פריוויו ניו אורלינס פליקנס 2019/20 – מהפכה עם סימני שאלה / מולי

פריוויו ניו אורלינס פליקנס 2019/20 – מהפכה עם סימני שאלה / מולי

לוגו ניו אורלינס פליקנס מויקיפדיה בעברית

אחרי שנה של מהפכות ותהפוכות בכל חלקי הקבוצה, החל בג'נרל מנג'ר, דרך עזיבה של שלושת רבעי סגל השחקנים כולל הכוכב הבלתי מעורער – וכלה בשינוי אפילו בסגל הרפואי, כל מה שניתן לומר הוא "תכלה שנה עם קללותיה (והיו!) ותחל שנה עם ברכותיה (שתהיינה?)".

ההיסטוריה של הקבוצה:

  • הקמה כ"ניו אורלינס הורנטס" (2002–2005; 2007–2013).
  • "ניו אורלינס/אוקלהומה סיטי הורנטס" (2005–2007).
  • "ניו אורלינס פליקנס" (2013–הווה).

ג'נרל מנג'ר: דייויד גריפין (מאז 2019).

אולם: סמות'י קינג סנטר (18,500 מושבים).

מאמן: אלווין ג'נארי (מאז 2015).

העונה שהייתה וקללותיה

הרשו נא לי גילוי "סודות מאחורי הקלעים" של אוהד ניו אורלינס: אינני זוכר עונה כל כך קשה, כל כך מלאת תהפוכות, כל כך מטלטלת וכל כך מייאשת, מאז שאני אוהד את הניו אורלינס פליקנס.

עונת 2018-19 הייתה מלאת דרמה, רוויית תקוות בתחילתה, והתפקחות ואכזבות בהמשך. ראינו בה דרמות שהשלכותיהן תהדהדנה בכל רחבי הליגה בשנים הקרובות (אישוש חיזוק מעמד השחקנים על חשבון מעמד הקבוצה), ראינו שביתות איטלקיות ביזמת ההנהלה, חווינו חילופי גברי בכל שדרות הקבוצה, וכשנראה היה שיותר גרוע כבר לא יכול לקרות, כבמטה קסמים זכינו בלוטו (לוטרי – תרתי) לא רק פעם אחת אלא שלוש: גם הגיע הגואל לציון, גם הצלחנו לקבל תמורה סבירה על אבדן אנטוני דייוויס, ובעיקר נפטרנו מעונשו של דל דמפס (מחוללן של ה[מאו]רעות) לטובת דייויד גריפין.

אז למי שלא זוכר, העונה התחילה בארבעה ניצחונות רצופים שליוויתי ב"יומן אליפות", לא פחות ולא יותר. מהר מאוד הגיעה תקופת "איפוס הכוונות" (איפוס מלשון אפס) של ששה הפסדים רצופים שהסתיימה בהנמכת הציפיות למקום הראלי של מאבק על המקום האחרון לפלייאוף…

ואז, ביום המקולל של ה-28 בינואר 2019, הודיע הסוכן החדש של אנטוני דייוויס (וחברו הטוב של לברון ג'יימס), ריץ' פול, שאנטוני דייוויס (שנפצע ועד אז היה השחקן המצטיין בליגה) לא רק שלא יחתום בפליקנס מעבר לעונה וחצי שנותרו לו, אלא שהוא מבקש מעבר מיידי ללוס אנג'לס לייקרס… הליגה קנסה את דייוויס בחמישים אלף דולר, והקבוצה "הקפיאה" אותו עד תאריך סיום ההעברות, כשאחריו, מחוסר ברירה, הקבוצה שיתפה אותו במשורה כדי שלא לקבל קנס מהליגה.

כצפוי, הקבוצה נכנסה בעקבות אירוע זה לבוקה ומבולקה: היחסים האישיים בקבוצה התדרדרו הן בקרב השחקנים, הן בינם לבין ההנהלה והן בתוך ההנהלה. ואז, כמו כדי להוסיף לתהו ובהו, באמצע פברואר פוטר הג'נרל מנג'ר, דל דמפס, ובמקומו מונה זמנית דני פרי שהחזיק במשרה עד אפריל, עת דייוויד גריפין מונה לג'נרל מנג'ר הקבוע…

הקבוצה סיימה את העונה במקום ה-13 (הגיוני – גם אם כואב), עם 33 ניצחונות בלבד, לאחר שמאז סוף ינואר היה ברור שאין לה שום סיכוי להגיע לפלייאוף, וכשמפברואר ועד סוף העונה היא ניצחה רק עשרה משחקים מתוך 31.

תקופת בין העונות

מינויו של גריפין היה רק הסנונית הראשונה בדרך למהפך. ואולם, הזכייה האמיתית הייתה בדראפט: באורח קסום, ויש האומרים "קסום מדי", הפליקנס קיבלו את הבחירה הראשונה בדראפט ובחרו בזאיון וויליאמסון. במקביל, הם השתמשו בטריידים שעמדו לרשותם וקיבלו בין השאר גם את ג'קסון הייז וניקייל אלכסנדר ווקר.

קצת לפני, העבירו הפליקנס את אנטוני דייוויס ללוס אנג'לס לייקרס וקיבלו תמורתו "חבילה" שכללה את ברנדון אינגרם, לונזו בול, ג'וש הארט ושלוש בחירות דראפט ראשונות, כולל את בחירה מספר 4 בדראפט 2019…

גם בסגל האימון של הקבוצה נעשה שידוד מערכות. העוזרים הבכירים של אלווין ג'נטרי התחלפו לאחר מספר שנים. במהלך העונה, שונה סוף סוף, לאחר שנים רבות של קיטורים, אפילו הסגל הרפואי (שהיה זה של קבוצת הפוטבול של ניו אורלינס) והובא גואל נוסף בדמותו של אהרון נלסון מפניקס שחידש את כל מתקני האימון והטיפול הרפואי.

מסגל השחקנים שהיו בעונה שעברה נותרו ששה בלבד: ג'רו הולידיי, פרנק ג'קסון, דריוס מילר, אטואן מור, קנדריך וויליאמס וג'אליל אוקאפור. זה אומר שרשימת העוזבים (או המועזבים) הארוכה כוללת את: אנטוני דייוויס, דייריס ברטאן, טרבון בלויט, איאן קלארק, צ'ק דיאלו, סולומון היל, סטנלי ג'ונסון, אלפריד פייטון, כריסטיאן וויד וג'וליוס ראנדל.

גריפין לא שקט על שמריו והביא למערכת (מעבר לדראפט) עוד שחקנים: הבולטים ביניהם הם דרק פייבורס, ג'יי ג'יי רדיק ואולי גם ניקולו מאלי. אל אלו הוא הוסיף שחקנים משלימים כמו קאבל ביגלי-וויליאמס, ג'אבן בס, ג'יילן אדאמס, ג'וש גריי וזיילן צ'יטהאם.

הקבוצה התחילה את משחקי קדם העונה בארבעה ניצחונות רצופים מול אטלנטה, שיקאגו, יוטה וסן אנטוניו כשהיא קולעת בכל משחק בין 123 ל-133 נקודות, אך גם סופגת בין 109 ל-127 נקודות. משחקי קדם העונה הבהירו לכל שאכן בא לניו אורלינס ציון הגואל, כאשר מעבר לכמות הנקודות המטורפת שציון וויליאמסון קלע, הוא הרשים אותי במיוחד הן ביכולת המסירה שלו והן בעובדה שהוא לא מרבה לעשות עבירות. שחקן נוסף שהצטיין (במפתיע), היה הרוקי נייקל אלכסנדר ווקר שקלע בכל משחק בין 12 ל-23 נקודות.

הקבוצה בכללותה הפתיעה עם אחוז קליעות לשלוש שנע בין 33 ל-43 אחוזים. נראה שזו תהיה קבוצה שרצה תוך כדי שהיא שמה דגש על מהירות כשבכל זמן יהיו מספר מחזיקי כדור על המגרש, ולתחושתי יהיו בה הרבה חמישיות נמוכות, אבל לא תהיה התפשרות על ההגנה.

אישית, יש לי פקפוקים לגבי אינגראם ופייבורס, במיוחד בשל נטיות האנוכיות וזריקות ההתאבדות של אינגראם מחד, ומאחר וכפי שרועי וינברג כתב, נראה שפייבורס לא מתאים להיות על המגרש עם וויליאמסון מאידך. אישית אני כן מאמין בג'יי ג'יי רדיק ואפילו בלונזו בול, אבל – כידוע – משחקי קדם העונה אינם אומרים מאומה לגבי העונה עצמה, ובטח ובטח שאינם אומרים מאומה לגבי הפלייאוף.

והעונה שתהיה (וברכותיה?)…

אז נשאלת השאלה מה צפוי לנו בעונה הבאה עלינו לטובה(?). התשובה הטובה ביותר היא שפשוט אי אפשר לדעת. שטווח האפשרויות הוא בפשטות רחב מדי.

התחזית האופטימית. הבשורות הטובות הן שאם לא יודעים למה לצפות, אז עדיין מותר לקוות לא רק לטוב אלא אפילו לטוב ביותר. התחרות במערב אמנם מתחזקת, אבל אם ציון הגואל יהפוך להיות המפלצת שכולם מצפים ממנו להיות, ואם השחקנים האחרים ימצו את הפוטנציאל שלהם, עד כמה שזה היה נשמע מופרך בסוף העונה הקודמת, זו עדיין קבוצה שיש לה פוטנציאל להגיע רחוק מאוד, אולי אפילו עד כדי זכייה בגביע הקדוש.

התחזית הפסימית. הבעיה עם אי הידיעה, היא שאי הידיעה עובדת לשני הכיוונים. בהחלט יכול להיות מצב שיתברר שהן וויליאמסון והן הקבוצה כולה "בקושי שווים זיון", שחבורת יוצאי הלייקרס יודעת בעיקר להתפרע, שאף אחד מהוותיקים לא יצליח להנהיג את הקבוצה, ושבשל כך, הקבוצה תמצא את עצמה באחד משלושת המקומות האחרונים במערב.

התחזית ה"ראלית". התחזית הראלית היא מחוסר ברירה ה"ממוצע". תחזית שכזו תכריז בריש גלי שבשורה התחתונה "אין חדש תחת השמש ומה שהיה בארבע השנים האחרונות הוא גם מה שיהיה". וכך, הקבוצה תמשיך לדשדש סביב המקום השמיני או התשיעי במערב, כשהיא לכל אורך העונה מנסה לתפוס את המקום האחרון בפלייאוף רק כדי לעוף (במקרה הטוב) בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

סיכום עונת הפריוויו

פריוויו זה הוא הפריוויו האחרון לפני העונה הבאה עלינו לטובה. העונה האחרונה הייתה עונה של שינויים לא רק בפליקנס, אלא גם באתר הופס. בפליקנס, כמו בהופס, חלו שינויים הן ברמת ההנהלה, הן ברמת חברי הצוות ואפילו אתר האינטרנט עצמו. מינויים חדשים נקבעו, סדרים חדשים הוחלטו, ותקוות חדשות נוצקו ונוצקות, נוצרו ונוצרות.

אני מבקש להודות, בשם ההנהלה וצוות הקוראים, לכל אלו שמשכו בעט הסופרים ונענו לאתגר שבכתיבת הקדימונים לעונת 2019-20. לא קל לערוך סיכום של מה שהיה, אך דעו לכם שקשה הרבה יותר לנסות ולנבא את מה שיהיה. תודתי, כמו גם תודת הנהלת האתר, מובעת בזאת לכל אלו שעמדו במשימה בכבוד!

ולסיכום הסיכום, אני מבקש לאחל לצוות האתר ולקוראיו (וכמובן גם ובעיקר לפליקנס) עונה מופלאה ומוצלחת, תוך שמירה על רמת ביצוע גבוהה, מתובלת בכדורסל מעולם אחר.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. הטרייד של דיוויס עשה לכם רק טוב. למה? קיבלתם את ציון.
    זה אומר שיש לכם פרנצייז עכשיו תדאגו להקיף אותו בשחקנים נורמלים ולא כמו עם דיוויס.
    לונזו ואינגראהם והולידיי לדעתי ב3 שנים הקרובות שלושתם לא יהיו בקבוצה הזאת.

    1. תודה פריוויו מצויין לונזו זה פח אשפה, אינגרם לא מתאים ליד זאיון, יש להם את אחד הGM הטובים בליגה אבל פלייאוף לא יראו בגלל מערב מפוצץ בכישרון במערב הרצחני (ולזאיון אני צופה עונת התחלה דומה לזו של שאקיל הילד מפלצת)

  2. נהדר מולי. מקווה שתרווה נחת העונה ובעתיד.
    לדעתי התחזית היא איפשהו בין הראלית לאופטימית. אין לדעת איך שחקן יתקדם בליגה וגם וויגינס בעבר נחשב לזה שהנה עוד שנתיים שלוש והוא הפנים של הליגה. אבל נראה לי שציון יהיה לכל הפחות סולידי והמינימום שלו הוא להיות בלייק גריפין.
    באופן כללי השאלה של נ"א תלויה בעיקר בג'נטרי. אם הוא ידע לנצח על המקהלה הזו ושההיררכיה תהיה ברורה אז הפליקנס עם פוטנציאל נפיץ כבר השנה. (בחירת זריקות בחירת זריקות בחירת זריקות) אם לא, אז כן הדשדוש יהיה מנת חלקה של הקבוצה.
    עוד נקודה זה העומק. יש על הספסל את רדיק, הארט, פיבורס. אפשר לשחק עם חמישייה של הולידיי כרכז כ2 או כ3. האיזון בין החמישייה לספסל הוא מרשים ואני מהמר שהפליקנס השנה דווקא עושים פלייאוף.

    1. זאיון יוצר טוב מבליק גריפין בהרבה הרצפה שלו זה אולסטאר בליגה, התקרה אין לי מושג אף פעם לא ראינו שחקן עם הפיזיות הזאת עם היכולות האלה

      1. אני לא יודע אם מישהו צפה פה במשחק של יוסטון נגד הספרס הערב, ראסל ווסטרוק זה תאונת שרשרת ללא ניצולים

        1. אשך חייבו את הצופים לשים קסדות ולהתחבא מאחורי בטונדות, לבנים עפו שם באוויר מנת חלקו של הנגר מטקסס, 5-13 מהשדה 4 אסיסטים על 8 איבודים אפס הגנה ופלוס מינוס של -26, כמה צופים יצאו מאולם נפגעי חרדה

            1. לברון יחליט

            2. אשך ווסטרוק הוא נטע זר לכדורסל, אני במקום יוסטון מתחיל למכור קסדות מגנים יחזירו את ההפסדים מהסינים

            3. ציוד בטיחות חובה בטויוטה סנטר השנה.
              הם גם יצרו קשר עם צה"ל לרכישת מערך של "כיפת ברזל".
              מומחים מחיל ההנדסה עושים את דרכם לשם ברגעים אלה ממש כדי להדריך אותם כיצד להתמודד עם לבני החבלה שהוא משליך.

        2. ראיתי עכשיו תקציר.
          חסרים לי ה-lowlights של ווסטבריק.
          עדיין, שני דברים שצדו את תשומת ליבי לגביו –
          האחד, האיש שהפך את כולם לקונוסים בפינה הפך לקונוס בעצמו. עונש ראוי.
          השני – פשוט מרתק להסתכל עליו בהגנה. זה כמו לצפות בסרט סנאף, בא לך להקיא אבל אתה לא יכול להסיר את העיניים מהזוועה.

            1. איזה שבץ? בהגנה הוא תמיד דגל בהגנת ה7 שניות אז הוא רגיל לזה.
              בהתקפה יש מצב הוא יתנפח לו וריד במוח מהקלינגים.
              מסכן ראש הפכו אותו לשוטינג בערוב ימיו שאין לו קליעה.
              הארדן צריך לידו מגן עילית וצלף מישהו כמו קליי שינצל את היתרונות של הארדן כרכז.
              ראס לא נע בלי הכדור ובלי קליעה ולא שומר כל מה שצריך לשוטונג גארד אין לו. מצפה לו עונש קשה בגלות בטקסס.

            2. אותי הצחיק שחגי וברוך רצו שראס יהיה סלשר 😂😂 הסלש היחיד שראס מכיר זה סלאש מGNR

            1. רק בתקציר ראיתי את חמרקוס דוחף פעמיים עם היד ואת מורי דוחף עם היד יותר מהארדן.
              מסכים שזה לא חוקי אבל זה פחות גס מיד המלך ואכילס. 😂😂

  3. החידה שם זה פייבורס לדעתי.
    הוא אחד משני הסנטרים היחידים בקבוצה, כשהשני זה ג'אליל אוקאפור.

    הקבוצה הולכת לשחק מאד מהר, השאלה איך הוא יתאים את עצמו לזה

          1. זה מה שצריך לעשות כדי שזה יעבוד:
            להתחבר להודו ולעשות מנוי.
            כשרוצים לראות משחק צריך להתחבר לפני זה להודו ולאחר ההתחברות לפתוח דפדפן ולהתחבר למשחק – הדפדפן צריך להיות סגור כשאתה פותח טונל בייר.
            לאחר שהמשחק מתחיל להתנגן צריך לסגור את הטונל בייר(יש מגבלה של 500 מגה גלישה בחודש) ואפשר להמשיך לצפות כרגיל.
            אחר כך אתה כבר יכול לדלג בין משחקים כאוות נפשך

            1. עשיתי ליג פאס לפני חודש, השתמשי בטאנל ביר רק לרישום.
              אני רואה משחקים דרך הטלפון ומחשב בלי בעיה ולא מבקש כלום

            2. יכול להיות שהם שינו את זה, או שבפרה סיזון האכיפה חלשה יותר.
              שנה שעברה זה מה שהייתי צריך לעשות כדי לראות את המשחקים.

          1. מתקשה להאמין שהם כ"כ פראיירים, זה א-ב של מוצר… כדאי לשמוע ממי שניסה את זה בעונה הרגילה. כולל מהסמרטפון.

            1. פראיירים או לא זה עובד חלק ב-NFL עם vpn להרשמה (לא ניסיתי אבל זה ידוע), רציתי לוודא שגם כאן
              .
              תודה לכל העוזרים

      1. תודה!!!!!!!!
        רכשתי גם. באמת זה ב50 שקל.

        הבעיה היחידה, היא שצריך להתחבר לVPN כל פעם בשביל לראות.

        בכל מקרה זה, שווה חסכון של 700 שקל.

  4. תודה מולי, איך הפרנצ'ייז התקדם בשנייה מעידן AD המבאס לעידן ציון המלהיב. מאמין שינצחו כמה קבוצות טובות יותר אבל לא ישרדו במערב וגם לא צריכים לנצח עכשיו

  5. תודה מולי.נפלא כהרגלך. מסכים עם התחזית הריאלית.
    נוצר בסיס מעניין מאוד לשנים הקרובות, יש מקום לאופטימיות .

  6. פשוט קיץ מהאגדות עבר על הקבוצה, איבדנו תכוכב הכי גדול שלנו אבל קיבלנו במקומו חבילה לבניה מחדש.
    השינוי בקבוצה התחיל בראש ובראשונה בעמדת הבעלים שהפכה להיות אקטיבית אחרי מות בעלה טום בנסון שלא עשה דבר למען הקבוצה.
    מינוי גריפין לנגדון אהרון נלסון מאמן הגנה מיוסטןן והיו עוד.
    קראתי תסיקור של ואלה על הקבוצה ואמרו שם משהו נכון, גריפין בנה 2 קבוצות אחת לעכשיו של לונזו ג'רו אינגרם פייבורס רידיק ואחת של העתיד ניליקיל הייז זאיון דידי.
    נותנים ללונזו ואינגרם הזדמנות במידה ולא יעבוד אפשר בקלות לבנות חבילה לטרייד על כוכב או בחירה גבוה.
    לא יודע למה מתעקשים להגיד על לונזו שהוא בלוף, כרגע מקדם העונה מקבלים מה שציפו ממנו, רכז של פעם סטייל רונדו שבעיקר מחפש תחברים, נותן ריבאונד והגנה מצוינת , הקליעה הייתה ונשארה סימן שאלה וגם את זה שיפר קצת.
    לונזו מתאים לציון ודואג להפעיל אותו, מה גם שג'נטרי צריך מנהל משחק במגרש כי עד עכשיו בלי אחד כזה הקבוצה תמיד נראתה רע.
    הסימן שאלה הגדול הוא אינגרם שגם לי יש ספקות לגביו וזה פחות הבעיה, לא חושב שמתאים מבחינת שיטת משחק ליד ציון.
    לפי דעתי היו צריכים להמיר אותו בבחירה דרפט, האנטר או ראדיש יכלו להתאים הרבה יותר, צריך פשוט D&3 שלא דורש כדור.
    העתיד ורוד ויש סיכוי אמיתי לפליאוף

    1. לונזו העיד על עצמו במילים פחות נוקשות שהוא בלוף ולא עומד בציפיות של בחירה 2 שזה להיות פרנצייז פלייר. לכן קוראים לו בלוף. בחירה 2 אמור להיות אולסטאר במינימום כאשר הוא נבחר בדראפט ואולסטאר תמידי כזה לא איזה מתנחל כמו דריימונד. שחקן ביכולת שלו יש גם בבחירה 10 ו15 ו30.

      1. בחירה 2 אמור להיות פרנצייס פלייר אבל לא תמיד, הכול יחסי לדרפט של אותו שנה.
        מכך הדרפט של אותה שנה עדיין אין פרנצייס פלייר ברור, יש כמה שמסתמנים כטובים יותר עד עכשיו כמו טיטום פוקס ג'ון קולינס מארקנן, אבל עדיין הם פרצייז פלייר.
        בוא ניהיה חכמים בסוף העונה, לא לשכוח שהוא היה פצוע המון ואבא שלו הוציא אותו מהפוקס, עכשיו הוא נמצא בסיטואציה שתפורה עליי מבחינת סגל, מאמנים וצוות רפואי.
        בוא נדבר סוף העונה

        1. זה מילים של לונזו. וזה נכון. זה שיש בלופים בהחירה 2 זה בעיה של מי שבחר בהם אבל הציפיות ערב הדראפט לבחירה 1 2 3 זה פרנצייס זה מינימום אולסטאר עם פוטנציאל סופרסטאר אלו השחקנים שנבחרים בבחירות האלווזה בכל דראפט ככה גרוע או טוב.
          לונזו יחשב לאכזבה כל עוד לא יהיה שחקן קבוע באולסטאר

  7. ההייפ על ציון שווה להייפ שהיה על דיוויס.
    דיוויס מבחינה אישית עשה את העבודה, הכישלון של השקנאים הגיע מלמעלה.
    אחרי כל כך הרבה שינויים בצוות ההיקפי אני מקווה בשבילך, מולי, שהתוצאה תהיה שונה במקרה של זיון.
    תודה על הסקירה
    מי יתן והשק יהיה נעים השנה (ולא רק נאים)
    🙂

  8. מהפיכה עם סימני קריאה.
    הקבוצה המרתקת של השנה.
    ציון נראה טוב מכפי שיכולנו לדמיין.
    סגל עמוק ומלא כישרון.
    הקבוצה תטוס והשלשות לא תחסרנה.
    לונזו יהיה במועמדים למשתפר.
    השנה כולנו פליקנס

  9. קבוצה סופר מסקרנת, עם סגל מלא בשחקנים שצריכים (ורוצים) דקות, ולא בטוח שיש מספיק דקות לחלק לכולם. מה שבטוח, זאיון יקבל את הדקות שלו.
    יותר חשוב, הביאו שם שדרת ניהול נורמלית אחרי שנים של חוסר הצלחה ויכולת לנהל את מה שצריך.
    עושה רושם שגריפין כרגע שולט בעניינים ויודע מה הוא עושה. לפליקנס יש עתיד ורוד מאוד לדעתי.
    השנה הם אולי ילחמו על הפלייאוף, כי הסגל צעיר מדי וחסר ניסיון (שלא לדבר על כימיה קבוצתית לקבוצה חדשה לגמרי), אבל בתסריט מאוד אופטימי אפשר לראות שם פלייאוף כבר השנה.

  10. תודה
    השנה להערכתי יסיימו 8-10
    יהיו טריידים בקיץ ואולי אף בחורף.
    גריפין יודע לעבוד וציון יהיה שחקן בכיר תוך שנתיים שלוש. יתכן שיהיה טוב עד אז כמו דייויס. יש מקום לאופטימיות

  11. לא יודע איך זה אפשרי, אבל מצאתי את עצמי חולק על כל 3 התסריטים שלך…
    האופטימי – מה אליפות. איפה. לא היום. אחרי החגים, נראה.
    הפסימי – גם לא צריך להגזים משם, למה בשלוש הקבוצות האחרונות במערב? גם אם ירצו, לא יוכלו להתחרות מתחת למיני, פיני, וממפי, שלושת גמדי הגינה.
    הריאלי – מה שהיה הוא *ממש* לא מה שיהיה. אם יש דבר אחד כמעט בטוח, הפליקנס של השנה לא יהיו דומים בכלום לשנים שעברו.

  12. תודה מולי. קבוצה הרבה יותר כיפית מכל מה שראינו בשנים הקודמות. מעניין לאן פתיחת העונה תוביל אותם כי יש כאן 2 קבוצות – אחת לעתיד עם לונזו, אינגרם וציון וויליאמסון ואחת להווה עם הולידיי, רדיק ופייבורס. לדעתי עד סוף העונה נראה טריידים על שניים משלושת הוטרנים בשביל בחירות או עוד צעירים. הקבוצה שיהיה הכי כיף לראות בכל ה-NBA, אבל הקליעה יכולה להדאיג. קיץ מדהים של דיוויד גריפין: הם אשכרה איבדו את השחקן הכי מוכשר בהיסטוריה של המועדון ונראה שהתחזקו.

    1. זה צריך להדאיג? LOL. יש פה איזה 1000 תמונות בלי זכויות ועוד 1000 מאמרים מועתקים ועוד אלפי לינקים למשחקים פרוצים… אם מישהו ירצה לנקות את האתר הזה, הוא יצטרך בתכלס למחוק הכל, וכידוע אי אפשר למחוק שום דבר עד הסוף. אז זו האחרונה שבדאגותיו….

  13. הפליקנס לא לוקחים השנה אליפות. זה לא תרחיש אופטימי, זה תרחיש בלתי אפשרי.
    הסיבה פשוטה וברורה –
    ההגנה שלהם נכון להיום, פשוט לא קיימת. פוטנציאל להיות קבוצת הגנה טובה, או אפילו מצוינת, בהחלט יש. אבל זה פונקציה של זמן (זמן בשביל השחקנים להתחבר. זמן בשביל השחקנים ללמוד את השיטה. זמן בשביל השחקנים הצעירים להתבגר עוד קצת).
    .
    בכלל, את הפליקנס צריך לבחון מבעד למשקפי ה-GM החדש –
    איך מונעים מציון להיות דייויס 2.0? (או לברון 2.0 – הכוונה היא לשחקן שעוזב בגלל קבוצה לא תחרותית)
    התשובה היא שבונים סביב הכוכב הצעיר קבוצה תחרותית.
    בשביל לעשות את זה, הפליקנס צריכים שלוב של כמה גורמים:
    שחקנים משלימים, כוכבים נוספים שיבלטו לצדו, והבנה מה ההרכב האידאלי בשביל למקסם את ההצלחה עם ציון.
    בשביל להביא לקבוצה כוכבים נוספים צריך או חוזים + בחירות דראפט בשביל טריידים, או מקום מתחת לתקרת השכר לצד הרכב אטרקטיבי שימשוך שחקנים חופשיים.
    גילברט בהינף קיץ אחד הצליח לגרום לקבוצה להיות גם עם נכסים שמתאימים לטריידים,
    וגם מקום מתחת לתקרת השכר החל מהקיץ הקרוב.
    זה אומר שפלייאוף השנה, זו לא המטרה המרכזית (או אפילו המשנית) של הקבוצה. המטרה המרכזית היא להגיע לקיץ כאשר יש הבנה טובה יותר מה צריך, ואז להתחיל לנסות להתחזק בצורה חכמה (גם קיץ 21' זה זמן טוב לנצל מקום מתחת לתקרת השכר).
    .
    השורה התחתונה?
    התסריט האופטימי בכלל לא קשור למיקום של הקבוצה בסיומה של העונה.
    התסריט האופטימי הוא שציון מוכיח שההייפ לא מגרד את המציאות, ושהוא אפילו טוב מהמצופה.
    שהוא מסוגל לגרום לשחקנים סביבו להשתפר.
    שהקבוצה מגיעה לקיץ כאשר כל אחד מהשחקנים שהם לא ציון, העלו את ערכם (למקרה שיישארו בקבוצה, או למקרה בו משתמשים בעליית הערך לצורך טרייד. ע"ע סלטיקס/קיירי/קיץ 17')
    .
    אישית, אני מאמין שהתסריט האופטימי שהצגתי, הוא בהחלט קרוב מאוד להיות גם התסריט הראלי.
    .
    תודה, מולי.

  14. אחלה פריוויו, כתמיד.

    קבוצה מעניינת מאוד ומלאה בכישרון. עד כה נהניתי לראות אותם משחקים ואני בטוח שהעתיד שלהם ורוד. השאלה היא כמובן הטווח של העתיד הזה. לעונה הקרובה לפחות אני מזהה כמה תופעות ראשוניות:
    – הרושם הכי משמעותי שקיבלתי מציון הוא השילוב בין ראיית משחק טובה ובגרות. רוב הפרוספקטים שמגיעים לליגה אחרי הייפ מטורף רוצים להוכיח שהם אול דאט. אצלו, נראה שלרוב הוא לא מחפש להוכיח כלום אלא מחפש את החברים הפנויים, חושב על המהלכים תוך כדי שהם קורים ויודע לקחת את הזריקה הנכונה.
    – אינגרם, כשרוני ככל שיהיה, עלול להתגלות כקוץ באליה של השקנאים. נכון, עוד מוקדם לקבוע, אבל ההירו בול המיותר שלו זה מוטיב חוזר שמתעצם בכל פעם שהוא מקבל קצת פידבק חיובי או בתגובה לציפיות מנופחות (שנובעות מהפוטנציאל הברור שלו). השנה הוא גם לפני הארכה אפשרית וזה ממש לא עובד לטובת הפליקנס, שיותר מכל צריכים לפתח כימיה קבוצתית חיובית. במעט המשחקים שראיתי, כמעט בכל פעם שהכדור היה אצלו הוא חיפש את הסל, גם במחיר של איבוד כדור או זריקה קשה. זה בלט עוד יותר לנוכח הבגרות של הרוקי שלידו (והתמימות של לונזו).
    – ג'יי ג'יי נראה רע. כנראה חלודה של תחילת עונה אבל זה עשוי להיראות כמו העונות האחרונות של קורבר עם לברון, במובן של "האיש למשימות מיוחדות הוא זקן מדי ובלתי צפוי לגבי מתי הוא יביא את הסחורה, ואופס הוא מביא אותה בינואר אבל עד מרץ-אפריל שופך לאגר". לפחות הוא פלוס בחדר ההלבשה.
    – כפי שגיא ציין, ההגנה שלהם צריכה להתהדק. אני מקווה בשבילם שזה יקרה מהר, כי המערב אכזרי מתמיד ואם הם נופלים לבור מוקדם, קשה לראות אותם מגיעים לאנשהו. יאללה בזדלק, תראה לנו מה אתה שווה.
    – ניקיל אלכסנדר ווקר. איזו פגיעה בול של גריפין. לא יודע מאיזה צד הערך שלו יותר גבוה – כשחקן שישי או כנכס לטרייד עתידי במקרה שהתסריט האופטימי עובר למצב צבירה ריאלי מהר מהצפוי (מי אמר בראדלי ביל?).
    – אחרון חביב, האקס פקטור האמיתי של הקבוצה – לונזו בול. לדעתי זו עונת מייק או ברייק שלו מבחינה אישית. נראה לא רע בהכנה אבל אצלו, חוץ מפציעות טורדניות, זה בעיקר משחק מנטלי. צריך לחכות למשחקים הקשים כדי להבין מי הוא באמת. הוא בסיטואציה הרבה פחות מלחיצה מאשר השנתיים האחרונות אבל יש לו עוד הרבה מה להוכיח.

  15. תודה מולי. מאיגרא רמה לבירא עמיקתא וחוזר חלילה.
    נ"א זו הקבוצה המסקרנת בליגה השנה. זה קצת מזכיר לי את עונות ההתרחבות והכיף שהיה בצפיה באורלנדו ושארלוט של פעם. קיבלתם שחקן-שחקן כתחליף לדיוויד, לא רע.
    העונה הקרובה תהיה עונת בחינה ומעבר, לא צריך לצפות לשום דבר אלא רק להינות ממה שיש ולבנות את הקבוצה לעתיד בשביל שמקרה דיוויד לא יחזור על עצמו. יש לקבוצה מנהל מצוין אז העתיד ורוד.

  16. Washington Wizards All-Star Bradley Beal has agreed to extend his deal for two years on a $72M maximum contract, agent Mark Bartelstein of @PrioritySports tells ESPN. Deal includes player option for 2022-23. Total value: 4-years, nearly $130M. Story: es.pn/2IXRoHk

  17. המזל הגדול של הארגון הזה זה שהגרופי עזב ובמקומו יש חבורה צעירה וכשרונית .
    זאיון הוא משהו אחר שלא ראינו בעבר.
    .
    לונזו אחרי עונה לצד ה"מלך העירום" יראה לנו את הפוטנציאל האדיר וההתרחקות שלו מהאב הליצן רק יעשה לו טוב.
    .
    הולידי זה אחד השחקנים האנדרייטים ביותר בליגה.
    .
    וביחד עם אינגראם,הארט,רדיק והשאר ניו אורלינס הולכים להפתיע את הליגה הזו.
    אני רואה אותם מתחרים על מקומות 6-8.
    .
    לונזו הולך לזכות בהשחקן המשתפר.

    1. לונזו לא יהיה המשתפר גם אצל לאבר בול.
      רק סימונס נגר יותר פיסח ממנו ולסימונס יש לפחות יתרונות של גודל אתלטיות הגנה ללונזו אין גם את זה. תכלס הוא ברמה של קארוסו ומטה

  18. תשובות לגבי הVPN
    בפלאפון באפליקציה של הליג פס נותן לראות תמיד חופשי בלי להתעסק יותר בVPN.

    במחשב נייח צריך להתחבר לVPN ואחכ להתחבר לליג פס להתחיל משחק שרוצים ושזה מתחיל לכבות את הVPN. אם מתנתקים מהאתר יש לעשות את זה כל פעם מחדש לוקח בדיוק 2 שניות.

    1. אצלי גם באפליקציה עובד בלי vpn (לא יודע אם זה קשור, בהתחלה עשיתי log in עם ה-vpn והפעלתי משחק ואז התנתקתי ויצאתי, עכשיו לא צריך vpn גם אחרי restart לפלאפון)
      .
      במחשב באמת צריך להוריד tunnelbear ולהפעיל עם זה (או מה שפרסמת), יוסי נייח = נייד לצורך העניין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט