תעיות ותהיות ליום שני בבוקר/ רותם אלרן

*כל הנתונים נכונים ליום ראשון ה-23.2

הפליקנס במירוץ לפלייאוף

zion williamson

אחת הקבוצות הצעירות והמעניינות ביותר של העונה הזו היא הניו אורלינס פליקנס, בעיקר בזכות כוכבה הצעיר זאיון וויליאמסון אך לא רק – לפליקנס יש מסביב לוויליאמסון מספר חתיכות מעניינות ששווה להסתכל עליהן, במיוחד לאור המומנטום החיובי של השקנאים מעיר הג'אז לאחרונה – לפליקנס מאזן 3-7 (חיובי) בעשרת המשחקים האחרונים, כשהם נמצאים על הגל בעיקר בזכות חזרתו של וויליאמסון שמראה דומיננטיות מאוד חיובית ויכולת טובה מאוד על המגרש, גם אם הוא נראה חלוד לעיתים. כרגע הפליקנס נמצאים במקום ה-11 במערב, אך במרחק 4 משחקים "בלבד" ועם לו"ז קל יחסית עד סוף העונה, מטרת הפלייאוף כבר נראית באופק.

הריצה של הפליקנס לפלייאוף היא מאוד חיובית עבור קבוצה צעירה, ויש סיכוי גבוה כי ההזדמנות לשחק לצד וויליאמסון מרימה את רמתם של שאר השחקנים, לא רק בזכות העובדה שהוא מנהל משחק איכותי (במיוחד בהתקפות מתפרצות) אלא גם בגלל שכעת יותר אנשים נושאים אליהם עיניים בציפייה לקבל מהם רמת משחק גבוהה יותר, דבר שכרגע הם ממלאים בהצלחה.

שחקן אחד שלא מסתכלים עליו מספיק העונה הוא לונזו בול, שלוקח חלק משמעותי בריצה של הקבוצה ובכללי מאוד השתפר העונה, כולל שיפור דרסטי בקליעה. לונזו נותן לפליקנס אפשרות כרכז גבוה בעל יכולות הגנה מרשימות עם אינסטינקטים טובים (1.5 חטיפות עד כה בממוצע בקריירה הקצרה שלו), וגם מביא ערך מוסף כמנהל משחק שמשתלב נהדר עם החיבה של זאיון לרוץ במתפרצות בלי כדור ולתפוס אלי הופים בשל כך שהוא בעל קבלת החלטות טובה מאוד, וכעת עם השיפור בקליעה (ואפילו עלייה לממוצע באפקטיביות) הוא חתיכה מאוד חשובה לפליקנס לשנים הקרובות לצד וויליאמסון.

ניתן היה פה לכתוב על ברנדון אינגרם שנותן עונת קריירה, אך לדעתי חתיכה חשובה אחרת הוא לא פחות מג'יי ג'יי רדיק חביבי. רדיק רק משתבח עם הגיל ולמרות שכבר כתבתי לא מזמן שהוא עשוי להיות מוקד מרכזי לטריידים לקונטנדריות, כעת אנו רואים אותו משתלב טוב בניו אורלינס לצד זאיון, ובעצם מהווה שחקן מפתח בכך שהוא מביא לקבוצה קליעה נהדרת מטווח ה-3 (בין הקלעים הטובים בליגה) וגם מהווה מנטור לצעירים, כולל זאיון עצמו. הוא כדורסלן מאוד חכם ומביא הרבה תרומה על המגרש ומחוצה לו עבור הפליקנס. מקווה שיישאר שם גם מעבר לשנה הבאה, אשר מובטחת לו בחוזה.

לניו אורלינס עתיד מבטיח ללא כל ספק, ואני מאמין שהם יכולים להיכנס לפלייאוף עוד העונה בשל הלו"ז הקל וגם מחלקת הבריאות אצלם, שאותה הביאו בקיץ והיא בין הטובות בליגה, כך ששחקנים שנחשבים פציעים יכולים לשחק יותר אצלם (אינגרם, זאיון ובול). מקווה שיגיעו לפלייאוף, כעת נותר רק לחכות.

קייל גאיי – שחקן חשוב להמשך?

לאחרונה יצא לי להעיף מבט בנתונים של הרוקי קייל גאיי בג'י ליג, ומאוד התרשמתי – 20.1 נקודות, 4.2 אסיסטים ו-9.6 זריקות לשלוש למשחק ב-38.5% דיוק.

כרגע גאיי משחק נהדר בג'י ליג במדי סקרמנטו, מה שגרם לי לתהות – האם יש לו עתיד טוב שם? אמנם סקרמנטו לא בדיוק ידועים בשל מחלקת פיתוח שחקנים מזהירה, אך שחקן כמו גאיי מראה הרבה ניצוצות העונה ואולי כדאי לשקול לקדם אותו לסגל הרגיל לעונה הבאה. אני מאוד אוהב את גאיי עוד מהעונה שעברה בה שיחק במדי ווירג'יניה לצד דיאנדרה האנטר מאטלנטה וטיי ג'רום מפיניקס. גם בשנה שעברה הוא הראה הרבה מאוד סימנים חיוביים עם קליעה מצוינת וווינריות, ולדעתי אלו תכונות שמאוד חשובות ב-NBA של ימינו.

לדעתי גאיי יכול להיות תוספת מאוד מעניינת לסקרמנטו אם יתחיל לקבל אצלם דקות משחק – נכון, הוא נמוך וחלש יחסית לגארד, אבל יש לו תכונה חשובה לסקרמנטו, וזוהי הקליעה שלו. סקרמנטו קצת לוקים בחסר בתחום הקליעה וכרגע יש להם בסגל רק שלושה שחקנים שהם קלעי שלשות ברמה גבוהה (בייליצה, בוגדנוביץ' והילד), ובוגדנוביץ' ובייליצה מסיימים חוזה ולא בטוח שיישארו, כך שאולי נקודה חיובית לעתיד תהיה לנסות את גאיי כשחקן ספסל שעולה ל-15-20 דקות ומפציץ שלשות באחוזים גבוהים, גם אם הוא מהווה חור בהגנה.

כדאי להסתכל עליו עכשיו, כי יכול להיות שיצא ממנו משהו בטווח הארוך, ואולי אפילו לא בסקרמנטו אלא דווקא בקבוצה בעלת מערכת פיתוח שחקנים טובה כמו טורונטו.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. נקודה יפה מאוד בקשר לרדיק. אני חושב שיש לפליקנס פוטנציאל גדול עם השילוב של רדיק וציון, קצת כמו רדיק ואמביד בפילדלפיה, ולדעתי יצליחו יותר כשהקבוצה באמת תבנה סביבו. הייתי משאיר את בול ואינגרם ומנסה להשיג כמה שיותר קלעים במקום הולידיי. סנטר שקולע מרחוק, לוק קורנט, מקסי קלייבה או ברוק לופז סטייל, יכול להתאים מאוד.

  2. אני חושב שעדיף לפליקנס לוותר על המאבק לפלייאוף ולהמשיך לבנות. הם עדיין צעירים מאוד וצריכים המשך בפיתוח הכישרון, ולא יזיק גם איזה טרייד או 2.
    קייל גאי יכול להיות שחקן לא רע, אבל קשה לי לראות את זה קורה בקינגס…

  3. תודה על הפוסט, ניו אורלינס קבוצה מעניינת, תהיה סוס שחור אמיתי בשנה הבאה, ואולי אפילו פלייאוף השנה

    1. התחלנו עם זה? שנה הבאה פורטלנד יהיו חזקים יותר, הלוחמים יהיו חזקים יותר, הסאנס יהיו חזקים יותר…על חשבון מי בדיוק הם יכנסו לפלייאוף?

      לונזו היום באמת כיכב עם 2 נק ב1 מ6 מהשדה, הוא העתיד שלהם כמו שרוביו העתיד של פיניקס. אין ספק שזה מה שציון צריך לידו.
      הממוצעים של אינגראהם ב-2 האחרונים כבר נחתכו בחצי כמעט ליד ציון…
      איך אומרים החברים של מנחם? אופטימי אני לא.
      לי נראה שאינגראהם יקבל את המקס ויעשה הריסון באסט…

  4. בקשר לקייל גאי: בחיים לא שמעתי על הבחור הזה, אתחיל באמת לעקוב אחריו. תודה.
    .
    בקשר לזאיון: בחיים לא שמעתי על הבחור הזה, אתחיל באמת לעקוב אחריו. תודה.

    1. האמ וי פי של הפיינל פור מכללות שנה שעברה, לקח טבעת עם וירגיניה.
      לא מתאים לדעתי לנבא
      חלש מידי לא מסוגל לשמור
      יהיה נהדר באירופה

  5. אם יגיעו לפלייאוף זאת קבוצה סבבה ואפשר לקדם אותה. אם לא – אז לבנות מחדש מסביב לציון.
    להזכירך , ה"חתיכות המעניינות מסביב זאיון" … לא הגיעו לכלום בלעדיו.
    מה תעשה עם עוד שחקן בלי הגנה ?

  6. תודה רבה לכל הקוראים והמגיבים, מבחינת סגנון גאיי מאוד דומה לקארול, אבל הוא שחקן מצוין שלדעתי מתאים לאן בי איי מאוד, נותר לחכות ולראות.
    הסגל מסביב לזאיון חזק, הגיוני שהמספרים של אינגרם ירדו מאוד בגלל שהוא משחק פחות עם הכדור ופחות דומיננטי, אולי בהמשך כשיותר יכווצו על זאיון בפוסט הוא יקבל זריקות פנויות יותר ופחות תשומת לב. גם לשחקנים טובים כמו בול, יש משחקים חלשים לפעמים, אבל הוא שחקן מאוד חזק שמאוד השתפר, והוא מתאים מאוד לצד זאיון, בעיקר לצד הקליעה של רדיק שירווח

  7. הפליקנס מתחילים סוף סוף להתחבר ולקבל ביטחון.
    החזרה של זאיון נתנה גם דחיפה מוראלית להמשך.
    הסגל מאוד כישרוני והקבוצה מנצחת בלי הפסקה ומשתפרת ממשחק למשחק.
    החלקים הקיימים מצויינים ולא צריך למהר לשינוי, קל להגיד שליד כול ככוכב לשים קלעים כדי לרווח לו תמגרש.
    כל השחקנים קולעים טובים מחוץ לקשת ובמגמת שיפור, אומנם אינגרם ירד אך זה נראה בעיקר כי קצת נחלש באחוזי קליעה שלו.
    הקבוצה מדורגת גבוה כמעט בכל מדד חשוב מזאיון חזר.
    קבוצות צריכות גם זמן להתחבר, גם לגולדן סטיט לקח 4-5 שנים להריץ את הסגל.
    אפשר לעשות שינויים אבל לא קיצוניים, מה גם שצריך לתת לזאיון להתפתח לאט לאט.

  8. הקבוצה התחילה להתחבר עוד לפני החזרה של זאיון כאשר פייבורס חזר מהפציעה שלו.
    ג'נטרי גם שינה כל משחק חמישייה ושם שחקנים לא העמדות, אינגרם 4 ראדיק 3, סוג של בלגן.
    כיום הקבוצה מאוזנת ומשחקת מאוד שוטף עם המון מסירות.
    אין ספק שזאיון העלה את המוראל ברמה מטורפת, כאילו חזר הכוכב של הקבוצה, וככה זה גם נראה שהוא הכוכב והגו טו גיי.
    מקווה שאינגרם לא יעלם בכל התהליך הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט