ווילבקין מנצח שוב את אולימפיאקוס בהיכל – סיקור הניצחון הביתי של מכבי על אולימפיאקוס / עמיחי קטן

(אתר היורוליג)

מכבי קיוו להמשיך את המומנטום החיובי שכולל 3 ניצחונות יורוליג רצופים, כולם בהפרש מינימלי, ולשמור על המאזן הביתי הנפלא שעמד לפני המשחק על 11- 1, והחזרה של אייסי וזוסמן מהפציעות עודדה את יושבי ההיכל. אולימפיאקוס מנגד הגיעה גם היא במומנטום חיובי של 2 ניצחונות, אבל ללא מילוטינוס וספאנוליס רבים נטו להספיד מראש את היוונים, או לפחות להניח שסיכויהם לנצח הם נמוכים מהרגיל. בולדווין, מקיסיק, פרינטזיס, פאפאניקולאו ואליס היו אלו שפתחו אצל היוונים, ואילו אצל מכבי החמישייה הייתה ווילבקין, ברייאנט, אבדיה, קלויארו והאנטר.

במהלך הראשון ווילבקין מצא את ברייאנט לשלשה, אבל רצף איבודים של מכבי סייע לפאפאניקולאו ואליס להעביר את היתרון ליוונים. ווילבקין הרים זריקה בלתי אפשרית שהלכה כמובן החוצה, אבל לקח את הריבאונד ותיקן ובצד השני בולדווין לא זכה להצלחה דומה בסוף שעון, מה שניצל ווילבקין שהרים אלי-הופ להאנטר. 2 הקבוצות החטיאו הרבה ופרינטזיס העלה את אולימפיאקוס ליתרון שנמחק אחרי רגע. והגענו לפסק זמן ראשון אחרי 6 דקות של משחק כשמכבי ביתרון 9- 8.

זוסמן חזר מהפציעה אל הפרקט, אבל דווקא ברייאנט היה זה שקלע מחוץ לקשת ושמר על יתרון צהוב. האנטר חטף כדור ורץ לצד השני, אבל נעצר בעבירה ונאלץ להסתפק ב-2 נקודות מהקו. בצד השני פרינטזיס החזיר את היתרון ליוונים והאקס רוצ'סטי עלה לשחק, מה שאפשר לזוסמן לעלות על הלוח עם נקודות ראשונות. אולימפיאקוס השוו, אבל ריינולדס וקלויארו קבעו את תוצאת הרבע הראשון על 20- 16 לזכות מכבי.

ג'קסון פתח את הרבע השני עם שלשה, אבל אחרי 2 דקות ריקות רוצ'סטי ענה בשלשה ראשונה של אולימפיאקוס ושמר את היוונים קרוב. ריבאונד טועה נחת בידיים של ריינולדס שקבע 6 למכבי, אבל ברנדון פול סחט עבירה בשלשה, ו-2 כדורים מדויקים שלו החזירו ל-4. ווילבקין איבד בצורה מטופשת והצדדים ירדו לפסק זמן אחרי 5-5 ב-5 דקות מהרבע השני. נקודות של מקיסיק ושלשה של מיזנקוב העבירו את היתרון לאולימפיקוס ושלחו הפעם את ספרופולוס לקחת פסק זמן.

מפסק הזמן הזה מכבי יצאו טוב יותר, ובעיקר קלויארו שיצא עם שלשה שהשיבה את היתרון למארחים. ווילבקין קיבל מתפרצת לבד שהסתיימה בהטבעה שלו ומיד הוסיף חטיפה והעבירה שנסחטה שלחה את ברצוקאס לקחת פסק זמן. מפסק הזמן הזה דורסי יצא עם עוד 2. ווילבקין סחט עבירת תוקף ודורסי שוב ניצל את ההגנה של רוצ'סטי שסיים עם סל ועבירה, למרות ההחטאה מהעונשין.

עוד חטיפה צהובה אפשרה לדורסי לסחוט עבירה בשלשה עם 3 כדורים מדויקים מהקו במהלך ממנו המאוכזב הראשי היה אמארה שהיה בעמדה טובה בצבע ולא קיבל את הכדור. פרינטזיס כשל בניסיונו לעצור את הריצה הצהובה עם 2 החטאות מהקו וברייאנט הגיב בסל משלו. ברנדון פול תפר בסופו של דבר שלשה שעצרה ריצת 14- 0 צהובה והוריד את ההפרש ל-10. בסיום המחצית יתרון 39- 29 למכבי.

המחצית השנייה נפתחה עם הגנה טובה של מכבי שבאה לידי ביטוי בחסימה של האנטר וזריקות סוף שעון של אולימפיאקוס, אבל גם צעדים של ברייאנט בצד השני. אבדיה השיג חטיפה ונקודות ראשונות, אבל בולדווין הגיב בכמה נקודות מהקו ועוד סל שהורידו ל-7. ווילבקין חטף חסימה, אבל מיד חטף ותפר שלשה שקוזזה על ידי סל ועבירה של פאפאניקולאו. האנטר קלע 2 וסחט עבירת תוקף, אבל החטיא במהלך הבא ואיבד הזדמנות להחזיר לדו-ספרתי, מה שאפשר לאליס להוריד שוב ל-7. אחרי כמה החטאות מ-2 הצדדים הם נשלחו למנוחת פסק זמן.

(אתר הירוליג)

האנטר הלך לקו ודייק בכדור אחד, ובולדווין הגיב בשלשה שהורידה ל-5 בלבד. שני הצדדים הפעם עברו בעיקר לאיבודים ובסוף שלשה של פרינטזיס הורידה ל-2 בלבד. התגובה של מכבי הייתה איבוד נוסף ועבירה בלתי ספורטיבית של אייסי ולמזלה של מכבי היתרון נשמר עוד קצת בגלל החטאה אחת מהקו. הקצת הזה נגמר מיד אחר כך כשסל של באייקס העביר את היתרון לאולימפיאקוס והשלים ריצת 9- 0 יוונית. מכבי כמובן הלכו לפסק זמן.

מכבי המשיכו להחטיא ללא הרף, אבל למזלם אולימפיאקוס לא ממש הצליחו לנצל את זה. ווילבקין ורוביט שמו סלים ל- 2 עבור כל אחד מהצדדים ששמרו על יתרון נקודה של אולימפיאקוס, אבל את המילה האחרונה של הרבע אמר ווילבקין עם שלשה שהעלתה את מכבי ליתרון 52- 50 בסיום רבע שלישי מזעזע של מכבי שבו חצי מהרבע עבר ללא נקודות צהובות וסקוטי ווילבקין קלע 8 מתוך 13 סך הכל של מכבי. גם ההגנה לא הייתה טובה ברבע הזה, כפי שיעידו 21 נקודות של אולימפיאקוס ברבע.

גם הרבע האחרון נפתח ב-2 ניסיונות של ווילבקין מחוץ לקשת כשאחת מדויקת העלתה את ההפרש ל-5, אבל באייקס מיהר להחזיר ל-3 והתחיל ריצת 10- 0 יוונית שהעלתה אותם ליתרון שיא של 5 וגררה פסק זמן בהול של מכבי. פסק הזמן לא עזר למכבי שהמשיכה להחטיא והריצה היוונית המשיכה רק עד שלשה של קלויארו שהורידה ל-4 ועצרה את הריצה על 12.

גם זה לא עזר כי בולדווין קיבל נתיב פנוי לדאנק קל והחזיר את ההפרש ל-6. דורסי הצליח להגיב בחדירה ושגררה עבירה, ו-2 כדורים מדויקים מהקו והפעם ההגנה הצליחה סוף סוף להגיב היטב ולגרור איבוד יווני מספר 19 הערב, שיא מועדון לאולימפיאקוס, ופסק זמן נוסף נלקח.

מכבי יצאו עם מהלך שהלך עקום והסתיים בניסיון רע של אבדיה לשלוש, אבל גם בולדווין החטיא זריקה רעה מבחוץ. שוב אבדיה היה פנוי לשלשה, אבל הפעם הוא גם דרך על הקו והיוונים הגיבו ב-2 שהעלו את ההפרש חזרה ל-6. הגנה טובה של מכבי במהלך הבא סידרה מתפרצת ושלשה של ברייאנט שהורידה ל-3 ועוד חטיפה סידרה לדורסי אפשרות להרים את האנטר לאלי-הופ שהוריד לנקודה.

מקיסיק הפעם הצליח לעשות סל ועבירה, שנראתה כחמישית של ברייאנט והתבררה כרביעית של דורסי, והגדיל את היתרון ל-4. ווילבקין החטיא, אבל כך גם היוונים ובמתפרצת ווילבקין הצליח להוציא עבירה בשלשה, ושוב פסק זמן כשנותרו 25 שניות לסיום וההפרש עומד על 4 ליוונים, אבל לווילבקין חיכו 3 זריקות עונשין. ווילבקין דייק בכל 3 הכדורים ואבדיה עצר את השעון בעבירה.בולדווין דייק רק בכדור השני והעלה את אולימפיאקוס ליתרון 70- 68 עם 20 שניות על השעון וספרופולוס לקח פסק זמן שבו הוא מנע מהשדרים לצלם את ההוראות שלו.

מכבי הלכו על ווילבקין הפעם והוא קיבל חסימה מהאנטר, העביר לדורסי וקיבל חזרה לשלשה מדויקת שהעלתה את מכבי ליתרון נקודה עם 10 שניות לסיום ופסק זמן יווני. ההגנה של מכבי הייתה במיטבה במהלך האחרון והכנסת הכדור לצבע הלכה לאיבוד וברייאנט הצליח לחטוף את הכדור ולהריץ את השניות האחרונות עד לניצחון הדרמטי 71- 70 של מכבי על אולימפיאקוס שמחזק את עמדת מכבי במקום הרביעי לאור ההפסד של צסק"א לברצלונה מוקדם יותר. הניצחון הזה גם מסדר סוויפ עונתי ראשון של מכבי על אולימפיאקוס מאז עונת 1976-7 המיתולוגית.

סלי ניצחון של ווילבקין נגד אולימפיאקוס בהיכל. זהו איזה אחד מהעונה ואיזה אחד מהעונה שעברה…

יאניס ספרופולוס אמר:

על המשחק – לווילבקין יש אופי מדהים. הוא נתן לנו את הניצחון. לא נכנענו, זה המוטו של מכבי. אנחנו נלחמים עד הסוף. העובדה שנלחמנו עד הסוף נתנה לנו את הניצחון. יש לשחקנים שלנו אישיות נהדרת.

על ווילבקין – סקוטי הוא אחד השחקנים הטובים ביורוליג ובעונה הבאה הוא יהיה לדעתי הכי טוב ביורוליג.

על הקהל – אני מודה להם על התמיכה והאהבה. אני גם אוהב את האוהדים האלו. זה היה ניצחון גדול במשחק לא טוב שלנו. אני מאוד שמח על זה. שיחקנו הרבה פנימה ולא ויתרנו אפילו לרגע אחד על המשחק.

סקוטי ווילבקין אמר:

על סל הניצחון שלו – טיילר דורסי עשה עבודה טובה באסיסט וזו בסך הכול היתה שלשה פנויה שלי. זו הרגשה נהדרת, במיוחד משום שלא היה לי משחק גדול.

על המשחק – היתה לנו מחצית ראשונה טובה, במחצית השנייה הצלחנו לחזור מפיגור. זה היה ניצחון גדול.

טיילר דורסי אמר:

על המשחק – אנחנו מאוד שמחים, אבל זה היה מלחיץ מדי. היינו צריכים לשחק טוב יותר במחצית השנייה. לפעמים צריך פשוט להמשיך לשחק עד הרגע האחרון.

על הייחודיות של הקבוצה – אנחנו מוצאים את הדרך לנצח ואנחנו עושים את זה. אנחנו צריכים להמשיך ככה, כי אנחנו רוצים יתרון ביתיות ונשארו עוד 8 משחקים, כך שהרבה עוד יכול לקרות.

ג'ייק כהן אמר:

על המשחק – שמחים כמובן על הניצחון, אבל יש הרבה מה לשפר. במחצית השנייה לא שיחקנו טוב בהתקפה.

על המצב בטבלה – מצבנו טוב, אבל צריך להמשיך לשחק ולא להסתכל על זה יותר מדי.

דני אבדיה אמר:

על סל הניצחון של ווילבקין – החלטה לא חכמה כל כך של ההגנה, אבל טיילר משך את האש אליו. אני גם חשבתי שדורסי יזרוק, אבל הוא כיווץ את ההגנה אליו והביא את המסירה החכמה לסקוטי, ואת סקוטי אנחנו כבר מכירים.

על הדקות הרעות במחצית השנייה – לפעמים דברים לא הולכים, אבל אני מרוצה מזה שאנחנו ממשיכים לשחק את המשחק שלנו ולא נכנסים לפאניקה.

על העבירה שלו – הייתי קצת בלחץ שישרקו עליה בלתי ספורטיבית. הלכתי לכדור, אבל חששתי שהשופטים ישרקו לעבירה בלתי ספורטיבית.

על המשחק – לא שיחקנו טוב כמו שאנחנו יכולים ואנחנו צריגים לשחק הרבה יותר טוב, אבל חשוב לדעת גם בימים כאלה לבוא ולנצח.

המצטיינים:

סקוטי ווילבקין – מחצית ראשונה חלשה מאוד של 4 נקודות באחוזים רעים, אבל ברגעי ההכרעה כל הקבוצה עבדה כדי לסדר לווילבקין את המצבים שהוא היה צריך, בדרך ל-9 נקודות ברבע האחרון, מתוכן 6 בחצי הדקה האחרונה, וכמובן שלשת הניצחון.

אות'לו האנטר – מבחינה סטטיסטית גם ריינולדס היה טוב, אבל ההבדל בהגנה של מכבי בין הדקות עם האנטר ובין אלו בלי האנטר היה כל כך ברור ששום סטטיסטיקה לא תוכל להראות.

אנג'לו קלויארו – עצר לחלוטין את פרינטזיס שהיה השחקן אליו ניסו אולימפיאקוס ללכת בחלק הראשון של המשחק. קלע שלשה קריטית שהחזירה את מכבי למשחק והיה יעיל מאוד בכל מה שעשה על הפרקט.

עוד ראויים לציון
אלייז'ה ברייאנט – היה הטוב ביותר במחצית הראשונה, אבל נעלם בדקות הקשות של מכבי.
קווינסי אייסי – קלויארו עשה את התפקיד שלו היטב ולו נותרו מעט מאוד דקות להשפיע.
ג'יילן ריינולדס – משחק די טוב של הגבוה המחליף, בעיקר בריבאונד ובקבלת החלטות די טובה, אבל ברגעים מסוימים ההגנה שלו מדאיגה.
דני אבדיה – לא פגע היום מבחוץ, אבל קבלת ההחלטות שלו הייתה טובה והוא לא היסס לזרוק כשהייתה לו הזדמנות.
ארון ג'קסון – נרשמה לזכותו שלשה בתחילת הרבע השני.
טיילר דורסי – כמעט נכנס למצטיינים. לא פגע בכלל לשלוש עם 0/4, אבל הצליח לייצר ביעילות די גבוהה באמצעות החדירות, ונתן את האסיסט לשלשת הניצחון.
ג'ייק כהן – נכנס בדקות בעייתיות ומכבי לא ניסו לנצל את היתרונות שלו. החסרונות הורגשו.
אמארה סטודאמאייר – נתן כמה דקות עם הגנה טובה ומאוכזה ובצדק שלר קיבל כדור כשהיה במצב נוח.
יובל זוסמן – קבלת ההחלטות שלו עדיין מצוינת, אבל הוא יצטרך עוד קצת להתאושש מהפציעה.

גריק לא פריק:

אחרי דקות לא טובות בפתיחה הצליח ספרופולוס למצוא את ההרכב שפתח פער ונתן יתרון משמעותי במחצית, אבל החילופים שלו, בעיקר זה של ג'ייק כהן, החזירו למשחק את היוונים. מהצד השני, יאניס מצא את הזמן המדויק להחזיר את ווילבקין למשחק, והוא הגיב עם 14 נקודות ב-11 הדקות האחרונות של המשחק.
מכבי מסתבכים לאחרונה יותר מדי במשחקים, וחלק מזה ניתן לתלות בספרופולוס שלפעמים מאלתר הרכבים לא מתאימים, אבל ברוב מוחלט של המקרים הוא מצליח לתקן, כפי שמראה המאזן העונתי של מכבי.

הנתון של המשחק:

ווילבקין ב-10:43 האחרונות של המשחק (החל מ-43 שניות לסיום הרבע השלישי) – 14 נקודות ב-1/2 ל-2, 3/7 לשלוש ו-3/3 מהקו, 0 בכל שאר הנתונים.

כל מכבי ברבע האחרון – 19 נקודות ב-1/4 ל-2, 4/10 ל-3 ו-5/5 מהקו, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים, חטיפה, 2 איבודים.

מכבי הפקידו בידי ווילבקין ברבע האחרון את כל תחום הקליעה בו הם נתקלו בקשיים והוא עשה את העבודה הזאת היטב, בזמן ששאר הקבוצה דאגה לכל השאר, ובעיקר דורסי שתרם המון בכל תחום אפשרי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה רבה חיים, סיקור מצוין של משחק שהיה קשה לצפייה עם הרבה ניגורים משני הצדדים ברובו, אבל סיום מדהים כרגיל של מכבי, הופך להיות דבר שבשגרה. הייתי רוצה לראות עוד דקות של אבדיה, במיוחד עם הכדור ביד כרכז, יכול להיות מענייו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט