרונה: "העיקר שכתוב ניצחון ברשימות ולא ניצחון עם כוכבית, העיקר הוא תמיד למצוא דרך לנצח. צריך להוריד חלודה ולהפוך את המשחקים קלים יותר בשבילנו, זה בהחלט יכול לעזור בהמשך הדרך."

מפתחות לניצחון לכל קבוצה:

מכבי ת"א:

  • שליטה בקצב-חובה! מכבי חייבת לשחק את המשחק שלה ולהיות אגרסיבית בשני צידי המגרש. אם היא תיתן לאנאדולו להרגיש בנוח, היה תהיה בבעיה חמורה.
  • לקלוע מבחוץ-חובה! אם מכבי רוצה לנצח את אנאדולו, היא חייבת לקלוע מבחוץ.
  • הקהל חייב להיות השחקן השישי-חובה! לקהל יש חלק גדול במאזן הביתי הנהדר של הקבוצה שעומד על 1-12. אז נכון למכבי יש את ההגנה הטובה ביורוליג אבל היא תשמח לעזרתו של הקהל ותקווה שביחד ישפיעו מאוד על לארקין ומיצ'יץ' שהם המנועים של הקבוצה.

אנאדולו אפס:

  • קליעה מחוץ לקשת-חובה! מכבי כנראה תחפש לעזור בהגנה על לארקין ומיצ'יץ' ולהמר על הקליעה של שחקנים אחרים. הם יצטרכו לנצל את ההזדמנויות.
  • שליטה בריבאונד-חובה! דאנסטון ופלייס יכולים לעשות שמות בגבוהי מכבי ולהכריע את המשחק מהצבע.
  • להאט את הקצב-חובה! מכבי מומחית במציאת הזמנים הנכונים לייצר ריצות בהיכל. לאנאדולו יש את הכלים למנוע את זה ולשלוט בקצב.

הימורים:

שי: יהיה חם, יהיה לוהט ויהיה מטווח שלשות. המשחק יהיה צמוד לכל אורכו ויוכרע בדקה האחרונה. אולי סל ניצחון ממישהו? תחושת הבטן שלי אומרת שתוצאת הסיום תהיה 80:83 למכבי ת"א.

חיים: קרב צמוד שמוכרע בהתעלות הגנתית של מכבי בדקות ההכרעה. 71:77 למכבי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. וואו, זוסמן פתח את המשחק כמו החלום הרטוב של בן סימונס. לא ראיתי אותו כל כך אגרסיבי כבר הרבה זמן

  2. איזה משחק. מכבי טובים השנה. אנדולו עמוקים בצורה בלתי רגילה.
    הקרב על הבייתיות נמשך, מכבי מול צ'סקא, זה יהיה עד הסוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט