מלך ארגמן – לקראת הסופרבול / פריים-טיים זק

מלך ארגמן – לקראת הסופרבול / פריים-טיים זק

הגענו למשחק האחרון והגדול ביותר של העונה, והוא צפוי להיות קרב נהדר בין שתי קבוצות מצוינות שמלבד הצבע האדום השולט במדיהן, אין להן כמעט שום דבר משותף. צפוי לנו כאן עימות בין קבוצה שמובלת ע"י התקפה מעולה לקבוצה שניזונה מהגנה פנטסטית, בין קבוצת מסירה אקספלוסיבית (שהק"ב הוא הכוכב הבלתי מעורער שלה) לקבוצת ריצה דורסנית (שהק"ב שלה הוא אולי החוליה החלשה יחסית בסגל שחקנים מאוזן). יש גם סיפורים ועימותים אישיים מעניינים – המאמן הוותיק (אנדי ריד) שמעולם לא זכה בסופרבול כמאמן ראשי (הגיע לשם לאחרונה עם פילדלפיה לפני 15 שנה והפסיד לפטריוטס) מול המאמן הכוכב הצעיר של הניינרס, קייל שאנאהן (שהתרסק שם כמאמן ההתקפה של אטלנטה לפני שלוש שנים מול… הפטריוטס). האם זה יהיה התואר הראשון (מתוך רבים כנראה) של פטריק מהומס שיהיה גם התואר האחרון (במשחק הפרישה) של טרל סאגס? כל התשובות הלילה בתום המשחק המרתק במיאמי (ולא תקבלו כאן שום פרטים על הופעת המחצית – איתכם הסליחה…).

פטריק מהומס וטרוויס קלסי חוגגים עוד ט"ד משותף

קנזס סיטי צ'יפס (אלופת ה-AFC) מול סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (אלופת ה-NFC) – מיאמי, שני ב-01:30

לדעת רבים, המשחק הזה – תהא תוצאתו אשר תהא – יוכתר בהיסטוריה כסופרבול הראשון של פטריק מהומס. הק"ב הצעיר הזה, בעונתו המלאה השניה בליגה – ולמרות פציעה שהרחיקה אותו מהמגרשים באמצע העונה למספר שבועות – הוכיח שהעונה המופלאה ב-2018 לא היתה מקרית והוא עומד לשלוט בליגה בשנים הקרובות כיורש הלגיטימי של דור הקווטרבקים הוותיק שעומד לקראת פרישה. בניגוד לרבים מהשחקנים בעמדה זו בדור הצעיר (לאמאר ג'קסון, דשון ווטסון ואפילו במידה רבה ראסל ווילסון הוותיק יותר) הוא ממעט יחסית לרוץ (השיג רק 218 יארד על הקרקע כל העונה הסדירה) – למרות שהוא יודע לעשות זאת כשצריך כפי שהוכיח בריצת הט"ד המדהימה שהשיג מול טנסי בגמר החטיבה.

מהומס הוא "פוקט פאסר" קלאסי מהסוג שאנו רואים פחות ופחות בליגה ולמרות שכל הגנות היריב מתמקדות בו (השנה עוד יותר מבשנה שעברה, בשל העדר רץ דומיננטי בהתקפת הצ'יפס – עוד אחזור לנקודה הזו) הוא מצליח למצוא את התופסים שלו (ובראשם הטייט-אנד טרוויס קלסי המצוין, שהשיג 1230 יארד על הקרקע בעונה הסדירה – מקום רביעי מבין כל התופסים בליגה!) במרווחים ומצבים שנראים בלתי אפשריים. עוד יותר מהמיומנות הגבוהה שלו, מרשימים מאד (במיוחד עבור ק"ב כה צעיר) קור הרוח והנחישות שמאפשרים לו לשמור את קבוצתו במשחק ולחזור ממצבי פיגור משמעותי – כפי שקרה נגד יוסטון וטנסי, בשניהם היריבה פתחה פיגור דו ספרתי רק כדי לרדת מנוצחת בסוף הערב – וזה היה נראה כאילו כלל לא נדרש ממהומס מאמץ כדי לעשות זאת.

מהומס מוביל התקפת מסירה מצוינת עם קו התקפה שמתמחה בהגנה על היהלום היקר שלו (מקום רביעי בליגה בהגנה על המוסר, עם 25 סאקס בלבד כל העונה), וצוות תופסים מצוין שמלבד קלסי שכבר הוזכר מכיל עוד 4 תופסים שהשיגו מעל 450 יארד העונה, ובראשם טייריק היל – האיום העמוק שמשלים את קלסי. כל תשעת התופסים המובילים בהתקפת הצ'יפס משיגים אחוזי השלמה של מעל 57% – מה שמוכיח, מעבר למיומנות שלהם, את הדיוק במסירה של מהומס. על כל אלה מנצח המאמן הוותיק אנדי ריד שהוא כנראה המוח ההתקפי היצירתי והמיומן ביותר בליגה, שבנה (שוב) קבוצת התקפה מעולה ויקווה שהפעם – עם הק"ב הטוב ביותר שעמד לרשותו אי פעם, עם כל הכבוד לדונובן מקנאב ואלקס סמית – הוא יצליח לגרש את השדים ולזכות באליפות הראשונה בקריירה העשירה שלו.

כפי שכבר צוין, נקודת התורפה בהתקפת הצ'יפס היא משחק הריצה שבה טרם נמצא מחליף ראוי לקארים האנט שנזרק מהקבוצה (בשל תקרית אלימה) בשלהי העונה שעברה. הרץ המוביל, דמיאן וויליאמס, לא הצליח להגיע ל-500 יארד ובפלייאוף הרץ המוביל של הקבוצה היה… פטריק מהומס, מה שמעורר חששות שאל מול הגנה חזקה כשל הניינרס, ולמרות היכולת המדהימה של מהומס, משחק התקפה שכולו מתרחש באוויר עלול לא להספיק כדי לנצח.

ואם הזכרנו את הגנת הניינרס, הרי שהשחקן שמסמל ומוביל את היחידה המצוינת הזו – הטובה ב-NFC והשניה בליגה – הוא הרוקי ניק בוסה. אחיו הצעיר של ג'ואי, כוכב הצ'רג'רס, הוכיח שהכישרון נשאר במשפחה ויחד עם הדיבנסיב אנד השני של הקבוצה, אריק ארמסטיד, הוביל את הקבוצה עם 12 סאקים ו-40 טאקלים (כולל הפלייאוף). גם בהשראתו, עברה הגנת הקבוצה השנה מטמורפוזה ואחרי שדורגה ב-2018 במקום ה-23, הגיעה כאמור השנה למקום ה-2 (רק אחרי הגנת הפטריוטס, שנתנה עונה לפנתיאון) כאשר היא מצטיינת במיוחד כנגד המסירה עם 173 יארד בלבד שהיא מאפשרת באוויר ו-5.3 יארד למהלך מסירה – שני המספרים הללו הם הטובים בליגה – ומפעילה הרבה לחץ על הק"ב היריב עם 3.2 סאקים למשחק (רביעית).

ניק בוסה והגנת הניינרס חוגגים סאק מסיים משחק של הרוקי

התקפת הניינרס עשתה במשך השנה מספיק כדי לנצח (מדורגת שביעית בליגה) , כאשר היא מסתמכת במידה רבה על משחק הריצה – בו המובילים התחלפו במהלך העונה – ממאט בריידה שהתחיל את העונה מצוין, לטווין קולמן שהפגין יכולת טובה בהמשך (נפצע בגמר החטיבה ובסימן שאלה למשחק) ועד רחים מוסטרט שהתפוצץ בפלייאוף (והשיג שיא מועדון של 220 יארדים בגמר החטיבה מול גרין ביי). הקבוצה היתה שניה רק לבולטימור במהלך העונה בהסתמכות על הריצה עם 33 נסיונות ריצה במשחק ו-154 יארד שהושגו על הקרקע כל שבוע.

הק"ב ג'ימי גארפולו שיחק במהלך העונה ברמה טובה למדי – אך לא יותר מכך. בעונתו המלאה הראשונה בקבוצה הוא מסתמן כמנהל משחק יעיל (עם רייטינג בינוני של 102), שמתמחה במסירות קצרות ביעילות גבוהה (69% השלמה – בין הגבוהים בליגה), למרות שהוא מאבד יותר מגי כדורים ובדרך כלל לא מייצר תצוגות יוצאות דופן (כשבכל זאת יש לו הבלחות של משחקים גדולים פה ושם, כמו בניצחונות הגדולים על הסיינטס והסיהוקס, שהובילו למקום הראשון בחטיבה בעונה הסדירה). הוא נעזר מאד בטייט-אנד המצוין ג'ורג' קיטל  – שכמו קלסי היה התופס המצטיין של הקבוצה עם מעל 1000 יארד – ובתופסים הסולידיים דיבו סמואל ועמנואל סנדרס, שהגעתו באמצע העונה שיפרה משמעותית את היכולת של סן פרנסיסקו להניע את הכדור באוויר. עם זאת, עד כה בפלייאוף בחר המאמן שאנאהן להוציא את הכדור מהידיים של גארפולו (שהשיג רק 100 יארד למשחק בשני המשחקים עד כה) ולהשאיר את הכדור על הקרקע (235 יארד בממוצע למשחק).

מול הגנת הצ'יפס שדורגה במקום ה-29 בליגה כנגד הריצה אנו עשויים לראות שימוש באותה טקטיקה ע"י התקפת הניינרס, למרות שבגמר החטיבה הראו אנשי הקו הקדמי של הגנת קנזס סיטי שהם יכולים להגביל רץ דומיננטי, כאשר השאירו את דריק הנרי מטנסי על 69 יארד בלבד. המשחק יושפע משמעותית מהיכולת של הקו הקדמי של הצ'יפס לעצור את "ועידת הרצים" של הניינרס וגם להפעיל לחץ על גארפולו בניסיון לכפות עליו ביצוע טעויות.

אך כאמור, העימות המרתק באמת יהיה בין החוליות החזקות של שתי הקבוצות ושם כנראה יוכרע המשחק – בין מהומס הפנטסטי והתקפת המסירה שהוא מוביל לבין הגנת המסירה והפאס ראש של הניינרס בראשות בוסה וחבריו. מי מהשניים שיצליח לכפות את רצונו, להכריע בקרב על קצב המשחק (משחק איטי, תוצאה נמוכה ודרייבים ארוכים יטיבו עם הניינרס, וההיפך עבור הצ'יפס) כנראה ינצח בעימות המעניין הזה. קשה מאד להמר על משחק כזה, שבוודאות יהיה צמוד ומרתק, אך אני בכל זאת אלך עם מהומס וריד – אם יש "מגיע" בפוטבול אז זה הצמד שמגיע לו להניף את גביע לומברדי בסוף הערב.

ולסיום, כיוון שכבר הזכרתי את להקת KING CRIMSON ("מלך ארגמן") בכותרת, בשירות לדור שלא ידע את רוברט פריפ וכתגובת נגד לג'ניפר לופז ושאר הכוכבים שיפזזו על המגרש במחצית – אני מקנח בשיר המופלא "ללא כוכב" (STARLESS) מתוך האלבום RED (אדום…) של הלהקה המופלאה הזו. תיהנו!

לפוסט הזה יש 65 תגובות

    1. הרגע לו חיכיתי מתחילת עונה שעברה-מהומס בסופרבול.
      הניינרס כקבוצה יותר טובים ובטח יותר מאוזנים אבל יש לי הרבה ציפיות ממי שלדעתי יכול להיות ה-goat.מקווה לא להתאכזב
      גם כפי שגילרי ציין השבוע מגיע לאנדי ריד זכייה בסופרבול

  1. תודה!
    יהיה אש.
    סופרבול נהדר לעונה מצויינת שכרגיל משאירה טעם של עוד, ממחר ועד הקיץ ניוותר יתומים.
    בניגוד למרבית השנים, הפעם אשמח עם שתי הקבוצות שמביאות נראטיב חיובי, לא של "הנבלים". אבל למרות שאנדי ריד בלי גביע זו אנומליה, אני מחזיק אצבעות להגנה המרגשת של הניינרס ולדיבו סמואל וקיטלס הנהדרים. אחת הקבוצות היותר מאוזנות ומאומנות שראיתי.
    עדיין מהמר שמהומס ימצא את הדרך לענוד טבעת בסוף הלילה

  2. ממשיכים לזלזל בניינרס שמוצאים כל הזמן דרכים להפוך משימות שנראות בלתי אפשריות לתצוגת דומיננטיות משני צידי הכדור.
    בקייל שאנהאן מבטחנו שהוא מכין תוכנית משחק שתפתיע את הגנת הצ'יפס.
    וניתן לבוסה ושרמן לעשות את מה שהם יודעים.

  3. תודה, טור מעולה (אם כי יצאה הנשמה עד שהגיע…)
    שתי הקבוצות בכושר הטוב ביותר מגיעות לסופרבול ושתיהם מגיעות אליו בשיא כוחן. כיף.
    אני חושב גם ששתי הקבוצות עוד לא נאלצו להתמודד בפלייאוף עם אתגר דומה ומבחינה זו הסופרבול הוא בהחלט קליימקס גם במישור הספורטיבי. זה מצב שבו לצוותי האימון יש משמעות מאוד גדולה וכאן גם ההזדמנות האחרונה של אנדי ריד. הבעיה היא שגם שאנהאן לא פרייר בכלל והולך להיות מרתק (קצת מזכיר את הבולס הצעירים עם המאמן העולה פיל ג'קסון מול הלייקרס עם ריילי המנוסה בגמר של 90/91)
    איכשהו נראה לי שקנזס כן הולכים לקחת את זה ואפילו בהפרש של יותר מפוזשן אחד. הם אקספלוסיביים מדי ויכולים לשים יותר מדי נקודות בפחות מדי זמן.

  4. נשבע לך שאיך שראיתי את הכותרת התכוונתי לצרף לינק לקטע RED עצמו. ואז ראיתי ששמת את סטארלס. איזה אלבום אדירררר (חוץ מ"פרובידנס" המיותר)

  5. סקירה נהדרת .
    מכניס קצת לעניינים בשנה שבה הייתה לי פחות פניות .
    לפי מה שתיארת זה נראה כאילו המץ אפ תפור לניינירס (גם להתמודדות מול משחק המסירות וגם למשחק הריצה בהתקפה ).
    אני אתפלא מאד אם ס.פ לא תזכה בסופרבול הראשון מאז ימי מונטנה /יאנג העליזים .

  6. טור מצויין ואובייקטיבי על סופרבול שמזמן לא היה כמוהו מבחינת שוויון בחוזק הקבוצות. אף תוצאה לא תפתיע אותי כי במשחקיןם כאלה לרוב קורים דברים בלתי ממצופים לחלוטין

  7. אחלה סיקור, תודה רבה. סופרבול מרתק לפנינו.
    חייב להודות שבזכותכם זכיתי להיכרות עמוקה יותר עם הספורט המרתק הזה והפעם הראשונה אצפה בסופרבול כשאני לגמרי בעניינים. אז תודה רבה על העבודה הקשה שלכם לאורך השנה, עזרתם מאד.

  8. איזו התרגשות.. רצים לי בראש משחקי סופרבול מהעבר ובשורה התחתונה מה שהופך סופרבול לבלתי נשכח זו לא בהכרח הרמה כי אם המתח ( התחרותיות ביא בילט אין בכל מקרה). אני מאחל לנו משחק צמוד (או לחילופין סגירת יתרון דרמטית) ואם אפשר מתח גם בתוך הרבע הרביעי, ואם כבר אז שהכל יצטמצם לכדי מהלך אחרון מכריע.. ראיתי שני סופרבולים בחנייה של האצטדיון שבו שוחק המשחק (חוויה מטורפת אגב), באחד הייתה תצוגת פוטבול מדהימה אך במעמד צד אחד (ריידרס-באקנירס) והשני, פוטבול בינוני ודרמת ע נ ק במהלך האחרון (ראמס-טייטנס). מיותר לציין את מי משניהם אני לוקח איתי לקבר.

  9. אני עם קנזס סיטי בגלל אנדי ריד. מי שזוכר את ההסטוריה שלו, בנים בצרות. כשאימן את פילדלפיה בנו בכורו נפטר בגין OVERDOSE. 5 פעמים אלוף ה-דיביזיה ועדיין רק פעם שנייה הבסופרבול (פעם ראשונה הפסיד). לא חושב שתהיה לו הזדמנות שנייה. ינצח או יפסיד, הצ'יפס יגידו שהגיע הזמן לדם צעיר, חדש

  10. הופעת מחצית היסטורית! בפריים, שתי נשים שרות (אכן, פול בלייבאק), אבשל שרות בספרדית. אישה שחורה ואישה ערבייה בלב ליבה של אמריקה.

      1. יש פה שינוי של מערך הכוח. נשים וספרדית בפריים טיים של אמריקה. מוזיקה מזוויעה (לא בטוח) ותלבושת מיני… נכון, המון בעייתיות, אבל בכל זאת, שירה בספרדית בסופרבול… יקירי, ימים חדשים. איזה יופי..

    1. את בריידי אף אחד לא יעקוף , הוא בפער כזה גדול מעל כולם שכמעט בלתי אפשרי להשוות עליו (אפשר להשוות את זה בכדורסל לאורך הקריירה של קארים אם השיאים של ג’ורדן )

      1. היום קווטרבקים משחקים עד גיל מאוחר.יש לו עוד 15 שנה ואולי יותר.מבחינתי נשאר לו עוד 5 זכיות כדי להשוות.אם ישווה למספר הזכיות של בריידי הוא יחשב יותר מבריידי כי בריידי(לפי פרשנים)גם בעונות השיא שלו לא היה ברמה של מהומס בטח לא מהומס של השנה שעברה

        1. בריידי לא פחות מוכשר מהומס אם לא יותר, בריידי נתן כמה מהפלאופים הגדולים בהיסטוריה , מהומס עם כל הכבוד רק לקח אליפות ראשונה , להתקרב לבריידי אני לא מאמין שיצליח

    1. בדיוק מה שמהומס צריך, עבודה כירורגית.
      בנושא אחר, אתה יודע אולי איפה יש סטרימים טובים לטורניר שש האומות?

    2. לא סמיילי. הם היו צריכים לחזור מפיגור דו ספרתי כמו שעשו בשתי הסדרות שהובילו לסופרבול.
      במילים אחרות, כל מה שהם היו צריכים זו עבודה קשה, אמונה, דבקות במטרה וקצת מזל.
      תפרגן

      1. דבר ראשון – לא היה לי משנה מי הולך לנצח. אני עוקב מרחוק על הפוטבול ובעיקר רואה משחקים חשובים.
        דבר שני – מפרגן להם.
        אבל ההחלטה הזו הייתה מאוד גבולית. יכולה הייתה ללכת לכאן או לכאן… מאותה החלטה כל הרוח בפרשים של הניינרס הלכה והצ'יפס פשוט דרסו בדקות האחרונות.
        אבל ההחלטה הייתה סופר גבולית. לפחות לפי הצילומים של ההילוך החוזר שראיתי בשידור.

  11. קנזס סיטי הקבוצה הכי מרגשת שיש מה שעשו הלילה פלוס יוסטון ,זה פשוט הישג פנומנלי. ומהומס עונה שנייה בסה"כ כqb פותח, בעונה אחת mvp ,ובשנייה סופרבול. התקרה שלו היא בלתי נגמרת .ובריידי עוד ינשק לו את הרגליים.

    1. הייתי כותב לך בקרוב אצלך אבל לצערך הרב אנדירידביתספרלאימוןפוטבולבעמ השיג את המפלצת שלו ושלח את כל הליגה המסכנה הזאת לקפל לעשור הקרוב כמו שכתבתי לך לפני שנתיים

      אחד המתוקים והמוצדקים. גרייזס ידע מתי לקפל את הבלוג שלו.

      מקווה שסמי עשה שיעורי בית במקום ללכת לחטוף שחפת מנערות ליווי פילפיניות בצ'יינה טאון

      1. אם היית כותב לי ברחוק אצלך היית יותר קרוב מהבקרוב אצלך .

        חוץ מזה שאתה לא מבין מהחיים שלך , פיליפיניות הן לא נערות ליווי , הם עושות מסאג'.
        קןריאניות הן נערות ליווי , רואים שהחינוך שלך מידרדר משנה לשנה .

        חוץ מזה שידוע שמי שהדביקה את סמי באיידס הייתה פורטוריקנית

        1. סליחה התבלבלתי עם הניגרת שהדביקה את אמביד בכולרה בפלייאוף שנה שעברה
          .
          יש לי FUTURE +700 על הנגריית ג'פטו ובניו האלה לקחת את המזרח השנה, הבטחת לי שליטה בליגה, הבטחת לי שילוב של האקים דה דרים ושאקיל עם ריינג' של קייל קורבר, הבטחת לי גירסה אוסטרלית של מג'יק ג'ונסון ששמעה על קונדום, מקווה שלא הכל היה המצאות ואגדות כמו שליאו וויליאמס יהיה שחקן ההגנה הכי טוב בליגה

        1. זה שהוא כותב אני יודע, זה שמדובר גירסה דהויה וחיוורת ל-section התגובות שלא מגיעה לרבע מהכמות והאיכות באכסניה הקודמת כמו כל דבר שמגיע לממשק המעיק והמסורבל בפייסבוק אני גם יודע
          .
          .
          אבל וואטבר, למי אכפת, אפשר לחזור להתעסק בשושלת של אנדירידביתספרלאימוןפוטבולבעמ שהחלה הלילה רשמית באיחור אופנתי של שנה עקב מאורעות די פורד, אנדי דאלטון בדרך לניו אינגלנד, וודי ג'ונסון חוזר אוטוטו מהאורגיות והגולדן שאוורס ביורקשייר, הג'איינטס ומשפחת מארה המכובדת שיודעת מה היא עושה מציגים את צוות האימון המטומטמם ביותר בהיסטוריה של צוות האימון המטומטמים בהיסטוריה
          .
          העולם סוף סוף מתחיל להראות סימני שפיות

            1. אין תלונות סמיילי, הכל טוב, השמש זורחת, הציפורים מצייצות, אנדי ריד אלוף, ג'ון גרודן בשנה השלישית מתוך חוזה של 10 שנים, מייק מקארתי המאמן הראשי של פרנצ'ייז הספורט העשיר בעולם, החיים לא יכלו להיות טובים ומושלמים יותר

  12. איזה משחק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    תענוג לא האמנתי שקנזס תנצח
    כישראלי עייף הלכתי לישון ב 1.30 בדיוק !!!!
    בבוקר ניתקתי את המדיה שלחתי את הילדים התארגנתי באיטיות וראיתי שידור חוזר בלי לדעת תוצאה ב 20-10 זה היה נראה גמור ודווקא אז תחושה חזקה התבררה כנכונה.
    אדיר עכשיו נותר שמכבי תיקח פיינל פור שברצלונה את ליגת האלופות ,ישראל תביא 5 מדליות כולל 3 מזהב ומסי יביא גביע עולם לארגנטינה .
    מדהים ומרגש מהגדולים ביותר הקיימים .

  13. למי שחושב שהם ישלטו בליגה, זה בלתי אפשרי לדעת, בטח כשמהומס יקבל את החוזה העצום שמגיע לו. אני מסכים שכרגע הוא עושה על המגרש מה שהוא רוצה ופייבוריט לזמן הקרוב, אבל בינתיים בריידי יש רק אחד (וצר לי להגיד את זה) שזכה בכל גיל אפשרי ורוב הזמן בלי סוללת כוכבים סביבו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט