תעיות ותהיות ליום רביעי בבוקר/ רותם אלרן

*כל הנתונים נכונים ליום שלישי ה-25.2

סקרמנטו וחוסר מימוש הפוטנציאל

Fox & Hield

בשנה שעברה סקרמנטו הייתה אחת הקבוצות הצעירות והמהנות ביותר בליגה, כשרצו בקצב מסחרר עם החבורה הצעירה שלהם והיה נראה שהם מאוד נהנים לשחק יחדיו. השנה משהו בקינגס דעך, בין אם בגלל ריבוי פציעות לכוכבים הראשיים (באגלי ששיחק רק 13 משחקים עד כה, פוקס שהחמיץ 18 ובוגדנוביץ' שהחמיץ 11 מ-56 ממשחקי הקינגס עד כה) ובין אם בשל כך שהביאו מאמן שחסר כל יכולת אימון בדמות לוק וולטון, שדווקא גרם להאטה של הקצב אחרי ניסוי מוצלח שנה קודם לכן.

התוצאות כתוצאה משינוי הקצב והפציעות לא איחרו לבוא, כשכעת הקינגס נמצאים במקום ה-13 במערב ולא קרובים כלל לתמונת הפלייאוף, דבר שמאוד מאכזב רבים מהאוהדים בגלל ציפיות מרובות מהם עקב ההצלחה היחסית שנחלו בעונה שעברה, בה היו במירוץ לפלייאוף במשך חלקים נרחבים ממנה.

האכזבה מהקינגס היא עצומה לא רק בשל כך שהם לא נמצאים בתמונת הפלייאוף העונה, אלא גם בגלל העובדה שההתקפה שלהם מאוד ירדה. שינוי הקצב מאוד שלילי עבור החבורה הצעירה מבירת קליפורניה, כשהם ירדו למקום ה-25 בקצב המשחק (פר 100 פוזשנים) שלהם וכתוצאה מכך הירידה ברייטינג ההתקפי, כשהוא נמצא במקום ה-20 בליגה, מתחת לדטרויט. הירידה באיכות ההתקפה שלהם נובעת בעיקרה מהורדת הקצב, בעיקר בשל כך שהכוכב הראשי שלהם, פוקס, הוא שחקן שאוהב לשחק משחק מהיר מאוד ולרוץ, ואילו וולטון הוריד את הקצב מסיבה לא מובנת, כפי שכבר ציינתי. הירידה בקצב מכריחה את פוקס לשחק יותר במשחק העומד, בו הוא פחות טוב. אמנם פוקס משחק ברמה גבוהה גם בשיטה זו, אך כך הוא לא מממש את הפוטנציאל שלו.

שחקן נוסף שנפגע מהירידה בקצב הוא באדי הילד. הילד אמנם חווה עונה טובה יחסית מבחינה אישית, אך האחוזים שלו מאחורי הקשת ירדו בצורה משמעותית (רגרסיה של 4.2% מהשלוש העונה לעומת העונה הקודמת). בשנה שעברה הוא התבסס מאוד על שלשות פנויות שפוקס סידר לו במשחק הריצה של הקינגס, וכעת כשהמשחק יותר עומד הוא מקבל פחות מבטים קלים ופנויים כמו במתפרצות, שם השלשה קלה בהרבה.

לסיכום, הקינגס מאוד לא מרשימים העונה בשל הסיבות האלו, ואלו נובעות בעיקר ממחסור באימון איכותי. אני הייתי מאוד לא מרוצה מהפיטורים של ייגר לאחר עונה מוצלחת, ואני בטוח שכך גם הרבה אוהדים אחרים. נקווה שהמצב בקינגס ישתפר בעתיד ובתקווה נראה אותם מצליחים בשנים הבאות.

טורונטו ראפטורס – הולכת ומשתפרת

וכעת, עוברים מקבוצה לא מוצלחת בעלת הנהלה מאוד בעייתית ומושמצת להפך המוחלט ממנה – טורונטו. העונה טורונטו היא אחת הקבוצות הכי מעניינות בליגה ואחת הטובות שבהן באופן לא צפוי, לאחר שבקיץ עזב אותם קוואי לנארד לטובת הקליפרס, למרות שזה עתה זכה איתם באליפות. הציפיות מטורונטו היו מאוד נמוכות והן כיוונו לכך שטורונטו תהיה בטווח מקומות 5-6 במזרח החלש.

למרות הציפיות הנמוכות יחסית, הראפטורס חווים עונה נהדרת כאחת מהקבוצות בעלות המאזן הטוב בליגה כשהיא זוכה להנהלה מצוינת בהנהגת ה-GM מסאי יוג'ירי שדובר כמועמד למלא תפקיד זה עבור הניקס, אבל בחר שלא (בחור חכם). יוג'ירי הוא ככל הנראה המנג'ר הטוב בליגה, כשלאחר שהצליח להביא בשנה שעברה את קוואי תמורת דרוזן שלא היה רצוי בטורונטו (לפחות עבור ההנהלה) לאחר שנות האכזבה הרבות, יוג'ירי הצליח גם השנה להביא מספר שחקנים איכותיים, לא בסדר הגודל של קוואי מן הסתם, אבל שחקני ספסל מצוינים שתורמים דקות טובות והאסל (שחקן כזה הוא רונדה הוליס ג'פרסון).

תוצאת תמונה עבור toronto raptors

בנוסף למנג'ר האיכותי, חשוב לשבח בטורונטו את מחלקת פיתוח השחקנים המרשימה שהיא, לדעתי, הטובה ביותר בליגה. הם מוצאים שחקנים פחות ידועים ומוערכים, לרוב גם לא מלוטשים, ומפתחים אותם בקבוצת הג'י ליג שלהם. הסגל של טורונטו עמוס בשחקנים שכאלו, בין אם מדברים על טרנס דיוויס הרוקי שנותן עונה נהדרת כשחקן משמעותי, או אם מדברים על פרד וואן וליט, להזכירכם שחקן שלא נבחר בדראפט, וכעת הוא אחד מהשחקנים המובילים והחשובים ביותר של הקבוצה.

בחרתי לכתוב עליהם כי אני מרגיש שהם עוברים מאוד מתחת לראדר של רוב האוהדים, ויש עוד כל כך הרבה דברים חיוביים לכתוב עליהם – על סיאקם, ההגנה החכמה והאימון המצוין ועוד ועוד, אבל בחרתי לכתוב בקצרה (יחסית) רק כדי להעביר את התחושה שלי מהקבוצה הנפלאה הזו.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רותם, סקרמנטו באמת מאכזבים, אולי באמת זה וולטון
    טורונטו מעולים ביחס לציפיות, הם בסיכוי טוב מסיימים 2 במזרח עם יתרון ביתיות עד הגמר האזורי, וזה כשהם איבדו את קוואי ללא תמורה, מרשים! הניהול והאימון שם ברמה הגבוהה ביותר

  2. מצד אחד טורונטו מרשימים, מצד שני העובדה שהאיילים מנצחים אותם די בקלות בטח כה מתסכלת! מצד שלישי לאורי ואיבקה בדרך כלל קולעים הרבה יותר טוב מהשלוש לעומת ֹאמש, והשאלה האם מי שאחראי על האחוזים הנוראים זאת הגנת ה3 הידועה והאיכותית של הבאקס, או סתם יום גרוע. טוב אולי ּאצפה במשחק…

  3. אחלה.
    כן טורונטו טובים, לא ברור למה זה מפתיע – הם היו בצמרת גם לפני קוואי, פשוט נפלו בפלייאוף וההבדל הנוסף מלפני שנתיים שהם המירו את דרוזן בסיאקם …
    ומסתבר (שוב) שארגון טוב מוציא יותר משחקניו…
    מסכים לגבייהקינגס – לא ברור למה וולטון מאט את המשחק. והוא אכן לא מרשים ביכולותיו … (מה שכמה חודשים כ"מאמן" גולדן סטייט עושים לרזומה…)

  4. תודה רותם.
    רק שתי תוספות קטנות:
    טורונטו עושים את כל זה למרות שחוו לא מעט פציעות – סיאקם החסיר לא מעט משחקים, גאסול ופאוול פצועים תקופה ארוכה (אמורים לחזור תוך כמה ימים), ואן וליט היה פצוע.
    איך הם עושים את זה? א. קפיצה אדירה של סיאקם וואן וליט. ב. עונה מדהימה של איבקה, אחת הטובות בקריירה שלו. ממש עובר מתחת לרדאר. נכון, הוא לא חוסם כמו בעבר (היתה לו עונה של 3.7 למשחק) אבל שיא בנק, באס', באחוזים מעולים וכל זה בכמות הדקות הכי נמוכה מאז עונת הרוקי. התחיל את העונה מהספסל אבל עם הפציעה של גאסול חזר לחמישייה ויהיה מעניין לראות מה נרס יעשה כשהספרדי יחזור.
    .
    וולטון הרוויח את הביקורת אבל אי אפשר להתעלם מהמהלכים שעשו בקיץ – חוזה מופרך לדדמון שעלה להם ביוקר, חוזים גבוהים לבארנס והילד. את באגלי עדיין מוקדם לשפוט אבל הבחירה בו לפני יאנג ולוקה כנראה תרדוף את הפרנצ'ייז בעשור הקרוב לפחות. אחרי שנתנו סיבות לאופטימיות שוב הם נראים בדרך לשום מקום ועם הכוחות הצעירים במערב (פיניקס, פליקנס, ממפיס, דנבר, דאלאס) קשה לראות אותם יוצאים מהמצב הזה.

    1. מזל שלא בחרו את טריי. יאנג היה צריך לריב שם עם פוקס הילד ובוגדן על כדור…מזל שיש שם מלא רפי הבנה. כנ"ל לוקה אבל אולי בגלל שהוא מהקליקה המזרח אירופאית היו נותנים לו יותר אבל היו צריכים להטריד את פוקס…

      הילד זה לא חוזה גבוה, זה חוזה חלום, ארוך, סכום לא מטורף לצלף על ולאחלה שחקן שיביא הרבה ערך מוסף במערכת טובה. קבוצות כמו פילי, מאבס הוא הופך אותם לקבוצות חבלז. רק תאר לך לוקה הילד הארדוואי איזה קו אחורי אדיר….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט